Dat is dus precies wat er na 9 juni ineens wel eens mogelijk zou kunnen worden...quote:Op zaterdag 6 maart 2010 02:56 schreef Rave_NL het volgende:
Zolang zij het niet nodig achten
'Stadscommando's' bedreigen winkeliers Almerequote:Op zaterdag 6 maart 2010 04:03 schreef Megumi het volgende:
Ik vraag me af wat Wilders bedoeld met het begrip "stads commando"
Dat van die stadscommando's, dat is er eentje uit jouw gelederen. Dat was uit de duim gezogen namelijk. Verder ben jij een mongool met je vergelijking met de Kristallnacht. En nu opsodemieteren. Doei.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 02:25 schreef denkert het volgende:
Het vaderland wordt overwoekerd door buitenlandse horden, terwijl het leger in het verre buitenland bezig is met het overhoop knallen van de plaatselijke bevolking een opbouwmissie. Wordt het niet eens tijd om terug te keren naar het vaderland om alles wat er buitenlands of anderszins irritant uitziet overhoop te knallen over de grens te kieperen? Niet de oost- of zuidgrens natuurlijk, doe maar noordwest. En met uitzondering van de chinees en de italiaan, die willen we graag houden.
Dit naar aanleiding van "de stadscommando's van Wilders", de resultaten van de gemeenteraad verkiezingen in Almere en de verwachtingen voor de Tweede Kamer verkiezingen, dus graag vóór 9 juni als het eventjes kan. Om te profiteren van ervaringen uit het verleden wel even dit stukje lezen.
Ik ben erg benieuwd of er een meerderheid bestaat voor een dergelijk plan.![]()
![]()
dat dus.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 11:35 schreef Vortix het volgende:
Stadscommando's
Peppy stadswachten, dat is wat het zijn.
Overigens is de krijgsmacht bedoeld voor bedreigingen van buiten. Voor bedreigingen van binnen heb je de politie en daar is een reden voor. Laten we dat vooral zo houden.
De Marechaussee is eerst en vooral een militaire politiemacht die het justitieel apparaat binnen Defensie waarborgt. Wederom geldt naar mijn mening dat ook de Marechaussee niet op elke straathoek vertegenwoordigd zou moeten zijn.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 11:45 schreef Rave_NL het volgende:
Even de advocaat van de duivel spelen, Wilders riep wel toen met die Molukkers/Marokkanen op om de Marachaussee in te zetten... Stel dat hij regeringshoofd wordt...
Er staat nergens omschreven dat de krijgsmacht bedoeld is voor dreigingen van buiten. Dat is dus ook niet zo.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 11:35 schreef Vortix het volgende:
Overigens is de krijgsmacht bedoeld voor bedreigingen van buiten. Voor bedreigingen van binnen heb je de politie en daar is een reden voor. Laten we dat vooral zo houden.
Megumiquote:Op zaterdag 6 maart 2010 04:05 schreef Megumi het volgende:
Of wordt het iemand in een bruin uniform met een blonde pruik op.
Nee. Het ontbreekt zelfs totaal.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 03:47 schreef denkert het volgende:
[..]
Is het sarcasme misschien niet duidelijk genoeg?
Helemaal mee eens. Probleem is dan wel dat de nieuwe nederlanders door nogal veel stemmers als "buiten" worden gezien, ook al zijn ze hier geboren en opgegroeid en hebben ze een nederlands paspoort, en er is al een aantal keren geroepen dat het leger / de marechaussee / de mariniers hun wijk maar eens moet komen schoonvegen.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 11:35 schreef Vortix het volgende:
Hm. Zou toch denken dat die emoticons, de doorhalingen en vooral die noordwest grens het sarcasme wel duidelijk zouden maken. Dat een dergelijke tekst serieus kan worden opgevat geeft te denken. Bij nader inzien zijn er inderdaad al mensen die iets dergelijks serieus menen, dus ik geef je gelijk. Bij dezen:quote:Op zaterdag 6 maart 2010 12:53 schreef RonaldV het volgende:
[sarcasme]
Nee. Het ontbreekt zelfs totaal.
Aangezien het sarcasme niet is overgekomen zal ik dan ook maar het doel van dit topic duidelijker maken:quote:Op zaterdag 6 maart 2010 11:32 schreef Lightning_NL het volgende:
Dat van die stadscommando's, dat is er eentje uit jouw gelederen. Dat was uit de duim gezogen namelijk. Verder ben jij een mongool met je vergelijking met de Kristallnacht. En nu opsodemieteren. Doei.
Gelukkig zijn er nog mensen die precies begrijpen wat ik probeer te bereiken. Dank!quote:Op zaterdag 6 maart 2010 11:45 schreef Rave_NL het volgende:
Even de advocaat van de duivel spelen, Wilders riep wel toen met die Molukkers/Marokkanen op om de Marachaussee in te zetten... Stel dat hij regeringshoofd wordt...
Ik zou het geweldig vinden om in eigen land ingezet te worden.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 13:47 schreef denkert het volgende:
[..]
Aangezien het sarcasme niet is overgekomen zal ik dan ook maar het doel van dit topic duidelijker maken:
Het zou best eens kunnen dat de volgende regering inderdaad een beroep zal doen op Defensie om ongewenste elementen te verwijderen. Het leger wordt wel vaker tegen de eigen bevolking ingezet, in de huidige tijd in verschillende landen, en ook door de hele geschiedenis heen, bijvoorbeeld de brand van Rome, maar Godwin's law is toch bij uitstek geschikt voor een scherpe discussie.
Mijn doel met dit topic is dat mensen binnen Defensie daar van te voren al eens goed over nadenken.
Want het zou best eens kunnen dat je dan bevelen moet weigeren.
En dat is nooit een gemakkelijke zaak.
Opmerkelijk dat een dergelijke training al bestaat. Maar stel dat je bevel krijgt om hier geboren en opgegroeide nieuwe nederlanders met een nederlands paspoort het land uit te zetten, wegens verkeerde voorouders of wegens irritant gedrag, zou je zo'n bevel opvolgen of zou je dan moeten weigeren? Niet om Godwin er weer bij te halen, maar "bevel is bevel" was toen geen geldig excuus.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 14:01 schreef Lightning_NL het volgende:
Ik zou het geweldig vinden om in eigen land ingezet te worden.
Vorige keer nog een oefening gedaan met een scenario om criminelen in eigen land aan te pakken.
Nee hoor, het is al sinds jaar en dag gebruikelijk dat Defensie -indien de noodszaak daarvoor bestaat- assistentie levert aan andere overheidsdiensten, daaronder inbegrepen de politie. Zo liepen rond 1980 Marechaussees mee bij de politie in Amsterdan, die destijds onderbemand was. Defensie heeft ook wel eens met behulp van een Apache criminelen opgespoord die zich in een bos verstopt hadden. Hun opsoringsapparatuur was beter dan die van de politie, en bovendien waren ze dichterbij: de criminelen hadden zich net buiten de vliegbasis Gilze-Rijen verstopt. Defensie heeft in het verleden ook ondersteund bij het beveiligen van de EBI in Vught, afgelopen jaarwisseling nog bij het bewaken van dorpjes in Noord-Brabant, en in een nog verder verlenen bij het afsluiten van gebieden bij de bestrijding van de varkenspest.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 14:01 schreef denkert het volgende:
[..]
Opmerkelijk dat een dergelijke training al bestaat.
Hypothetisch, he? Want dat bevel zal er nooit komen. Wilders zal in dit land nooit een meerderheid kunnen halen, daar zijn we veel te verdeeld voor. En een 'putsch' zie ik hier niet gebeuren.quote:Maar stel dat je bevel krijgt om hier geboren en opgegroeide nieuwe nederlanders met een nederlands paspoort het land uit te zetten, wegens verkeerde voorouders of wegens irritant gedrag, zou je zo'n bevel opvolgen of zou je dan moeten weigeren? Niet om Godwin er weer bij te halen, maar "bevel is bevel" was toen geen geldig excuus.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |