Hoe vaak moet jou nog gezegd worden dat het opladen van de OV chipkaart ook automatisch kan?quote:Op zondag 7 maart 2010 20:08 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
het apparaat die noodzakelijk is voor het opladen wel anders zou deze thread niet bestaan!
[..]
die apparaten zijn er dus skim gevaar is er ook dat is bij strippenkaarten NIET het is op geen enkele manier te vergelijken met het kopen van een strippenkaart
[..]
- geen zones maar dan moet je de KMs bijhouden EN je saldo geen voordeel maar eerder een nadeel
- gedoe met kaarten kopen![]()
- wauw ik ben helemaal om![]()
- nee in de rij staan om die kaart op te laden![]()
- goedkoper????????? ga je moeder in de maling nemen!!!!!
En op welke manier is dat de schuld van de OV chipkaart en had dat ook niet eerder kunnen gebeuren?quote:Op zondag 7 maart 2010 20:01 schreef Zelva het volgende:
[..]
Lezen! Door een fout van een ov-bedrijf duurt het langer dan noodzakelijk, maar mag je wel al die tijd lekker door blijven betalen.
Als je voor het instappen je bij de conducteur meldt kan er altijd een oplossing gevonden worden.quote:Nee hoor, dat heeft geen enkele zin. Kaartjes kopen bij de conducteur kan niet meer, je krijgt sowieso een boete.
En de OV bedrijven verspillen bakken met geld om mensen die te dom zijn om uit te checken te compenseren. Dat is dus niet alleen het bedrag dat die mensen tegoed hebben, maar ook de administratie kosten. Dat vergeet je voor het gemak maar even.quote:Het gaat erom dat de problemen worden afgewenteld op de reiziger. Als er iets mis gaat, met de ov-chipkaart heeft niemand daar, of hooguit na veel gezeur pas wéken achteraf, een boodschap aan en is de reiziger altijd verantwoordelijk voor het oplossen van het probleem, ook als dit hem bakken met geld kost.
Heb jij er een bron voor dat legio conducteurs dat doen?quote:Voor zichzelf praat? Heb je daar een bron voor? Volgens mij doen legio conducteurs dit, denken legio personeelsleden zo. En zelfs al zou dat zo zijn, de reiziger met net die ene conducteur die voor zichzelf praat, zit wel met de gebakken peren en moet maar zien dat ie zijn geld terugkrijgt.
Hoe dan ook, de het wordt niet afgewenteld op de reizigers zoals jij beweerd.quote:Ik weet niet of je het weet, maar DUO is geen vervoersbedrijf. Bij het vervoersbedrijf kon Ravvie stikken.
Nou prima dan. 1 voorbeeld waarbij het op de reiziger wordt afgeschoven.quote:Het staat er toch echt: 'zegt een tamelijk onvriendelijke man aan de telefoon dat hij daar niks aan kan doen en geen idee heeft hoe dat komt'. Met andere woorden: Je betaalt teveel ja, maar dat is pech hebben en nog een prettige dag verder.
Geef mij eens 1 reden om te denken dat een dergelijk systeem binnen een paar maanden foutloos zou kunnen draaien.quote:Understatement van het jaar.
[..]
Geef mij één voorbeeld van iets dat altijd goed gaat bij het chipkaartsysteem. Kun je niet, want alle facetten van het chipkaartsysteem zijn nog steeds vreselijk onbetrouwbaar.
Want?quote:Nee, dat moet eigenlijk nog beginnen.
Dan zul jij weinig systemen om je heen hebben waar je niet aan went.quote:Nee sorry, een systeem dat niet voor 99,99 procent betrouwbaar is, went nooit.
De OV chipkaart wordt steeds beter gewaardeerd in Rotterdam.quote:Bron?
Ik zei dus duidelijk dat veel reizen goedkoper zijn geworden, jij maakt daar een probleem van.quote:Op zondag 7 maart 2010 20:30 schreef macca728 het volgende:
Wie zegt dat alles duurder is geworden dan ?
Uit onderzoek is gebleken dat GEMIDDELD de tarieven met 10 tot 20% zijn gestegen met de OV chipkaart.
Dus er zullen ook reizen goedkoper zijn geworden ja.
Wat begrijp je hier niet van dan ?
nee jij vind dit een voordeel van de OV chipkaart, maar het is een nadeel want nog veel meer reizen zijn duurder geworden,quote:Op zondag 7 maart 2010 20:33 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Ik zei dus duidelijk dat veel reizen goedkoper zijn geworden, jij maakt daar een probleem van.
inderdaad... ben benieuwd hoeveel ze hem betalen voor die prpogandaquote:Op zondag 7 maart 2010 20:35 schreef macca728 het volgende:
[..]
nee jij vind dit een voordeel van de OV chipkaart, maar het is een nadeel want nog veel meer reizen zijn duurder geworden,
Maar ja dat begreep je eerder ook al niet, dus het zal nu ook wel niet overkomen.
Nou als iemand mij wil betalen om mijn mening te geven over dit gezeur, graagquote:Op zondag 7 maart 2010 20:43 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
inderdaad... ben benieuwd hoeveel ze hem betalen voor die prpoganda
Omdat alleen een ov-chipkaart thuisgestuurd moet worden. Vroeger haalde je die dingen op een postkantoor.quote:Op zondag 7 maart 2010 20:31 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
En op welke manier is dat de schuld van de OV chipkaart en had dat ook niet eerder kunnen gebeuren?
Ja natuurlijk kan dat.quote:Als je voor het instappen je bij de conducteur meldt kan er altijd een oplossing gevonden worden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Welke administratiekosten? En laten we nou niet net doen alsof de vervoersbedrijven filantropisch bezig zijn, de enige reden dat ze nu teruggeven is omdat er met geen mogelijkheid te zien is of het gaat om 'vergeten uit te checken' of dat het een van de duizenden en duizenden gevallen is waarbij de apparatuur faalt. Maar dat de vervoersbedrijven tóch afwillen van het teruggeven is weer een perfect voorbeeld van 'buig voor de ov-chipkaart, want de ov-chipkaart faalt nooit'-retoriekquote:En de OV bedrijven verspillen bakken met geld om mensen die te dom zijn om uit te checken te compenseren. Dat is dus niet alleen het bedrag dat die mensen tegoed hebben, maar ook de administratie kosten.Ik wel en ik denk het gros van de mensen hier ook. En niet voor niets.quote:Dat de problemen alleen worden afgewenteld op de reiziger is jouw idee, ik zie in jouw voorbeelden geen aanleiding om dat ook te denken.Waar dan? Ik zie het niet. Met veel pijn en moeite geven ze misschien geld terug, symptoombestrijding. Het probleem oplossen, dat doen ze dan niet, omdat ze het waanidee hebben dat het probleem altijd bij de reiziger ligt.quote:Daar trekken de OV bedrijven ook het boetekleed aan.Misschien wel ja, maar dat dan áltijd met allerlei lastige formulieren en procedures moet, die weken, maanden, in beslag nemen, waarbij je maar moet hopen dat je ooit je geld terugkrijgt.quote:Dat de reiziger zelf actie moet ondernemen is logisch.De ov-bedrijven kunnen natuurlijk ook gewoon dat compleet achterlijke borgsysteem afschaffen. Als er dan wat fout gaat met uitchecken, dan is het probleem hooguit voor de vervoersbedrijven.quote:Nederland zou te klein zijn als de NS zou zeggen "meneer, we zien dat uw reis niet goed is gegaan, hier heeft u uw geld terug". Er wordt nu al geklaagd dat de privacy geschonden wordt, maar als het misgaat, moeten de OV bedrijven dat wel in de gaten houden
Laten we het meteen goed doen en dat hele onzalige systeem afschaffen, dan kan er voor de reiziger in ieder geval NIETS meer fout gaan.
Met andere woorden: laten ze met een systeem komen dat in álle gevallen er voor zorgt dat de reiziger nooit of bijna nooit schade kan ondervinden. Nu levert elke fout van het systeem een reiziger altijd schade op. Dat is gewoon te triest voor woorden.Het gaat erom dat je als reiziger afhankelijk bent van de conducteur, gelooft die jou niet, dan ben je een eurootje of vijftig kwijt en krijg je dat nooit meer terug.quote:Heb jij er een bron voor dat legio conducteurs dat doen?
Ik zie uit jouw voorbeeld nergens staan dat die reiziger zijn geld kwijt is.Tuurlijk wel, jij mag van alles voorschieten, dat is de omgekeerde wereld. En als DUO het betaalt, worden de problemen ook gewoon afgewenteld op de reiziger, want dat zijn ook belastingbetalers.quote:Hoe dan ook, de het wordt niet afgewenteld op de reizigers zoals jij beweerd.Een paar maanden? Grapjas. We praten hier al over meer dan twee decennia ontwikkeling. Sterker nog, vijf jaar geleden had het allemaal al moeten werken en in heel Nederland ingevoerd moeten zijn.quote:Geef mij eens 1 reden om te denken dat een dergelijk systeem binnen een paar maanden foutloos zou kunnen draaien.Maar dan kost me dat niet per definitie geld waarbij ik moet hopen dat ik het maar weer terug krijg. Nooit iets fout gaan, nee, maar wel 99,99999999 procent. En dan heb ik het over alle andere systemen, maar niet de ov-chipkaart. Daar ligt het betrouwbaarsheidpercentage voor mij persoonlijk eerder tegen de 66,67 procent aan.quote:Het is ook redelijk naief om te denken dat er systemen bestaan waarbij nooit iets fout gaan. Kaart automaten hebben ook wel eens pinstoringen gehad. kaart automaten van het GVB zijn ook wel eens uitgevallen.
Maar beantwoord de vraag nou gewoon eens, want die sla je gemakshalve maar weer over. Zal ik hem nog iets herformuleren.
Geef mij één voorbeeld van iets dat voor 99,9999999 procent goed gaat bij het chipkaartsysteem.Omdat de deadline nog niet verstreken is.quote:Want?Alle systemen, behalve het ov-chipkaartsystem. Ik heb nog nooit problemen gehad met pinnen, met mijn creditcard, met mijn andere tegoedkaarten, met klantenkaarten, met strippenkaarten, met het kopen van treinkaartjes. ik heb wel tig problemen gehad met de ov-chipkaart. Het heeft gewoon geen zak te maken met wennen, maar het systeem is gewoon inherent onbetrouwbaar, te complex en niet geschikt voor de lappendeken aan vervoerders, tarieven, abonnementen, kortingsregelingen en wat er allemaal nog meer bij komt kijken.quote:Dan zul jij weinig systemen om je heen hebben waar je niet aan went.Tuurlijk joh, heb je daar onafhankelijke cijfers voor?quote:De OV chipkaart wordt steeds beter gewaardeerd in Rotterdam.
Gast, wat lul je in godsnaam?quote:Op zaterdag 6 maart 2010 10:54 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
- Geen gedoe met zones
- Geen gedoe met nieuwe kaarten kopen als die op is, hooguit om de 5 jaar.
- 1 kaart die je voor alle OV bedrijven kan gaan gebruiken
- Niet in de rij hoeven staan om een treinkaartje te kopen
- In veel gevallen inderdaad goekoper
- Privacy wordt niet aangetast
- Welke storingen heb je het over?
Dingen die jij niet weet blijkbaar.quote:Op zondag 7 maart 2010 21:17 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Gast, wat lul je in godsnaam?
Privacy niet aangetast?
Niet in de rij staan?
Waar héb je het over?
Oh, vandaar dat er vanuit justitie verzoeken binnen komen om de gegevens uit te lezen. Omdat het allemaal onmogelijk terug te voeren valt op de persoonquote:Op zondag 7 maart 2010 21:19 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Dingen die jij niet weet blijkbaar.
Nog nooit van automatisch opladen gehoord? Nog nooit gehoord dat de persoonskenmerken worden verwijderd bij de opslag van gegevens?
En het naar een postkantoor sturen van de kaart kon ook nooit vertraging oplopen natuurlijkquote:Op zondag 7 maart 2010 21:03 schreef Zelva het volgende:
[..]
Omdat alleen een ov-chipkaart thuisgestuurd moet worden. Vroeger haalde je die dingen op een postkantoor.
quote:Ja natuurlijk kan dat.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.probeer het eens, ik ben benieuwd hoe het afloopt.quote:automaat is kapot, kan geen kaartje kopen
Is de Kaartautomaat kapot, ga dan naar een andere Kaartautomaat of de balie. Als dit niet mogelijk is, meldt u zich direct bij de conducteur. De conducteur schrijft een Uitstel van Betaling voor de ritprijs en de wettelijke verhoging van ¤ 35 en zal aantekenen wat de reden is dat u geen kaartje heeft. Deze aantekening is leidend voor de afhandeling door Klantenservice.Jij denkt dat de mensen die uitzoeken hoeveel geld jij terug moet krijgen en dat verwerken gratis werken?quote:Welke administratiekosten? En laten we nou niet net doen alsof de vervoersbedrijven filantropisch bezig zijn, de enige reden dat ze nu teruggeven is omdat er met geen mogelijkheid te zien is of het gaat om 'vergeten uit te checken' of dat het een van de duizenden en duizenden gevallen is waarbij de apparatuur faalt. Maar dat de vervoersbedrijven tóch afwillen van het teruggeven is weer een perfect voorbeeld van 'buig voor de ov-chipkaart, want de ov-chipkaart faalt nooit'-retoriek
Ik zeg ook nergens dat ze filantropisch zijn, ik geef alleen maar een duidelijk voorbeeld dat hun ook veel geld kwijt zijn omdat jij zo loopt te zeuren dat de klanten veel geld kwijt zijn.
Nu geven ze het geld sowieso terug, ook al ben je het vergeten.
Natuurlijk gaan ze daar straks mee stoppen als de apparatuur gewoon goed werkt. Anders blijven mensen het "vergeten". Helaas zijn wij Nederlanders niet zo netjes om alles eerlijk te spelen. Dus vandaar dat de bedrijven wat harder op moeten treden.
Als blijkt dat het aan de apparatuur lag, krijg je wel gewoon je geld terug.Jij hebt het waanidee dat ze altijd de reiziger de schuld geven en niks aan de problemen doen.quote:Ik wel en ik denk het gros van de mensen hier ook. En niet voor niets.
[..]
Waar dan? Ik zie het niet. Met veel pijn en moeite geven ze misschien geld terug, symptoombestrijding. Het probleem oplossen, dat doen ze dan niet, omdat ze het waanidee hebben dat het probleem altijd bij de reiziger ligt.Zoals ik net al zei, als wij gewoon netjes zouden doen en niet allerlei manieren zouden verzinnen om een ander de poot uit te draaien, zouden dergelijke formulieren, procedures en controles niet nodig zijn.quote:Misschien wel ja, maar dat dan áltijd met allerlei lastige formulieren en procedures moet, die weken, maanden, in beslag nemen, waarbij je maar moet hopen dat je ooit je geld terugkrijgt.Goed plan. Als jij beloofd dat nooit iemand daar misbruik van gaat maken, dan wil ik dat voorstel wel steunen.quote:De ov-bedrijven kunnen natuurlijk ook gewoon dat compleet achterlijke borgsysteem afschaffen. Als er dan wat fout gaat met uitchecken, dan is het probleem hooguit voor de vervoersbedrijven.Aan dat systeem wordt gewerkt. Het is alleen dermate complex systeem dat het niet op een kantoortje uit te testen is. Dat snap je zelf toch ook wel he.quote:Laten we het meteen goed doen en dat hele onzalige systeem afschaffen, dan kan er voor de reiziger in ieder geval NIETS meer fout gaan.
Met andere woorden: laten ze met een systeem komen dat in álle gevallen er voor zorgt dat de reiziger nooit of bijna nooit schade kan ondervinden. Nu levert elke fout van het systeem een reiziger altijd schade op. Dat is gewoon te triest voor woorden.En waaruit blijkt dat je dat nooit meer terugkrijgt?quote:Het gaat erom dat je als reiziger afhankelijk bent van de conducteur, gelooft die jou niet, dan ben je een eurootje of vijftig kwijt en krijg je dat nooit meer terug.
Onderbuik of heb je ook reële zaken?Als de fout bij DUO ligt, lijkt het mij logisch dat ze daarvoor betalen.quote:Tuurlijk wel, jij mag van alles voorschieten, dat is de omgekeerde wereld. En als DUO het betaalt, worden de problemen ook gewoon afgewenteld op de reiziger, want dat zijn ook belastingbetalers.
Jij bent in ieder geval niet de dupe.Klopt. Mede door allerlei belangenorganisaties die hun eigen plannen door wilde drukken en trage politiek heeft het veel te lang geduurd. Dat zegt niks over de kwaliteit van de OV chipkaart.quote:Een paar maanden? Grapjas. We praten hier al over meer dan twee decennia ontwikkeling. Sterker nog, vijf jaar geleden had het allemaal al moeten werken en in heel Nederland ingevoerd moeten zijn.
En denk je echt dat zoiets als dit makkelijk te realiseren is? Een compleet nieuw betaal systeem voor heel het OV in Nederland. Dat is niet zomaar te doen.Als jouw OV studentenkaart verkeerd gedrukt is en de conducteur geeft jou een boete, kost het jou ook geld. Als de bank per ongeluk geld van jou rekening haalt, moet je ook maar zien of je het terug krijgt. Zo zijn er wel veel meer dingen te verzinnen.quote:Maar dan kost me dat niet per definitie geld waarbij ik moet hopen dat ik het maar weer terug krijg. Nooit iets fout gaan, nee, maar wel 99,99999999 procent. En dan heb ik het over alle andere systemen, maar niet de ov-chipkaart. Daar ligt het betrouwbaarsheidpercentage voor mij persoonlijk eerder tegen de 66,67 procent aan.Dat is een onredelijke vraag, zoals ik net al probeerde duidelijk te maken. Er bestaat geen enkel systeem waarbij iets voor 99 procent goed gaat.quote:Maar beantwoord de vraag nou gewoon eens, want die sla je gemakshalve maar weer over. Zal ik hem nog iets herformuleren.
Geef mij één voorbeeld van iets dat voor 99,9999999 procent goed gaat bij het chipkaartsysteem.Maar het is al weken geleden begonnen met de omwisselingen. En jij stelt dat het nu nog moet beginnen.quote:Omdat de deadline nog niet verstreken is.Misschien dat jij geen problemen hebt gehad met pinnen, maar die zijn er wel degelijk geweest. Pin automaten die het niet deden, pinpassen die weigerden etc.quote:Alle systemen, behalve het ov-chipkaartsystem. Ik heb nog nooit problemen gehad met pinnen, met mijn creditcard, met mijn andere tegoedkaarten, met klantenkaarten, met strippenkaarten, met het kopen van treinkaartjes. ik heb wel tig problemen gehad met de ov-chipkaart. Het heeft gewoon geen zak te maken met wennen, maar het systeem is gewoon inherent onbetrouwbaar, te complex en niet geschikt voor de lappendeken aan vervoerders, tarieven, abonnementen, kortingsregelingen en wat er allemaal nog meer bij komt kijken.
Dat jij het onbetrouwbaar en te complex vind is jouw mening. Ik ben zelf tevreden, vind het niet complex en vind het prima geschikt voor de OV bedrijven.Nou bijvoorbeeld.quote:Tuurlijk joh, heb je daar onafhankelijke cijfers voor?
September 2009 http://www.stadsregio.info/#pagina=2847Ga nog even zoeken naar een recenter bericht dat ik onlangs tegenkwam. Kan het niet zo snel vinden.quote:Als belangrijkste verbeterpunt voor de landelijke invoering van de OV-chipkaart noemen de reizigers het vaakst meer inzicht in de tarievenstructuur. Uitgebreidere communicatie kan hierin helpen. Metroreizigers waarderen de kaart gemiddeld met een 6,6 en 62% van deze reizigers geeft een rapportcijfer 7 of hoger. Dit is vergelijkbaar met de waardering in februari 2009. 86% van de metroreizigers is gewend aan de OV-chipkaart. Naast de metro gebruiken zij de OV-chipkaart ook in de tram (55%), stadsbus (34%) en streekbus (18%). Ongeveer de helft van alle gebruikers vindt dat de kaart het reizen met het OV gemakkelijk maakt.Leaf
Heb jij voorbeelden daarvan?quote:Op zondag 7 maart 2010 21:28 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Oh, vandaar dat er vanuit justitie verzoeken binnen komen om de gegevens uit te lezen. Omdat het allemaal onmogelijk terug te voeren valt op de persoon
Droom fijn verder jochie.
Dat doen ze dan ook al.quote:Op zondag 7 maart 2010 21:56 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Heb jij voorbeelden daarvan?
Als justitie zo graag informatie wilt van personen, kunnen ze veel beter de GSM volgen. Dan weet men op elk tijdstip waar men was.
ja ongelovelijke thomas, je moet eens een keer lezenquote:Op zondag 7 maart 2010 21:56 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Heb jij voorbeelden daarvan?
Als justitie zo graag informatie wilt van personen, kunnen ze veel beter de GSM volgen. Dan weet men op elk tijdstip waar men was.
7 jaar gebeurd alleen bij de OV chipkaart ja.quote:Op zondag 7 maart 2010 22:06 schreef VancouverFan het volgende:
[quote]Op zondag 7 maart 2010 22:02 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Dat doen ze dan ook al.
En nu komt daar de ov-chipkaart bij.
[/quote
Nogmaals, heb jij daar voorbeelden van dat ze dat doen bij de OV chipkaart?
En waarom zouden ze dat alleen bij de OV chipkaart doen en niet bij je pinpas, credit card etc?
Die privacy hebben we allang verspeeld.
Beetje laat om nu nog te gaan klagen en doen alsof het alleen bij de OV chipkaart kan en gebeurd.
Voor de derde keer, heb je daar voorbeelden van?quote:Op zondag 7 maart 2010 22:08 schreef macca728 het volgende:
[..]
7 jaar gebeurd alleen bij de OV chipkaart ja.
Warom kom je nou weer met die voorbeelden van pinpas en creditcard ?
Zie mijn antwoord de vorige topics
En de rechter heeft het gebruik daarvan verboden.quote:Op zondag 7 maart 2010 22:06 schreef macca728 het volgende:
[..]
ja ongelovelijke thomas, je moet eens een keer lezen
bij een verkrachting bij een metrostation heeft justitie gevraagd om alle chipkaarten die daar hadden in of uitgecheckt.
Zo wilde men de dader kunnen vinden, maar de rechter heeft dat verboden.
Dus ja, je gegevens zijn gekoppeld aan je naam en adres
zie vorige topicsquote:Op zondag 7 maart 2010 22:14 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Voor de derde keer, heb je daar voorbeelden van?
En waarom zou justitie GSM, pin en creditcard gegevens niet opvragen? Want dat zijn net zo goed interessante gegevens voor de politie. Misschien wel interessanter dan de gegevens van een OV chipkaart.
als iemand van het padje is ben jij het wel tering echt niet normaalquote:Op zondag 7 maart 2010 22:31 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Je verwacht dat ik 22 delen ga doorspitten
Ben je gek ofzo.
Snap jij ondertussen al dat een pinpas net zo noodzakelijk is voor het kopen van een strippenkaart als voor het opladen van je OV chipkaart.quote:Op zondag 7 maart 2010 22:35 schreef GewoneMan het volgende:
kan iemand een pol opstarten? hoe dik is de stalenplaat in VancouverFans hoofd
ik gok 23,7 CM dik (en dan blijft er niet bijster veel over voor grijze massa![]()
even aangepast.quote:Op zondag 7 maart 2010 22:39 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Snap jij ondertussen al dat een pinpas net zo noodzakelijk gemaakt is voor het kopen van een strippenkaart als voor het opladen van je OV chipkaart.
Zolang jij dat niet wilt snappen ben jij diegene met een plaat voor z'n hoofd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |