maar zitten daarentegen wel 30 jaar vast aan een frigide kletskous met een vlot maar pittig kapselquote:Op donderdag 11 maart 2010 00:10 schreef She-Wolf het volgende:
[..]
Jawel, getrouwde mannen leven 1,7 jaar langer.
tikje verzuurd?quote:Op donderdag 11 maart 2010 00:20 schreef Leonidas82 het volgende:
[..]
maar zitten daarentegen wel 30 jaar vast aan een frigide kletskous met een vlot maar pittig kapselHet enige wat die mormels doen zijn roddelblaadjes lezen, oprah kijken en overbodige spullen kopen van JOUW geld. Maar ach, ze hebben de ring, het kind, het huis en ohja, ook jou nog. Dus wat hebben ze te verliezen..Veel plezier met zo'n leven
![]()
Geïnspireerd door dit topic ben ik eens gaan rekenen, en daaruit kwam dat mijn vriendin toch wel meer aan vaste lasten betaalde dan ik dacht (o.a. fucking veel gas/water/licht!)quote:Op donderdag 4 maart 2010 23:51 schreef eleusis het volgende:
Eigenlijk wil ik naar een situatie toe waar er naast de deling van vaste lasten ook een gezamenlijke rekening is waar een "tweepersoons buffer" wordt aangelegd.
Goed geneukt vannacht?quote:Op donderdag 11 maart 2010 00:58 schreef eleusis het volgende:
[..]
Geïnspireerd door dit topic ben ik eens gaan rekenen, en daaruit kwam dat mijn vriendin toch wel meer aan vaste lasten betaalde dan ik dacht (o.a. fucking veel gas/water/licht!)
Daarom heb ik mijn vriendin eens om de tafel geroepen, en zijn we uitgekomen op een gezamenlijke pot, die we maandelijks bijvullen volgens de verhoudingen van ons netto-inkomen. Tevens kickstart ik de pot met een leuk bedrag, om te compenseren dat ik de afgelopen jaren relatief te weinig heb betaald. Op 1 april gaat de pot in. Yay!
haha ik moest echt lachen om deze post!! Wij denken er net zo over... Kinderen komen wel als we rond de 35 zijn, of helemaal nooit.. En mijn zus is wat dat betreft al redelijk gesetteld qua werk/relatie/huisje en tussen neus en lippen door wordt er weleens over kinderen gerapt ze zijn expres in een kindvriendelijke wijk gaan wonen, dus ik ben benieuwd wanneer ik mijzelf oom mag noemen!quote:Op woensdag 10 maart 2010 18:23 schreef motorbloempje het volgende:
Kinderen staan niet in de planning.
We hebben het er regelmatig over, maar vooralsnog zijn we van mening dat daarvoor in ieder geval de komende jaren geen ruimte is in ons leven.
Ik ben bijna 25, mijn vriend is net 28 geworden. Als ik klaar ben met studeren ben ik 29, hij is dit jaar klaar als het goed is. Daarna carriere opbouwen, wereldreis waarvoor al heftig gespaard wordt..
Vooralsnog vinden we ons niet de figuren voor kinderen en hopen we dat onze zussen ervoor kiezen zodat we de lieve tante en oom kunnen gaan spelen
Daarnaast zou ik het niet vanzelfsprekend vinden dat ik minder zou gaan werken als er kinderen komen: dat wordt maar mooi gemiddeld, want ik ga mijn carriere niet opofferen als we samen kiezen voor kinderen
Ik kan me in veel regelingen vinden, maar dit klinkt me toch wel vervelend in de oren. Zakgeld, je bent toch beide geen pubers meer.... En een bijbaan nemen als je al een drukke fulltime baan hebt?? Waarom?quote:Op donderdag 11 maart 2010 00:32 schreef Teun_ZHV het volgende:
Wij deden het als volgt:
Al het geld op een hoop, daar welden alle lasten van betaald. Vervolgens ging 400 euro naar haar eigen rekening en 400 euro naar mijn eigen rekening. Als dat "zakgeld" op was, dan moest je maar een bijbaantje nemen. Alles wat van het totaal, na aftrek van lasten, overbleef, ging naar een gezamenlijke spaarrekening.
wij hebben ook zo'n regeling, alleen heet het speelgeld hier ;')quote:Op vrijdag 12 maart 2010 16:16 schreef Devz het volgende:
[..]
Ik kan me in veel regelingen vinden, maar dit klinkt me toch wel vervelend in de oren. Zakgeld, je bent toch beide geen pubers meer.... En een bijbaan nemen als je al een drukke fulltime baan hebt?? Waarom?
Maar goed, ieder z'n ding natuurlijk.
Jullie hebben dus afgesproken dat ook voor dit soort zaken in zijn eentje betaald terwijl jij ook gebruik maakt van warm water etc?quote:Op donderdag 25 maart 2010 20:31 schreef uniekhoorn het volgende:
Cv ketel net kapot, totale schade 500 -> voor hem
.
Staat het huis wel op jullie beider namen?quote:Op woensdag 7 april 2010 20:34 schreef Postelastiek het volgende:
Mijn vriend doet de hypotheek en belastingen enzo en ik doe de boodschappen en andere huishoudelijke zaken.En dan komt het er vaak op neer dat ik ook zijn kleding koop.
Ja, dat wel, maar dat was vooral omdat hij de hypotheek anders net niet kreeg.quote:Op woensdag 7 april 2010 21:47 schreef Aventura het volgende:
[..]
Staat het huis wel op jullie beider namen?
Zo denk ik er ook over en daarom werken wij al anderhalf jaar volgens jouw idee. Werkt primaquote:Op vrijdag 9 april 2010 11:06 schreef Hexagon het volgende:
Voor ons zit het samenwonen er ook een beetje aan te komen
We zitten daarbij ook te denken aan een huishoudrekening naast onze bestaande rekeningen die we gewoon aanhouden. Op die huishoudrekening gaat dan een bedrag dat we schatten nodig te hebben voor vaste lasten en uitgaven die ons beide aangaan.
Ik vind het erg belangrijk om een eigen rekening te behouden. Simpelweg omdat niemand dan verantwoording hoeft af te leggen over persoonlijke uitgaven van het geld dat we persoonlijk overhouden. We hebben beide compleet andere hobbies en zaken waar we geld aan uitgeven. Sommige zaken vind ze compleet nutteloos en ook zij heeft uitgaven voor zaken waar ik niets om geef. Ik denk dat het vragen is om problemen als we onze persoonlijke zaken van de grote stapel zouden gaan betalen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |