Dank voor de link:quote:Op zondag 7 maart 2010 01:32 schreef MrDrako het volgende:
http://en.wikipedia.org/wiki/Military_of_Iceland
geen leger/marine/luchtmacht (meer)
Klopt, maar ben bang dat we naar dat geld kunnen fluiten!quote:Op zondag 7 maart 2010 01:25 schreef Halcon het volgende:
[..]
Aan dure levenslessen voor incompentente PvdA-ers heeft de belastingbetaler weinig. Geld moet er komen!
Ik denk inderdaad dat Ijsland gaat terug slaanquote:Op zondag 7 maart 2010 01:08 schreef SolidasRock het volgende:
Is de 2e wereldoorlog niet zo begonnen, dat Duitsland zoveel moest terugbetalen aan alle landen, de schade en diefstal dat ze opnieuw een oorlog begonnen? Dat was tenminste de uitleg die ik ooit hoorde tijdens geschiedenis (ik lette vaak niet op maar af en toe luisterde ik wel ff)
Zijn wij straks ook bezet door IJsland en roepen we in het ijslands heil IJsland?
Uruguay heeft niet gedefaultquote:Op zondag 7 maart 2010 02:25 schreef tjoptjop het volgende:
IJsland is redelijk zelfvoorzienend volgens mij, en wat ze niet hebben kan alsnog geimporteerd worden (met vis als export). IJsland gaat gewoon lekker defaulten. Vanaf dan past IJsland mooi in het rijtje Argentinie, Uruguay, Ecuador en conorten
Bijna alle landen hebben wel eens gedefault.quote:Op zondag 7 maart 2010 02:25 schreef tjoptjop het volgende:
IJsland is redelijk zelfvoorzienend volgens mij, en wat ze niet hebben kan alsnog geimporteerd worden (met vis als export). IJsland gaat gewoon lekker defaulten. Vanaf dan past IJsland mooi in het rijtje Argentinie, Uruguay, Ecuador en conorten
Heb jij een buitenthermostaat? Wat zal het energiebedrijf blij met je zijn.quote:Op zondag 7 maart 2010 01:10 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Die is al begonnen zegt mijn buitenthermostaat al weken...
Dan moet je het maar gaan halen bij WB, overigens had een VVD minister exact hetzelfde gehandeldquote:Op zondag 7 maart 2010 01:25 schreef Halcon het volgende:
[..]
Aan dure levenslessen voor incompentente PvdA-ers heeft de belastingbetaler weinig. Geld moet er komen!
Het eenzijdige herstructureren beschouw ik ook als default (aangezien niet aan de originele verplichtingen voldaan kon worden. Net zoals een extreem hoge inflatie ook een soort default is, maar dat is meer het domein van Afrikaquote:Op zondag 7 maart 2010 03:01 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Uruguay heeft niet gedefault
Daarom,quote:Op zondag 7 maart 2010 03:12 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Bijna alle landen hebben wel eens gedefault.Het is echt niet zo dat vervolgens de hele wereld instort.
Dan zouden we ook geen keuze hebben: we moeten betalen. Net als de IJslanders nu dus.quote:Op zondag 7 maart 2010 14:10 schreef OldJeller het volgende:
Waarom een bevolking straffen voor de fouten van bankiers?
Als ABN of ING hier viel, en ze hadden enorme schulden aan (burgers van) andere landen, dan hebben de Nederlanders ook geen zin om geld te gaan betalen voor hun falen.
Banken zijn geen staatsbedrijven.quote:Op zondag 7 maart 2010 14:51 schreef beantherio het volgende:
[..]
Dan zouden we ook geen keuze hebben: we moeten betalen. Net als de IJslanders nu dus.
Zo werkt het dus niet. Onze regering heeft namens ons land getekend voor het garantiestelsel middels het Europese verdrag waarin dit geregeld is. Wij als burgers zijn daarmee automatisch verantwoordelijk voor het dragen van eventuele schulden die daaruit voortkomen. Of je dat nu leuk vindt of niet. Immers: wij hebben de regering gekozen die dat gedaan heeft.quote:Op zondag 7 maart 2010 14:57 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Banken zijn geen staatsbedrijven.
Een burger zou dus echt niet opdraaien voor de misstappen van een bank, niet in IJsland, niet in Nederland en niet in waar dan ook. Iedereen zou het beantwoorden met de middelvinger. Terecht.
Bron?quote:Op zondag 7 maart 2010 13:35 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Het eenzijdige herstructureren beschouw ik ook als default (aangezien niet aan de originele verplichtingen voldaan kon worden. Net zoals een extreem hoge inflatie ook een soort default is, maar dat is meer het domein van Afrika)
In 2003 nog voor Uruguay
Ik zou me zo voor kunnen stellen dat dat nu gaat gebeuren. En dat bezittingen van IJslandse banken in Nederland en Groot Brittanniė in beslag genomen gaan worden.quote:Op zondag 7 maart 2010 15:30 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Heeft ijsland nog tegoeden in het buitenland?
Ik zou als Nederland zijnde in elk geval alle tegoeden van Ijslanders in de EU bevriezen
Voor de crisis was dat toch niet zo, en werd alleen tot 20.000 euro garantie geleverd door de Nederlandsche Bank?quote:Op zondag 7 maart 2010 15:26 schreef beantherio het volgende:
[..]
Zo werkt het dus niet. Onze regering heeft namens ons land getekend voor het garantiestelsel middels het Europese verdrag waarin dit geregeld is. Wij als burgers zijn daarmee automatisch verantwoordelijk voor het dragen van eventuele schulden die daaruit voortkomen. Of je dat nu leuk vindt of niet. Immers: wij hebben de regering gekozen die dat gedaan heeft.
Nuke'emquote:Op zondag 7 maart 2010 14:11 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Ik vind dat we de VS moeten binnenvallen, die smerige honden zijn verantwoordelijk voor de hele crisis.
Daar is niets aan veranderd: het bedrag waarvoor IJsland garant staat is en was 20.000 euro. Het bedrag daarboven wordt betaald uit de opbrengsten van de bezittingen van de failliete IJslandse banken of door de Nederlandse staat.quote:Op zondag 7 maart 2010 15:37 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Voor de crisis was dat toch niet zo, en werd alleen tot 20.000 euro garantie geleverd door de Nederlandsche Bank?
Desalniettemin is het verkeerd dat burgers ervoor moeten opdraaien. Als een ander bedrijf failliet gaat waar je buurman nog geld van krijgt, dan hoef jij niet op te draaien voor die kosten door je buurman geld te betalen.quote:Op zondag 7 maart 2010 15:46 schreef beantherio het volgende:
[..]
Daar is niets aan veranderd: het bedrag waarvoor IJsland garant staat is en was 20.000 euro. Het bedrag daarboven wordt betaald uit de opbrengsten van de bezittingen van de failliete IJslandse banken of door de Nederlandse staat.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |