abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78761537
Het vorige deel

Kleine babietjes

11 september 2009: Lars, zoon van XXXKarinXXX
17 september 2009: Esmee, dochter van stiemie
20 september 2009: Lotte, dochter van Linda2205
23 september 2009: Lente, dochter van Ssserpente
27 september 2009: Rocker, zoon van RockabeIIa
28 september 2009: Driekus, zoon van mefke79
29 september 2009: Xeentje, dochter van Xenia
02 oktober 2009: Alexa, dochter van Takkembah
02 oktober 2009: Sem Yesse, zoon van Rekkie
08 oktober 2009: minisproetje, dochter van sproet-je
12 oktober 2009: Isabeau, dochter van sorbootje
16 oktober 2009: Jamie, zoon van martine1984
19 oktober 2009: Jochem Tobias Aaron, zoon van Troel en Bert
22 oktober 2009: Niels, zoon van Twinkly
06 november 2009: Xandy, dochter van lunastar
13 november 2009: Ivan, zoon van Claudia_x
16 november 2009: Thomas, zoon van Aoraki
24 november 2009: Stef, zoon van Incantrix
27 november 2009: Ties, zoon van Ziggyziggyziggy
05 december 2009: Evie Elleke, dochter van Beessie-Jen
10 december 2009: Wolf, zoon van Poppejans
15 december 2009: Elyas Yaël, zoon van Tan
17 december 2009: Rienk Bowe, zoon van Vlindur
20 december 2009: Fabian, zoon van amaranta
23 december 2009: Minke, dochter van lijnloos
07 januari 2010: Aviva Gabriëlle, dochter van DaviniaHR en PhysicsRules
15 januari 2010: Dijon Trevor, zoon van faja-lobi
02 februari 2010: Teigetje, dochter van Keshet
05 februari 2010: Tessa, dochter van mama_papa
12 februari 2010: Laura, dochter van Sindell
14 februari 2010: Florian, zoon van Freecell
15 februari 2010: 'Harry', zoon van Asyniur
15 februari 2010: Hannah, dochter van Octopussy
16 februari 2010: Dyr, dochter van Klaploper en Twizu
18 februari 2010: Robin Janey Kathleen, dochter van Co_OL
19 februari 2010: Ravi & Kiro, zoons van simmu en sangdrax
24 februari 2010: Daan, zoon van happyme28 en Marky
02 maart 2010: Mart, zoon van ymme

*** vermeldingen zijn officiele fokbaby's
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar de ouders elkaar hebben leren kennen op/door Fok)

en mijn laatste post:

Mensen wat kletsen jullie veel, ik kan het niet bijhouden. Ik las iets over besnijden, koemelk allergie, poep in draagdoek en poep tussen tenen, een meet in het oosten van het land en een mega foto verslag van Keshet.

Hier thuis heb ik het druk met huisvrouw en moeder zijn. Gisteren wel even lekker tijd voor me zelf genomen, naar de kapper geweest en de mondhygeniste. En langs de huisarts om een epi-pen te halen, was eergisteren nog maar net op tijd om allergie medicijnen in te nemen. Kon met moeite ze door slikken aangezien mijn keel op begon te zwellen. Lang leve pinda/amandelen allergie en voedsel dat sporen daarvan kan bevatten .

[ Bericht 45% gewijzigd door RockabeIIa op 07-03-2010 22:08:35 ]
  vrijdag 5 maart 2010 @ 08:43:33 #2
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_78761626
mlp
meelurkpost

Lekker toch dat je zo heerlijk druk bent Faja??
Enne je allergie jeetje.... dat is ook één van de meest voorkomende hoorde ik laatste, wist ik helemaal niet. Volgens mij staat het ook bijna overal op....zelfs op chocoladerepen waar geen pinda in zou moeten zitten...

Anyhows ontopic: Alexa's koorts is weg, maar ze drinkt nog heel slecht door een verstopte neus en keelpijn vermoed ik. Ze hapt dan naar adem en is heel benauwd ../..Iemand nog tips voor een verstopte neus. Hebben hier enkel uien in huis en zoutoplossing....
Aaahgrrr morgen is manlief skieen voor een week, wiehoe leuk man:(
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_78761863
Fijn dat de koorts bij Alexa weg is, hopelijk knapt ze snel op.

Faja, da's schrikken, gelukkig was je op tijd.
pi_78762128
Faja, wat eng van die allergie!

En Lijnloos, hoe ging het werken de eerste dag? (of heb ik dat antwoord gemist?)
pi_78762131
Goeiemorgen!
Faja wat eng, dan heb je echt een heftige allergie daarvoor als je het al van sporen krijgt
Takkembah een kwartiertje voor de voeding zoutoplossing in de neus, eventjes laten inwerken en dan de neus uitzuigen met zo'n neuspeertje zou moeten werken volgens internet
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_78762194
Ik heb na deze week nog drie weken verlof en ga dan weer aan de slag! Heb er nog niet echt zin in, maar het begint wel langzaam een beetje te kriebelen. Zal het KDV maar eens bellen, ze hebben nog geen contact met mij opgenomen over wendagen.
  vrijdag 5 maart 2010 @ 09:16:04 #7
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_78762322
Zo, even op 4 pagina's reageren

Keshet, wat ontzettend fijn dat jullie het een mooi cadeau vinden! Heel erg graag gedaan, en ik wacht met smart op de fotospam van Teigetje in haar eigenste Fok-romper (we wilden eigenlijk ook Sophie kopen, maar dat had je zelf al gedaan. )

Trixie, stef wrs aan de helm? Das wel sneu idd. Kan hij niet ok s nachtsw in dat drieheokje liggen? iig wel fijn dat julile op tijd aan de bel getrokken hebben. Maar stef is een mooi mannetje, dus een helm staat hem vast ook goed!

Is isabeautje alweer iets beter? Wel heel lief van de buurvrouw dat ze jullie heeft gebracht! liever een goede buur dan een verre vriend gaat dus zeker op voor jullie

pfff, aoraki ook een heel medisch feest aan je kind! hopelijk heeft hij geen kma!

m_p, lekker die tegenstrijdige adviezen! volg lekker je gevoel, dankomt het goed!

wolf ook al aan de voorkeurshouding? hopelijk gaat het meevallen!

ieks, faja! wat eng!

pffff, ben ik bijgelezen, gaat aviva weer mopperen
ff snel dan
aviva kan ook poepen in de doek! in een cafétje waar ik geen luiers bij me had! dus iets sneller mn warme chocomelkje opgedronken en snel naar huis gewandeld, de geur negerend en biddend dat ze niet op mn mooie doek was doorgelekt, maar het was precies tot aan de randjes!

gister eerste prikjes gehad. ze heeft de hele buurt bij elkaar gekrijst maar s avonds geen last!
ze was maar 100g aangekomen in 2 wk, dus volgende week weer wegen
we zijn naar een lactatiekundige geweest, alwaar we hebben geleerd dat we het helemaal verkeerd deden, waardoor de borst niet goed geleegd werd, waardoor je kon wachten op bo's...
en stiekem denk ik ook dat ze de laatste dagen niet voldoende melk binnenkreeg door mijn verkeerde techniek (de luier vanochtend en gisteravond waren veel voller dan ik ze de afgelopen dagen gezien heb... )

nu ga ik rennen!
oh, ze is weer stil naja, kan ik me gaan douchen. ook nuttig
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_78762476
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 09:07 schreef NieuweUser het volgende:
Faja, wat eng van die allergie!

En Lijnloos, hoe ging het werken de eerste dag? (of heb ik dat antwoord gemist?)
Ging op zich prima, het is erg rustig op mijn werk, daardoor kan ik wel lekker door blijven fokken tussendoor
Het ophalen van Minke van het kdv was een regelrechte ramp, lang leven het OV Meteen de eerste dag daardoor dus te laat. Waren ze niet heel blij mee. Vandaag heb ik een andere route/busverbinding uitgezocht, hopelijk werkt dat wel, maar mijn man gaat voor de zekerheid ook wat eerder weg op zijn werk.
  vrijdag 5 maart 2010 @ 09:21:46 #9
35189 Troel
scherp en bot
pi_78762480
Takkembah, wat Twinkly zegt inderdaad. Ik heb nu kleine tubetjes met zoutoplossing en dat spuit je zo de neus in (en ja, dat is janken geblazen, want fijn is het niet). Dat werkt beter dan neusspray.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 5 maart 2010 @ 09:42:57 #10
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_78763030
mornings

@davinia; wat fijn dat Aviva geen last heeft van de prikjes! wel jammer dat ze niet zoveel is aangekomen. maar hopelijk gaat het met de nieuwe BV-adviezen wel een stuk beter en groeit ze de komende week flink

Evie gaat zo weer oefenen op het KDV; maar liefst 5 uren achter mekaar. Ik ga dus ook maar eens even naar de kapper (als er nog plek is) en boodschappen doen...
en misschien nog wel een dutje doen vanmiddag; want wederom enorm slecht geslapen door mijn keel...
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  vrijdag 5 maart 2010 @ 09:51:45 #11
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_78763279
Oké beter dan neusspray Troel? Want we hebben die dingen van Daro zoutoplossing, gaan we dat doen....

BJ lekker genieten van die 5 uur! En nog beterschap met de resterende ziektekiemetjes
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
  vrijdag 5 maart 2010 @ 09:53:50 #12
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_78763345
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 09:51 schreef Takkembah het volgende:
Oké beter dan neusspray Troel? Want we hebben die dingen van Daro zoutoplossing, gaan we dat doen....

BJ lekker genieten van die 5 uur! En nog beterschap met de resterende ziektekiemetjes
bedankt! en jullie daar ook natuurlijk...
vervelend dat je kleine meisje nog steeds zo'n last heeft...
Ik ga Evie zo maar eens uit bed halen; opfrissen en een fles geven. (11 uur moet ze op het KDV zijn).
pi_78763689
Faja, schrikken

Hier nu weerprima, maar vannacht weer bal. Hij wil 's nachts dus niet drinken Overdag gaat het prima. 's nachts gaat het soms prima, maar vannacht dus 2x niet.
De eerste keer om 2:00 dronk hij 5 minuten goed en begon daarna te wurmen, kronkelen, piepen, krijsen, schreeuwen, bijten auw ) rood aanlopen, mijn haar uittrekken enz.

En vanmorgen om 6 uur zelfde liedje. Toen heb ik hem uiteindelijk in slaap gewiegd terwijl hij echt nog niet meer dan een slok had gehad, weer terug in zijn bed gelegd en na 3 kwartier werd hij weer wakker en toen ging drinken prima

Ik begin het idee te krijgen dat hij 's nachts gewoon heel weinig honger heeft? Of ergens anders van wakker wordt? En dat zijn mama dan denkt 'jamaar de volgende voeding is al zo lang geleden, jij bent uitgehongerd!' en dat ik hem dan een borst opdring waar hij helemaal geen zin in heeft
Of klinkt dat onwaarschijnlijk?

En moet dit hier of in het bv topic? Anders verplaats ik hem even?
pi_78765147
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 09:21 schreef Lijnloos het volgende:

[..]

Ging op zich prima, het is erg rustig op mijn werk, daardoor kan ik wel lekker door blijven fokken tussendoor
Het ophalen van Minke van het kdv was een regelrechte ramp, lang leven het OV Meteen de eerste dag daardoor dus te laat. Waren ze niet heel blij mee. Vandaag heb ik een andere route/busverbinding uitgezocht, hopelijk werkt dat wel, maar mijn man gaat voor de zekerheid ook wat eerder weg op zijn werk.
Mooi dat het meeviel! En hopelijk gaat de busverbinding vandaag beter!

En Davinia, wat zielig van de prikjes van Aviva!

Isa ligt heel schattig naar haar mobile te kijken! Ze volgt alle beestjes die langskomen en moet er bij lachen!
  vrijdag 5 maart 2010 @ 11:05:13 #15
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_78765936
freecell, misschien heeft hij wel teveel honger?

Davinia, had je zelf wel het idee dat het voeden goed ging? Wel naar dat je zo op de feiten gedrukt wordt maar goed dat je nu geholpen bent.
I'm so glamourous I piss glitter!
  vrijdag 5 maart 2010 @ 11:06:26 #16
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_78765987
Mijn zoon lacht met geluid . Dat is echt zo geweldig, klinkt meteen als schaterlachen .
pi_78766669
Faja das schrikken zeg
Leuk he goofskens.... dat zijn echt van die geniet momentjes
Hoe is het met Isabeau? is ze al weer wat opgeknapt?
Stef aan een helmpje, balen zeg.

Voor iedereen die ik vergeten ben

Jamie had gister niet geknutseld op het kdv, ze hadden helaas geen tijd gehad. Dus nu ga ik zometeen zn voeten maar even in de verf dopen en dan een mooi kunstwerk maken voor zn papa.
Vanmorgen kom ik zn kamertje op om hem uit bed te halen, ik zeg altijd "is mijn spookje wakker?" Ligt hij te trappelen en gewoon te schaterlachen naar me. Ik voelde me toen zo gelukkig, ik ben verliefd op mn zoon
Nu ff snel mn huis poetsen...
  vrijdag 5 maart 2010 @ 11:52:35 #18
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_78767892
free, kan je s nachts dan niet eerst een speen aanbieden, en als hij die uitkotst dan pas borst?

rocka, tsja, dat is een moeilijke vraag. voeden was, en is, pijnloos (die raynauds-shit-verbleking en zo komt na de voeding), dus daar kon ik niet op afgaan. al vond ik wel dat haar luiers niet heel nat waren de laatste dagen, maar ja, bo gehad, productie weggeknald, ongesteld geworden ( ), allemaal redenen om me daar niet heel erg druk over te maken, dacht ik. het trekt wel weer bij... en toen had ze dus vanochtend na een kleine 4 uur een zwaar ontplofte luier vol met plas, zoals ik die in weken niet meer gezien heb. tsja, dan sta je daar aan de commode... het ging dus al langer niet helemaal goed...
maar doordat het eerst ook pijnloos was, vind ik het nu heel moeilijk om te bepalen of ze nu wel goed aanligt. en het is nog niet perfect, en wellicht dat ik volgende weer gewoon nog een keer ga, maar wel al eens tuk beter, getuige de plasluiers, en andere lichamelijke zaken.
pi_78768919
Groofsken, wat schattig!!

Davinia, fijn dat Aviva nu meer binnenkrijgt!

Isa probeert al een paar dagen te rollen, van buikliggen naar haar rug. Zodra ik haar op haar buik leg, wil ze rollen, ze snapt alleen nog niet dat ze dan haar arm langs haar lichaam moet leggen. Deze houdt ze nu recht opzij, precies naar de kant waar ze op wil rollen. En dat is frustrerend!!
pi_78769528
Wow, Isa al aan de rol? Stoer...! (hoe zie je dat trouwens? Want Minke hoef ik maar op haar buik neer te leggen en ze begint als een varken te krijsen... vind ze niet heel leuk geloof ik )
pi_78769724
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 11:52 schreef DaviniaHR het volgende:
free, kan je s nachts dan niet eerst een speen aanbieden, en als hij die uitkotst dan pas borst?
Dat doe ik geloof ik al (duurt vaak even voor ik wakker ben 's nachts )
Nu deed hij het vanmorgen weer (ik had hem een beetje wakker gemaakt na 4 uur ) En kwartiertje getroost en daarna weer aangeboden en toen ging het prima
olgens mij wil hij gewoon eerst even wakker zijn ofzo?
Even kijken of dat vannacht ook werkt

En hij ligt nu in de wieg naast mij (yay voor wieg in de woonkamer) te tukken op z'n buik
In ons bed kan hij rollen (in de co gelukkig niet, is harder matras ) en 's morgens ligt hij altijd even bij mij. Binnen 5 minuten ligt hij dan op zijn buik en tevreden te knorren met zijn beentjes onder z'n kontje.
Nu wilde hij echt niet in de wieg, dus ik leg hem op zijn buik en meteen stil

Lijkt me geen kwaad kunnen als ik erbij zit?
  Milf vrijdag 5 maart 2010 @ 12:44:36 #22
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_78769799
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 08:43 schreef Takkembah het volgende:
mlp

Anyhows ontopic: Alexa's koorts is weg, maar ze drinkt nog heel slecht door een verstopte neus en keelpijn vermoed ik. Ze hapt dan naar adem en is heel benauwd ../..Iemand nog tips voor een verstopte neus. Hebben hier enkel uien in huis en zoutoplossing....
Aaahgrrr morgen is manlief skieen voor een week, wiehoe leuk man:(

Heb je LUUF al eens geprobeerd? Het is een soort vicks vaporub maar dan voor de allerkleinsten.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_78770208
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 09:08 schreef Twinkly het volgende:
Goeiemorgen!
Faja wat eng, dan heb je echt een heftige allergie daarvoor als je het al van sporen krijgt
Takkembah een kwartiertje voor de voeding zoutoplossing in de neus, eventjes laten inwerken en dan de neus uitzuigen met zo'n neuspeertje zou moeten werken volgens internet
In plaats van zo'n neuspeertje gebruik ik die Otrivin Aspirator. Daarmee zuig je het neusje leeg. Werkt best goed, vooral na het douchen of spoelen met zoutoplossing.
  vrijdag 5 maart 2010 @ 12:59:19 #24
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_78770308
freecell, volgens mijn kraam mogen babietjes wel op de buik, mits inderdaad een wakkere ouder in de buurt. Dus niet 's nachts in zijn bedje op de buik...
Hoeveel uur laat Florian 's nachts tussen de voedingen? Als je denkt dat hij niet genoeg honger heeft, dan kun je hem 6 uur laten liggen.

hoe is het nu met isabeau?

lijnloos, fijn dat je eerste dag relaxt verlopen is...

alexa is aan het opknappen

Faja, wel goed op jezelf passen hè?
pi_78770738
Zo! Hier gaat het weer een stuk beter! Nog een klein beetje verhoging, maar ene veel blijere Isabeau. Pak van m'n hart. We zijn er nog niet, maar we zijn onderweg
pi_78771277
Fijn Sorbootje, dat het de goede kant opgaat!

En Alexa knapt dus ook op, mooi zo! Takkembah, heb je het hoofdeind van het bedje al wat omhoog gezet? Dan kan ook helpen voor het doorademen. En voor het slapen even lekker warm douchen, dan komt er vaak ook veel snot naar buiten.

Davinia, ik heb het hele verhaal niet gelezen (ik kan me niet concentreren op die lappen tekst) maar in ieder geval wel mooi dat ze nu weer meer binnen krijgt. Jij hebt het ook wel te verduren he!

Bj nog beterschap, en fijn naar de kapper! Heerlijk, even jzelff laten verwennen. Gaat goed het met Evie? Ik zie foto's voorbij komen, ze heeft echt al hapwangen! hamsteren!!!!

Martine, knutsel ze met Jamie! zo'n eerste keer is dat heel vaak drama....Verf overal behalve waar het hoort enzo. Maar Jamies papa gaat het vast erg leuk vinden!
Ik had laatst een goeie hulp aan Meike, die schoof mij de papiertjes eronder, reikte doekjes aan enz, reuze handig!

Heb voor het eerst sinds tijden weer gewandeld met Lars in de draagdoek. Voorheen ging hij tegen me aan liggen, nu niet meer. Er valt zoveel te zien!!! En dan fietst grote zus er ook nog naast, wat een amusement!
morgen dus de wortelhap....ik ben blij dat mijn vriend thuis is morgen, want ik vind het weer veel te spannend en eng.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_78771280
Neusje uitzuigen heb ik bij Florian laatst gewoon mond-op-neus gedaan Hij keek wel een beetje verbaasd, maar het was meteen opgelost
En toch is er een bepaalde leeftijd waarop ik dat él ranzig vind hoor Bij Leander zou ik het echt niet meer in mn hoofd halen

Asy: Hij drinkt overdag om de drie en 's nachts om de 4uur. Soms wat meer soms wat minder Best prima
Overdag issie ook véél meer wakker
pi_78771321
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 13:24 schreef XXXKarinXXX het volgende:

Heb voor het eerst sinds tijden weer gewandeld met Lars in de draagdoek. Voorheen ging hij tegen me aan liggen, nu niet meer. Er valt zoveel te zien!!! En dan fietst grote zus er ook nog naast, wat een amusement!
morgen dus de wortelhap....ik ben blij dat mijn vriend thuis is morgen, want ik vind het weer veel te spannend en eng.
Klinkt wel heel gezellig
pi_78771390
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 13:24 schreef freecell het volgende:
Neusje uitzuigen heb ik bij Florian laatst gewoon mond-op-neus gedaan Hij keek wel een beetje verbaasd, maar het was meteen opgelost
En toch is er een bepaalde leeftijd waarop ik dat él ranzig vind hoor Bij Leander zou ik het echt niet meer in mn hoofd halen

Bij een baby...oke (tenminste....ik niet hoor)
Maar bij een peuter inderdaad zo'n lekkere groene....yuk!
tis hier ook vaak als ik er wat neusspray inspuit komt er gelijk een hele zooi naar buiten
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  vrijdag 5 maart 2010 @ 13:37:23 #30
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_78771914
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 13:24 schreef freecell het volgende:
Asy: Hij drinkt overdag om de drie en 's nachts om de 4uur. Soms wat meer soms wat minder Best prima
Overdag issie ook véél meer wakker
Maar als je het idee hebt dat je hem 's nachts die voeding 'opdringt' waarom laat je er dan geen 6 uur tussen? Dan ga je daarna gewoon weer verder met elke 3 uur...
Florian is toch boven de 6 pond toch?
Gewoon laten liggen 's nachts dus totdat hij zichzelf meldt of totdat je aan die 6 uur zit. Doe ik ook met Harry op advies van kraamhulp en consultatiebureau.
  vrijdag 5 maart 2010 @ 13:38:08 #31
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_78771943
zoo ik heb ff boodschappen gehaald; mijn haar bij laten knippen; en wat kleertjes voor Evie gekocht; net gekolft en gegeten en nu ga ik zo maar eens een dutje doen
heeeeeeel raar zo zonder Evie; maar heb net gebeld en het gaat allemaal goed daar. Ze is nu haar flesje aan het drinken.

*sorry druk druk druk niet bijgelezen; komt vanavond wel weer *
  vrijdag 5 maart 2010 @ 13:38:11 #32
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_78771947
Karin, dat klinkt echt heel gezellig
pi_78771984
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 12:42 schreef freecell het volgende:

[..]

Dat doe ik geloof ik al (duurt vaak even voor ik wakker ben 's nachts )
Nu deed hij het vanmorgen weer (ik had hem een beetje wakker gemaakt na 4 uur ) En kwartiertje getroost en daarna weer aangeboden en toen ging het prima
olgens mij wil hij gewoon eerst even wakker zijn ofzo?
Even kijken of dat vannacht ook werkt

En hij ligt nu in de wieg naast mij (yay voor wieg in de woonkamer) te tukken op z'n buik
In ons bed kan hij rollen (in de co gelukkig niet, is harder matras ) en 's morgens ligt hij altijd even bij mij. Binnen 5 minuten ligt hij dan op zijn buik en tevreden te knorren met zijn beentjes onder z'n kontje.
Nu wilde hij echt niet in de wieg, dus ik leg hem op zijn buik en meteen stil

Lijkt me geen kwaad kunnen als ik erbij zit?
Als je merkt dat Florian goed zn hoofd kan draaien is buikliggen niet zo eng hoor. Rienk slaapt ook op z buik. Ik durf het alleen niet 's nachts aan. Maar nu ligt ie ook boven op zn buik in bed.
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_78772542
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 13:37 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Maar als je het idee hebt dat je hem 's nachts die voeding 'opdringt' waarom laat je er dan geen 6 uur tussen? Dan ga je daarna gewoon weer verder met elke 3 uur...
Florian is toch boven de 6 pond toch?
Gewoon laten liggen 's nachts dus totdat hij zichzelf meldt of totdat je aan die 6 uur zit. Doe ik ook met Harry op advies van kraamhulp en consultatiebureau.
Ik maak hem ook niet wakker
Hij wordt zelf wakker, piept en urmt wat en dan pak ik hem en ga ik hem voeden. Maar blijkbaar heeftie dan nog niet echt honger?
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 13:39 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Als je merkt dat Florian goed zn hoofd kan draaien is buikliggen niet zo eng hoor. Rienk slaapt ook op z buik. Ik durf het alleen niet 's nachts aan. Maar nu ligt ie ook boven op zn buik in bed.

Als hij zichzelf op z'n buik kan draaien en als ik nooit z'n hoofd heb hoeven steunen....
Mwa, moet goed komen denk ik

En hij slaapt echt nog steeds heerlijk

Alleen ik ben hem nu even niet zo dankbaar voor de 'metgezwel' die zijn geboorte mij bezorgt heeft
  vrijdag 5 maart 2010 @ 13:57:05 #35
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_78772839
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 13:50 schreef freecell het volgende:

[..]

Ik maak hem ook niet wakker
Hij wordt zelf wakker, piept en urmt wat en dan pak ik hem en ga ik hem voeden. Maar blijkbaar heeftie dan nog niet echt honger?
[..]

Als hij zichzelf op z'n buik kan draaien en als ik nooit z'n hoofd heb hoeven steunen....
Mwa, moet goed komen denk ik

En hij slaapt echt nog steeds heerlijk

Alleen ik ben hem nu even niet zo dankbaar voor de 'metgezwel' die zijn geboorte mij bezorgt heeft
Hmm, is hij dan wel echt wakker?
Metgezwel? Bedoel je aambeien? Dan moet je xylometazoline (=neusspray) halen. Op je aambeien spuiten, elke keer als je naar de wc gaat. Gewoon tog keer per dag gebruiken. Echt ze verdwijnen als sneeuw voor de zon (tip van mijn vroedvrouw en het werkt echt, bij mij zit nog maar een klein erwtje...)
pi_78772911
Mja, ik ga vannacht ff kijken of hem een beetje uit kan stellen en of hij dan beter hapt

Jah, Aambeien, auw Ik heb al een Curanol-kuurtje (pillen en zalf) maar het gaat niet echt over....
  vrijdag 5 maart 2010 @ 14:01:19 #37
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_78773020
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 13:58 schreef freecell het volgende:
Mja, ik ga vannacht ff kijken of hem een beetje uit kan stellen en of hij dan beter hapt

Jah, Aambeien, auw Ik heb al een Curanol-kuurtje (pillen en zalf) maar het gaat niet echt over....
Echt, ik zweer bij de neusspray!
Ik had ook echt behoorlijke aambeien na de bevalling (de kraam moest zoeken waar ze de thermometer moest stoppen ) en ik heb dus nu bijna niks meer.
Gewoon flink insprayen met die neusspray, evt 's avonds een keertje extra door Tara laten doen.
Echt, ze zijn zo weg...
pi_78773093
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 14:01 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Echt, ik zweer bij de neusspray!
Ik had ook echt behoorlijke aambeien na de bevalling (de kraam moest zoeken waar ze de thermometer moest stoppen ) en ik heb dus nu bijna niks meer.
Gewoon flink insprayen met die neusspray, evt 's avonds een keertje extra door Tara laten doen.
Echt, ze zijn zo weg...
Wat voor neusspray is dat? Sorry, eerst lezen, dan reageren/vragen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Lijnloos op 05-03-2010 14:08:08 ]
pi_78773287
Mja, ik weet niet of het tegelijk met mijn kuurtje mag, maar de mijne zijn vooral inwendig. En ze gaan steeds stuk
pi_78774033
Oh dat sucks. Ik had gelukkig maar een kleintje. En ik had er ook geen last van.

En hij slaapt al sinds 11:45 Vannacht van 22:00 tot 03:00 en van 04:00 tot 07:00 en daarna van 8:30 tot 10:30

Ik heb uitgeslapen
pi_78774224
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 12:36 schreef Lijnloos het volgende:
Wow, Isa al aan de rol? Stoer...! (hoe zie je dat trouwens? Want Minke hoef ik maar op haar buik neer te leggen en ze begint als een varken te krijsen... vind ze niet heel leuk geloof ik )
Zodra ik haar op haar buik leg, duwt ze zich zelf op haar zij! Ik leg haar op haar ellebogen zeg maar, maar ze doet nu direct haar handjes opzij.

Fijn Sorbo, dat het weer wat beter gaat met Isabeau!!

Karin, leuk dat je een fjine wandeling hebt gemaakt met Lars!

BJ, dat klinkt als een lekker dagje voor jou! Even wat tijd voor jezelf!

Oeh Vlindur, Rienk is een slaapkoppie dus! Lekker hoor, uitslapen!
  vrijdag 5 maart 2010 @ 15:41:02 #42
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_78777163
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 14:07 schreef freecell het volgende:
Mja, ik weet niet of het tegelijk met mijn kuurtje mag, maar de mijne zijn vooral inwendig. En ze gaan steeds stuk
ow inwendig weet ik niet. doe maar niet zomaar.
ik heb ook wel wat inwendige maar denk dat die mee bestreden zijn toen ik de uitwendige besproeid heb
  vrijdag 5 maart 2010 @ 15:42:51 #43
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_78777235
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 14:07 schreef freecell het volgende:
activia, dadels en appelsap!

houdt de ontlasting soepel en dan kunnen ze herstellen.

tot je weer een weekje geen activia neemt of te weinig drinkt
pi_78777865
Freecell, heeft Florian niet gewoon wat krampjes waar hij 's nachts wakker van wordt? Ik word hier regelmatig wakker omdat Hannah een beetje ligt te kreunen of jammeren. Als ik dan ga kijken ligt ze een beetje te wurmen in haar slaap. Wanneer ze honger heeft dan wordt ze echt wakker en gaat huilen, niet te missen

En omdat ik dus telkens wakker word van die kreuntjes wil manlief haar verhuizen naar de babykamer "want dan hoor je dat niet meer". Ik ben er helemaal niet klaar voor om mijn beebje in een andere kamer te leggen
pi_78777944
Isabeau heeft duidelijk wat in te halen. Waar ze normaal steeds hooguit 3 kwartier tot een uur slaapt en dat drie keer op een dag, is ze vandaag tot nu toe hooguit tweeëneenhalf uur wakker geweest

Aambeien *check*
  vrijdag 5 maart 2010 @ 16:00:00 #46
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_78777956
oh, trouwens, gister bij de LK was er een heel klein baby'tje! echt, zo'n pasgeboren frut van max. een week of 2. En dan kijk je naar je eigen kind van wel 8 hele weken, en dan is zij al zo'n enorme reuzin!
het gaat zo hard!
pi_78778540
Nou, net ff de HA gebeld...

Florian werd wakker 3,5 uur na zijn voeding, begon te huilen en te zoeken...
Dus ik leg hem aan, hij hapt, slikt één keer (wrs niet eens mel) en brúllen! Krijsen! Rood, overstrekken, piepen enz.
Dit duurde een uur en toen wilde hij pas drinken (en dan nog slordig ook).
Aangezien we vandaag dus nog geen voeding hebben gehad zonder 'gevecht' en hij nu echt wel wat minder drinkt dan normaal en de HA (zo goed als naast ons) nu nog open was, toch ff gebeld.

Die vond het klinken als extreme krampjes icm een sterke TSR. Ook omdat hij knalgroene poep heeft en echt krampjes-huilt (rood aanlopen, overstrekken en gillen)
Het goede nieuws: ze hebben zetpilletjes tegen de krampjes Dus die gaat TARA nu even halen (nuja, eerst recept ff halen en dan één deur verder de apotheek in)
Minder nieuws: de TSR kan ze natuurlijk niks tegen doen. Zij adviseerde ook al 'af laten lopen na TSR' maarja, het loopt nou eenmaal niet af bij mij En als ik dan zou gaan kolven heb ik ook een brulboei van een baby én kans op overproductie.
Maar als de krampjes minder zijn leert hij wrs vanzelf met mijn TSR om te gaan

En ik crosspost dit ff naar het BV topic, misschien heeft daar nog iemand een woeste tip
  vrijdag 5 maart 2010 @ 17:44:28 #48
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_78782153
had leander er ook last van?
of idd eerst tsr, florian laat los, handkolf er op, florian daarna weer aanleggen en de rest nageven met flesje, of in de vriezer flikkeren voor voorraad
  vrijdag 5 maart 2010 @ 17:55:11 #49
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_78782515
baaah slapen lukte niet; ik voel me ziek; en vriendlief is vandaag ontslagen....

pi_78782582
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 17:55 schreef Beessie-Jen het volgende:
baaah slapen lukte niet; ik voel me ziek; en vriendlief is vandaag ontslagen....

Whaaat?! Waarom?

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')