Och, ook dat ligt aan de opvoeding voor die tijd. Heb weinig puberperikelen gemerkt tot nu toe. Oudste is bijna 18, jongste bijna 16.quote:
Vast en zeker laatbloeiers.quote:Op zondag 14 maart 2010 18:49 schreef Gia het volgende:
[..]
Och, ook dat ligt aan de opvoeding voor die tijd. Heb weinig puberperikelen gemerkt tot nu toe. Oudste is bijna 18, jongste bijna 16.
Mag nog niet klagen.
Hoe komen jullie nu aan die 100.000 ? Ik betwijfel dat toch ten zeerste. Dat is 416 euro per maand (100.000/(18*12) en dat besteed ik momenteel in iedergeval niet aan 1 van mijn kids.quote:Op zondag 14 maart 2010 18:36 schreef draaijer het volgende:
yep gemiddeld 100k tot hun 18e en ik denk die van ons aanzienlijk meer. Maar dat is een eigen keuze
Begin eens te rekenen wat de aanschaf van kinderkamer, kinderwagen, kinderstoel, maxicosi, autostoel etc gekost hebben. Neem dan daarbij kinderopvang per maand, luiers, kleding, schoenen etc. Dan ben je nu al een heel eind op weg... Straks komt daar nog schoolgeld, sportclub en sportkleding, muziekles/muziekinstrument, de aanschaf van een nieuwe slaapkamer etc bij. Denk dat je die 100.000 best zult halen op 18 jaarquote:Op zondag 14 maart 2010 19:35 schreef willempjewever het volgende:
[..]
Hoe komen jullie nu aan die 100.000 ? Ik betwijfel dat toch ten zeerste. Dat is 416 euro per maand (100.000/(18*12) en dat besteed ik momenteel in iedergeval niet aan 1 van mijn kids.
Ik zou er dan ook volstrekt bankroet van raken, heb er nu 2 en dan moet ik volgens die berekening 832 euro per maand besteden? Waaraan dan?
Mijn kinderen zijn nog jong, ik begrijp van collega's dat vooral het sporten duur is (klapschaatsen 600 euro of paardrijlessen), maar dan kom je toch ook niet op die 416 euro per kind?
2 keer per jaar op vakantie hakt er ook flink in of studeren in het buitenland, maar das niet voor iedereen weggelegd natuurlijk.quote:Op zondag 14 maart 2010 19:35 schreef willempjewever het volgende:
[..]
Hoe komen jullie nu aan die 100.000 ? Ik betwijfel dat toch ten zeerste. Dat is 416 euro per maand (100.000/(18*12) en dat besteed ik momenteel in iedergeval niet aan 1 van mijn kids.
Ik zou er dan ook volstrekt bankroet van raken, heb er nu 2 en dan moet ik volgens die berekening 832 euro per maand besteden? Waaraan dan?
Mijn kinderen zijn nog jong, ik begrijp van collega's dat vooral het sporten duur is (klapschaatsen 600 euro of paardrijlessen), maar dan kom je toch ook niet op die 416 euro per kind?
Ligt eraan wat je er in mee wil tellen. In het apartement waar ik eerst woonde was domweg niet genoeg plek voor een gezin, en mijn nieuwe woning is ca 200.000¤ duurder. Dat soort kosten had ik niet gehad indien ik geen kinderen zou hebben.quote:Op zondag 14 maart 2010 19:35 schreef willempjewever het volgende:
[..]
Dus eigenlijk moet je zoveel mogelijk kinderen op de wereld zetten om de gemiddelde uitgave per kind zo laag mogelijk te houden. Immers, een groot deel van de initiële investeringen kun je opnieuw gebruiken.quote:Op zondag 14 maart 2010 19:58 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Begin eens te rekenen wat de aanschaf van kinderkamer, kinderwagen, kinderstoel, maxicosi, autostoel etc gekost hebben. Neem dan daarbij kinderopvang per maand, luiers, kleding, schoenen etc. Dan ben je nu al een heel eind op weg... Straks komt daar nog schoolgeld, sportclub en sportkleding, muziekles/muziekinstrument, de aanschaf van een nieuwe slaapkamer etc bij. Denk dat je die 100.000 best zult halen op 18 jaar
Hoezo? Iedereen kan kiezen waar 'ie z'n geld aan uigeeft en hoeveel. Buren van mijn ouders zijn een 'traditioneel' gezin. Hij werkt fulltime en zij is huisvrouw met 2 kinderen. De oudste gaat naar de basisschool en de jongste gaat binnenkort. Zij betalen geen kinderdagverblijf, omdat zij dus de hele dag thuis is. De boodschappen worden door haar gedaan, op de fiets met de kinders erbij, ze loopt ook wel alle koopjes af en maakt ook zelf kleren. Ze hebben een leuk huis en gaan elk jaar op vakantie. Ja wel in eigen land, maar ja dat vinden zij prima en de kinderen ook. Prima toch?quote:Op maandag 8 maart 2010 09:09 schreef LinkseVriend het volgende:
Mijn ervaring is en wat ik veel om mij heen zie is dat een kind (ondanks je nooit uitgaat) je tot de laatste cent kan uitkleden. Eerste maanden/jaren veel kleedgeld, want ze groeien zo snel uit hun kleding, luiers, dure voeding en de rest van de bijkomende kosten. kinderbijslag dekt maar een klein deel van wat je nodig hebt dus je moet altijd geld bij leggen. Een gezin waar alleen de vader werkt is anno 21ste eeuw bijna uitgesloten tenzij de vader een rijke vent is. Tegenwoordig moeten vader en moeder beide werken willen ze met de kind(eren) normaal willen rondkomen. Dat betekent dus dat moeder deeltijd werkt, vader (meestal) vol time en het kind in een dure crèche komt.
Jij snapt 'm... Maar ik vind de besparing niet de moeite om er nog eentje op de wereld te zettenquote:Op zondag 14 maart 2010 20:08 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Dus eigenlijk moet je zoveel mogelijk kinderen op de wereld zetten om de gemiddelde uitgave per kind zo laag mogelijk te houden. Immers, een groot deel van de initiële investeringen kun je opnieuw gebruiken.
quote:Op zondag 14 maart 2010 20:09 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Jij snapt 'm... Maar ik vind de besparing niet de moeite om er nog eentje op de wereld te zetten
De 3e kost niet zoveel meer dan de eerste 2. Maar zogauw je aan nummer 4 begint moet je meteen een andere auto/bus kopen en waarschijnlijk ook naar een wat groter huis verhuizen.quote:Op zondag 14 maart 2010 20:09 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Jij snapt 'm... Maar ik vind de besparing niet de moeite om er nog eentje op de wereld te zetten
Uiteraard... ik hou al sinds de bevruchting een excelsheet bijquote:Op zondag 14 maart 2010 20:11 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Heb nu al medelijden met je dochter,... die krijgt natuurlijk jaaaaren te horen wat ze wel niet gekost heeft.![]()
(Je hebt natuurlijk altijd nog V&A en marktplaats.nl)
Heb je de guldens wel goed omgerekend naar euro's?quote:Op zondag 14 maart 2010 20:13 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Uiteraard... ik hou al sinds de bevruchting een excelsheet bij
I know. Maar mijn andere opmerking past niet echt in WGR.quote:Als je goed opgelet hebt in WGR, dan weet je dat ik niet zo op geld let... Ik zorg dat de vaste lasten netjes voldaan worden, verder rolt het hier gewoon. En ik zal niet snel bezuinigen op eerste levensbehoeften van dochterlief
Niet sinds mijn bevruchting gekquote:Op zondag 14 maart 2010 20:15 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Heb je de guldens wel goed omgerekend naar euro's?
Het is je vergevenquote:[..]
I know. Maar mijn andere opmerking past niet echt in WGR.![]()
Een 3e past al in veel auto's niet meer door die zitjes die erg breed zijn.quote:Op zondag 14 maart 2010 20:13 schreef Fogel het volgende:
De 3e kost niet zoveel meer dan de eerste 2. Maar zogauw je aan nummer 4 begint moet je meteen een andere auto/bus kopen en waarschijnlijk ook naar een wat groter huis verhuizen.
De extra investeringen (stuk huis aanbouwen en andere auto) voor kind 4 waren volgens een bekende ca 120.000¤
Nou, het is geen vanzelfsprekendheid om alles te hergebruiken. Dat doen wij bijvoorbeeld niet (op de kinderwagen en de maxicosi en drinkflessen na).quote:Op zondag 14 maart 2010 20:08 schreef ManAtWork het volgende:
Dus eigenlijk moet je zoveel mogelijk kinderen op de wereld zetten om de gemiddelde uitgave per kind zo laag mogelijk te houden. Immers, een groot deel van de initiële investeringen kun je opnieuw gebruiken.
Als ik het goed heb (ahum) gaan ze op hun 4e naar school. Vanaf 3 maanden kan je ze volgens mij op de kinderopvang brengen. Dan kom je op 1100 euro per maand aan kinderopvang uit. Maar daar krijg je een groot deel ook weer van terug van de overheid. Het lijkt me niet dat je 1100 per maand zelf betaald? Bij een inkomen van 165.000 bruto per jaar hoef je zelfs maar 816 euro per maand te betalen namelijk? En een 2e kost bijna niks meer, ook niet met zo'n buitensporig hoog loon.quote:Op zondag 14 maart 2010 20:05 schreef Fogel het volgende:
Voordat de kinderen op school kunnen beginnen ben ik al ca 50.000¤ kwijt aan kinderopvang.
Als je de kinderen over een aantal jaar verdeeld past het ook in de wat kleinere autos omdat de stoelen steeds wat minder lomp groot worden.quote:Op zondag 14 maart 2010 20:20 schreef willempjewever het volgende:
[..]
Een 3e past al in veel auto's niet meer door die zitjes die erg breed zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |