* Insert MaJo-verontwaardigingquote:Op vrijdag 5 maart 2010 11:46 schreef Nembrionic het volgende:
Hetzelfde geldt voor Lush trouwens.
Cheaptickets.nl is deze week op hun vingers getikt door de rechter omdat ze 'groene vliegtickets' aanboden.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 11:45 schreef Whiteguy het volgende:
Overigens heb ik redelijk mijn twijfels bij hoe 'groen' iets als bijvoorbeeld Ben & Jerry's is. Ik heb het vermoeden dat ze zich alleen maar zo profileren om meer te verkopen.
Heb je daar ook wat aan voor je onderzoek ?
Lush is zeker niet 'groen'.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 11:46 schreef Nembrionic het volgende:
Dat vraag ik me ook wel eens af.
Hetzelfde geldt voor Lush trouwens.
Whehe de afzonderlijke producten zijn anders wel lekkerquote:Op vrijdag 5 maart 2010 11:52 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Lush is zeker niet 'groen'.
Die stank is onverdragelijk...
Daar heb ik ook wel eens wat over gelezen. Het schijnt wel echt 'groen' te zijn, maar dat doen ze natuurlijk wel meer voor zichzelf dan voor het milieu.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 11:45 schreef Whiteguy het volgende:
Overigens heb ik redelijk mijn twijfels bij hoe 'groen' iets als bijvoorbeeld Ben & Jerry's is. Ik heb het vermoeden dat ze zich alleen maar zo profileren om meer te verkopen.
Heb je daar ook wat aan voor je onderzoek ?
Ja en ze worden er door geraakt. Maar ze zijn nog altijd betiteld als "groen"quote:Op vrijdag 5 maart 2010 12:00 schreef Etcetera het volgende:
windmolen schijnt verschrikkelijk slecht te zijn voor de dieren in de omgeving, vanwege het bromgeluid dat ze maken.
Ja fijn he? En ze worden steeds meer toegepast in de nieuwbouw.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 12:08 schreef TradeMarkie het volgende:
En die warmtepompen zijn zo leuk, want ze verstoken geen gas, maar hoe word de stroom waar die dingen op draaien opgewekt? als dat met kolencentrales gaat is het weer niet zo goed voor t milieu, om nog maar over de kosten qua stroom voor de eindgebruiker te zwijgen...
Dat doet me ineens aan de eetbare patatbakjes denken...quote:Op vrijdag 5 maart 2010 12:00 schreef Nembrionic het volgende:
En "groen" plastic. De bekers op Lowlands zijn bijvoorbeeld gemaakt van mais.
En ze maken tegenwoordig truien van oude PET-flessen. Dat is ook groen.
Ja ik ontraad het hem ook, maarja, hij wil eerst zelf onderzoeken.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 12:17 schreef TradeMarkie het volgende:
@Nem
Ik weet er alles van, die toepassing in de nieuwbouw, ik zou het je vader ook niet aanraden, er zijn oplossingen die veel gebruiksvriendelijker zijn
Maar dat is niet erg als je het toch niet gebruiktquote:Op vrijdag 5 maart 2010 12:18 schreef MadMaster het volgende:
Denk dat ik vanmiddag maar eens wat eerder naar huis ga, het is hier weer eens zaaddodende vrijdag...
Da's waar, maar dat risico wil ik niet nemen...quote:Op vrijdag 5 maart 2010 12:19 schreef Nembrionic het volgende:
Maar dat is niet erg als je het toch niet gebruikt
We hebben nu: warme lucht via vloerroostertjes. Het is een ketel uit '68.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 12:21 schreef TradeMarkie het volgende:
Daar kom ik vanavond/-middag wel ff op terug, ik moet nu eerst een eitje bakken voor de lunch![]()
Maar wat voor systeem zit er nu? dus radiatoren/convectoren, warmtebron, evt vloerverwarming...
En wat wil je vader er graag inhebben?
Het blijven toch je kinderen he?quote:Op vrijdag 5 maart 2010 12:23 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Da's waar, maar dat risico wil ik niet nemen...
quote:Op vrijdag 5 maart 2010 12:25 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Het blijven toch je kinderen he?
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 5 maart 2010 12:27 schreef MadMaster het volgende:
[..]
![]()
Ben er gisteren achter gekomen dat mw. MM afgelopen woensdag stiekem op Ma Flodder heeft gestemd.
Maar Ma Flodder heeft de Amsterdamse gemeenteraad niet gehaald...
Toch heeft 'Red Amsterdam' nog 1 zetel in de raad gehaald.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 12:33 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Dat laatste verbaast me niet zoveel. Ik zag haar bij DWDD en ze maakte geen sterke indruk.
Tja, de andere optie is nog veel stommer: NIET afmaken.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 12:39 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Toch heeft 'Red Amsterdam' nog 1 zetel in de raad gehaald.
Moeten ze 4 jaar lang van dichtbij aankijken hoe de Noord-Zuidlijn toch verder afgebouwd wordt.
Waar ik overigens ook niet voor ben...
Ik ook van jouquote:Op vrijdag 5 maart 2010 12:47 schreef MadMaster het volgende:
[ afbeelding ]
Gewoon even omdat het zo prettig om naar te kijken is...
Da's minderquote:Op vrijdag 5 maart 2010 12:44 schreef Etcetera het volgende:
GloeiendeIets vergeten wat ik nodig had dit weekend en er wordt thuis niet opgenomen
Afschuwelijke haarkleur ook.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 12:48 schreef Soempie het volgende:
Afschuwelijk pakje.
Ik vind haar haarkleur ook te nep en d'r oogschaduw is zo mogelijk nog lelijker.quote:
Zonnepanelen met een zonneboiler vind ik een goede optie, dan warm je dus water op via de panelen, wat je in een boiler opslaat. Als je daarnaast dan een nieuwe HR ketel plaatst en die laat je op lage temperatuur draaien om je huis te verwarmen, heb je een energiebesparende oplossing zonder dat je er comfort voor in moet leveren.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 12:24 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
We hebben nu: warme lucht via vloerroostertjes. Het is een ketel uit '68.
Heerlijk warm binnen een paar minuten maar niet efficient in gebruik natuurlijk
En aangezien gas flink duurder gaat worden de komende jaren wil hij iets dat zuiniger is.
Hij HAD het idee opgevat om zonnepanelen te nemen en een warmtepomp. Die pomp kon 'ie dan voeden met de panelen.
quote:Op vrijdag 5 maart 2010 12:52 schreef Soempie het volgende:
Ik vind haar haarkleur ook te nep en d'r oogschaduw is zo mogelijk nog lelijker.![]()
quote:
quote:
Die oogschaduw is voor op de bühne, de helft zie je niet meer terug als de lichten op je staan.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 12:52 schreef Soempie het volgende:
[..]
Ik vind haar haarkleur ook te nep en d'r oogschaduw is zo mogelijk nog lelijker.![]()
Het ziet er goedkoop uit, maar dat was vast de bedoeling.
Als je meer vragen hebt hoor ik het welquote:Op vrijdag 5 maart 2010 12:54 schreef Nembrionic het volgende:
Stirling engines ben ik van op de hoogte
De zonneboiler is ook ooit wel een optie geweest trouwens
Ik geef het even door.
Rood:quote:
Uiteraard, net zoals die van mij.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 12:59 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Rood:![]()
Oranje:![]()
Maar dat is gewoon een mening
quote:Op vrijdag 5 maart 2010 13:16 schreef Soempie het volgende:
Oeps. Er kwam zojuist iemand van essent de meterstanden opnemen. Jullie kunnen je vast nog wel herinneren hoe onze kelder eruit ziet en precies daar moest hij ergens beneden zijn.![]()
Halsbrekende toeren, maar het is gelukt. Schaam me dood.
Het is gewoon momenteel niet verstandig om 'voorloper' te zijn met dat soort dingen. De terugverdientijd van die zuinige dingen is nog wat te lang gezien de daling van de kostprijs. Iedereen die 3 jaar geleden een zonnepaneel kocht dacht ook een kekke investering gedaan te hebben, 'want na 25 jaar heb je ze terugverdiend'.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 12:54 schreef Nembrionic het volgende:
Stirling engines ben ik van op de hoogte
De zonneboiler is ook ooit wel een optie geweest trouwens
Ik geef het even door.
quote:Op vrijdag 5 maart 2010 13:16 schreef Soempie het volgende:
Oeps. Er kwam zojuist iemand van essent de meterstanden opnemen. Jullie kunnen je vast nog wel herinneren hoe onze kelder eruit ziet en precies daar moest hij ergens beneden zijn.![]()
Halsbrekende toeren, maar het is gelukt. Schaam me dood.
De zonnenpanelen zijn dan ook om die reden nog niet besteldquote:Op vrijdag 5 maart 2010 13:21 schreef Whiteguy het volgende:
[..]
Het is gewoon momenteel niet verstandig om 'voorloper' te zijn met dat soort dingen. De terugverdientijd van die zuinige dingen is nog wat te lang gezien de daling van de kostprijs. Iedereen die 3 jaar geleden een zonnepaneel kocht dacht ook een kekke investering gedaan te hebben, 'want na 25 jaar heb je ze terugverdiend'.
Zie ook de prijs per watt vermogen voor zonnepanelen:
[ afbeelding ]
Als bedrijven als nanosolar ook maar in de buurt komen van de gemaakte beloftes van $1/watt kun je beter over een jaar of twee zo'n paneel aanschaffen. (de komende twee jaar is al hun productiecapaciteit immers toch al uitverkocht/gereserveerd).
(Idem voor LED tv's trouwens, nu betaal je er dik extra voor, over een jaar of twee zijn die de zelfde prijs als LCD. Misschien zelfs minder)
Hmz, de huisbaas is vorige week geweest om de standen op te nemen, misschien was hij te laat.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 13:19 schreef Nembrionic het volgende:
[..]Volgens mij doen ze dat alleen als je je standen niet zelf digitaal hebt doorgegeven toch?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |