Ik ga er nog over nadenken, thanks voor de info!quote:Op donderdag 25 maart 2010 22:35 schreef jack4ya het volgende:
Nadelen is wisselen van lens. (Gedoe/gesleep/stof) Gewicht. Makkelijkheid. (Geef jij die toerist snel je dslr voor een pic van jezelf bij die leuke...)
Voordeel: mogelijk mooiere platen... al zag ik foto's van een stel met een kakelverse dsrl die mijn tenen deden krommen. Had dan gewoon een fijne brug gekocht. Die dingen zijn zooo ondergwaardeerd.
Bedenk goed waarom je een dslr zou willen. Als je dat weet, weet je ook wat je belangrijk vindt.
Je budget voor nieuw is wat beperkt. Ook met tweedehands kom je er nog net/wel, denk ik?
Tasje, kaartje, accuutje, evt filtertje.
Kies gewoon voor een basismodel met fijne lens. In de categorie waarin je zoekt worden mi geen slechte camera's gemaakt qua beeldkwaliteit.
Nou mijn vader heeft nogal een hele dure dslr, en afrika staat niet echt bekend als het meest veilige continent.quote:Op donderdag 25 maart 2010 23:30 schreef aaipod het volgende:
Is het geen mogelijkheid dat je die DSLR van je vader leent en er een leuke lens bijhuurt voor een week? Ik ben bang dat je anders met jouw budget niet met leuke foto's terugkomt
canon, type weet ik niet..quote:Op donderdag 25 maart 2010 23:36 schreef aaipod het volgende:
Wat voor 1 heeft ie? Zorg dat je een reisverzekering neemt die dat dekt
Onder de 400 euro. Neem een ouder model pentax met interne stabilisatie (k100d bijvoorbeeld). Een 18-55mm kitles en een 75-300mm of 80-320mm zoomlens, dat moet wel lukken voor onder de 400 euro. Voordeel is dat je door de stabilisatie met een beetje oefenen wel uit de hand kan schieten met 300 a 320 mm.quote:Op donderdag 25 maart 2010 22:20 schreef Ruud_Kawasaki het volgende:
[..]
o excuus, vergeten te vermelden. Het moet een spiegelreflex camera zijn.
Mijn eerste twee bestellingen bij Redcoon zijn dezelfde dag nog verstuurd, dus die werden de dag erna netjes afgeleverd. M'n derde bestelling heeft om de een of andere reden een dag langer geduurd, maar die werd dus na twee dagen bezorgd. De laatste bestelling die ik er heb gedaan heeft wat langer geduurd, omdat één van de spullen die ik besteld had niet op voorraad bleek te zijn, ook al stond op de site van wel. Heb toen netjes een mail gekregen waarin ze zeiden dat ze dat product 18 maart weer verwachtten (had op 8 maart de bestelling geplaatst)... Op 17 maart werden de spullen verzonden en 18 maart had ik ze in huis.quote:Op donderdag 25 maart 2010 17:58 schreef gifkwal het volgende:
Bedankt. Op zich heb ik niks tegen internetaankopen, maar vind het gewoon fijn om hem echt zelf te gaan halen. En ben altijd een beetje bang dat het beschadigt in de post of zo (al zal dat in werkelijkheid meevallen).
Wat is ongeveer de verzendtijd van redcoon naar jouw ervaring?
Ook een idee. Sony's hebben dat ook. En evt. tweedehands lenzen. Heb je nog genoeg tijd om op zoek te gaan naar spulletjes? Vergeet niet de zonnekap, evt. filter. Die ga je mi hard nodig hebben.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 01:18 schreef john_ven24 het volgende:
[..]
Onder de 400 euro. Neem een ouder model pentax met interne stabilisatie (k100d bijvoorbeeld). Een 18-55mm kitles en een 75-300mm of 80-320mm zoomlens, dat moet wel lukken voor onder de 400 euro. Voordeel is dat je door de stabilisatie met een beetje oefenen wel uit de hand kan schieten met 300 a 320 mm.
Bedankt, dat klinkt goed. Zal Redcoon in elk geval onthouden voor de toekomst, nu bestel ik de camera toch maar bij CameraNU vanwege eerdere goede ervaringen, de beste prijs en het feit dat ik hem zelf op kan halen. Kan niet wachtenquote:Op vrijdag 26 maart 2010 02:02 schreef Omniej het volgende:
[..]
Mijn eerste twee bestellingen bij Redcoon zijn dezelfde dag nog verstuurd, dus die werden de dag erna netjes afgeleverd. M'n derde bestelling heeft om de een of andere reden een dag langer geduurd, maar die werd dus na twee dagen bezorgd. De laatste bestelling die ik er heb gedaan heeft wat langer geduurd, omdat één van de spullen die ik besteld had niet op voorraad bleek te zijn, ook al stond op de site van wel. Heb toen netjes een mail gekregen waarin ze zeiden dat ze dat product 18 maart weer verwachtten (had op 8 maart de bestelling geplaatst)... Op 17 maart werden de spullen verzonden en 18 maart had ik ze in huis.
Kortom: als je een beetje vroeg op de de dag bestelt én het product is op voorraad, is mijn ervaring dat ze 't dezelfde dag nog versturen en jij het de volgende dag dus in huis hebt. Maar hun voorraadindicatie is blijkbaar niet altijd even accuraat, dus misschien is 't handiger om van tevoren even te bellen of zo.
Overigens zie ik dat Redcoon met verzendkosten erbij niet echt goedkoper is dan de andere winkels (zoals Digitalstreet), dus als je het prettiger vindt om de spullen zelf op te halen, wat ik me eigenlijk wel kan voorstellen, zou je de camera net zo goed daar af kunnen halen natuurlijk... Bij Redcoon kan dat niet namelijk.
ik snap hetquote:Op vrijdag 26 maart 2010 08:11 schreef jack4ya het volgende:
[..]
Ook een idee. Sony's hebben dat ook. En evt. tweedehands lenzen. Heb je nog genoeg tijd om op zoek te gaan naar spulletjes? Vergeet niet de zonnekap, evt. filter. Die ga je mi hard nodig hebben.
Al ga ik me op dit punt voor deze poster wel wat afvragen of dit allemaal zo handig is. Als alles zo marginaal moet, ook vanwege veiligheid, is dit dan nog handig?
Ik weet dat ik mijn blokje soms al wat 'gevoelig' vond. Ik ben dan ook niet zo'n held om zo'n ding fris en fruitig om te hangen, hoor. Ik ben geen toerist zegWel dus
)
Ik had mijn blokje semi-los in mijn tas, klaar voor de grabbel. Nog nooit een foto gemist overigens.
Het klinkt een beetje of ik tegen dslr ben, helemaal niet, ik heb er net 1 gekocht, maar zo'n ding is niet zalig makend. Ook uit andere type camera's kan je prachtige foto's krijgen, zolang je
1) de camera bij je hebt... (klinkt als een open deur, maar denk er maar over na, want als ie te zwaar/moeilijk/gevoelig is, dan... juist.)
2) er meer kan omgaan
Just my 2 cents... Sorry?
Niemand?quote:Op vrijdag 26 maart 2010 13:21 schreef Apfelsaft het volgende:
Ik ben van plan een nieuwe compactcamera te kopen, budget is rond de 200 euro.
Gewoon voor het plaatjes schieten op reizen, festivals en feestjes, het huis tuin en keuken gebruik dusIk ben niet echt thuis in de fotografiewereld, en het aanbod is zo ontzettend groot dat ik niet weet waar ik moet beginnen
Wat zijn momenteel de beste toestellen in deze categorie? Alvast bedankt
Ik heb niet zo veel verstand van compact-camera's, maar ik kan je wel helpen. Minimaal 11 megapixel is een eis die je moet laten varen, want megapixels zeggen niets, maar dan ook echt helemaal niets, over kwaliteit. Serieus alles boven 6 MP is meer dan genoeg, zeker voor compact-camera's. Sterker nog, bij compacts zijn sensors kleiner dan bij DSLR's waardoor er bij een hoog aantal MP's de pixels zo klein en in elkaar gedrukt zijn dat je inlevert op lichtgevoeligheid (grotere pixels vangen meer licht, zou je kunnen zeggen).quote:Op dinsdag 30 maart 2010 14:42 schreef Zonnestraaltje86 het volgende:
Ook ik ben op zoek naar een leuke compact camera.. liefst eentje van minimaal 11 megapixel, groothoek (panorama?) en budget ¤100 tot 150, liefst een sony cybershot (of iets in die richting)..
Wil hem meenemen op vakantie etc
Wie kan me helpen?
Als je de 1000D of 500D aanschaft, dan heb je nog steeds geen beeldstabilisatie en zul je dus aparte lenzen met stabilisatie moeten aanschaffen. En die zijn over het algemeen aan de prijzige kantquote:Op zondag 28 maart 2010 15:24 schreef colorito86 het volgende:
Ik heb momenteel een Fuji Finepix S9600 maar ben er niet zo tevreden over. Ik heb nog niet zo'n stabiele hand en doordat er geen beeldstabilisatie in zit, worden mijn foto's snel wazig. Ik wil dus graag een andere camera. Nu zat ik te denken aan een Panasonic TZ6 of TZ7, of misschien een instapmodel naar een DSLR camera, zoals een Canon 1000D of 500D. Maar weet niet welke ik moet kiezen. Iemand tips?
Ik heb de canon al meerdere malen in mijn handen gehad en moet zeggen dat ie goed bij mij past, alleen is ie toch zo'n 100 euro duurder dan de Panasonic en dan heb ik nog niet echt een goede lens.
Iemand tips?
Als ik je verhaal zo lees denk ik dat je in ieder geval naar een bridgemodel moet kijken. Een beetje tussen de Powershot A480 en een DSLR in dus.quote:Op dinsdag 6 april 2010 17:08 schreef TheHappyPrince het volgende:
Omdat ik deze zomervakantie naar Istanbul ga en wat geld heb geërfd ben ik op zoek naar een nieuwe camera. Mijn oude camera is een simpel ding, een Canon Powershot A480. Hij werkt nog prima, maar ik wil eigenlijk iets beters.
Ik wil graag superscherpe foto's kunnen maken, ook macro, en foto's zonder lensflare. Bovendien wil ik graag nachtfoto's (verlichte gebouwen, schemering etc.) kunnen maken zonder dat de batterijen van de camera meteen op gaan, en ik wil de sluitertijd zelf kunnen instellen en ver kunnen inzoomen (optisch). Ik maak veel foto's van de natuur, dieren en steden (ga vaak op stedentrips).
Ik ben dus op zoek (denk ik) naar een instapcamera, of een DSLR camera, maar ik zit te twijfelen over het laatste, omdat ik geen zin heb in tientallen filters en lenzen.
Mijn budget: ik ga tot 700 euro, maar ik heb veel liever iets goedkopers.
Alvast bedankt!
Ik wacht met je meequote:Op donderdag 8 april 2010 20:35 schreef TheHappyPrince het volgende:
Bedankt voor de reactie! Ik weet dat ik veel vraag maar ik ben die onscherpe foto's van mijn oudere camera's echt zat en een DSLR is gewoon een te grote investering. Misschien komt dat later nog wel.
Ik wacht op iemand met verstand van bridgemodellen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |