overdrijven ? Incheckpoortjes staan niet bij de perrons hoor. En ook niet bij de kaartjesautomatenquote:Op dinsdag 9 maart 2010 15:33 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Een KM terug om in te checken...
Wat loop je weer te overdrijven.
En weer negeren dat het voor mensen die kaartjes moeten kopen wel degelijk handiger is...
Nee dat kan niet met iemand die nooit luistert.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 15:34 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Alsjeblieft zeg.
Ga nu niet doen alsof jij een normale discussie voert.
"kom je een keer laat aan" suggereert dat je erg vaak met de trein gaat. Waarom heeft die persoon dan geen abonnement? Dan hoef je namelijk ook geen kaartjes te kopen.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 14:50 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Treinkaartjes heb je het dan over. Bus had het niet.
Ik denk dat veel mensen het wel fijn vinden dat ze niet meer in de rij hoeven te staan om kaartjes te kopen. Dat vind ik in ieder geval wel prettig. Kom je een keer laat aan, zie je de trein al klaar staan. Rij voor de kaart automaat, volgende trein dan maar.
Nu kun je gewoon inchecken.
Wat is verschil tussen 7 en 7 ? 7x zwartrijden is 7x zwartrijden toch ?quote:Op dinsdag 9 maart 2010 15:29 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk ook wel weer hilarisch.
Er wordt geklaagd dat de privacy in gevaar komt door de OV chipkaart en jij stelt voor om dan maar nog meer camera's op te gaan hangen om mensen op stations te gaan tellen.
Ik zie de kritiek nu al weer voor me als de OV bedrijven dat gaan voorstellen...
[..]
Dat kan zo beschouwd worden, het kan ook als een duidelijk en logisch argument beschouwd worden.
[..]
Weer zo'n leuk voorbeeld dat je meteen weer van de slechte bedoelingen van de vervoerder uitgaat.
En vernieuwing brengt nu eenmaal gewenning met zich mee.
Dat je van vervoerder wisselt is over het algemeen wel duidelijk. De NS treinen zien er heel wat anders uit dan de Syntus treinen...
[..]
Niet alle metro stations in Rotterdam zijn compleet afgesloten. Net als bij die vriend van je uit Parijs
[..]
Dus je snapt wel waarom de vervoerders maatregelen nemen om het misbruik / zwartrijden tegen te gaan.
[..]
Waaruit blijkt dat men van die controles af wilde?
Er vinden nog steeds steekproeven plaats in trein, bus en metro.
[..]
Bel even met OV chipkaart organisatie. Ik weet niet welke concrete cijfers zij hanteren. Het zal ook wel per geval verschillen. 7 keer niet uitchecken in de week is wel wat anders dan 7 keer in een half jaar. Denk je ook niet?
Ik geloof wel dat ik kan zeggen dat ik op veel meer plaatsen ben geweest dan die jij nu noemt. En daar stonden toch echt paaltjes op het perron of bij de trap op weg naar het perron. Nooit een kilometer ver weg.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 15:37 schreef macca728 het volgende:
[..]
overdrijven ? Incheckpoortjes staan niet bij de perrons hoor. En ook niet bij de kaartjesautomaten
Kom eens een keer verder dan Amsterdam Duivendrecht, dan zie je dat ook
Ik kom met tal van feiten. Maar jij loopt telkens te zoeken naar dingen waar je over kunt zeiken. De rest negeer je consequent.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 15:41 schreef macca728 het volgende:
[..]
Wat is verschil tussen 7 en 7 ? 7x zwartrijden is 7x zwartrijden toch ?
Het zal ook wel. Als je iets niet weet, ga je dingen veronderstellen ?
Kom eens met feiten man
kom eens op Rotterdam Centraal kijken, daar staan geloof ik 2 palen aan de kant van waar het gebouw moet komen.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 15:42 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Ik geloof wel dat ik kan zeggen dat ik op veel meer plaatsen ben geweest dan die jij nu noemt. En daar stonden toch echt paaltjes op het perron of bij de trap op weg naar het perron. Nooit een kilometer ver weg.
Vooropgesteld dat de incheckpoortjes/-paaltjes het doen.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 14:50 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Treinkaartjes heb je het dan over. Bus had het niet.
Ik denk dat veel mensen het wel fijn vinden dat ze niet meer in de rij hoeven te staan om kaartjes te kopen. Dat vind ik in ieder geval wel prettig. Kom je een keer laat aan, zie je de trein al klaar staan. Rij voor de kaart automaat, volgende trein dan maar.
Nu kun je gewoon inchecken.
Ik hoef je geen woorden in de mond te leggen, jij suggereert dat mensen bewust niet uitchecken...quote:[..]
Ik geef nergens een bepaalde indruk over ALLE mensen. Leg me geen woorden in de mond. Je bent al slecht in het voeren van een normale discussie, het wordt alleen maar erger zo.
Je staat wel erg ver buiten de realiteit om dit niet te begrijpen: geen inchecken is ook geen registratie. Die 4% is dus enkel wat ze tegenkomen bij controles door conducteurs. Het echte percentage zwartrijders ligt dus veel hoger.quote:Als jij zo'n blind vertrouwen hebt in alle reizigers, hoe verklaar je dan dat er nog steeds 4% van de metro reizigers in Rotterdam zwart rijden (tegen 10% voor de OV chipkaart). Lijkt mij een goede reden om aan de eerlijkheid van een deel van de reizigers te twijfelen.
Waarom moet je perse vaak met de trein gaan om een keer laat aan te komen?quote:Op dinsdag 9 maart 2010 15:41 schreef Tokus het volgende:
[..]
"kom je een keer laat aan" suggereert dat je erg vaak met de trein gaat. Waarom heeft die persoon dan geen abonnement? Dan hoef je namelijk ook geen kaartjes te kopen.
de incidentele reiziger moet dan eerst opzoek naar een ov-chipkaart, of die gaan opladen. Die heeft al helemaal geen zin om verplicht geld te gaan zetten op een kaart die amper gebruikt wordt. Dan ben je dus net zoveel tijd kwijt als dat je een kaartje moet kopen.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 15:47 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Waarom moet je perse vaak met de trein gaan om een keer laat aan te komen?
\quote:Op dinsdag 9 maart 2010 15:44 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Ik kom met tal van feiten. Maar jij loopt telkens te zoeken naar dingen waar je over kunt zeiken. De rest negeer je consequent.
Waarschijnlijk omdat je niet zelf na kunt denken dat 7 x achter elkaar niet uitchecken wel wat anders dan is 7 van de 100 keer niet uitchecken.
Nou dan zetten ze toch extra palen neer als het echt zo rampzalig gaat.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 15:45 schreef Tokus het volgende:
[..]
kom eens op Rotterdam Centraal kijken, daar staan geloof ik 2 palen aan de kant van waar het gebouw moet komen.
Als ik zie hoe druk het bij de metro is (100m verderop), dan wordt het dus een rij vanaf het perron tot aan de paal die langzaam gaat, als iedereen in/uit moet checken. Bovendien wacht minimaal de helft van de mensen tot er weer "welkom bij de NS" (ofzoiets) op de display staat omdat ze denken dat dat ding anders je niet in/uit checkt, terwijl dit gewoon direct al kan. Gevolg is dus nog langere wachttijd.
Sorry hoor, maar wat een gezeur weer....quote:Op dinsdag 9 maart 2010 15:48 schreef Tokus het volgende:
[..]
de incidentele reiziger moet dan eerst opzoek naar een ov-chipkaart, of die gaan opladen. Die heeft al helemaal geen zin om verplicht geld te gaan zetten op een kaart die amper gebruikt wordt. Dan ben je dus net zoveel tijd kwijt als dat je een kaartje moet kopen.
ja dat mag ik hopen dat ze wel gaan doen, als de chipkaart echt verplicht is.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 15:48 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Nou dan zetten ze toch extra palen neer als het echt zo rampzalig gaat.
Lijkt me niet onmogelijk.
Nee he, toch doen ze dat nog niet. Zou wel makkelijk zijn he als je dat van te voren doet ?quote:Op dinsdag 9 maart 2010 15:48 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Nou dan zetten ze toch extra palen neer als het echt zo rampzalig gaat.
Lijkt me niet onmogelijk.
Daar ben jij voorquote:Op dinsdag 9 maart 2010 15:51 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar wat een gezeur weer....
Ik wordt een beetje moe van dat selectief reageren en al die kronkels die mensen verzinnen om toch maar te kunnen zeuren op de OV chipkaart...
Maar goed, er zijn ook zat incidentele reigers die een kortingskaart hebben, die moeten ze nu ook zoeken als ze incidenteel op reis gaan. En als ze ook af en toe met de bus gaan, staat er sowieso saldo op. En dankzij de mogelijkheid tot het automatisch opladen hoeft niemand zich zorgen te maken dat er te weinig saldo op staat.
Waarom toch alleen maar zoeken naar dingen waar het mis gaat? Waarom wel creatief in het verzinnen van problemen maar niet creatief aan positieve dingen willen denken?
Als een product vereist dat je moet uitchecken dan ligt dat niet alleen aan de gebruiker maar ook aan het product die dat verplicht.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 15:32 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Als mensen vergeten uit te checken, ligt dat niet aan de OV chipkaart, maar aan de mensen.
Een OV chipkaart kan zichzelf niet uitchecken...
Dat is mogelijk. Voor een deel van de reizigers zal dat het geval zijn.quote:En kan het ook niet zo zijn dat mensen bewust 'vergeten' uit te checken? Omdat de borg minder is dan de reiskosten...
Nou dat duurt echt uren dat in en uit checken....quote:Op dinsdag 9 maart 2010 15:46 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Vooropgesteld dat de incheckpoortjes/-paaltjes het doen.
En dan kom je met de trein/bus/whatever vrij laat aan, wil je gauw overstappen, maar moet je eerst nog uitchecken, gezellig met al die andere reizigers die dat ook willen...
Ik zeg nergens dat ALLE mensen dat doen.quote:Ik hoef je geen woorden in de mond te leggen, jij suggereert dat mensen bewust niet uitchecken...
Mijn realiteit is tenminste positief. Jouw realiteit lijkt een zwartgallige te zijn waarbij je alleen maar dingen ziet die verkeerd gaan en niet werken.quote:Je staat wel erg ver buiten de realiteit om dit niet te begrijpen: geen inchecken is ook geen registratie. Die 4% is dus enkel wat ze tegenkomen bij controles door conducteurs. Het echte percentage zwartrijders ligt dus veel hoger.
Punt is dat het pas een probleem is als het echt een probleem is. Niet als mensen zoals jij en veel anderen hier dingen gaan zoeken om er een probleem van te maken.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 15:52 schreef Tokus het volgende:
[..]
ja dat mag ik hopen dat ze wel gaan doen, als de chipkaart echt verplicht is.
punt is dat dat er al moet zijn op het moment dat er echt gebruikgemaakt van gaat worden, niet pas als het probleem te groot wordt.
Ik zie niets hilarischs aan het tellen van mensen in software, waarbij totaal geen privacy in het geding komt want we hebben nog steeds niet de rekenkracht en alle gezichten in de PC zitten om ook een persoon aan het poppetje te hangen. Dit in tegenstelling tot 7 jaar de niet geanomiseerde reisgegevens van de klanetn opslaan.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 15:29 schreef VancouverFan het volgende:
Dit is natuurlijk ook wel weer hilarisch.
Er wordt geklaagd dat de privacy in gevaar komt door de OV chipkaart en jij stelt voor om dan maar nog meer camera's op te gaan hangen om mensen op stations te gaan tellen.
Wat is dat nu voor vaag antwoordquote:Dat kan zo beschouwd worden, het kan ook als een duidelijk en logisch argument beschouwd worden.
Een vernieuwing zou een verbetering voor ook de reizigers moeten zijn, en niet wat het nu is.quote:Weer zo'n leuk voorbeeld dat je meteen weer van de slechte bedoelingen van de vervoerder uitgaat.
En vernieuwing brengt nu eenmaal gewenning met zich mee.
Dat je van vervoerder wisselt is over het algemeen wel duidelijk. De NS treinen zien er heel wat anders uit dan de Syntus treinen...
Ik had toch echt begrepen dat alle stations van poortjes voorzien zouden zijn. Verder blijft het het geval dat je verplicht moet in en uitchecken en dat in parijs met een abbonement soms niet hoeft, soms wel, maar dat je in ieder geval niet in de problemen ermee kan komen, wat natuurlijk in nederland wel mogelijk is.quote:Niet alle metro stations in Rotterdam zijn compleet afgesloten. Net als bij die vriend van je uit Parijs
Laat ik ergens blijken dat ik het niet snap dan. Ik geef alleen maar aan dat zwartrijden niet te voorkomen is, alleen dat het aantal zwartreizers zal verminder door de pakkans te verhogen en de boetes aan te passen.quote:Dus je snapt wel waarom de vervoerders maatregelen nemen om het misbruik / zwartrijden tegen te gaan.
Ik kan me nog herrinneren dat dat 1 van de reden was voor de vervoerders om op deze manier kosten te gaan besparen.quote:Waaruit blijkt dat men van die controles af wilde?
Er vinden nog steeds steekproeven plaats in trein, bus en metro.
Dat zouden we wel denken maar zet dan concrete cijfers er neer ipv de reiziger met zulke vage informatie te voeden. En nee ik ga die organisatie niet bellen, dat ze zich maar eens hier in de discussie mengen dan zien ze vanzelf wel wat er speelt in het land. Alhoewel ik het idee heb dat jij wel iemand uit die organisatie betn en het op deze manier ook wel doorsijpelt de organisatie in.quote:Bel even met OV chipkaart organisatie. Ik weet niet welke concrete cijfers zij hanteren. Het zal ook wel per geval verschillen. 7 keer niet uitchecken in de week is wel wat anders dan 7 keer in een half jaar. Denk je ook niet?
dit is geen gezeur, dit is reëel.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 15:51 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar wat een gezeur weer....
ik zeur niet, ik geef je een reëel scenario. Bovendien vind ik de ov-chipkaart voor de metro goed werken, mits de poortjes normaal opengaan. Het komt vaak genoeg voor dat dat ding in m'n gezicht dichtslaat terwijl ik toch echt een "uitchecken" op de display zie verschijnen.quote:Ik wordt een beetje moe van dat selectief reageren en al die kronkels die mensen verzinnen om toch maar te kunnen zeuren op de OV chipkaart...
Maar als vervolgens de makers van dat product allerlei moeite doet om de reiziger duidelijk te maken dat die moet uitchecken. Stickers op deuren en ramen, folders, mensen die het uitleggen, websites vol met informatie. Kun je het de maker dan echt nog verwijten als mensen het vergeten?quote:Op dinsdag 9 maart 2010 15:54 schreef nikk het volgende:
[..]
Als een product vereist dat je moet uitchecken dan ligt dat niet alleen aan de gebruiker maar ook aan het product die dat verplicht.
[..]
Dat is mogelijk. Voor een deel van de reizigers zal dat het geval zijn.
Als je met veel mensen voor één paaltje moet staan dan is dat vervelend ja. Vooral wanneer dat in een bus of tram gebeurt en je moet uitchecken samen met twintig anderen voordat de deurtjes sluiten.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 15:55 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Nou dat duurt echt uren dat in en uit checken....
bullshit, want die palen zijn in de toekomst wel nodigquote:Op dinsdag 9 maart 2010 15:56 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Punt is dat het pas een probleem is als het echt een probleem is. Niet als mensen zoals jij en veel anderen hier dingen gaan zoeken om er een probleem van te maken.
Ze kunnen daar ook wel 100 palen neerzetten waarvan er dan 50 ongebruikt blijven, maar dan zou er weer geklaagd worden dat er geld wordt verspild.
Ja, om de simpele reden dat het een onvolkomenheid is aan het product. De stickers, folders, etc, zijn lapmiddelen.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 15:58 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Maar als vervolgens de makers van dat product allerlei moeite doet om de reiziger duidelijk te maken dat die moet uitchecken. Stickers op deuren en ramen, folders, mensen die het uitleggen, websites vol met informatie. Kun je het de maker dan echt nog verwijten als mensen het vergeten?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |