Je bent wat mij betreft in ieder geval welkom. Groeps- en kuddegedrag vind ik sowieso waardeloos gedrag.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 10:58 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Er schijnen nog mensen te zijn die denken dat ik als nieuweling in deze SC reeks nog even ontgroend moet worden ofzo. Maakt me niet uit. Komt wel goed.
quote:Op vrijdag 5 maart 2010 11:02 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Mooi. Ieder zijn ding hoor. Als jij daar negatieve energie aan wilt verspillen, moet je dat vooral doen. Ik mag je vooralsnog wel. Ik vraag me alleen af waardoor ik het verdien dat jij elke opmerking van mij op de meest negatieve manier opvat.
quote:Op vrijdag 5 maart 2010 11:05 schreef MeraViglioSa het volgende:
So if you see the stars tonight, then tell me what they sahaay [ afbeelding ]
Denk dat het meer liberalisering is wat hij bedoelt. Niet persé "tegen" democratie.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 11:02 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Mjah, dan ben je gewoon tegen 't huidige stelsel van "democratie" (als 't al zo durft te noemen).
Je kan dingen als een geintje opvatten of je kan het meteen heel erg persoonlijk opvatten en je meteen beledigd voelen.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 11:05 schreef Ian_Nick het volgende:
[..]_!
Je mag me vooralsnog wel? Vandaar de opmerking dat je per definitie in een andere kroeg wil zitten dan ik?
Ik verspil hier geen enkele energie, negatief noch positief, kleine zelfingenomen meiskes als jij eet ik voor ontbijt.
Thanksquote:Op vrijdag 5 maart 2010 11:05 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Je bent wat mij betreft in ieder geval welkom. Groeps- en kuddegedrag vind ik sowieso waardeloos gedrag.
Ik neem helemaal niets persoonlijk op en ben ook niet beledigd? Hoe kom jij er nou bij dat jij in staat bent dat te bewerkstelligen?quote:Op vrijdag 5 maart 2010 11:08 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Je kan dingen als een geintje opvatten of je kan het meteen heel erg persoonlijk opvatten en je meteen beledigd voelen.
En als je niet gewend bent dat er af en toe een opmerking gemaakt wordt, dan is het heel makkelijk om in het laatste te vervallen.
Btw, die quote ging over het feit dat jij zou roken in een café. Neem het allemaal niet zo persoonlijk op joh.
Beter nog, want ik sport nietquote:Op vrijdag 5 maart 2010 11:08 schreef Laysa het volgende:
Heeeeeeeeeeeeeey....dat had ik kunnen zeggen...die TT
Wordt Lotuss hier groeps- en kuddegewijs aangepakt dan? Moet ik teruglezen of is het onzin?quote:Op vrijdag 5 maart 2010 11:05 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Je bent wat mij betreft in ieder geval welkom. Groeps- en kuddegedrag vind ik sowieso waardeloos gedrag.
Dat is nu, omdat het roken nog steeds ingeburgerd is in het "kroeg bezoeken". De volgende generatie zal deze link veel minder leggen, over 2 generaties is 't helemaal voorbij. Het kost tijd, heel veel tijd.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 11:08 schreef Ian_Nick het volgende:
Ik denk dat als je mijn 1 dorp 2 kroegen systeem zou uitproberen de wel-roken kroeg zou lopen als een tiet en de niet-roken kroeg na een jaar zijn frisse deurtjes kan sluiten
Doe ik 's een keer een poging daadwerkelijk moeite in mijn posts te steken kom jij hiermeequote:Op vrijdag 5 maart 2010 11:10 schreef Gert het volgende:
Wat een wanhopig gelul van een stel verslaafden hier.![]()
Mogge.
Het is een puberale schoolpleindiscussie, de moeite niet waard.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 11:11 schreef Gert het volgende:
[..]
Wordt Lotuss hier groeps- en kuddegewijs aangepakt dan? Moet ik teruglezen of is het onzin?
Schrijf gewoon een note bij me op en klaar is kees.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 11:11 schreef Gert het volgende:
[..]
Wordt Lotuss hier groeps- en kuddegewijs aangepakt dan? Moet ik teruglezen of is het onzin?
quote:Op vrijdag 5 maart 2010 11:11 schreef Gert het volgende:
[..]
Juist leukquote:Op vrijdag 5 maart 2010 11:11 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Het is een puberale schoolpleindiscussie, de moeite niet waard.
Ik vraag of Lotuss door een groep die kuddegedrag vertoont wordt gebasht. Niet of jij persoonlijk problemen met haar hebt want dat mag best.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 11:12 schreef Ian_Nick het volgende:
[..]
Schrijf gewoon een note bij me op en klaar is kees.
Dit, heel erg dit.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 11:12 schreef Teun_ZHV het volgende:
Ik kan mij in ieder geval niet onttrekken aan de indruk dat Klink zich heeft laten leiden door de fanatieke anti-rokers lobby en het de overheid niet gegaan is over de gezondheid van de burgers. Een legaal en wettelijk kader heeft men bedacht door het te gooien op meeroken door personeel.
Dat je telkens zo in de aanval schiet betekent dat ik ergens toch wel een klein beetje gelijk heb.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 11:09 schreef Ian_Nick het volgende:
[..]
Ik neem helemaal niets persoonlijk op en ben ook niet beledigd? Hoe kom jij er nou bij dat jij in staat bent dat te bewerkstelligen?![]()
En nou niet terugkrabbelen hè, je hebt de aandacht, hou dat vast!
Als er iemand een lobby (met geld!) heeft zijn 't de rokers. Dikke bullshit lijkt me, maar dit kan ik niet staven (jij ook niet trouwens).quote:Op vrijdag 5 maart 2010 11:12 schreef Teun_ZHV het volgende:
Ik kan mij in ieder geval niet onttrekken aan de indruk dat Klink zich heeft laten leiden door de fanatieke anti-rokers lobby en het de overheid niet gegaan is over de gezondheid van de burgers. Een legaal en wettelijk kader heeft men bedacht door het te gooien op meeroken door personeel.
Ze kwam weer 's binnen met een onmogelijke post die ze later niet zo bedoelt bleek te hebben, zoals vaker het geval is. Daar heb ik heel even aandacht aan besteed. Maar Pjotr De Notr zat er bovenop, dus zal wel goed zitten.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 11:13 schreef Gert het volgende:
[..]
Ik vraag of Lotuss door een groep die kuddegedrag vertoont wordt gebasht. Niet of jij persoonlijk problemen met haar hebt want dat mag best.
Nee Noek heeft shift maar die is aan het spijbelen.quote:
Ja, zo gaat het vaak wel. Een "populaire" user doet of laat iets, anderen vind het dan tof om aan te sluiten en mee te doen. Zwaan kleef aan principe. Het kind is hier binnengekomen en lag gelijk onder vuur.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 11:11 schreef Gert het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 5 maart 2010 11:12 schreef Ian_Nick het volgende:
[..]
Schrijf gewoon een note bij me op en klaar is kees.Gert
Je kan niet eerst binnen komen met: "als jij in een kroeg zit wil ik sowieso in een andere" en dan huilie huilie doen als ik een beetje tegengas geef, darling.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 11:13 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Dat je telkens zo in de aanval schiet betekent dat ik ergens toch wel een klein beetje gelijk hebt.
Als jij me telkens persoonlijk wil aanvallen op alles wat ik plaats, ga dan vooral je gang. Ieder zijn meug enzo.
Maar gelukkig heeft ze jouquote:Op vrijdag 5 maart 2010 11:15 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Ja, zo gaat het vaak wel. Een "populaire" user doet of laat iets, anderen vind het dan tof om aan te sluiten en mee te doen. Zwaan kleef aan principe. Het kind is hier binnengekomen en lag gelijk onder vuur.
Het is geen groeps- of kudde gedrag. Het is één persoon.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 11:13 schreef Gert het volgende:
[..]
Ik vraag of Lotuss door een groep die kuddegedrag vertoont wordt gebasht. Niet of jij persoonlijk problemen met haar hebt want dat mag best.
Als je het over mij hebt, ik wil graag credits voor mijn werk.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 11:16 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Het is geen groeps- of kudde gedrag. Het is één persoon.
En jij bent altijd voor de rebel of degene die alleen staat, wat zijn / haar standpunt dan ook is.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 11:15 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Ja, zo gaat het vaak wel. Een "populaire" user doet of laat iets, anderen vind het dan tof om aan te sluiten en mee te doen. Zwaan kleef aan principe. Het kind is hier binnengekomen en lag gelijk onder vuur.
quote:Op vrijdag 5 maart 2010 11:14 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Als er iemand een lobby (met geld!) heeft zijn 't de rokers.
Haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!! stiekum toch wat terug gelezenquote:Op vrijdag 5 maart 2010 11:15 schreef Gert het volgende:
[..]
Nee Noek heeft shift maar die is aan het spijbelen.
Thank You For Smoking is wat dat onderwerp betreft ook een verdraaid goede (en grappige) film!quote:Op vrijdag 5 maart 2010 11:17 schreef D. het volgende:
[..]
Toevallig vorige week Runaway Jury 'uitgelezen'
Waarom dan niet het argument gehanteerd dat meeroken (door iedereen) gewoon slecht is en daarom verboden moet worden. Er rammelt iets aan die wet, het is slecht voor het personeel, maar er mag in cafés zonder personeel ook niet meer gerookt worden.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 11:14 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Als er iemand een lobby (met geld!) heeft zijn 't de rokers. Dikke bullshit lijkt me, maar dit kan ik niet staven (jij ook niet trouwens).
ik doe nu telkens wel een paar bladzijden lezen van The dome ....als ik in bed ligquote:Op vrijdag 5 maart 2010 11:17 schreef D. het volgende:
[..]
Toevallig vorige week Runaway Jury 'uitgelezen'
Niet altijd Pietje, als je echt als een dom varken binnenkomt, dan begrijp ik het tegengas wel. Maar Mera, Dottey, Layssa, Liesje en ook Lotusss kwamen hier redelijk normaal binnen en werden in aanvang met de nek aangekeken. Ze waren helemaal niet rebels.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 11:16 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
En jij bent altijd voor de rebel of degene die alleen staat, wat zijn / haar standpunt dan ook is.
Jep, eens. It's all about the money.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 11:19 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Waarom dan niet het argument gehanteerd dat meeroken (door iedereen) gewoon slecht is en daarom verboden moet worden. Er rammelt iets aan die wet, het is slecht voor het personeel, maar er mag in cafés zonder personeel ook niet meer gerookt worden.
Nogmaals, dat ligt aan haar eigen gedrag. Niet zozeer omdat één user het voorbeeld geeftquote:Op vrijdag 5 maart 2010 11:15 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Denk het niet, iedereen waarvan ik vind dattie dom doet krijgt het ook van mij te horen, ongeacht wie het is.quote:
Mooi zo, is namelijk precies wat ik doe.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 11:23 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Denk het niet, iedereen waarvan ik vind dattie dom doet krijgt het ook van mij te horen, ongeacht wie het is.
Ik was echt zwaar rebels...en tegendraadsquote:Op vrijdag 5 maart 2010 11:21 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Niet altijd Pietje, als je echt als een dom varken binnenkomt, dan begrijp ik het tegengas wel. Maar Mera, Dottey, Layssa, Liesje en ook Lotusss kwamen hier redelijk normaal binnen en werden in aanvang met de nek aangekeken. Ze waren helemaal niet rebels.
Dat ben je nog steeds, met je bacteriequote:Op vrijdag 5 maart 2010 11:24 schreef Laysa het volgende:
[..]
Ik was echt zwaar rebels...en tegendraads...hihi draad
Ik zal dan ergens wel wat gemist hebben denk ikquote:Op vrijdag 5 maart 2010 11:22 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
Nogmaals, dat ligt aan haar eigen gedrag. Niet zozeer omdat één user het voorbeeld geeftWat overigens eerst niet eens zo was
Ik krijg hier heel erg het "Amerikaanse highschool" idee: als je je niet genoeg inlikt bij het gevestigde "populaire" groepje en/of het toevallig waagt om een andere mening te hebben dan dat groepje, dan word je meteen verstoten.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 11:22 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
Nogmaals, dat ligt aan haar eigen gedrag. Niet zozeer omdat één user het voorbeeld geeftWat overigens eerst niet eens zo was
quote:Op vrijdag 5 maart 2010 11:25 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
Dat ben je nog steeds, met je bacterie![]()
Ik vind dat je heel erg overdrjift. Het "kind" kwam ongelukkig binnen, maar is daarna vriendelijk bejegend en er is door verschillende mensen op aangedrongen dat ze naar de meet kwam.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 11:15 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 5 maart 2010 11:25 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Ik zal dan ergens wel wat gemist hebben denk ik![]()
Doe gewoon aardig tegen die net volgroeide puber, ze heeft niemand kwaad gedaan en jou al helemaal niet.
Wat een gelulquote:Op vrijdag 5 maart 2010 11:25 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Ik krijg hier heel erg het "Amerikaanse highschool" idee: als je je niet genoeg inlikt bij het gevestigde "populaire" groepje en/of het toevallig waagt om een andere mening te hebben dan dat groepje, dan word je meteen verstoten.
Een dergelijke zware maatregel neem je niet maar even omdat je bij lobbyisten in het gevlij wilt komenquote:Op vrijdag 5 maart 2010 11:12 schreef Teun_ZHV het volgende:
quote:Op vrijdag 5 maart 2010 11:25 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
Dat ben je nog steeds, met je bacterie![]()
Ga je je nu aan laten praten dat je door een hele groep gebast wordt? Noem er eens een stuk of vijf dan, ben benieuwd.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 11:25 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Ik krijg hier heel erg het "Amerikaanse highschool" idee: als je je niet genoeg inlikt bij het gevestigde "populaire" groepje en/of het toevallig waagt om een andere mening te hebben dan dat groepje, dan word je meteen verstoten.
Ik ben nu bezig met The Firm, en daar ga ik heul snel doorheen.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 11:20 schreef Laysa het volgende:
[..]
ik doe nu telkens wel een paar bladzijden lezen van The dome ....als ik in bed lig
Ja, want Ian en ik hebben net 100 posts over hetzelfde standpunt zitten bakkeleien.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 11:25 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Mehehehe!quote:Op vrijdag 5 maart 2010 11:28 schreef Laysa het volgende:
[..]
....Jullie...lees de rest van de wereld zijn het grote smetgevaar
![]()
![]()
Naja neem het van mij als altijd-net-niet-erbij-horend typje aan: elke nieuweling wordt inderdaad met de nek aangekeken in het begin. Maar als je dan ook meteen begint te sneren naar de 'gevestigde orde' (even voor de duidelijkheid, daar hoor ik niet bij, zit er ook nog geen jaar), en/of meteen heel erg gaat overheersen met ik-verhalen, dan kun je er van uitgaan dat mensen zich tegen je keren.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 11:25 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Ik wil weten wie precies het populaire groepje zijn en wie nietquote:Op vrijdag 5 maart 2010 11:28 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Ja, want Ian en ik hebben net 100 posts over hetzelfde standpunt zitten bakkeleien.
Ja, want jij bent er nuquote:
Ja, waar bleef je nou?quote:Op vrijdag 5 maart 2010 11:29 schreef Copycat het volgende:
Oh. het is gezellig!
Volgens mijn profiel (en paspoort) ben ik toch echt uit 1984. Maar het is aan ieder te bepalen wat de leeftijd is tot wanneer de opmerking "net uit de puberteit" gemaakt kan worden.quote:
Ik ben de kwalificatie kutpuber nooit te boven gekomenquote:Op vrijdag 5 maart 2010 11:31 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Volgens mijn profiel (en paspoort) ben ik toch echt uit 1984. Maar het is aan ieder te bepalen wat de leeftijd is tot wanneer de opmerking "net uit de puberteit" gemaakt kan worden.
Whow... ik sjans niet met andermans vent. Zoals ik in het begin al zei: ik ben GEEN homewrecker.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 11:29 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
Naja neem het van mij als altijd-net-niet-erbij-horend typje aan: elke nieuweling wordt inderdaad met de nek aangekeken in het begin. Maar als je dan ook meteen begint te sneren naar de 'gevestigde orde' (even voor de duidelijkheid, daar hoor ik niet bij, zit er ook nog geen jaar), en/of meteen heel erg gaat overheersen met ik-verhalen, dan kun je er van uitgaan dat mensen zich tegen je keren.![]()
In mijn geval was het omdat je zat te sjansen met mijn vent en daar kan ik niet tegen, dus dat telt niet
Dat doet ze bij iedereen die ze lief vindquote:Op vrijdag 5 maart 2010 11:31 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Ik ben de kwalificatie kutpuber nooit te boven gekomen.
Lea
Gert vroeg je wat.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 11:32 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Whow... ik sjans niet met andermans vent. Zoals ik in het begin al zei: ik ben GEEN homewrecker.
Ben ooit zelf het "slachtoffer" geweest van een vreemdgaand vriendje en dat gun ik een ander ook niet.
Echt hè?quote:Op vrijdag 5 maart 2010 11:31 schreef PietjePuk007 het volgende:
"m'n vent", dat klinkt al walchelijk burgerlijk meertje
Tief op met die kutsmileyquote:
Je was een schatje en heel erg beleefd eigenlijk, de hele tijd.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 11:24 schreef Laysa het volgende:
[..]
Ik was echt zwaar rebels...en tegendraads...hihi draad
Zie die post van d'r over dat roken dan! Laysa is echt zo'n dingetje wat je heul wilt knuffelenquote:Op vrijdag 5 maart 2010 11:35 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Je was een schatje en heel erg beleefd eigenlijk, de hele tijd.
quote:Op vrijdag 5 maart 2010 11:34 schreef Laysa het volgende:
Mag ik ook wat zeggen over het rookgebeuren![]()
Ik vind dat iedereen lekker voor zichzelf moet weten of dat ie zichzelf longkanker rookt, zichzelf een levercirose drinkt ( vergeef me als het woord niet goed geschreven is)en of men zich kapot spuit....wel waardeer ik het erg als mensen aan mij vragen of ik er moeite mee heb als ze een sigaret opsteken...en 9 van de 10 keer zal ik zeggen dat ik er geen problemen mee heb....ja...echt dus niet!...ook ik kan nl gewoon weg gaan...en ja mee roken is slecht maar ik denk dat als men het wat vriendelijker met elkaar zou overleggen...dat het ook een stukje makkelijker gaat...meer welwillendheid van beiden kanten enzulks....ook ik heb in mn jeugdjaren gerookt...niet zwaar ofzo...maar waar ik me wel zwaar aan irriteer zijn de exrokers...die worden zo vaak zwaar overdreven antirook daar heb ik dan het volgende gevoel bij:
...wanrt die zijn vaak bang om terug te vallen in hun oude gedrag en het heeft vaak niets er mee te maken dat ze het '' slecht'' zouden vinden....
nah...ff met zn alle eendoen
Dan denk ik dat ik een andere opvatting heb van "sneren" dan de rest van de "gevestigde orde" (ik haal jouw woorden dus even aan), waardoor er dingen persoonlijker opgevat worden dan dat ze bedoeld zijn.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 11:29 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
Naja neem het van mij als altijd-net-niet-erbij-horend typje aan: elke nieuweling wordt inderdaad met de nek aangekeken in het begin. Maar als je dan ook meteen begint te sneren naar de 'gevestigde orde' (even voor de duidelijkheid, daar hoor ik niet bij, zit er ook nog geen jaar), en/of meteen heel erg gaat overheersen met ik-verhalen, dan kun je er van uitgaan dat mensen zich tegen je keren.![]()
In mijn geval was het omdat je zat te sjansen met mijn vent en daar kan ik niet tegen, dus dat telt niet
Oeh, heb je gebeest?quote:Op vrijdag 5 maart 2010 11:35 schreef Copycat het volgende:
Heerlijk R&P drama. De home wrecker en de vagebond.
Ik ga NU ontkateren!
Gert vroeg je watquote:Op vrijdag 5 maart 2010 11:36 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Dan denk ik dat ik een andere opvatting heb van "sneren" dan de rest van de "gevestigde orde" (ik haal jouw woorden dus even aan), waardoor er dingen persoonlijker opgevat worden dan dat ze bedoeld zijn.
Aan de andere kant, ik heb ook geen zin om me totaal anders voor te gaan doen en mijn woorden elke keer weer 10x af te wegen en op eieren moet lopen in het geval dat ik iemand per ongeluk kwets/beledig/wat dan ook.
Ik deed mn best terwijl de drains me om de oren vlogenquote:Op vrijdag 5 maart 2010 11:35 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Je was een schatje en heel erg beleefd eigenlijk, de hele tijd.
quote:Op vrijdag 5 maart 2010 11:35 schreef Ian_Nick het volgende:
[..]
Zie die post van d'r over dat roken dan! Laysa is echt zo'n dingetje wat je heul wilt knuffelen
Stop eens op met dat "ridder gedrag" in mijn richting Gert, want dat ben ik niet.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 11:25 schreef Gert het volgende:
Je kunt ook doorslaan met je riddder-act zeg.
Ben je naast een vreemde vent wakker geworden vanochtend?quote:Op vrijdag 5 maart 2010 11:40 schreef Copycat het volgende:
Ik zag 'm niet staan en dacht 'dan typ ik het nog wel een keer' en toen stond het er opeens wel.
Nee ik word niet door heel de groep gebasht. Zoals ik al in een eerdere post verduidelijkte het is één persoon.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 11:28 schreef Gert het volgende:
[..]
Ga je je nu aan laten praten dat je door een hele groep gebast wordt? Noem er eens een stuk of vijf dan, ben benieuwd.
quote:Op vrijdag 5 maart 2010 11:41 schreef Ian_Nick het volgende:
[..]
Ben je naast een vreemde vent wakker geworden vanochtend?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |