abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78835972
quote:
Op zondag 7 maart 2010 01:32 schreef MrDrako het volgende:
http://en.wikipedia.org/wiki/Military_of_Iceland

geen leger/marine/luchtmacht (meer)
Dank voor de link:

Dit geeft de Ijslandse mentaliteit weer:

Main article: Icelandic Coast Guard

Shortly after Iceland reclaiming its sovereignty in 1918 the Icelandic Coast Guard was founded. Its first vessel a former Danish research vessel armed with a 57 mm cannon. It is responsible for protecting Iceland's sovereignty and vital interests such as the most valuable natural resource—its fishing areas—as well as provide security, search, and rescue services to Iceland's fishing fleet. In 1952, 1958, 1972, and 1975, the government expanded Iceland's exclusive economic zone to 4, 12, 50 and 200 nautical miles (370 km) respectively. This led to Iceland's conflict with the United Kingdom, known as the "Cod Wars". The Icelandic Coast Guard and the Royal Navy confronted each other on several occasions during these years. Although few rounds were fired, there were many intense moments between the two nations. Today the Coast Guard remains Iceland's premier fighting force equipped with armed patrol vessels and aircraft and partaking in peacekeeping operations in foreign lands

Smullen ...
pi_78836015
Zonder leger zijn ze die zone zo weer kwijt.
pi_78837166
IJsland is redelijk zelfvoorzienend volgens mij, en wat ze niet hebben kan alsnog geimporteerd worden (met vis als export). IJsland gaat gewoon lekker defaulten. Vanaf dan past IJsland mooi in het rijtje Argentinie, Uruguay, Ecuador en conorten
  zondag 7 maart 2010 @ 02:40:44 #29
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_78837439
quote:
Op zondag 7 maart 2010 01:25 schreef Halcon het volgende:

[..]

Aan dure levenslessen voor incompentente PvdA-ers heeft de belastingbetaler weinig. Geld moet er komen!
Klopt, maar ben bang dat we naar dat geld kunnen fluiten!
Bedankt Hans.
pi_78837700
quote:
Op zondag 7 maart 2010 01:08 schreef SolidasRock het volgende:
Is de 2e wereldoorlog niet zo begonnen, dat Duitsland zoveel moest terugbetalen aan alle landen, de schade en diefstal dat ze opnieuw een oorlog begonnen? Dat was tenminste de uitleg die ik ooit hoorde tijdens geschiedenis (ik lette vaak niet op maar af en toe luisterde ik wel ff )

Zijn wij straks ook bezet door IJsland en roepen we in het ijslands heil IJsland?
Ik denk inderdaad dat Ijsland gaat terug slaan
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_78837712
quote:
Op zondag 7 maart 2010 02:25 schreef tjoptjop het volgende:
IJsland is redelijk zelfvoorzienend volgens mij, en wat ze niet hebben kan alsnog geimporteerd worden (met vis als export). IJsland gaat gewoon lekker defaulten. Vanaf dan past IJsland mooi in het rijtje Argentinie, Uruguay, Ecuador en conorten
Uruguay heeft niet gedefault
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_78837876
quote:
Op zondag 7 maart 2010 02:25 schreef tjoptjop het volgende:
Bijna alle landen hebben wel eens gedefault. Het is echt niet zo dat vervolgens de hele wereld instort.

[ Bericht 4% gewijzigd door Bolkesteijn op 07-03-2010 03:19:53 ]
  zondag 7 maart 2010 @ 10:34:36 #33
78918 SeLang
Black swans matter
pi_78840205
De Britten zijn 2 nieuwe vliegdekschepen aan het bouwen

Om deze te vervangen:

"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_78841685
quote:
Op zondag 7 maart 2010 01:10 schreef SolidasRock het volgende:

[..]

Die is al begonnen zegt mijn buitenthermostaat al weken...
Heb jij een buitenthermostaat? Wat zal het energiebedrijf blij met je zijn.
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
pi_78843216
quote:
Op zondag 7 maart 2010 01:25 schreef Halcon het volgende:

[..]

Aan dure levenslessen voor incompentente PvdA-ers heeft de belastingbetaler weinig. Geld moet er komen!
Dan moet je het maar gaan halen bij WB, overigens had een VVD minister exact hetzelfde gehandeld
Vertrouwen in het banksysteem mag niet ondermijnt worden, het zijn allemaal boeven
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_78844997
quote:
Op zondag 7 maart 2010 03:01 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Uruguay heeft niet gedefault
Het eenzijdige herstructureren beschouw ik ook als default (aangezien niet aan de originele verplichtingen voldaan kon worden. Net zoals een extreem hoge inflatie ook een soort default is, maar dat is meer het domein van Afrika )

In 2003 nog voor Uruguay
pi_78845040
quote:
Op zondag 7 maart 2010 03:12 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Bijna alle landen hebben wel eens gedefault. Het is echt niet zo dat vervolgens de hele wereld instort.
Daarom,

Ben er nu een interessant boek over aan het lezen, "This time is different"
meer info in het "boeken over crisis" topic.
pi_78846213
Beetje raar om er een referendum over te houden, maar goed . Er zal met behulp van de EU en 't IMF wel een akkoord uitrollen wat de schulden over een jaar of 200 uitsmeert.
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_78846352
Waarom een bevolking straffen voor de fouten van bankiers?
Als ABN of ING hier viel, en ze hadden enorme schulden aan (burgers van) andere landen, dan hebben de Nederlanders ook geen zin om geld te gaan betalen voor hun falen.
pi_78846417
Ik vind dat we de VS moeten binnenvallen, die smerige honden zijn verantwoordelijk voor de hele crisis.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  zondag 7 maart 2010 @ 14:51:53 #41
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_78847741
quote:
Op zondag 7 maart 2010 14:10 schreef OldJeller het volgende:
Waarom een bevolking straffen voor de fouten van bankiers?
Als ABN of ING hier viel, en ze hadden enorme schulden aan (burgers van) andere landen, dan hebben de Nederlanders ook geen zin om geld te gaan betalen voor hun falen.
Dan zouden we ook geen keuze hebben: we moeten betalen. Net als de IJslanders nu dus.

We hoeven IJsland trouwens niet binnen te vallen want we kunnen ze economisch kapot maken. Sterker nog: daar hoeven we zelfs niets voor te doen. De IJslandse credietrating gaat na gisteren helemaal het riool in en de waarde van hun munt en bezittingen ook. En het IMF zal geen hand meer willen uitsteken.
pi_78847893
quote:
Op zondag 7 maart 2010 14:51 schreef beantherio het volgende:

[..]

Dan zouden we ook geen keuze hebben: we moeten betalen. Net als de IJslanders nu dus.
Banken zijn geen staatsbedrijven.
Een burger zou dus echt niet opdraaien voor de misstappen van een bank, niet in IJsland, niet in Nederland en niet in waar dan ook. Iedereen zou het beantwoorden met de middelvinger. Terecht.
  zondag 7 maart 2010 @ 15:26:57 #43
38114 beantherio
pi_78848698
quote:
Op zondag 7 maart 2010 14:57 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Banken zijn geen staatsbedrijven.
Een burger zou dus echt niet opdraaien voor de misstappen van een bank, niet in IJsland, niet in Nederland en niet in waar dan ook. Iedereen zou het beantwoorden met de middelvinger. Terecht.
Zo werkt het dus niet. Onze regering heeft namens ons land getekend voor het garantiestelsel middels het Europese verdrag waarin dit geregeld is. Wij als burgers zijn daarmee automatisch verantwoordelijk voor het dragen van eventuele schulden die daaruit voortkomen. Of je dat nu leuk vindt of niet. Immers: wij hebben de regering gekozen die dat gedaan heeft.
pi_78848786
quote:
Op zondag 7 maart 2010 13:35 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Het eenzijdige herstructureren beschouw ik ook als default (aangezien niet aan de originele verplichtingen voldaan kon worden. Net zoals een extreem hoge inflatie ook een soort default is, maar dat is meer het domein van Afrika )

In 2003 nog voor Uruguay
Bron?
pi_78848811
Heeft ijsland nog tegoeden in het buitenland?

Ik zou als Nederland zijnde in elk geval alle tegoeden van Ijslanders in de EU bevriezen
  zondag 7 maart 2010 @ 15:34:26 #46
38114 beantherio
pi_78848919
quote:
Op zondag 7 maart 2010 15:30 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Heeft ijsland nog tegoeden in het buitenland?

Ik zou als Nederland zijnde in elk geval alle tegoeden van Ijslanders in de EU bevriezen
Ik zou me zo voor kunnen stellen dat dat nu gaat gebeuren. En dat bezittingen van IJslandse banken in Nederland en Groot Brittanniė in beslag genomen gaan worden.
pi_78849024
quote:
Op zondag 7 maart 2010 15:26 schreef beantherio het volgende:

[..]

Zo werkt het dus niet. Onze regering heeft namens ons land getekend voor het garantiestelsel middels het Europese verdrag waarin dit geregeld is. Wij als burgers zijn daarmee automatisch verantwoordelijk voor het dragen van eventuele schulden die daaruit voortkomen. Of je dat nu leuk vindt of niet. Immers: wij hebben de regering gekozen die dat gedaan heeft.
Voor de crisis was dat toch niet zo, en werd alleen tot 20.000 euro garantie geleverd door de Nederlandsche Bank?
pi_78849079
quote:
Op zondag 7 maart 2010 14:11 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Ik vind dat we de VS moeten binnenvallen, die smerige honden zijn verantwoordelijk voor de hele crisis.
Nuke'em

Of we dwingen gewoon een contract af waardoor Europa de komende 200 jaar gratis Holywood films mag downloaden.
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
  zondag 7 maart 2010 @ 15:46:06 #49
38114 beantherio
pi_78849274
quote:
Op zondag 7 maart 2010 15:37 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Voor de crisis was dat toch niet zo, en werd alleen tot 20.000 euro garantie geleverd door de Nederlandsche Bank?
Daar is niets aan veranderd: het bedrag waarvoor IJsland garant staat is en was 20.000 euro. Het bedrag daarboven wordt betaald uit de opbrengsten van de bezittingen van de failliete IJslandse banken of door de Nederlandse staat.

Voor Nederland zelf geldt trouwens dat er wel een verhoogde limiet is.
pi_78849574
quote:
Op zondag 7 maart 2010 15:46 schreef beantherio het volgende:

[..]

Daar is niets aan veranderd: het bedrag waarvoor IJsland garant staat is en was 20.000 euro. Het bedrag daarboven wordt betaald uit de opbrengsten van de bezittingen van de failliete IJslandse banken of door de Nederlandse staat.
Desalniettemin is het verkeerd dat burgers ervoor moeten opdraaien. Als een ander bedrijf failliet gaat waar je buurman nog geld van krijgt, dan hoef jij niet op te draaien voor die kosten door je buurman geld te betalen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')