Wij zijn ook al een tijd geleden begonnen gewone melk te geven ondanks dat ik nog bv geef. Ik heb het idee dat de bv gewoon nog leuk is om erbij te doen, maar dat die zeker niet het vochtgehalte dekt en waarschijnlijk ook niet het melkgehalte. Alleen heb ik het idee dat Jair gewone melk niet zo heel erg lekker vind. Op het kv krijgt die s'middags nog een fles bv uit voorraad dus ik weet niet hoeveel melk hij daar krijgt/ drinkt en hoe dat gaat. Dat zal ik eens vragen. Gewone yoghurt vind die wel heel erg lekker en eet die zelfs zonder iets zoets erin zoals fruit of diksap. Dus dat hij de melk niet lust ligt dan denk ik niet aan de smaak/ zuurheid. Maar misschien heeft het toch met de smaak of structuur te maken. Heb net wat diksap met melk gemend om te kijken of dat wel goed gaat. Hij heeft de fles niet eens aangeraakt.

Ik zal ook karnemelk nog eens proberen misschien dat het meer op yoghurt lijkt en hij dat lekkerder vindt. Als wij yoghurt geven krijgt hij meestal s'middags ervan. Hij eet nou niet zo geweldig, dat hij nog toetje zou gaan eten en als vervanger voor zijn avondeten vind ik het dan opvoedtechnisch niet zo verantwoord. Ik denk wel dat kinderen ook voelen of en hoeveel ze van iets nodig hebben en zich dat dan halen iig vanaf een bepaalde leeftijd. Zo at mijn zus margarine met een lepel en later bleek, dat er iets in zat waar haar lichaam een tekort van had. Dat vind ik echt slom
Jair vind sinaasappel als fruit wel heerlijk maar ben een beetje gestopt het te geven want hij spuugt alle stukken waar nog een huidje aan zit ook al haal ik het zoveel mogelijk weg. Sinaasappelsap heeft hij weleens slokkengewijs uit onze gewone glazen mee gedronken. Dan maak ik hele grote slokken en drink tussen zijn slokken door zodat ik ook nog wat af krijg

Diaan Lennon zou toch karnemelk wel lekker kunnen vinden en is daarin misschien anders dan jullie? Wij geven Jair ook dingen die wij zelf niet lekker vinden. Zo kan hij zelf een eigen smaak ontwikkelen. Gisteren zat hij hier olijven een voor een op te eten. Wij hebben maar niet te veel gegeven omdat ik niet wist of het niet te zuur is of heel erg zout (ingemaakte olijven uit een glas). Maf kind. Als ik iets heb wat ik echt niet aan hem wil geven en ik moet het dan aanraken laat ik het mijn man geven zoals Avocado. Maar dat gebeurt haast nooit. Jair lustte bijvoorbeeld spinazie wel hoewel ik het niet lekker vind. Alleen met de pot mee eten is dan weer in de realiteit zo dat hij dingen niet of heel zelden krijgt als een van ons het niet lekker vind. Dan staat het gewoon zelden op het menu.