In Almere stemde vorig jaar 25% van de kiezers op de PVV voor de europese verkiezingen.quote:
Zo'n idee heb ik dus ook.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 14:02 schreef WammesWaggel het volgende:
Omdat er weinig steden zijn waar het aantal allochtonen zo rap toenemen evenals waar de onveiligheid zo rap toeneemt?
Dat is een voedingsbodem voor succes voor de PVV me dunkt.
Maar ook genoeg paupers die moslim zijn of niet perse moslim maar gewoon allochtoon. En Wilders is ook niet erg geliefd bij die bevolkingsgroep. Dus strategisch gezien zou Almere geen goede keuze zijn geweest voor de PVV. In mijn logica. Dat ze dan alsnog winnen is een verrassing.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 13:50 schreef Roellie80 het volgende:
omdat Almere genoeg paupers heeft misschien?
Natuurlijk hebben ze daar bewust voor gekozen. De PVV doet alleen maar mee als ze ergens een politieke aardverschuiving kunnen veroorzaken.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 14:08 schreef Sattyagraha het volgende:
[..]
Zo'n idee heb ik dus ook.
Ik ben dan ook van mening dat het beeld van "de overwinnende PVV" vertekend is. De PVV heeft doelbewust voor deze gemeente gekozen om goed in de boekjes te komen...
Ja maar de stemgerechtigde allochtonen nemen dan ook toe en die stemmen dan toch weer PvdA o.i.d? Ik snap het niet helemaal?quote:Op vrijdag 5 maart 2010 14:02 schreef WammesWaggel het volgende:
Omdat er weinig steden zijn waar het aantal allochtonen zo rap toenemen evenals waar de onveiligheid zo rap toeneemt?
quote:Op vrijdag 5 maart 2010 14:02 schreef WammesWaggel het volgende:
Weer 2 mensen die erin trappen. Almere is de 35ste stad als het gaat om onveiligheid (waar 1 het onveiligst is) terwijl het de 6de stad is als het om inwonersaantallen gaat. De criminaliteit neemt al enkele jaren af, terwijl het aantal inwoners flink stijgt. Er was inderdaad een overvallengolf in 2008, echter in 2009 is het aantal overvallen (op basis van aantal burgers) weer onder het landelijk gemiddelde gedaald.quote:Op zondag 7 maart 2010 01:25 schreef Zienswijze het volgende:
Hoge criminaliteit, meerdere overvallen per week.
Ook tijdens de Europese verkiezingen had de PVV goed gescoord in Almere, misschien is dat ook een oppepper voor Wilders om in Almere mee te doen.
De gemeente Edam-Volendam heeft al een lokale partij waar heel Volendam trouw op stemt, Volendam'80.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 14:30 schreef lutser.com het volgende:
[..]
Waarom hebben ze dan niet in volendam mee gedaan?
Omdat Volendam een klein kut dorp is. Winnen daar maakt natuurlijk landelijk gezien geen enkele indruk.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 14:30 schreef lutser.com het volgende:
[..]
Waarom hebben ze dan niet in volendam mee gedaan?
ah vandaar dat de VVD zo groot is hierquote:Op zondag 7 maart 2010 02:16 schreef Harlon het volgende:
Almere is het afvoerputje van Amsterdam. White trash, allochtoons straattuig, alles heb je daar rondlopen. Inclusief de pvv nu dus.
Almere is al sinds jaar en dag een bolwerk van extreem-rechts.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 13:48 schreef Sattyagraha het volgende:
Echter weet ik niet waarom de PVV meedeed in Almere. (of all places)
De vraag: was er voorbedachte rade bij de PVV om mee te doen in Almere?
De CD haalde 2 zetels. Toen had de PvdA ook nog 10 zetels of meerquote:Op zondag 7 maart 2010 10:44 schreef petertje2 het volgende:
[..]
Almere is al sinds jaar en dag een bolwerk van extreem-rechts.
De Centrum-Democraten haalden er 20 jaar geleden al het hoogste percentage van alle gemeenten.
Dus de keus voor Almere is geen toeval.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |