abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78809046
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 11:16 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Wie? Moet je het eens zijn met mensen die kritiek hebben op de OV chipkaart?

Welke busschauffeur als je in de metro zit?
Er zijn veel mensen die liever 5 minuten uitslapen dan in de rij staan om een kaartje te kopen.
Een abbonoment voor het OV in Amsterdam, Rotterdam en dan nog treinkaartjes. Vind ik het toch echt handiger om 1 kaart te hebben.
Je kunt je kaart automatisch op laten laden, hoef je nooit meer in de rij te staan.
De reisgegevens worden opslagen zonder persoons kenmerken.
En hoe vaak zijn die storingen? Tijdje terug was er ook een storing bij de pinautomaten van de NS. Kon je helemaal niet reizen.

Ik snap best dat er mensen kritiek hebben op de OV chipkaart. Maar om de nadelen zo op te blazen en de voordelen te negeren vind ik niet fair.
Waarom moet iedereen per se zo'n onding gebruiken. Een hoop mensen zijn tevreden met bus- en treinkaartjes. Dat dat schijnbaar te moeilijk voor je is om twee verschillende kaartjes te hanteren, en te veel ruimte inneemt, dan is zo'n chipkaart een uitkomst voor jou. Niet voor anderen.

Lopen ook mannetjes rond voor uitleg.
Meer mensen denken daar niet eens over na of kan het weinig interesseren
Jouw mening
Door 'm in de lucht te houden? Je hebt toch echt volgens mij één of andere automaat ervoor nodig.
Dat is niet waar, privacy wordt wel aangetast
CBP negeert privacy schending OV-chipkaart 25 Januari 2010
Politiek fel over privacyschending OV-chipkaart
Openbaar vervoer / NS schendt privacy met ov-chipkaart
Dan loop je naar een loket.

Het wordt onderbelicht. Die OV-chipkaart is een veel te duur project, reizen wordt duurder voor de burger en je privacy wordt ernstig aangetast.
  zaterdag 6 maart 2010 @ 11:47:48 #27
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_78809232
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 11:10 schreef VancouverFan het volgende:

[..]
Overigens, als je slachtoffer wordt van skimmen, dan krijg je gewoon je geld terug. Jaarlijks lijden de banken miljoen euro's aan schade. Het is dus niet zo dat het voor hun goedkoper is om dit systeem in stand te houden.
Onzin, de banken rekenen dat gewoon door aan de klant. "Vroeger" was de PINpas gratis, nu kost-ie enkele tientjes per jaar, wat in totaal vele malen meer oplevert dan skimmen kost.
censuur :O
pi_78809492
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 11:40 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Waarom moet iedereen per se zo'n onding gebruiken. Een hoop mensen zijn tevreden met bus- en treinkaartjes. Dat dat schijnbaar te moeilijk voor je is om twee verschillende kaartjes te hanteren, en te veel ruimte inneemt, dan is zo'n chipkaart een uitkomst voor jou. Niet voor anderen.

Jouw mening
Door 'm in de lucht te houden? Je hebt toch echt volgens mij één of andere automaat ervoor nodig.

Het wordt onderbelicht. Die OV-chipkaart is een veel te duur project, reizen wordt duurder voor de burger en je privacy wordt ernstig aangetast.
En ondertussen zijn er een hoop mensen ook tevreden met de OV chipkaart. Alleen de tegenstanders zijn fanatiek en laten hun stem duideljk horen.

Deels door achterdocht, deels door onwetendheid. Het automatisch opladen gaat niet via in de lucht houden, maar gewoon digitaal. Hoef je maar 1 keer aan te geven dat je dat wilt, rest gaat automatisch. Zo gauw je onder een X bedrag zit, komt er automatisch een X bedrag bij.

Dat de OV chipkaart duurder wordt en de privacy ernstig aantast is jouw mening. Er zijn genoeg voorbeelden en berichten waaruit blijkt dat dat niet zo. En daarbij ga je alleen maar uit van "worst case scenario's". Op die manier kun je elke verandering wel tegenhouden.
Blijkbaar wil jij niks goeds zien in de OV chipkaart. Dan heeft het ook geen zin om verder te discusieren.
Leaf
pi_78809573
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 11:47 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Onzin, de banken rekenen dat gewoon door aan de klant. "Vroeger" was de PINpas gratis, nu kost-ie enkele tientjes per jaar, wat in totaal vele malen meer oplevert dan skimmen kost.
Ik moet het eerste commerciele bedrijf nog meemaken dat kosten niet doorberekend aan de klant
Maar wat denk je dat de banken liever hebben? 30 miljoen meer winst per jaar of die 30 miljoen betalen aan klanten?

Vroeger. Ja die goede oude tijd.
Die enkele tientjes per jaar zijn niet alleen voor het skimmen!
Leaf
pi_78809738
Toch nog wat over de OV chipkaart:

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)n-in-Rotterdam.dhtml

Geen openbaringen in Rotterdam
ROTTERDAM - Vervoerders, politici en belangenorganisaties kijken tevreden terug op de eerste strippenkaartloze ochtend in het openbaar vervoer. Vlekkeloos, beter dan verwacht en geen openbaringen, zeiden politiek, vervoerders en ook belangenorganisaties donderdagmiddag.

Reizigers gebruiken donderdagochtend in Rotterdam een ov-chipkaart bij het instappen van de metro. ANP''We hebben nog geen alarmerende dingen gehoord'', zei een woordvoerder van Rover. ''We hebben vandaag een handjevol klachten gekregen over de ov-chipkaart, maar dat is elke dag zo. Geen enkele ervan had overigens betrekking op Rotterdam.''

Gerard Oosterwijk, voorzitter van de landelijke studentenvakbond LSVb, zei dat het beeld in Rotterdam rustig is. ''We hebben geen verontruste signalen gekregen. Iedere dag krijgen we nog klachten over de ov-chipkaart, maar we hebben nu niet meer klachten uit Rotterdam ontvangen.''

De drie vervoerders RET, QBuzz en Connexxion spraken van een vlekkeloos verlopen ochtend. (ANP)

Het is dus gewoon een kwestie van doen en wennen.
Leaf
pi_78810166
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 12:06 schreef VancouverFan het volgende:

ROTTERDAM - Vervoerders, politici en belangenorganisaties kijken tevreden terug op de eerste strippenkaartloze ochtend in het openbaar vervoer. Vlekkeloos, beter dan verwacht en geen openbaringen, zeiden politiek, vervoerders en ook belangenorganisaties donderdagmiddag.

Reizigers gebruiken donderdagochtend in Rotterdam een ov-chipkaart bij het instappen van de metro. ANP''We hebben nog geen alarmerende dingen gehoord'', zei een woordvoerder van Rover. ''We hebben vandaag een handjevol klachten gekregen over de ov-chipkaart, maar dat is elke dag zo. Geen enkele ervan had overigens betrekking op Rotterdam.''

Gerard Oosterwijk, voorzitter van de landelijke studentenvakbond LSVb, zei dat het beeld in Rotterdam rustig is. ''We hebben geen verontruste signalen gekregen. Iedere dag krijgen we nog klachten over de ov-chipkaart, maar we hebben nu niet meer klachten uit Rotterdam ontvangen.''

De drie vervoerders RET, QBuzz en Connexxion spraken van een vlekkeloos verlopen ochtend. (ANP)

Ja hoor, ze moeten er wat foto's bij plaatsen van de rijen bij Zuidplein en Beurs bij de servicebalies.
pi_78810198
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 11:40 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Jouw mening

Snowgoon is weer terug, discussie met hem is zinloos, weet je toch.
pi_78810265
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 12:20 schreef macca728 het volgende:

[..]

Ja hoor, ze moeten er wat foto's bij plaatsen van de rijen bij Zuidplein en Beurs bij de servicebalies.
Doe jij dat dan eens.
Waardoor ontstaan die rijen? Ontstaan die niet doordat mensen op het laatste moment overstappen op de OV chipkaart?

Als zelfs de uberzeikerds Rover zeggen dat het wel meevalt met de klachten uit Rotterdam, hecht ik daar meer waarde aan dan aan dit gezeur.
Leaf
pi_78810366
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 12:21 schreef macca728 het volgende:

[..]

Ik krijg zo niet het idee dat jij je openstelt voor een discussie
Leaf
pi_78811653
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 11:57 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Dat de OV chipkaart duurder wordt en de privacy ernstig aantast is jouw mening. Er zijn genoeg voorbeelden en berichten waaruit blijkt dat dat niet zo. En daarbij ga je alleen maar uit van "worst case scenario's". Op die manier kun je elke verandering wel tegenhouden.
Dat zijn gewoon de feiten, niets meer en niets minder. Dat jij kiest je ogen ervoor te sluiten of dat het je niet uitmaakt, is uiteraard wat anders.

Waarom kom je eigenlijk eens in de zoveel tijd weer naar FOK! onder een andere username om de OV-chipkaart te promoten? Is dat uit eigen initiatief of krijg je instructies van het promotieteam, snowgoon/houtworm?
pi_78811706
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 12:21 schreef macca728 het volgende:

[..]

Af en toe komt de propagandamachine weer langs. Erg vermoeiend inderdaad.
pi_78811961
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 13:15 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Dat zijn gewoon de feiten, niets meer en niets minder. Dat jij kiest je ogen ervoor te sluiten of dat het je niet uitmaakt, is uiteraard wat anders.

Waarom kom je eigenlijk eens in de zoveel tijd weer naar FOK! onder een andere username om de OV-chipkaart te promoten? Is dat uit eigen initiatief of krijg je instructies van het promotieteam, snowgoon/houtworm?
Waar heb je het over?
Ik ben op dit forum gekomen nav opmerkingen over de OIympische spelen en kwam ook dit topic tegen. En ik ben niet zo negatief over de OV chipkaart als jij. Ik zie daar genoeg voordelen in en ik wordt het gezeik van mensen die niet tegen veranderingen kunnen een beetje beu. Dus ik zeg er wat van.
Blijkbaar is dat heel vreemd voor jou als je dat meteen linkt aan "instructies van een promotieteam".
Leaf
pi_78812186
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 12:06 schreef VancouverFan het volgende:

Reizigers gebruiken donderdagochtend in Rotterdam een ov-chipkaart bij het instappen van de metro.
(woensdag daarvoor nog een strippenkaart dan ofzo? )

ANP''We hebben nog geen alarmerende dingen gehoord'', zei een woordvoerder van Rover. ''We hebben vandaag een handjevol klachten gekregen over de ov-chipkaart, maar dat is elke dag zo. Geen enkele ervan had overigens betrekking op Rotterdam.''

Leuk die foto bij het artikel van mensen die inchecken bij de metro.
Wat heeft dat te maken met het artikel ? De chipkaart is al een jaar verplicht in de metro.
Lekker relevant artikel zeg
pi_78812789
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 13:35 schreef macca728 het volgende:

[..]

Leuk die foto bij het artikel van mensen die inchecken bij de metro.
Wat heeft dat te maken met het artikel ? De chipkaart is al een jaar verplicht in de metro.
Lekker relevant artikel zeg
Je gaat nu een artikel bekritiseren omdat er een "foute" foto is gebruikt? Als je het daarvan moet hebben, toont het wel aan hoe jij en anderen op zoek zijn punten om over te zeiken.
Leaf
pi_78815092
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 10:54 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

- Geen gedoe met zones
Dat kan ook zonder OV-chipkaart
quote:
- Geen gedoe met nieuwe kaarten kopen als die op is, hooguit om de 5 jaar.
De OV-chipkaart is nu al verouderd en geskimd !
quote:
- 1 kaart die je voor alle OV bedrijven kan gaan gebruiken
Wel eens gehoord van contant geld ? bijv. Euro of gulden ?
quote:
- Niet in de rij hoeven staan om een treinkaartje te kopen
Maar lekker lang wachten op de trein die niet komt; handig hoor zo'n OV-chipkaart in de kou bij min 5 graden celsius.
quote:
- In veel gevallen inderdaad goekoper
Dat is helemaal niet waar.
quote:
- Privacy wordt niet aangetast
Skimmen dank u wel, sufkeutel.
quote:
- Welke storingen heb je het over?
De NS is gestoord.
pi_78815567
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 15:04 schreef Bankfurt het volgende:

[..]

Dat kan ook zonder OV-chipkaart
[..]

De OV-chipkaart is nu al verouderd en geskimd !
[..]

Wel eens gehoord van contant geld ? bijv. Euro of gulden ?
[..]

Maar lekker lang wachten op de trein die niet komt; handig hoor zo'n OV-chipkaart in de kou bij min 5 graden celsius.
[..]

Dat is helemaal niet waar.
[..]

Skimmen dank u wel, sufkeutel.
[..]

De NS is gestoord.
Wil je echt een discussie aangaan of ben jij zo iemand die alleen maar gaat schelden als die zijn zin niet krijgt? Ik vermoed het laatste gezien je reactie.

Het skimmen, zoals hier genoemd betreft de betaalpas, niet de OV chipkaart.
Leaf
pi_78817160
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 15:17 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Wil je echt een discussie aangaan of ben jij zo iemand die alleen maar gaat schelden als die zijn zin niet krijgt? Ik vermoed het laatste gezien je reactie.

Het skimmen, zoals hier genoemd betreft de betaalpas, niet de OV chipkaart.
Ik scheld niet, ik wijs op feiten en je moet je niet laten versuffen

w.b.t. skimmen:

Precies de betaalpas wordt geskimd, DOORDAT het gebruikt moet worden voor het opladen/gebruik van de OV-chipkaart..

Dit is toch een hopeloze de-innovatie van heb ik jou daar ?

Al die automatisering en dan dit gekolder, mag ik dan niet verbijsterd zijn ?
pi_78817449
Dit heeft niks met de OV-chipkaart te maken. Als jullie geskimd waren terwijl jullie aan het pinnen waren voor een strippenkaart hadden jullie hier ook geen topic over geopend.
pi_78817730
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 16:12 schreef Bankfurt het volgende:

[..]

Ik scheld niet, ik wijs op feiten en je moet je niet laten versuffen

w.b.t. skimmen:

Precies de betaalpas wordt geskimd, DOORDAT het gebruikt moet worden voor het opladen/gebruik van de OV-chipkaart..

Dit is toch een hopeloze de-innovatie van heb ik jou daar ?

Al die automatisering en dan dit gekolder, mag ik dan niet verbijsterd zijn ?
Zoals al uitgelegd, als je kiest voor automatisch opladen, hoef je je bankpas nooit meer te gebruiken voor je OV chipkaart.

Nu moet je die bankpas nog gebruiken als je een strippenkaart koopt. Zou ook wel contant kunnen, maar dat kan bij de OV chipkaart ook. Oftewel, een probleem wat je de OV chipkaart aanrekent is er nu net zo goed al.
Leaf
pi_78827175
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 16:32 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Zoals al uitgelegd, als je kiest voor automatisch opladen, hoef je je bankpas nooit meer te gebruiken voor je OV chipkaart.

Nu moet je die bankpas nog gebruiken als je een strippenkaart koopt. Zou ook wel contant kunnen, maar dat kan bij de OV chipkaart ook. Oftewel, een probleem wat je de OV chipkaart aanrekent is er nu net zo goed al.
Vroeger kocht ik een kaartje; was een busreisje leuk en reden de treinen altijd op tijd.

Ik betaalde met contant geld en skimmen bestond toen niet.

Maar ... een stel sufkeukels van heb ik jou daar dachten iets te kunnen verzinnen met automaten en pasjes.
pi_78827356
Op zich biedt de chipkaart best voordelen. Alleen dat uitchecken, zo onhandig...
pi_78830921
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 21:11 schreef Bankfurt het volgende:

[..]

Vroeger kocht ik een kaartje; was een busreisje leuk en reden de treinen altijd op tijd.

Ik betaalde met contant geld en skimmen bestond toen niet.

Maar ... een stel sufkeukels van heb ik jou daar dachten iets te kunnen verzinnen met automaten en pasjes.
Vooruitgang... Het zou verboden moeten worden...
Leaf
pi_78831046
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 22:56 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Vooruitgang... Het zou verboden moeten worden...
De OV-chipkaart is vooruitgang in techniek. Niet in gebruiksgemak.
pi_78831145
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 23:00 schreef nikk het volgende:

[..]

De OV-chipkaart is vooruitgang in techniek. Niet in gebruiksgemak.
Ik vind het veel makkelijk om een kaartje boven een lezer te houden ipv uitrekenen hoeveel zones ik moet hebben, de strippenkaart goed vouwen en in een stempelautomaat te stoppen.
Kan aan mij liggen, maar het gebruikersgemakt ligt toch wel wat hoger.
Leaf
pi_78831299
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 23:02 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Ik vind het veel makkelijk om een kaartje boven een lezer te houden ipv uitrekenen hoeveel zones ik moet hebben, de strippenkaart goed vouwen en in een stempelautomaat te stoppen.
Kan aan mij liggen, maar het gebruikersgemakt ligt toch wel wat hoger.
Je begrijpt dat je al deze stappen, m.u.v. de zones, ook met de chipkaart hebt. Tenzij je die op je mouw hebt genaaid dan. Zoals ik al eerder zei in dit topic, er zijn best voordelen aan de OV-chipkaart. Maar laten we nou niet doen alsof er geen nadelen zijn. Veel mensen ervaren die OV-chipkaart als een onding. Gelukkig kan je ook aan achteruitgang wennen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')