Dat scheelt. Ik vond het al zo apart. Op de dierenarts site stond elk jaar.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 22:41 schreef Qwea het volgende:
Nee hoor. Link moest ook rabies ivm vakantie. Die is tot 2018 nu beschermd en hoeft dus niet elk jaar opnieuw
is het geen foutje van hun?quote:Op vrijdag 24 juli 2015 22:28 schreef TwinkleStar001 het volgende:
Ik heb het nog een keer nagekeken maar Weil is verplicht en kennelhoest wordt geadviseerd. En nee, ze doen niks met water..
Volgens mij bedoelen ze het echt zo, want er was uitleg dat honden van kennelhoest niet enorm ziek worden. Ze adviseren het wel ivm verhoogde infectiedruk.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 22:45 schreef winterstorm666 het volgende:
[..]
is het geen foutje van hun?
Je zou het namelijk andersom verwachten.
Kennelhoest word vaak verplicht bij cursussen en Weil als advies gegeven.
Heel apart!
Ja dacht het wel via o.A urinequote:Op vrijdag 24 juli 2015 23:09 schreef oh-oh het volgende:
Ik blijf het zeggen maar kennelhoest is als een verkoudheid, kan voor gezonde honden helemaal geen kwaad, is alleen naar voor jonge of hele oude honden. Kunnen honden elkaar besmetten met weil?
Zij is wetenschapster?quote:Op dinsdag 9 maart 2010 11:02 schreef oh-oh het volgende:
Mij is dat hele entschema trouwens meteen ontkracht door de fokster van mijn chihuahua's.
Die zei dat het echt absurd is om je hond zo vaak te enten![]()
En dat is inmiddels al meer dan 10 jaar geleden.
Ja, die tegen baarmoederhalskanker, te beginnen aan het einde van de basisschool. Veel ouders/tieners waren zo verstandig om het te weigeren, ondanks het gepush en zelfs gedreig van de overheid. Inmiddels wordt er gejammerd dat jongetjes het ook zouden moeten krijgen. Dus ga je gang joh!quote:Op vrijdag 24 juli 2015 19:25 schreef Prof_Hoax het volgende:
[..]
Dit is dan weer een ontzettend kromme vergelijking die compleet mank gaatchemo is toch ook geen preventief geneesmiddel. Als er een vaccinatie was die kanker zou kunnen voorkomen zou die misschien wel preventief gegeven worden.
(...)
Nee, wel een fokster met 40 jaar ervaring.quote:
En dus genoeg kennis van virussen en het immuunsysteem om wetenschappelijk onderzoek te ondermijnen en/of te ontkrachten?quote:Op zaterdag 25 juli 2015 13:03 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Nee, wel een fokster met 40 jaar ervaring.
Ook op het gebied van voer heeft ze me veel geleerd. Ik geloof liever iemand die al 40 jaar ervaring heeft met een ras dan de wetenschap die alles generaliseert ( een hond is een hond, geen verschil tussen een honf van 70 kilo of een van 1.5 kilo ) en die ook nog eens afhankelijk is van de commercie.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 13:21 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
En dus genoeg kennis van virussen en het immuunsysteem om wetenschappelijk onderzoek te ondermijnen en/of te ontkrachten?
Ik geloof best dat je sceptisch mag zijn hoor maar een fokster met 40 jaar ervaring is geen wetenschapper.
Kennis over hondenvoer is heel wat anders dan kennis over het immuunsysteem en virussen. Wetenschap generaliseert alles? Serieus? Dat denk je of dat weet je? En wetenschappers zijn afhankelijk van de commercie? Dat denk je of dat weet je?quote:Op zaterdag 25 juli 2015 13:30 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ook op het gebied van voer heeft ze me veel geleerd. Ik geloof liever iemand die al 40 jaar ervaring heeft met een ras dan de wetenschap die alles generaliseert ( een hond is een hond, geen verschil tussen een honf van 70 kilo of een van 1.5 kilo ) en die ook nog eens afhankelijk is van de commercie.
Je bedoelt die miljoenen en miljoenen? Zo'n 50 tot 100 miljoen doden, die Spaanse Griep?quote:Op zaterdag 25 juli 2015 12:59 schreef Teslynd het volgende:
Evenals die Spaanse griep, waar een paar mensen aan bezweken, maar waar je verder niet meer over hoort.
Nee, dat schreef ik fout. Ik bedoel de Mexicaanse griep van een paar jaar geleden.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 16:39 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Je bedoelt die miljoenen en miljoenen? Zo'n 50 tot 100 miljoen doden, die Spaanse Griep?
Met 40 jaar praktijkervaring heeft ze het inderdaad over iets anders dan de toegespitste, maar geïsoleerde wetenschap, die trouwens eveneens op aannames gebouwd is.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 13:39 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Kennis over hondenvoer is heel wat anders dan kennis over het immuunsysteem en virussen. Wetenschap generaliseert alles? Serieus? Dat denk je of dat weet je? En wetenschappers zijn afhankelijk van de commercie? Dat denk je of dat weet je?
Ja wetenschap is gebouwd op aannamesquote:Op zaterdag 25 juli 2015 17:45 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Met 40 jaar praktijkervaring heeft ze het inderdaad over iets anders dan de toegespitste, maar geïsoleerde wetenschap, die trouwens eveneens op aannames gebouwd is.
Wetenschap is betrouwbaar omdat het wetenschap is omdat de rapporten in te zien zijn en ze worden gecontroleerd door tientallen andere wetenschappers die ook in het vak zitten.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 18:26 schreef oh-oh het volgende:
Nee jij komt met goede argumenten, wetenschap is wetenschap dus daar moeten we allemaal maar blind in volgen?
Absoluut, ik ageer hier tegen de algemene antiwetenschappelijke en antivaccinatie bias die steeds meer lijkt te heersen onder veel mensen.quote:
Lijkt me niet een wenselijke manier van redeneren.quote:Ja, ik ken een kinderjuf die al 40 jaar met kinderen werkt dus die weet echt wel wat van kinderen!! En die zegt dat inenten echt overdreven is en dat ze nog nooit een kind met mazzelen heeft gezien.
Toevallig... want ook mensen worden er dus goed ziek van.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 23:17 schreef Qwea het volgende:
De ziekte van Weil komt vaak van de wilde rat
Honden krijgen de ziekte van Weil via wilde dieren. Ratten zijn berucht, maar ook andere zoogdieren kunnen de ziekte bij zich dragen. Honden besmetten zich doordat ze in direct contact met het dier komen (eten van kadavers en bijtwonden), maar ze kunnen de ziekte ook krijgen via stilstaand water en modderpoelen die besmet zijn met de urine van geïnfecteerde dieren.
De diagnose wordt het vaakst gesteld in de zomer en in de herfst. Jachthonden en andere honden die vaak op dezelfde plekken komen als de besmette dieren hebben een grotere kans de infectie op te lopen
Grappig, weil is voor mensen ool besmettelijk en lopen we op door o.a te zwemmen in recreatie plassen. Ik moet de eerste mens nog tegenkomen die voor weil is ge/ent
Dus, men ent wel honden en geen mensen. Uhu. Nou ik bedank zowel voor mezelf als voor de hond vriendelijkquote:Op zondag 26 juli 2015 02:21 schreef senesta het volgende:
[..]
Toevallig... want ook mensen worden er dus goed ziek van.
http://www.omroepgelderla(...)ijk-Ewijk-en-Valburg
Inenting schijnt er voor mensen niet te zijn:
http://www.rivm.nl/Docume(...)/ISI_Ziekte_van_Weil
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |