Da's een kwestie van economie: goede hardware is tegenwoordig goedkoper dan een goede programmeur.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 18:39 schreef progje het volgende:
Echt schijtziek word ik er van, totaal geen computer kennis meer...
Wat maakt het nou uit hoe het geheugen werkt, je propt er toch gewoon een extra bankje bij als het te traag wordt
Nou, als de salaris-eis nou ook eens in overeenstemming was met het gewenste niveau..quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 18:46 schreef thabit het volgende:
[..]
Da's een kwestie van economie: goede hardware is tegenwoordig goedkoper dan een goede programmeur.
Ik neem aan dat een C++ programmeur wel meer verdient dan iemand die formpjes in elkaar klikt in C#?quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 18:49 schreef progje het volgende:
[..]
Nou, als de salaris-eis nou ook eens in overeenstemming was met het gewenste niveau..
Maar dat laat helaas ook nog vaak te wensen over.
En allemaal zo heerlijk groot ego, ze vinden zichzelf allemaal de beste en overleggen ho maar
verder ben ik niet gefrustreerd hoor.
Nu werk ik zelf in een omgeving waar ook veel in .Net en C# wordt geprogrammeerd, misschien hoort het ook wel bij dat wereldje ik weet het niet..
Ja daar was ik al bang voorquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 18:10 schreef Cruise.Elroy het volgende:
Euh? Nee want met #include wordt de file direct in je parser geramd. Dus dat later weer undo-en is niet te doen.
#include zet de inhoud van de file direct tussen je code, het is niet zoals in Java e.d.
Je kan dus een losse regel code in een file zetten, en deze dan includen midden in een functie bijvoorbeeld
Uiteindelijk is elk programma in elke taal op het Windows platform uiteindelijk een wrapper voor de Win32 api, er is geen andere logische manier om Windows "te gebruiken". Hoe hoger het niveau, hoe beter (voor de user) maar (mogelijk) trager.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 21:16 schreef TeringHenkie het volgende:
Grappig is trouwens wel dat de Assemblies van Microsoft gewoon wrappers om Win32 zijn. Bijvoorbeeld Messagebox.Show roept uiteindelijk gewoon MessageBox aan in user32.dll. Als iets niet kan in C#, is er nog geen developer daar die er een wrapper voor heeft geschreven.![]()
Conclusie: C# voor de GUI, en de snelle/geavanceerde code stop je in een c++ DLL die je dan DllImport
Als je met handgeschreven stiekem optimaal bedoelt, dan ja. Handgeschreven ASM is vaak alles behalve optimaal. Niet zo gek als je de intel procs zien icm 8086 ASM.quote:Op zondag 8 augustus 2010 21:38 schreef Trollface. het volgende:
Handgeschreven ASMdaar kan geen compiler tegenop
Ik ben nou eenmaal gekquote:Op zondag 8 augustus 2010 21:56 schreef Cruise.Elroy het volgende:
[..]
Als je met handgeschreven stiekem optimaal bedoelt, dan ja. Handgeschreven ASM is vaak alles behalve optimaal. Niet zo gek als je de intel procs zien icm 8086 ASM.
Vaak kan je met C# talen snelheidswinst halen omdat tight loops run-time herschreven worden naar gelang de variabelen. Natuurlijk kan je dit zelf gaan schrijven in ASM, maar dan ben je echt gek.
Dat C# sneller kan zijn dan C++ snap ik wel, maar dan is dat (neem ik aan) alleen maar omdat OF je code brakker is, OF omdat je compiler niet kan optimaliseren. Het probleem met C# is alleen dat je voor de eenvoudigste dingen meteen 3 objecten aan moet gaan maken, wat je waarschijnlijk veel geheugen en cpu-tijd kost.quote:Op zondag 8 augustus 2010 21:24 schreef Cruise.Elroy het volgende:
[..]
Uiteindelijk is elk programma in elke taal op het Windows platform uiteindelijk een wrapper voor de Win32 api, er is geen andere logische manier om Windows "te gebruiken". Hoe hoger het niveau, hoe beter (voor de user) maar (mogelijk) trager.
Dat het anders kan laten Linux ports en Java apps zien, maar daar wordt je echt niet blij van, al is het alleen al het gebruikersgemak, al custom dialogs en lelijke L&F.
Verder kan C# zeker wel sneller zijn dan C++, zelfs sneller dan compiled ASMdat komt omdat je stukken (byte)code real-time opnieuw kan compilen naar ASM als de omstandigheden daar toe zijn.
Je code draait gewoon op je CPU, waar anders opquote:Op zondag 8 augustus 2010 22:16 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
Dat C# sneller kan zijn dan C++ snap ik wel, maar dan is dat (neem ik aan) alleen maar omdat OF je code brakker is, OF omdat je compiler niet kan optimaliseren. Het probleem met C# is alleen dat je voor de eenvoudigste dingen meteen 3 objecten aan moet gaan maken, wat je waarschijnlijk veel geheugen en cpu-tijd kost.
Hoe zit dat nou met de machinecode die uitgevoerd wordt? Ik heb begrepen dat moderne OSen een HAL om je hardware heen bouwen. Mag ik dan ook aannemen dat machinecode wel direct op je processor draait, en dat er alleen interrupts aangeroepen mogen worden die opgevangen worden door je HAL?
Low-level programming is mijn dingquote:Op zondag 8 augustus 2010 22:19 schreef Cruise.Elroy het volgende:
[..]
Je code draait gewoon op je CPU, waar anders opAlleen kan je met Protected Mode etc. heel veel dingen afschermen, zoals interrupts, geheugenadressen etc. Een HAL is een low-level variant van een API.
Dat snap ik, maar de windows kernel mag niet hetzelfde als de HAL, en een applicatie mag niet hetzelfde als de kernel. Hoe wordt dat afgeschermd? Interrupts die worden afgevangen/geblokkeerd oid?quote:Op zondag 8 augustus 2010 22:19 schreef Cruise.Elroy het volgende:
[..]
Je code draait gewoon op je CPU, waar anders opAlleen kan je met Protected Mode etc. heel veel dingen afschermen, zoals interrupts, geheugenadressen etc. Een HAL is een low-level variant van een API.
Dat ik bij FOK! dev wil niet zeggen dat ik alleen aan webdevving doequote:
Nee maar iemand die low-level zit te hacken (quote:Op zondag 8 augustus 2010 22:29 schreef Trollface. het volgende:
[..]
Dat ik bij FOK! dev wil niet zeggen dat ik alleen aan webdevving doe
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |