Ja hoor, maar ook dat kost geld: 60 euro voor dreumeszwemmen(per 10 weken), 70 euro voor muziek-op-schoot (per cursus, ieder jaar eentje tot ze 4 is ofzo), en straks nog gymmen maar ik weet nog niet hoeveel dat kost.quote:
Muziek op schoot. Wat een nieuwerwetse meuk zegquote:Op maandag 15 maart 2010 01:04 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Ja hoor, maar ook dat kost geld: 60 euro voor dreumeszwemmen(per 10 weken), 70 euro voor muziek-op-schoot (per cursus, ieder jaar eentje tot ze 4 is ofzo), en straks nog gymmen maar ik weet nog niet hoeveel dat kost.
En vanaf 8 jaar pianoles: 800 euro per jaar! Of ze willen gaan drummen, koop je een drumstel à 1000 euro en drumlessen erbij van zo'n 700 euro per jaar. Misschien wil ze wel op paardrijden en dan liefst een eigen paard! Hakt er ook in.quote:Op maandag 15 maart 2010 01:04 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
70 euro voor muziek-op-schoot (per cursus, ieder jaar eentje tot ze 4 is ofzo),
Misschien als er muziek uit de speeltoestellen komt...quote:Op maandag 15 maart 2010 01:32 schreef Hiya het volgende:
[..]
Muziek op schoot. Wat een nieuwerwetse meuk zegEn naar de speeltuin om de hoek kost je niks toch?
Ja.quote:Op zondag 14 maart 2010 14:26 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Een kleine 1000¤/maand aan studiebijdrage van je ouders?
Gelukkig ben ik jouw 'kuiken' nietquote:Op zondag 14 maart 2010 17:56 schreef Gia het volgende:
[..]
Als je mijn kuiken was, mocht je er mooi zelf aan bijdragen.
Sowieso is de stufi voor de studie en geen zakgeld. De rest leen je maar. Onderdak, eten en drinken zou ik voor je betalen.
Ik heb het over het totaalplaatje, dus inclusief huur, eten, zorgverzekering, bellen, uitgaan etc.quote:Op zondag 14 maart 2010 18:20 schreef Hiya het volgende:
[..]
Wat voor studie doe jij in godsnaam. Een standaard HBO/WO studie kost je jaarlijks 1620 Euro...
Is dat zo "gewoon"? Ik zou van mijn kind op die leeftijd wat meer eigen verantwoordelijkheid verwachten. Niet dat het niet lekker voor je isquote:Op maandag 15 maart 2010 09:07 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Ja.
[..]
Gelukkig ben ik jouw 'kuiken' niet
En wat mijn ouders betalen is toch ook gewoon collegegeld, boeken, onderdak en eten? Onderschat die kosten niet hoor..
Elke dag, dé reden dat ik niet werk maar lekker thuis ben met ze.quote:
Ze krijgen de kinderbijslag op een spaarrekening. Nog helemaal niet aan gedacht waar het voor isquote:Op maandag 15 maart 2010 09:51 schreef Johannes_Klabanus het volgende:
Voor de ouders hier: hebben jullie spaarrekeningen voor de kinderen, hoeveel sparen jullie dan en waar is het voor bedoeld?
50 euro per maand voor 'later', komt vrij als ze 18 is. En incidenteel op haar Pardoesrekening, soms de kinderbijslag, soms als ik spul verkocht heb (ledikantje, box etc). Dat geld is bestemt voor bijvoorbeeld een mooi nieuw bed, een bureau enzo.quote:Op maandag 15 maart 2010 09:51 schreef Johannes_Klabanus het volgende:
Voor de ouders hier: hebben jullie spaarrekeningen voor de kinderen, hoeveel sparen jullie dan en waar is het voor bedoeld?
Hij heeft inderdaad een spaarrekening. Hier storten we kwartaallijks de kinderbijslag op. Daarnaast het losgeld in zijn spaarpot periodiek.quote:Op maandag 15 maart 2010 09:51 schreef Johannes_Klabanus het volgende:
Dan krijgen jullie wel veel kinderbijslag zeg!quote:Op maandag 15 maart 2010 10:17 schreef Fogel het volgende:
We hebben geen structuur in het sparen, maar alle 3 hebben ca 3000¤ op hun rekening nu. Zijn van plan om de hele kinderbijslag maandelijks (ca 110¤ per kind) over te gaan maken om er toch maar een beetje structuur in te krijgen.
Hebben geen reden voor het sparen eigenlijk, maar het kan geen kwaad dat ze alvast wat spaargeld hebben, kunnen ze als ze wat ouder zijn zelf beslissen wat er met het geld gebeurd.
Is normaal in Noorwegenquote:Op maandag 15 maart 2010 10:18 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Dan krijgen jullie wel veel kinderbijslag zeg!
ja we sparen voor de kinderen. Bedrag is verder niet zo interessant voor je lijkt me. En het doel ook niet echt? Dat zien we wel als ze wat ouder zijn. Misschien rijlessen, misschien inrichting huis/kamer of een jaar rondtrekken in het buitenland, geen idee nog.quote:Op maandag 15 maart 2010 09:51 schreef Johannes_Klabanus het volgende:
Pianoles en drumles gaan we niet doen bij ons, ik moet er niet aan denken om die herrie aan te horen en dan 1000 keer hetzelfde liedje oefenen...quote:Op maandag 15 maart 2010 07:37 schreef Gia het volgende:
En vanaf 8 jaar pianoles: 800 euro per jaar! Of ze willen gaan drummen, koop je een drumstel à 1000 euro en drumlessen erbij van zo'n 700 euro per jaar. Misschien wil ze wel op paardrijden en dan liefst een eigen paard! Hakt er ook in.
Ga zelf maar een bijbaantje zoeken en voor de rest studiefinanciering. Ik snap het niet dat ouders hun studerende kind elke maand 1000 euro gaan geven, dan ben je goed gek en leer je je kind ook niet om op eigen benen te gaan staan. En je ouders betalen voor jouw belgedrag en jouw uitgaan? Ze zijn echt gek.quote:Op zondag 14 maart 2010 13:33 schreef Breathtaking het volgende:
Haha op dat punt zijn mijn ouders nu aanbeland11 000 euro per jaar, ka-ching.
Tsja, of het gewoon is, wat is gewoon he? Als ik er later het geld voor heb dan zal ik ongetwijfeld ook de hele studie van mijn kinderen betalen.quote:Op maandag 15 maart 2010 09:38 schreef Johannes_Klabanus het volgende:
[..]
Is dat zo "gewoon"? Ik zou van mijn kind op die leeftijd wat meer eigen verantwoordelijkheid verwachten. Niet dat het niet lekker voor je is
Het is trouwens geen 1000 euro, even een kleine miscalculatie van mijn kant, die 11 000 euro per jaar zijn de totale kosten waarvan dus 260 (studiefinanciering) x 12 en 60 x 12 (zorgtoeslag) nog vanaf gaat.quote:Op maandag 15 maart 2010 10:44 schreef willempjewever het volgende:
Ga zelf maar een bijbaantje zoeken en voor de rest studiefinanciering. Ik snap het niet dat ouders hun studerende kind elke maand 1000 euro gaan geven, dan ben je goed gek en leer je je kind ook niet om op eigen benen te gaan staan. En je ouders betalen voor jouw belgedrag en jouw uitgaan? Ze zijn echt gek.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |