abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78922681
Ha beste TRV'ers, ik heb een vraag.

Ik zou graag met mijn vriendin komende zomer op een toffe vakantie gaan. Nu zijn de mogelijkheden natuurlijk eindeloos, maar niet voor ons. En dan willen we eigenlijk ook nog ver weg... Kan dat tegen een mooi prijsje? Kort gezegd is dit ons 'verzoek':

2 a 3 weken, we kunnen vanaf eind juni t/m eind juli.
Buiten Europa
Meerdere plekken (/landen?)
Toffe steden én mooie natuur
Andere cultuur dan we gewend zijn
Niet (veel) meer dan 1500 euro inclusief alles.

Is dit überhaupt mogelijk en zoja, wat is gaaf?
  dinsdag 9 maart 2010 @ 10:55:58 #2
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_78922878
3 weken buiten Europa en meerdere plaatsen voor 1500 euro?
  dinsdag 9 maart 2010 @ 10:57:08 #3
167923 appelsjap
All the above
pi_78922918
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 10:55 schreef Armageddon het volgende:
3 weken buiten Europa en meerdere plaatsen voor 1500 euro?
dat is precies wat ik dacht
Op vrijdag 11 september 2009 18:32 schreef jogy het volgende:
Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
pi_78923049
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 10:50 schreef enilnomrow het volgende:

Ik zou graag met mijn vriendin komende zomer op een toffe vakantie gaan. Nu zijn de mogelijkheden natuurlijk eindeloos, maar niet voor ons. En dan willen we eigenlijk ook nog ver weg... Kan dat tegen een mooi prijsje? Kort gezegd is dit ons 'verzoek':

Buiten Europa

Je zal een beetje aan je budget zijn gebonden.
Z.O Azie is een relatief goedkope plek om rond te reizen, je kan dan aan landen als Laos, Cambodja, Vietnam en Thailand denken.
Een retour ticket naar BKK is te vinden voor rond de 600 euro PP.
Het leven daar is relatief goedkoop, het is te doen met rond de 25 euro pp per dag, je hebt dan niet al te veel luxe.
Doe daar iets bij en dan gaat het helemaal makkelijk

Ik hoop trouwens wel dat jouw 1500 euro PP is, want anders wordt het wel erg krap
  dinsdag 9 maart 2010 @ 11:02:27 #5
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_78923093
Gezellig in Bangkok rondhangen als een zwerver. Dat is toch geen vakantie?
  dinsdag 9 maart 2010 @ 11:05:12 #6
169701 HugoBaas
Ik ben niet meer hier
pi_78923187
Zuid Afrika

Retour ticket kost je nog geen ¤500 en als je, je verblijf gewoon daar regelt is het goed te doen.
Eten en excursies kosten daar heel weinig.

Dus 2 weken moet makkelijk lukken ervan uitgaande dat je budget van ¤1500 per persoon is uiteraard.

Als dat voor 2 personen is dan gaat een reis buiten Europa niet lukken.
Op maandag 29 maart 2010 19:12 schreef Spoortie het volgende:
Ah, dan vind ik het ook redelijk als ik in naam van alle autisten op FoK! een topic mag openen dat die HugoBaas die ene ziekte met twee k's mag krijgen, of mag dat dan weer niet?
pi_78923313
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 11:02 schreef Armageddon het volgende:
Gezellig in Bangkok rondhangen als een zwerver. Dat is toch geen vakantie?
Nou, met 25 euro per dag ben je daar geen zwerver hoor, je kan prima uit de voeten, als je maar niet teveel biertjes drinkt
pi_78923363
1500 euro is inderdaad p.p.
pi_78923465
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 10:50 schreef enilnomrow het volgende:

Buiten Europa

Ik ga in augustus op safari in de Kimberly's (NW australie), maar dat doe je niet voor 1500eu en grote steden kun je ook wel schudden daar
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_78923555
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 11:12 schreef enilnomrow het volgende:
1500 euro is inderdaad p.p.
Nou dan is Z.O Azie een goede optie, je kan dan zelfs in redelijke luxe leven.
Je zou zo'n 900 euro overhouden voor reizen, eten, slapen en exursies, wat neerkomt op een kleine 50 euro per dag PP.
Dat is heel makkelijk te doen.
pi_78923713
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 11:00 schreef Xlarge het volgende:

[..]

Je zal een beetje aan je budget zijn gebonden.
Z.O Azie is een relatief goedkope plek om rond te reizen, je kan dan aan landen als Laos, Cambodja, Vietnam en Thailand denken.
Een retour ticket naar BKK is te vinden voor rond de 600 euro PP.
Het leven daar is relatief goedkoop, het is te doen met rond de 25 euro pp per dag, je hebt dan niet al te veel luxe.
Doe daar iets bij en dan gaat het helemaal makkelijk

Ik hoop trouwens wel dat jouw 1500 euro PP is, want anders wordt het wel erg krap
Bangkok voor 600E retour? Vertel me waar! Ik ga ook in juli naar BKK, maar vind alleen tickets vanaf 850 euro..
  dinsdag 9 maart 2010 @ 11:26:28 #12
42636 TheSeeker_NL
Damn fine coffee
pi_78923803
Ik kwam net een aantal tickets tegen. Naar Mongolie voor 720 euro en India voor 540 euro.
pi_78923928
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 11:26 schreef TheSeeker_NL het volgende:
Ik kwam net een aantal tickets tegen. Naar Mongolie voor 720 euro en India voor 540 euro.
Kun je het iets specificeren? Dit klinkt goed inderdaad. Bangkok voor 600 euro heb ik ook nog niet gevonden, trouwens. Vanaf DUS wel 680 ongeveer.
pi_78924103
650 vanaf DUS als ik even snel kijk naar BKK.
1500 voor 3 weken is te doen, maar dan worden het wel hostels.

Zeker als je naar budget kijkt en een goedkoop ticket naar een willekeurig land wil scoren.
Blessed is the mind too small for doubt.
pi_78924716
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 11:23 schreef suzanne88 het volgende:

[..]

Bangkok voor 600E retour? Vertel me waar! Ik ga ook in juli naar BKK, maar vind alleen tickets vanaf 850 euro..
Kijk eens hier, ik boek ze meestal via hun , de goedkoopste die ik erop ziet staan is voor 499.
Maar er staan er meerdere op van rond de 600 euro.

Zelf hou ik niet van overstappen, dus neem ik altijd een rechtstreekse vlucht.
Ik kan EVA aanraden.

http://www.bmair.nl/Vlieg(...)Thailand-Bangkok.htm
pi_78924973
DUS<>BKK voor ¤599,66 van wo 23 juni 2010 tot wo 21 juli 2010
Blessed is the mind too small for doubt.
pi_78925019
Dank voor de -bijzonder lelijke, maar je moet ergens op besparen- website, Xlarge. Eens zien.

Oh, en slapen in hostels is prima, wij zijn slechts arme studenten, dus dat wordt het sowieso wel. Alvast dank voor alle info's (en de info's die eventueel nog komen gaan?), ik zie ons wel in die regio zitten .
  dinsdag 9 maart 2010 @ 12:07:32 #18
6941 APK
Factual, I think.
pi_78925155
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 11:05 schreef HugoBaas het volgende:
Zuid Afrika

Retour ticket kost je nog geen ¤500 en als je, je verblijf gewoon daar regelt is het goed te doen.
Eten en excursies kosten daar heel weinig.
Zal wel een stuk duurder zijn tijdens het WK.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_78925255
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 12:03 schreef enilnomrow het volgende:
Dank voor de -bijzonder lelijke, maar je moet ergens op besparen- website, Xlarge. Eens zien.

Oh, en slapen in hostels is prima, wij zijn slechts arme studenten, dus dat wordt het sowieso wel. Alvast dank voor alle info's (en de info's die eventueel nog komen gaan?), ik zie ons wel in die regio zitten .
Ach hostels, in die regio kan je die niet eens vinden, daar slaap je hoogstens in guesthouses, dat betekend een eigen kamer met airco en badkamer.
En daar betaal je tussen de 5 en de 25 euro voor. (regio en luxeverschil)

Ik heb eigenlijk nooit het verschil tussen een guesthouse en een hotel gezien.
Behalve dat een guesthouse vaak wat leuker en intiemer is.
pi_78925453
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 12:11 schreef Xlarge het volgende:[..]

Ach hostels, in die regio kan je die niet eens vinden, daar slaap je hoogstens in guesthouses, dat betekend een eigen kamer met airco en badkamer.
En daar betaal je tussen de 5 en de 25 euro voor. (regio en luxeverschil)

Ik heb eigenlijk nooit het verschil tussen een guesthouse en een hotel gezien.
Behalve dat een guesthouse vaak wat leuker en intiemer is.
Kijk, de berichten worden alsmaar gunstiger.

Nog een vraagje over die BMair. 499 euro met Egyptair, is dat een retour? Het staat er niet bij, en ik kan me nauwelijks voorstellen dat dat dan ook in juli geldt..
  dinsdag 9 maart 2010 @ 12:22:36 #21
285975 boeiuh2
Funk the dump stuff
pi_78925584
Als de bestemming niet veel uitmaakt (behalve dan dat het tof moet zijn), en je bent een onervaren reiziger met weinig geld, dan is inderdaad Thailand waar je zijn moet. Ik zie Thailand als een groot pretpark, het is er prachtig, je kunt er heel veel doen en het reizen stelt er geen klap voor. Voor een tientje per dag kun je daar al prima uit de voeten, mits je geen bier drinkt.
Funk Gezond, Soul een Appel
pi_78925612
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 12:17 schreef enilnomrow het volgende:

[..]

Kijk, de berichten worden alsmaar gunstiger.

Nog een vraagje over die BMair. 499 euro met Egyptair, is dat een retour? Het staat er niet bij, en ik kan me nauwelijks voorstellen dat dat dan ook in juli geldt..
Is gewoon een retour, ik zou alleen even zoeken op ervaringen van andere reizigers, ik kan me zo voorstellen dat Egyptair nou niet zo bijzonder is.
Is opstappen op Dusseldorf geen optie ? want dan heb je voor iets meer een rechtstreekse vlucht met bv Airberlin

hier Kan je wellicht ook wat antwoorden vinden, als je naar die regio gaat zal je toch op Bangkok moeten vliegen
Thailand #24: Khao Yai National Park is de bom!!
pi_78926161
boek een ticket naar istanbul voor pak hem weg 200 euro... pak daar de trein naar Teheran voor pak hem weg 40 euro... je bent dan immiddels een week verder...
ga Iran bezoeken of ga verder vliegen naar bijvoorbeeld India!
zo kan je nog wel redelijk rondkomen voor 1500 euro!
ben je niet zo'n ervaren reiziger en vind je Iran toch iets te eng, ga dan lekker naar zuid oost Azie inderdaad!
pi_78929288
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 12:40 schreef Eggos het volgende:
boek een ticket naar istanbul voor pak hem weg 200 euro... pak daar de trein naar Teheran voor pak hem weg 40 euro... je bent dan immiddels een week verder...
ga Iran bezoeken of ga verder vliegen naar bijvoorbeeld India!
zo kan je nog wel redelijk rondkomen voor 1500 euro!
ben je niet zo'n ervaren reiziger en vind je Iran toch iets te eng, ga dan lekker naar zuid oost Azie inderdaad!
Haha godsamme, dat klinkt ook wel erg vet.

Maar voor nu neigen we naar Vietnam... Iran misschien volgend jaar .
pi_78929724
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 14:08 schreef enilnomrow het volgende:

[..]

Haha godsamme, dat klinkt ook wel erg vet.

Maar voor nu neigen we naar Vietnam... Iran misschien volgend jaar .
dit staat ook nog op mijn 'to do' lijstje inderdaad... avontuur hoeft helemaal niet duur te zijn
een vriend van mij heeft die treinreis gedaan!
Vietnam is ook heel gaaf, alleen ben ik bang dat je dat niet red voor 1500 euro... aangezien de tickets naar vietnam in die periode aardig aan de prijs zijn! rond de 900 euro ben je wel kwijt ben ik bang
er zijn uiteraard wel mogelijkheden, maar dan word de reistijd wat langer en avontuuristischer...
vlieg bijvoorbeeld met Turkmenistan airlines van Frankfurt via Turkmenistan naar bangkok... ongeveer 600 euro kost je dat...
vlieg vervolgens met Air Asia van Bangkok naar Hanoi of HCMC...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')