Ik heb zelf nog nooit last gehad van uitvallend scanapparatuur.quote:Op donderdag 4 maart 2010 23:16 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Volgens mij zijn die in- ujitcheckpunten nog niet gehackt, de kaarten zelf wel.
Ofyles, hoe zit het met de in-/uitcheckpunten qua safety?
Truste Andyquote:Op donderdag 4 maart 2010 23:19 schreef mr_anonimous het volgende:
Ik duik mijn koffer in en dek mijn ogen af met een krant. Truste
Ik volsta met mijn handen voor mijn ogen...quote:Op donderdag 4 maart 2010 23:19 schreef mr_anonimous het volgende:
Ik duik mijn koffer in en dek mijn ogen af met een krant. Truste
Ik wel. Bijzonder irritant want dan beweert de controleur dat je zwart rijdt omdat het NET uitgevallen is en hij er nog niet van op de hoogte isquote:Op donderdag 4 maart 2010 23:20 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik heb zelf nog nooit last gehad van uitvallend scanapparatuur.
Gewoon even aan je vrouw vragen hoe haar dag was, toch?quote:Op donderdag 4 maart 2010 23:20 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik volsta met mijn handen voor mijn ogen...
Ik vind dat heerlijk als ik bv over de Albert Cuyp loop.quote:Op donderdag 4 maart 2010 23:19 schreef Puntenslijpsel het volgende:
ja dat bijdehandte herken ik wel, marktkoopmannen en conducteurs enzo
Laat me raden: dat gebeurde in de tram of bus?quote:Op donderdag 4 maart 2010 23:21 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ik wel. Bijzonder irritant want dan beweert de controleur dat je zwart rijdt omdat het NET uitgevallen is en hij er nog niet van op de hoogte is
Daarom juist. In die kaart zit een RFID chip die je (zelfs op afstand) kan uitlezen. En in de computer industrie is al een tijdje geleden gebleken, alles wat je kan uitlezen kan je kopieeren. Soms kost het wat meer moeite, maar uiteindelijk lukt het altijd wel. Zie DCSS bij dvd, DRM op cd, enz enz.quote:Op donderdag 4 maart 2010 23:16 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Volgens mij zijn die in- ujitcheckpunten nog niet gehackt, de kaarten zelf wel.
Ofyles, hoe zit het met de in-/uitcheckpunten qua safety?
Randstadrail Equote:Op donderdag 4 maart 2010 23:22 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Laat me raden: dat gebeurde in de tram of bus?
Dat hebben we net al besproken, we zitten hier vrijwel naast elkaar...quote:Op donderdag 4 maart 2010 23:21 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Gewoon even aan je vrouw vragen hoe haar dag was, toch?
Meestal slaapverwekkend genoegquote:Op donderdag 4 maart 2010 23:21 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Gewoon even aan je vrouw vragen hoe haar dag was, toch?
Oh, jullie zijn dat stel uit Man Bijt Hond?quote:Op donderdag 4 maart 2010 23:22 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Dat hebben we net al besproken, we zitten hier vrijwel naast elkaar...
Whehe ik ruik een ondertoonquote:Op donderdag 4 maart 2010 23:25 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik zal mw. MM aan je voorstellen op 9 april...
Nee, dat stel zijn we niet, maar dat van die computers klopt soms wel.quote:Op donderdag 4 maart 2010 23:24 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Oh, jullie zijn dat stel uit Man Bijt Hond?
Dan wordt zo'n vrouwtje geinterviewed hoe ze met haar lover zit te chatten en de dag bespreekt enzovoorts. Dan draait ze zich om en dan zit die vent achter haar op een andere computer
Daar had ik aan moeten denken voor ik deze opmerking plaatste.quote:Op donderdag 4 maart 2010 23:25 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik zal mw. MM aan je voorstellen op 9 april...
Die leest meestal niet mee hier, maar ik zal de groeten zo overbrengen...quote:Op donderdag 4 maart 2010 23:27 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Daar had ik aan moeten denken voor ik deze opmerking plaatste.![]()
Hallo mw MM
Weltruste (mw) MMquote:Op donderdag 4 maart 2010 23:28 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Die leest meestal niet mee hier, maar ik zal de groeten zo overbrengen...
Ik ben weg...
Inmiddels twee jaar verder, dus het zou me niets verbazen als de eerste uitleesapparatuur al op broekzakformaat beschikbaar is. Jij hebt je portemonnee in je broekzak, en de gene met de uitleesapparatuur in ZIJN/HAAR broekzak staat ietwat dicht naast je haalt op die manier zo je kaartgegevens op.quote:Veiligheid
In een presentatie op het Chaos Communication Congress in December 2007 toonden Henryk Plötz en Karsten Nohl aan dat zij door middel van Reverse engineering een deel van het algoritme ontdekt hadden dat gebruikt wordt in de Mifare Classic chip. [2] [3]
In maart 2008 maakte de Digital Security research group van de Radboud Universiteit Nijmegen bekend dat zij in staat waren om chipkaarten gebaseerd op de Mifare Classic chip te klonen en aan te passen. NXP probeerde de publicatie van het onderzoek te stoppen. [4]
In juni 2008 hebben dezelfde onderzoekers van de Radboud universiteit een Oyster card met dezelfde Mifare Classic chip gekraakt. Zij bleken in staat om, na een kaart van een andere gebruiker gelezen te hebben, de kaart te kopiëren en het saldo op te hogen en er daarna een dag lang mee te reizen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |