dat is precies wat ik dachtquote:Op dinsdag 9 maart 2010 10:55 schreef Armageddon het volgende:
3 weken buiten Europa en meerdere plaatsen voor 1500 euro?![]()
Je zal een beetje aan je budget zijn gebonden.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 10:50 schreef enilnomrow het volgende:
Ha beste TRV'ers, ik heb een vraag.
Ik zou graag met mijn vriendin komende zomer op een toffe vakantie gaan. Nu zijn de mogelijkheden natuurlijk eindeloos, maar niet voor ons. En dan willen we eigenlijk ook nog ver weg... Kan dat tegen een mooi prijsje? Kort gezegd is dit ons 'verzoek':
2 a 3 weken, we kunnen vanaf eind juni t/m eind juli.
Buiten Europa
Meerdere plekken (/landen?)
Toffe steden én mooie natuur
Andere cultuur dan we gewend zijn
Niet (veel) meer dan 1500 euro inclusief alles.
Is dit überhaupt mogelijk en zoja, wat is gaaf?
Nou, met 25 euro per dag ben je daar geen zwerver hoor, je kan prima uit de voeten, als je maar niet teveel biertjes drinktquote:Op dinsdag 9 maart 2010 11:02 schreef Armageddon het volgende:
Gezellig in Bangkok rondhangen als een zwerver. Dat is toch geen vakantie?
Ik ga in augustus op safari in de Kimberly's (NW australie), maar dat doe je niet voor 1500eu en grote steden kun je ook wel schudden daarquote:Op dinsdag 9 maart 2010 10:50 schreef enilnomrow het volgende:
Ik zou graag met mijn vriendin komende zomer op een toffe vakantie gaan. Nu zijn de mogelijkheden natuurlijk eindeloos, maar niet voor ons. En dan willen we eigenlijk ook nog ver weg... Kan dat tegen een mooi prijsje? Kort gezegd is dit ons 'verzoek':
Buiten Europa
Nou dan is Z.O Azie een goede optie, je kan dan zelfs in redelijke luxe leven.quote:
Bangkok voor 600E retour? Vertel me waar! Ik ga ook in juli naar BKK, maar vind alleen tickets vanaf 850 euro..quote:Op dinsdag 9 maart 2010 11:00 schreef Xlarge het volgende:
[..]
Je zal een beetje aan je budget zijn gebonden.
Z.O Azie is een relatief goedkope plek om rond te reizen, je kan dan aan landen als Laos, Cambodja, Vietnam en Thailand denken.
Een retour ticket naar BKK is te vinden voor rond de 600 euro PP.
Het leven daar is relatief goedkoop, het is te doen met rond de 25 euro pp per dag, je hebt dan niet al te veel luxe.
Doe daar iets bij en dan gaat het helemaal makkelijk
Ik hoop trouwens wel dat jouw 1500 euro PP is, want anders wordt het wel erg krap
Kun je het iets specificeren? Dit klinkt goed inderdaad. Bangkok voor 600 euro heb ik ook nog niet gevonden, trouwens. Vanaf DUS wel 680 ongeveer.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 11:26 schreef TheSeeker_NL het volgende:
Ik kwam net een aantal tickets tegen. Naar Mongolie voor 720 euro en India voor 540 euro.
Kijk eens hier, ik boek ze meestal via hun , de goedkoopste die ik erop ziet staan is voor 499.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 11:23 schreef suzanne88 het volgende:
[..]
Bangkok voor 600E retour? Vertel me waar! Ik ga ook in juli naar BKK, maar vind alleen tickets vanaf 850 euro..
Zal wel een stuk duurder zijn tijdens het WK.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 11:05 schreef HugoBaas het volgende:
Zuid Afrika![]()
Retour ticket kost je nog geen €500 en als je, je verblijf gewoon daar regelt is het goed te doen.
Eten en excursies kosten daar heel weinig.
Ach hostels, in die regio kan je die niet eens vinden, daar slaap je hoogstens in guesthouses, dat betekend een eigen kamer met airco en badkamer.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 12:03 schreef enilnomrow het volgende:
Dank voor de -bijzonder lelijke, maar je moet ergens op besparen- website, Xlarge. Eens zien.
Oh, en slapen in hostels is prima, wij zijn slechts arme studenten, dus dat wordt het sowieso wel. Alvast dank voor alle info's (en de info's die eventueel nog komen gaan?), ik zie ons wel in die regio zitten.
Kijk, de berichten worden alsmaar gunstiger.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 12:11 schreef Xlarge het volgende:[..]
Ach hostels, in die regio kan je die niet eens vinden, daar slaap je hoogstens in guesthouses, dat betekend een eigen kamer met airco en badkamer.
En daar betaal je tussen de 5 en de 25 euro voor. (regio en luxeverschil)
Ik heb eigenlijk nooit het verschil tussen een guesthouse en een hotel gezien.
Behalve dat een guesthouse vaak wat leuker en intiemer is.
Is gewoon een retour, ik zou alleen even zoeken op ervaringen van andere reizigers, ik kan me zo voorstellen dat Egyptair nou niet zo bijzonder is.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 12:17 schreef enilnomrow het volgende:
[..]
Kijk, de berichten worden alsmaar gunstiger.
Nog een vraagje over die BMair. 499 euro met Egyptair, is dat een retour? Het staat er niet bij, en ik kan me nauwelijks voorstellen dat dat dan ook in juli geldt..
Haha godsamme, dat klinkt ook wel erg vet.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 12:40 schreef Eggos het volgende:
boek een ticket naar istanbul voor pak hem weg 200 euro... pak daar de trein naar Teheran voor pak hem weg 40 euro... je bent dan immiddels een week verder...
ga Iran bezoeken of ga verder vliegen naar bijvoorbeeld India!
zo kan je nog wel redelijk rondkomen voor 1500 euro!
ben je niet zo'n ervaren reiziger en vind je Iran toch iets te eng, ga dan lekker naar zuid oost Azie inderdaad!
dit staat ook nog op mijn 'to do' lijstje inderdaad... avontuur hoeft helemaal niet duur te zijnquote:Op dinsdag 9 maart 2010 14:08 schreef enilnomrow het volgende:
[..]
Haha godsamme, dat klinkt ook wel erg vet.
Maar voor nu neigen we naar Vietnam... Iran misschien volgend jaar.
Hierboven postte Xlarge (?) een link naar bmair.nl, waar je kennelijk vluchten via Cairo voor 499euro naar Bangkok kunt boeken. Dan inderdaad met Air Asia voor 60 euro naar Hanoi of HCMC. Dan ben je zomaar voor 620 euro naar Vietnam heen en weer.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 14:21 schreef Eggos het volgende:
[..]
dit staat ook nog op mijn 'to do' lijstje inderdaad... avontuur hoeft helemaal niet duur te zijn
een vriend van mij heeft die treinreis gedaan!
Vietnam is ook heel gaaf, alleen ben ik bang dat je dat niet red voor 1500 euro... aangezien de tickets naar vietnam in die periode aardig aan de prijs zijn! rond de 900 euro ben je wel kwijt ben ik bang
er zijn uiteraard wel mogelijkheden, maar dan word de reistijd wat langer en avontuuristischer...
vlieg bijvoorbeeld met Turkmenistan airlines van Frankfurt via Turkmenistan naar bangkok... ongeveer 600 euro kost je dat...
vlieg vervolgens met Air Asia van Bangkok naar Hanoi of HCMC...
Ik heb ervaring. Het is nou niet bepaald een airline die service hoog in het vaandel heeft staan, maar je komt er mee van A naar B. in Teheran moet je vriendin een hoofddoek op. Het eten in het vliegtuig is matig en datzelfde geldt voor het entertainment.quote:Op donderdag 11 maart 2010 10:45 schreef enilnomrow het volgende:
Goed, het plan is nu:
We vliegen via Teheran naar Bangkok (500 euro), en pakken dan vanaf daar een AirAsiavlucht naar Vietnam, en gaan daar dan 3 weken zitten.
Heeft er iemand ervaring met Mahan Air? Ik weet dat er wat problemen zijn geweest in het verleden, maar in principe zou dat toch goed moeten gaan, zou je denken..?
Oke, top. Dank je wel!quote:Op donderdag 11 maart 2010 11:42 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik heb ervaring. Het is nou niet bepaald een airline die service hoog in het vaandel heeft staan, maar je komt er mee van A naar B. in Teheran moet je vriendin een hoofddoek op. Het eten in het vliegtuig is matig en datzelfde geldt voor het entertainment.
Da's half juli toch wel weer afgelopen? Maar ik zou in die maanden eigenlijk niet gaan; goeie kans op zeikende regen en grijs weer rond de Kaap/Tuinroute, terwijl het noorden dan echt gortdroog is (Kruger enzo). Johannesburg en Pretoria kunnen ook nog eens flink koud zijn in de winter.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 12:07 schreef APK het volgende:
[..]
Zal wel een stuk duurder zijn tijdens het WK.
Da's helaas lastig voor mij. Bij voorkeur reis ik zelf ook richting iets warms in oktober/november, maar het is dan lastig om 2-3 weken vrij te krijgen. Misschien toch Indonesië maar eens beter bekijken.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 11:50 schreef SeLang het volgende:
Indonesie is in juli goed denk ik. Je zit dan buiten het regenseizoen. En de meest toeristische dingen moet je dan gewoon vermijden. Meestal concentreert zich dat toch op bepaalde plaatsen.
Zelf blijf ik in de zomermaanden altijd in Europa omdat het hier dan ook mooi is, dus de verre reizen plan ik altijd buiten die periode. Vooral de lange zomeravonden is genieten, zelfs in de UK.
Moet gewoon Bali vermijden, de rest is goed te doenquote:Op vrijdag 12 maart 2010 11:55 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Da's helaas lastig voor mij. Bij voorkeur reis ik zelf ook richting iets warms in oktober/november, maar het is dan lastig om 2-3 weken vrij te krijgen. Misschien toch Indonesië maar eens beter bekijken.
quote:Op dinsdag 9 maart 2010 10:50 schreef enilnomrow het volgende:
Buiten Europa
Je hebt bagage, dus kan niet online inchecken. Gaat gewoon hetzelfde als iedere andere airlinequote:Op vrijdag 12 maart 2010 21:02 schreef enilnomrow het volgende:
Het lijkt dus heel erg Vietnam te gaan worden! Ik geloof wel dat Mahan Air dusdanig te vertrouwen is dat we niet neerstorten (of niet dodelijk).
Dan moeten we vanaf daar (Bangkok) dus nog naar Vietnam, dat zal vermoedelijk via AirAsia worden. Kan iemand me vertellen hoe dat precies werkt? Krijg je een e-ticket? Moet er nog online ingecheckt worden enzulks?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |