De linkse kerk is gewoon een algemene uitdrukking en dat weet iedereen meteen wat er bedoeld wordt.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 11:12 schreef eleusis het volgende:
[..]
Ah, daar hebben we de psychoot weer die elk topic probeert te verzieken met z'n "linksekerk" stokpaardje.
Daar gaat dit topic niet over.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 11:18 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Daarvoor hoef ik mij niet in bochten te wringen hoor, kijk maar naar de verschillen in de basis, dus de verschillen tussen Jezus en Mohammed.
Waarom wilde de kerk eeuwenlang zijn mening opdringen aan iedereen? Nu willen de "verlichtten" hun mening opdringen aan diezelfde kerk. Het lijkt me niet dat het een andere reden heeft. Veel mensen zijn nou eenmaal te bekrompen om meningsverschil te kunnen accepteren.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 11:15 schreef Christiaan het volgende:
Ik ben tegen kerken. En ik vind het wagelijk dat ze homo's weigeren. Ik vind het sowieso een achterlijke ideologie. Ik vind alleen wel, dat een kerk bepaalde ideeen heeft. Ik keur absoluut niet goed dat zij homo's weigeren, maar ze doen het. Ik vraag me dan af, waarom willen homo's er per se bij?
Alleen kan niemand jouw psychotische geraaskal een reet schelen. Zoek hulp.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 11:18 schreef JohnDope het volgende:
De linkse kerk is gewoon een algemene uitdrukking en dat weet iedereen meteen wat er bedoeld wordt.
Als ze in dat geloof opgegroeid zouden zijn zouden ze weten dat betreffende hostie God is en ze die in staat van doodzonde niet mogen ontvangen.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 10:49 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik vermoed dat het veelal om mensen gaat die in zo'n geloof zijn opgegroeid; voor hun is het dus vertrouwd en misschien verklaart dat waarom ze gewoon die hostie willen hebben net als alle anderen.
Waar weigeren ze homo's?quote:Op zaterdag 6 maart 2010 11:15 schreef Christiaan het volgende:
Ik ben tegen kerken. En ik vind het wagelijk dat ze homo's weigeren. Ik vind het sowieso een achterlijke ideologie. Ik vind alleen wel, dat een kerk bepaalde ideeen heeft. Ik keur absoluut niet goed dat zij homo's weigeren, maar ze doen het. Ik vraag me dan af, waarom willen homo's er per se bij?
En dat zegt iemand met zo'n signatuur (WTF????).quote:Op zaterdag 6 maart 2010 11:22 schreef eleusis het volgende:
[..]
Alleen kan niemand jouw psychotische geraaskal een reet schelen. Zoek hulp.
Ook dat niet eens. Als je gewoon als een goed katholiek gaat leven dan hoor je er gewoon weer bij. Dan moet je natuurlijk wel ophouden je eigen seksueel genot bovenaan te zetten, want de kerk vindt dat totaal niet belangrijk. Het is notabene de parochie maria onbevlekt ontvangen. Baren zonder seksueel genot dus als grootste deugd.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 11:27 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik vind het geen goed initiatief, natuurlijk heb je het volste recht om te proberen of je wat aan het standpunt van pastoor Mennen kunt veranderen, daar stemt hij immers zelf mee in als dat gebeurd. Maar de kerk sluit de groepen genoemd in de OP natuurlijk niet zomaar uit, dat komt vanuit de overtuiging dat zij zonden begaan hebben en dat men daarom uitgesloten moet worden van de kerkgemeenschap.
Je hoeft het standpunt niet eens te respecteren. Val het vooral aan, je moet alleen wel respecteren dat er andere standpunten zijn, en dat die niet met dwingelandij in je eigen standpunt moeten veranderen.quote:Voor dat standpunt moet je respect op kunnen brengen te meer omdat het al heel lang een standpunt is van de kerk. Respecteer dat standpunt en zoek gewoon een andere kerkgemeenschap.
Ik heb het wat ongelukkig opgeschreven denk ik. Een opiniestuk schrijven is voor mij wat anders dan kerkdiensten verstoren met een protest. Met dat eerste heb ik helemaal geen moeite.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 11:40 schreef Weltschmerz het volgende:
Je hoeft het standpunt niet eens te respecteren. Val het vooral aan, je moet alleen wel respecteren dat er andere standpunten zijn, en dat die niet met dwingelandij in je eigen standpunt moeten veranderen.
Het gaat hier niet zomaar om "het opdringen van een mening". Het gaat hier om het aan de kaak stellen van onverdraagzaamheid van de kerk uit.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 11:21 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Waarom wilde de kerk eeuwenlang zijn mening opdringen aan iedereen? Nu willen de "verlichtten" hun mening opdringen aan diezelfde kerk. Het lijkt me niet dat het een andere reden heeft. Veel mensen zijn nou eenmaal te bekrompen om meningsverschil te kunnen accepteren.
Het lijkt mij zo simpel, jij denkt zus, ik denk zo, ik zeg wat ik van je vind maar ik laat je wel met rust, want ik wil ook met rust gelaten worden.
En er wordt ook helemaal geen kerkdienst verstoord: er worden buiten witte driehoekjes uitgedeeld.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 11:43 schreef Unbreakable72 het volgende:
[..]
Het gaat hier niet zomaar om "het opdringen van een mening". Het gaat hier om het aan de kaak stellen van onverdraagzaamheid van de kerk uit.
Nee, daar gaat het niet om. De kerk is tegenwoordig verdraagzaam, die verdraagt het najagen van seksueel genot ook al vinden ze dat de seksualiteit er niet is voor de pret. Ze bestrijden niet actief homoseksuele praktijken, ze zeggen alleen dat je het niet zou moeten doen omdat god dat niet ok vindt. In hun eigen gebouw tijdens hun eigen eredienst, niet eens op de stoep van de Cockring. Dat kun je van ze aannemen, je kunt het ook belachelijk maken. Maar je moet ze niet dwingen je gedrag goed te keuren en je tot hun sacrament toe te laten. De kerk verdraagt de zondaars, maar accepteert de zonden niet als deugden. Als je dat niet wilt horen moet je ze niet opzoeken. De kerk binnengaan is een keuze voor acceptatie van de opvatting van die kerk.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 11:43 schreef Unbreakable72 het volgende:
Het gaat hier niet zomaar om "het opdringen van een mening". Het gaat hier om het aan de kaak stellen van onverdraagzaamheid van de kerk uit.
Jawel. Je weet dat in de bijbel staat dat mannen niet bij elkaar mogen liggen omdat dat een doodzonde is. Voorheen moest je er zelfs voor gestenigd worden. De Katholieke kerk kan dat hoogstens negeren, maar met geen mogelijkheid goedpraten of belonen (met het lichaam van Christus). Je weet dus dat je ze niet kunt veranderen, en toch ga je demonstreren. Waarom?quote:
quote:Op zaterdag 6 maart 2010 12:07 schreef tho_Omas het volgende:
Smaakt zo'n hosti dan naar sperma ofzo, dat alle homo's er ineens per se naar de kerk moeten.
Dan mag ik hopen dat ze van te voren ananas gegeten hebbenquote:Op zaterdag 6 maart 2010 12:07 schreef tho_Omas het volgende:
Smaakt zo'n hosti dan naar sperma ofzo, dat alle homo's er ineens per se naar de kerk moeten.
Hoe kom je erbijquote:Op zaterdag 6 maart 2010 12:33 schreef Odysseuzzz het volgende:
Veel katholieke geestelijke hebben in Nederland helemaal geen probleem met het uitdelen van die koekjes aan wie dan ook.
Daarbij vind ik het ook nog eens erg verontrustend dat die andere minderheid klaarblijkelijk over lijsten (met foto's?)beschikt waar de sexualiteit van mensen op is weergegeven. Dat doet me denken aan hele andere tijden. En ik denk dat dit tegen de wet in gaat?
Hoe kunnen ze anders weigeren? Ze moeten immers eerst de identiteit van iemand vaststellen en dan ook nog eens met zekerheid kunnen zeggen dat diegene praktiserend homo is. Dus waarschijnlijk hebben ze een spionage dienst oid? Of is een roddel, vermoeden enz genoeg basis?quote:
Heb je het nieuws de laatste weken gevolgd? Die mensen zorgden er zelf voor dat ze als homosexueel herkenbaar waren.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 12:39 schreef Odysseuzzz het volgende:
[..]
Hoe kunnen ze anders weigeren? Ze moeten immers eerst de identiteit van iemand vaststellen en dan ook nog eens met zekerheid kunnen zeggen dat diegene praktiserend homo is. Dus waarschijnlijk hebben ze een spionage dienst oid? Of is een roddel, vermoeden enz genoeg basis?
Oh ja, dan. Ik kan ook wel beweren dat ik homo ben als ik zo'n koekje niet lust. Lekker makkelijk weer.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 12:40 schreef 9x19 het volgende:
[..]
Heb je het nieuws de laatste weken gevolgd? Die mensen zorgden er zelf voor dat ze als homosexueel herkenbaar waren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |