abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79010656
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 12:20 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Dat doet het hem toch. Als de opdracht om quotes vraagt, is dat gewoon de opdracht. Ook al ben ik het met je eens dat het een onzinnige manier van 'bewijsvoering' is.
De opdracht zei alleen dat er een literatuur onderzoek moest worden gedaan. Dat heb ik ook wel gedaan alleen uiteraard niet heel veel. De professor had mijn 'appeal' tegen mijn cijfer wel verwacht omdat het verder volledig klopte, maar hij kon het niet een hoger cijfer geven omdat dan andere studenten die een lager cijfer kregen maar wel meer relevant naar het topic hebben gekeken uiteraard kunnen klagen.

En ja, ik kon het niet over me heen laten om zo'n typerend topic niet wiskundig aan te pakken. Maarja, verzin daar maar eens echt goede academische literatuur voor
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_79020642
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 12:44 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

De opdracht zei alleen dat er een literatuur onderzoek moest worden gedaan. Dat heb ik ook wel gedaan alleen uiteraard niet heel veel. De professor had mijn 'appeal' tegen mijn cijfer wel verwacht omdat het verder volledig klopte, maar hij kon het niet een hoger cijfer geven omdat dan andere studenten die een lager cijfer kregen maar wel meer relevant naar het topic hebben gekeken uiteraard kunnen klagen.

En ja, ik kon het niet over me heen laten om zo'n typerend topic niet wiskundig aan te pakken. Maarja, verzin daar maar eens echt goede academische literatuur voor
idioot hoe creativiteit en voc-mentaliteit worden ontmoedigd in het hedendaagse onderwijs. teriwjl we deze eigenschappen hard nodig hebben in de toekomst. een professor zou beter moeten weten
pi_79027200
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 01:19 schreef capricia het volgende:
Even generaliseren: Ik heb vaak het gevoel dat er hard gewerkt wordt in Rotterdam, en dat het geld uitgegeven wordt in Amsterdam.. Niet noodzakelijk hetzelfde geld! Rotterdammers staan wel bekend als harde werkers.
En Utrecht doet alleen maar of ze bij de grote steden hoort.. Maar eigelijk is het gewoon een groot dorp
Ik vind Amsterdam eigenlijk ook een groot dorp. Dan vind ik Rotterdam meer stad.
pi_79031652
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 03:34 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

"How to fool central banks for several years"
Net presentatie gedaan over de werking van centrale bank. De Griekse professor was het niet met me eens en ging me eens haar fijn uitleggen waarom het zo belangrijk is wat centrale banken doen. De centrale bank voorkomt juist crisissen in de financiële markt. Houdt ze niet in leven laat staan dat ze de katalysator zijn voor een volgende crisis. Verlagen van interest rates is juist goed voor de economie op korte termijn voor investeringen en op lange termijn zodat we minder last hebben van deficits. Of dat ze van minder invloed zijn op de economie, en dat moeten we niet hebben natuurlijk. Hij weigerde te accepteren dat het verhogen van de rente ook maar enig invloed heeft gehad op de crisis van nu.

Ik was met stomheid geslagen..

[ Bericht 5% gewijzigd door sitting_elfling op 11-03-2010 20:27:29 ]
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_79041495
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 20:17 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Net presentatie gedaan over de werking van centrale bank. De Griekse professor was het niet met me eens en ging me eens haar fijn uitleggen waarom het zo belangrijk is wat centrale banken doen. De centrale bank voorkomt juist crisissen in de financiële markt. Houdt ze niet in leven laat staan dat ze de katalysator zijn voor een volgende crisis. Verlagen van interest rates is juist goed voor de economie op korte termijn voor investeringen en op lange termijn zodat we minder last hebben van deficits. Of dat ze van minder invloed zijn op de economie, en dat moeten we niet hebben natuurlijk. Hij weigerde te accepteren dat het verhogen van de rente ook maar enig invloed heeft gehad op de crisis van nu.

Ik was met stomheid geslagen..
Haha, 'Grieks' associeer ik in deze context meteen met onbetrouwbaar, slaat natuurlijk nergens op. Slaat ook nergens op wat hij zegt over de verhoging van de rente, invloed is er natuurlijk sowieso.
Wel is een onafhankelijke centrale bank vaak een beter alternatief voor monetair beleid vanuit de overheid, die heeft vaak de neiging om voor korte termijn-groei de geldkraan open te zetten, met veel inflatie tot gevolg..
pi_79042005
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 23:33 schreef Finitio het volgende:

[..]

Haha, 'Grieks' associeer ik in deze context meteen met onbetrouwbaar, slaat natuurlijk nergens op. Slaat ook nergens op wat hij zegt over de verhoging van de rente, invloed is er natuurlijk sowieso.
Wel is een onafhankelijke centrale bank vaak een beter alternatief voor monetair beleid vanuit de overheid, die heeft vaak de neiging om voor korte termijn-groei de geldkraan open te zetten, met veel inflatie tot gevolg..
Zie het als een conservatief op leeftijd econoom van de oude stempel waar je in geen duizend jaar een poot tussen zijn argumenten krijgt. Wat als gevolg heeft, vrij eentonige hoorcolleges waar alles uit zijn boekje komt en er weinig ruimte is voor discussie. Het is zus en zo en niet anders.

Ik moet niet veel van Centrale banken hebben. Met name het beleid van de FED voordat de crisis begon. Prfft En al dat geknoei met interest rates vind ik ook maar niks. Even lekker de interest rates naar nul zetten om de economie te stimuleren die daarna snel verhit raakt dus de interest rates weer omhoog gooien en iedereen begint ineens te defaulten op zijn leningen Wel erg grofweg gezegd natuurlijk, maar toch
pi_79042499
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 23:46 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Zie het als een conservatief op leeftijd econoom van de oude stempel waar je in geen duizend jaar een poot tussen zijn argumenten krijgt. Wat als gevolg heeft, vrij eentonige hoorcolleges waar alles uit zijn boekje komt en er weinig ruimte is voor discussie. Het is zus en zo en niet anders.

Ik moet niet veel van Centrale banken hebben. Met name het beleid van de FED voordat de crisis begon. Prfft En al dat geknoei met interest rates vind ik ook maar niks. Even lekker de interest rates naar nul zetten om de economie te stimuleren die daarna snel verhit raakt dus de interest rates weer omhoog gooien en iedereen begint ineens te defaulten op zijn leningen Wel erg grofweg gezegd natuurlijk, maar toch
Hmm, getuigt van weinig vertrouwen in z'n eigen denkbeelden als hij de discussie niet aan durft te gaan. Mijn professor op dit moment heeft juist een instelling van: bewijs me van het tegendeel, dan leer ik onderweg misschien nog iets.

De FED is af en toe echt onnavolgbaar inderdaad.. terwijl die Ben Bernanke wel echt een supergenie is. Jouw betoog is er trouwens wel precies waarom er een centrale bank is, je wilt het monetair beleid niet overlaten aan de overheid omdat die een sterke neiging heeft om interest rates te verlagen/ de geldhoeveelheid flink te verhogen.
pi_79042974
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 00:01 schreef Finitio het volgende:

[..]

Hmm, getuigt van weinig vertrouwen in z'n eigen denkbeelden als hij de discussie niet aan durft te gaan. Mijn professor op dit moment heeft juist een instelling van: bewijs me van het tegendeel, dan leer ik onderweg misschien nog iets.

Hij durft de discussie wel aan maar hij is erg sterk in confrontatie zoeken tijdens de discussie. Al snel dingen afgewimpeld als, onzin, niet waar, overdreven, etc.
quote:
De FED is af en toe echt onnavolgbaar inderdaad.. terwijl die Ben Bernanke wel echt een supergenie is. Jouw betoog is er trouwens wel precies waarom er een centrale bank is, je wilt het monetair beleid niet overlaten aan de overheid omdat die een sterke neiging heeft om interest rates te verlagen/ de geldhoeveelheid flink te verhogen.
Centrale bank of de overheid. In erg grote landen zijn dat gewoon 2 handen op 1 buik en maakt het verder niet veel uit hoe je het noemt. In landen als Amerika hangt het ook nog eens af wie er op de grote stoel mag zitten.
  vrijdag 12 maart 2010 @ 01:39:49 #89
78918 SeLang
Black swans matter
pi_79044634
Het geeft te denken dat de eerste economie van de wereld een soort van plutocratie is geworden terwijl in de tweede economie van de wereld de economische groei per decreet wordt bepaald. Lekker allemaal
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_79044759
S_E, leg die prof anders hetvolgende eens voor:

Ik start een bedrijf en leen van de bank 1 miljoen tegen 10% waarmee ik een machine koop waarmee ik spullen produceer. Ik verdien aan de verkoop daarvan 2 ton, waarvan ik er 1 als rente aan de bank afdraag. Dit gaat jarenlang zo.

Intussen is tengevolge van jarenlange interestdalingen de marktrente voor dit soort kredieten tot 5% gedaald. En iemand anders begint nu een concurrerend bedrijf. Hij leent een miljoen tegen 5%, verdient aan zijn productie 2 ton waarvan hij een halve als rente aan zijn bank betaalt.

De lagerentepolitiek van jouw professor heeft mij, ondernemer, een concurrent opgeleverd die 50% winstgevender is en die mij moeiteloos uit de markt kan gaan drukken. Mijn kapitaal van 1 miljoen staat dadelijk bij het schroot. Dat is kapitaalvernietiging.

En omgekeerd: nu ben ik de bank die aan die ondernemer dat miljoen had geleend. Maar nu is hij failliet. Door de gehalveerde rente zal het twee keer zo lang duren, of de inzet van twee keer zoveel kapitaal vergen, om dat verlies goed te maken. Dat is ook kapitaalvernietiging.

Een van de lessen van de financiële crisis zal zijn, dat centrale banken niet alleen naar een lage inflatie maar ook naar een constant rentepeil moeten streven.

In mooiere bewoordingen van de onvolprezen Prof. Antal Fekete:: THE MECHANISM OF CAPITAL DESTRUCTION
pi_79044771
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 01:39 schreef SeLang het volgende:
Het geeft te denken dat de eerste economie van de wereld een soort van plutocratie is geworden terwijl in de tweede economie van de wereld de economische groei per decreet wordt bepaald. Lekker allemaal
Wellicht moet men eens het inzicht gaan omarmen dat BBP en de ontwikkeling daarvan niet zoveel zeggen over het werkelijk gezond functioneren van een economie, en dat een hoog BBP zeker niet gelijk staat aan een echte hoge economische welvaart.
pi_79145656
het is bekend wat er allemaal misgegaan is, en waarom het allemaal (kiro's groeistop in de buik als start) gebeurde dus. willen jullie dat nog weten? het is hier voor ons een waanzinnige paar dolle weken geweest tot nu toe en we zijn er nog lang niet, maar er is ook plezier iig!
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_79220735
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 00:17 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Hij durft de discussie wel aan maar hij is erg sterk in confrontatie zoeken tijdens de discussie. Al snel dingen afgewimpeld als, onzin, niet waar, overdreven, etc.
[..]

Dat zijn gewoon zwakteboden natuurlijk. Meneer de professor moet het overduidelijk niet hebben van zijn argumenten.
pi_79279836
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 01:50 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Wellicht moet men eens het inzicht gaan omarmen dat BBP en de ontwikkeling daarvan niet zoveel zeggen over het werkelijk gezond functioneren van een economie, en dat een hoog BBP zeker niet gelijk staat aan een echte hoge economische welvaart.
Hoezo wellicht ? Dat is wel zeker. Gefundenes Fressen. Die opvatting leeft allang, maar wordt vergeten als dat handig is. Maakt dat de BBP toren op losse schroeven staat. Zo simpel is dat.
pi_79281429
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 00:14 schreef quirigua het volgende:
Hoezo wellicht ? Dat is wel zeker. Gefundenes Fressen. Die opvatting leeft allang, maar wordt vergeten als dat handig is. Maakt dat de BBP toren op losse schroeven staat. Zo simpel is dat.
Niet zo snel , er moet natuurlijk wel iets zinnigs voor in de plaats komen. Een andere mogelijkheid is ook dat economen er duidelijker voor uit moeten komen dat het BBP als maatstaf zijn beperkingen heeft, als mensen zich daar bewust van worden zou dat ook een oplossing kunnen zijn voor de overschatting van de economische zinnigheid van de focus op het BBP.
pi_79502877
Al iets meer bekend over de meet?
pi_79504394
Ik verplaats me tegenwoordig redelijk veel per trein. Weet iemand nog een interessant boek om te lezen tijdens m'n treinreizen?
  dinsdag 23 maart 2010 @ 20:01:42 #98
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_79504512
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 19:59 schreef Halcon het volgende:
Ik verplaats me tegenwoordig redelijk veel per trein. Weet iemand nog een interessant boek om te lezen tijdens m'n treinreizen?
My mother was a drug addict. When she got pregnant, she took more drugs. She even tried to kill me inside her with a coat hanger, but I survived. I was born blind as a result, but my mother didn't care. She overdosed choking on her own vomit.
  dinsdag 23 maart 2010 @ 20:06:55 #99
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_79504747
quote:
The Wolf of Wall Street, maar die ken je vast al.
Bedankt Hans.
pi_79504785
quote:
LXIV had laatst zo'n topic geopend met zijn top 10 boeken .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_79504902
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 20:06 schreef bascross het volgende:

[..]

The Wolf of Wall Street, maar die ken je vast al.
Yep, wel vermakelijk overigens.
  dinsdag 23 maart 2010 @ 20:19:04 #102
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_79505268
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 20:11 schreef Halcon het volgende:

[..]

Yep, wel vermakelijk overigens.
Bedankt Hans.
pi_79505427
quote:
Weet iemand nog een interessant boek om te lezen tijdens m'n treinreizen?
"Murder on the Orient Express"
  Moderator maandag 29 maart 2010 @ 23:27:44 #105
236264 crew  capricia
pi_79730278
quote:
Op maandag 29 maart 2010 23:25 schreef Bolkesteijn het volgende:
Er loopt een reeks over je, capricia :
Caprica #1 - "The end of humanity has a beginning..."
Caprica #2 - "...and all of it will happen again"

Nou ja bijna dan.
Moet ik nog even 20 KG afvallen...
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_79731508
quote:
Op maandag 29 maart 2010 23:25 schreef Bolkesteijn het volgende:
Er loopt een reeks over je, capricia :
Caprica #1 - "The end of humanity has a beginning..."
Caprica #2 - "...and all of it will happen again"

Nou ja bijna dan.
Haha, dat dacht ik ook al toen ik die serie zag lopen. Caprica .. volgens mij heb ik die naam eens ergens op internet gelezen Wel een shit serie overigens
  Moderator maandag 29 maart 2010 @ 23:53:22 #107
236264 crew  capricia
pi_79731546
Wanneer doen we die meet nou, trouwens?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_79844913
Het is een beetje stil gevallen voor wat betreft die meet.
pi_79845008
mij moeten jullie niet aankijken, ik heb het te druk. reken dus maar niet op mijn aanwezigheid (ws krijgen we volgende week al Ravi mee naar huis, dus dan heb ik een baby en een dreumes thuis en eentje nog in het ziekenhuis die eind april naar huis mag om en nabij)
  donderdag 1 april 2010 @ 21:00:00 #110
78918 SeLang
Black swans matter
pi_79845605
quote:
Op maandag 29 maart 2010 23:27 schreef capricia het volgende:

[..]

Moet ik nog even 20 KG afvallen...
Mijn gewichtscurve begint green shoots te vertonen

Mijn reisverslagen
pi_80069435
quote:
Op maandag 29 maart 2010 23:53 schreef capricia het volgende:
Wanneer doen we die meet nou, trouwens?
quote:
Op donderdag 1 april 2010 20:44 schreef Halcon het volgende:
Het is een beetje stil gevallen voor wat betreft die meet.
Zien jullie iets in 1 mei wat betreft een meet? Misschien een beetje laat antwoord, maar ik heb het echt bijzonder druk op het moment en ben dus weinig aanwezig op het forum. En maandje opschuiven kan overigens ook wel, ik heb meer zekerheid wat betreft mijn werkzaamheden die ik in die periode moet verrichten, het valt gelukkig wat mee dus een meeting kan er nog wel bij.
pi_80069991
Als jullie een meet willen, dan moet iemand gewoon even een meet-topic openen.
  Moderator donderdag 8 april 2010 @ 11:15:30 #113
236264 crew  capricia
pi_80075856
Zaterdag 1 mei, is wat mij betreft prima!
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_80229090
pi_80272119
Wat ik nou toch weer in de mailbox heb liggen:
quote:
Zijn de onderwerpen van het tentamen al bekend? Heeft verder nog iemand bepaalde sommen die belangrijk zijn weten los te peuteren? Hoor het graag!
En aan zijn studentnummer is te zien dat het echt een mega-oudere jaars is. Wat een faalhazen zijn er toch ook, nooit het college volgen en toch willen profiteren van tips die de docent tijdens het college geef en daar dan ook nog eens de collectieve studentenmail voor misbruiken.
pi_80273147
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 17:43 schreef Bolkesteijn het volgende:
Wat ik nou toch weer in de mailbox heb liggen:
[..]

En aan zijn studentnummer is te zien dat het echt een mega-oudere jaars is. Wat een faalhazen zijn er toch ook, nooit het college volgen en toch willen profiteren van tips die de docent tijdens het college geef en daar dan ook nog eens de collectieve studentenmail voor misbruiken.
In modern vakjargon heet dat toch gewoon netwerken Wat we met zijn allen constant zouden moeten doen.
pi_81188702
*kick*
pi_81188873
ah! hier wastie! meestal ben ik de kwebbelkous, maar tis nogal kommer en kwel hier (met ook heus wel plezier hoor, maar tis allemaal wat heftig)
pi_81215459
quote:
Op donderdag 8 april 2010 00:41 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

[..]

Zien jullie iets in 1 mei wat betreft een meet? Misschien een beetje laat antwoord, maar ik heb het echt bijzonder druk op het moment en ben dus weinig aanwezig op het forum. En maandje opschuiven kan overigens ook wel, ik heb meer zekerheid wat betreft mijn werkzaamheden die ik in die periode moet verrichten, het valt gelukkig wat mee dus een meeting kan er nog wel bij.
1 mei is al geweest.
  zondag 9 mei 2010 @ 20:52:24 #120
154534 Bolkesteijn
TINSTAAFL!
pi_81226520
quote:
Op zondag 9 mei 2010 16:02 schreef Halcon het volgende:

[..]

1 mei is al geweest.
2e AEX-meeting: 15 mei te Utrecht
pi_81845433
totale ego post, maar we kunnen elke snipper hulp gebruiken: Het gaat niet goed met kleine Kiro van Simmu & Sangdrax #2

virtuele kaarsje zijn beschikbaar via het topic!
pi_88155442
Dit topic geeft het slowchatten wel een nieuwe dimensie zeg! :')
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
pi_88164874
het drenthe topic is erger :+
pi_90686844
dames en heren. ik spam deze post forumbreed omdat ik de juiste mensen wil bereiken. dames of heren mod, haal het dus gerust weg als je het niet vindt passen, of plaats een referentie ofzo, geeft niks. ik doe gewoon een poging om iedereen te bereiken die ik wil bereiken! moet je maar geen groot forum zijn :6

het is een afschuwelijk jaar geweest. anders kan ik het niet zeggen. jullie zijn daarin met zijn allen een hele grote troost geweest. jullie stonden en staan klaar met troost, advies en meningen. die worden alledrie ontzettend gewaardeerd :* ik heb al eerder gezegd dat woorden niet uit kunnen drukken hoe ik me voel bij wat jullie geven en dat gevoel blijft voor me. het is heel, heel kostbaar wat jullie geven :*

ik wens een gelukkig nieuw jaar! voor ons allemaal *; eentje waarin we ons bewust zijn van hoeveel we wel niet hebben. eentje waarin we weten dat ieder mens altijd nog iets waard is, zelfs de zwerver om de hoek. het is me eerder verweten, maar ik acht het geen verwijt: ik ben een idealist *O* wat mij betreft is iedereen gelukkig en vrij en blij *O*

gelukkig nieuwjaar alvast *O* *O* *O* *O* *O*
pi_90701360
Iedereen een interessant en leuk economisch jaar toegewenst. ;)
pi_90782777
Gaan we dit jaar deze slowchat volkrijgen?

Iedereen in ieder geval veel geluk toegewenst komend jaar.
pi_96661793
quote:
Er is al 128 dagen niet in dit topic gepost.
:%
pi_96662466
quote:
12s.gif Op woensdag 11 mei 2011 19:01 schreef PietjePuk007 het volgende:

[..]

:%
Nog iets interessants te melden? Beursvloer heeft eigenlijk de SC functie een beetje overgenomen.
  woensdag 11 mei 2011 @ 20:33:09 #129
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_96667175
Misschien leuk om dat wat meer hierheen te plaatsen.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_104051954
Sjezus makreel, al 179 dagen niet in dit topic gepost? Dat gaat nog trager dan de SC van MUZ of TRV..... :D

Ik dacht hier wel een discussies over LED's, LCD's en plasma's aan te treffen, maar hey het gaat over sushi, drank en kraakpanden *thumbs up* ;)
pi_104052327
Wanneer is de volgende meet waar ik niet bij kan zijn eigenlijk? :(
pi_104053577
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2011 10:07 schreef Basp1 het volgende:
Gaan we dit jaar deze slowchat volkrijgen?
:)
  zondag 6 november 2011 @ 22:38:30 #133
78918 SeLang
Black swans matter
pi_104056417
Okee, slowchat hoeft niet over de beurs te gaan toch? ^O^

Belangrijk nieuws dan: ik heb de eerste vogelpoepjes ontdekt in mijn nestkastje met camera *O*.
Er heeft dus daadwerkelijk een vogeltje belangstelling voor het door mij geinstalleerde gratis hotel. Hopelijk bevalt het goed genoeg zodat er in het voorjaar gebroed kan worden! Ik wil lieve schattige baby vogeltjes! O+

Het bewijs:

Direct na ophangen in juni

Situatie vandaag. Vogelpoep en verplaatst zaagsel is met het blote oog zichtbaar :o
Bovendien is de spin die er woonde opeens verdwenen (waarschijnlijk R.I.P. ;( )

Btw: vogel zelf is nog niet gespot, maar ik heb inmiddels de camera continue aan met een bewegingsdetector, dus hopelijk binnenkort beelden :7
Mijn reisverslagen
pi_104056695
Cool :D

Ik heb al vaak gedacht om een camera met bewegingsmelder neer te zetten voor vogeltjes, nijntjes en eekhoorntjes, maar ontbeer het technische vernuft.

En ja, de eekhoorntjes checken hier in het voorjaar ook de vogelkastjes :) Is vast goedgedoeld :D
  zondag 6 november 2011 @ 22:50:58 #135
78918 SeLang
Black swans matter
pi_104057174
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 22:43 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Cool :D

Ik heb al vaak gedacht om een camera met bewegingsmelder neer te zetten voor vogeltjes, nijntjes en eekhoorntjes, maar ontbeer het technische vernuft.

En ja, de eekhoorntjes checken hier in het voorjaar ook de vogelkastjes :) Is vast goedgedoeld :D
Ik heb een keer s'nachts een das gespot hier in de tuin en ik zie af en toe een vos. Deze herft hoor ik elke avond minimaal 1 bosuil, maar ik heb hem nog niet kunnen spotten. Hopelijk lukt dat later als er meer bladeren van de bomen zijn. Er komt nog een andere camera om de tuin in de gaten te houden. Dat vergt alleen wel 50 meter kabel en de camera die ik deze zomer daarvoor had besteld heb ik weer teruggestuurd (want bedroevende kwaliteit). Sindsdien staat dat "project" on hold.

Eekhoorntjes komen mijn nestkastje niet in (zijn roofdieren, soms), dankzij een metalen plaatje met een opening 28mm. Alles groter dan een koolmees kan er niet in.
Mijn reisverslagen
pi_104057725
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 22:50 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ik heb een keer s'nachts een das gespot hier in de tuin en ik zie af en toe een vos. Deze herft hoor ik elke avond minimaal 1 bosuil, maar ik heb hem nog niet kunnen spotten. Hopelijk lukt dat later als er meer bladeren van de bomen zijn. Er komt nog een andere camera om de tuin in de gaten te houden. Dat vergt alleen wel 50 meter kabel en de camera die ik deze zomer daarvoor had besteld heb ik weer teruggestuurd (want bedroevende kwaliteit). Sindsdien staat dat "project" on hold.

Eekhoorntjes komen mijn nestkastje niet in (zijn roofdieren, soms), dankzij een metalen plaatje met een opening 28mm. Alles groter dan een koolmees kan er niet in.
Zelfde hier, maar een specht meende eerst het metalen plaatje weg te hameren, en toen dat niet lukte, heeft ie het hout eronder maar te grazen genomen :) Spechten zijn een beetje raar. Spreek ik ze toe: maar da's toch helemaal geen huisje voor jou, kijken ze me spechtig aan, en gaan dan gewoon door met hameren.

Ik weet niet wat ik hier in de tuin heb, hoor 's nachts soms zulke rare geluiden. Ik weet dat ik wel bezoek krijg van bunzingen of marters o.i.d. (die heb ik wel eens gespot)
  zondag 6 november 2011 @ 23:00:33 #137
78918 SeLang
Black swans matter
pi_104057741
Er zijn uiteraard ook live infra rood beelden :7
Nu alleen nog een vogel :P

Mijn reisverslagen
  zondag 6 november 2011 @ 23:04:17 #138
78918 SeLang
Black swans matter
pi_104057958
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 23:00 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Zelfde hier, maar een specht meende eerst het metalen plaatje weg te hameren, en toen dat niet lukte, heeft ie het hout eronder maar te grazen genomen :) Spechten zijn een beetje raar. Spreek ik ze toe: maar da's toch helemaal geen huisje voor jou, kijken ze me spechtig aan, en gaan dan gewoon door met hameren.

Ik weet niet wat ik hier in de tuin heb, hoor 's nachts soms zulke rare geluiden. Ik weet dat ik wel bezoek krijg van bunzingen of marters o.i.d. (die heb ik wel eens gespot)
Spechten heb ik hier ook: de Grote Bonte Specht en onlangs zag ik ook een Groene Specht hier vlakbij. Van mij mogen die het nestkastje kapen. Graag zelfs ^O^
Mijn reisverslagen
pi_104063982
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 23:04 schreef SeLang het volgende:

Spechten [..]

Van mij mogen die het nestkastje kapen. Graag zelfs ^O^
Dan krijg je dit:

maandag 7 november 2011 @ 12:09:12 #140
78918 SeLang
Black swans matter
pi_104069994
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 05:09 schreef dvr het volgende:

[..]

Dan krijg je dit:

[ afbeelding ]
_O-

Die kutvogel heeft zich nog niet laten zien trouwens :(
Staat m'n PC voor niks alweer 24 uur te roken :P
Mijn reisverslagen
pi_104070091
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 12:09 schreef SeLang het volgende:

[..]

_O-

Die kutvogel heeft zich nog niet laten zien trouwens :(
Staat m'n PC voor niks alweer 24 uur te roken :P
Duur beestje :P
  maandag 7 november 2011 @ 12:13:27 #142
78918 SeLang
Black swans matter
pi_104070151
quote:
12s.gif Op maandag 7 november 2011 12:11 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Duur beestje :P
Ja, maar hij gooit z'n eigen glazen in want z'n eigen milieu gaat naar de kloten als hij niet snel in beeld komt :7
Mijn reisverslagen
pi_104070215
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 12:13 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ja, maar hij gooit z'n eigen glazen in want z'n eigen milieu gaat naar de kloten als hij niet snel in beeld komt :7
Ik stel me nu een vogeltje voor die even goed gaat zitten voor de camera en dan zijn middelste veertje omhoog steekt :)
  maandag 7 november 2011 @ 12:18:24 #144
78918 SeLang
Black swans matter
pi_104070309
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 12:15 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Ik stel me nu een vogeltje voor die even goed gaat zitten voor de camera en dan zijn middelste veertje omhoog steekt :)
Hij zit nu waarschijnlijk weer mijn appels op te eten. Elke ochtend liggen er tientallen appels onder de boom met kleine hapjes eruit. Maar goed, er blijft nog zoveel over dat er toch niet tegenop valt te eten.

Edit: het wordt tijd voor een camera onder de appelboom. Vooral s'nachts kan interessant zijn
Mijn reisverslagen
  maandag 7 november 2011 @ 12:28:11 #145
78918 SeLang
Black swans matter
pi_104070603
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 12:15 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Nou, dit is dus ongeveer wat er gebeurd is _O-

Die vogel ging in de opening zitten, stak z'n staart omhoog voor de camera, sheet in het huisje en vloog weg _O- _O-

Dit alles dus binnen een seconde ofzo. En die kutvogel had precies de dode zone opgezocht waarin het te donker was voor goede opnamen in zichtbaar licht maar de infrarood nog net niet was aangeschakeld. Vandaar een zeer slecht beeld...

[ Bericht 36% gewijzigd door SeLang op 07-11-2011 21:06:56 ]
Mijn reisverslagen
  maandag 7 november 2011 @ 21:07:33 #146
78918 SeLang
Black swans matter
pi_104093822
Kutvogel :P

_O-
Mijn reisverslagen
pi_104102330
Overduidelijk een schijtlijster. Die komen alleen thuis om even snel te poepen. Daarna weer gauw appels eten.
  dinsdag 8 november 2011 @ 10:43:51 #148
78918 SeLang
Black swans matter
pi_104112884
Mijn reisverslagen
pi_104112903
quote:
O+
pi_104123006
quote:
10s.gif Op maandag 7 november 2011 21:07 schreef SeLang het volgende:
Kutvogel :P
Bijna, je hebt een Great Tit in je nestkast!
  dinsdag 8 november 2011 @ 15:42:34 #151
78918 SeLang
Black swans matter
pi_104123126
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 15:40 schreef dvr het volgende:

[..]

Bijna, je hebt een Great Tit in je nestkast!
Het is een Blue Tit
Mijn reisverslagen
pi_104123311
jullie hebben echt een fascinatie voor tetten he?
  dinsdag 8 november 2011 @ 15:52:40 #153
78918 SeLang
Black swans matter
pi_104123550
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 15:47 schreef simmu het volgende:
jullie hebben echt een fascinatie voor tetten he?
Voor rode borstjes heb je een ander type nestkastje nodig.
Mijn reisverslagen
  dinsdag 8 november 2011 @ 15:59:31 #154
78918 SeLang
Black swans matter
pi_104123867
Deze heb je hier ook, in rietlanden: bearded tits
Sound's like a lady's worst nightmare... >:)

Mijn reisverslagen
pi_104125320
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 15:52 schreef SeLang het volgende:

[..]

Voor rode borstjes heb je een ander type nestkastje nodig.
:P
pi_104126426
hebben jullie capricia trouwens al gefeliciteerd?
O-)
  donderdag 10 november 2011 @ 10:22:15 #157
78918 SeLang
Black swans matter
pi_104193998
WTF!!! Die vogel is gewoon m'n zaagzel aan het stelen, wellicht om te gebruiken in een ander nest! :(

Mijn reisverslagen
pi_104194048
quote:
10s.gif Op donderdag 10 november 2011 10:22 schreef SeLang het volgende:
WTF!!! Die vogel is gewoon m'n zaagzel aan het stelen, wellicht om te gebruiken in een ander nest! :(

Misschien zat ie short zaagsel, en kreeg ie een margin call?

Wat een ondankbaar pak veren :(
  donderdag 10 november 2011 @ 15:30:08 #159
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_104203897
quote:
10s.gif Op donderdag 10 november 2011 10:22 schreef SeLang het volgende:

Mogen dit soort beelden wel online gezet worden? In verband met privacy.
Bedankt Hans.
  donderdag 10 november 2011 @ 15:48:47 #160
78918 SeLang
Black swans matter
pi_104204670
quote:
12s.gif Op donderdag 10 november 2011 15:30 schreef bascross het volgende:

[..]

Mogen dit soort beelden wel online gezet worden? In verband met privacy.
Ja, misschien moet ik er volgende keer een balkje in editen :P
Mijn reisverslagen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')