Niet? oh.. ik welquote:Op woensdag 10 maart 2010 14:08 schreef Broekpaling het volgende:
[..]
Ik associeer "lol" in posts niet met vrolijk.
Eindelijk iemand die niet rond hoeft te komen van een minimum uitkering of nog moet sparen voor een zak patat. Dank U!quote:Op woensdag 10 maart 2010 14:10 schreef theZERGGGGGGGG het volgende:
70 euro of meer uitgeven op een avond inclusief indrinken met je vrienden etc van laten we zeggen 9 tot 6 is toch vrij normaal?
Ik zeg toch ook nergens dat je die maximale 70 moet opnemen? In mijn voorbeeld zijn dan de standaardbedragen onder de 70 beschikbaar, en bijvoorbeeld 100, 150 en 250 rood. Je weet dan dat je dus tussen de 70 en 100 euro op je rekening hebt. Hoewel het dan geen exact bedrag weergeeft moet je met een beetje logisch nadenken wel een aardig eind kunnen komen zoquote:Op woensdag 10 maart 2010 13:57 schreef computergirl het volgende:
[..]
als er nog maar 73,85 op mijn rekening staat zou ik er ook voor kunnen kiezen om maar 10 of 20 euro op te nemen ipv het maximale 70 uit jouw voorbeeld. Om een buffer te houden voor verwachte/onverwachte uitgaven bijvoorbeeld.
De bank kan dat niet voor mij bepalen, bepaalde bedragen 'uitgrijzen' geeft nog niet voldoende informatie.
Kijk, nu komen we ten minste ergens.quote:Op woensdag 10 maart 2010 13:10 schreef fs180 het volgende:
[..]
Je ziet mij aan voor iemand die het iets kan schelen, dat doe ik dan ook niet.
Edit; misschien leer je er iets van:
We vinden het helemaal niet stoer om met meer geld op stap te gaan, het is gewoonweg overbodig. Mensen dit dus wel altijd teveel geld meenemen zijn vmbo types en ander tuig (die hechten namelijk waarde aan dat soort dingen, normale mensen niet). Bij een standaard generalisatie houden we gaan rekening met zwervers, ook niet met drugsverslaafden. Verder ga jij er vanuit dat wij jou persoonlijk iets kwalijk nemen omdat je 70 euro meeneemt, nee nee het is je wangedrag die we verafschuwen.
dat vraag ik me nu toch wel even af danquote:
Hieromquote:Op woensdag 10 maart 2010 15:19 schreef Ladylike het volgende:
waarom post je dan iets dat denigrerend over komt als:
[..]
dat vraag ik me nu toch wel even af dan
Maar ik geef je gelijk... ik had minder kwaad bloed kunnen zetten door het woordje 'kids' achterwege te laten. Echter betrof het een reactie op een veroordeling. En na alle scheldkanonnades die daarna volgden, kan je t me ook moeilijk verwijten. De pot verwijt de ketelquote:Op woensdag 10 maart 2010 09:53 schreef Maikuuul het volgende:
Waarom zou je tijdens het stappen meer dan 70 euro bij je moeten hebben ?
Mensen die stoer doen met hun geld tijdens het stappen
Niemand vind het een hoop geld, alleen niet nodig om elke week op te makenquote:Op woensdag 10 maart 2010 14:49 schreef SubTed het volgende:
[..]
Eindelijk iemand die niet rond hoeft te komen van een minimum uitkering of nog moet sparen voor een zak patat. Dank U!
En inderdaad... rot toch allemaal lekker een end op joh die denken dat 70 euro een hoop geld is. Als het geen briefje van 100 is, veeg ik mn reet er nog niet mee af <--- Kijk, dat is stoer doen, zodat het verschil misschien ook even duidelijk wordt
Met je wo opleiding moet begrijpend lezen toch een simpel kunstje zijn? Je komt met allerlei punten die totaal geen betrekking met mijn post hebben. En dan al zeker niet naar jou persoonlijk.quote:Op woensdag 10 maart 2010 15:10 schreef SubTed het volgende:
[..]
Kijk, nu komen we ten minste ergens.
Dat jij het overbodig vind is jouw mening, dat ik het niet overbodig vind de mijne. Ik veroordeel jou niet voor jouw mening, laat mij dan ook lekker mn gang gaan? Bovendien is het nog pure onzin ook dat het onnodig is... ik zal de volgende keer eens proberen iets mee te nemen zonder te betalen, kijken wie er dan gelijk had of t wel of niet onnodig is.
Verder heb ik gewoon netjes een mn atheneum doorlopen en een universitaire graad. Het is dus heel leuk dat je zo generaliserend te werk gaat en er zomaar vanuit gaat dat ik een 'vmbo type of andere tuig' ben, maar ik ken ook genoeg mensen (die mij wat beter kennen, dan van een paar posts op een forum) die een andere mening daarover hebben.
Drugsverslaafde vind ik ook een leuke term... het gaat hier toch over stappen?? Dan zijn we hier toch allemaal drugsverslaafden? Of drinken jullie alcoholvrij ofzo? Kom op man... niet zo naïef.
En natuurlijk ga ik er vanuit dat je me iets persoonlijk kwalijk neemt op het moment dat er persoonsgerichte opmerkingen komen als 'loser', puur en alleen omdat ik wat meer geld op zak zou hebben.
Wangedrag? Breek me daar de bek niet over open alsjeblieft... Lees eerst maar eens goed de reacties door die ik allemaal heb gekregen en beslis dan maar wie de echte mensen zijn die wangedrag vertonen. Wel een beetje realistisch blijven hè.
Nee nee, je interpreteet zijn post verkeerd. Hij vraagt waarom iemand dat nodig zou hebben. Prima kun je op reageren, teven plaats hij een algemene (niet naar jou persoonlijk dus) naar mensen die te koop lopen met hun geld.quote:Op woensdag 10 maart 2010 15:26 schreef SubTed het volgende:
[..]
Hierom
[..]
Maar ik geef je gelijk... ik had minder kwaad bloed kunnen zetten door het woordje 'kids' achterwege te laten. Echter betrof het een reactie op een veroordeling. En na alle scheldkanonnades die daarna volgden, kan je t me ook moeilijk verwijten. De pot verwijt de ketel
Maar nogmaals, ik geef je gelijk, dat ik meer recht van spreken zou hebben gehad, als ik het woordje kids in mijn 1e post achterwege had gelaten.
Niet iedereen drinkt de hele avond door terwijl ze stomdronken drankjes aanbieden aan lelijke meiden uit de discotheekquote:Op woensdag 10 maart 2010 17:54 schreef theZERGGGGGGGG het volgende:
Snap er trouwens al helemaal geen kut van hoe mensen met 20 euro kunnen gaan stappen? Ga je dan naar de lokale kroeg met 1 vriend en trakteer je om de 2 uur elkaar op 1 cola?
De meeste fatsoenlijke tenten vragen namelijk al entree en als je beetje met een gezellige groep opstap gaat kost een rondje ook wel 50 euro. die drankjes krijg je overigens wel terug als je de profiteurs niet meeneemt. Dan nog eten/taxi na het stappen?
Vertel het me eens mensen
Zuchtquote:Op woensdag 10 maart 2010 17:57 schreef fs180 het volgende:
[..]
Niet iedereen drinkt de hele avond door terwijl ze stomdronken drankjes aanbieden aan lelijke meiden uit de discotheek
Het was echt een serieuze vraag.quote:Op woensdag 10 maart 2010 18:30 schreef fs180 het volgende:
[..]
Dat is gewoon het antwoord. Zodra ja gewoon minder uitgeeft heb je minder nodig.
Valt me weer mee dan.quote:
'allerlei punten die totaal geen betrekking hebben op mijn post'quote:Op woensdag 10 maart 2010 17:47 schreef fs180 het volgende:
[..]
Met je wo opleiding moet begrijpend lezen toch een simpel kunstje zijn? Je komt met allerlei punten die totaal geen betrekking met mijn post hebben. En dan al zeker niet naar jou persoonlijk.
Hier een persoonlijke opmerking: Je reacties doen mij denken aan een simpele medelander die totaal neit snapt waar het in principe om ging en daardoor allerlei zaken af gaat kraken die totaal niets met het onderwerp te maken hebben. En dat soort gedrag associeer wel met proletarisch tuig![]()
quote:Op woensdag 10 maart 2010 17:52 schreef fs180 het volgende:
[..]
Nee nee, je interpreteet zijn post verkeerd. Hij vraagt waarom iemand dat nodig zou hebben. Prima kun je op reageren, teven plaats hij een algemene (niet naar jou persoonlijk dus) naar mensen die te koop lopen met hun geld.
Hij stelt een vraag en plaatst een opmerking... hoe moeilijk kan het wezen? (je gaat toch niet de heilige maagd Maria uithangen en mij nu lopen vertellen dat die 2 dingen niks met elkaar te maken hebben? De beledigende reacties die volgden bevestigen dat overigens ook) Ik vind het vervolgens een bullshit opmerking, geef dat aan (en hier wil ik dus zelfs nog toegeven dat ik het woordje 'kids' in 1e instantie beter achterwege had kunnen laten) en wordt vervolgens op persoonlijk vlak voor de meest lelijke dingen uitgemaakt en er wordt gewoon letterlijk gezegd dat ik alleen maar aan t pochen ben en stoer aan t doen ben. Alle reacties van mijn kant komen pas daarna! Dus voor iemand die t over begrijpend lezen heeft, scoor je zelf volgens mij ook niet al te best.quote:Op woensdag 10 maart 2010 09:53 schreef Maikuuul het volgende:
Waarom zou je tijdens het stappen meer dan 70 euro bij je moeten hebben ?
Mensen die stoer doen met hun geld tijdens het stappen
Vind jij ja, ik niet. Ik ben blij als het maar bij 70 euro blijft.quote:Op woensdag 10 maart 2010 17:43 schreef fs180 het volgende:
[..]
Niemand vind het een hoop geld, alleen niet nodig om elke week op te maken
Dit was trouwens waar jij mee opende. Slaat volgens mij ook helemaal nergens op. Ten eerste beweer je dat ik drugsproblemen zou hebben, wat volgens mij toch echt het geval niet is (begrijpend lezen gaat weer mis). Ten tweede hebben we t hier over stappen, dus zo goed als allemaal drugsgebruikers hier... en ik durf te wedden een boel mensen die er slechter mee om kunnen gaan dan ik. Ten derde heb ik geen enkele maal beweerd dat anderen zich net als mij zouden moeten gedragen en meer geld mee zouden moeten nemen, dus waar je dat vandaan haalt is mij een raadsel (nogmaals, ik begrijp niet waarom je mij verwijt dat ik slecht ben in begrijpend lezen, terwijl je zelf keer op keer de bijzaken niet van de hoofdzaken weet te onderscheiden en foute conclusies trekt)quote:Op woensdag 10 maart 2010 13:01 schreef fs180 het volgende:
[..]
Dus omdat jij drugsproblemen hebt moeten wij meer geld meenemen tijdens het uitgaan?
Stufkikker...quote:Op woensdag 10 maart 2010 12:28 schreef SubTed het volgende:
[..]
Nooit gezegd dat ik duur eten en drinken ervan haal, maar komt ook wel eens voor en is absoluut een aanrader hoor.
[..]
LOL, waar halen jullie die debiele conclusies vandaan joh? Zoals ik al aangaf ben ik al tussen de 50 en 100 euro kwijt in de coffeeshop en dan moet de avond nog beginnen. Dus hou alsjeblieft die naïeve opmerkingen voor je joh.
En een beetje hoer kost maar 5 tientjes hoor... kids
Schrijf het dan op zn minst met dubbel f. Een bericht met 100% aan spelfouten staat ook zo sneuquote:
Duss....quote:Een pincode is erg makkelijk. Je hoeft nooit meer geld meer bij je te hebben, je hoeft alleen maar vier cijfers te onthouden. Helaas kan dit leiden tot sommige fouten. Omdat er maar vier cijfers zijn kun je mensen tegen komen die dezelfde pincode hebben. In deze praktische opdracht ga ik berekenen hoe groot de kans is dat je iemand tegenkomt met dezelfde pincode als jij.
Vraag 1. Hoeveel pincodes bestaan er ?
<?B>
In principe zijn er 10 x 10 x 10 x 10 = 10.000 pincodes maar met deze berekening zijn er ook combinatie met vier dezelfde cijfers achterelkaar zoals 6666. Dit vinden de meeste mensen erg onveilig en daarom zijn er 9 x 9 x 9 x 9 = 6561
Vraag 2. Hoeveel bankrekeneningnummers bestaan er ?
Omdat een bankrekening 9 nummers heeft zijn er
10 x 10 x 10 x 10 x 10 x 10 x 10 x 10 x 10 = 1.000.000.000 bankrekeningnummers
Maar voor de veiligheid zijn er 9 x 9 x 9 x 9 x 9 x 9 x 9 x 9 x 9 = 387420489 bankrekeningnummers
Vraag 3. Hoeveel mensen in Nederland hebben dezelfde pincode ?
Totaal aantal bankrekeningen : aantal pincodes = antwoord
1.000.000.000 : 10.000 = 100.000 dezelfde pincodes in Nederland
397420489 : 10.000 = 59048 dezelfde pincodes zonder herhaling van cijfers
Vraag 4. Hoeveel kans heb je om iemand tegen te komen met dezelfde pincode in Nederland ?
Er zijn ongeveer 14.4 miljoen gebruikers van de pinpas in Nederland.
Totaal aantal pincodes : gebruikers van de pinpas
10.000 : 14400000 = 0,006944 % (afgerond)
59048 : 14400000 = 0,004100 % (afgerond, pincodes zonder herhaling van cijfers))
Vraag 5. Wat is theoretisch gezien het absolute aantal fouten bij het opnemen van geld ?
Er wordt in Nederland ongeveer 444 miljoen keer gebruikt gemaakt van de pinautomaat per jaar.
Totaal aantal pinnen x percentage mensen met dezelfde pincode
444.000.000 per jaar x 0,006944 % = 3083333
444.000.000 per jaar x 0,004100 % = 1820647 (pincodes zonder herhaling van cijfers)
Vraag 6. Als er in elke provincie evenveel pincodes zijn ? Hoe groot is de kans dan dat je iemand met dezelfde pincode tegenkomt ?
Totaal aantal mensen met dezelfde pincode : aantal provincies = aantal mensen met dezelfde pincode in een provincie
=>
Aantal mensen met dezelfde pincode in een provincie : totaal aantal gebruikers pinpas = theoretische kans op ontmoeting met iemand met dezelfde pincode
100000 : 12 = 8333 per provincie met dezelfde pincode (afgerond)
8333 per provincie : 14.400.000 pincodegebruikers = 0,000579 % (afgerond)
59048 : 12 = 4921 per provincie met dezelfde pincode. (afgrerond)
4921 per provincie : 14.400.000 pincodegebruikers = 0,000342 % (afgerond, pincodes zonder herhaling van cijfers)
Vraag 7. Wat is dan theoretisch gezien het absolute aantal fouten bij het opnemen van geld ?
Totaal aantal pinnen x percentage Nederlanders met dezelfde pincode = absoluut aantal fouten met pincode.
444.000.000 x 0,000579 = 257076 aantal fouten
444.000.000 x 0,000342 = 151848 aantal fouten (afgerond, pincodes zonder herhaling van cijfers)
Vraag 8. Stel dat het aantal dezelfde pincodes gelijk is verdeeld over ongeveer 52 districten, hoe groot is dan de kans dat je iemand tegenkomt met dezelfde pincode ?
Totaal aantal mensen met dezelfde pincode : Aantal districten = Aantal mensen met dezelfde pincode in een district
=>
Aantal mensen met dezelfde pincode in een district : totaal aantal Nederlanders die gebruik maakt van de pincode = theoretische kans op ontmoeting met iemand met dezelfde pincode
100000 : 52 = 1923 per district met dezelfde pincode (afgerond)
Dus: 1923 per district : 14.400.000 pincodegebruikers = 0,000134 % (afgerond)
59048 : 52 = 1136 per district met dezelfde pincode.
1136 per district : 14.400.000 miljoen pincode gebruikers = 0,000079 % (afgerond, pincodes zonder herhaling van cijfers)
Vraag 9. Wat is dan theoretisch gezien het absolute aantal fouten bij het opnemen van geld ?
Totaal aantal keer pinnen bij geldautomaat x percentage Nederlanders met dezelfde pincode = absoluut aantal fouten met pincode.
444.000.000 x 0,000134 = 59496 aantal fouten
444.000.000 x 0,000079 = 35076 aantal fouten (pincodes zonder herhaling van cijfers)
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |