quote:Op zondag 7 maart 2010 21:56 schreef Tha_Erik het volgende:
SKOOP!. "Me and my guitar" heet het nummer!
Hij kon nog wel eens gaan verrassen!quote:Op zondag 7 maart 2010 22:18 schreef cptmarco het volgende:
maar hij gaat het niet winnen...
niet oost-europees genoeg om daar genoeg stemmen te winnen denk ik...
Nee Greys. Dit is geen Johnny Logan.quote:Op zondag 7 maart 2010 22:19 schreef Greys het volgende:
[..]
Hij kon nog wel eens gaan verrassen!
Zeker nu met de vakjury ook tijdens de halve finales er bij.
Soort nieuwe Johnny Logan.
Nee. Snappikquote:
Tenenkrommend inderdaadquote:Op zondag 7 maart 2010 22:35 schreef TheVulture het volgende:
Wat een verschrikkelijke uitzendng was dit zeg....
quote:Op zondag 7 maart 2010 22:18 schreef Greys het volgende:
[..]
Het deed me denken aan... goffer, hoe heet ie nou.
Amos Lee gekruist met Jason Mraz. Zo ongeveer.
quote:Op zondag 7 maart 2010 22:20 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Mij aan James Blunt en Damien Rice (maar die tweede haalt ie bij lange na niet).
Dat had ik niet eens gelezenquote:
quote:i wish it would win, but it won't. It's too good for ESC. The contest doesnt deserve a song like this.
Mócht Nederland nou niet winnen (kan het me niet voorstellen uiteraard, maar tochquote:Op woensdag 17 maart 2010 18:09 schreef Fred_B het volgende:
Het is best een aardig lied. In elk geval een stuk representatiever dan Nederland. Maar ik verwacht niet dat het gaat winnen.
quote:Op dinsdag 25 mei 2010 22:06 schreef livelink het volgende:
Belgie moet natuurlijk wel doorgaan. Ik vind het jammer dat we nog niet mogen stemmen deze halve finale. Maar ja, dat komt toch wel goed .....?
PRECIES zo!quote:Op dinsdag 25 mei 2010 23:40 schreef Tha_Erik het volgende:
Greys ik stel me zo voor dat toen je hoorde dat ie door was je ongeveer zo keek?
[ afbeelding ]
We hebben weleens twee jongens gestuurd met een soft gitaarnummer (Reunion), maar dat is niks geworden.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 20:46 schreef TheVulture het volgende:
Hopelijk is een Belgisch succes ook een eye-opener voor de TROS dat het met zo'n liedje ook gewoon kan
Die werden anders meer dan keurig 6e in de halve finalequote:Op woensdag 26 mei 2010 09:41 schreef female81 het volgende:
[..]
We hebben weleens twee jongens gestuurd met een soft gitaarnummer (Reunion), maar dat is niks geworden.
whehehe mijn vriendin en ik zaten het samen te zingen op de bankquote:Op woensdag 26 mei 2010 00:43 schreef WanEnOonlie het volgende:
Mooi nummer, maar doet me - zeker als de drums sneller worden - denken aan Walking in Memphis.
Dat vond ik een leuk nummer.quote:Op woensdag 26 mei 2010 10:11 schreef Greys het volgende:
Idd, Re-Union ging gewoon door!
without youuuuuuuquote:
quote:Op vrijdag 28 mei 2010 13:37 schreef Greys het volgende:
Dan maar heel hard wapperen voor Tom zaterdag!
Wappersmiley met dank aan DeZwabber![]()
Oh, dan is DeZwabber vast kwart Belgisch ofzo!quote:Op vrijdag 28 mei 2010 16:17 schreef Boldface het volgende:
[..]
Moet je zien hoe hard die vlag wordt gewapperd, in vergelijking met de Nederlandse:
[ afbeelding ]
Als jullie je nou eens splitsen, kunnen jullie voortaan ELKAAR punten geven.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 13:47 schreef Frederic het volgende:
En euh, wat die vlagsmiley betreft... ik denk dat deze beter van toepassing is:
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 29 mei 2010 14:53 schreef Boldface het volgende:
[..]
Als jullie je nou eens splitsen, kunnen jullie voortaan ELKAAR punten geven.
Joegoslavië heeft die tactiek ook met veel succes toegepast...
En ze stijgen nu naar 2!quote:Op zaterdag 29 mei 2010 23:36 schreef marcodej het volgende:
Hij valt wel een beetje terug nu. Winst wordt moeilijk.
Juist! Ben wel benieuwd naar z'n andere liedjes; nog niet geluisterd.quote:
Omdat TROS-publiek en Jury daar niet van houden?quote:Op zondag 30 mei 2010 00:15 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Waarom hebben we belgië geen 12 punten gegeven.
quote:Op zondag 30 mei 2010 00:32 schreef Peter het volgende:
[..]
Omdat TROS-publiek en Jury daar niet van houden?
Over 2 jaar bedoel je?quote:Op zondag 30 mei 2010 00:37 schreef Tha_Erik het volgende:
Dit eindigde terecht hoog. Hopelijk zet het een beetje de toon voor volgend jaar.
Ik denk omdat Tom geen dikke tieten heeft....quote:
quote:Op zondag 30 mei 2010 00:45 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Ik denk omdat Tom geen dikke tieten heeft....
ja maar dat was de halve finalequote:Op zondag 30 mei 2010 00:51 schreef treinbruno het volgende:
Belgie had de 1e halve finale gewonnen:
1e halve finale:
01. Belgium (167 points)
02. Greece (133)
03. Iceland (123)
04. Portugal (89)
05. Serbia (79)
06. Albania (76)
07. Russia (74)
08. Bosnia & Herzegovina (59)
09. Belarus (59)
10. Moldova (52)
11. Finland (49)
12. Malta (45)
13. Poland (44)
14. Estonia (39)
15. FYR Macedonia (37)
16. Slovakia (24)
17. Latvia (11)
Bron: EBU
landen die elkaar eerst uitmoorden, doen dat blijkbaar wél ...quote:Op zondag 30 mei 2010 00:15 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Waarom hebben we belgië geen 12 punten gegeven.
Er zijn verschillende mensen in dit forum die wel gestemd hebben voor Tom.quote:Op zondag 30 mei 2010 13:15 schreef Frederic het volgende:
4 schamele puntjes van Nederland ! Van je buren moet je 't hebben....![]()
Dit gaan we zeker onthouden voor volgend jaar
6.quote:Op zondag 30 mei 2010 13:15 schreef Frederic het volgende:
4 schamele puntjes van Nederland !
Onzin... genoeg nederlanders die dit nummer een warm hart toe dragen. Laten die nieuwssites hun blik richten op die zogenaamde Nederlandse 'vak'jury. Die was net zo aubollig als het Nederlandse liedje.quote:Op zondag 30 mei 2010 13:46 schreef Frederic het volgende:
De lage punten zijn te wijten zijn aan pure jalousie dat Belgie wèl en NL niet de finale heeft gehaald.
Dat lijkt de conclusie te zijn op verschillende Vlaamse nieuwssites (lezersreacties).
Ja dat zal het zijnquote:Op zondag 30 mei 2010 13:46 schreef Frederic het volgende:
De lage punten zijn te wijten zijn aan pure jalousie dat Belgie wèl en NL niet de finale heeft gehaald.
Dat lijkt de conclusie te zijn op verschillende Vlaamse nieuwssites (lezersreacties).
eensquote:Op zondag 30 mei 2010 13:46 schreef Frederic het volgende:
ik ben verliefd op het nummerquote:Op zondag 30 mei 2010 17:02 schreef Greys het volgende:
Dat grinnikje gister in de finale (rond 2.10 min.) bezorgde me kippenvel
<object width="610" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/4Os_MXbrZEA&hl=nl_NL&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed data-src="http://www.youtube.com/v/4Os_MXbrZEA&hl=nl_NL&fs=1&" style="visibility:hidden;" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="610" height="385"></embed></object>
Overdrijven is ook een kunst. Ik snap echt niet dat dit zelfs in de finale stond.quote:Op zondag 30 mei 2010 21:38 schreef Anonymousz het volgende:
[..]
ik ben verliefd op het nummer![]()
en ik moet ook huilen zo prachtig is het
Nou, ik wel. Ik vind het nummer beter dan menige bagger die de finale had gehaald.quote:Op maandag 31 mei 2010 02:08 schreef Theoden het volgende:
[..]
Overdrijven is ook een kunst. Ik snap echt niet dat dit zelfs in de finale stond.
Oehquote:Op maandag 31 mei 2010 22:02 schreef Marissaatje het volgende:
Ik ga naar zijn concert in de kleine zaal van Paradiso over 3 weken.
Lijkt me geweldig, in een kleine zaal... Liever nog een inieminie zaal. (maar dat de gitaar er wel in kan)quote:Op maandag 31 mei 2010 22:02 schreef Marissaatje het volgende:
Bronquote:Tom Dice krijgt koninklijk onthaal en gitaartaart in Zaventem
ZAVENTEM - ‘Allez Tom, waar blijf je?' Een ongeduldige fan riep zondagavond op de luchthaven in Zaventem haar idool bijna naar buiten. En toen Tom uiteindelijk in de deuropening verscheen, brak luid gejuich los.
Tom Dice kreeg zondagavond in Zaventem een koninklijk onthaal: zo'n honderd fans, enkele familieleden, een heleboel cameralui en persfotografen, en een trotse burgemeester met een blauwe gitaartaart, gebakken door Peter Dhaese, ook al verantwoordelijk voor de Tomtaartjes.
‘Zo'n onthaal had ik niet verwacht', glunderde Tom, terwijl hij de ene handtekening na de andere uitdeelde. ‘Ik wist wel dat er een paar mensen zouden komen, maar zoiets, neen...'
De eerste die Tom op Belgische bodem begroette, was de Eeklose burgemeester Koen Loete, die hem feliciteerde en meteen uitnodigde om de speciale gitaartaart van bakker Peter Dhaese aan te snijden. ‘Ik kan beter gitaar spelen, dan taarten snijden', waarschuwde Tom toen hij met het bakkersmes zwaaide, maar er gebeurden geen ongelukken. Hij nam meteen een stuk en vroeg aan bakker Peter om zeker nog iets voor hem opzij te houden.
Puur genieten
En dan was het puur genieten, zowel voor Tom en zijn ouders (die stil in een hoekje stonden te kijken), als voor de backings Jim en Mátyás, die al even luid werden toegejuicht. ‘Ik hoor dat er hier nogal wat te doen is geweest over het feit dat we niet zichtbaar waren', lachte Mátyás. ‘Maar voor ons was dat nooit een punt. Wij wisten dat op voorhand, maar noch Jim, noch ik wilden dit moment missen!'
Tom had een goedgevuld karretje bagage mee: enkele koffers, wat handbagage, een blauwe doos waarin zijn festivalkostuum zat en natuurlijk de koffer met zijn gitaar. Terwijl de ‘gewone' bagage mooi bedekt onder een Belgisch vlagje zomaar tussen het volk stond, schermde papa Dice de gitaar van zijn zoon goed af. ‘Die laat ik niet los', verzekerde hij, zelfs niet toen hij buiten een sigaretje ging roken...
‘Belet'
Het uitdelen van handtekeningen en poseren met fans bleef maar duren, ook al omdat mensen die van andere bestemmingen in de aankomsthal kwamen, plots onze nieuwe nationale trots herkenden. Maar na een uurtje vond Tom het welletjes: hij wilde naar huis, naar Eeklo. ‘Ik had er zo graag bij geweest, zaterdagavond op de Markt, maar ik was jammer genoeg belet', knipoogde hij.
In Eeklo zag hij nog de Belgische vlaggen langs de weg en stelde hij vast dat zijn tante en broers hun best hadden gedaan om zijn ouderlijk huis te versieren. En deze middag (dinsdag) worden Tom en zijn gevolg door de gemeenteraad op het stadhuis ontvangen voor de uitreiking van de jongste stadsmedaille ooit.
Backings? Ik heb geen andere stemmen gehoord?quote:als voor de backings Jim en Mátyás, die al even luid werden toegejuicht. ‘Ik hoor dat er hier nogal wat te doen is geweest over het feit dat we niet zichtbaar waren', lachte Mátyás. ‘Maar voor ons was dat nooit een punt. Wij wisten dat op voorhand, maar noch Jim, noch ik wilden dit moment missen!'
Ik volgens mij ook nietquote:Op dinsdag 1 juni 2010 11:16 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Backings? Ik heb geen andere stemmen gehoord?
*jaloers*quote:Op maandag 31 mei 2010 22:02 schreef Marissaatje het volgende:
Omg, ik schakel net in op NRJ France, en daar draaien ze hem nuquote:Op zondag 30 januari 2011 15:36 schreef Arcee het volgende:
Ik draai dit nummer de laatste weken weer veel. Erg fijn plaatje. Frappant blijft ook de gelijkenis met Walking in Memphis. Als ik Me and My Guitar luister dan hoor ik Walking in Memphis er steeds in, terwijl als ik laatstgenoemde luister herken ik het omgekeerd niet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |