abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84941323
Die destructor maak je virtual zodat hij (automatisch) kan worden aangeroepen als je afgeleide klassen destruct. Anders krijg je later evt. memory leaks (hoeft eigenlijk alleen als je destructor echt iets doet maar het is wel goed om het aan te leren)

En ja, als reference heb je iets minder resources maar in dit geval maakt het niet heel veel uit.
  vrijdag 6 augustus 2010 @ 18:07:12 #202
189216 netolk
maar dan andersom
pi_84947213
ik heb nog een vraagje bestaat er ook iets als #exclude? aangezien je wel #define en #undef hebt...
Beware of the Raping Zebra's
pi_84947322
Euh? Nee want met #include wordt de file direct in je parser geramd. Dus dat later weer undo-en is niet te doen.

#include zet de inhoud van de file direct tussen je code, het is niet zoals in Java e.d.
Je kan dus een losse regel code in een file zetten, en deze dan includen midden in een functie bijvoorbeeld :)
pi_84948288
echt, cruise.elroy, jij weet tenminste echt waar je over praat.. O+

Ik word echt doodmoe van alle programmeurs waarmee ik al heb moeten werken en die, zodra ze hun database connectie niet kunnen instellen via een Wizard, niet weten hoe het moet :')

Echt schijtziek word ik er van, totaal geen computer kennis meer...
Wat maakt het nou uit hoe het geheugen werkt, je propt er toch gewoon een extra bankje bij als het te traag wordt :')
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
pi_84948486
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 18:39 schreef progje het volgende:
Echt schijtziek word ik er van, totaal geen computer kennis meer...
Wat maakt het nou uit hoe het geheugen werkt, je propt er toch gewoon een extra bankje bij als het te traag wordt :')
Da's een kwestie van economie: goede hardware is tegenwoordig goedkoper dan een goede programmeur.
pi_84948619
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 18:46 schreef thabit het volgende:

[..]

Da's een kwestie van economie: goede hardware is tegenwoordig goedkoper dan een goede programmeur.
Nou, als de salaris-eis nou ook eens in overeenstemming was met het gewenste niveau..
Maar dat laat helaas ook nog vaak te wensen over.

En allemaal zo heerlijk groot ego, ze vinden zichzelf allemaal de beste en overleggen ho maar :r

verder ben ik niet gefrustreerd hoor. ;)

Nu werk ik zelf in een omgeving waar ook veel in .Net en C# wordt geprogrammeerd, misschien hoort het ook wel bij dat wereldje ik weet het niet..
pi_84952114
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 18:49 schreef progje het volgende:

[..]

Nou, als de salaris-eis nou ook eens in overeenstemming was met het gewenste niveau..
Maar dat laat helaas ook nog vaak te wensen over.

En allemaal zo heerlijk groot ego, ze vinden zichzelf allemaal de beste en overleggen ho maar :r

verder ben ik niet gefrustreerd hoor. ;)

Nu werk ik zelf in een omgeving waar ook veel in .Net en C# wordt geprogrammeerd, misschien hoort het ook wel bij dat wereldje ik weet het niet..
Ik neem aan dat een C++ programmeur wel meer verdient dan iemand die formpjes in elkaar klikt in C#?
pi_84952820
Hehe ja dat zeker.. :)

Maar ik ken ook genoeg Senior C#/asp.net programmeurs die er werkelijk waar geen drol van begrijpen..
En toch ook een salaris verdienen van in de 4000 euro, maar ja

Al hebben we ook eens een Senior C++ programmeur in dienst gehad en ik begreep er destijds (als junior) al meer van dan hij :') Maar ja die heb je er altijd tussen zitten he.
pi_84954344
Grappig is trouwens wel dat de Assemblies van Microsoft gewoon wrappers om Win32 zijn. Bijvoorbeeld Messagebox.Show roept uiteindelijk gewoon MessageBox aan in user32.dll. Als iets niet kan in C#, is er nog geen developer daar die er een wrapper voor heeft geschreven. _O-

Conclusie: C# voor de GUI, en de snelle/geavanceerde code stop je in een c++ DLL die je dan DllImport :P
  vrijdag 6 augustus 2010 @ 23:32:28 #210
189216 netolk
maar dan andersom
pi_84960271
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 18:10 schreef Cruise.Elroy het volgende:
Euh? Nee want met #include wordt de file direct in je parser geramd. Dus dat later weer undo-en is niet te doen.

#include zet de inhoud van de file direct tussen je code, het is niet zoals in Java e.d.
Je kan dus een losse regel code in een file zetten, en deze dan includen midden in een functie bijvoorbeeld :)
Ja daar was ik al bang voor :P, ik dacht miss kan het dus als je in een header a header b include dan kan je dus overal waar a geinclude word ook die van b gebruiken...
Beware of the Raping Zebra's
pi_85023483
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 21:16 schreef TeringHenkie het volgende:
Grappig is trouwens wel dat de Assemblies van Microsoft gewoon wrappers om Win32 zijn. Bijvoorbeeld Messagebox.Show roept uiteindelijk gewoon MessageBox aan in user32.dll. Als iets niet kan in C#, is er nog geen developer daar die er een wrapper voor heeft geschreven. _O-

Conclusie: C# voor de GUI, en de snelle/geavanceerde code stop je in een c++ DLL die je dan DllImport :P
Uiteindelijk is elk programma in elke taal op het Windows platform uiteindelijk een wrapper voor de Win32 api, er is geen andere logische manier om Windows "te gebruiken". Hoe hoger het niveau, hoe beter (voor de user) maar (mogelijk) trager. :)
Dat het anders kan laten Linux ports en Java apps zien, maar daar wordt je echt niet blij van, al is het alleen al het gebruikersgemak, al custom dialogs en lelijke L&F. :X

Verder kan C# zeker wel sneller zijn dan C++, zelfs sneller dan compiled ASM :o dat komt omdat je stukken (byte)code real-time opnieuw kan compilen naar ASM als de omstandigheden daar toe zijn.
  zondag 8 augustus 2010 @ 21:38:07 #212
254493 Trollface.
gr rob fruithof, groningencity
pi_85024137
Handgeschreven ASM _O_ daar kan geen compiler tegenop *)
★5731U★ Death from above '79★You're a woman, i'm a machinielsie ★ ✠ ★ Telkens weer een beetje sterven★ I was born in a winterstorm, i live there still★
pi_85025114
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 21:38 schreef Trollface. het volgende:
Handgeschreven ASM _O_ daar kan geen compiler tegenop *)
Als je met handgeschreven stiekem optimaal bedoelt, dan ja. Handgeschreven ASM is vaak alles behalve optimaal. Niet zo gek als je de intel procs zien icm 8086 ASM.

Vaak kan je met C# talen snelheidswinst halen omdat tight loops run-time herschreven worden naar gelang de variabelen. Natuurlijk kan je dit zelf gaan schrijven in ASM, maar dan ben je echt gek.
  zondag 8 augustus 2010 @ 22:00:15 #214
254493 Trollface.
pi_85025316
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 21:56 schreef Cruise.Elroy het volgende:

[..]

Als je met handgeschreven stiekem optimaal bedoelt, dan ja. Handgeschreven ASM is vaak alles behalve optimaal. Niet zo gek als je de intel procs zien icm 8086 ASM.

Vaak kan je met C# talen snelheidswinst halen omdat tight loops run-time herschreven worden naar gelang de variabelen. Natuurlijk kan je dit zelf gaan schrijven in ASM, maar dan ben je echt gek.
Ik ben nou eenmaal gek :P
__asm__ {} _O_
★5731U★ Death from above '79★You're a woman, i'm a machinielsie ★ ✠ ★ Telkens weer een beetje sterven★ I was born in a winterstorm, i live there still★
pi_85025672
Zonde van je tijd :N ik schrijf eigenlijk alleen maar zware time-critical code en zelfs ik gebruik het eigenlijk nooit. Er is eigenlijk altijd wel een meer (dev)tijd-efficientere manier om snelheid te winnen.
  zondag 8 augustus 2010 @ 22:09:23 #216
254493 Trollface.
pi_85025783
push eax
push ecx
mov al, 0
mov cl, 5
:lp1
add al, cl
dec cl
or cl, cl
jnz lp1
pop ecx
pop eax

:P
pi_85026104
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 21:24 schreef Cruise.Elroy het volgende:

[..]

Uiteindelijk is elk programma in elke taal op het Windows platform uiteindelijk een wrapper voor de Win32 api, er is geen andere logische manier om Windows "te gebruiken". Hoe hoger het niveau, hoe beter (voor de user) maar (mogelijk) trager. :)
Dat het anders kan laten Linux ports en Java apps zien, maar daar wordt je echt niet blij van, al is het alleen al het gebruikersgemak, al custom dialogs en lelijke L&F. :X

Verder kan C# zeker wel sneller zijn dan C++, zelfs sneller dan compiled ASM :o dat komt omdat je stukken (byte)code real-time opnieuw kan compilen naar ASM als de omstandigheden daar toe zijn.
Dat C# sneller kan zijn dan C++ snap ik wel, maar dan is dat (neem ik aan) alleen maar omdat OF je code brakker is, OF omdat je compiler niet kan optimaliseren. Het probleem met C# is alleen dat je voor de eenvoudigste dingen meteen 3 objecten aan moet gaan maken, wat je waarschijnlijk veel geheugen en cpu-tijd kost.
Hoe zit dat nou met de machinecode die uitgevoerd wordt? Ik heb begrepen dat moderne OSen een HAL om je hardware heen bouwen. Mag ik dan ook aannemen dat machinecode wel direct op je processor draait, en dat er alleen interrupts aangeroepen mogen worden die opgevangen worden door je HAL?
pi_85026133
@ ASM
Tof, maar je code doet niets nuttigs, doet dit bijzonder efficient, en reset zijn waardes aan het einde. :D
pi_85026255
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 22:16 schreef TeringHenkie het volgende:

[..]

Dat C# sneller kan zijn dan C++ snap ik wel, maar dan is dat (neem ik aan) alleen maar omdat OF je code brakker is, OF omdat je compiler niet kan optimaliseren. Het probleem met C# is alleen dat je voor de eenvoudigste dingen meteen 3 objecten aan moet gaan maken, wat je waarschijnlijk veel geheugen en cpu-tijd kost.
Hoe zit dat nou met de machinecode die uitgevoerd wordt? Ik heb begrepen dat moderne OSen een HAL om je hardware heen bouwen. Mag ik dan ook aannemen dat machinecode wel direct op je processor draait, en dat er alleen interrupts aangeroepen mogen worden die opgevangen worden door je HAL?
Je code draait gewoon op je CPU, waar anders op :D Alleen kan je met Protected Mode etc. heel veel dingen afschermen, zoals interrupts, geheugenadressen etc. Een HAL is een low-level variant van een API.
  zondag 8 augustus 2010 @ 22:20:42 #220
254493 Trollface.
pi_85026321
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 22:19 schreef Cruise.Elroy het volgende:

[..]

Je code draait gewoon op je CPU, waar anders op :D Alleen kan je met Protected Mode etc. heel veel dingen afschermen, zoals interrupts, geheugenadressen etc. Een HAL is een low-level variant van een API.
Low-level programming is mijn ding :Y
pi_85026438
Waarom ben je dan een webdevver? :D
pi_85026608
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 22:19 schreef Cruise.Elroy het volgende:

[..]

Dat snap ik, maar de windows kernel mag niet hetzelfde als de HAL, en een applicatie mag niet hetzelfde als de kernel. Hoe wordt dat afgeschermd? Interrupts die worden afgevangen/geblokkeerd oid?
  zondag 8 augustus 2010 @ 22:29:55 #223
254493 Trollface.
pi_85026765
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 22:23 schreef Cruise.Elroy het volgende:
Waarom ben je dan een webdevver? :D
Dat ik bij FOK! dev wil niet zeggen dat ik alleen aan webdevving doe :P
pi_85026779
Afaik wordt dat idd met interrupts en dergelijke geregeld. Sowieso heb je je eigenlijk geheugen-ruimtes waardoor je niet meer bij iedereen kan rondkijken.
Details o.a. hier:

Dit is de processor-side info: http://en.wikipedia.org/wiki/Protected_mode
En hier heb je de verschillende permissie-"rings": http://en.wikipedia.org/wiki/Ring_(computer_security)
pi_85026863
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 22:29 schreef Trollface. het volgende:

[..]

Dat ik bij FOK! dev wil niet zeggen dat ik alleen aan webdevving doe :P
Nee maar iemand die low-level zit te hacken ( :') ) is normaal niet iemand die webdevving echt kan waarderen. ;) En je ASM is niet echt geweldig. nm, de mijne is ook kut
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')