Gematigder dan Wilders dan!quote:Op zaterdag 6 maart 2010 12:38 schreef Neuroscience het volgende:
Philip de Winter en gematigd in één zin: topicstarter durft wel.![]()
Vind je dat echt? Hij verpakt het wat anders, maar de Winter vind ik extremer dan Wilders. Heeft de Winter niet een duidelijkere 'eigen 'volk'eerst' mentaliteit?quote:
Als je kijkt hoe de Winter optreedt en wat zijn uitspraken zijn dan vind ik dat van wel. Hoewel de standpunten zelf niet veel zullen afwijken. Het gaat over het algemene beeld.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 12:41 schreef Neuroscience het volgende:
[..]
Vind je dat echt? Hij verpakt het wat anders, maar de Winter vind ik extremer dan Wilders. Heeft de Winter niet een duidelijkere 'eigen 'volk'eerst' mentaliteit?
Filip Dewinter heeft wel ooit eens gezegd dat Wilders radicaliseert. Woordkeuzequote:Op zaterdag 6 maart 2010 12:38 schreef Neuroscience het volgende:
Philip de Winter en gematigd in één zin: topicstarter durft wel.![]()
Mjah, maar Flip feliciteerde Geert wel als eerste met zijn overwinning dus blijkbaar zit het wel goed tussen die twee.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 12:53 schreef Thijs. het volgende:
[..]
Filip Dewinter heeft wel ooit eens gezegd dat Wilders radicaliseert. Woordkeuze
En daarom heb ik de Deense nationaliteit opgegeven. Dat stelletje imbecielen behandelt hun eigen staat alsof het Legoland is.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 13:38 schreef Klopkoek het volgende:
In de krant vandaag staat een artikel over wat rechts-populistische partijen bereikt hebben in andere landen.
In Frankrijk kreeg het FN voor elkaar dat linkse kranten en linkse boeken werden geweerd uit openbare bibliotheken. Ze kregen het voor elkaar om ambtenaren en zelfs een bioscoopdirecteur te ontslaan. Ze kregen het voor elkaar om blanke moeders een extra belastingkorting te geven.
In Denemarken kreeg de DF het voor elkaar om migranten uit te sluiten van uitkeringen. Allochtonen moesten een borgsom gaan betalen die ze om het minste of geringste kwijtraken. Allochtonen die te vaak een beroep doen op de overheid (al is het maar om te klagen over een uitbuitende baas) hebben ook een probleem. En last but not least: ieder kind in Denemarken krijgt wettelijk varkensvlees voorgeschoteld op scholen en kinderdagverblijven bij het middagontbijt. Gewoon, omdat het kan. En omdat moslims treiteren o zo leuk is.
Het grote probleem van progressieven (zoals jij) is dat ze de extreem-rechtsen onderschatten.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 13:45 schreef du_ke het volgende:
Wders is inderdaad zo extreem dat het altijd marginaal zal blijven
En het s ookeen goede signaalfunctie, zo'groot percentage dat extreem rechts stemt is ook een goede reden om CDA en VVD niet te groot te laten worden omdat die zich maar al te graag met die extreem rechtse beweging in willen laten.
De behoefte om buitenlanders te discrimineren.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 14:03 schreef waht het volgende:
Dat moge wel of niet zo zijn, maar wat is de rechtse zaak precies?
The right case.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 14:03 schreef waht het volgende:
Dat moge wel of niet zo zijn, maar wat is de rechtse zaak precies?
In Nederland werden tot voor kort 'rechtse' programma's / standpunten geweerd van de publieke omroepen. Werden politici of andere mensen belachelijk gemaakt wanneer zij rechtse standpunten hadden. Ook het meerendeel van de kranten heeft een linkse inslag.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 13:38 schreef Klopkoek het volgende:
In de krant vandaag staat een artikel over wat rechts-populistische partijen bereikt hebben in andere landen.
In Frankrijk kreeg het FN voor elkaar dat linkse kranten en linkse boeken werden geweerd uit openbare bibliotheken. Ze kregen het voor elkaar om ambtenaren en zelfs een bioscoopdirecteur te ontslaan. Ze kregen het voor elkaar om blanke moeders een extra belastingkorting te geven.
In Denemarken kreeg de DF het voor elkaar om migranten uit te sluiten van uitkeringen. Allochtonen moesten een borgsom gaan betalen die ze om het minste of geringste kwijtraken. Allochtonen die te vaak een beroep doen op de overheid (al is het maar om te klagen over een uitbuitende baas) hebben ook een probleem. En last but not least: ieder kind in Denemarken krijgt wettelijk varkensvlees voorgeschoteld op scholen en kinderdagverblijven bij het middagontbijt. Gewoon, omdat het kan. En omdat moslims treiteren o zo leuk is.
Denemarken heeft het zo slecht nog niet gedaan dan? Niet direct aan de uitkeringen en een financiele drempel in de vorm van een borgsom die ze kwijtraken bij slecht gedrag is zo verkeerd nog nietquote:Op zaterdag 6 maart 2010 13:38 schreef Klopkoek het volgende:
...
Heb je hier een goed gedocumenteerde onderbouwing voor? Want volgens mij is het klinkklare onzinquote:Op zaterdag 6 maart 2010 14:19 schreef Mdk het volgende:
[..]
In Nederland werden tot voor kort 'rechtse' programma's / standpunten geweerd van de publieke omroepen.
Ligt eraan wat je onder een goed gedocumenteerde onderbouwing verstaat? Feit is dat pas vanaf 2011 er publieke omroepen bijkomen die men rechts georienteerd noemt. (WNL en PowNed).quote:Op zaterdag 6 maart 2010 14:23 schreef du_ke het volgende:
[..]
Heb je hier een goed gedocumenteerde onderbouwing voor? Want volgens mij is het klinkklare onzin.
quote:Hans Laroes, de huidige hoofdredacteur, erkent dat het NOS-Journaal een linkse traditie heeft: ''De journalistiek staat in zijn algemeenheid iets sympathieker tegenover GroenLinks dan de LPF. Bossen zijn leuker dan snelwegen, links is links en rechts is al snel extreemrechts. .
Nope dat is geen feit. AVRO, EO, KRO en NCRV zijn er al vele decenniaquote:Op zaterdag 6 maart 2010 14:29 schreef Mdk het volgende:
[..]
Ligt eraan wat je onder een goed gedocumenteerde onderbouwing verstaat? Feit is dat pas vanaf 2011 er publieke omroepen bijkomen die men rechts georienteerd noemt. (WNL en PowNed).
Poeh he spannend hoor.quote:Ook bij het NOS was al zoiets gaande:
[..]
Niet links is niet meteen gelijk aan rechts. AVRO kun je dus moeilijk rechts noemen.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 14:33 schreef du_ke het volgende:
[..]
Nope dat is geen feit. AVRO, EO, KRO en NCRV zijn er al vele decennia.
Daarnaast herinner ik je er graag aan dat rechts van oudsher ook andere standpunten heeft dan de standpunten over buitenlanders en integratie
[..]
Poeh he spannend hoor.
Traditioneel is ook het CDA en de VVD goed vertegenwoordigd bij de NOS. Ton Elias en Hans Hillen komen er vandaan.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 14:29 schreef Mdk het volgende:
[..]
Ligt eraan wat je onder een goed gedocumenteerde onderbouwing verstaat? Feit is dat pas vanaf 2011 er publieke omroepen bijkomen die men rechts georienteerd noemt. (WNL en PowNed).
Ook bij het NOS was al zoiets gaande:
[..]
Oftewel de kwaliteit is flink gedaald ja.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 15:15 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Traditioneel is ook het CDA en de VVD goed vertegenwoordigd bij de NOS. Ton Elias en Hans Hillen komen er vandaan.
Die uitspraak die je quote komt uit 2001 trouwens. Sindsdien hebben ze een grote schoonmaak gehouden. De NOS heeft meer mensen buiten de randstad aangenomen, heeft meer aandacht gekregen voor human interest, meer aandacht voor culturele onderwerpen én zoekt 'de mensen in de straat op'.
Mee eens behalve dat het een pyrrusoverwinning is. Ze hebben belang bij ontevreden, ongeinteresseerde en afgeleide burgers.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 15:23 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Oftewel de kwaliteit is flink gedaald ja.
Vind het wel weer grappig dat elke "overwinning" die rechts weet te halen er meteen uitziet als een pyrrusoverwinning . Je kan nu al voorspellen dat zeker Powned, maar waarschijnlijk ook Wakker Nederland maar hele matige programma's gaan produceren die kwalitatief en informatief zeer weinig zullen toevoegen. De overwinning van de PVV in Almere lijkt nu al weinig uit te maken omdat ze geen gemeenteraad kunnen vormen doordat ze zelf een dag later Leefbaar Almere uitsloten vanwege een uitspraak en een fractievoorzitter hebben die niet eens in Almere woont én ook nog lid van de Tweede Kamer is.
'dan'quote:Op zaterdag 6 maart 2010 12:45 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, jezus, da's toch geen maatstaf? Mussert was nog gematigder als Wilders.
Onzin. Wilders staat mijlenver af van de SP. Al ik voor de gein eens een stemwijzer doe, staan de SP en GL altijd bovenaan en de PVV altijd ver onderaan. Dat houdt in dat de PVV zo ongeveer op ALLE punten anders denkt dat SP en GL. De idioten die zijn overgegaan van SP naar de PVV zijn enigszins zwakzinnig en hebben een schijthekel aan de islam. Dat is de enige reden.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 14:41 schreef 9x19 het volgende:
Wilders is niet echt (economisch) rechts. Hij vist dus sowieso niet helemaal in dezelfde vijver, wat ook blijkt uit het feit dat veel van de 2006 SP stemmers nu op PVV willen gaan stemmen.
Het links dat hij constant aanvalt is het elitaire liberale links, PvdA en Groenlinks dus.
Ik zeg niet dat de PVV en de SP verder hetzelfde zijn, maar mijlenver uit elkaar is ook overdreven:quote:Op zondag 7 maart 2010 04:10 schreef scanman1 het volgende:
[..]
Onzin. Wilders staat mijlenver af van de SP. Al ik voor de gein eens een stemwijzer doe, staan de SP en GL altijd bovenaan en de PVV altijd ver onderaan. Dat houdt in dat de PVV zo ongeveer op ALLE punten anders denkt dat SP en GL. De idioten die zijn overgegaan van SP naar de PVV zijn enigszins zwakzinnig en hebben een schijthekel aan de islam. Dat is de enige reden.
Bron?quote:Op zaterdag 6 maart 2010 12:34 schreef LXIV het volgende:
Tegelijkertijd is er nog een veel grotere groep die ook tegenstander is van massa-immigratie maar die Wilders absoluut niet competent acht om deel uit te maken van de regering.
Weer met het verkeerde been uit bed gestapt, klopske?quote:
Vraag jezelf eens af. In de stad waar ik woon kaapte de PvdA bij de eerste verkiezingen 10 van de 23 zetels weg. Twee jaar later hadden ze zelfs 14 van de 27 zetels, een absolute meerderheid. Nu hebben ze nog maar 8 van de 39 zetels over.quote:Op zondag 7 maart 2010 10:33 schreef DS4 het volgende:
[..]
Weer met het verkeerde been uit bed gestapt, klopske?
Inderdaad, ik heb bijna tegen elke politieke partij iets. Dus kies je de minst slechte. Is dat zo vreemd? In 50 jaar tijd krijg je al snel dat een partij ergens een zooitje er van maakt.quote:Op zondag 7 maart 2010 10:43 schreef DS4 het volgende:
Klopkoek, jij hebt iets tegen bijna iedere politieke partij in NL... Waarom ga jij het niet beter doen als jij weet hoe het moet?
Als de aanpak van de islamofoben de juiste blijkt, misschien.quote:Op zondag 7 maart 2010 10:51 schreef Klopkoek het volgende:
Vergis je niet, het wordt een stad van 500000 inwoners. Dat zijn een boel zetels die je kunt verspelen.
Toch is Nederland verrechtst als je het vergelijkt met 10 jaar geleden.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 15:23 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Oftewel de kwaliteit is flink gedaald ja.
Vind het wel weer grappig dat elke "overwinning" die rechts weet te halen er meteen uitziet als een pyrrusoverwinning . Je kan nu al voorspellen dat zeker Powned, maar waarschijnlijk ook Wakker Nederland maar hele matige programma's gaan produceren die kwalitatief en informatief zeer weinig zullen toevoegen. De overwinning van de PVV in Almere lijkt nu al weinig uit te maken omdat ze geen gemeenteraad kunnen vormen doordat ze zelf een dag later Leefbaar Almere uitsloten vanwege een uitspraak en een fractievoorzitter hebben die niet eens in Almere woont én ook nog lid van de Tweede Kamer is.
Almere heeft inmiddels ook een grote VVD. Was een vrij marginalistische partij maar er zijn wijken waar nu in grote meerderheid op de VVD wordt gestemd.quote:Op zondag 7 maart 2010 10:53 schreef waht het volgende:
[..]
Als de aanpak van de islamofoben de juiste blijkt, misschien.
Wat ik vreemd vind is dat jij de rest verkettert. Dan denk ik: als jij het zoveel beter kan... doe het dan ook!quote:Op zondag 7 maart 2010 10:51 schreef Klopkoek het volgende:
Inderdaad, ik heb bijna tegen elke politieke partij iets. Dus kies je de minst slechte. Is dat zo vreemd?
Ik zou zelf niet in Almere willen wonen, maar ik spreek nog wel eens mensen die daar wonen en die vinden het geweldig.quote:Maar je draait het nu om. Wat ik wil zeggen is: de PvdA regenten hebben wat uit te leggen. Almere was heel lang op weg om net als de andere steden een rood bolwerk vol PvdA-apparatsjiks te worden. In 20 jaar tijd is dat helemaal omgeslagen. Hoe kan dat? In plaats van Wilders uit te kafferen moeten jullie (de PvdA regenten) begrijpen waarom dit strijdgebied verloren is geraakt. Vergis je niet, het wordt een stad van 500000 inwoners. Dat zijn een boel zetels die je kunt verspelen.
Tja, het verschil tussen HAVO en universiteit.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 12:43 schreef LXIV het volgende:
Wilders brengt met zijn imbeciele gedrag valide rechtse standpunten in discrediet. Het lijkt nu alsof enkel mongolen bezwaren kunnen hebben tegen islamisering of iets dergelijks. Pim Fortuyn deed dat toch heel anders.
Top-Hypotheek City?quote:Op zondag 7 maart 2010 10:58 schreef Klopkoek het volgende:
Almere heeft inmiddels ook een grote VVD. Was een vrij marginalistische partij maar er zijn wijken waar nu in grote meerderheid op de VVD wordt gestemd.
Zou kunnen. Het zijn de wijken met typische middenklasse woningen. Twee autotjes voor de deur, twee onder één kap... daar moet je aan denken. Gek genoeg wordt in de pure villawijken een tikje minder op de VVD gestemdquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |