abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84348134
Misschien dat het kwartje niet viel omdat ik zelf Fries ben.
pi_84348379
je heet niet toevallig Hidde? Maar 'tis gewoon een flauw grapje, ik vind het leuk om alle dieren een naam te geven en 't liefst een beetje een flauwe naam.

Zo heet één van de grote hanen Martijn (voorheen 'Grote Zwarte Haan') vanwege de grote belangstelling die hij heeft voor de jongere kuikens en het feit dat hij constant bij ze in de buurt rondhangt. En één van de poule de Bresse haantjes heb ik Achmed genoemd omdat hij typisch haantjesgedrag vertoond en samen met een jonger broertje ondanks zijn jonge leeftijd en het nog niet geslachtsrijp zijn een nog jonger hennetje in de hoek had gedreven om d'r te verkrachten (verder ben ik wel normaal hoor...)
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_84349942
LOL
pi_84387203
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 21:50 schreef Miss_Isis het volgende:

En Sigme, hoe gaat het met je kuikentjes? Heeft het zielige kuikentje al een beetje kracht in zijn pootjes?
Kuikentje vijf doet het verbazingwekkend goed. Het heeft de eerste 4 dagen op z'n buik geschuifeld, daarna ging het wankel en ongelukkig lopen en nu loopt het als een kievit. Het is alleen maar half zo groot als de andere vier. Zou je een krielkip kunnen krijgen uit een gewone kip/haan?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_84387271
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 19:40 schreef Isegrim het volgende:
Je kunt ze ook gewoon allemaal inladen en met drie weer terug naar huis.
Oh ja, hier nog even op terugkomen: dit is dus absoluut en zéér streng verboden!
Een dier dat vervoerd is naar de slachter mag maar op 1 manier weer bij die slachter vandaan komen: gestrekt.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_84390423
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 08:48 schreef sigme het volgende:

[..]

Oh ja, hier nog even op terugkomen: dit is dus absoluut en zéér streng verboden!
Een dier dat vervoerd is naar de slachter mag maar op 1 manier weer bij die slachter vandaan komen: gestrekt.
Oh okee. Waarom is dat?
  vrijdag 23 juli 2010 @ 11:30:19 #232
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_84391487
Mooi topic.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_84392646
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 10:59 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Oh okee. Waarom is dat?
Omdat de regels dat voorschrijven .

Slachthuizen zijn verzamelpunten waar vee uit allerlei hoeken en gaten naar toe stroomt. In verband met ziektes mag levend vee alleen héén stromen.

Bij varkens is er een heel systeem uitgedacht met 5 bedrijfstypen waarbij het ene type bedrijf alleen aan een voorgeschreven ander type mag leveren, en dan slechts aan een beperkt aantal, waardoor de vervoerstromen van varkens héél beperkt zijn.
pi_84394024
Okee, duidelijk. Alle varkens in de wagen en met het uitverkozen exemplaar het laatste stukje wandelen is zeker ook geen optie?
pi_84395411
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 12:40 schreef Isegrim het volgende:
Okee, duidelijk. Alle varkens in de wagen en met het uitverkozen exemplaar het laatste stukje wandelen is zeker ook geen optie?
Nee, je moet opgeven waarheen je dieren gaan (UBN-nummer van de ontvanger), dus de optie 'een ommetje maken' bestaat niet.
pi_84398297
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 13:19 schreef sigme het volgende:

[..]

Nee, je moet opgeven waarheen je dieren gaan (UBN-nummer van de ontvanger), dus de optie 'een ommetje maken' bestaat niet.
Hoe zit dan dan met varkentjes die als huisdier worden gehouden? Gelden daar dezelfde strenge regels voor?
pi_84398642
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 14:30 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Hoe zit dan dan met varkentjes die als huisdier worden gehouden? Gelden daar dezelfde strenge regels voor?
Tot op zekere hoogte. Ik denk dat een varken mee uit wandelen nemen aan een riempje door de straten dermate ver buiten de regels is dat het niet eens verboden is.

Voor het vervoeren met een karretje gelden de gewone echte regels: dus je mag ze alleen naar een erkende bestemming brengen, deze moet van een specifiek type zijn (óf een andere hobbyist, óf het slachthuis of de kadaverafvoer). Vervoer moet ook op dezelfde wijze worden aangemeld als een 'echte' varkensboer dat moet doen.

Een hobbyist moet ook een UBNnummer hebben, het varken moet geoormerkt zijn, maar hoeft niet met regelmaat allerlei monsters te nemen of ingewikkelde hygienevoorschriften in acht te nemen.
pi_84425032
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 14:38 schreef sigme het volgende:

[..]

Tot op zekere hoogte. Ik denk dat een varken mee uit wandelen nemen aan een riempje door de straten dermate ver buiten de regels is dat het niet eens verboden is.

Voor het vervoeren met een karretje gelden de gewone echte regels: dus je mag ze alleen naar een erkende bestemming brengen, deze moet van een specifiek type zijn (óf een andere hobbyist, óf het slachthuis of de kadaverafvoer). Vervoer moet ook op dezelfde wijze worden aangemeld als een 'echte' varkensboer dat moet doen.

Een hobbyist moet ook een UBNnummer hebben, het varken moet geoormerkt zijn, maar hoeft niet met regelmaat allerlei monsters te nemen of ingewikkelde hygienevoorschriften in acht te nemen.
Godsakker wat een gezeur!
Ik had het zelf kunnen verzinnen.
Nu even niet bekwaam, maar ik kom er op terug.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_84567282
Nou, ik weet niet zo goed hoe het volgende te vertellen, maar ik ga m'n best doen. Zondag gaven mijn lief & ik een feestje voor de familie, om ons huwelijk luister bij te zetten.
En toen heeft mijn kersverse schoonfamilie ons bedacht met een grote roze strik, vastgeknoopt om de nek van een..

kalf.

Een héél klein kalfje, 't arme ding was 12 dagen oud. En dan alláng weg bij de moeder, want zo gaat dat in de melkveehouderij.

Mag ik jullie voorstellen, Clara:

Afgelopen twee dagen hebben wij keihard gewerkt, voorziening voor water, biks, melk. We hebben nu een mooie emmer met een speen eraan, en dan krijgt ze tweemaal daags 2,5 liter warme kunstmelk. En ze heeft ook al wat ruwvoer en krachtvoer gegeten en ze is heel lief en sabbelt graag op vingers, ellebogen en wat maar zoal voorhanden is.
pi_84567404
Ohhhhhhh we moeten meteen nog eens langskomen! O+ Is het een koekalf? Dan kun je haar gaan melken straks! ^O^
pi_84567491
Oh ja, het is een 'ze' en 'Clara' zegt ook wel genoeg. :')
pi_84567572
Zelfgemaakte kaas. _O_
pi_84567860
Ohhhhh.... een kalfje! Wat ontzettend lief! Maar aan de andere kant ook wel een klein beetje sneu, zo'n diertje heeft natuurlijk eigenlijk wel een kameraadje nodig... Misschien nog een kalfje er bij aanschaffen? Of een grote geit ofzo..?
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
pi_84567905
Ik stem voor een geit! *)
pi_84568073
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 22:00 schreef Miss_Isis het volgende:
Ohhhhh.... een kalfje! Wat ontzettend lief! Maar aan de andere kant ook wel een klein beetje sneu, zo'n diertje heeft natuurlijk eigenlijk wel een kameraadje nodig... Misschien nog een kalfje er bij aanschaffen? Of een grote geit ofzo..?
Ik heb zojuist een boer in de buurt gebeld, met een paar rooie blaarkopkalfjes. Zondag kijken.
pi_84569605
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 22:05 schreef sigme het volgende:

[..]

Ik heb zojuist een boer in de buurt gebeld, met een paar rooie blaarkopkalfjes. Zondag kijken.
omg cute! O+ Ik hoop iig op foto's O-)
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 27 juli 2010 @ 22:42:23 #247
163650 Greys
pi_84569828
Wilde je het kalfje gewoon bij de hele rits in de TT zoals het nu is?
Of wil je 'sigme's diergaarde, nu ook met kalfje!'
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 27 juli 2010 @ 22:43:44 #248
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_84569885
"Sigme's dierenemporium", dude, leuk die uitbreidingen steeds O+

Ik stem voor meer kleine koeis, want geiten spreken heul geen koes.
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 27 juli 2010 @ 22:46:03 #249
163650 Greys
pi_84569990
En nog van harte met je huwelijk! :o :*
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_84570122
Getrouwd :D? Dat had ik niet direct verwacht :P. Van harte gefeliciteerd!!

En ook met dat kalfje natuurlijk, nu al een mooi beestje O+
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')