Als winkels open willen, en er een markt voor is, wie ben jij of de overheid om dat te willen verbieden. Je HOEFT geen boodschappen te gaan doen op zondag, en je moet je winkeltje niet open doen.quote:Op zondag 14 maart 2010 16:12 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
'Werkend Nederland' heeft een koopavond en een gehele zaterdag - hierzo is de supermarkt op za. van 8 tot 20u open - voor het uitkiezen om boodschappen te doen. Die situatie bestaat al zolang de huidige beroepsbevolking aan het werk is. Je maakt mij niet wijs dat het nu opeens nodig is om ook op de zondag te kunnen winkelen.
Omdat een heleboel mensen een winkel hebben geopend onder het bestaan van een Winkeltijdenwet die koopzondagen beperkt. Als je nu die wet gaat veranderen druk je winkels kopje-onder die onder de oude wetgeving hun hoofd nog boven water konden houden. Changing the rules while playing, dus.quote:Op zondag 14 maart 2010 17:51 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als winkels open willen, en er een markt voor is, wie ben jij of de overheid om dat te willen verbieden.
Maak maar hard dat het veranderen van de winkelsluitingswet nadelige gevolgen heeft voor de mensen.quote:Op zondag 14 maart 2010 18:06 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Omdat een heleboel mensen een winkel hebben geopend onder het bestaan van een Winkeltijdenwet die koopzondagen beperkt. Als je nu die wet gaat veranderen druk je winkels kopje-onder die onder de oude wetgeving hun hoofd nog boven water konden houden. Changing the rules while playing, dus.
Als er nu nooit een Winkeltijdenwet had bestaan, en ik zou voorstellen om er een in te voeren, zou je argumentatie steek houden. De werkelijke situatie is echter andersom: er ís een Winkeltijdenwet en er wordt voorgesteld hem te veranderen / af te schaffen. Waarmee verscheidene kleine zaken de wettelijke bescherming van hun bestaan zouden verliezen.
Ik zal er eens induiken, hoewel de bewijslast in dezen niet bij mij ligt. Het zijn degenen die de Winkeltijdenwet willen veranderen die hun plan moeten onderbouwen.quote:Op zondag 14 maart 2010 19:03 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Maak maar hard dat het veranderen van de winkelsluitingswet nadelige gevolgen heeft voor de mensen.
Waarom?quote:Op zondag 14 maart 2010 19:07 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Ik zal er eens induiken, hoewel de bewijslast in dezen niet bij mij ligt. Het zijn degenen die de Winkeltijdenwet willen veranderen die hun plan moeten onderbouwen.
Elementaire logica. Als je iets wilt veranderen moet je dat motiveren, niet de mensen die de status quo willen behouden vragen waarom je het níet zou veranderen.quote:
Dat is voldoende gemotiveerd, mensen krijgen meer keuze, winkels kunnen meer verkopen aan mensen met het geld ervoor. Je kan op zondag dan levensmiddelen kopen ipv een vette hap te halen.quote:Op zondag 14 maart 2010 19:11 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Elementaire logica. Als je iets wilt veranderen moet je dat motiveren, niet de mensen die de status quo willen behouden vragen waarom je het níet zou veranderen.
Werkend nederland moet ook wel eens tot 23uur werken, wil dan bier cola pillen coke en wiet kopen tot 4uur huiskamers onveilig maken zondagochtend om 11uur brood en paracetamol kopen want we moeten om 15uur weer werken. Waarom zou dat niet mogen?quote:Op zondag 14 maart 2010 16:12 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
'Werkend Nederland' heeft een koopavond en een gehele zaterdag - hierzo is de supermarkt op za. van 8 tot 20u open - voor het uitkiezen om boodschappen te doen. Die situatie bestaat al zolang de huidige beroepsbevolking aan het werk is. Je maakt mij niet wijs dat het nu opeens nodig is om ook op de zondag te kunnen winkelen.
vroeger was niets verboden. Het lijkt of het beste om alle wetten af te schaffen.quote:Op zondag 14 maart 2010 18:06 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Omdat een heleboel mensen een winkel hebben geopend onder het bestaan van een Winkeltijdenwet die koopzondagen beperkt. Als je nu die wet gaat veranderen druk je winkels kopje-onder die onder de oude wetgeving hun hoofd nog boven water konden houden. Changing the rules while playing, dus.
Als er nu nooit een Winkeltijdenwet had bestaan, en ik zou voorstellen om er een in te voeren, zou je argumentatie steek houden. De werkelijke situatie is echter andersom: er ís een Winkeltijdenwet en er wordt voorgesteld hem te veranderen / af te schaffen. Waarmee verscheidene kleine zaken de wettelijke bescherming van hun bestaan zouden verliezen.
Inderdaad. Het zou een hoop ergernis voorkomen.quote:Op zondag 14 maart 2010 19:43 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
vroeger was niets verboden. Het lijkt of het beste om alle wetten af te schaffen.
En dat changeing rules while playing is dan ook opgelost.quote:Op zondag 14 maart 2010 20:05 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Inderdaad. Het zou een hoop ergernis voorkomen.
Dat is 1,5 dag.. Als daar een dag bij komt, is dat dus een verbetering van bijna 100%quote:Op zondag 14 maart 2010 16:12 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
??quote:Op zondag 14 maart 2010 23:07 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
Dat is 1,5 dag.. Als daar een dag bij komt, is dat dus een verbetering van bijna 100%
Ik ben het niet eens met die logica. Aangezien je belasting moet betalen en moeite moet doen om wetten te handhaven heb je altijd positieve motivatie nodig voor een wet.quote:Op zondag 14 maart 2010 19:11 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Elementaire logica. Als je iets wilt veranderen moet je dat motiveren, niet de mensen die de status quo willen behouden vragen waarom je het níet zou veranderen.
quote:
quote:Op woensdag 17 maart 2010 10:15 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
Mensen met een baan kunnen nu 1,5 dag per week boodschappen doen. Als daar 1 dag bij komt, is dat een enorme verbetering, niet?
Sure, dus mensen die in de proces industrie werken, bij tankstations, horeca, ziekenhuizen, politie, etc etc werken ook zeven dagen in de week....quote:Op woensdag 17 maart 2010 11:01 schreef ptb het volgende:
omdat mensen ook een keer vrij moeten hebben, als je op zondag open gaat hebben werknemers 7 dagen per week werk...
Vreemd. Ik dacht dat ik gisteren en vandaag vrij had....quote:Op woensdag 17 maart 2010 11:01 schreef ptb het volgende:
omdat mensen ook een keer vrij moeten hebben, als je op zondag open gaat hebben werknemers 7 dagen per week werk...
... of de koopavond dus, zoals je zelf al zegt. Overigens zijn de meeste supermarkten op werkdagen gewoon tot 20, 21 of zelfs 22 uur open; niet tot de 18 uur die jij vermeldt.quote:Op woensdag 17 maart 2010 09:05 schreef borisz het volgende:
Sowieso die winkeltijden tussen 09:00 en 18:00 met 1 koopavond. Iemand die gewoon een 9-5 baan heeft wordt verplicht de zaterdag te gebruiken.
En welke groep "nieuwe klanten" mag dat dan wel zijn?quote:Dus geef ondernemers wat meer vrijheid trek je ook een groep nieuwe klanten aan.
Ik lig om 22 uur nog in bed!quote:Op woensdag 17 maart 2010 19:01 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
... of de koopavond dus, zoals je zelf al zegt. Overigens zijn de meeste supermarkten op werkdagen gewoon tot 20, 21 of zelfs 22 uur open; niet tot de 18 uur die jij vermeldt.
[..]
IK!quote:En welke groep "nieuwe klanten" mag dat dan wel zijn?Mensen die normaliter nooit boodschappen doen (en dus gewoonlijk verhongeren, in lompen rondlopen, etc.)?
Luie uitkeringstrekkers zijn geen reden om een wet te veranderen.quote:Op woensdag 17 maart 2010 19:13 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik lig om 22 uur nog in bed!![]()
[..]
IK!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |