abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78772402
Beste Fokkers,

De rede waarom de PVV mee deed in Den Haag lijkt me wel duidelijk. Het is toch onze politieke hoofdstad oftewel het is een goede manier om een tegengeluid te laten horen.

Echter weet ik niet waarom de PVV meedeed in Almere. (of all places)

Zou het iets te maken kunnen hebben met het feit dat Almere chronisch de laagste opkomst cijfers heeft en er daar dus ook de meeste gefrustreerde zweefende kiezers zijn?

De vraag: was er voorbedachte rade bij de PVV om mee te doen in Almere?

Ik ben benieuwd naar jullie mening hierover.

Met groeten,

Sattyagraha
Vrijheid kan je toch niet bewijzen!
pi_78772529
omdat Almere genoeg paupers heeft misschien?
pi_78772533
Hoge score bij EU verkiezingen.
pi_78772566
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 13:50 schreef Tja..1986 het volgende:
?
pi_78772580
Het was trouwen ook de enige plaats waar een beetje stabiele achterklap van Geert tot stand kwam.
In de rest van Nederland willen mensen er (nog) niet de vingers aan branden
pi_78772733
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 13:51 schreef Sattyagraha het volgende:

[..]

?
In Almere stemde vorig jaar 25% van de kiezers op de PVV voor de europese verkiezingen.
Naja.. de daling is nu gelukkig al ingezet naar 21%. Over 4 jaar, nadat ze 4 jaar niets gedaan hebben zijn ze wel weer weg.
pi_78772908
TS, wel eens in Almere geweest? Moet je eens doen, dan snap je het in één keer!
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
pi_78773091
Omdat er weinig steden zijn waar het aantal allochtonen zo rap toenemen evenals waar de onveiligheid zo rap toeneemt?
Dat is een voedingsbodem voor succes voor de PVV me dunkt.
pi_78773334
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 14:02 schreef WammesWaggel het volgende:
Omdat er weinig steden zijn waar het aantal allochtonen zo rap toenemen evenals waar de onveiligheid zo rap toeneemt?
Zo'n idee heb ik dus ook.
Ik ben dan ook van mening dat het beeld van "de overwinnende PVV" vertekend is. De PVV heeft doelbewust voor deze gemeente gekozen om goed in de boekjes te komen...
  vrijdag 5 maart 2010 @ 14:11:43 #10
8369 speknek
Another day another slay
pi_78773446
De keuze van Wilders was natuurlijk duidelijk: de twee plekken met de hoogste achterban. Niets is zo lekker als de campagne van de landelijke verkiezingen ingaan met het idee bij de mensen dat overal waar je komt je de grote winnaar bent. Als Wilders overal mee had gedaan en hij stond op gemiddeld 3%, dan hebben z'n potentiele stemmers zoiets van 'wilders is onbetekenend, laat ik toch maar traditioneel stemmen'.

En Almere is natuurlijk de uitwijkplek van alle Amsterdamse tokkies die de Amsterdamse huizenprijzen niet meer kunnen betalen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_78773977
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 13:50 schreef Roellie80 het volgende:
omdat Almere genoeg paupers heeft misschien?
Maar ook genoeg paupers die moslim zijn of niet perse moslim maar gewoon allochtoon. En Wilders is ook niet erg geliefd bij die bevolkingsgroep. Dus strategisch gezien zou Almere geen goede keuze zijn geweest voor de PVV. In mijn logica. Dat ze dan alsnog winnen is een verrassing.
pi_78774152
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 14:08 schreef Sattyagraha het volgende:

[..]

Zo'n idee heb ik dus ook.
Ik ben dan ook van mening dat het beeld van "de overwinnende PVV" vertekend is. De PVV heeft doelbewust voor deze gemeente gekozen om goed in de boekjes te komen...
Natuurlijk hebben ze daar bewust voor gekozen. De PVV doet alleen maar mee als ze ergens een politieke aardverschuiving kunnen veroorzaken.
pi_78774225
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 13:50 schreef Tja..1986 het volgende:
Waarom hebben ze dan niet in volendam mee gedaan?
pi_78774507
quote:
Ja maar de stemgerechtigde allochtonen nemen dan ook toe en die stemmen dan toch weer PvdA o.i.d? Ik snap het niet helemaal?
  vrijdag 5 maart 2010 @ 14:49:18 #15
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_78775014
Almere is een jonge stad. Het is nog relatief kneedbaar. Het heeft ook nog niet van die vaste honken waar een partij traditioneel de overhand heeft zoals je dat wel in andere steden kent, dus er valt nog veel te winnen.

Ik doe maar een gokje.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
pi_78775523
Almere is vooral een afvoerputje van ontevredenen uit de Randstad. Een goede voedingsbodem voor rechts stemmend kiezersvolk met een kritische en ontevreden inslag.
pi_78835647
Hoge criminaliteit, meerdere overvallen per week.
Ook tijdens de Europese verkiezingen had de PVV goed gescoord in Almere, misschien is dat ook een oppepper voor Wilders om in Almere mee te doen.
pi_78835851
quote:
quote:
Op zondag 7 maart 2010 01:25 schreef Zienswijze het volgende:
Hoge criminaliteit, meerdere overvallen per week.
Ook tijdens de Europese verkiezingen had de PVV goed gescoord in Almere, misschien is dat ook een oppepper voor Wilders om in Almere mee te doen.
Weer 2 mensen die erin trappen. Almere is de 35ste stad als het gaat om onveiligheid (waar 1 het onveiligst is) terwijl het de 6de stad is als het om inwonersaantallen gaat. De criminaliteit neemt al enkele jaren af, terwijl het aantal inwoners flink stijgt. Er was inderdaad een overvallengolf in 2008, echter in 2009 is het aantal overvallen (op basis van aantal burgers) weer onder het landelijk gemiddelde gedaald.
Almere is de veiligste grote stad van Nederland. Het is enkel beeldvorming, waardoor mensen zich onveilig voelen. En daar gaat de PVV heel handig mee om.

Edit: Oja, even een bronnetje erbij, anders krijgen we dat gezeur weer

[ Bericht 7% gewijzigd door Tja..1986 op 07-03-2010 01:39:20 ]
pi_78836945
Almere is het afvoerputje van Amsterdam. White trash, allochtoons straattuig, alles heb je daar rondlopen. Inclusief de pvv nu dus.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
  zondag 7 maart 2010 @ 09:18:51 #20
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_78839269
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 14:30 schreef lutser.com het volgende:

[..]

De gemeente Edam-Volendam heeft al een lokale partij waar heel Volendam trouw op stemt, Volendam'80.
pi_78840253
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 14:30 schreef lutser.com het volgende:

[..]

Omdat Volendam een klein kut dorp is. Winnen daar maakt natuurlijk landelijk gezien geen enkele indruk.
  zondag 7 maart 2010 @ 10:43:55 #22
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_78840363
quote:
Op zondag 7 maart 2010 02:16 schreef Harlon het volgende:
Almere is het afvoerputje van Amsterdam. White trash, allochtoons straattuig, alles heb je daar rondlopen. Inclusief de pvv nu dus.
ah vandaar dat de VVD zo groot is hier
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_78840374
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 13:48 schreef Sattyagraha het volgende:
Echter weet ik niet waarom de PVV meedeed in Almere. (of all places)
De vraag: was er voorbedachte rade bij de PVV om mee te doen in Almere?
Almere is al sinds jaar en dag een bolwerk van extreem-rechts.
De Centrum-Democraten haalden er 20 jaar geleden al het hoogste percentage van alle gemeenten.
Dus de keus voor Almere is geen toeval.
  zondag 7 maart 2010 @ 10:54:06 #24
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_78840568
quote:
Op zondag 7 maart 2010 10:44 schreef petertje2 het volgende:

[..]

Almere is al sinds jaar en dag een bolwerk van extreem-rechts.
De Centrum-Democraten haalden er 20 jaar geleden al het hoogste percentage van alle gemeenten.
Dus de keus voor Almere is geen toeval.
De CD haalde 2 zetels. Toen had de PvdA ook nog 10 zetels of meer
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_78841228
Blijkbaar was dat naast Den Haag de enige plek met geschikte kandidaten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')