abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78932358
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 15:33 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Een KM terug om in te checken...
Wat loop je weer te overdrijven.

En weer negeren dat het voor mensen die kaartjes moeten kopen wel degelijk handiger is...
overdrijven ? Incheckpoortjes staan niet bij de perrons hoor. En ook niet bij de kaartjesautomaten
Kom eens een keer verder dan Amsterdam Duivendrecht, dan zie je dat ook
pi_78932387
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 15:34 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Alsjeblieft zeg.
Ga nu niet doen alsof jij een normale discussie voert.
Nee dat kan niet met iemand die nooit luistert.
Daar heb je gelijk in
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 9 maart 2010 @ 15:41:06 #253
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_78932515
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 14:50 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Treinkaartjes heb je het dan over. Bus had het niet.
Ik denk dat veel mensen het wel fijn vinden dat ze niet meer in de rij hoeven te staan om kaartjes te kopen. Dat vind ik in ieder geval wel prettig. Kom je een keer laat aan, zie je de trein al klaar staan. Rij voor de kaart automaat, volgende trein dan maar.
Nu kun je gewoon inchecken.
"kom je een keer laat aan" suggereert dat je erg vaak met de trein gaat. Waarom heeft die persoon dan geen abonnement? Dan hoef je namelijk ook geen kaartjes te kopen.
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_78932527
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 15:29 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Dit is natuurlijk ook wel weer hilarisch.
Er wordt geklaagd dat de privacy in gevaar komt door de OV chipkaart en jij stelt voor om dan maar nog meer camera's op te gaan hangen om mensen op stations te gaan tellen.
Ik zie de kritiek nu al weer voor me als de OV bedrijven dat gaan voorstellen...
[..]

Dat kan zo beschouwd worden, het kan ook als een duidelijk en logisch argument beschouwd worden.
[..]

Weer zo'n leuk voorbeeld dat je meteen weer van de slechte bedoelingen van de vervoerder uitgaat.
En vernieuwing brengt nu eenmaal gewenning met zich mee.
Dat je van vervoerder wisselt is over het algemeen wel duidelijk. De NS treinen zien er heel wat anders uit dan de Syntus treinen...
[..]

Niet alle metro stations in Rotterdam zijn compleet afgesloten. Net als bij die vriend van je uit Parijs
[..]

Dus je snapt wel waarom de vervoerders maatregelen nemen om het misbruik / zwartrijden tegen te gaan.
[..]

Waaruit blijkt dat men van die controles af wilde?
Er vinden nog steeds steekproeven plaats in trein, bus en metro.


[..]

Bel even met OV chipkaart organisatie. Ik weet niet welke concrete cijfers zij hanteren. Het zal ook wel per geval verschillen. 7 keer niet uitchecken in de week is wel wat anders dan 7 keer in een half jaar. Denk je ook niet?
Wat is verschil tussen 7 en 7 ? 7x zwartrijden is 7x zwartrijden toch ?
Het zal ook wel. Als je iets niet weet, ga je dingen veronderstellen ?

Kom eens met feiten man
pi_78932570
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 15:37 schreef macca728 het volgende:

[..]

overdrijven ? Incheckpoortjes staan niet bij de perrons hoor. En ook niet bij de kaartjesautomaten
Kom eens een keer verder dan Amsterdam Duivendrecht, dan zie je dat ook
Ik geloof wel dat ik kan zeggen dat ik op veel meer plaatsen ben geweest dan die jij nu noemt. En daar stonden toch echt paaltjes op het perron of bij de trap op weg naar het perron. Nooit een kilometer ver weg.
Leaf
pi_78932644
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 15:41 schreef macca728 het volgende:

[..]

Wat is verschil tussen 7 en 7 ? 7x zwartrijden is 7x zwartrijden toch ?
Het zal ook wel. Als je iets niet weet, ga je dingen veronderstellen ?

Kom eens met feiten man
Ik kom met tal van feiten. Maar jij loopt telkens te zoeken naar dingen waar je over kunt zeiken. De rest negeer je consequent.
Waarschijnlijk omdat je niet zelf na kunt denken dat 7 x achter elkaar niet uitchecken wel wat anders dan is 7 van de 100 keer niet uitchecken.
Leaf
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 9 maart 2010 @ 15:45:34 #257
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_78932696
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 15:42 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Ik geloof wel dat ik kan zeggen dat ik op veel meer plaatsen ben geweest dan die jij nu noemt. En daar stonden toch echt paaltjes op het perron of bij de trap op weg naar het perron. Nooit een kilometer ver weg.
kom eens op Rotterdam Centraal kijken, daar staan geloof ik 2 palen aan de kant van waar het gebouw moet komen.

Als ik zie hoe druk het bij de metro is (100m verderop), dan wordt het dus een rij vanaf het perron tot aan de paal die langzaam gaat, als iedereen in/uit moet checken. Bovendien wacht minimaal de helft van de mensen tot er weer "welkom bij de NS" (ofzoiets) op de display staat omdat ze denken dat dat ding anders je niet in/uit checkt, terwijl dit gewoon direct al kan. Gevolg is dus nog langere wachttijd.
Nothing lasts forever but the certainty of change
  dinsdag 9 maart 2010 @ 15:46:05 #258
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_78932724
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 14:50 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Treinkaartjes heb je het dan over. Bus had het niet.
Ik denk dat veel mensen het wel fijn vinden dat ze niet meer in de rij hoeven te staan om kaartjes te kopen. Dat vind ik in ieder geval wel prettig. Kom je een keer laat aan, zie je de trein al klaar staan. Rij voor de kaart automaat, volgende trein dan maar.
Nu kun je gewoon inchecken.
Vooropgesteld dat de incheckpoortjes/-paaltjes het doen.
En dan kom je met de trein/bus/whatever vrij laat aan, wil je gauw overstappen, maar moet je eerst nog uitchecken, gezellig met al die andere reizigers die dat ook willen...
quote:
[..]

Ik geef nergens een bepaalde indruk over ALLE mensen. Leg me geen woorden in de mond. Je bent al slecht in het voeren van een normale discussie, het wordt alleen maar erger zo.
Ik hoef je geen woorden in de mond te leggen, jij suggereert dat mensen bewust niet uitchecken...
quote:
Als jij zo'n blind vertrouwen hebt in alle reizigers, hoe verklaar je dan dat er nog steeds 4% van de metro reizigers in Rotterdam zwart rijden (tegen 10% voor de OV chipkaart). Lijkt mij een goede reden om aan de eerlijkheid van een deel van de reizigers te twijfelen.
Je staat wel erg ver buiten de realiteit om dit niet te begrijpen: geen inchecken is ook geen registratie. Die 4% is dus enkel wat ze tegenkomen bij controles door conducteurs. Het echte percentage zwartrijders ligt dus veel hoger.
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_78932776
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 15:41 schreef Tokus het volgende:

[..]

"kom je een keer laat aan" suggereert dat je erg vaak met de trein gaat. Waarom heeft die persoon dan geen abonnement? Dan hoef je namelijk ook geen kaartjes te kopen.
Waarom moet je perse vaak met de trein gaan om een keer laat aan te komen?

Feit blijft dat het, zeker voor de reizigers die nu nog losse kaartjes kopen, straks scheelt dat ze gewoon op saldo kunnen reizen.

Ik weet dat het voor veel mensen moeilijk zal zijn om toe te geven dat dat wel een valide punt is, maar het is toch echt een feit.
Leaf
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 9 maart 2010 @ 15:48:38 #260
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_78932817
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 15:47 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Waarom moet je perse vaak met de trein gaan om een keer laat aan te komen?
de incidentele reiziger moet dan eerst opzoek naar een ov-chipkaart, of die gaan opladen. Die heeft al helemaal geen zin om verplicht geld te gaan zetten op een kaart die amper gebruikt wordt. Dan ben je dus net zoveel tijd kwijt als dat je een kaartje moet kopen.
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_78932818
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 15:44 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Ik kom met tal van feiten. Maar jij loopt telkens te zoeken naar dingen waar je over kunt zeiken. De rest negeer je consequent.
Waarschijnlijk omdat je niet zelf na kunt denken dat 7 x achter elkaar niet uitchecken wel wat anders dan is 7 van de 100 keer niet uitchecken.
\

WAAROM DAN ?

Wat zegt de computer ? Oh het is al een maand geleden, hij is het weer vergeten, niets aan de hand ?
pi_78932824
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 15:45 schreef Tokus het volgende:

[..]

kom eens op Rotterdam Centraal kijken, daar staan geloof ik 2 palen aan de kant van waar het gebouw moet komen.

Als ik zie hoe druk het bij de metro is (100m verderop), dan wordt het dus een rij vanaf het perron tot aan de paal die langzaam gaat, als iedereen in/uit moet checken. Bovendien wacht minimaal de helft van de mensen tot er weer "welkom bij de NS" (ofzoiets) op de display staat omdat ze denken dat dat ding anders je niet in/uit checkt, terwijl dit gewoon direct al kan. Gevolg is dus nog langere wachttijd.
Nou dan zetten ze toch extra palen neer als het echt zo rampzalig gaat.
Lijkt me niet onmogelijk.
Leaf
pi_78932960
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 15:48 schreef Tokus het volgende:

[..]

de incidentele reiziger moet dan eerst opzoek naar een ov-chipkaart, of die gaan opladen. Die heeft al helemaal geen zin om verplicht geld te gaan zetten op een kaart die amper gebruikt wordt. Dan ben je dus net zoveel tijd kwijt als dat je een kaartje moet kopen.
Sorry hoor, maar wat een gezeur weer....

Ik wordt een beetje moe van dat selectief reageren en al die kronkels die mensen verzinnen om toch maar te kunnen zeuren op de OV chipkaart...

Maar goed, er zijn ook zat incidentele reigers die een kortingskaart hebben, die moeten ze nu ook zoeken als ze incidenteel op reis gaan. En als ze ook af en toe met de bus gaan, staat er sowieso saldo op. En dankzij de mogelijkheid tot het automatisch opladen hoeft niemand zich zorgen te maken dat er te weinig saldo op staat.

Waarom toch alleen maar zoeken naar dingen waar het mis gaat? Waarom wel creatief in het verzinnen van problemen maar niet creatief aan positieve dingen willen denken?
Leaf
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 9 maart 2010 @ 15:52:25 #264
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_78932998
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 15:48 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Nou dan zetten ze toch extra palen neer als het echt zo rampzalig gaat.
Lijkt me niet onmogelijk.
ja dat mag ik hopen dat ze wel gaan doen, als de chipkaart echt verplicht is.

punt is dat dat er al moet zijn op het moment dat er echt gebruikgemaakt van gaat worden, niet pas als het probleem te groot wordt.
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_78933019
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 15:48 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Nou dan zetten ze toch extra palen neer als het echt zo rampzalig gaat.
Lijkt me niet onmogelijk.
Nee he, toch doen ze dat nog niet. Zou wel makkelijk zijn he als je dat van te voren doet ?
Bij Den Haag HS staan er 2, allebei de uitgangen 1. Onzichtbaar

Niet zon druk station hoor
pi_78933048
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 15:51 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Sorry hoor, maar wat een gezeur weer....

Ik wordt een beetje moe van dat selectief reageren en al die kronkels die mensen verzinnen om toch maar te kunnen zeuren op de OV chipkaart...

Maar goed, er zijn ook zat incidentele reigers die een kortingskaart hebben, die moeten ze nu ook zoeken als ze incidenteel op reis gaan. En als ze ook af en toe met de bus gaan, staat er sowieso saldo op. En dankzij de mogelijkheid tot het automatisch opladen hoeft niemand zich zorgen te maken dat er te weinig saldo op staat.

Waarom toch alleen maar zoeken naar dingen waar het mis gaat? Waarom wel creatief in het verzinnen van problemen maar niet creatief aan positieve dingen willen denken?
Daar ben jij voor
pi_78933057
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 15:32 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Als mensen vergeten uit te checken, ligt dat niet aan de OV chipkaart, maar aan de mensen.
Een OV chipkaart kan zichzelf niet uitchecken...
Als een product vereist dat je moet uitchecken dan ligt dat niet alleen aan de gebruiker maar ook aan het product die dat verplicht.
quote:
En kan het ook niet zo zijn dat mensen bewust 'vergeten' uit te checken? Omdat de borg minder is dan de reiskosten...
Dat is mogelijk. Voor een deel van de reizigers zal dat het geval zijn.
pi_78933102
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 15:46 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Vooropgesteld dat de incheckpoortjes/-paaltjes het doen.
En dan kom je met de trein/bus/whatever vrij laat aan, wil je gauw overstappen, maar moet je eerst nog uitchecken, gezellig met al die andere reizigers die dat ook willen...
Nou dat duurt echt uren dat in en uit checken....
quote:
Ik hoef je geen woorden in de mond te leggen, jij suggereert dat mensen bewust niet uitchecken...
Ik zeg nergens dat ALLE mensen dat doen.
En waarom zou de suggestie dat er mensen zijn die bewust niet uitchecken onjuist zijn?
quote:
Je staat wel erg ver buiten de realiteit om dit niet te begrijpen: geen inchecken is ook geen registratie. Die 4% is dus enkel wat ze tegenkomen bij controles door conducteurs. Het echte percentage zwartrijders ligt dus veel hoger.
Mijn realiteit is tenminste positief. Jouw realiteit lijkt een zwartgallige te zijn waarbij je alleen maar dingen ziet die verkeerd gaan en niet werken.

Maar bedankt voor het onderbouwen van mijn stelling dat er nog steeds zwartrijders zijn en dat het dus logisch is dat de OV bedrijven moeite doen om dat te beperken.
Leaf
pi_78933159
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 15:52 schreef Tokus het volgende:

[..]

ja dat mag ik hopen dat ze wel gaan doen, als de chipkaart echt verplicht is.

punt is dat dat er al moet zijn op het moment dat er echt gebruikgemaakt van gaat worden, niet pas als het probleem te groot wordt.
Punt is dat het pas een probleem is als het echt een probleem is. Niet als mensen zoals jij en veel anderen hier dingen gaan zoeken om er een probleem van te maken.

Ze kunnen daar ook wel 100 palen neerzetten waarvan er dan 50 ongebruikt blijven, maar dan zou er weer geklaagd worden dat er geld wordt verspild.
Leaf
pi_78933208
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 15:29 schreef VancouverFan het volgende:


Dit is natuurlijk ook wel weer hilarisch.
Er wordt geklaagd dat de privacy in gevaar komt door de OV chipkaart en jij stelt voor om dan maar nog meer camera's op te gaan hangen om mensen op stations te gaan tellen.
Ik zie niets hilarischs aan het tellen van mensen in software, waarbij totaal geen privacy in het geding komt want we hebben nog steeds niet de rekenkracht en alle gezichten in de PC zitten om ook een persoon aan het poppetje te hangen. Dit in tegenstelling tot 7 jaar de niet geanomiseerde reisgegevens van de klanetn opslaan.
quote:
Dat kan zo beschouwd worden, het kan ook als een duidelijk en logisch argument beschouwd worden.
Wat is dat nu voor vaag antwoord
quote:
Weer zo'n leuk voorbeeld dat je meteen weer van de slechte bedoelingen van de vervoerder uitgaat.
En vernieuwing brengt nu eenmaal gewenning met zich mee.
Dat je van vervoerder wisselt is over het algemeen wel duidelijk. De NS treinen zien er heel wat anders uit dan de Syntus treinen...
Een vernieuwing zou een verbetering voor ook de reizigers moeten zijn, en niet wat het nu is.
quote:
Niet alle metro stations in Rotterdam zijn compleet afgesloten. Net als bij die vriend van je uit Parijs
Ik had toch echt begrepen dat alle stations van poortjes voorzien zouden zijn. Verder blijft het het geval dat je verplicht moet in en uitchecken en dat in parijs met een abbonement soms niet hoeft, soms wel, maar dat je in ieder geval niet in de problemen ermee kan komen, wat natuurlijk in nederland wel mogelijk is.
quote:
Dus je snapt wel waarom de vervoerders maatregelen nemen om het misbruik / zwartrijden tegen te gaan.
Laat ik ergens blijken dat ik het niet snap dan. Ik geef alleen maar aan dat zwartrijden niet te voorkomen is, alleen dat het aantal zwartreizers zal verminder door de pakkans te verhogen en de boetes aan te passen.
quote:
Waaruit blijkt dat men van die controles af wilde?
Er vinden nog steeds steekproeven plaats in trein, bus en metro.
Ik kan me nog herrinneren dat dat 1 van de reden was voor de vervoerders om op deze manier kosten te gaan besparen.

quote:
Bel even met OV chipkaart organisatie. Ik weet niet welke concrete cijfers zij hanteren. Het zal ook wel per geval verschillen. 7 keer niet uitchecken in de week is wel wat anders dan 7 keer in een half jaar. Denk je ook niet?
Dat zouden we wel denken maar zet dan concrete cijfers er neer ipv de reiziger met zulke vage informatie te voeden. En nee ik ga die organisatie niet bellen, dat ze zich maar eens hier in de discussie mengen dan zien ze vanzelf wel wat er speelt in het land. Alhoewel ik het idee heb dat jij wel iemand uit die organisatie betn en het op deze manier ook wel doorsijpelt de organisatie in.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 9 maart 2010 @ 15:58:06 #271
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_78933218
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 15:51 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Sorry hoor, maar wat een gezeur weer....
dit is geen gezeur, dit is reëel.

Stel nu dat de bioscoop zoiets invoert. Als jij 5x in een jaar naar een bioscoop gaat, heb jij dan zin om verplicht geld op een pasje te zetten als je daar naartoe wil? Of ga je vlak voordat je naar binnen wil dan toch maar eerst even langs een oplaadpunt?

O wacht, gezien je halstarrigheid zul je nu wel "ja" antwoorden op de 1e vraag. Normale mensen zetten liever geen geld op pasjes die ze maar af en toe gebruiken, die zetten er liever alleen geld op op het moment dat ze het nodig hebben.
quote:
Ik wordt een beetje moe van dat selectief reageren en al die kronkels die mensen verzinnen om toch maar te kunnen zeuren op de OV chipkaart...
ik zeur niet, ik geef je een reëel scenario. Bovendien vind ik de ov-chipkaart voor de metro goed werken, mits de poortjes normaal opengaan. Het komt vaak genoeg voor dat dat ding in m'n gezicht dichtslaat terwijl ik toch echt een "uitchecken" op de display zie verschijnen.
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_78933241
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 15:54 schreef nikk het volgende:

[..]

Als een product vereist dat je moet uitchecken dan ligt dat niet alleen aan de gebruiker maar ook aan het product die dat verplicht.
[..]

Dat is mogelijk. Voor een deel van de reizigers zal dat het geval zijn.
Maar als vervolgens de makers van dat product allerlei moeite doet om de reiziger duidelijk te maken dat die moet uitchecken. Stickers op deuren en ramen, folders, mensen die het uitleggen, websites vol met informatie. Kun je het de maker dan echt nog verwijten als mensen het vergeten?
Leaf
pi_78933256
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 15:55 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Nou dat duurt echt uren dat in en uit checken....
Als je met veel mensen voor één paaltje moet staan dan is dat vervelend ja. Vooral wanneer dat in een bus of tram gebeurt en je moet uitchecken samen met twintig anderen voordat de deurtjes sluiten.
pi_78933311
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 15:56 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Punt is dat het pas een probleem is als het echt een probleem is. Niet als mensen zoals jij en veel anderen hier dingen gaan zoeken om er een probleem van te maken.

Ze kunnen daar ook wel 100 palen neerzetten waarvan er dan 50 ongebruikt blijven, maar dan zou er weer geklaagd worden dat er geld wordt verspild.
bullshit, want die palen zijn in de toekomst wel nodig
En nu ook, mensen willen ze wel gebruiken maar ze zijn er niet
pi_78933340
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 15:58 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Maar als vervolgens de makers van dat product allerlei moeite doet om de reiziger duidelijk te maken dat die moet uitchecken. Stickers op deuren en ramen, folders, mensen die het uitleggen, websites vol met informatie. Kun je het de maker dan echt nog verwijten als mensen het vergeten?
Ja, om de simpele reden dat het een onvolkomenheid is aan het product. De stickers, folders, etc, zijn lapmiddelen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')