De opdracht zei alleen dat er een literatuur onderzoek moest worden gedaan. Dat heb ik ook wel gedaan alleen uiteraard niet heel veel. De professor had mijn 'appeal' tegen mijn cijfer wel verwacht omdat het verder volledig klopte, maar hij kon het niet een hoger cijfer geven omdat dan andere studenten die een lager cijfer kregen maar wel meer relevant naar het topic hebben gekeken uiteraard kunnen klagen.quote:Op donderdag 11 maart 2010 12:20 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Dat doet het hem toch. Als de opdracht om quotes vraagt, is dat gewoon de opdracht. Ook al ben ik het met je eens dat het een onzinnige manier van 'bewijsvoering' is.
idioot hoe creativiteit en voc-mentaliteit worden ontmoedigd in het hedendaagse onderwijs. teriwjl we deze eigenschappen hard nodig hebben in de toekomst. een professor zou beter moeten wetenquote:Op donderdag 11 maart 2010 12:44 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
De opdracht zei alleen dat er een literatuur onderzoek moest worden gedaan. Dat heb ik ook wel gedaan alleen uiteraard niet heel veel. De professor had mijn 'appeal' tegen mijn cijfer wel verwacht omdat het verder volledig klopte, maar hij kon het niet een hoger cijfer geven omdat dan andere studenten die een lager cijfer kregen maar wel meer relevant naar het topic hebben gekeken uiteraard kunnen klagen.
En ja, ik kon het niet over me heen laten om zo'n typerend topic niet wiskundig aan te pakken. Maarja, verzin daar maar eens echt goede academische literatuur voor
Ik vind Amsterdam eigenlijk ook een groot dorp. Dan vind ik Rotterdam meer stad.quote:Op woensdag 10 maart 2010 01:19 schreef capricia het volgende:
Even generaliseren: Ik heb vaak het gevoel dat er hard gewerkt wordt in Rotterdam, en dat het geld uitgegeven wordt in Amsterdam.. Niet noodzakelijk hetzelfde geld! Rotterdammers staan wel bekend als harde werkers.
En Utrecht doet alleen maar of ze bij de grote steden hoort.. Maar eigelijk is het gewoon een groot dorp
Net presentatie gedaan over de werking van centrale bank. De Griekse professor was het niet met me eens en ging me eens haar fijn uitleggen waarom het zo belangrijk is wat centrale banken doen. De centrale bank voorkomt juist crisissen in de financiële markt. Houdt ze niet in leven laat staan dat ze de katalysator zijn voor een volgende crisis. Verlagen van interest rates is juist goed voor de economie op korte termijn voor investeringen en op lange termijn zodat we minder last hebben van deficits. Of dat ze van minder invloed zijn op de economie, en dat moeten we niet hebben natuurlijk. Hij weigerde te accepteren dat het verhogen van de rente ook maar enig invloed heeft gehad op de crisis van nu.quote:Op donderdag 11 maart 2010 03:34 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
"How to fool central banks for several years"
Haha, 'Grieks' associeer ik in deze context meteen met onbetrouwbaar, slaat natuurlijk nergens op. Slaat ook nergens op wat hij zegt over de verhoging van de rente, invloed is er natuurlijk sowieso.quote:Op donderdag 11 maart 2010 20:17 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Net presentatie gedaan over de werking van centrale bank. De Griekse professor was het niet met me eens en ging me eens haar fijn uitleggen waarom het zo belangrijk is wat centrale banken doen. De centrale bank voorkomt juist crisissen in de financiële markt. Houdt ze niet in leven laat staan dat ze de katalysator zijn voor een volgende crisis. Verlagen van interest rates is juist goed voor de economie op korte termijn voor investeringen en op lange termijn zodat we minder last hebben van deficits. Of dat ze van minder invloed zijn op de economie, en dat moeten we niet hebben natuurlijk. Hij weigerde te accepteren dat het verhogen van de rente ook maar enig invloed heeft gehad op de crisis van nu.
Ik was met stomheid geslagen..
Zie het als een conservatief op leeftijd econoom van de oude stempel waar je in geen duizend jaar een poot tussen zijn argumenten krijgt. Wat als gevolg heeft, vrij eentonige hoorcolleges waar alles uit zijn boekje komt en er weinig ruimte is voor discussie. Het is zus en zo en niet anders.quote:Op donderdag 11 maart 2010 23:33 schreef Finitio het volgende:
[..]
Haha, 'Grieks' associeer ik in deze context meteen met onbetrouwbaar, slaat natuurlijk nergens op. Slaat ook nergens op wat hij zegt over de verhoging van de rente, invloed is er natuurlijk sowieso.
Wel is een onafhankelijke centrale bank vaak een beter alternatief voor monetair beleid vanuit de overheid, die heeft vaak de neiging om voor korte termijn-groei de geldkraan open te zetten, met veel inflatie tot gevolg..
Hmm, getuigt van weinig vertrouwen in z'n eigen denkbeelden als hij de discussie niet aan durft te gaan. Mijn professor op dit moment heeft juist een instelling van: bewijs me van het tegendeel, dan leer ik onderweg misschien nog iets.quote:Op donderdag 11 maart 2010 23:46 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Zie het als een conservatief op leeftijd econoom van de oude stempel waar je in geen duizend jaar een poot tussen zijn argumenten krijgt. Wat als gevolg heeft, vrij eentonige hoorcolleges waar alles uit zijn boekje komt en er weinig ruimte is voor discussie. Het is zus en zo en niet anders.
Ik moet niet veel van Centrale banken hebben. Met name het beleid van de FED voordat de crisis begon. PrfftEn al dat geknoei met interest rates vind ik ook maar niks. Even lekker de interest rates naar nul zetten om de economie te stimuleren die daarna snel verhit raakt dus de interest rates weer omhoog gooien en iedereen begint ineens te defaulten op zijn leningen
Wel erg grofweg gezegd natuurlijk, maar toch
![]()
quote:Op vrijdag 12 maart 2010 00:01 schreef Finitio het volgende:
[..]
Hmm, getuigt van weinig vertrouwen in z'n eigen denkbeelden als hij de discussie niet aan durft te gaan. Mijn professor op dit moment heeft juist een instelling van: bewijs me van het tegendeel, dan leer ik onderweg misschien nog iets.
Centrale bank of de overheid. In erg grote landen zijn dat gewoon 2 handen op 1 buik en maakt het verder niet veel uit hoe je het noemt. In landen als Amerika hangt het ook nog eens af wie er op de grote stoel mag zitten.quote:De FED is af en toe echt onnavolgbaar inderdaad.. terwijl die Ben Bernanke wel echt een supergenie is. Jouw betoog is er trouwens wel precies waarom er een centrale bank is, je wilt het monetair beleid niet overlaten aan de overheid omdat die een sterke neiging heeft om interest rates te verlagen/ de geldhoeveelheid flink te verhogen.
Wellicht moet men eens het inzicht gaan omarmen dat BBP en de ontwikkeling daarvan niet zoveel zeggen over het werkelijk gezond functioneren van een economie, en dat een hoog BBP zeker niet gelijk staat aan een echte hoge economische welvaart.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 01:39 schreef SeLang het volgende:
Het geeft te denken dat de eerste economie van de wereld een soort van plutocratie is geworden terwijl in de tweede economie van de wereld de economische groei per decreet wordt bepaald. Lekker allemaal
Dat zijn gewoon zwakteboden natuurlijk. Meneer de professor moet het overduidelijk niet hebben van zijn argumenten.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 00:17 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Hij durft de discussie wel aan maar hij is erg sterk in confrontatie zoeken tijdens de discussie. Al snel dingen afgewimpeld als, onzin, niet waar, overdreven, etc.
[..]
Hoezo wellicht ? Dat is wel zeker. Gefundenes Fressen. Die opvatting leeft allang, maar wordt vergeten als dat handig is. Maakt dat de BBP toren op losse schroeven staat. Zo simpel is dat.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 01:50 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Wellicht moet men eens het inzicht gaan omarmen dat BBP en de ontwikkeling daarvan niet zoveel zeggen over het werkelijk gezond functioneren van een economie, en dat een hoog BBP zeker niet gelijk staat aan een echte hoge economische welvaart.
Niet zo snelquote:Op donderdag 18 maart 2010 00:14 schreef quirigua het volgende:
Hoezo wellicht ? Dat is wel zeker. Gefundenes Fressen. Die opvatting leeft allang, maar wordt vergeten als dat handig is. Maakt dat de BBP toren op losse schroeven staat. Zo simpel is dat.
quote:Op dinsdag 23 maart 2010 19:59 schreef Halcon het volgende:
Ik verplaats me tegenwoordig redelijk veel per trein. Weet iemand nog een interessant boek om te lezen tijdens m'n treinreizen?
The Wolf of Wall Street, maar die ken je vast al.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 19:59 schreef Halcon het volgende:
Ik verplaats me tegenwoordig redelijk veel per trein. Weet iemand nog een interessant boek om te lezen tijdens m'n treinreizen?
LXIV had laatst zo'n topic geopend met zijn top 10 boekenquote:Op dinsdag 23 maart 2010 19:59 schreef Halcon het volgende:
Yep, wel vermakelijk overigens.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 20:06 schreef bascross het volgende:
[..]
The Wolf of Wall Street, maar die ken je vast al.
"Murder on the Orient Express"quote:Op dinsdag 23 maart 2010 19:59 schreef Halcon het volgende:
Weet iemand nog een interessant boek om te lezen tijdens m'n treinreizen?
Moet ik nog even 20 KG afvallen...quote:Op maandag 29 maart 2010 23:25 schreef Bolkesteijn het volgende:
Er loopt een reeks over je, capricia:
Caprica #1 - "The end of humanity has a beginning..."
Caprica #2 - "...and all of it will happen again"
Nou ja bijna dan.
Haha, dat dacht ik ook al toen ik die serie zag lopen. Caprica .. volgens mij heb ik die naam eens ergens op internet gelezenquote:Op maandag 29 maart 2010 23:25 schreef Bolkesteijn het volgende:
Er loopt een reeks over je, capricia:
Caprica #1 - "The end of humanity has a beginning..."
Caprica #2 - "...and all of it will happen again"
Nou ja bijna dan.
Mijn gewichtscurve begint green shoots te vertonenquote:
quote:Op maandag 29 maart 2010 23:53 schreef capricia het volgende:
Wanneer doen we die meet nou, trouwens?
Zien jullie iets in 1 mei wat betreft een meet? Misschien een beetje laat antwoord, maar ik heb het echt bijzonder druk op het moment en ben dus weinig aanwezig op het forum.quote:Op donderdag 1 april 2010 20:44 schreef Halcon het volgende:
Het is een beetje stil gevallen voor wat betreft die meet.
En aan zijn studentnummer is te zien dat het echt een mega-oudere jaars is. Wat een faalhazen zijn er toch ook, nooit het college volgen en toch willen profiteren van tips die de docent tijdens het college geef en daar dan ook nog eens de collectieve studentenmail voor misbruiken.quote:Zijn de onderwerpen van het tentamen al bekend? Heeft verder nog iemand bepaalde sommen die belangrijk zijn weten los te peuteren? Hoor het graag!
In modern vakjargon heet dat toch gewoon netwerkenquote:Op dinsdag 13 april 2010 17:43 schreef Bolkesteijn het volgende:
Wat ik nou toch weer in de mailbox heb liggen:
[..]
En aan zijn studentnummer is te zien dat het echt een mega-oudere jaars is. Wat een faalhazen zijn er toch ook, nooit het college volgen en toch willen profiteren van tips die de docent tijdens het college geef en daar dan ook nog eens de collectieve studentenmail voor misbruiken.
1 mei is al geweest.quote:Op donderdag 8 april 2010 00:41 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
[..]
Zien jullie iets in 1 mei wat betreft een meet? Misschien een beetje laat antwoord, maar ik heb het echt bijzonder druk op het moment en ben dus weinig aanwezig op het forum.En maandje opschuiven kan overigens ook wel, ik heb meer zekerheid wat betreft mijn werkzaamheden die ik in die periode moet verrichten, het valt gelukkig wat mee dus een meeting kan er nog wel bij.
quote:Er is al 128 dagen niet in dit topic gepost.
Nog iets interessants te melden? Beursvloer heeft eigenlijk de SC functie een beetje overgenomen.quote:
quote:Op maandag 3 januari 2011 10:07 schreef Basp1 het volgende:
Gaan we dit jaar deze slowchat volkrijgen?
Ik heb een keer s'nachts een das gespot hier in de tuin en ik zie af en toe een vos. Deze herft hoor ik elke avond minimaal 1 bosuil, maar ik heb hem nog niet kunnen spotten. Hopelijk lukt dat later als er meer bladeren van de bomen zijn. Er komt nog een andere camera om de tuin in de gaten te houden. Dat vergt alleen wel 50 meter kabel en de camera die ik deze zomer daarvoor had besteld heb ik weer teruggestuurd (want bedroevende kwaliteit). Sindsdien staat dat "project" on hold.quote:Op zondag 6 november 2011 22:43 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Cool
Ik heb al vaak gedacht om een camera met bewegingsmelder neer te zetten voor vogeltjes, nijntjes en eekhoorntjes, maar ontbeer het technische vernuft.
En ja, de eekhoorntjes checken hier in het voorjaar ook de vogelkastjesIs vast goedgedoeld
Zelfde hier, maar een specht meende eerst het metalen plaatje weg te hameren, en toen dat niet lukte, heeft ie het hout eronder maar te grazen genomenquote:Op zondag 6 november 2011 22:50 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik heb een keer s'nachts een das gespot hier in de tuin en ik zie af en toe een vos. Deze herft hoor ik elke avond minimaal 1 bosuil, maar ik heb hem nog niet kunnen spotten. Hopelijk lukt dat later als er meer bladeren van de bomen zijn. Er komt nog een andere camera om de tuin in de gaten te houden. Dat vergt alleen wel 50 meter kabel en de camera die ik deze zomer daarvoor had besteld heb ik weer teruggestuurd (want bedroevende kwaliteit). Sindsdien staat dat "project" on hold.
Eekhoorntjes komen mijn nestkastje niet in (zijn roofdieren, soms), dankzij een metalen plaatje met een opening 28mm. Alles groter dan een koolmees kan er niet in.
Spechten heb ik hier ook: de Grote Bonte Specht en onlangs zag ik ook een Groene Specht hier vlakbij. Van mij mogen die het nestkastje kapen. Graag zelfsquote:Op zondag 6 november 2011 23:00 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Zelfde hier, maar een specht meende eerst het metalen plaatje weg te hameren, en toen dat niet lukte, heeft ie het hout eronder maar te grazen genomenSpechten zijn een beetje raar. Spreek ik ze toe: maar da's toch helemaal geen huisje voor jou, kijken ze me spechtig aan, en gaan dan gewoon door met hameren.
Ik weet niet wat ik hier in de tuin heb, hoor 's nachts soms zulke rare geluiden. Ik weet dat ik wel bezoek krijg van bunzingen of marters o.i.d. (die heb ik wel eens gespot)
Dan krijg je dit:quote:Op zondag 6 november 2011 23:04 schreef SeLang het volgende:
Spechten [..]
Van mij mogen die het nestkastje kapen. Graag zelfs
quote:
Duur beestjequote:Op maandag 7 november 2011 12:09 schreef SeLang het volgende:
[..]
Die kutvogel heeft zich nog niet laten zien trouwens
Staat m'n PC voor niks alweer 24 uur te roken
Ja, maar hij gooit z'n eigen glazen in want z'n eigen milieu gaat naar de kloten als hij niet snel in beeld komtquote:
Ik stel me nu een vogeltje voor die even goed gaat zitten voor de camera en dan zijn middelste veertje omhoog steektquote:Op maandag 7 november 2011 12:13 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ja, maar hij gooit z'n eigen glazen in want z'n eigen milieu gaat naar de kloten als hij niet snel in beeld komt
Hij zit nu waarschijnlijk weer mijn appels op te eten. Elke ochtend liggen er tientallen appels onder de boom met kleine hapjes eruit. Maar goed, er blijft nog zoveel over dat er toch niet tegenop valt te eten.quote:Op maandag 7 november 2011 12:15 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Ik stel me nu een vogeltje voor die even goed gaat zitten voor de camera en dan zijn middelste veertje omhoog steekt
Nou, dit is dus ongeveer wat er gebeurd isquote:Op maandag 7 november 2011 12:15 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Ik stel me nu een vogeltje voor die even goed gaat zitten voor de camera en dan zijn middelste veertje omhoog steekt
quote:
Het is een Blue Titquote:Op dinsdag 8 november 2011 15:40 schreef dvr het volgende:
[..]
Bijna, je hebt een Great Tit in je nestkast!
Voor rode borstjes heb je een ander type nestkastje nodig.quote:Op dinsdag 8 november 2011 15:47 schreef simmu het volgende:
jullie hebben echt een fascinatie voor tetten he?
quote:Op dinsdag 8 november 2011 15:52 schreef SeLang het volgende:
[..]
Voor rode borstjes heb je een ander type nestkastje nodig.
Misschien zat ie short zaagsel, en kreeg ie een margin call?quote:Op donderdag 10 november 2011 10:22 schreef SeLang het volgende:
WTF!!! Die vogel is gewoon m'n zaagzel aan het stelen, wellicht om te gebruiken in een ander nest!
Mogen dit soort beelden wel online gezet worden? In verband met privacy.quote:Op donderdag 10 november 2011 10:22 schreef SeLang het volgende:
WTF!!! Die vogel is gewoon m'n zaagzel aan het stelen, wellicht om te gebruiken in een ander nest!
Ja, misschien moet ik er volgende keer een balkje in editenquote:Op donderdag 10 november 2011 15:30 schreef bascross het volgende:
[..]
Mogen dit soort beelden wel online gezet worden? In verband met privacy.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |