abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78843011
In het beste geval wint Wilders de verkiezingen dik, en inspireert hij de andere partijen links en rechts om serieuzer om te gaan met al die kiezers die kritisch zijn naar immigratie, de multiculturele samenleving en de Islam.

Zelf heeft de PVV nou eenmaal niet de mensen om goed te regeren, dus dat zal net als de LPF aflopen.
pi_78843366
Weet niet of het al genoemd is, maar er is ook sprake van een extern effect. Mainstream partijen zullen opschuiven naar rechts om in de gunst te komen bij eventuele Wilders-stemmers. Zij die Wilders' punten onderschrijven, maar hem de extreem vinden of incompetent zullen dan opzoek gaan naar een alternatief. Dat leidt tot een verrechtsing van de politiek zonder dat Wilders meer macht krijgt.
  zondag 7 maart 2010 @ 12:50:51 #53
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_78843453
quote:
Op zondag 7 maart 2010 11:18 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Zou kunnen. Het zijn de wijken met typische middenklasse woningen. Twee autotjes voor de deur, twee onder één kap... daar moet je aan denken. Gek genoeg wordt in de pure villawijken een tikje minder op de VVD gestemd
Nou, zo gek is dat niet. Vaak zijn dat van die linksdraaiende figuren die als een gek uit de staatsruif vreten middels allerlei subsidies aan hun multiculti'bedrijfjes'. Die blijven natuurlijk fijn GL stemmen!
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
  zondag 7 maart 2010 @ 12:56:54 #54
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_78843634
quote:
Op zondag 7 maart 2010 12:47 schreef Thomas B. het volgende:
Weet niet of het al genoemd is, maar er is ook sprake van een extern effect. Mainstream partijen zullen opschuiven naar rechts om in de gunst te komen bij eventuele Wilders-stemmers. Zij die Wilders' punten onderschrijven, maar hem de extreem vinden of incompetent zullen dan opzoek gaan naar een alternatief. Dat leidt tot een verrechtsing van de politiek zonder dat Wilders meer macht krijgt.
http://mail.rochester.edu/~megu/MeguidAPSR2005.pdf

Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 7 maart 2010 @ 12:57:14 #55
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_78843649
quote:
Op zondag 7 maart 2010 12:50 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Nou, zo gek is dat niet. Vaak zijn dat van die linksdraaiende figuren die als een gek uit de staatsruif vreten middels allerlei subsidies aan hun multiculti'bedrijfjes'. Die blijven natuurlijk fijn GL stemmen!
ziek mannetje jij bent
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_78845050
quote:

[..]

Jij hebt het door! Ongelooflijk, what a load of crap!
  zondag 7 maart 2010 @ 19:36:50 #57
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_78857131
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 15:23 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Oftewel de kwaliteit is flink gedaald ja.

Vind het wel weer grappig dat elke "overwinning" die rechts weet te halen er meteen uitziet als een pyrrusoverwinning . Je kan nu al voorspellen dat zeker Powned, maar waarschijnlijk ook Wakker Nederland maar hele matige programma's gaan produceren die kwalitatief en informatief zeer weinig zullen toevoegen. De overwinning van de PVV in Almere lijkt nu al weinig uit te maken omdat ze geen gemeenteraad kunnen vormen doordat ze zelf een dag later Leefbaar Almere uitsloten vanwege een uitspraak en een fractievoorzitter hebben die niet eens in Almere woont én ook nog lid van de Tweede Kamer is.
Nog even over de gedaalde kwaliteit van de NOS (journaal). Het valt me ook op dat tegenwoordig de sportverslaggeving van een kneuterig niveau is. Zo bekrompen en veilig binnen te dijken. Vroeger had je nog commentatoren en presentatoren die het een beetje speels deden, ironisch, met hier en daar een grapje en relativeringsvermogen. Duidelijk zaten daar belezen heren achter de microfoon. Hoe bedroevend en simpel is het nu...
Deuger, Woke & Gutmensch
  zondag 7 maart 2010 @ 20:16:55 #58
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_78859063
quote:
Op zondag 7 maart 2010 12:57 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

ziek mannetje jij bent
Waarom? Omdat ik ageer tegen uitbuiting?
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
pi_78873704
Wilders piekt te vroeg, verkiezingen duren nog 3 maanden.

Al die pro-Wilders aandacht is alleen maar goed voor de concurrentie. Over een maandje zijn de burgers Wilders helemaal zat

Ik denk +/- 15 zetels uiteindelijk
  maandag 8 maart 2010 @ 01:34:37 #60
293211 AardbeefMachine
I rock your world when i want!
pi_78873964
quote:
Op maandag 8 maart 2010 01:19 schreef tjoptjop het volgende:

Al die pro-Wilders aandacht is alleen maar goed voor de concurrentie. Over een maandje zijn de burgers Wilders helemaal zat

Wilders piekt nog helemaal niet Wilders stabiele aanhang is rond de 25 zetels.
Let maar op PVDA en SP lopen leeg en Wilders wordt de grootste met 30 tot 35 zetels
[quote]Op woensdag 10 maart 2010 09:30 schreef Monolith het volgende:
Soms is fysiek geweld de enige optie.
[/quote]
  maandag 8 maart 2010 @ 07:51:13 #61
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_78876939
quote:
Op maandag 8 maart 2010 01:34 schreef AardbeefMachine het volgende:

[..]

Let maar op PVDA en SP lopen leeg en Wilders wordt de grootste met 30 tot 35 zetels
Welnee. Wilders moet nog geregeld in debat en het CDA is ook niet echt blij met zijn opkomst, dus als hun propagandamachine gaat draaien is het snel voorbij met Wilders. 15 zetels max geef ik hem. Veel meer semi-capabele mensen kan hij toch niet vinden voor zijn fractie, laat staan voor ministerschappen.
quote:

[..]

Beetje zoals WIlders bedoel je? Die grote vechter tegen de elite, die al 20 jaar in Den Haag geplakt zit en nog nooit een baan in de private sector heeft gehad?
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_78877657
quote:
Op maandag 8 maart 2010 07:51 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Welnee. Wilders moet nog geregeld in debat en het CDA is ook niet echt blij met zijn opkomst, dus als hun propagandamachine gaat draaien is het snel voorbij met Wilders. 15 zetels max geef ik hem. Veel meer semi-capabele mensen kan hij toch niet vinden voor zijn fractie, laat staan voor ministerschappen.
[..]

Ik vrees dat voor de aanstaand everkiezingen Wilders nog wel zal scoren. Een (groot) deel van zijn kiezers stemt niet op hem op basis van redelijkheid, argumentatie etc maar uit een soort blinde aanbidding wat wordt veroorzaakt omdat Wilders hen een (zogenaamde) oplossing biedt voor hun angsten.
Er lijkt nu maar één oplossing om die groep van gedachte te doenveranderen en dat is Wilders aan het werk zetten en dus regeringsverantwoordelijkheid te geven. Dan zal duidelijk worden dat Wilders vooral loos geblaat is die verder niks aan de buitenlanders zal kunnen doen, maar wel, gesteund door de VVD en het CDA natuurlijk, een flink deel van de sociale voorzienngen , miliewetten, etc etc zal doen verdwijnen. En hiermee een groot deel van zijn kiezers zal benadelen.
  maandag 8 maart 2010 @ 08:58:31 #63
293211 AardbeefMachine
pi_78877671
quote:
Op maandag 8 maart 2010 07:51 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

[..]

Beetje zoals WIlders bedoel je? Die grote vechter tegen de elite, die al 20 jaar in Den Haag geplakt zit en nog nooit een baan in de private sector heeft gehad?
Ik zie anders een solide regering vormen Met Wilders als Minister President, Rutte als Minister financien en Balkenende als Minister buitenlands beleid.
Je schatting van 15 zetels is wel erg lachwekkend, een zelfvervullende prophecy zal het gelukkig niet worden.
Dat mag je gerust verdubbelen heel-Nederland weet dat de tijd nu is voor verandering.We kunnen niet nog eens 4 jaar niets gaan zitten doen met Bos en Balkenende zoals de laatste 4 jaar.
[/quote]
pi_78877737
quote:
Op maandag 8 maart 2010 08:58 schreef AardbeefMachine het volgende:

[..]

Ik zie anders een solide regering vormen Met Wilders als Minister President, Rutte als Minister financien en Balkenende als Minister buitenlands beleid.
Je schatting van 15 zetels is wel erg lachwekkend, een zelfvervullende prophecy zal het gelukkig niet worden.
Dat mag je gerust verdubbelen heel-Nederland weet dat de tijd nu is voor verandering.We kunnen niet nog eens 4 jaar niets gaan zitten doen met Bos en Balkenende zoals de laatste 4 jaar.
Alleen jammer dat de PVV naast Wilders uit nog meer personen bestaat. Tot nu toe " overtuigen" die niet echt (en ik druk me maar bescheiden uit).
  maandag 8 maart 2010 @ 09:06:09 #65
293211 AardbeefMachine
pi_78877806
quote:
Op maandag 8 maart 2010 09:01 schreef attila_de_hun het volgende:

[..]

Alleen jammer dat de PVV naast Wilders uit nog meer personen bestaat. Tot nu toe " overtuigen" die niet echt (en ik druk me maar bescheiden uit).
Ze hebben toch echt een aantal gedisciplineerde talenten in de TweedeKamer zitten. Als je alleen overtuigd kan worden door mensen die grootse beloftes maken die nooit verwezenlijkt worden zoals Bos 4 jaar geleden, tja dan kan je beter bij de PVDA blijven zitten natuurlijk.
Maar voor mensen met een nuchtere kijk op de wereld en simpele maar zeer effectieve oplossingen dan doe je er goed aan om toch wat beter op de dingen te letten wat wordt gezegd door de andere leden van de PVV.
[/quote]
pi_78877954
quote:
Op maandag 8 maart 2010 09:06 schreef AardbeefMachine het volgende:

[..]

Ze hebben toch echt een aantal gedisciplineerde talenten in de TweedeKamer zitten. Als je alleen overtuigd kan worden door mensen die grootse beloftes maken die nooit verwezenlijkt worden zoals Bos 4 jaar geleden, tja dan kan je beter bij de PVDA blijven zitten natuurlijk.
Maar voor mensen met een nuchtere kijk op de wereld en simpele maar zeer effectieve oplossingen dan doe je er goed aan om toch wat beter op de dingen te letten wat wordt gezegd door de andere leden van de PVV.
nou, geef maar eens wat voorbeelde van realistische, nuchtere doch simpele oplossingen van deze talenten?
Wellicht bedoel je ook de oplossing van de meester zelf: 60% van de ambtenaren op straat zetten?
  maandag 8 maart 2010 @ 10:10:03 #67
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_78879304
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 14:19 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Bijwerkingen van links gedachtegoed:

[ afbeelding ]
Sterk punt, stijlvol gebracht
Intelligent, but fucked up.
  maandag 8 maart 2010 @ 10:19:31 #68
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_78879529
quote:

[..]

Waar zie jij die dingen? Ik kijk veel vrij debatten in de tweede kamer, en ik heb de PVV weinig tot nooit iets zinnigs horen zeggen. Zeker niet door die hielenlikkers van Wilders.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_78880162
quote:

[..]

Je maakt toch zeker een grapje mag ik hopen. Heb je die Teun van Eijk of Ronald van Roon wel 's horen praten?
pi_78881228
quote:
Op maandag 8 maart 2010 01:19 schreef tjoptjop het volgende:

Ik zat zelf ook te denken aan een zetel of 15 uiteindelijk, Wilders is al over z'n hoogtepunt heen.

En ik krijg de indruk dat steeds meer mensen die eigenlijk Wilders wilden stemmen, het nu toch wel een beetje te extreem vinden, o.a. na z'n optreden in Engeland
٩๏̯͡๏)۶
pi_78881533
quote:
Op maandag 8 maart 2010 11:07 schreef Ronaldsen het volgende:

[..]

Ik zat zelf ook te denken aan een zetel of 15 uiteindelijk, Wilders is al over z'n hoogtepunt heen.

En ik krijg de indruk dat steeds meer mensen die eigenlijk Wilders wilden stemmen, het nu toch wel een beetje te extreem vinden, o.a. na z'n optreden in Engeland
Daarom is het nu zaak dat er een campagne op inhoud gevoerd gaat worden. Zorg maar dat ie met z'n mond vol tanden komt te staan.
pi_78898360
Ik denk dat Wilders inderdaad de rechtse zaak schaadt. Hij haalt namelijk kiezers weg bij CDA en VVD, waardoor de kans op een verkiezingszege van de PvdA steeds groter wordt. Ook ontstaat er een tegenbeweging van meer kosmopolitisch ingestelde, hoogopgeleide Nederlanders die zich niet herkennen in het exstreme beeld dat Wilders schetst. Mensen die gewoon naar buiten gaan en merken dat ze helemaal niet op elke straathoek in elkaar worden geramd door Marokkaanse straatterroristen. Die mensen worden dat eindeloze gescheld zat en trekken steeds meer naar de links-liberale partijen. Er is veel aandacht voor de grote PVV, maar inmiddels hebben GL en D66 samen evenveel zetels. Kortom, de groep die het totaal oneens is met Wilders is even groot als de groep die het met hem eens is. Groot verschil is dat laatstgenoemden wél een reële kans hebben om een kabinet te vormen, terwijl dat voor de PVV niet geldt.
Dus ja, Wilders haalt stemmen weg bij het rechtse blok, waardoor het links-liberale blok alleen maar meer kans krijgt om te regeren.
"I can accept failure. I can not accept not trying."
  maandag 8 maart 2010 @ 18:04:46 #73
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_78898475
quote:
Op maandag 8 maart 2010 18:01 schreef Schadenfreude het volgende:
Ik denk dat Wilders inderdaad de rechtse zaak schaadt. Hij haalt namelijk kiezers weg bij CDA en VVD, waardoor de kans op een verkiezingszege van de PvdA steeds groter wordt. Ook ontstaat er een tegenbeweging van meer kosmopolitisch ingestelde, hoogopgeleide Nederlanders die zich niet herkennen in het exstreme beeld dat Wilders schetst. Mensen die gewoon naar buiten gaan en merken dat ze helemaal niet op elke straathoek in elkaar worden geramd door Marokkaanse straatterroristen. Die mensen worden dat eindeloze gescheld zat en trekken steeds meer naar de links-liberale partijen. Er is veel aandacht voor de grote PVV, maar inmiddels hebben GL en D66 samen evenveel zetels. Kortom, de groep die het totaal oneens is met Wilders is even groot als de groep die het met hem eens is. Groot verschil is dat laatstgenoemden wél een reële kans hebben om een kabinet te vormen, terwijl dat voor de PVV niet geldt.
Dus ja, Wilders haalt stemmen weg bij het rechtse blok, waardoor het links-liberale blok alleen maar meer kans krijgt om te regeren.
ben je opeens liberaal geworden?
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_78898814
quote:
Op maandag 8 maart 2010 01:34 schreef AardbeefMachine het volgende:

[..]

9 juni zullen we het zien. Ik denk zelf dat het vies tegen/mee (afhankelijk van de insteek) gaat vallen.
pi_78899277
quote:
Op maandag 8 maart 2010 18:04 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

ben je opeens liberaal geworden?
Sociaal-liberaal zou ik zeggen. Ik kan mij goed vinden in de standpunten van GL en ook de PvdA. D66 spreekt mij op bepaalde vlakken aan maar zou ik niet stemmen omdat ze vanwege hun neoliberale economische agenda ook plaats zouden kunnen nemen in een conservatieve regering. Sociaal-democraten en liberalen bijten elkaar ook niet. Conservatieven is een ander verhaal.

Overigens maakte jij laatst wel een aardige schets van het politieke landschap door een onderscheid te maken tussen hen die de Franse revolutie omarmen en hen die haar verwerpen.
"I can accept failure. I can not accept not trying."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')