abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104205038
Een paar weken geleden was er op het NOS journaal een item over een in de US vrij bekende belegger die keer op keer weet te profiteren van de neergang van de beurs. Ik had zijn naam opgeschreven om wat meer achtergrondinfo over hem te kunnen vergaren.

Heeft iemand dit stukje wellicht gezien of doet het misschien een lampje branden, dan houd ik me aanbevolen.
  donderdag 10 november 2011 @ 16:05:56 #162
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_104205504
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 15:56 schreef JoeSpeedboot het volgende:
Een paar weken geleden was er op het NOS journaal een item over een in de US vrij bekende belegger die keer op keer weet te profiteren van de neergang van de beurs. Ik had zijn naam opgeschreven om wat meer achtergrondinfo over hem te kunnen vergaren.

Heeft iemand dit stukje wellicht gezien of doet het misschien een lampje branden, dan houd ik me aanbevolen.
George Soros?
Bedankt Hans.
pi_104205805
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 16:05 schreef bascross het volgende:

[..]

George Soros?
Nee, dat was 'm niet ;) Maar bedankt voor de reactie.
  zaterdag 12 november 2011 @ 18:10:49 #164
78918 SeLang
Black swans matter
pi_104290817
Wegens beter dan verwachtte beleggingsresultaten (gestegen spaarrente :') ) en het resulterende begrotingsoverschot is er ruimte voor een stimuleringspakket :Y

Vandaag gekocht:

Swarovski EL 8.5x42 Swarovision :9~ :9~ _O_

¤1870,- stimuleringspakket voor de Oostenrijkse manufacturing sector.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_104290925
Die kocht je ws. niet bij de kijkshop .....
pi_104329624
Denk je ook aan de privacy van de vogels? Het wordt zo wel erg voyeuristisch.
  woensdag 30 november 2011 @ 11:31:15 #167
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_105001137
Voer voor de slowchat?

quote:
'Even geen Nobelprijs economie meer'

De economen bedrijven geen l'art pour l'art, maar zijn ervoor onze economie wereldwijd in een goede staat te houden en deze te helpen verbeteren. Dit is mislukt. Deze mislukking moeten de wetenschappers zich aantrekken. Als ze dit niet doen, kunnen we niet verwachten dat ze echt verder komen met hun theorieën en modellen. Dat betoogt hoogleraar klinische psychologie Jan Derksen.

Het zelfonderzoek waarvoor de academische economen nu staan kan een adequate symbolische start krijgen met het voorlopig, in elk geval de komende vijf jaar, niet meer uitreiken van de Nobelprijs voor de economie. Als psycholoog geef ik de economen hiermee een voorzetje, maar ze zouden er goed aan doen dit zelf te organiseren en daarmee publiekelijk te getuigen van hun kwetsbaarheid en tekortschieten.

Deze psychologische actie helpt de noodzakelijk zelfreflectie. Zij zal ook voor de gehele samenleving de frustratie verlichten die het gevolg is van de economische malaise.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_105003495
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 15:47 schreef simmu het volgende:
jullie hebben echt een fascinatie voor tetten he?
Niet perse maar nu je het zegt, ik ben net ruim 1 week terug van een vakantie in egypte en ik zou wel een farao prins geweest willen zijn dan werd ik nog steeds door een godin gevoed. 8-)

pi_105003592
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 11:31 schreef Perrin het volgende:
Voer voor de slowchat?

[..]

Wat is dit nu weer voor nonsense. Typisch weer iemand die denkt dat er alleen macro-economen zijn. Er zou juist een goed signaal afgegeven kunnen worden door voor gedragseconomen, ruimtelijke economen of gezondheidseconomen te kiezen in plaats van de eeuwige macro-economen of arbeidseconomen.
  woensdag 30 november 2011 @ 15:55:11 #170
38496 Perrin
pi_105009859
Ook wel sappig:

quote:
'Wet voor nationalisatie ING lag klaar'

DEN HAAG - Het ministerie van Financiën had in het begin van 2009 ''in het grootste geheim'' een wet voorbereid waarmee bankverzekeraar ING van het ene op het andere moment had kunnen worden genationaliseerd. ''Hij lag klaar om door de koningin te worden ondertekend op moment dat nodig zou zijn geweest'', zei oud-topambtenaar Ronald Gerritse van het ministerie van Financiën woensdag tegen de parlementaire enquêtecommissie.

Een overname van ING had een enorm risico voor de Nederlandse staat betekend. ING had in totaal voor 1300 tot 1400 miljard euro aan verplichtingen. Dat was 2,5 keer zo groot als de totale omvang van de Nederlandse economie. Het was een oplossing waarbij Gerritse het ''Spaans benauwd'' kreeg.

De problemen bij ING ''hielden maar niet op'', zei Gerritse. Daarom werd de wet voorbereid. Bij Financiën wisten maar zes mensen ervan, op andere departementen alleen de minister. De Raad van State had in het geheim advies uitgebracht.

Het was een ''paardenmiddel'', gaf Gerritse toe. Wat het kabinet later bij ABN Amro deed (de bank voor 17 miljard euro nationaliseren) was volgens Gerritse ''kinderspel'' vergeleken bij een nationalisatie van ING.
pi_105012052
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 15:55 schreef Perrin het volgende:
Ook wel sappig:
Verbaast me niets, vandaar dat ik ook niet onder de indruk was van het plan om banken in geval van nood op te splitsen in een good bank / bad bank: dergelijke zaken hebben altijd al tot de mogelijkheden behoord.
Ik vraag me alleen af of ze ook een scenario klaar hadden liggen om met 225 taxi's alle eerste- en tweedekamerleden uit hun bed te toeteren en in hun pyjama's naar Den Haag te rijden :)

Anderzijds natuurlijk wel gekkenwerk, als dat doorgegaan was, en er was toch een bankrun ontstaan, dan zou Nederland in het ergste geval unilateraal uit de euro hebben moeten stappen om zijn eigen geldpers weer in werking te kunnen stellen (alhoewel, in Ierland hebben ze dat niet gedaan, daar heeft de Centrale Bank op het hoogtepunt van hun crisis gewoon, zonder enige bevoegdheid daartoe, eventjes iets van 50 miljard euro's gecreëerd..).
  woensdag 30 november 2011 @ 17:19:58 #172
78918 SeLang
Black swans matter
pi_105012807
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 15:55 schreef Perrin het volgende:
Ook wel sappig:

[..]

Ik zou me pas zorgen maken als bekend was geworden dat dat plan niet klaar lag. Het plan om uit de euro te stappen en alle banken te herkapitaliseren ligt ook klaar :Y
Mijn reisverslagen
  woensdag 30 november 2011 @ 17:20:53 #173
78918 SeLang
Black swans matter
pi_105012841
Ontopic:
Een dag op de hei leverde o.a. een blauwe kiekendief en een raaf op
Mijn reisverslagen
  woensdag 30 november 2011 @ 17:23:37 #174
78918 SeLang
Black swans matter
pi_105012928
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 12:48 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Niet perse maar nu je het zegt, ik ben net ruim 1 week terug van een vakantie in egypte en ik zou wel een farao prins geweest willen zijn dan werd ik nog steeds door een godin gevoed. 8-)

[ afbeelding ]
De eerste associatie die ik had is met PIIGS die aan de tiet van Merkel hangen.

Btw: Egypte is tof! Ik ben er ook geweest, in 1995 (2x)
Mijn reisverslagen
  woensdag 30 november 2011 @ 17:33:18 #175
38496 Perrin
pi_105013253
quote:
14s.gif Op woensdag 30 november 2011 17:20 schreef SeLang het volgende:
Ontopic:
Top! Blauwe kiekendief heb ik nog niet bewust gezien (ben geen kei in roofvogel-herkenning), raven vrij regelmatig.. Zijn ook lastig te missen met hun diepe 'korrrrr'.

Weinig eropuit geweest de laatste weken, het beste wat ik te melden heb is een egeltje in de bosjes in de wijk :@ Oh, en een kuifeend in een sloot in de buurt.
pi_105013485
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 17:33 schreef Perrin het volgende:

[..]

Top! Blauwe kiekendief heb ik nog niet bewust gezien (ben geen kei in roofvogel-herkenning), raven vrij regelmatig.. Zijn ook lastig te missen met hun diepe 'korrrrr'.

Weinig eropuit geweest de laatste weken, het beste wat ik te melden heb is een egeltje in de bosjes in de wijk :@ Oh, en een kuifeend in een sloot in de buurt.
Ik heb een specht die denk dat ie een koolmees is. Wel eentje die niet in vogelhuisjes past, dus die is nu stelselmatig bezig om alternatieve ingangen te hakken ..... :(
  woensdag 30 november 2011 @ 18:25:37 #177
78918 SeLang
Black swans matter
pi_105015376
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 17:33 schreef Perrin het volgende:

[..]

Het was een mannetje, dus niet te missen. Prachtig gezicht! Raven zie je hier ook wel af en toe, maar hier in the southeast zijn ze toch redelijk schaars dus leuk om te zien (en te horen). In het westen van het land heb je er wel veel (vooral Wales).

quote:
Eendjes hebben we hier ook weer plenty. Hier zag ik de afgelopen week:
- Mallard (wilde eend)
- Shelduck (bergeend)
- Tufted duck (kuifeend)
- Teal (Wintertaling)
- Wigeon (Smient)
- Pochard (Tafeleend)
- Pintail (pijlstaart)
- Shoveler (Slobeend)
- Mandarijn eend
- en een groepje Eiders, maar die zijn alweer weg
Mijn reisverslagen
  woensdag 30 november 2011 @ 18:44:43 #178
38496 Perrin
pi_105016072
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 17:40 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Ik heb een specht die denk dat ie een koolmees is. Wel eentje die niet in vogelhuisjes past, dus die is nu stelselmatig bezig om alternatieve ingangen te hakken ..... :(
*proest* Hier in de buurt zitten wel veel halsbandparkietjes, die maken ook echt gatenkazen van vermolmde bomen. Nestkastjes heb ik ze nog niet bij in de buurt gezien, gelukkig..

quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 18:25 schreef SeLang het volgende:

Eendjes hebben we hier ook weer plenty. Hier zag ik de afgelopen week:
- Mallard (wilde eend)
- Shelduck (bergeend)
- Tufted duck (kuifeend)
- Teal (Wintertaling)
- Wigeon (Smient)
- Pochard (Tafeleend)
- Pintail (pijlstaart)
- Shoveler (Slobeend)
- Mandarijn eend
- en een groepje Eiders, maar die zijn alweer weg
:9~

Ok, that's it! Dit weekend wat tijd nemen voor een fotojacht :)
pi_105016725
quote:
14s.gif Op woensdag 30 november 2011 17:20 schreef SeLang het volgende:
Ontopic:
Ontopic een dag werken leverde weer 2 ontwerpen van mij op en veel gezeik aan mijn hoofd van dingen die nog zo snel even tussendoor geregeld moeten worden.

Morgen weer aan de verkleedkermis mee doen omdat ik met een klant moet praten, het voordeel is wel dat ik dan een door de baas betaalde lunch krijg, het nadeel dat ik nog minder tijd over houdt om die dingen die nog moeten gedaan worden te doen. Of ik zou op mijn werk eens fok moeten blocken, nee dat doe ik maar niet... :+

Net in het donker naar huis gefietst dus dan is er weinig van de natuurschoon meer te bewonderen. Bij daglicht zie ik vaker wel een aalscholver en wat reigers langs het kanaal zitten. Ook al een keer s'ochtends een ijsvogel voorbij zien vliegen. Verder hoor ik nog regelmatig een specht maar die heb ik nog nooit mogen bewonderen.

Egypte inderdaad wel gaaf vooral wat men daar allemaal gebouwd heeft zolang geleden, ik had toevallig nog op mijn toestel ook wat foto's van hunebedden staan, dat bouwden we in NL toen men de piramides stapelde in egypte. De locals vonden het wel grappig om die hunebedden en wat meer fotos van NL te zien. :P
  woensdag 30 november 2011 @ 19:01:09 #180
78918 SeLang
Black swans matter
pi_105016744
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 18:44 schreef Perrin het volgende:

:9~

Ok, that's it! Dit weekend wat tijd nemen voor een fotojacht :)
Foto's doe ik zelf niet. Alleen kijken en genieten. Ik ben tegenwoordig vaak hele dagen op pad. Ik woon vlak bij The New Forest National Park en dat is subliem, met bossen, heide en mudflats bij de zee. Steeds ontdek ik weer nieuwe plekken die mooi zijn. En ondanks dat het in een dichtbevolkt stuk van Engeland ligt zijn er toch gedeeltes waar je de hele dag kunt lopen en bijna niemand tegen komt. (er zijn ook hele drukke gedeeltes maar die vermijd ik dus).
Mijn reisverslagen
  woensdag 30 november 2011 @ 19:10:59 #181
78918 SeLang
Black swans matter
pi_105017178
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 19:00 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ontopic een dag werken leverde weer 2 ontwerpen van mij op en veel gezeik aan mijn hoofd van dingen die nog zo snel even tussendoor geregeld moeten worden.

Morgen weer aan de verkleedkermis mee doen omdat ik met een klant moet praten, het voordeel is wel dat ik dan een door de baas betaalde lunch krijg, het nadeel dat ik nog minder tijd over houdt om die dingen die nog moeten gedaan worden te doen. Of ik zou op mijn werk eens fok moeten blocken, nee dat doe ik maar niet... :+
Ik ben blij dat ik daar vanaf ben :P

quote:
Net in het donker naar huis gefietst dus dan is er weinig van de natuurschoon meer te bewonderen. Bij daglicht zie ik vaker wel een aalscholver en wat reigers langs het kanaal zitten. Ook al een keer s'ochtends een ijsvogel voorbij zien vliegen. Verder hoor ik nog regelmatig een specht maar die heb ik nog nooit mogen bewonderen.
Ik hoor hier elke avond een bosuil, maar ik heb hem nog nooit gezien! Ik zie hier vaak de Grote Bonte Specht (zelfs in de tuin) en af en toe de Groene Specht. Naar de Kleine Bonte Specht ben ik nog steeds op zoek. Ze schijnen hier wel te zitten maar ik heb er nog nooit een gezien.

quote:
Egypte inderdaad wel gaaf vooral wat men daar allemaal gebouwd heeft zolang geleden, ik had toevallig nog op mijn toestel ook wat foto's van hunebedden staan, dat bouwden we in NL toen men de piramides stapelde in egypte. De locals vonden het wel grappig om die hunebedden en wat meer fotos van NL te zien. :P
Waar ben je allemaal geweest? Ook Abu Simbel? Met die pyramides van Giza was ik verbaasd dat die gewoon tegen de buitenwijken van Cairo aan liggen. Op foto's lijkt het altijd net of ze midden in de woestijn liggen.
Mijn reisverslagen
pi_105021154
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 19:10 schreef SeLang het volgende:

Waar ben je allemaal geweest? Ook Abu Simbel? Met die pyramides van Giza was ik verbaasd dat die gewoon tegen de buitenwijken van Cairo aan liggen. Op foto's lijkt het altijd net of ze midden in de woestijn liggen.
Ik had een heel verhaal getypt maar opeens was het weg in de edit box. :')

Nou nogmaals maar wat korter dan in semi steno stijl, groeps rondreis gemaakt, egyptische reisbegleider die egyptologie gestudeerd had, cairo geland, piramides, egyptisch museum, tahirplein onder politiebegleiding :') , trappiramide en wat graven van edelen, door de woestijn 2 nachten buiten in de woestijn geslapen 2 nachten in oase stadjes.

Zandduin waar ik met een reisgenoot nog vanaf gerold ben. Best grappig, maar daarna erop klimmen is erg vermoeiend.

Tijdens de rit naar de woestijn toe viel het me op dat ze flink aan het obren zijn naar olie daar, haliburton heeft er zelf zijn eigen wagenpark rondrijden.

Na al die woestijnen in luxor gekomen, daar alles gezien ( karnak, vallei van de koningenn, enz..) nog een ballonvaart gemaakt, weer verder naar aswan, 1 dagje abu simbel, daar een paar dagen gebleven en toen met een faluka (zeil boot) weer een stukje terug naar luxor, overnacht op de boot en voglende dag met busjes verder terug naar luxor, vanuit luxor nachtrein terug naar cairo. Nacht vlucht terug vanuit cairo, zou om 4.30 landen op schiphol, vanwege technische storing konden we niet met mist op schiphol landen dus dusseldorf, daar als vee bussen in gedreven en op 9.00 uur waren we op schiphol. Volgens mij zijn er toen in dusseldorf wel heel veel EU regels overtreden omdat er ook flink wat egyptenaren zonder EU visum in het toestel zaten in op schiphol gewoon niet over de grens zouden hoeven. We werden bij schiphol gewoon buiten afgezet dus ben benieuwd hoe die mensen wederom de douna op schiphol moesten gaan passeren. 8-)

Samenvattend een enerverende doch zeer intensieve reis, waarbij ik vorige week wel elke nacht 9 uur heb moeten slapen om bij te komen. :D

Veel zwerfafval overal behalve in de metro, voor 12 eurocent mag je overal naar toe. :D
pi_105021638
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 19:00 schreef Basp1 het volgende:
Morgen weer aan de verkleedkermis mee doen omdat ik met een klant moet praten, het voordeel is wel dat ik dan een door de baas betaalde lunch krijg, het nadeel dat ik nog minder tijd over houdt om die dingen die nog moeten gedaan worden te doen.
Niks mis met een mooi pak.
  woensdag 30 november 2011 @ 20:48:53 #184
78918 SeLang
Black swans matter
pi_105022057
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 20:34 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ik had een heel verhaal getypt maar opeens was het weg in de edit box. :')

Nou nogmaals maar wat korter dan in semi steno stijl, groeps rondreis gemaakt, egyptische reisbegleider die egyptologie gestudeerd had, cairo geland, piramides, egyptisch museum, tahirplein onder politiebegleiding :') , trappiramide en wat graven van edelen, door de woestijn 2 nachten buiten in de woestijn geslapen 2 nachten in oase stadjes.

Zandduin waar ik met een reisgenoot nog vanaf gerold ben. Best grappig, maar daarna erop klimmen is erg vermoeiend.
[ afbeelding ]

Tijdens de rit naar de woestijn toe viel het me op dat ze flink aan het obren zijn naar olie daar, haliburton heeft er zelf zijn eigen wagenpark rondrijden.

Na al die woestijnen in luxor gekomen, daar alles gezien ( karnak, vallei van de koningenn, enz..) nog een ballonvaart gemaakt, weer verder naar aswan, 1 dagje abu simbel, daar een paar dagen gebleven en toen met een faluka (zeil boot) weer een stukje terug naar luxor, overnacht op de boot en voglende dag met busjes verder terug naar luxor, vanuit luxor nachtrein terug naar cairo. Nacht vlucht terug vanuit cairo, zou om 4.30 landen op schiphol, vanwege technische storing konden we niet met mist op schiphol landen dus dusseldorf, daar als vee bussen in gedreven en op 9.00 uur waren we op schiphol. Volgens mij zijn er toen in dusseldorf wel heel veel EU regels overtreden omdat er ook flink wat egyptenaren zonder EU visum in het toestel zaten in op schiphol gewoon niet over de grens zouden hoeven. We werden bij schiphol gewoon buiten afgezet dus ben benieuwd hoe die mensen wederom de douna op schiphol moesten gaan passeren. 8-)

Samenvattend een enerverende doch zeer intensieve reis, waarbij ik vorige week wel elke nacht 9 uur heb moeten slapen om bij te komen. :D

Veel zwerfafval overal behalve in de metro, voor 12 eurocent mag je overal naar toe. :D
[ afbeelding ]
Klinkt tof. Zelf heb ik niet in de woestijn geslapen, wat ik achteraf wel jammer vind dus ik ga nog een keertje terug. Wel 2 nachten op een felucca.

Ik was in 1995 in m'n uppie naar Cairo gevlogen en ben met treinen en bussen min of meer de Nijl volgend helemaal zuid gegaan, via Luxor en Aswan naar Abu Simbel. Dan terug naar Aswan, daar 2,5 dagen/ 2 nachten over de Nijl naar Idfu gevaren, vanaf daar naar de Rode Zee en zo weer terug naar Cairo. Rondje van 3 weken. Was tof ^O^ (maar eigenlijk iets te kort)
Mijn reisverslagen
pi_105023000
quote:
7s.gif Op woensdag 30 november 2011 20:42 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Niks mis met een mooi pak.
Kleren maken de man zeggen ze wel, maar in principe prik je vaak wel snel door de pakkenpikken heen omdat ze zichzelf moeten kleden om maar belangrijk te kunnen doen. Ik doe er alleen aan mee als er klanten komen waarmee ik zelf in conclaaf moet , anders niet eens. 8-)

Heel grappig als je naar beurzen toe gaat en er ook werkvolk meegaat die zich dan wel in pak hijsen die worden dan aangesproken en ik kan de visite kaartjes dan weer achterlaten. :+
pi_105024083
quote:
14s.gif Op woensdag 30 november 2011 20:48 schreef SeLang het volgende:

[..]

Klinkt tof. Zelf heb ik niet in de woestijn geslapen, wat ik achteraf wel jammer vind dus ik ga nog een keertje terug. Wel 2 nachten op een felucca.

Ik was in 1995 in m'n uppie naar Cairo gevlogen en ben met treinen en bussen min of meer de Nijl volgend helemaal zuid gegaan, via Luxor en Aswan naar Abu Simbel. Dan terug naar Aswan, daar 2,5 dagen/ 2 nachten over de Nijl naar Idfu gevaren, vanaf daar naar de Rode Zee en zo weer terug naar Cairo. Rondje van 3 weken. Was tof ^O^ (maar eigenlijk iets te kort)
Rode zee en de sinai woestijn heb ik niet gedaan.

Rode zee had ik al een keer gezien vanuit accaba tijdens een jordanie/syrie reis.

Maar de westerse woestijnen in egypte waren erg de moeite waard, flink wat afwisseling het begon met de zwarte woestijn (veel zwarte stenen tussen het zand), daarna nog de zogenaamd kristal woestijn wat teveel gehypte word, zoveel kristallen waren er ook weer niet. De witte woestijn was wel heel bizar leek net of er op sommige plaatsen sneeuw lag.
  zaterdag 3 december 2011 @ 10:05:10 #187
38496 Perrin
pi_105127092
quote:
'De pers moet zich schamen voor zijn lichtzinnigheid'

Maar behoudens een of twee specialisten en Paul Scheffer, die al vroeg waarschuwde voor kritiekloze euroliefde, zat de kwaliteitspers te slapen. Europa was geen onderwerp van grote verontwaardiging zoals 130 rijden of een minister die ouders durft aan te spreken op hun verantwoordelijkheid. Integendeel, Europa was een goed, waar en mooi project waarbij niet al te veel kanttekeningen pasten. Marijnissen werd niet gehoord. Bolkestein was niet reçu. Tijdens het gesprek deze week zei Wim Kok terecht dat er in Nederland totaal geen debat of belangstelling was. Heel anders dan in Engeland waar men op hoge toon over de Brusselse megastaat discussieerde.

De journalistiek, voor zover betrokken, vocht aan de kant van de politici die de euro wilden. Europa was goed, want was het antwoord op de Tweede Wereldoorlog. En nog altijd hoor je als gewichtig standpunt dat er nu moet worden 'doorgepakt' met het overdragen van zoveel mogelijk competenties aan Brussel. Alles om te voorkomen dat Nederland zich met dit verschrikkelijke kabinet 'terugtrekt achter de dijken'. Het is geen argument dat hout snijdt maar de dorst van het morele gelijk is onlesbaar. Nu zitten we met de gebakken peren.

De pers moet zich schamen voor zijn lichtzinnigheid. In de medische wereld spreekt men in zulke gevallen van verwijtbare nalatigheid.
  zaterdag 3 december 2011 @ 13:31:45 #188
362234 Sound.Cloud
Beginnend Amateur
pi_105131202
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 10:05 schreef Perrin het volgende:

[..]

Sinds de invoering van de euro leek er natuurlijk ook niet zo veel aan de hand, de export trok aan, zuid Europese landen betaalden weinig rente voor hun staatsobligaties, het ging gewoon behoorlijk lekker in het begin. Dat de euro fundamentele fouten kent blijkt ook vooral als het te laat is en vooral als mensen het zelf gaan merken. Kritiek geven (terecht of onterecht) krijgt voornamelijk gehoor als het daadwerkelijk een stuk slechter gaat. Daarbij het ik het gevoel dat de media, zeker nu, niet kritiekloos positief zijn over Europa.
pi_105132982
kent iemand een mooie site waar ik de dollar/euro wisselkoers kan zien per dag voor dit jaar (2011)? het liefst ook met een grafiek erbij.. :)
pi_105135023
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 14:34 schreef EL_Presidente het volgende:
kent iemand een mooie site waar ik de dollar/euro wisselkoers kan zien per dag voor dit jaar (2011)? het liefst ook met een grafiek erbij.. :)
Op stockcharts kan je aardig wat vinden.
Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
  vrijdag 9 december 2011 @ 20:17:19 #191
78918 SeLang
Black swans matter
pi_105390272
Prachtige zonnige dag vandaag, dus de hele dag lekker buiten geweest naar één van mijn favoriete plekjes zonder gezeik over bailouts en geld printen ^O^

Hoogtepunten: een waterpieper, een stuk of 6 dartford warblers, een sperwer met prooi en 2 kraaien die proberen te stelen (uiteindelijk gelukt) en een bruine kiekendief die door twee kraaien naar The Isle of Wight werd gejaagd, maar 1,5 uur later zag ik haar weer jagen boven het riet. Verder een paar ijsvogels en het gebruikelijke arsenaal van honderden zo niet duizenden eenden, ganzen en andere watervogels.
Mijn reisverslagen
  maandag 12 december 2011 @ 08:51:30 #193
38496 Perrin
pi_105483435
quote:
Heb ik al..
  maandag 12 december 2011 @ 09:59:42 #194
78918 SeLang
Black swans matter
pi_105484735

Een gewone random walk genereert de meest prachtige TA-patronen. De TA wetmatigheden die je in dit plaatje ziet zijn dus visuele illusies.

Je kunt daarmee echter niet concluderen dat TA altijd onzin is. TA zou zich imo dus meer moeten richten op het kaf van het koren scheiden: welk deel van de prijsactie is het gevolg van echte voorspelbare (micro)trends en wat is het gevolg van random "ruis".
Mijn reisverslagen
pi_105501935
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 09:59 schreef SeLang het volgende:
Je kunt daarmee echter niet concluderen dat TA altijd onzin is. TA zou zich imo dus meer moeten richten op het kaf van het koren scheiden: welk deel van de prijsactie is het gevolg van echte voorspelbare (micro)trends en wat is het gevolg van random "ruis".
Zuivere TA richt zich imo ook op de toetsbaarheid van dit vraagstuk maar om de een of andere reden is TA in de vorm van onconsistente lijntjes trekken de smaakmaker van het feestje. Dat vind ik jammer omdat het de essentie van de discussie verstoort en je hierdoor niet op een prettig niveau argumenten kunt bekrachtigen. Nu vind ik statistische toetsen loslaten op gefragmenteerde koersen ook niet de meest plezierige tijdsbesteding maar wel een noodzakelijk kwaad wil je iets zinnigs kunnen zeggen over hoe voorspelbaar koersvorming tot stand komt. Het is ook niet wonderbaarlijk dat de beste tradingsystemen door middel van tijdreeksanalyses tot stand komen terwijl de doorgewinterde TA-er blijft hangen in zijn trial-and-error aanpak die heel soms blijkt te werken. Maar goed, de scene houdt zichzelf in stand dus we kunnen er weinig aan doen.
One man's trash, another man's treasure.
  woensdag 14 december 2011 @ 11:00:55 #196
78918 SeLang
Black swans matter
pi_105568614
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 15:40 schreef dvr het volgende:

[..]

Bijna, je hebt een Great Tit in je nestkast!
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 15:42 schreef SeLang het volgende:

[..]

Het is een Blue Tit
En nu dus wel een great tit! Zojuist registreerde ik de eerste beelden ( :7 ) van een great tit in mijn nestkastje. Mogelijk wordt dat dus nog vechten in het voorjaar om deze mooie broedplaats. Ook de blue tit bezoekt het huisje nog bijna dagelijks (voor een paar seconden).

Btw: het koolmeesje gaat om 2:02 aan de camera hangen :')

[ Bericht 6% gewijzigd door SeLang op 14-12-2011 11:09:03 ]
Mijn reisverslagen
pi_105577290
Goed filmpje :)

Ik herinner me van toen ik een klein vogelaartje was, dat de pimpelmees perse een nestkastje wil waarvan de deuropening een milimeter kleiner in doorsnee is dan dat voor de koolmees. Zodat die laatste net niet door de deuropening past. Ik vrees dat de strijd om jouw kastje, waar ze beide in passen, dan ook in het voordeel van die dikke koolmees beslecht gaat worden.

Hoe is de verlichting geregeld, zitten er wat ledjes rond de camera, en brandt dat de hele dag?
  woensdag 14 december 2011 @ 16:13:52 #198
78918 SeLang
Black swans matter
pi_105579288
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 15:21 schreef dvr het volgende:
Goed filmpje :)

Ik herinner me van toen ik een klein vogelaartje was, dat de pimpelmees perse een nestkastje wil waarvan de deuropening een milimeter kleiner in doorsnee is dan dat voor de koolmees. Zodat die laatste net niet door de deuropening past. Ik vrees dat de strijd om jouw kastje, waar ze beide in passen, dan ook in het voordeel van die dikke koolmees beslecht gaat worden.
Als het een strijd wordt dan gaat de koolmees het inderdaad winnen. Aan de voorkant zit nu een plaatje met 28mm opening en dat is groot genoeg voor zowel koolmees als pimpelmees. Ik kan dat vervangen door 25mm als ik de koolmees buiten wil houden. Maar ik heb geen voorkeur voor één van beiden, dus heb ik gekozen voor de opening waar ze beiden door passen. Als ik van gedachte zou veranderen dan kan ik dat nog vervangen, maar ik ga voor de maximale kans om er iets in te krijgen.

Op zich zou het trouwens ook interessant zijn om getuige te zijn van een dergelijke strijd. Tot nu toe heeft de pimpelmees zich niet laten afschrikken door de grotere opening. Overigens bezocht hij vlak nadat de koolmees weg was opnieuw het huisje. Pimpelmeesjes zijn hier trouwens ruimschoots in de meerderheid.

quote:
Hoe is de verlichting geregeld, zitten er wat ledjes rond de camera, en brandt dat de hele dag?
Het licht komt door twee venstertjes aan de zijkanten (zie foto in vorige post). En s'nachts schakelt (als de camera aan staat) infrarood aan. Maar ik heb nog nooit s'nachts vogeltjes in het kastje gehad.
Mijn reisverslagen
  vrijdag 16 december 2011 @ 15:40:46 #199
78918 SeLang
Black swans matter
pi_105659022
Vanmorgen zag ik een sperwer een koperwiek grijpen en opeten, alles binnen 10 meter van waar ik stond. Die arme koperwiek is helemaal uit Scandinavië komen vliegen om vervolgens als kerstmaaltijd van een sperwer te dienen.
Life sucks and then you die.... :P

R.I.P. koperwiek ;(
Mijn reisverslagen
  vrijdag 16 december 2011 @ 17:06:19 #200
78918 SeLang
Black swans matter
pi_105661969
Aangezien er voorlopig nog niet gebroed wordt heb ik de camera in m'n nestkastje even gedraaid om beter te kunnen zien wat in en uit vliegt. En meteen binnen een uur een schitterend filmpje: Pimpelmees vliegt naar binnen, dan kruipt er een spin omlaag. Pimpelmees pwnt spin en vliegt ermee naar buiten!

Mijn reisverslagen
  woensdag 21 december 2011 @ 19:32:38 #201
78918 SeLang
Black swans matter
pi_105878720
Bezoek statistieken van het nestkastje

Mijn reisverslagen
  woensdag 21 december 2011 @ 19:35:47 #202
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_105878873
Wat liggen die vogels van jou lang in hun bed!
The End Times are wild
  woensdag 21 december 2011 @ 19:37:57 #203
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_105878967
quote:
14s.gif Op woensdag 21 december 2011 19:35 schreef LXIV het volgende:
Het zullen wel studerende vogels zijn.
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_105879531
Die nestkast is een mooie simulatie van de Nederlandse woningmarkt. Er worden door potentiële kopers steeds minder huizen bezocht, en waar dat toch gebeurt is het steeds vaker 'wel kijken, niet kopen'. Ik denk dat SeLang snel met versgebakken brood en appeltaart aan de gang moet als hij die kast nog voor het volgende broedseizoen aan iemand wil slijten.
  woensdag 21 december 2011 @ 19:54:27 #205
78918 SeLang
Black swans matter
pi_105879711
quote:
14s.gif Op woensdag 21 december 2011 19:35 schreef LXIV het volgende:
Zon komt laat op!

1
2
3
4
5
6
Datum         Zonsopkomst     Vogel uit bed      zonsondergang     vogel gaat naar bed
17 dec        8:02            7:36               15:59             16:07
18 dec        8:03            7:44               16:00             16:09
19 dec        8:04            7:38               16:00             15:55
20 dec        8:04            7:41               16:00             16:05
21 dec        8:05            7:39               16:01             15:57

De vogel heeft trouwens een eigen blog (zie signature) :P
Mijn reisverslagen
  woensdag 21 december 2011 @ 19:57:17 #206
78918 SeLang
Black swans matter
pi_105879858
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 19:50 schreef dvr het volgende:
Die nestkast is een mooie simulatie van de Nederlandse woningmarkt. Er worden door potentiële kopers steeds minder huizen bezocht, en waar dat toch gebeurt is het steeds vaker 'wel kijken, niet kopen'. Ik denk dat SeLang snel met versgebakken brood en appeltaart aan de gang moet als hij die kast nog voor het volgende broedseizoen aan iemand wil slijten.
_O-

Er wordt nu wel trouwens elke nacht geslapen door een pimpelmees. Die koolmees heeft er niet meer overnacht.
Mijn reisverslagen
  donderdag 22 december 2011 @ 19:44:13 #207
78918 SeLang
Black swans matter
pi_105929281
Prachtig warm zonnig weer vandaag, dus dagje op de hei. Met o.a. een klapekster en een slechtvalk ^O^
Mijn reisverslagen
  vrijdag 6 januari 2012 @ 17:26:29 #208
78918 SeLang
Black swans matter
pi_106490454
Prachtige lentedag, dus naar buiten!
Dark-eyed junco ( :o ! Erg zeldzaam hier, maar niet zelf gevonden. Je hoefde alleen maar naar de plek te lopen waar het zwart stond van de mensen met kijkertjes dus dat is een beetje flauw) en een klapekster ( _O_ )
Mijn reisverslagen
pi_106490961
Ik vind die warmte maar vervelend, ik wil natuurijs en schaatsen.
  vrijdag 6 januari 2012 @ 17:42:31 #210
78918 SeLang
Black swans matter
pi_106491151
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 17:38 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik vind die warmte maar vervelend, ik wil natuurijs en schaatsen.
Ik wil ook sneeuw en ijs, maar dat is nu eenmaal zeldzaam
Mijn reisverslagen
pi_106491227
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 17:42 schreef SeLang het volgende:
Ik wil ook sneeuw en ijs, maar dat is nu eenmaal zeldzaam
Sneeuw heb ik liever ook niet. :P Doe mij maar gewoon droge vorst.

Kun je daar aan de overkant trouwens redelijk schaatsen als er natuurijs is? Ik hoor er eigenlijk nooit wat over.
  vrijdag 6 januari 2012 @ 18:00:52 #212
78918 SeLang
Black swans matter
pi_106491848
quote:
12s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 17:44 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Sneeuw heb ik liever ook niet. :P Doe mij maar gewoon droge vorst.

Kun je daar aan de overkant trouwens redelijk schaatsen als er natuurijs is? Ik hoor er eigenlijk nooit wat over.
Waar ik woon niet in elk geval
Mijn reisverslagen
  zaterdag 7 januari 2012 @ 19:37:58 #213
78918 SeLang
Black swans matter
pi_106533767
Het is nu echt lente, ik zag twee zwanen al aan de gang met een paringsritueel :+ :{
Hoogtepunten vandaag: Roerdomp, waterral en een aantal brilduikers.
Mijn reisverslagen
  zaterdag 7 januari 2012 @ 19:50:23 #214
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_106534189
De opwarming van de aarde doet eindelijk zijn werk. Volgend jaar lekker 18 graden en zon in de winter.
Bedankt Hans.
pi_106536661
quote:
14s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 19:50 schreef bascross het volgende:
De opwarming van de aarde doet eindelijk zijn werk. Volgend jaar lekker 18 graden en zon in de winter.
Hoe moet het dan met de schaatsers?
  zaterdag 7 januari 2012 @ 20:53:55 #216
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_106537032
Binnenbaan.
Bedankt Hans.
pi_106538393
quote:
14s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 20:53 schreef bascross het volgende:
Binnenbaan.
Nee, schaatsen tussen het wuivend riet en de molens is veel te mooi, onvergelijkbaar met een binnenbaan.
  maandag 9 januari 2012 @ 19:37:18 #218
78918 SeLang
Black swans matter
pi_106612237
Vandaag een kooigevecht! Mocht een van de vogels een klacht willen indienen, ik heb alles on tape :7

[ Bericht 6% gewijzigd door SeLang op 09-01-2012 19:42:24 ]
Mijn reisverslagen
pi_106628514
Jerry, jerry!
  dinsdag 10 januari 2012 @ 19:00:11 #220
78918 SeLang
Black swans matter
pi_106651424
Alweer een mooie lentedag (= hele dag naar buiten) en ik heb vandaag een zeldzaam eendje gezien (witoog eend) ^O^
En een roerdomp, wat ook geen alledaagse kost is ^O^
Mijn reisverslagen
  vrijdag 13 januari 2012 @ 17:34:45 #221
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_106768313
Ik moest keihard lachen hierom: http://www.businessinside(...)-company-2012-1?op=1

"Infiltreren", ze hebben wat foto's van de buitenkant van het gebouw genomen :')

Lees ook de commentaren :')

Toch wel indrukwekkend dat BI zo groot is geworden terwijl het een simpele nieuws-aggregator is met weinig eigen waardevolle scoops.
Please Move The Deer Crossing Sign
  vrijdag 13 januari 2012 @ 18:54:52 #222
78918 SeLang
Black swans matter
pi_106771519
Het kan maar niet op met deze lente. Na een prachtige witte start (rijp op de heide) de hele dag zonnig geweest, dus gewoon weer de hele dag buiten ^O^. Hoogtepunten: een blauwe kiekendief en een rode wouw.

(f*ck de beurs - daar gebeurt toch niks)
Mijn reisverslagen
pi_106784409
Dooie boel hier.

Ik ga ook eens wat vaker meeposten in AEX, heb namelijk al een behoorlijke tijd gelurkt.

Goedenavond.
pi_106784511
Post dan gewoon wat en niet een aankondiging er van.
  vrijdag 20 januari 2012 @ 12:29:18 #225
78918 SeLang
Black swans matter
pi_107024627
Laatste nestkastje bezoek statistieken:

Dit zijn tevens de laatste statistieken want ik heb de camera weer gedraaid zodat die is gericht op de bodem van het kastje, anticiperend op (hopelijk) een nestje in het voorjaar.
Mijn reisverslagen
pi_107025088
Vanaf 8 januarie had je een extra nachttoeslag ingesteld dat ze vanaf toen niet meer overnacht hebben. :D
  vrijdag 20 januari 2012 @ 12:54:16 #227
78918 SeLang
Black swans matter
pi_107025350
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 12:45 schreef Basp1 het volgende:
Vanaf 8 januarie had je een extra nachttoeslag ingesteld dat ze vanaf toen niet meer overnacht hebben. :D
Misschien is hij naar Nederland gevlogen, daar krijgt ie hypotheekrente aftrek.

Ik dacht dat het verband hield met de gestegen temperatuur maar toen het weer warm werd is hij niet teruggekomen.
Mijn reisverslagen
pi_107025445
quote:
10s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 12:54 schreef SeLang het volgende:

Misschien is hij naar Nederland gevlogen, daar krijgt ie hypotheekrente aftrek.

Laat de PVV er maar niet achter komen dat hier vreemde vogels naar toe komen om alleen te profiteren. :D
pi_108043293
Deze slowchat benadert qua traagheid die van TRV en MUZ.... :D
pi_108068338
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 13:42 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Deze slowchat benadert qua traagheid die van TRV en MUZ.... :D
Vandaar dat ik die 3e macht ook achter de SC heb gezet. :P
pi_108069114
Test, test, met m'n nieuwe telefoon. :P
pi_108069172
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 04:33 schreef Bolkesteijn het volgende:
Test, test, met m'n nieuwe telefoon. :P
Patser :D

Ik ben net terug teruggeflashed naar de simpelste nokia, dual band, geen bleutooth, geen camera, geen internet. geen birds, maar wel een flashlight, dual sim, en een standby tijd van een week of drie.

Stuk praktischer :D

En Chinese character, dus volledig futureproof voor dit decennium :P
pi_108071015
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 01:36 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Vandaar dat ik die 3e macht ook achter de SC heb gezet. :P
Dan zou het eerder de 1/30 macht moeten zijn. :+
pi_108071794
Misschien moeten we er een dynamische topictitel van maken, die zich automagisch aanpast aan het tempo.
pi_108071848
teveel kerels hier. dat is het probleem *)
die ouwehoeren te weinig.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_108071884
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 10:19 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Misschien moeten we er een dynamische topictitel van maken, die zich automagisch aanpast aan het tempo.
Is het fok forum al zo geavanceerd dat het dynanische van alles aan de titel kan veranderen. Ik zag wel dat het aan het vercommercialiseren is door van sommige bedrijfsnamen in postings opeens een link van te maken.
pi_108072013
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 10:21 schreef simmu het volgende:
teveel kerels hier. dat is het probleem *)
die ouwehoeren te weinig.
Da's waar.

Ik zou willen dat ik er meer over zou kunnen zeggen, maar ja.... da's waar
pi_108074660
Mja, er valt ook niet zo veel te ouwehoeren. Ben atm bezig met een droogte forecaster (EDI) om crisissen te voorspellen in wisselkoersen in Afrika (via een logit model). Daar valt niet zoveel over te ouwehoeren.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_108074703
tis weer die tijd van het jaar, dus ik ben gewoon 4 maanden depri, sjaggerijnig en nijdig. bij mij moet je dus ook niet wezen
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_108094407
Gezeur over de seizoenen altijd, in de lente zonnig en droog, in de zomer warmte en onweer, in de herfst storm en mooie buienluchten en in de winter sneeuw en ijs. :) Een klimaat zonder seizoenen dat is pas saai. ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')