abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78998152
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 00:10 schreef She-Wolf het volgende:

[..]

Jawel, getrouwde mannen leven 1,7 jaar langer.
maar zitten daarentegen wel 30 jaar vast aan een frigide kletskous met een vlot maar pittig kapsel Het enige wat die mormels doen zijn roddelblaadjes lezen, oprah kijken en overbodige spullen kopen van JOUW geld. Maar ach, ze hebben de ring, het kind, het huis en ohja, ook jou nog. Dus wat hebben ze te verliezen..Veel plezier met zo'n leven
  donderdag 11 maart 2010 @ 00:23:37 #252
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_78998241
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 00:20 schreef Leonidas82 het volgende:

[..]

maar zitten daarentegen wel 30 jaar vast aan een frigide kletskous met een vlot maar pittig kapsel Het enige wat die mormels doen zijn roddelblaadjes lezen, oprah kijken en overbodige spullen kopen van JOUW geld. Maar ach, ze hebben de ring, het kind, het huis en ohja, ook jou nog. Dus wat hebben ze te verliezen..Veel plezier met zo'n leven
tikje verzuurd?
an urge to help mankind overcomes me
pi_78998489
Wij deden het als volgt:

Al het geld op een hoop, daar welden alle lasten van betaald. Vervolgens ging 400 euro naar haar eigen rekening en 400 euro naar mijn eigen rekening. Als dat "zakgeld" op was, dan moest je maar een bijbaantje nemen. Alles wat van het totaal, na aftrek van lasten, overbleef, ging naar een gezamenlijke spaarrekening.
  donderdag 11 maart 2010 @ 00:58:48 #254
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_78999185
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 23:51 schreef eleusis het volgende:
Eigenlijk wil ik naar een situatie toe waar er naast de deling van vaste lasten ook een gezamenlijke rekening is waar een "tweepersoons buffer" wordt aangelegd.
Geïnspireerd door dit topic ben ik eens gaan rekenen, en daaruit kwam dat mijn vriendin toch wel meer aan vaste lasten betaalde dan ik dacht (o.a. fucking veel gas/water/licht!)

Daarom heb ik mijn vriendin eens om de tafel geroepen, en zijn we uitgekomen op een gezamenlijke pot, die we maandelijks bijvullen volgens de verhoudingen van ons netto-inkomen. Tevens kickstart ik de pot met een leuk bedrag, om te compenseren dat ik de afgelopen jaren relatief te weinig heb betaald. Op 1 april gaat de pot in. Yay!
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_79001918
Goed geregeld
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_79004707
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 00:58 schreef eleusis het volgende:

[..]

Geïnspireerd door dit topic ben ik eens gaan rekenen, en daaruit kwam dat mijn vriendin toch wel meer aan vaste lasten betaalde dan ik dacht (o.a. fucking veel gas/water/licht!)

Daarom heb ik mijn vriendin eens om de tafel geroepen, en zijn we uitgekomen op een gezamenlijke pot, die we maandelijks bijvullen volgens de verhoudingen van ons netto-inkomen. Tevens kickstart ik de pot met een leuk bedrag, om te compenseren dat ik de afgelopen jaren relatief te weinig heb betaald. Op 1 april gaat de pot in. Yay!
Goed geneukt vannacht?
  vrijdag 12 maart 2010 @ 03:42:19 #257
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_79045509
Ik zou zeggen; naar rato, met een max van tweederde - eenderde
Het is logisch dat wanneer jij 100k op jaarbasis verdient en je vriendin wel eens poetst bij de buren of een parttime baan heeft van 20k, je de vaste lasten van zeg 25k goed kan verdelen door van 66 / 33 uit te gaan, ipv dat jij straks echt alles loopt te betalen. Niet dat deze situatie snel voorkomt, maar toch. Zou bij m'n vriendin (dus nog niet m'n vrouw) me niet goed voelen als ik van alle vaste lasten 4/5e zou betalen en zij 1/5e. Als iemand financieel zo afhankelijk van je is, voelt dat niet echt goed bij mij.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_79065338
Wij doen alles gewoon door twee, is gewoon net zo makkelijk. Mijn inkomen ligt op dit moment een stuk hoger dan dat van haar, omdat zij weer studeert, maar zij heeft weer mee spaargeld om dit studiejaar door te komen.

Verder hadden we het idee om vanaf deze maand maandelijks ¤ 150,- naar de gezamelijke spaarrekening te zetten, om daarvan komende zomer op vakantie te gaan (goedkoop) en volgend jaar 2x wintersport (1 is al geboekt en de ander staat in de planning).

[ Bericht 37% gewijzigd door Sport_Life op 12-03-2010 16:12:38 ]
pi_79065739
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 18:23 schreef motorbloempje het volgende:
Kinderen staan niet in de planning.
We hebben het er regelmatig over, maar vooralsnog zijn we van mening dat daarvoor in ieder geval de komende jaren geen ruimte is in ons leven.

Ik ben bijna 25, mijn vriend is net 28 geworden. Als ik klaar ben met studeren ben ik 29, hij is dit jaar klaar als het goed is. Daarna carriere opbouwen, wereldreis waarvoor al heftig gespaard wordt..

Vooralsnog vinden we ons niet de figuren voor kinderen en hopen we dat onze zussen ervoor kiezen zodat we de lieve tante en oom kunnen gaan spelen

Daarnaast zou ik het niet vanzelfsprekend vinden dat ik minder zou gaan werken als er kinderen komen: dat wordt maar mooi gemiddeld, want ik ga mijn carriere niet opofferen als we samen kiezen voor kinderen
haha ik moest echt lachen om deze post!! Wij denken er net zo over... Kinderen komen wel als we rond de 35 zijn, of helemaal nooit.. En mijn zus is wat dat betreft al redelijk gesetteld qua werk/relatie/huisje en tussen neus en lippen door wordt er weleens over kinderen gerapt ze zijn expres in een kindvriendelijke wijk gaan wonen, dus ik ben benieuwd wanneer ik mijzelf oom mag noemen! (zij mag nog minimaal 10 jaar wachten!)
pi_79065761
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 00:32 schreef Teun_ZHV het volgende:
Wij deden het als volgt:

Al het geld op een hoop, daar welden alle lasten van betaald. Vervolgens ging 400 euro naar haar eigen rekening en 400 euro naar mijn eigen rekening. Als dat "zakgeld" op was, dan moest je maar een bijbaantje nemen. Alles wat van het totaal, na aftrek van lasten, overbleef, ging naar een gezamenlijke spaarrekening.
Ik kan me in veel regelingen vinden, maar dit klinkt me toch wel vervelend in de oren. Zakgeld, je bent toch beide geen pubers meer.... En een bijbaan nemen als je al een drukke fulltime baan hebt?? Waarom?

Maar goed, ieder z'n ding natuurlijk.
pi_79067380
Ondanks het feit dat ik veel minder verdien omdat ik parttime werk, delen wij de kosten gewoon. Het is mijn keuze om parttime te werken en daarnaast maak ik net zoveel gebruik van het huis en de boodschappen als hij.
  maandag 22 maart 2010 @ 23:41:22 #262
24878 kwib
Respondentenleverancier
pi_79473983
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 16:16 schreef Devz het volgende:

[..]

Ik kan me in veel regelingen vinden, maar dit klinkt me toch wel vervelend in de oren. Zakgeld, je bent toch beide geen pubers meer.... En een bijbaan nemen als je al een drukke fulltime baan hebt?? Waarom?

Maar goed, ieder z'n ding natuurlijk.
wij hebben ook zo'n regeling, alleen heet het speelgeld hier ;')

Of noem het vrijetijdsgeld ofzo. Het principe zal voor iedereen duidelijk zijn
Professionele online enquête of vragenlijst nodig? Enquêtetools.nl . Gratis vragenlijsten maken voor studenten en scholieren!
Respondenten nodig voor je onderzoek? RespondentenDatabase.nl . Nu 10 respondenten per onderzoek gratis.
  donderdag 25 maart 2010 @ 20:31:26 #263
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_79584260
Mijn vriend zal alles voor mij willen betalen,zo nodig.
Maar heb gelukkig ook mijn eigen inkomen.
Woon samen met hem in ZIJN koophuis, we hebben een gezamelijke rekening voor boodschappen, vakanties e.d.
Voor de rest betaal ik gewoon maandelijks de helft van zijn hypotheek, verzekeringen e.d.
Straks wordt alles buitenom geschilderd -> helemaal voor hem
Cv ketel net kapot, totale schade 500 -> voor hem
Zijn kinderen komen in het weekend? -> boodschappen voor hem

Ik wil me graag inkopen in het huis, dat gaat binnenkort ook gebeuren en dan betaal ik de helft van de kosten van het huis natuurlijk.
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  donderdag 25 maart 2010 @ 21:43:10 #264
286493 raebyddet
teddybear maar dan omgedraaid
pi_79587711
Het moet natuurlijk wel zo eerlijk mogelijk zijn voor beide partijen.
Dit klinkt mij heel redelijk in de oren, ik denk dat de oorzaak van je vriendins gedrag ergens anders ligt.
Ze is niet tevreden met haar inkomen en dat reageert ze af op jou.
Jij moet je er niet over opwinden maar haar helpen met een geschikte baan te zoeken en haar ervan verzekeren dat jij veel meer risico's hebt als zelfstandig ondernemer.
Over een paar jaar gaat haar inkomen ook weer omhoog. En als ze dan niet tevreden, is rest de vraag of je wel met zo iemand wilt leven?
Ze heeft niets te klagen.
"Nothing astonishes people so much as common-sense and plain dealing."
  † In Memoriam † vrijdag 26 maart 2010 @ 09:00:44 #265
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_79597684
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 20:31 schreef uniekhoorn het volgende:

Cv ketel net kapot, totale schade 500 -> voor hem
.
Jullie hebben dus afgesproken dat ook voor dit soort zaken in zijn eentje betaald terwijl jij ook gebruik maakt van warm water etc?

Kopen jullie wel dingen samen?

Ik betaal ook zelf het onderhoud van mijn koophuis (schilderen enzo) maar toen de vaatwasser kapot was hebben we samen een nieuwe gekocht

je zegt dat jullie samen de hypotheek betalen deel je dan ook mee in de hypotheekaftrek?
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
  zondag 28 maart 2010 @ 14:58:03 #266
241287 IkBenOzan
Huh, whut?
pi_79670313
Je hebt gewoon gelijk.
Ripped her heart out right before her eyes! Eyes over easy, eat it! Eat it! Eat it!
pi_80056985
Mijn vriend betaalt de hypotheek ( dat is ook ongeveer het bedrag dat hij meer verdient dan ik) en de verdere vaste lasten en boodschappen betalen we 50/50. En daarnaast betaalt iedereen zijn eigen dingen zoals telefoonrekening, levensverzekering, sportschoolabo enzo. Owja, en mn vriend heeft een auto en die kosten betaalt hij ook zelf, aangezien ik alleen heel af en toe met hem meerij en als dat verre stukken zijn betaal ik wel de helft van de benzine mee.

Wel is het zo dat ik behoorlijk wat spaargeld heb en daarom heb ik bijvoorbeeld een nieuwe boxspring en nachtkastjes gekocht en zal ik de komende tijd nog wel meer grotere aankopen betalen, zoals een nieuw dressoir.
  woensdag 7 april 2010 @ 20:34:47 #268
298741 Postelastiek
Back in the summer of '69
pi_80057856
Mijn vriend doet de hypotheek en belastingen enzo en ik doe de boodschappen en andere huishoudelijke zaken.En dan komt het er vaak op neer dat ik ook zijn kleding koop.
  woensdag 7 april 2010 @ 21:47:31 #269
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_80062071
quote:
Op woensdag 7 april 2010 20:34 schreef Postelastiek het volgende:
Mijn vriend doet de hypotheek en belastingen enzo en ik doe de boodschappen en andere huishoudelijke zaken.En dan komt het er vaak op neer dat ik ook zijn kleding koop.
Staat het huis wel op jullie beider namen?
pi_80062074
Heb niet alle reacties gelezen, sorry. Wij hebben 1 gezamenlijke huishoudrekening en ieder voor zich een priverekening. Op de priverekening komt salaris/uitkering binnen en naar ratio wordt maandelijks automatisch een bedrag van de priverekeningen gestort op de huishoudrekening. Van de huishoudrekening worden automatisch alle vaste lasten betaald.
  woensdag 7 april 2010 @ 23:13:45 #271
298741 Postelastiek
Back in the summer of '69
pi_80066658
quote:
Op woensdag 7 april 2010 21:47 schreef Aventura het volgende:

[..]

Staat het huis wel op jullie beider namen?
Ja, dat wel, maar dat was vooral omdat hij de hypotheek anders net niet kreeg.
Was wel een beetje scheef, want hij kan hem makkelijk alleen betalen...
  vrijdag 9 april 2010 @ 11:06:22 #272
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_80116191
Voor ons zit het samenwonen er ook een beetje aan te komen

We zitten daarbij ook te denken aan een huishoudrekening naast onze bestaande rekeningen die we gewoon aanhouden. Op die huishoudrekening gaat dan een bedrag dat we schatten nodig te hebben voor vaste lasten en uitgaven die ons beide aangaan.

Ik vind het erg belangrijk om een eigen rekening te behouden. Simpelweg omdat niemand dan verantwoording hoeft af te leggen over persoonlijke uitgaven van het geld dat we persoonlijk overhouden. We hebben beide compleet andere hobbies en zaken waar we geld aan uitgeven. Sommige zaken vind ze compleet nutteloos en ook zij heeft uitgaven voor zaken waar ik niets om geef. Ik denk dat het vragen is om problemen als we onze persoonlijke zaken van de grote stapel zouden gaan betalen.
pi_80117455
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 11:06 schreef Hexagon het volgende:
Voor ons zit het samenwonen er ook een beetje aan te komen

We zitten daarbij ook te denken aan een huishoudrekening naast onze bestaande rekeningen die we gewoon aanhouden. Op die huishoudrekening gaat dan een bedrag dat we schatten nodig te hebben voor vaste lasten en uitgaven die ons beide aangaan.

Ik vind het erg belangrijk om een eigen rekening te behouden. Simpelweg omdat niemand dan verantwoording hoeft af te leggen over persoonlijke uitgaven van het geld dat we persoonlijk overhouden. We hebben beide compleet andere hobbies en zaken waar we geld aan uitgeven. Sommige zaken vind ze compleet nutteloos en ook zij heeft uitgaven voor zaken waar ik niets om geef. Ik denk dat het vragen is om problemen als we onze persoonlijke zaken van de grote stapel zouden gaan betalen.
Zo denk ik er ook over en daarom werken wij al anderhalf jaar volgens jouw idee. Werkt prima
pi_80299285
Ik betaal 3/5 vriendin 2/5

We hebben een gezamelijke betaal en spaarrekening en elk een eigen spaar en bataalrekening.

Mijn spaarrekening staat vol die van haar niet maar zolang we geen kinderen hebben is dat geld van mij en niet van haar.

Werkt prima.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')