inderdaad! die vooruitgang wil gewoon alles onder de kaasstolp vegen om op het pluche te blijven, Haagse kliek die vooruitgang. tijd voor verandering, tijd voor het concilie van Niceaquote:Op zaterdag 6 maart 2010 22:56 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Vooruitgang... Het zou verboden moeten worden...
Ik hoorde laatst iemand zeggen dat ten tijde van het invoeren van de Strippenkaart veel protest was. Het is maar wat je gewend bent.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 23:06 schreef nikk het volgende:
[..]
Je begrijpt dat je al deze stappen, m.u.v. de zones, ook met de chipkaart hebt. Tenzij je die op je mouw hebt genaaid dan. Zoals ik al eerder zei in dit topic, er zijn best voordelen aan de OV-chipkaart. Maar laten we nou niet doen alsof er geen nadelen zijn. Veel mensen ervaren die OV-chipkaart als een onding. Gelukkig kan je ook aan achteruitgang wennen.
grappig, ik heb dat nooit gehoord en zeker niet dat er 5 jaar problemen waren en dat mensen veel geld kwijt waren omdat ze iets 'vergaten"quote:Op zaterdag 6 maart 2010 23:26 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Ik hoorde laatst iemand zeggen dat ten tijde van het invoeren van de Strippenkaart veel protest was. Het is maar wat je gewend bent.
En dat is misschien het grootste nadeel: Mensen moeten aan iets nieuws wennen.
Nu moet je niet gaan liegen. Die mensen die vergeten uit te checken, wat vrij moeilijk is als overal staat dat je moet uitchecken, kunnen hun geld terug krijgen.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 23:41 schreef macca728 het volgende:
[..]
grappig, ik heb dat nooit gehoord en zeker niet dat er 5 jaar problemen waren en dat mensen veel geld kwijt waren omdat ze iets 'vergaten"
Ik hoef niet te wennen hoor, gebruik hem al 4 jaar. En ik zie dat er nog steeds veel fout gaat, wat niemand ontkent, behalve een paar.
Hele artikel is uitgebreider.quote:Op de invoering van de strippenkaart kwam een storm van kritiek. ‘Strippenkaart een flop’, kopt het Algemeen Dagblad vrijwel onmiddellijk. ‘Landelijke tarieven maken trams in steden duurder’. De PvdA wilde zelfs uitstel van de introductie vanwege de slechte voorbereidingen en de gebrekkige voorlichting aan het publiek. Er werd gesproken over een stroppenkaart.
quote:Ook over de inkt van de stempels is in de loop der jaren veel te doen geweest. De zwarte inkt droogde na een stempel bij de conducteur of chauffeur niet snel genoeg op en liet een lelijke vlek achter vooral op lichte kleding. Het land was weer te klein. ‘Die inkt is vijftien jaar geleden aangepast en geeft dus allang niet meer af.
Alles wat ontstaat uit automatisering of met auomatisering te maken heeft is technische en culturele achteruitgang en verloedering:quote:Op zaterdag 6 maart 2010 23:00 schreef nikk het volgende:
[..]
De OV-chipkaart is vooruitgang in techniek. Niet in gebruiksgemak.
kom je nou weer met dezelfde argumenten ?quote:Op zaterdag 6 maart 2010 23:51 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Nu moet je niet gaan liegen. Die mensen die vergeten uit te checken, wat vrij moeilijk is als overal staat dat je moet uitchecken, kunnen hun geld terug krijgen.
Probeer dat maar eens als je je strippenkaart mee had genomen in de was. Of in een plas water is gewaaid in een regenbui.
En wat verwacht jij dan? Dat een compleet nieuw systeem van de een op andere dag vlekkeloos werkt? In andere plaatsen waar ze iets vergelijkbaar hebben, kon de overgang soepel omdat ze bijvoorbeeld al een magneet lezer hadden. Daar kun je makkelijk een andere lezer bij zetten.
Leuk leesvoer over de invoering van de strippenkaart
http://www.volkskrant.nl/(...)ionale_Strippenkaart
[..]
Hele artikel is uitgebreider.
Voor een overzicht van 'die mieterse ov-chipkaart': klik.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 23:51 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Nu moet je niet gaan liegen. Die mensen die vergeten uit te checken, wat vrij moeilijk is als overal staat dat je moet uitchecken, kunnen hun geld terug krijgen.
Probeer dat maar eens als je je strippenkaart mee had genomen in de was. Of in een plas water is gewaaid in een regenbui.
En wat verwacht jij dan? Dat een compleet nieuw systeem van de een op andere dag vlekkeloos werkt? In andere plaatsen waar ze iets vergelijkbaar hebben, kon de overgang soepel omdat ze bijvoorbeeld al een magneet lezer hadden. Daar kun je makkelijk een andere lezer bij zetten.
Leuk leesvoer over de invoering van de strippenkaart
http://www.volkskrant.nl/(...)ionale_Strippenkaart
[..]
Hele artikel is uitgebreider.
Het is een uiterst relaxt systeem die OV chipkaart . En dat hele skimmen, waar dan ook bewijst maar te meer dat we hier ( net als de rest van Europa) van die hopeloos verouderde magneetstrip af moeten .quote:Op vrijdag 5 maart 2010 20:02 schreef o.us het volgende:
[..]
Ik wil mijn strippenkaart weer gebruiken, echt te kansloos dit systeem. Doe het gewoon beide, man.
quote:Op zondag 7 maart 2010 00:55 schreef macca728 het volgende:
[..]
kom je nou weer met dezelfde argumenten ?
Ik lees je 2000 posten weleens na als ik me verveel, je hoeft ze niet opnieuw te posten.
Hmmm.... Daar zie ik ongeveer hetzelfde gezeur als hier.quote:Op zondag 7 maart 2010 01:01 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Voor een overzicht van 'die mieterse ov-chipkaart': klik.
Dat uitchecken is één van de grootste nadelen van de OV-chipkaart. Met een normaal vervoersbewijs kan je gewoon rustig gaan zitten in de bus, tram, etc, en je vervoersbewijs weer opbergen. Met de chipkaart moet je deze bij de hand houden zodat je weer kan uitchecken. Daarnaast levert het bij het uitstappen ook enige vertraging op.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 23:51 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Dat is het gevolg van het betalen per km ipv zone.quote:Op zondag 7 maart 2010 12:45 schreef nikk het volgende:
[..]
Dat uitchecken is één van de grootste nadelen van de OV-chipkaart. Met een normaal vervoersbewijs kan je gewoon rustig gaan zitten in de bus, tram, etc, en je vervoersbewijs weer opbergen. Met de chipkaart moet je deze bij de hand houden zodat je weer kan uitchecken. Daarnaast levert het bij het uitstappen ook enige vertraging op.
sowieso belachellijk dat abonnementhouders dat ook moeten doen.quote:Op zondag 7 maart 2010 12:45 schreef nikk het volgende:
[..]
Dat uitchecken is één van de grootste nadelen van de OV-chipkaart. Met een normaal vervoersbewijs kan je gewoon rustig gaan zitten in de bus, tram, etc, en je vervoersbewijs weer opbergen. Met de chipkaart moet je deze bij de hand houden zodat je weer kan uitchecken. Daarnaast levert het bij het uitstappen ook enige vertraging op.
Ach ieder voordeel heb zn nadeel. Ik betaal liever per zone zodat ik iedere bus kan nemen richting station, met de chipkaart wordt ik in mijn reismogelijkheden beperkt omdat ik voor de bus die dwars door de stad slingert 3x zoveel betaal als voor de bus die direct rijdt. Terwijl het hemelsbreed dezelfde afstand is.quote:Op zondag 7 maart 2010 13:33 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Dat is het gevolg van het betalen per km ipv zone.
Liever 2 keer die pas ergens langs halen dan 1000 meter reizen en in een andere zone belanden.
Dat is het juist met VancouverFan/houtworm/snowgoon.quote:Op zondag 7 maart 2010 00:55 schreef macca728 het volgende:
[..]
kom je nou weer met dezelfde argumenten ?
Dat is dan heel persoonlijk. Ikzelf vind dat vreselijk irritant. Het wordt helemaal vervelend wanneer je moet overstappen. Gewoon simpel in- en uitstappen in een tram is er niet meer bij. Daarbij zijn de prijzen niet landelijk bepaald en ben je in de ene regio duurder uit dan in de andere. Sowieso is het belachelijk dat de saldo op een kaart 20 euro moet zijn om een ritje van 3 euro met de trein te kunnen maken.quote:Op zondag 7 maart 2010 13:33 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Dat is het gevolg van het betalen per km ipv zone.
Liever 2 keer die pas ergens langs halen dan 1000 meter reizen en in een andere zone belanden.
sterker nog, bij de GVB is het officieus al niet meer mogelijk volgens de klantenservice.quote:Op zondag 7 maart 2010 13:53 schreef nikk het volgende:
[..]
Dat is dan heel persoonlijk. Ikzelf vind dat vreselijk irritant. Het wordt helemaal vervelend wanneer je moet overstappen. Gewoon simpel in- en uitstappen in een tram is er niet meer bij. Daarbij zijn de prijzen niet landelijk bepaald en ben je in de ene regio duurder uit dan in de andere. Sowieso is het belachelijk dat de saldo op een kaart 20 euro moet zijn om een ritje van 3 euro met de trein te kunnen maken.
Vergeten uit te checken, weg 20 euro. Vooralsnog kan je dat inderdaad nog terugkrijgen, maar dat zal ook ooit afgelopen zijn. Daarnaast, als je met de bus of tram binnen een stad rijdt en vergeet uit te checken verlies je misschien 1 euro of zelfs minder. Een groot deel van de mensen neemt de moeite niet eens om dat terug te vragen.
aan de strippenkaart valt niks te skimmen dus waarom zou dat niet juist zijn ? het is toch een feit dat je die kaart op moet laden of niet?quote:Op vrijdag 5 maart 2010 22:12 schreef TheSwooshdockSaints het volgende:
Het pingedeelte is geskimt en mensen gaan weer zeiken over de chipkaart.
quote:Op zondag 7 maart 2010 13:58 schreef Leandra het volgende:
Wat ik nou niet snap, als we dan toch allemaal zo'n achterlijke OV chipkaart moeten hebben, want samen op 1 kaart in de bus kan niet meer, zoals met de strippenkaart wel kan, is waarom ik er speciaal een OV chipkaart voor moet hebben??
Ik heb toch zo'n chipknipding op mijn bankpas? Als ik daar ¤ 10,= op heb staan, waarom zou ik daarmee dan niet kunnen in- en uitchecken in de bus of trein?
Ja nou ja... ik dacht "laat ik even meedenken"quote:Op zondag 7 maart 2010 14:06 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
stel je voor dat je het de burger makkelijk maakt en ze het ontwikkelen van een pas (die eenvoudig te kraken blijkt) onnodig maakt... hoe durf je!? daarbij dan zouden ze het reizen niet duurder kunnen maken voor iemand die geen persoonsgebonden kaart wil
nog duurder dus he want de OV chipkaart is al duurder dan de strippenkaart.
epic fail
ik denk er exact hetzelfde overquote:Op zondag 7 maart 2010 14:12 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja nou ja... ik dacht "laat ik even meedenken"
Overigens is het OV idd niet alleen schrikbarend duur, maar buiten de randstad ook dramatisch slecht, ik ben best bereid met het OV te reizen maar niet als het reizen met OV nog langer duurt dan met de auto terwijl er file staat, en de prijs zo hoog is dat het zelfs als ik alleen reis nog goedkoper is om met de auto te gaan.
En nee, als die OV chipkaart overal verplicht wordt is de kans groot dat ik de moeite helemaal niet meer neem.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |