Wat begrijp je niet aan het woord 'meestal'?quote:Op zaterdag 6 maart 2010 10:26 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ah, dus het was toch magnesiumpoeder wat hij snoof?
Ik zie dat ook niet in maar het gebeurt welquote:Op zaterdag 6 maart 2010 13:35 schreef Terecht het volgende:
[..]
En hoe zit het met de 5% meest kapitaalkrachtigen? Waar stemmen zijn op? Zijn daar ook statistieken van bekend? Als het leeuwendeel daarvan een voorkeur voor de VVD heeft dan moet er dus een brede groep kiezers zijn met lagere inkomens die ook op de VVD stemmen. Ik zie niet zo gauw in waarom zij dat zouden willen, de VVD lijkt me voor die groep niet de partij die hun belangen het beste behartigt.
Als iemand gelooft dat de PVV goed doet, is ie zo slecht geinformeerd, dat hem schuld door nalatigheid kan worden aangerekend. Stiekem vind ik dat van alles ter rechterzijde van D66.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 07:13 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Hou nou toch op man. Iedereen is verantwoordelijk voor alles wat hij doet. Kijk eens in het label van je shirt. Staat er wel eens "made in Bangladesh" in? Dat bedoel ik dus.
Als je SP stemt vind je dat VVD menselijk leed veroorzaakt. Andersom is het ook het geval. De SP wil alle Poolse arbeiders het land uit, wat helemaal niet kan en dat soort zaken. Er is niet iets als goed of slecht. Er is alleen iets waar je zelf in gelooft wat goed of slecht is.
Zou het dezelfde psychologie zijn als veel republikeinse stemmers in de VS hebben? Daar is een grote groep kiezers die aan de onderkant van de samenleving leeft maar toch op een partij stemt waarvan is aangetoond(!) dat ze daarmee slechter af zijn.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 13:42 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ik zie dat ook niet in maar het gebeurt wel
Sorry, maar de wereld zit niet zo simpel in elkaar als jij denkt. Waarom zou Harry de Winter bijvoorbeeld SP stemmen? Persoonlijk financieel gewin is niet voor iedereen de bepalende factor in de keuze om op een partij te stemmen. Heel vaak niet, durf ik wel te beweren. En dat werkt beide kanten op.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 12:26 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Luister. Losers in de maatschappij stemmen geen VVD. Niet dat je een loser bent als je SP stemt, maar waarom zou Sven in godsnaam SP, groenlinks, PVDA, CDA stemmen?
bron?quote:Op zaterdag 6 maart 2010 13:26 schreef Klopkoek het volgende:
Gemiddeld genomen hebben GroenLinks, D66 en PvdA stemmers hogere inkomens dan VVD'ers.
Ben ik ook wel benieuwd naar.quote:
Ligt eraan hoe je dat belang definieert. Wat ook mee speelt is dat velen van hen het idee hebben dat ze ooit rijk kunnen worden.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 13:45 schreef Terecht het volgende:
[..]
Zou het dezelfde psychologie zijn als veel republikeinse stemmers in de VS hebben? Daar is een grote groep kiezers die aan de onderkant van de samenleving leeft maar toch op een partij stemt waarvan is aangetoond(!) dat ze daarmee slechter af zijn.
NKO, enquetes van TNS NIPO, Synovate.quote:
Ja maar wordt dat idee niet vooral bevordert door diezelfde Republikeinse belangen? Dat is als een hond een been voorhouden die het nooit zal kunnen grijpen, afgezien van een zeldzame uitzondering.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 15:23 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ligt eraan hoe je dat belang definieert. Wat ook mee speelt is dat velen van hen het idee hebben dat ze ooit rijk kunnen worden.
Oke, ik kan het zelf niet vinden. Ik blijf er bij dat heel veel stemmen in achterstandswijken naar de pvda gaan ipv op de VVD. En dat moet het gemiddelde heel erg omlaag trekken. Wellicht hebben de mensen in achterstandswijken het dan gehad met de softe aanpak van de pvda.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 15:26 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
NKO, enquetes van TNS NIPO, Synovate.
Marginale partijen zoals D66, GroenLinks en ook de SGP hebben altijd wel rijke kiezers gehad. Het opmerkelijke is dat sinds kort ook de PvdA rijkere kiezers heeft dan de VVD![]()
Ook opmerkelijk is trouwens dat het gemiddelde inkomen van de leden van politieke partijen ook fors hoger ligt dan het gemiddelde inkomen van de nederlander.
Afgezien van mijn mening over Wilders. Is een reactie als de jouwe weer koren op de molen van Wilders en zijn electoraat. Het establishment leert het nooit en dan met name de SP en PVDA.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 13:42 schreef Louis22 het volgende:
[..]
Als iemand gelooft dat de PVV goed doet, is ie zo slecht geinformeerd, dat hem schuld door nalatigheid kan worden aangerekend. Stiekem vind ik dat van alles ter rechterzijde van D66.
Omdat Harry links is maar wel geld heeft. Je ziet toch dat Sven Kramer niet gelooft in de zieligheidsindustrie. Hij leeft in zijn eigen wereld en dat is hem goed recht.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 14:09 schreef Jane het volgende:
[..]
Sorry, maar de wereld zit niet zo simpel in elkaar als jij denkt. Waarom zou Harry de Winter bijvoorbeeld SP stemmen? Persoonlijk financieel gewin is niet voor iedereen de bepalende factor in de keuze om op een partij te stemmen. Heel vaak niet, durf ik wel te beweren. En dat werkt beide kanten op.
Whehehe.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 19:56 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Ga maar lekker huilen in plaats van inhoudelijk reageren.
Ik ben het met Paul Krugman eens over sweatshops: beter dat dan werkloosheid.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 19:38 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Afgezien van mijn mening over Wilders. Is een reactie als de jouwe weer koren op de molen van Wilders en zijn electoraat. Het establishment leert het nooit en dan met name de SP en PVDA.
Een SP sympathiseert zich graag met figuren als Chavez. Als je denkt dat dat de wereld goed doet.
PS Fijn dat je ook reageert om mijn voorbeeld van kinderarbeid.
Was gewoon van de NOS volgens mij, wat het nog triester maakt overigensquote:Op vrijdag 5 maart 2010 23:42 schreef alors het volgende:
Die Titanic analyse van die Amerikaanse zender
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |