abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84570695
Wauw, een kalfje! O+
(ik lees stiekem al langer mee :@ )
En blaarkopjes zijn helemáál _O_

En gefeliciteerd met je huwelijk *O*
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_84570878
Dag Sigme,

Wat du_ke zei
pi_84572272
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 22:05 schreef sigme het volgende:

[..]

Ik heb zojuist een boer in de buurt gebeld, met een paar rooie blaarkopkalfjes. Zondag kijken.
Jeuh!

Maarreh, is er geen boer in de buurt met Lakenvelders toevallig?

En ja, nog gefeliciteerd met je huwelijk.
pi_84573931
Het wordt nu wel tijd voor een grotere vriezer denk ik.
  woensdag 28 juli 2010 @ 08:41:21 #255
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_84577761
Oh my gawd!
Wat is ze cute O+
Wilden jullie wel een kalf, of was het echt helemaal out of the blue?
En nog gefeliciteerd met de trouwerij, is dat je bruidsjurk op de foto?
:P
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_84579402
Wat is Clara een schattig kalfje! O+ En leuk dat jullie op zoek gaan naar gezelschap. Ontzettend leuk idee van de schoonfamilie, maar het lijkt alsof ze niet heel erg hebben nagedacht over de consequenties van het geven van een kalf. Of vergis ik me?
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_84582478
Het kalf kwam compleet uit de lucht vallen. Schoonfamilie heeft zich enorm verkneukeld en bijzonder veel voorpret gehad. En ze waren er ook niet helemaal zeker van dat we dit wel zouden accepteren, dus ze hadden het kalfje eventueel teruggenomen. Ze hadden ook liever een iets ouder kalf kado gedaan, maar die zijn moeilijk te krijg. Een boer heeft weinig belang bij het verkopen van een kalfje waar net wél al het werk en dure kunstmelk in is gestoken maar dan nog niet veel op verdiend kan worden.

Maar we houden het kalfje dus wel. Mijn liefste heeft lang geleden al eens een kalfje opgefokt, en verder, nou ja, we hebben toch al zoveel beesten. We zouden uit onszelf nooit aan een koetje hebben durven beginnen, maar het kan natuurlijk best. En dan kunnen twee ook wel. Toch?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_84583210
Tuurlijk! :D
  woensdag 28 juli 2010 @ 12:12:47 #259
113667 Keiichi
Konnichiwa!
pi_84583638
Hoeveel vlees komt er eigenlijk van zo'n varken af als je 'm heb laten slachten?
pi_84587568
quote:
woensdag 28 juli 2010 11:43
Maar we houden het kalfje dus wel. Mijn liefste heeft lang geleden al eens een kalfje opgefokt, en verder, nou ja, we hebben toch al zoveel beesten. We zouden uit onszelf nooit aan een koetje hebben durven beginnen, maar het kan natuurlijk best. En dan kunnen twee ook wel. Toch?
Wacht maar over een paar jaar :D ):O
pi_84598650
Oh, je bent pas getrouwd? Gefeliciteerd! Je hebt trouwens ook mini koetjes, Dexter koetjes heten die. Voor beginnende koeienhouders zeg maar :P

Maar nu je toch al een grote-mensen-koe hebt kan er best nog eentje bij natuurlijk :D
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_84604855
Ja, Dexters zijn geweldig. O+ En Jerseys (ook niet zo heel groot). O+
pi_84605098
Nah, ik dacht gisteren nog aan je, vanwege het uitzicht in ons vakantiestulpje op allerlei koeien: zou dat nou niet ook iets voor sigme zijn, nog zo'n koetje erbij? En zie! Je schoonfamilie heeft je al voorzien! :o *O*
Als ik straks naar de dierentuin ga in Frankrijk ofzo zal ik niet meer aan je denken, beloofd :P
pi_84605185
Aan een olifant zit anders wel veel vlees. :D
  woensdag 28 juli 2010 @ 23:28:47 #265
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_84610133
Ik moet telkens weer even aan Roel denken, wanneer ik hier meelees.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_84611356
Ze wonen helaas niet allemaal samen in een flat, of in een op drift geraakt zwembad!
pi_84689704
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 21:48 schreef Isegrim het volgende:
Aan een olifant zit anders wel veel vlees. :D
Ja, maar dan mag je het hele vrieshuisje van het dorp wel afhuren.

Gefeliciteerd Sigme.
Het volgende dier wordt een paard, om de hele kudde bij elkaar te drijven?
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_84690149
Dat paard nemen wij wel mee als we bij sigme komen wonen. :Y
pi_84741048
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 22:05 schreef sigme het volgende:

[..]

Ik heb zojuist een boer in de buurt gebeld, met een paar rooie blaarkopkalfjes. Zondag kijken.
Eén koe is geen koe
Twee koe is een halve koe
Drie koe is een hele koe!

We zijn dus naar de blaarkopjes wezen kijken en ze zijn schattig en rood en hebben een blaarkop en het zijn er twee bij elkaar. We nemen er sowieso eentje, en misschien wel twee :@.
't Zal nog wel een weekje duren voor we ze ophalen; we moeten hier nog een en ander voorbereiden.

Zo leerden we dat het niet heel slim is om een heel jong kalfje in een schapestal te zetten, in verband met besmetting van vanalles en nog wat uit de opgehoopte schapemest. We hebben inmiddels op een schoon stukje weiland (in de boomgaard) een noodhokje gezet, waar ze nu staat. Aan een stik. Voordat we daar een blaarkopje (of twee blaarkopjes) bij kunnen zetten zullen we een stukje moeten afrasteren met schrikdraad, want één kalfje kan prima aan een stik, maar meerdere is vragen om ongelukken. Als we een stukje omheind hebben moeten we daarna elders een echt koestalletje bouwen. Van de boer van de blaarkopjes hebben we geleerd dat de kalfjes voorlopig wel zonder stalletje kunnen, als ze maar schaduw hebben.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_84747633
Ahhhhh O+ ik hoop wel op foto's van de kalfjes dan hoor! En wat gaan jullie er dan mee doen verder? Opfokken en slachten? Houden voor de melk/kaas/etc.?
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  zondag 1 augustus 2010 @ 20:37:35 #271
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_84747988
OH,meteen nog 2 dr bij, wat leuk!
Ik ben ook benieuwd wat jullie er mee van plan zijn, qua melk is het wel een heel lange termijn plan he.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_84748024
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 17:06 schreef sigme het volgende:

[..]

Eén koe is geen koe
Twee koe is een halve koe
Drie koe is een hele koe!

We zijn dus naar de blaarkopjes wezen kijken en ze zijn schattig en rood en hebben een blaarkop en het zijn er twee bij elkaar. We nemen er sowieso eentje, en misschien wel twee :@.
't Zal nog wel een weekje duren voor we ze ophalen; we moeten hier nog een en ander voorbereiden.

Zo leerden we dat het niet heel slim is om een heel jong kalfje in een schapestal te zetten, in verband met besmetting van vanalles en nog wat uit de opgehoopte schapemest. We hebben inmiddels op een schoon stukje weiland (in de boomgaard) een noodhokje gezet, waar ze nu staat. Aan een stik. Voordat we daar een blaarkopje (of twee blaarkopjes) bij kunnen zetten zullen we een stukje moeten afrasteren met schrikdraad, want één kalfje kan prima aan een stik, maar meerdere is vragen om ongelukken. Als we een stukje omheind hebben moeten we daarna elders een echt koestalletje bouwen. Van de boer van de blaarkopjes hebben we geleerd dat de kalfjes voorlopig wel zonder stalletje kunnen, als ze maar schaduw hebben.
O+ O+ O+
Ze hebben toch bij boerenbedrijven van die kalfhuisjes? Is dat niet (tijdelijk) iets? :)
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_84864288
Zo, we zijn alweer gevorderd met de beesten.
Gister en vandaag de schapeklauwtjes bijgesneden en ieder schaap een wormenpil gegeven, terwijl liefste de winterwei in orde bracht. Zojuist de schapen van de zomer- naar de winterwei gelokt. Altijd weer spannend of ze meewillen, niet afdwalen etc. Maar het ging soepeltjes. Dus nu staan ze in 2 hectare buikhoog gras. Met z'n vieren.

Voor Clara hebben we de boomgaard in orde gemaakt (we=liefste). We hadden de boomgaard eerder aangewezen als de plaats waar de hond wél mag schijten. Dus om diens poepregime niet compleet te verstoren is er een poephoekje afgezet, waar de hond vrij in- en uit kan lopen, met schrikdraad tussen hondepoepwei en koeiepoepwei. De rest van de koeieweide heeft geen schrikdraad erom maar een houten hek dat er al stond en dat we kalfbestendig verklaard hebben.
Gister Clara vrijgelaten en ze was er echt heel blij mee. Eindelijk rennen. Ze heeft keihard gerend, van de ene kant naar de andere, af en toe met echte gekte: oortjes plat, licht waanzinnige blik en dan racen. Eenmaal in volle vaart het schrikdraad ingerend, dat zag ze blijkbaar niet goed. Maar niet er dwars door. Ook al een paar maal een tik gehad van dat schrikdraad, vindt ze vervelend maar niet heel vreselijk.

Clara eet inmiddels af en toe een grasspriet, en heel behoorlijk van de biks. En 2x3 liter warme melk per dag. We hebben besloten er toch maar 1 blaarkopje bij te nemen, dat is verstandiger. Zondag halen we Blaartje op. Zij is een week of 7 oud.
De kalfjes kunnen wel even met z'n tweetjes in het noodstalletje, we maken wel in de boomgaard nog een grotere winterstal voor deze winter.

Kuikens hebben we al wel een week geleden verhuisd naar een buitenrennetje. Ze vermaken zich dolletjes, beetje krabben in het zand enzo. Ze hebben er een hokje instaan met een warmtelamp, maar die lamp doen we 's avonds aan en 's ochtends uit - overdag zoeken ze de warmte niet op.

[ Bericht 1% gewijzigd door sigme op 04-08-2010 19:40:22 ]
pi_84864728
Ik volg dit. Ik zal er maar eerlijk voor uitkomen. Ik ben een sigmediergaardelezer.
pi_84866197
Welkom, Gellius.

Ook ik ben een sigmediergaardelezer.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')