abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78804402
Het vaderland wordt overwoekerd door buitenlandse horden, terwijl het leger in het verre buitenland bezig is met het overhoop knallen van de plaatselijke bevolking een opbouwmissie. Wordt het niet eens tijd om terug te keren naar het vaderland om alles wat er buitenlands of anderszins irritant uitziet overhoop te knallen over de grens te kieperen? Niet de oost- of zuidgrens natuurlijk, doe maar noordwest. En met uitzondering van de chinees en de italiaan, die willen we graag houden.

Dit naar aanleiding van "de stadscommando's van Wilders", de resultaten van de gemeenteraad verkiezingen in Almere en de verwachtingen voor de Tweede Kamer verkiezingen, dus graag vóór 9 juni als het eventjes kan. Om te profiteren van ervaringen uit het verleden wel even dit stukje lezen.

Ik ben erg benieuwd of er een meerderheid bestaat voor een dergelijk plan.
  zaterdag 6 maart 2010 @ 02:56:46 #2
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_78804790
Wij zijn een verlengstuk van de politiek. Zolang zij het niet nodig achten om buitenlanders het land uit te bonjouren zullen wij dat niet doen, net zoals dat geldt voor forumusers met extremistische opvattingen.
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
pi_78804889
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 02:56 schreef Rave_NL het volgende:
Zolang zij het niet nodig achten
Dat is dus precies wat er na 9 juni ineens wel eens mogelijk zou kunnen worden...
  zaterdag 6 maart 2010 @ 03:38:14 #4
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_78805111
Stormfront is een deur verderop.
pi_78805157
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 03:38 schreef AryaMehr het volgende:
Stormfront is een deur verderop.
Dat is dan wel verdacht dichtbij.
Is het sarcasme misschien niet duidelijk genoeg?
  zaterdag 6 maart 2010 @ 04:03:47 #6
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_78805294
Ik vraag me af wat Wilders bedoeld met het begrip "stads commando" als een kind een appel steelt bij een groenteman dan wordt er dus een zwaarbewapende ex marinier op af gestuurd.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  zaterdag 6 maart 2010 @ 04:05:32 #7
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_78805308
Of wordt het iemand in een bruin uniform met een blonde pruik op.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_78805408
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 04:03 schreef Megumi het volgende:
Ik vraag me af wat Wilders bedoeld met het begrip "stads commando"
'Stadscommando's' bedreigen winkeliers Almere
http://www.depers.nl/binn(...)-stadscommandos.html
pi_78808885
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 02:25 schreef denkert het volgende:
Het vaderland wordt overwoekerd door buitenlandse horden, terwijl het leger in het verre buitenland bezig is met het overhoop knallen van de plaatselijke bevolking een opbouwmissie. Wordt het niet eens tijd om terug te keren naar het vaderland om alles wat er buitenlands of anderszins irritant uitziet overhoop te knallen over de grens te kieperen? Niet de oost- of zuidgrens natuurlijk, doe maar noordwest. En met uitzondering van de chinees en de italiaan, die willen we graag houden.

Dit naar aanleiding van "de stadscommando's van Wilders", de resultaten van de gemeenteraad verkiezingen in Almere en de verwachtingen voor de Tweede Kamer verkiezingen, dus graag vóór 9 juni als het eventjes kan. Om te profiteren van ervaringen uit het verleden wel even dit stukje lezen.

Ik ben erg benieuwd of er een meerderheid bestaat voor een dergelijk plan.

Dat van die stadscommando's, dat is er eentje uit jouw gelederen. Dat was uit de duim gezogen namelijk. Verder ben jij een mongool met je vergelijking met de Kristallnacht. En nu opsodemieteren. Doei.
  zaterdag 6 maart 2010 @ 11:35:02 #10
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_78808927
Stadscommando's

Peppy stadswachten, dat is wat het zijn.

Overigens is de krijgsmacht bedoeld voor bedreigingen van buiten. Voor bedreigingen van binnen heb je de politie en daar is een reden voor. Laten we dat vooral zo houden.
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
  zaterdag 6 maart 2010 @ 11:45:48 #11
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_78809169
Even de advocaat van de duivel spelen, Wilders riep wel toen met die Molukkers/Marokkanen op om de Marachaussee in te zetten... Stel dat hij regeringshoofd wordt...
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
  Moderator zaterdag 6 maart 2010 @ 11:48:24 #12
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_78809248
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 11:35 schreef Vortix het volgende:
Stadscommando's

Peppy stadswachten, dat is wat het zijn.

Overigens is de krijgsmacht bedoeld voor bedreigingen van buiten. Voor bedreigingen van binnen heb je de politie en daar is een reden voor. Laten we dat vooral zo houden.
dat dus.
  zaterdag 6 maart 2010 @ 11:50:44 #13
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_78809326
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 11:45 schreef Rave_NL het volgende:
Even de advocaat van de duivel spelen, Wilders riep wel toen met die Molukkers/Marokkanen op om de Marachaussee in te zetten... Stel dat hij regeringshoofd wordt...
De Marechaussee is eerst en vooral een militaire politiemacht die het justitieel apparaat binnen Defensie waarborgt. Wederom geldt naar mijn mening dat ook de Marechaussee niet op elke straathoek vertegenwoordigd zou moeten zijn.

Maar goed je weet het maar nooit als die clown van een Wilders ooit nog in een coalitie komt...
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
pi_78810341
quote:
Er staat nergens omschreven dat de krijgsmacht bedoeld is voor dreigingen van buiten. Dat is dus ook niet zo.
pi_78810719
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 04:05 schreef Megumi het volgende:
Of wordt het iemand in een bruin uniform met een blonde pruik op.
Megumi
  zaterdag 6 maart 2010 @ 12:53:20 #16
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_78811090
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 03:47 schreef denkert het volgende:

[..]

Is het sarcasme misschien niet duidelijk genoeg?
Nee. Het ontbreekt zelfs totaal.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_78811620
quote:
Helemaal mee eens. Probleem is dan wel dat de nieuwe nederlanders door nogal veel stemmers als "buiten" worden gezien, ook al zijn ze hier geboren en opgegroeid en hebben ze een nederlands paspoort, en er is al een aantal keren geroepen dat het leger / de marechaussee / de mariniers hun wijk maar eens moet komen schoonvegen.

(Natuurlijk vooral gebaseerd op angst en irritatie, want de politie kan maar zelden constateren dat er regels of wetten worden overtreden, en die irritante jongeren weten veel te goed tot hoever ze kunnen gaan. Irritant gedrag is op zich immers niet strafbaar, maar wel de reden dat nogal veel mensen die jongeren echt graag het land uit willen knikkeren. Op schelden, spugen , sissen en dreigend kijken staan immers geen hoge straffen. De mensen kunnen zelf niets bereiken, de politie kan ook nauwelijks iets bereiken omdat die ook door wetten en regels aan handen en voeten gebonden is, en dus roept men om het leger, in de hoop dat er vooral eerst geschoten wordt, want dan zal het tuig wel een toontje lager zingen.)
pi_78811975
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 12:53 schreef RonaldV het volgende:

[sarcasme]

Nee. Het ontbreekt zelfs totaal.
Hm. Zou toch denken dat die emoticons, de doorhalingen en vooral die noordwest grens het sarcasme wel duidelijk zouden maken. Dat een dergelijke tekst serieus kan worden opgevat geeft te denken. Bij nader inzien zijn er inderdaad al mensen die iets dergelijks serieus menen, dus ik geef je gelijk. Bij dezen:

De OP is sarcastisch, maar wel bedoeld om mensen serieus aan het denken te zetten.
pi_78812553
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 11:32 schreef Lightning_NL het volgende:
Dat van die stadscommando's, dat is er eentje uit jouw gelederen. Dat was uit de duim gezogen namelijk. Verder ben jij een mongool met je vergelijking met de Kristallnacht. En nu opsodemieteren. Doei.
Aangezien het sarcasme niet is overgekomen zal ik dan ook maar het doel van dit topic duidelijker maken:
Het zou best eens kunnen dat de volgende regering inderdaad een beroep zal doen op Defensie om ongewenste elementen te verwijderen. Het leger wordt wel vaker tegen de eigen bevolking ingezet, in de huidige tijd in verschillende landen, en ook door de hele geschiedenis heen, bijvoorbeeld de brand van Rome, maar Godwin's law is toch bij uitstek geschikt voor een scherpe discussie.

Mijn doel met dit topic is dat mensen binnen Defensie daar van te voren al eens goed over nadenken.

Want het zou best eens kunnen dat je dan bevelen moet weigeren.
En dat is nooit een gemakkelijke zaak.
pi_78812784
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 11:45 schreef Rave_NL het volgende:
Gelukkig zijn er nog mensen die precies begrijpen wat ik probeer te bereiken. Dank!
pi_78812940
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 13:47 schreef denkert het volgende:

[..]

Aangezien het sarcasme niet is overgekomen zal ik dan ook maar het doel van dit topic duidelijker maken:
Het zou best eens kunnen dat de volgende regering inderdaad een beroep zal doen op Defensie om ongewenste elementen te verwijderen. Het leger wordt wel vaker tegen de eigen bevolking ingezet, in de huidige tijd in verschillende landen, en ook door de hele geschiedenis heen, bijvoorbeeld de brand van Rome, maar Godwin's law is toch bij uitstek geschikt voor een scherpe discussie.

Mijn doel met dit topic is dat mensen binnen Defensie daar van te voren al eens goed over nadenken.

Want het zou best eens kunnen dat je dan bevelen moet weigeren.
En dat is nooit een gemakkelijke zaak.
Ik zou het geweldig vinden om in eigen land ingezet te worden.
Vorige keer nog een oefening gedaan met een scenario om criminelen in eigen land aan te pakken.
pi_78812947
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 14:01 schreef Lightning_NL het volgende:
Ik zou het geweldig vinden om in eigen land ingezet te worden.
Vorige keer nog een oefening gedaan met een scenario om criminelen in eigen land aan te pakken.
Opmerkelijk dat een dergelijke training al bestaat. Maar stel dat je bevel krijgt om hier geboren en opgegroeide nieuwe nederlanders met een nederlands paspoort het land uit te zetten, wegens verkeerde voorouders of wegens irritant gedrag, zou je zo'n bevel opvolgen of zou je dan moeten weigeren? Niet om Godwin er weer bij te halen, maar "bevel is bevel" was toen geen geldig excuus.

[ Bericht 98% gewijzigd door denkert op 06-03-2010 14:13:46 ]
  zaterdag 6 maart 2010 @ 16:44:34 #23
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_78818021
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 14:01 schreef denkert het volgende:

[..]

Opmerkelijk dat een dergelijke training al bestaat.
Nee hoor, het is al sinds jaar en dag gebruikelijk dat Defensie -indien de noodszaak daarvoor bestaat- assistentie levert aan andere overheidsdiensten, daaronder inbegrepen de politie. Zo liepen rond 1980 Marechaussees mee bij de politie in Amsterdan, die destijds onderbemand was. Defensie heeft ook wel eens met behulp van een Apache criminelen opgespoord die zich in een bos verstopt hadden. Hun opsoringsapparatuur was beter dan die van de politie, en bovendien waren ze dichterbij: de criminelen hadden zich net buiten de vliegbasis Gilze-Rijen verstopt. Defensie heeft in het verleden ook ondersteund bij het beveiligen van de EBI in Vught, afgelopen jaarwisseling nog bij het bewaken van dorpjes in Noord-Brabant, en in een nog verder verlenen bij het afsluiten van gebieden bij de bestrijding van de varkenspest.
Het verlenen van die steun staat zelfs gewoon benoemd in het takenpakket van Defensie.
quote:
Maar stel dat je bevel krijgt om hier geboren en opgegroeide nieuwe nederlanders met een nederlands paspoort het land uit te zetten, wegens verkeerde voorouders of wegens irritant gedrag, zou je zo'n bevel opvolgen of zou je dan moeten weigeren? Niet om Godwin er weer bij te halen, maar "bevel is bevel" was toen geen geldig excuus.
Hypothetisch, he? Want dat bevel zal er nooit komen. Wilders zal in dit land nooit een meerderheid kunnen halen, daar zijn we veel te verdeeld voor. En een 'putsch' zie ik hier niet gebeuren.

ALS het al tot zo'n bevel zal komen, dan zijn andere middelen al lang uitgeput. En dan denk ik aan het afnemen van een Nederlands paspoort van burgers die er een tweede nationaliteit hebben waar ze geen afscheid van kunnen of willen nemen. De politie is dan ook al eens aan het werk geweest, en die heeft blijkbaar gefaald. En natuurlijk is de benodigde wetgeving al lang gerealiseerd, en getoetst aan Europese regelgeving. Pas dan zal een regering besluiten tot het inzetten van militairen.

Ik denk dat de meeste mensen het woord 'stads-mariniers', of weet ik welke term de PVV daarvoor bedacht heeft, niet helemaal begrepen hebben. Voor zo ver ik het nieuws er over gevolgd heb waren ze op zoek naar een term die goed lag bij het publiek, en die ook nog eens aangaf dat het moest gaan om mensen waarmee niet te spotten valt (zoals vroeger de politie). Het was in ieder geval niet de bedoelling om het uit te laten voeren door echte militairen. Men leende alleen een kreet van defensie, zoals dat wel vaker gebeurt: 'task-force', 'aanvalsplan', en in het verleden de 'browser-' en 'cola-oorlog'.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  zaterdag 6 maart 2010 @ 17:08:06 #24
211797 Esses
Splendide mendax
pi_78818703
Overigens, de KMar inzetten bij burgers, het klinkt bekend hoor Ik ben volledig bevoegd, maar ik onthoud mij van. Maar papo's afnemen ed., dan ga ik mee met wat Ron zegt.

Ps. Zie je het al voor je KMar als "stadscommando"

Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
pi_78819126
Defensie verleent wel vaker steun: langer geleden zijn er mariniers en commando's ingezet bij de treinkaping in de punt, vorig jaar ergens nog heeft de genie een bruggenlegger gebruikt om de ME toegang tot een kraakpand(fort) te verlenen, er is een MOGOS neergezet omdat OK's van een ziekenhuis besmet waren, er zijn fenneks gebruikt om de brandstichter in groningen op te sporen, in Den Haag zijn commando's aanwezig geweest bij dat gedoe met de hofstadgroep.

en zo zullen er vast nog meer dingen zijn. Defensie kan overal voor ingezet worden, dus ook voor het eruit knikkeren van ongewenste gasten. Ookal zie ik dat zo 123 niet gebeuren, maar het kan wel. Zodra de politie(of andere instelling) een situatie niet meer aan kunnen dan word defensie ingezet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')