abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78891782
quote:
Op maandag 8 maart 2010 15:27 schreef Leandra het volgende:

[..]

Je kunt hier de werkgever wel gaan zitten verdedigen en de werknemer zelfs kwalijk nemen dat zij zwanger geworden is terwijl ze wist dat ze een contractverlenging kon krijgen, maar als je zulke dingen gaat roepen dan is het misschien verstandig om je eerst eens een beetje te verdiepen in de wet.

Je bent als vrouw niet verplicht te vertellen dat je zwanger bent (pas 3 maanden voor de uitgerekende datum) en je bent al helemaal niet verplicht te vertellen dat je zwanger wilt worden, laat staan als je daarmee een vast contract of een promotie verspeelt.

En nee, het "fatsoenlijk" gaan noemen is niet van toepassing, het is onfatsoenlijk van de werkgever dat hij zijn gemaakte afspraken niet nakomt nu blijkt dat de werknemer zwanger is.
Ik stel nergens dat je verplicht bent dit te melden bij de werkgever. Alleen dat had wel fatsoenlijk geweest.. En dan de werkgever kwalijk nemen dat hij onfatsoenlijk is .. Misschien had de werkgever wel geweldige toekomstplannen voor diegene? Dat wordt dan mooi uit het raam gegooid..
Het zal me niks verbazen dat de bezwangerde in dit geval een jong iemand met een gebrek aan levenservaring is..
pi_78891805
quote:
Op maandag 8 maart 2010 15:29 schreef Leandra het volgende:

[..]

Maakt dat wat uit?? Als die man over 8 maanden iedere nacht wakker licht omdat er een koter de halve nacht ligt te janken dan presteert hij ook minder.
Daarbij zijn de kosten voor het zwangerschapsverlof niet voor rekening van de werkgever.
Jezus, kan je je helemaal niet verplaatsen in een werkgever, je bent toch een ingewerkte kracht kwijt, of denk je dat alle kosten worden gedekt door de overheid. Plus feit is nu eenmaal dat vrouwen vaker gaan parttimen dan mannen na een zwangerschap. Plus je voorbeeld slaat nergens op, want mij stellingsname was dat een werkgever sec meer "last" heeft van een zwangere medewerkster dan een vader to be. En in dat voorbeeld lijkt mij dat zowel de man als de vrouw evenveel last heeft.
pi_78891900
quote:
Op maandag 8 maart 2010 15:24 schreef willempjewever het volgende:
jazeker. Dat gebeurd hier heel veel. Heb nu 6 collega's (van de 30) die zwanger zijn. Is toch heel normaal als je personeel van in de 30 hebt?

En het gaat maar over iets van 4 maanden verlof, wat is dat nu? Ik heb hier 2 collega's die al anderhalf jaar ziek zijn, die kosten veel meer en dat zijn notebene mannen.
ls ik als afdelingshoofd iemand voor vast aanneem waarvan ik wéét dat ze zwanger is, kan ik uitkijken naar een pittig gesprek met mijn meerdere. Ik heb dan heel wat uit te leggen!
pi_78891979
quote:
Op maandag 8 maart 2010 15:36 schreef 49R het volgende:

[..]

ls ik als afdelingshoofd iemand voor vast aanneem waarvan ik wéét dat ze zwanger is, kan ik uitkijken naar een pittig gesprek met mijn meerdere. Ik heb dan heel wat uit te leggen!
Ook als je iemand aanneemt van wie je zeker weet dat ie vader wordt?
pi_78892064
quote:
Op maandag 8 maart 2010 15:24 schreef willempjewever het volgende:

[..]

jazeker. Dat gebeurd hier heel veel. Heb nu 6 collega's (van de 30) die zwanger zijn. Is toch heel normaal als je personeel van in de 30 hebt?

En het gaat maar over iets van 4 maanden verlof, wat is dat nu? Ik heb hier 2 collega's die al anderhalf jaar ziek zijn, die kosten veel meer en dat zijn notebene mannen.
Het is normaal als het om werknemers gaat die er al langer werken én een vast contract hebben. In jouw voorbeeld noem je dit niet, dus slaat het ook helemaal nergens op.
Tevens denk ik dat de madame van TS geen 30 is .
pi_78892069
quote:
Op maandag 8 maart 2010 15:27 schreef Leandra het volgende:
Je bent als vrouw niet verplicht te vertellen dat je zwanger bent (pas 3 maanden voor de uitgerekende datum) en je bent al helemaal niet verplicht te vertellen dat je zwanger wilt worden, laat staan als je daarmee een vast contract of een promotie verspeelt.

En nee, het "fatsoenlijk" gaan noemen is niet van toepassing, het is onfatsoenlijk van de werkgever dat hij zijn gemaakte afspraken niet nakomt nu blijkt dat de werknemer zwanger is.
Je moet de zaken niet gaan verdraaien. Het is zeker in dit geval dom van de dame de zwangerschap vroeger te melden dan noodzakelijk. De werkgever zou dom zijn als hij desondanks een vast contract aan bied. Ik zou als werkgever wellicht aanbieden te komen praten na de zwangerschap.
  maandag 8 maart 2010 @ 15:41:31 #57
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_78892133
Mijn nicht mocht ook opzouten toen ze vertelde dat ze zwanger is. Maar voor het officiele ontslag wordt natuurlijk even een andere reden bedacht. Zo wordt de wet gebroken en heb je geen poot om op te staan. Het is gewoon slecht dat dit zomaar gedaan wordt. Als werkgevers zo panisch zijn dat een werknemer zwanger wordt, dan moeten ze maar geen vrouwen in een bepaalde leeftijdscategorie in dienst nemen
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_78892220
quote:
Op maandag 8 maart 2010 15:38 schreef Poepoog het volgende:
Ook als je iemand aanneemt van wie je zeker weet dat ie vader wordt?
Nee, want die is straks niet 4 maanden uit de running....
pi_78892250
Het is lullig, maar een baas denkt gelijk aan iemand die recht heeft op zwangerschapsverlof en dat gaat geld kosten zonder de arbeid. Enigszins wel te begrijpen natuurlijk.
Live out of your imagination, not your history.
pi_78892306
quote:

[..]

Maakt dat wat uit?? Als die man over 8 maanden iedere nacht wakker licht omdat er een koter de halve nacht ligt te janken dan presteert hij ook minder.
Daarbij zijn de kosten voor het zwangerschapsverlof niet voor rekening van de werkgever.
quote:
Op maandag 8 maart 2010 15:43 schreef 49R het volgende:

[..]

Nee, want die is straks niet 4 maanden uit de running....
pi_78892445
quote:
Op maandag 8 maart 2010 15:45 schreef Poepoog het volgende:
Gelul over nachten wakker liggen
Ik ben zelf vader van twee kinderen, en kan me niet herinneren dat ik in die periode minder presteerde op mijn werk. Ja, zeker in de eerste maanden toen de kinderen nog niet doorsliepen haalde ik ze uit bed voor de nachtvoeding. In die periode ging ik gewoon wat vroeger slapen, of ik deed een tukje als ik uit mijn werk kwam.

De kosten voor het zwangerschapsverlof zijn niet voor de werkgever, maar die kan een uitzendkracht aannemen en inwerken voor een functie waarvan hij dacht dat hij voorzien was. De extra kosten die een uitzendkracht met zich meebrengt (overlap en hoger uurloon) zijn wél voor de werkgever.

Ik wil hiermee niets afdoen aan het belang van zwanger wordende vrouwen, want dat is zo ongeveer het belangrijkste wat er bestaat in een mensenleven. Zonder zwangerschappen houd het snel op met de mensheid. Wél begrijp ik de overweging van en werkgever om een zwangere vrouw op dat moment geen vast contract aan te bieden. Ik moet er overigens wel aan toevoegen dat de beschreven horkerigheid van de werkgever in kwestie mij ook niet aanstaat.

[ Bericht 38% gewijzigd door 49R op 08-03-2010 15:54:13 ]
  maandag 8 maart 2010 @ 15:49:27 #62
44920 TallMan
Permanent brain failure
pi_78892479
quote:
Op maandag 8 maart 2010 15:44 schreef Sj0rs het volgende:
Het is lullig, maar een baas denkt gelijk aan iemand die recht heeft op zwangerschapsverlof en dat gaat geld kosten zonder de arbeid. Enigszins wel te begrijpen natuurlijk.
quote:
Ach, mag aannemen dat een beetje fatsoenlijke WG dit soort zaken weet en dat dus niet mee gaat laten spelen. Enige wat een twijfel is is hoeveel uren de aanstaande moeder na het verlof nog wil werken. Daar kan lijkt me alsnog normaal over gepraat kan worden ipv beschreven gedrag.
geheelonthouder met geheugenverlies
Mensen die zeggen dat domme vragen niet bestaan stellen ze zelf.
  maandag 8 maart 2010 @ 15:50:01 #63
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_78892508
quote:
Op maandag 8 maart 2010 15:44 schreef Sj0rs het volgende:
Waarom gaat dat geld kosten??
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_78892540
quote:
Op maandag 8 maart 2010 15:48 schreef 49R het volgende:
of ik deed een tukje als ik uit mijn werk kwam.
dat doe je toch verkeerd, ik pit gewoon op mijn werk

ik heb wel een paar keer gehad dat ik echt doodmoe was als ik 5 keer per nacht een bed vol met kots moest opruimen, maar verder viel het wel mee.
pi_78892604
quote:
Op maandag 8 maart 2010 15:50 schreef Leandra het volgende:

[..]

Waarom gaat dat geld kosten??
Is het een groot bord wat je voor je kop hebt?
pi_78892648
Zullen we het wettelijke gedeelte behandelen en niet de emotionele kant?
  maandag 8 maart 2010 @ 15:53:00 #67
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_78892657
quote:
Op maandag 8 maart 2010 15:51 schreef Poepoog het volgende:
[..]
Is het een groot bord wat je voor je kop hebt?
Nee, maar misschien kun jij me even uitleggen welke kosten van het zwangerschapsverlof door de werkgever gedragen worden?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_78892739
quote:
Op maandag 8 maart 2010 15:53 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nee, maar misschien kun jij me even uitleggen welke kosten van het zwangerschapsverlof door de werkgever gedragen worden?

Wil jij dan eerst reageren op de andere dingen die ik heb weerlegd?
pi_78892764
quote:
Op maandag 8 maart 2010 15:50 schreef Leandra het volgende:Waarom gaat dat geld kosten??
quote:
Op maandag 8 maart 2010 15:53 schreef Leandra het volgende:
Duurdere uitzendkracht, en overlappende uren vanwege inwerken uitzendkracht, en inwerken terugkerende moeder.
  Licht Ontvlambaar maandag 8 maart 2010 @ 15:56:03 #70
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_78892790
quote:
Op maandag 8 maart 2010 15:16 schreef willempjewever het volgende:

[..]

Ik zie daarin geen probleem. Het is toch normaal dat mensen kinderen krijgen? Dat moet geen invloed hebben op een contract. Bij mijn werkgever althans niet.

Kennelijk vind iedereen het hier normaal dat er zo met mensen wordt omgegaan?

voor nu per direct ziek melden en ziektewet in en lekker rustig gaan genieten van de zwangerschap en die baas maar even laten zweten dat hij tot juni niemand heeft.
Waardeloos advies.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_78892870
quote:
Op maandag 8 maart 2010 15:50 schreef willempjewever het volgende:
dat doe je toch verkeerd, ik pit gewoon op mijn werk

ik heb wel een paar keer gehad dat ik echt doodmoe was als ik 5 keer per nacht een bed vol met kots moest opruimen, maar verder viel het wel mee.
Precies. Vóór die tijd zat ik ook wel eens brak op mijn werk vanwege een avondje stappen. Als kersverse vader doe je dat toch een stuk minder
pi_78892976
quote:
Op maandag 8 maart 2010 15:56 schreef Sjeen het volgende:
Waardeloos advies.
nee hoor, hoezo?
  Licht Ontvlambaar maandag 8 maart 2010 @ 16:01:00 #73
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_78893053
quote:
Op maandag 8 maart 2010 15:59 schreef willempjewever het volgende:

[..]

nee hoor, hoezo?
Ze is niet ziek, ze is zwanger...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_78893161
quote:
Op maandag 8 maart 2010 16:01 schreef Sjeen het volgende:
Ze is niet ziek, ze is zwanger...
emotionele stress, slecht voor het ongeboren kind. Waarom zou je je nog inspannen voor zo'n baas? Ik zou niet eens meer naar mijn werk kunnen als ik zo behandeld zou worden. Zak maar in de stront denk ik dan.
pi_78893227
quote:
Op maandag 8 maart 2010 15:59 schreef willempjewever het volgende:

[..]

nee hoor, hoezo?

Ook het "laten zweten" gedeelte. Nee, nieuwe arbeidskrachten zijn echt moeilijk te krijgen op dit moment .
Je geeft de werkgever juist het recht om je dan definitief te ontslaan als je niet komt opdagen..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')