Mensen zijn op hun 20e dus al veel "wereldwijzer" dan pak hem beet 100 jaar terug.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 01:22 schreef Gijsdezeikerd het volgende:
Nouja goede ontwikkeling... het is wel duidelijk dat mensen niets meer voor de suggestie overlaten en op hun 20e al meer geneukt hebben en gezondigd dan 5 generaties voor hun.
Ja maar dat hoeft niet per se een negatieve ontwikkeling te zijn vind ik. Maar mensen maken er zo'n drama van dat vroege tieners al sexueel contact hebben. Dat is gewoon preutsheidquote:Op vrijdag 5 maart 2010 09:38 schreef Alicey het volgende:
[..]
Mensen zijn op hun 20e dus al veel "wereldwijzer" dan pak hem beet 100 jaar terug.
Dit soort dingen vind ik interessant, maar dan kan volgens jouw uiteenzetting ook wel "Expres" een homo gekweekt worden? Dat geeft weer een ander beeld.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 01:52 schreef wonderer het volgende:
[..]
Ik denk dat "het" daar vandaan komt, eerlijk gezegd. Dat je niet kunt begrijpen waarom een man zich vrijwillig in de positie van een vrouw zou manoeuvreren (tijdens de seks). Waarom hij zich daartoe zou verlagen. En je dat je "probleem" niet zozeer met homo's is, maar met de aanval die zij doen op jouw indelingssysteem voor mannen en vrouwen, en dat dat raar is, niet past, waar je dan weer redelijk heftig op reageert. Wat op zich ook wel weer te begrijpen is, want de manier waarop wij mannen en vrouwen zien, indelen, wat dan ook, gaat heeeeel ver terug. Veel verder dan begrijpen wat homoseksualiteit is. Je zou je ouders en je omgeving de schuld kunnen geven dat ze je zo'n traditioneel beeld hebben meegegeven
Je zou eens een plek kunnen gaan waar meer alternatieve "genderexpressies" graag komen. En dan bedoel ik niet meteen een drag club of homocafe, maar een feest met een wat open minded sfeertje. Daar kun je dan zien dat de traditionele man/vrouw verdeling nog veel meer gradaties hebben en dat die mensen verder ook gewoon heel normaal zijn.
Zo zie ik het ook wel een beetje inderdaad.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 09:42 schreef Gijsdezeikerd het volgende:
Ja maar dat hoeft niet per se een negatieve ontwikkeling te zijn vind ik. Maar mensen maken er zo'n drama van dat vroege tieners al sexueel contact hebben. Dat is gewoon preutsheid
Heeft niks met preutsheid te maken maar met bescherming.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 09:42 schreef Gijsdezeikerd het volgende:
[..]
Ja maar dat hoeft niet per se een negatieve ontwikkeling te zijn vind ik. Maar mensen maken er zo'n drama van dat vroege tieners al sexueel contact hebben. Dat is gewoon preutsheid
JarnoF, je bent officieel 300 pagina's te laat met trollen, dus laat gaan man.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 10:12 schreef JarnoF het volgende:
Ik heb helemaal niets tegen op homoseksuele personen. Kan het alleen maar respecteren, dat zij hun gevoelens kunnen en durven te uiten.
Maar waarom zouden wij daar over oordelen? Omdat het in ongeschreven wetten staat, dat het onnatuurlijk is? Dat wij toevallig nu leven, waar homoseksualiteit openbaar aan de orde komt, terwijl dit verschijnsel vroeger ook al bestond. Tja, zo zit de wereld in elkaar.
Wat ik niet kan begrijpen; waarom jij je hier zo over opwind. Misschien zit je in de knel met je geaardheid?
Want zoveel tijd als je besteedt aan dit onderwerp, maakt je wel verdacht
Alsof ik ,na het lezen van je gequote OP, moeite ga doen om 30 pagina's te lezen?quote:Op vrijdag 5 maart 2010 12:15 schreef Gijsdezeikerd het volgende:
[..]
JarnoF, je bent officieel 300 pagina's te laat met trollen, dus laat gaan man.
Die eerste ben ik het wel mee eens, maar dat tweede punt van je niet. Ze hebben gewoon seks omdat ze dat willen/stoer vinden hoor. Je maakt mij niet wijs dat ze gaan ballen omdat ze gedwongen worden noch omdat er een verwachtingspatroon door leeftijdsgenoten klaarligt.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 10:10 schreef snakelady het volgende:
[..]
Heeft niks met preutsheid te maken maar met bescherming.
Er zijn zo ontzettend veel tienerzwangerschappen, dat is niet wenselijk, voor de tiener niet maar zeker ook niet voor de ongeboren baby.
Daaruit blijkt wel dat vele tieners totaal nog niet de verantwoording voor sex aankunnen.
Laatst een programma gezien over tieners en sex, meer dan de helft van de meiden dacht geen soa te kunnen krijgen van orale sex.
Daarnaast hebben ze vaak sex omdat dat van ze verwacht wordt, dus niet eens echt vrijwillige keuze.Tieners mogen heel veel dingen niet ( of moeten het juist wel) omdat ze gewoonweg nog niet de mentale capaciteiten hebben om de consequenties in te schatten, denk aan autorijden, alcohol, school enz.
Met sex is dat niks anders.
En ik vraag me ten zeerste af of ze geen seks willen (omdat het pijn voet Bijvoorbeeld). Maar het ondanks dat toch doen, omdat ze stoer willen zijn. Klinkt zeer vergezocht.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 17:00 schreef snakelady het volgende:
Maar jij bent een volwassenen, als ju nu niet had gerookt, was je dan begonnen?
Ik niet, omdat ik weet hoe slecht het is, als kind vond ik het gewoon stoer dus deed het wel en zo zijn de meeste begonnen.
Maar als ze sex hebben om stoer gevonden willen worden, hebben ze toch geen sex om de sex maar is sex een middel om stoer gevonden te worden.
Maar je reageerd niet op het eerste omdat....quote:Op vrijdag 5 maart 2010 17:05 schreef Gijsdezeikerd het volgende:
[..]
En ik vraag me ten zeerste af of ze geen seks willen (omdat het pijn voet Bijvoorbeeld). Maar het ondanks dat toch doen, omdat ze stoer willen zijn. Klinkt zeer vergezocht.
Ik (of de homo's, of de mensen die zich geroepen voelen om er voor op te komen) zochten TS niet op he, hij zocht "ons" op door een topic op een openbaar forum te openen. Als iemand de jehova is in dit geval, dan is het de ts.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 17:25 schreef Lastpost het volgende:
Anderzijds vind ik het ook begrijpelijk dat 'de homo' zich probeert te verdedigen tegenover andersdenkenden, al voelt het een beetje als een jehova die aanbelt bij een woning waar Satan en 666 op de deur gekalkt zijn.
Ja oke, maar je begrijpt hopelijk wat ik bedoelde.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 17:30 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Ik (of de homo's, of de mensen die zich geroepen voelen om er voor op te komen) zochten TS niet op he, hij zocht "ons" op door een topic op een openbaar forum te openen. Als iemand de jehova is in dit geval, dan is het de ts.
Nee. Tenminste, ik geloof dat de geaardheid van iemand grotendeels bepaald wordt door de hersenstructuur. Ik denk wel dat iemand die opgroeit in een milieu waar een ruimere indeling dan alleen man/vrouw bestaat, sneller op zoek durft te gaan naar zijn eigen ik en waarschijnlijk een beter en completer beeld krijgt van zijn seksualiteit. Zo iemand zal niet bang zijn om te experimenteren omdat er geen taboe op rust en hij niet hoeft te voldoen aan een strak rollenpatroon.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 09:45 schreef Gijsdezeikerd het volgende:
[..]
Dit soort dingen vind ik interessant, maar dan kan volgens jouw uiteenzetting ook wel "Expres" een homo gekweekt worden? Dat geeft weer een ander beeld.
Feit is dat als je je kinderen iets gaat verbieden...dan gaan ze het juist doenquote:Op vrijdag 5 maart 2010 15:05 schreef Gijsdezeikerd het volgende:
[..]
Die eerste ben ik het wel mee eens, maar dat tweede punt van je niet. Ze hebben gewoon seks omdat ze dat willen/stoer vinden hoor. Je maakt mij niet wijs dat ze gaan ballen omdat ze gedwongen worden noch omdat er een verwachtingspatroon door leeftijdsgenoten klaarligt.
En dan over consequenties, ik ga er vanuit dat ze dat wel weten? Ik rook, ik weet dat ik verhoogd risico heb op longkanker, maar toch doe ik het. Een beetje hetzelfde verhaal. Ik vind niet dat je seks mag verbieden voor jonge mensen. Als ze het willen proberen doen ze het toch wel.
Ja, maar dat zijn situaties waarbij ik me niets kan voorstellen. Neem bijvoorbeeld mijn zusje; ze heeft nu een jaar dezelfde vriend. Maar ze komt regelmatig met blauwe plekken aanzetten, dat duidt erop dat ze gewoon door die kerel gemept wordt. Ze heeft het ook toegegeven, maar ze wil niet bij hem weg. (Met alle respect dat vind ik onvoorstelbaar). Loverboys zijn zulk soort situaties, de meisjes wordt kwaad aangedaan maar nog blijven ze rondhangen bij die jongens. Meestal wordt het afgeschoven op angst of dergelijke, maar ik denk dat heel veel van die meisjes dat gewoon hardstikke stoer vindt. Maar dat puur niet zeggen "Omdat, dat niet kan in Nederland" want dan willen ze je in een inrichting plaatsen of ben je gek ofzo.quote:Op maandag 8 maart 2010 00:00 schreef prupke het volgende:
[..]
Feit is dat als je je kinderen iets gaat verbieden...dan gaan ze het juist doen
En Snakelady heeft wel degelijk een punt bij de 2e bewering...
Kijk maar eens naar het loverboytijdperk waar we mee te maken hebben,... onzekere meisjes die worden ingepalmd worden door jongens....
Homofilie is geen ziekte....(je bent het of je bent het niet....ook al kom je er pas na weet ik hoeveel jaar achter of er voor uitquote:Op maandag 8 maart 2010 00:25 schreef Gijsdezeikerd het volgende:
[..]
Ja, maar dat zijn situaties waarbij ik me niets kan voorstellen. Neem bijvoorbeeld mijn zusje; ze heeft nu een jaar dezelfde vriend. Maar ze komt regelmatig met blauwe plekken aanzetten, dat duidt erop dat ze gewoon door die kerel gemept wordt. Ze heeft het ook toegegeven, maar ze wil niet bij hem weg. (Met alle respect dat vind ik onvoorstelbaar). Loverboys zijn zulk soort situaties, de meisjes wordt kwaad aangedaan maar nog blijven ze rondhangen bij die jongens. Meestal wordt het afgeschoven op angst of dergelijke, maar ik denk dat heel veel van die meisjes dat gewoon hardstikke stoer vindt. Maar dat puur niet zeggen "Omdat, dat niet kan in Nederland" want dan willen ze je in een inrichting plaatsen of ben je gek ofzo.
Net zoals; Snijden in jezelf, zelfmoordpogingen, "voedselverslaving" en zelfs "Anorexia". Dat zijn allemaal gedragskenmerken en geen "Rare ziektes". Maar misschien sta ik in deze ook wel iets te radicaal, die indruk wordt gewoon gewekt vind ik. Wat dat betreft ben ik wel Egoistisch, wat ik mezelf niet zou aandoen verwacht ik ook niet van anderen, omdat (als ik het aankan om niet te Snijden en overige. Waarom doen zij het dan wel? Dat is dan in mijn visie een zwaktebod.)
het enige "Voordeel" wat ik me kan bedenken als ik stopte met eten, mezelf ging snijden of overmatig ging vreten. EN vertellen aan iedereen dat ik me kut voel, is die extra "Medelijden" met hoe goed zij het wel niet hebben en hoe slecht jij.
En al die meisjes met eetstoornissen waaronder anorexia maar wanhopig proberen meer erkenning te krijgen voor hun ziekte en ziektebeeld. Gelukkig dat Prupke ons kan vertellen hoe het allemaal zit. Haar eerdere oneliner voegde ook al erg veel toe.quote:Op maandag 8 maart 2010 00:41 schreef prupke het volgende:
[..]
Homofilie is geen ziekte....(je bent het of je bent het niet....ook al kom je er pas na weet ik hoeveel jaar achter of er voor uit)
anorexia en zelfmutilatie ....ook niet (dit zijn zaken die vallen onder psychologische afwijkingen.vooral te maken met zelfbeeld)
Je begint je zin al met: dat jij het jezelf niet kan voorstellen.....
Misschien heb je een gebrek aan empathie....
net als een ander een gebrek heeft aan assersiviteit..
Ik doe niet lullig maar ik probeer je dingen te laten zien ....
Jij bent : wat een boer niet kent dat vreet hij niet!!!
Geen ding wat in jouw straat past : probeer je niet uit ...je hebt al je mening klaar...
(dat gevoel krijg ik bij jouw reacties)
als ik er totaal naast zit hoor ik het graag
Daar ben ik heel erg blij om dat mijn bijdrage op dit forum wel gewaardeerd wordquote:Op maandag 8 maart 2010 02:07 schreef NotYou het volgende:
[..]
En al die meisjes met eetstoornissen waaronder anorexia maar wanhopig proberen meer erkenning te krijgen voor hun ziekte en ziektebeeld. Gelukkig dat Prupke jij ons kan vertellen hoe het allemaal zit. Haar Uw / jouw eerdere oneliner voegde ook al erg veel toe.
Overigens heb je wat automutilatie betreft dan wel weer ten dele gelijk. Het woord omschrijft immers slechts een handeling.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |