abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79112097
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 22:11 schreef Marie79 het volgende:
Idd wat Geppie zegt, wat rot dat ze zo lang moeten wachten. Wat is eigenlijk de reden dat jullie pas vanavond zijn gegaan? En niet bijv. vanmiddag? (is toch makkelijker voor zo'n kleintje als Tyler)

Maarten had vandaag een 'bunker' dagje: bordje pap, paar happen krentenbol, peer, half krentenbolletje, 1 broodje pindakaas (wel zonder (harde) korst), paar hapjes broodje chocopasta, schuimpje, plakje cake, paar kroepoekjes, bordje warm eten, paar happen van ons warme eten (rijst met kouseband), 2 plakjes komkommer en 1 bakje kwark... Als jullie plof horen,dan was dat Maarten!
God, daar mag die van ons wel een voorbeeld aan nemen! Die doet momenteel aan een kattenbrokken en knakworsten dieet

Gelukkig dat ze terug zijn Ingrid, hopelijk slaat het aan!
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
pi_79112277
Kattenbrokken, jaaaah! Die schijnen echt heerlijk te zijn!
Die 3 van mij hebben allemaal zo'n fase gehad, met handenvol tegelijk als ze de kans kregen!
pi_79112413
Ja ze zit ze echt met heel veel smaak op te kanen en ik krijg er écht bijna niks in aan normaal mensen-voedsel

Zal wel een fase zijn maar ik word er af en toe knap wanhopig van!
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
pi_79112633
Zo krijg ik in Bink (22 maanden) echt geen brood. Krentebolletjes, croissantjes of soepstengel van de bakker gaat prima, maar gewoon een broodje met beleg, ho maar. Toen ie jonger was dan een jaar kreeg ik er nog wel sporadisch een broodje leverpastei in, maar ik kan nu op mijn kop gaan staan. Alleen als er een kroketje op gesmeerd wordt, dan pikt hij het! (Maar dat doen we hooguit eens per 2 weken, hij kan me wat!!
  zondag 14 maart 2010 @ 08:38:29 #205
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_79118693
wauw maarten jij hebt een goede eetlust! Daar mag Danique nog een voorbeeld aan nemen die eet lang niet zoveel! Fuente, Danique krijgt soms ook nog melk voor het slapen gaan, meestal als ze slecht gegeten heeft op de dag.
  zondag 14 maart 2010 @ 09:01:56 #206
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_79118804
Kattenbrokken
Hopelijk knapt Tyler op met die AB

Het was gisteren ook wel abnormaal veel hoor, wat Maarten at... Hij eet regelmatig een STUK minder...
18-11-2008 Maarten Alexander
pi_79118952
Dana eet de hele dag door als je dr de kans geeft
Op het cb zei de arts eerst dat dat veel te veel was en dat ze vast te zwaar zou zijn. Maar toen we naar t gewicht gingen kijken bleek dat ze zelfs nog steeds onder het lijntje zat ghehe
En toen was het: Naja dan zal ze t wel nodig hebben

Achja, meestal is het vooral fruit, yoghurt, groenten, rijstwafels of boterhammen (liefst met kaas)
Behalve als ze bij 1 van de oma's is die denkt dat kindjes altijd liever koek en snoep en chips hebben

Beterschap voor Tyler!
  zondag 14 maart 2010 @ 09:38:02 #208
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_79119064
Ingrid, hopelijk slaat deze AB wel aan... en is Tyler weer zichzelf.

Zo Maarten, jij hebt lekker gegeten zeg!!

Lennon eet ook redelijk veel, zo heerlijk en zo anders dan zn grote broer. Ook Lennon is erg licht, op de een of andere manier blijft het bij hem niet zitten. Hij kan net als Dana ook bijna de hele dag eten. Het liefst wat hartigs dan, hij vindt chocolade niet zo lekker. Hij poept trouwens ook wel minstens 3x per dag...
Lennon krijgt vorodat ie gaat slapen nog een klein bordje met pap en een stuk fruit.
Make love, not war ☮
  zondag 14 maart 2010 @ 10:18:29 #209
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_79119432
Chocola is Maarten ook niet gek op... we hadden laatst visite en er stonden paaschocolaatjes op tafel, hij pakt er één, neemt een hapje, trekt een vies gezicht en legt het chocolaatje weer terug

de lekkere dingen uit het rijtje, waar waren we? juist... bij oma (en dan ben ik er wat makkelijker in)
pi_79119556
Guus kan ook echt veel eten als ie wil...hij krijgt ook nog best veel melk ('s morgens, 's middags en voor het naar bed gaan), wanneer kan zoiets minder worden?? Hij is nu 13 maanden.
Gebruiken jullie trouwens van die opvolgmelk of gewone halfvolle melk? Ik mix het nu.
pi_79119649
quote:
Op zondag 14 maart 2010 10:29 schreef Koningin het volgende:
Guus kan ook echt veel eten als ie wil...hij krijgt ook nog best veel melk ('s morgens, 's middags en voor het naar bed gaan), wanneer kan zoiets minder worden?? Hij is nu 13 maanden.
Gebruiken jullie trouwens van die opvolgmelk of gewone halfvolle melk? Ik mix het nu.
Ik gebruik al een flinke poos halfvolle melk en Mila krijgt 's ochtends wat melk door de pap en 's avonds nog wat zuivel (yoghurt, kwark o.i.d.). Heel af en toe krijgt ze 's middags nog een bekertje melk.
  zondag 14 maart 2010 @ 10:55:08 #212
114177 Diaan73
pi_79119955
Wij gebruiken ook gewoon halfvolle melk. Lennon krijgt 's morgens een bord pap met melk, na het warme eten een toetje en voor het slapen gaan nog een klein bordje met pap en dus melk. Ik doe wel 1x per dag vitamine D in de melk.
Make love, not war ☮
pi_79120154
Tyler heeft nog steeds de pepti junior, die gaan we straks mengen met bambix nr 2. En dan mag hij hopelijk snel "gewone" melk.
Hij krijgt 's morgens een fles pap van 200, 's middags een fles melk en met mazzel een broodje, anders een krentenbol of cracker. En voor het slapen gaan ook een papfles van meestal zo'n 100/150cc.
Ligt eraan of hij avondeten en turkse yoghurt goed op heeft. Tussendoor krijgt hij fruit, soepstengel/cracker/krentenbol/biscuit/rozijn/plakje kaas/plakje worst ed.
Nog steeds drinkt hij amper iets anders dan melk.
pi_79123289
Leander lust geen melk echt het énige drinken dat hij weigert.
Gelukkig dus wel karnemelk 1 of 2 grote bekers op een dag Soms 3 als hij om nog een extra vraagt.

Hij lijkt trouwens niet tegen sinaasappelsap te kunnen? Hij vindt het heerlijk, maar binnen 2 uur komt alles er weer uit En niet met andere dingen met sinaasappel er in?
pi_79123629
Heeft Lotte ook hoor Freecell, een slokje sinaasappelsap en even later komt het er weer uit
Is misschien nog te zuur voor ze?
  zondag 14 maart 2010 @ 13:20:20 #216
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_79123876
Maarten lust ook geen melk (wel als het in de pap zit), en drinkt net als Leander karnemelk (dan wel met een smaakje=beetje roosvicee) bij zijn broodje.

En wat mrien zegt, ms is het idd nog wel te zuur... als drinkt Maarten het graag en kan hij er wel tegen.
pi_79125708
karnemelk nog nooit geprobeerd hier. Eens testen of hij dat lekker vind.
pi_79125810
Wicky orange gaat wel goed trouwens, verse jus niet
  zondag 14 maart 2010 @ 14:30:10 #219
114177 Diaan73
pi_79126192
Karnemelk dat zou ik nou nooit kopen omdat ik het zelf ontzettend vies vind en ook nog vind stinken.. Peace lust het ook niet

Volgens de wvk is 's morgens pap en 's middags een toetje voldoende zuivel. Meestal krijgt Lennon tussen de middag thee bij het brood. Lennon vindt appelsap trouwens erg lekker.
Vandaag wilde hij geen brood eten trouwens, hij was er mee aan het pieren en uit elkaar trekken... nou dan maar niet. Ik heb het idee dat hij last heeft van de tanden/mond en dat het brood daar niet goed bij past. Gisterenavond wilde hij ook al geen banaan.
Make love, not war ☮
pi_79126346
Volgens de dieetist is dat wel heel weinig Diaan. Maar de wvk en de dieetist zeggen hier ook verschillende dingen. wvk zegt 300 melkproducten per dag. Dieetist zegt minimaal 500
  zondag 14 maart 2010 @ 14:36:45 #221
114177 Diaan73
pi_79126445
Lennon krijgt ook wel wat meer hoor, ik denk tegen de 400... hij krijgt tegenwoordig 's avonds ook weer pap. En op kdv doen ze tussen de middag ook melk.. Maar het is inmiddels wel bekend dat melk minder goed is dan altijd gedacht. Melk na het eten, is bijv. heel slecht voor het opnemen van de vitamines uit het eten.
Vreemd dat de meningen van diëtist en wvk zo uit elkaar liggen trouwens!!
Make love, not war ☮
pi_79126561
Ja stom he. Ik hou me nu maar aan de dieetist, anders krijg ik daar weer gezeur mee.
Als Tyler nou eens wat anders zou willen drinken zou dat wel makkelijk zijn. Dat doet hij dus echt zelden.
  zondag 14 maart 2010 @ 14:40:25 #223
114177 Diaan73
pi_79126565
Even opgezocht:
quote:
Hoeveel melk heeft mijn kind nodig?
Melk is nodig voor de groei, maar als het al wat groter is heeft het kind niet meer zoveel melk nodig als in zijn eerste levensjaar. Kinderen tot vier jaar krijgen met 2 tot 3 bekertjes (3 dl) per dag voldoende melk binnen. Voor oudere kinderen is 3 tot 4,5 dl per dag genoeg.

Vla, yoghurt en yoghurtdranken zijn ook melkproducten! Als het veel meer melk(producten) eet of drinkt, is de kans groot dat de voeding onevenwichtig wordt. De voeding bevat dan onnodig veel eiwit en kalk en waardoor het kind mogelijk relatief weinig levensmiddelen met vezels en ijzer eet.
BRON Voedingscentrum

Dit betekent dus dat de diëtist ongelijk heeft....
Make love, not war ☮
pi_79132050
Wij zijn ook al een tijd geleden begonnen gewone melk te geven ondanks dat ik nog bv geef. Ik heb het idee dat de bv gewoon nog leuk is om erbij te doen, maar dat die zeker niet het vochtgehalte dekt en waarschijnlijk ook niet het melkgehalte. Alleen heb ik het idee dat Jair gewone melk niet zo heel erg lekker vind. Op het kv krijgt die s'middags nog een fles bv uit voorraad dus ik weet niet hoeveel melk hij daar krijgt/ drinkt en hoe dat gaat. Dat zal ik eens vragen. Gewone yoghurt vind die wel heel erg lekker en eet die zelfs zonder iets zoets erin zoals fruit of diksap. Dus dat hij de melk niet lust ligt dan denk ik niet aan de smaak/ zuurheid. Maar misschien heeft het toch met de smaak of structuur te maken. Heb net wat diksap met melk gemend om te kijken of dat wel goed gaat. Hij heeft de fles niet eens aangeraakt. Ik zal ook karnemelk nog eens proberen misschien dat het meer op yoghurt lijkt en hij dat lekkerder vindt. Als wij yoghurt geven krijgt hij meestal s'middags ervan. Hij eet nou niet zo geweldig, dat hij nog toetje zou gaan eten en als vervanger voor zijn avondeten vind ik het dan opvoedtechnisch niet zo verantwoord. Ik denk wel dat kinderen ook voelen of en hoeveel ze van iets nodig hebben en zich dat dan halen iig vanaf een bepaalde leeftijd. Zo at mijn zus margarine met een lepel en later bleek, dat er iets in zat waar haar lichaam een tekort van had. Dat vind ik echt slom

Jair vind sinaasappel als fruit wel heerlijk maar ben een beetje gestopt het te geven want hij spuugt alle stukken waar nog een huidje aan zit ook al haal ik het zoveel mogelijk weg. Sinaasappelsap heeft hij weleens slokkengewijs uit onze gewone glazen mee gedronken. Dan maak ik hele grote slokken en drink tussen zijn slokken door zodat ik ook nog wat af krijg

Diaan Lennon zou toch karnemelk wel lekker kunnen vinden en is daarin misschien anders dan jullie? Wij geven Jair ook dingen die wij zelf niet lekker vinden. Zo kan hij zelf een eigen smaak ontwikkelen. Gisteren zat hij hier olijven een voor een op te eten. Wij hebben maar niet te veel gegeven omdat ik niet wist of het niet te zuur is of heel erg zout (ingemaakte olijven uit een glas). Maf kind. Als ik iets heb wat ik echt niet aan hem wil geven en ik moet het dan aanraken laat ik het mijn man geven zoals Avocado. Maar dat gebeurt haast nooit. Jair lustte bijvoorbeeld spinazie wel hoewel ik het niet lekker vind. Alleen met de pot mee eten is dan weer in de realiteit zo dat hij dingen niet of heel zelden krijgt als een van ons het niet lekker vind. Dan staat het gewoon zelden op het menu.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_79132167
Aha! Dus de 300ml melk (producten) is wel genoeg! En de rest van het vocht nog binnen zien te krijgen ... Daarom dus soms een extra fles melk als er niks anders naar binnen gaat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')