Dan dus wel. 24,5% van het maandsalaris erbijquote:Op dinsdag 9 maart 2010 16:50 schreef Renesite het volgende:
[..]
Hebben de allin-one mensen er nog wat aan?
Ah, komt dat even goed uitquote:Op dinsdag 9 maart 2010 17:44 schreef bigbass het volgende:
OP klopt volgens mij geen hol meer van, dus als iemand zich geroepen voelt om hem te updaten.
Laatste post vorige topic:
[..]
Dan dus wel. 24,5% van het maandsalaris erbij
Same here.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 17:57 schreef Zuivelkoe het volgende:
Ik heb de vorige periode best veel gewerkt en werk deze periode veel minder, wordt mijn winstuitkering dan ook minder?
Nee, het gaat om het gemiddelde (volgens mijquote:Op dinsdag 9 maart 2010 17:57 schreef Zuivelkoe het volgende:
Ik heb de vorige periode best veel gewerkt en werk deze periode veel minder, wordt mijn winstuitkering dan ook minder?
Meh.. Eigenlijk wou ik nog steeds overstappen, maar is er nog niet van gekomenquote:
servexpasquote:
Jammer idd..quote:Op dinsdag 9 maart 2010 20:08 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Ik vind 24,5% erg weinig. In totaal hebben we dan dus maar 67% gekregen. Mager jaartje!!
Volgens mij gewoon over je gemiddelde loon 2009, dus incl all overuren.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 22:01 schreef italiaan1987 het volgende:
krijg je die 24,5% over je contracturen of over je daadwerkelijk gewerkte uren? Want ik heb veel meer uren gemaakt dan mn contracturen.
Volgens mij ook, het vaste deel wordt bij all-in immers ook over al de uren die je werkt gegeven (toch?)quote:Op woensdag 10 maart 2010 08:45 schreef Kadooosh het volgende:
[..]
Volgens mij gewoon over je gemiddelde loon 2009, dus incl all overuren.
Nee... teamleider it is. Bij ons was het wel zo dat er nog een kassa'chef' was - welke eigenlijk meer fungeerde als een ASM.quote:Op woensdag 10 maart 2010 17:02 schreef The_Hives het volgende:
heeft de Ah ook aparte afdelingchefs?
Bij vacatures kan ik wel (assistent) Supermarktmanager vinden en bijvoorbeeld Teamleider Verkoopklaar (wat volgens mij vulploegleider is).
Maar heb je bijvoorbeeld ook afdelingschef KW of Verswaren oid?
Is juist leuk...quote:Op woensdag 10 maart 2010 17:54 schreef WasMachinator het volgende:
vandaag de laatste dag van de verbouwing @ ons filiaal. gister en eergister hebben we in totaal 8000 colli houdbaar binnengekregen en vandaag de vers(er is geen zuivel, vlees en agf meer in de hele winkel zo ongeveer:P), ben blij dat ik niet hoef te werken:P
Ze moeten het je een week van te voren laten weten anders mag je bij mijn weten weigeren, maar kijk de CAO er even op naquote:Op woensdag 10 maart 2010 18:35 schreef Etsu het volgende:
Ik word niet goed van onze AH. Continu roosters veranderen omdat het hun beter uit komt (norm etc.), en ik moet het allemaal via smsjes horen hoelaat ik moet weer werken etc., omdat ze het telkens veranderen.
En dan? Geen uren?quote:Op woensdag 10 maart 2010 19:12 schreef bigbass het volgende:
[..]
Ze moeten het je een week van te voren laten weten anders mag je bij mijn weten weigeren, maar kijk de CAO er even op na
quote:Op zondag 7 maart 2010 00:09 schreef TjilpTjilp het volgende:
Weet iemand misschien hoelang je maximaal onbetaald verlof mag nemen? Ik zit me namelijk ernstig te orienteren op een studentenuitwisseling in 2011/2012. Ik zou dan een semester, dus 4/5 maanden, in het buitenland zitten; is dat mogelijk?
Ik kon het in het CAO (de verkorte versie die ik heb iig) niet vinden...
Dus als je langer dan 5 jaar in dienst bent mag je een half jaar verlof nemen?quote:Op zondag 7 maart 2010 00:30 schreef Wilhlem_Wagenfeld het volgende:
[..]
Wanneer je 5 jaar in dienst bent kan dat
Ik zit zelf namelijk in die situatie
Zoiets schijnt in de CAO te staan ja, ik wist het zelf ook nietquote:Op woensdag 10 maart 2010 22:06 schreef Kadooosh het volgende:
[..]
[..]
Dus als je langer dan 5 jaar in dienst bent mag je een half jaar verlof nemen?
Niet dat ik het wil maar wel handig om het te weten... zou toch wel een keer in het buitenland willen gaan werken/stage lopen.
nee, maar dan kan je klagen, want dan breken ze afspraken, volgens mij mag je er dan vanuit gaan dat je gewoon je standaarduren werkt. En wat ik begreep krijgt hij wel een rooster maar wordt het steeds aangepast, als het minder dan een week van te voren wordt aangepast hoef je die aanpassingen niet te pikken, maar gewoon volgens het 'oude' rooster werken.quote:
En dan niet uitbetaald krijgenquote:Op woensdag 10 maart 2010 23:22 schreef bigbass het volgende:
[..]
nee, maar dan kan je klagen, want dan breken ze afspraken, volgens mij mag je er dan vanuit gaan dat je gewoon je standaarduren werkt. En wat ik begreep krijgt hij wel een rooster maar wordt het steeds aangepast, als het minder dan een week van te voren wordt aangepast hoef je die aanpassingen niet te pikken, maar gewoon volgens het 'oude' rooster werken.
1% maar? Dat kan ik best missen.quote:Op donderdag 11 maart 2010 15:34 schreef ikbenschipper het volgende:
CAO is bijna rond als FNV en CNV leden instemmen met dit akkoord.
Belangrijkste punten:
- Loonsverhoging van 1% per 1 juli 2010.
- Veiligheidscurses voor medewerkers
- Functiejaar voor de loongroep A vanaf 18 jaar
Let wel dit akkoord is na 2 rondes tot stand gekomen, ten opzichte van de 6 rondes van vorig jaar een hele vooruitgang. Met de werkgevers die eigelijk niks wouden geven is dit denk ik een nieuwe verbetering van de arbeidsvoorwaarde. Nu nog de werkdruk.
Met terugwerkende kracht? Die functiejaren>quote:Op donderdag 11 maart 2010 15:34 schreef ikbenschipper het volgende:
CAO is bijna rond als FNV en CNV leden instemmen met dit akkoord.
Belangrijkste punten:
- Loonsverhoging van 1% per 1 juli 2010.
- Veiligheidscurses voor medewerkers
- Functiejaar voor de loongroep A vanaf 18 jaar
Let wel dit akkoord is na 2 rondes tot stand gekomen, ten opzichte van de 6 rondes van vorig jaar een hele vooruitgang. Met de werkgevers die eigelijk niks wouden geven is dit denk ik een nieuwe verbetering van de arbeidsvoorwaarde. Nu nog de werkdruk.
Tis meer dan 90% van Nederland krijgt dus laten we er maar blij mee zijnquote:
Nee zo werkt dat helaas niet.quote:Op donderdag 11 maart 2010 18:29 schreef Renesite het volgende:
[..]
Met terugwerkende kracht? Die functiejaren>
Die regels staan op winkelwebquote:Op zaterdag 13 maart 2010 10:40 schreef FerdiV het volgende:
Zo'n twee weken geleden plaatste ik een bericht over een merkwaardige actie in mijn filiaal. Nu heb ik er een update over.
Inmiddels hebben we een brief ontvangen over de pauzes. Wat wel en niet gegeten mag worden. Nu vraag ik me dus af waar ik die regels van de AH zelf kan vinden omdat ik het idee heb dat dit gewoon vanuit mijn filiaal komt en dat zij dit niet mogen beslissen. De AH Plaza kan ik niet op, mijn AH zal dat ook wel niet geactiveerd hebben.
Weet iemand de regels voor het eten in de pauzes?
Ik kan eventueel wel even een scan maken van het A4tje.
Die nieuwe eetregels? Of de echte regels?quote:Op zaterdag 13 maart 2010 10:55 schreef Wilhlem_Wagenfeld het volgende:
[..]
Die regels staan op winkelweb
De echte regelsquote:Op zaterdag 13 maart 2010 11:00 schreef FerdiV het volgende:
[..]
Die nieuwe eetregels? Of de echte regels?
Winkelweb kan ik alleen bereiken bij de AH zelf op de pc's nietwaar?
Ik heb een foto gemaakt van het A4tje. Hier het belangrijke deel voor mij:
[ afbeelding ]
Het gehele A4 vind je hier.
Ook zoals deze zijn?quote:Op zaterdag 13 maart 2010 11:57 schreef Wilhlem_Wagenfeld het volgende:
[..]
De echte regels
Volgens mij zijn er in mijn filiaal ook van die regels trouwens![]()
Maar ik vind het belachelijk dat ik niet kan eten hoe ik het gewend ben, zeker als ik aan het werk ben moet ik toch goed eten
Ja, behalve dan dat wij wel 'snacks' mogen en diepvriesartikelenquote:Op zaterdag 13 maart 2010 12:07 schreef FerdiV het volgende:
[..]
Ook zoals deze zijn?
Ik ga de echte regels opzoeken en als ik het dan nog niet weet bel ik iemand van de AH op. Heb alleen nog geen idee wie.
Als het goed is heb je aan het begin van degene die je contract heeft afgesloten een hele map vol met boekjes en regels e.d. gehad. Hier zit ook n klein boekje bij voor vragen/klachten e.d. Ik zou dat nummer gewoon pakken en vragen wat volgens hun nu precies de regels hierop zijn.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 12:07 schreef FerdiV het volgende:
[..]
Ook zoals deze zijn?
Ik ga de echte regels opzoeken en als ik het dan nog niet weet bel ik iemand van de AH op. Heb alleen nog geen idee wie.
Ja klopt, maar ik vind alleen maar enkele regeltjes. En op de achterkant staat dat je voor vragen bij je leidinggevende moet zijnquote:Op zaterdag 13 maart 2010 12:43 schreef Markachuuu het volgende:
[..]
Als het goed is heb je aan het begin van degene die je contract heeft afgesloten een hele map vol met boekjes en regels e.d. gehad. Hier zit ook n klein boekje bij voor vragen/klachten e.d. Ik zou dat nummer gewoon pakken en vragen wat volgens hun nu precies de regels hierop zijn.
Ze bedoelen vast gram óf mililiterquote:Op zaterdag 13 maart 2010 13:30 schreef Brammie1 het volgende:
wat een taalfouten in dat blaadje
toetjes van maximaal 450 gram per milliliter. Wat zit daar in? Plutonium?
Gelijkquote:Op zaterdag 13 maart 2010 20:22 schreef italiaan1987 het volgende:
Als je jarig ben geweest, ga je dan meteen een trede omhoog? of pas aan het eind van het jaar?
hopelijk laten ze dat bij ons nog even achterwege....quote:Op zaterdag 13 maart 2010 11:00 schreef FerdiV het volgende:
[..]
Die nieuwe eetregels? Of de echte regels?
Winkelweb kan ik alleen bereiken bij de AH zelf op de pc's nietwaar?
Ik heb een foto gemaakt van het A4tje. Hier het belangrijke deel voor mij:
[ afbeelding ]
Het gehele A4 vind je hier.
patat met kip in de oven mag officieel niet. Tegenwoordig gebeurt het bij ons ook steeds vaker, totdat er weer controle komtquote:Op zondag 14 maart 2010 08:05 schreef ruud_de_vries het volgende:
Dan gaat het bij ons toch heel anders hoor! Patat met kip in de oven, een toetje en een literfles drinken per persoon! De bedrijfsleider doet zelfs mee!
Bij ons is het ook standaard zo'n beetje, is niet anders geweest in de bijna 3 jaar dat ik hier nu werk.quote:Op zondag 14 maart 2010 12:11 schreef monsterd. het volgende:
[..]
patat met kip in de oven mag officieel niet. Tegenwoordig gebeurt het bij ons ook steeds vaker, totdat er weer controle komt
Zo was het bij ons ook. Al dacht ik 8 euro.quote:Op zondag 14 maart 2010 19:58 schreef ikbenschipper het volgende:
Samenstelling maaltijd
Je mag een maaltijd kiezen uit de winkel door uit drie categorieën (maaltijd, drinken, toetje) steeds 1 artikel te kiezen, tot een totale verkoopwaarde van maximaal ¤ 7,00.
Alleen maaltijden uit de winkel zijn toegestaan; dus geen vergoeding in geld, geen tabakswaren, geen snoep, geen chips, geen alcoholische drank en geen andere benodigdheden die niet bedoeld zijn voor directe consumptie, zoals non-food, boodschappen algemeen.
Maaltijdvergoeding op basis van declaratie van bonnetjes van buiten de winkel is niet toegestaan.
Dit is het enige wat de handboeken er over zeggen.
Dat dacht ik ook maar kan het nu effe niet meer vinden misschien komt het omdat ik het via plaza wil op zoekenquote:Op zondag 14 maart 2010 21:21 schreef CryptoKnight het volgende:
Er moet meer in de handboeken staan, zo staan er categorien in en uitgespilts in wat er allemaal mag..
quote:Maaltijdregeling
AHW 02 46 01
Wie
Medewerkers die onder de VGL CAO vallen
Wanneer
Indien van toepassing
Hulpmiddel
Voorraadmutaties door winkel
Warme maaltijd
WAT
Inleiding
Als je op een dag meer dan 4½ uur werkt en na 19.00 uur doorwerkt, heb je recht op een warme maaltijd.
Samenstelling maaltijd
Je mag een maaltijd kiezen uit de winkel door uit drie categorieën (maaltijd, drinken, toetje) steeds 1 artikel te kiezen, tot een totale verkoopwaarde van maximaal ¤ 7,00.
Alleen maaltijden uit de winkel zijn toegestaan; dus geen vergoeding in geld, geen tabakswaren, geen snoep, geen chips, geen alcoholische drank en geen andere benodigdheden die niet bedoeld zijn voor directe consumptie, zoals non-food, boodschappen algemeen.
Maaltijdvergoeding op basis van declaratie van bonnetjes van buiten de winkel is niet toegestaan.
WIE
WAT
Afdeling Labour Affairs
Evalueert en, indien noodzakelijk, indexeert de hoogte van het maximale bedrag gekoppeld aan deze maaltijdregeling jaarlijks.
Leidinggevende
Scant de artikelen.
Controleert of er geen onterechte artikelen zijn genomen en geeft akkoord.
quote:Operationeel Management
Handboeken
Verkoopafhandeling
Voorraad op orde
Kantine en Intern Verbruik
WM+FR 03 22 17
Verkoopafhandeling - Voorraad op orde
Wat
Warme maaltijden voor personeel
Wie
(A)SM / Ondernemer / Teamleider Verkoopafhandeling
Wanneer
Hulpmiddel
WISE handterminal
Voorraadmutaties door winkel
Werkzaamheden
▼
WIE
WAT
Algemeen
Als je op een dag meer dan 4,5 uur werkt en na 19:00 uur doorwerkt, heb je recht op verstrekking van een maaltijd. Albert Heijn stelt je deze ter beschikking.
Je mag uit drie categorieën (maaltijd, drinken, toetje) steeds 1 artikel kiezen, tot een een totale verkoopwaarde van ¤ 7,00 per maaltijd. Dit bedrag wordt jaarlijks door Albert Heijn beoordeeld.
Dit betekent, dat het niet is toegestaan, om een maaltijdvergoeding uit te betalen en / of bonnen voor elders genoten maaltijden te vergoeden.
Franchise
Ondernemers hebben, in tegenstelling tot WWM filialen, de vrijheid om van genoemde procedure, naar eigen inzicht te mogen afwijken.
Doel
Het registreren van artikelen, die uit de winkel worden gehaald ten behoeve van de gratis maaltijdverstrekking aan medewerkers.
Door deze registratie wordt de voorraad gecorrigeerd en vindt de financiële afwikkeling plaats.
Hierdoor krijgt ook Replenishment tijdig de juiste informatie en kan het systeem voor vervanging zorgdragen op het eerstvolgende bestelmoment.
Teamleider Verkoopafhandeling
Werkzaamheden
- Controleer of er geen onterechte artikelen genomen zijn door de medewerker(s).
- Scan de artikelen op een handterminal onder mutatiecode 33,
'Warme maaltijden Personeel'.
- Sluit de handterminal af en bevestig vraag voor printen, waardoor het 'Overzicht verwerkte mutaties' wordt afgedrukt.
- Vermeld op dit overzicht: 'Warme maaltijd' en schrijf de naam of de namen van de medewerkers die de maaltijd nuttigen op het overzicht.
- Zet na akkoordbevinding van de gegevens, naam en paraaf op het overzicht.
Resultaat
In Pallas is het bedrag op weekbasis zichtbaar onder mutatiesoort 33 'Warme maaltijden personeel'.
Archiveren
- Berg het 'Overzicht verwerkte mutaties' op in de weekarchiefdoos 'Goederenadministratie'.
Wat verstaan ze onder boodschappen algemeen?quote:Alleen maaltijden uit de winkel zijn toegestaan; dus geen vergoeding in geld, geen tabakswaren, geen snoep, geen chips, geen alcoholische drank en geen andere benodigdheden die niet bedoeld zijn voor directe consumptie, zoals non-food, boodschappen algemeen.
nee, precies mijn puntquote:Op dinsdag 16 maart 2010 21:49 schreef Cosmo. het volgende:
Maar als je 4 uur werkt heb je geen recht op half uur toch?
Alleen heb je dan dus officieel geen recht op een betaalde maaltijd door AH, omdat je minder dan 4,5 uur werkt, gelukkig doen de meeste smm's daar niet heel moeilijk over (of weten het niet)quote:Op dinsdag 16 maart 2010 23:04 schreef CryptoKnight het volgende:
Als je van 16-20 werkt, heb je RECHT op een half uur pauze.
R&R kijkt tussen welke tijden je pauze valt en afhankelijk daarvan is het een koffiepauze of een eetpauze.
Net als werken van 10-14, heb je een half uur lunch.
wel op eigen kosten danquote:
Jup! De vleeswaren/kaas afdeling! wordt officeel tegenwoordig afdeling verkoop genoemd en valt vaak ook nog eens samen met de bakkerij. Naar mijn idee is het de meest vrije, meest afwisselende en leukste afdeling binnen de appie!quote:Op donderdag 18 maart 2010 18:16 schreef Phrits het volgende:
Ik heb een paar weken geleden een sollicitatieformulier ingeleverd voor een baantje als vulploegmedewerker of verkoopklaar. (Geen enkel idee wat die tweede betekent, maar een vriend zei dat het zo heet)
Nu werd ik vandaag gebeld door de AH, degene aan de andere kant van de lijn vertelde me dat hij nog een baantje had.
Hij had het telkens over kaas, vlees en deliwaren maar ik weet nou niet of dit één afdeling is en wat deze functie inhoudt?
Kan iemand mij misschien vertellen over zijn of haar ervaringen bij deze afdeling?
Dank voor de snelle reactie!quote:Op donderdag 18 maart 2010 18:24 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Jup! De vleeswaren/kaas afdeling! wordt officeel tegenwoordig afdeling verkoop genoemd en valt vaak ook nog eens samen met de bakkerij. Naar mijn idee is het de meest vrije, meest afwisselende en leukste afdeling binnen de appie!![]()
In principe spreken de taken voorzich: vleeswaren snijden, kaas snijden, klanten helpen en informeren over producten. Daarnaast moet de afdeling natuurlijk aan het einde van de avond weer schoon zijn en alles moet er altijd strak bij liggen. Daarom kan het ook zijn dat je het vaak ontzettend druk heb en vaak keihard aan het werk bent op bijvoorbeeld een zaterdagmiddag. Desondanks vind ik het zeker de moeite waard
Dat ja, en het heeft als groot voordeel dat je vaak niet iemand hebt die op je loopt te zeiken wat je moet doen, dat je niet snel genoeg vult enz. Je hebt een hoop meer verantwoordelijkheid en vrijheid wat dat betreft(iig bij ons). Ik heb van de zomer een paar dagen als vakkenvuller gestaan en was blij dat ik weer terug was op deli.quote:Op donderdag 18 maart 2010 18:24 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Jup! De vleeswaren/kaas afdeling! wordt officeel tegenwoordig afdeling verkoop genoemd en valt vaak ook nog eens samen met de bakkerij. Naar mijn idee is het de meest vrije, meest afwisselende en leukste afdeling binnen de appie!![]()
In principe spreken de taken voorzich: vleeswaren snijden, kaas snijden, klanten helpen en informeren over producten. Daarnaast moet de afdeling natuurlijk aan het einde van de avond weer schoon zijn en alles moet er altijd strak bij liggen. Daarom kan het ook zijn dat je het vaak ontzettend druk heb en vaak keihard aan het werk bent op bijvoorbeeld een zaterdagmiddag. Desondanks vind ik het zeker de moeite waard
Okay, fijn om te horen!quote:Op donderdag 18 maart 2010 18:34 schreef bigbass het volgende:
[..]
Dat ja, en het heeft als groot voordeel dat je vaak niet iemand hebt die op je loopt te zeiken wat je moet doen, dat je niet snel genoeg vult enz. Je hebt een hoop meer verantwoordelijkheid en vrijheid wat dat betreft(iig bij ons). Ik heb van de zomer een paar dagen als vakkenvuller gestaan en was blij dat ik weer terug was op deli.
Over de verschillende afdelingen. Deli/kaas zitten vaak fysiek bij elkaar en brood is apart. Ik kan me wel voorstellen dat ze je breed inzetbaar willen hebben, daar zijn ze bij ons nu ook mee bezig.
Ik ben op dezelfde manier aangenomen, alleen duurde het bij mij 2 maanden voor ik terug gebeld werdquote:Op donderdag 18 maart 2010 19:06 schreef Phrits het volgende:
[..]
Okay, fijn om te horen!
Was in eerste instantie een beetje teleurgesteld omdat dit niet was waarvoor ik solliciteerde, maar blijkbaar heb ik juist geluk dat ik zo'n baantje aangeboden krijg.
Degene aan de telefoon zei ook dat dit soort baantjes niet vaak vrij kwamen.
Hij vroeg ook of ik niet al vanaf zaterdagmorgen wilde werken (vanaf 7/8 uur), terwijl ik dit niet als beschikbare werktijden heb aangegeven, omdat ik dat gewoon veel te vroeg vind.
Is het slim om dit te zeggen of zit de kans er dan in dat hij verder gaat zoeken?
Er zal natuurlijk inderdaad een moment komen waarop je om 7 uur al begint ( bij ons op do-vr-za ook vanaf 6 uur). In het begin vervelend, maar het voordeel is wel dat je eerder klaar met werken bent en dus daadwerkelijk nog wat aan je dag hebt!quote:Op donderdag 18 maart 2010 19:06 schreef Phrits het volgende:
[..]
Okay, fijn om te horen!
Was in eerste instantie een beetje teleurgesteld omdat dit niet was waarvoor ik solliciteerde, maar blijkbaar heb ik juist geluk dat ik zo'n baantje aangeboden krijg.
Degene aan de telefoon zei ook dat dit soort baantjes niet vaak vrij kwamen.
Hij vroeg ook of ik niet al vanaf zaterdagmorgen wilde werken (vanaf 7/8 uur), terwijl ik dit niet als beschikbare werktijden heb aangegeven, omdat ik dat gewoon veel te vroeg vind.
Is het slim om dit te zeggen of zit de kans er dan in dat hij verder gaat zoeken?
succesquote:Op donderdag 18 maart 2010 21:19 schreef Phrits het volgende:
Veel goeie en behulpzame posts, bedankt!
Morgen om half 5 het gesprek,
I'll keep you guys updated.
haha echt kansloos die regels. Gelukkig hebben wij die niet, gewoon eten wat je wilt!quote:Op zaterdag 13 maart 2010 13:30 schreef Brammie1 het volgende:
wat een taalfouten in dat blaadje
toetjes van maximaal 450 gram per milliliter. Wat zit daar in? Plutonium?
quote:Op maandag 22 maart 2010 20:56 schreef Phrits het volgende:
Nou, na een sollicitatiegesprek van meer dan een uur en een kwartier heb ik een half-jarig contract (12u/week) gekregen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |