Hier dus het beloofde topic...
Dit is trouwens wel zo'n 2 jaar terug gebeurd...
Ik en mijn beste maat gingen naar 2 andere vrienden van ons toe in Grootebroek (

)
We zouden uitgaan, maar alles was daar al dicht om 2:30...
Toen vertelde die gast uit Grootebroek dat hij nog een bootje had liggen en we daar mee naar Enkhuizen konden varen, daar waren de kroegen nog wel gewoon open
Prima dus, hij maakt met een sleutel de ketting van de boot los en gebruikt de dodemansknop om te motor te starten.
Om een lang verhaal kort te maken, we waren die nacht uitgegaan in Enkhuizen en liepen weer terug waar we de boot geparkeerd hadden...
Op de terug weg trapte 1 van die 2 gasten plotseling de plank in die voor de deur van een renovatie pand was getimmerd, vervolgens rende hij naar binnen en pakte een bouwradio.
Ik had dit zelf niet gezien omdat ik 200 meter verderop aan het pissen was.
De 2 gasten die ik niet zo goed ken rende toen beide richting de boot.
Ik en mijn beste maat zijn alleen totaal niet bekend in Enkhuizen dus probeerde we ze te zoeken.
We kregen ze later te pakken aan de telefoon en ze zouden ons komen ophalen.
Toen we in de boot stapten zagen we de radio staan en vroegen hoe ze hier aan kwamen, waarop ze antwoordde dat ze hem uit het huis hadden.
We voeren weg uit Enkhuizen en waren bijna bij het slootje wat ons richting Grootebroek zal brengen
Precies op dat moment komt er een politie wagen met zoeklicht naast ons op de weg rijden en schreeuwt dat we moeten stoppen.
Die 2 gasten zetten de boot juist aan de andere kant van het weiland neer zodat ze konden ontsnappen.
Ze hadden alleen niet door dat een groot weiland was dat overal omringd was door slootjes en geen enkel bruggetje.
Ik en mijn beste maat duwde de boot weer richting de andere kant en werden uit het bootje geholpen door oom agent.
Hij vroeg onze namen en wie die andere 2 waren, waarop we antwoordde.
Toen werd er versterking ingeroepen: er kwamen 4 politie auto's bij

__
Waaronder dus ook 1 auto met een speurhond
De agenten met hond trokken het weiland in en 3 minuten later kwamen ze terug met die 2 gasten

Ik zat met die vriend al in een politie auto te wachten om afgevoerd te worden, tot we plots een ambulance aan zagen komen rijden...
Later bleek dus dat de hand en arm van 1 van die gasten kapot gebeten was door de speurhond

lekker voor ze...
Nja later reden we naar het politie bureau en heb ik daar een nacht geslapen.
De volgende morgen moest ik mijn verhaal gaan vertellen.
Na dat ik dat gedaan had zei de rechercheur: "hier heb je een telefoon, bel je ouders maar alvast dat je nog een nachtje blijft ! "
Ik snapte niet waarom en hij zei dat ik dingen achterhield...
Nja dat was ook wel zo, ik heb hem alleen alles over die boot verteld, maar niet van die radio omdat ik daar niks van wist en omdat ik volgens de agent die me aanhield was aangehouden voor "op heterdaad betrapt zijn in een geheeld voertuig"

Dus toen moest ik daar nog een dag blijven.
Ik moest opeens poepen, maar had in die tijdelijke cel geen wc, dus ik moest naar een andere wc.
Toen liep er een agent met me mee, die bij me in die cell bleef wachten....
Ik zei zo : "hey ik moet poepen hoor"
Waarop hij zei "ja dus ? ga je gang maar"
De volgende dag vertelde ik die gast alles en mocht ik weer gaan.
Ik heb zelf een boete van 150 euro gekregen wegens medeplichtigheid, maar gelukkig geen strafblad...
Dit is hoe die 2 gasten het er af gebracht hebben
![]()
Hier het hele verhaal waar ik ook in stond:
http://www.nieuwsbank.nl/inp/2008/09/29/R313.htm :
quote:
Vijf mannen aangehouden na diefstal
Enkhuizen, 29-09-2008 o Zaterdagochtend 27 september 2008, omstreeks 04.45 uur, werden vijf mannen in een gestolen bootje betrapt in het water langs de Dijk. De mannen waren uit geweest in Enkhuizen. Bij een renovatiewoning aan de Dijk stapten er een paar uit, werd er een voordeur vernield en pikten de mannen een bouwvakkersradio.
Dit laatste werd gezien door een getuige die de politie in kennis stelde. Ter hoogte van het tankstation aan de Randweg N302 werden de mannen aangesproken door agenten. Drie lieten zich meteen inrekenen maar twee andere mannen sloegen op de vlucht en renden een weiland in. Dit weiland werd door agenten afgezet waarna een politiehond op zoek ging naar de twee voorvluchtige verdachten. De hond had snel de eerste verdachte te pakken. Hij lag onzichtbaar in een rietkraag maar werd door de hond aan zijn arm uit het riet getrokken. Hierop gaf de tweede man zich ook over.
In verzekering
De mannen zijn 21, 21, 20, 22 en 24 jaar oud en komen respectievelijk uit Grootebroek, Zwaag, Hoorn en Bovenkarspel (de 22- en 24-jarige). De boot waarin ze voeren was begin september gestolen vanaf een charterschip in de haven van Enkhuizen door de 21-jarige man uit Hoorn en de 24-jarige man uit Bovenkarspel. Zij bekenden enkele maanden geleden ook al een bootje te hebben gepikt in Bovenkarspel. De beide boten en de radio zijn terug naar de eigenaren. De verdachten zijn zaterdag in verzekering gesteld en gisteren, zondag 28 september, allen heengezonden met een proces-verbaal op zak.
[ Bericht 16% gewijzigd door So_Surreal_Baby op 05-03-2010 13:16:34 ]