Lijkt me niet meer dan logisch dat er in eieren en melk, boter, vlees, hormonen zitten. Enig idee wat dat zijn, hormonen? Zit ook in groenten en fruit trouwens, wijsneus.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 15:32 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Dan zit daar dus ook allemaal hormonen in als je je fabeltjes moet geloven.
? Gelukkig ken jij alle vegetariërs.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 15:32 schreef RickoKun het volgende:
HET IS NIET SLECHT VOOR JE, KUT MONGOLEN.
FLikker nou eens op met die ON onderbouwde nonsens dat het allemaal volgespoten is met hormonenkankertrieste veggie's.
En weten julie waarom jullie allemaal een nekschot mogen krijgen?
"Hmmm ik ga vanavond een lekkere veggie BURGER eten, met wat VEGGIE worstjes erbij"kankertriest
quote:Op vrijdag 5 maart 2010 15:35 schreef frame-saw het volgende:
[..]
? Gelukkig ken jij alle vegetariërs.
En geef eens een bron dan dat er geen hormonen in zitten? En dat het goed voor je is?
Weet je wat ik pas 'kankertriest' vind, dat de vega's maar moeten accepteren dat er vleeseters zijn (en dat doe ik), maar dat de vleeseters wel lekker mogen kankeren op de vega's. Omdat er ooit een vegetariër is geweest die een beetje zat te zeuren wss. Nou, alle vleeseters zeuren omdat ik geen (weinig) vlees eet, dan ga ik toch niet alle vleeseters verafschuwen?
Ga jij je eens verdiepen in wat hormonen zijn.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 15:38 schreef Floreandes het volgende:
[..]
Geef jij eens een betrouwbare bron (dus geen paranoïde hippie) waar uit blijkt dat er wel hormonen in zitten? Geef eens een bron dat deze hormonen slecht voor je zijn?
Ik ga bitchen op vegetARIËRS omdat zij ook lopen te bitchen op mij. Oog om oog, vleesch om vleeschquote:Op vrijdag 5 maart 2010 15:35 schreef frame-saw het volgende:
[..]
? Gelukkig ken jij alle vegetariërs.
En geef eens een bron dan dat er geen hormonen in zitten? En dat het goed voor je is?
Weet je wat ik pas 'kankertriest' vind, dat de vega's maar moeten accepteren dat er vleeseters zijn (en dat doe ik), maar dat de vleeseters wel lekker mogen kankeren op de vega's. Omdat er ooit een vegetariër is geweest die een beetje zat te zeuren wss. Nou, alle vleeseters zeuren omdat ik geen (weinig) vlees eet, dan ga ik toch niet alle vleeseters verafschuwen?
Poepie, alle hormonen zijn (in de juiste hoeveelheid) niet zo slecht voor je. Ze hebben alleen een slechte naam gekregen omdat topsporters ze nog al cool vinden.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 15:40 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ga jij je eens verdiepen in wat hormonen zijn.
Maar weet je wat het zijn?quote:Op vrijdag 5 maart 2010 15:44 schreef Floreandes het volgende:
[..]
Poepie, alle hormonen zijn (in de juiste hoeveelheid) niet zo slecht voor je. Ze hebben alleen een slechte naam gekregen omdat topsporters ze nog al cool vinden.
LOLquote:Op vrijdag 5 maart 2010 15:52 schreef gifkwal het volgende:
Typisch weer, hoorEen topic over vegetarisme en ineens verschijnen uit het niets allemaal personen die menen hun vleesconsumptie te moeten verdedigen.
Nee, ik weet niet precies wat het is, maar dat ga ik nu opzoeken.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 15:47 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Maar weet je wat het zijn?
En waar het allemaal inzit?
En je punt is? Ik zeg toch dat het typisch is.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 15:54 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
LOL
Heb je de OP gelezen?
En gezien dat het een KLB topic is over vegetariers?
Concentratiestoornissen door eiwitgebrek zeker.
![]()
![]()
Niet echt vlees is gewoon fucking lekker. En we verdedigen het niet. We tonen alleen onze adoratie voor vlees.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 16:03 schreef gifkwal het volgende:
[..]
En je punt is? Ik zeg toch dat het typisch is.
Zucht, goed jij hebt gelijk, de al eeuwenlang vegatarische mensen in azie eten niet alleen planten, vandaar dat een groep daar zelfs insecten wegveegt om ze maar niet dood te trappen.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 14:03 schreef Zelva het volgende:
[..]
Nou kom maar met een betrouwbare bron dan
[..]
Alleen als je voedingssupplementen neemt of kunstmatig verrijkt voedsel eet.
[..]
Maar dat is dus wat anders dan dat je alleen van planten kunt leven.
[..]
En die eten dus niet alleen planten.
[..]
Wat heeft vitamine B12 in vredesnaam met de vleeslobby te maken?
Wel hoor, met allerlei drogredenen over snijtanden en verteringstelsels en zo. Mag van mij, maar vraag me gewoon af waar die drang om maar te bewijzen dat vlees eten moet vandaan komt.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 16:05 schreef Fortitude het volgende:
[..]
Niet echt vlees is gewoon fucking lekker. En we verdedigen het niet. We tonen alleen onze adoratie voor vlees.
Bron: Eating Animals van Jonathan Safran Foer. En meerdere films, waar ik zo de naam niet van weet.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 15:38 schreef Floreandes het volgende:
[..]
Geef jij eens een betrouwbare bron (dus geen paranoïde hippie) waar uit blijkt dat er wel hormonen in zitten? Geef eens een bron dat deze hormonen slecht voor je zijn?
Wat een onzin, ik adoreer vlees ook, ik ben er dol op, moet het wel echt goede kwaliteit zijn, ik eet niet vlees om het vlees eten.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 16:05 schreef Fortitude het volgende:
[..]
Niet echt vlees is gewoon fucking lekker. En we verdedigen het niet. We tonen alleen onze adoratie voor vlees.
Mwah, een vis staat toch wel wat verder af van de mens dan bijvoorbeeld een koe.quote:Op donderdag 4 maart 2010 17:17 schreef zillah666 het volgende:
Lekker hypocriet inderdaad.
Alsof het zo goed gaat met de visstand. Maar nee, voor koeien en zo is het Zielig, en de bioindustrie en zo oh oh oh.
Ik vraag me altijd af of die mensen wel eens hebben gezien hoe vissen worden gevangen.
Duidelijk. Geen bron dus, je lult maar wat in de rondte.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 16:11 schreef erodome het volgende:
[..]
Zucht, goed jij hebt gelijk, de al eeuwenlang vegatarische mensen in azie eten niet alleen planten, vandaar dat een groep daar zelfs insecten wegveegt om ze maar niet dood te trappen.
En bronnen, ik zou zo zeggen, koop eens een goed boek over voeding, is zeer verhelderend, nogmaals, vlees is niet noodzakelijk, wel lekker en een makkelijke bron van bepaalde voedingsstoffen.
Naja ok ik spreek niet voor iedereen. Maar ik doe dit volgens mij precies. Op mijn eigen manier dan.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 16:16 schreef erodome het volgende:
[..]
Wat een onzin, ik adoreer vlees ook, ik ben er dol op, moet het wel echt goede kwaliteit zijn, ik eet niet vlees om het vlees eten.
Maar ik vind het altijd zo'n dom geblaat van veel luitjes dat het moet enzo, dat is gewoon onzin.
Zeg dan gewoon ik ben niet van plan te stoppen met het eten van vlees omdat ik het lekker vind, verberg je niet achter kutsmoesjes dat je niet zonder kan en ander dom geblaat.
Bitchen? Je wordt op je eetgewoontes aangesproken, boehoeh.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 15:42 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Ik ga bitchen op vegetARIËRS omdat zij ook lopen te bitchen op mij. Oog om oog, vleesch om vleesch
Trouwens vind ik dit niet complete onzin. Puur omdat je extra rekening moet houden met die mensen. Zelfde met mensen die normaalste dingen niet lusten. Zeggen dat de rest zich dan maar moet aanpassen is onrealistisch gezien hoe normaal het nog is om vlees te eten. En wat voor waarde de gemiddeld mens daaraan hangt.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 16:16 schreef erodome het volgende:
Maar ik vind het altijd zo'n dom geblaat van veel luitjes dat het moet enzo, dat is gewoon onzin.
Ik zeg dat helemaal niet dat hun levensverwachtingen lager is door hun dieet. Eskimo's leven in de moeilijkste te overleven gebied ter wereld. Ouderen zijn eenmaal gevoeliger voor kou en het is niet gek dat mensen minder oud worden bij temperaturen als -20 en lager. Die vega's in azie zouden dood vriezen op de noordpool met hun dieet, zelfs als ze hun voedsel vanuit azie mogen meenemen.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 10:54 schreef erodome het volgende:
[..]
Tja je zegt het zelf al, hun levensverwachting is een stuk lager door wat ze eten, die mensen in azie met hun agrarische cultuur, vegetarisch dus, worden stokoud en lopen ook nog eens lekker lang gezond door.
Kortom, die vegetariers leven een stuk gezonder.
De een is daar moeilijker in dan de ander, de vegatariers die ik ken eten gewoon wat de pot schaft alleen leggen ze dan het vlees opzij.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 16:29 schreef Fortitude het volgende:
[..]
Trouwens vind ik dit niet complete onzin. Puur omdat je extra rekening moet houden met die mensen. Zelfde met mensen die normaalste dingen niet lusten. Zeggen dat de rest zich dan maar moet aanpassen is onrealistisch gezien hoe normaal het nog is om vlees te eten. En wat voor waarde de gemiddeld mens daaraan hangt.
als je niks meer eet moeten ze je begraven of cremeren. Dat gaat ook ten koste van de natuurquote:Op donderdag 4 maart 2010 17:14 schreef Mr.Cooper het volgende:
Eet gewoon helemaal niks meer want daar krijg je ook weer afval van (verpakkingen) en als dat weer wordt verneukt krijg je weer gare gassen en daar kunnen dieren ook dood van gaan.![]()
![]()
Oh....quote:Op vrijdag 5 maart 2010 16:43 schreef Stofzuigerzak het volgende:
Mensen hebben snijtanden en zijn dus carnivoren (DAT ZIJN VLEES ETERS).
Zelf ben ik vis-vegetarier omdat ik vis niet lekker vindt en zeggen dat je niks eet wat uit het water komt is lekker makkelijk. Vlees is jum-jum. Vis isen zit toch vol met lood enz
.
nu ben ik een vleeseter, maar dat ziet er uit als instant kankerquote:Op vrijdag 5 maart 2010 15:52 schreef Fortitude het volgende:
[ afbeelding ]
Kijk zo doen bazige baasjes dat.
Een nijlpaard vreet zo'n beetje alles, dus ook vlees. Mensen moeten het gewoon niet hebben van alleen groenten, gewoon een bewezen feit. Dat er dan van die "Moreelkutjes" zijn die per se geen vlees vreten willen, akkoord. Maar ik vreet mijn steak nog wel 1 keer in de week. TIEFUSPAUPERS. .!,.(-.-)quote:Op vrijdag 5 maart 2010 16:59 schreef erodome het volgende:
[..]
Oh....
Is dit dan ook een carnivoor?
[ afbeelding ]
Weleens goed naar een nijlpaard gekeken, eet die dan ook al vlees, want hij heeft beste k9's!
Maar wel goede vlees / broodje ratio.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 17:21 schreef RickoKun het volgende:
[..]
nu ben ik een vleeseter, maar dat ziet er uit als instant kanker
Ik vind sowieso de 'Nederlandse keuken' niet echt interessant. Alles gewoon kapotkoken en op je bord gooienquote:Op vrijdag 5 maart 2010 14:00 schreef frame-saw het volgende:
[..]
Wat een onzin. Vegetariers eten niet geen vlees omdat ze het niet lekker vinden hoor. Het is ook geen lust, maar het is gewoon handig bij een snelle, ongeinspireerde maaltijd. Het zit er in NL ingebakken dat je maaltijd uit aardappelen, groente en vlees bestaat namelijk.
Dat zijn alle dieren als ze dood zijn...quote:Op vrijdag 5 maart 2010 18:02 schreef Smart_ass het volgende:
Misschien omdat vissen koudbloedig zijn?
Dat snap ik ook wel, smartass.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 18:07 schreef SwiffMeister het volgende:
[..]
Dat zijn alle dieren als ze dood zijn...
Pardon, deze vergeten...quote:Op vrijdag 5 maart 2010 14:03 schreef Zelva het volgende:
Wat heeft vitamine B12 in vredesnaam met de vleeslobby te maken?
Als ik jou een klap geeft weet ik ook niet of je pijn voelt. Dat is een aanname. Ik neem aan dat je pijn voelt omdat:quote:Op donderdag 4 maart 2010 17:37 schreef Drinky het volgende:
[..]
Hoe weet je dat een plant geen pijn voelt? of is dat gewoon een aanname?
Voor zover ik weet worden 'vleesvervangers' nooit onverdoofd gecastreerd. Mocht ik er naast zitten, laat me dat dan weten.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 10:17 schreef TC_Artemis het volgende:
Ik heb ook een hekel aan vegetariërs die nepvlees etendat is gewoon toegeven aan je lusten. EET DAN GEWOON VLEES, kut.
Ja hoor, de bio-industrie is volkomen natuurlijkquote:Op donderdag 4 maart 2010 17:32 schreef Drinky het volgende:
[..]
Mensen die hun natuurlijke werking onderdrukken.
O RLY? Maar daar ging de discussie dan ook niet over. Jij beweert dat je een gezond dieet volgt als je hier in Nederland alleen natuurlijk plantaardig voedsel zou eten en dat is gewoon niet juist.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 18:27 schreef erodome het volgende:
[..]
Pardon, deze vergeten...
B12 kan je niet alleen uit vlees halen, je kan simpel kiezen voor zuivel en eieren, geen probleem voor een vegetarier,
Er zit geen, ik herhaal er zit géén B12 in alfalfa, zeewier, noch in gistextract. Je hebt echt daadwerkelijk geen idee waar je het over hebt. In zeewier en gisten zitten dan nog wel analogen, op B12-gelijkende verbindingen, maar die dus geen werking hebben en soms zelf schadelijk kunnen zijn.quote:maar je kan ook bv alfalfa of zeewier eten, gistextract is ook nog een mogelijkheid trouwens.
Dat geloof ik dan ook niet, ik weet het zeker. De enige plant die tot nu toe gevonden is die (mogelijk, er wordt nog onderzoek gedaan ) een vaste bron van B12 kan vormen, zijn wortelknolletjes die in symbiose leven met Rhizobium-bacterieën. Ik zie die echter niet in de supermarkt in het schap liggen, ook niet bij de natuurwinkel, bij de groenteboer of op de markt. Als ze überhaupt al eetbaar zijn...quote:Je moet dus niet geloven dat je B12 enkel uit vlees kan halen of anders alleen uit dierlijke producten, want dat is niet waar.
Lekkere post, maar je maakt misschien een klein foutje in je tekst. Een wortelknolletje is geen plantensoort. Het is een reactie van een plantengenus(de Fabaceae, voor als je dat echt zou willen weten) op infectie met Rhizobia(de stikstofvastleggende bacterie). Als je lekker in je tuintje gaat wroeten kom je ze tegen, klaver vormt namelijk ook wortelknolletjes dacht ik.quote:De enige plant die tot nu toe gevonden is die (mogelijk, er wordt nog onderzoek gedaan ) een vaste bron van B12 kan vormen, zijn wortelknolletjes die in symbiose leven met Rhizobium-bacterieën. Ik zie die echter niet in de supermarkt in het schap liggen, ook niet bij de natuurwinkel, bij de groenteboer of op de markt. Als ze überhaupt al eetbaar zijn
Terechte subklacht!quote:Op vrijdag 5 maart 2010 22:07 schreef paaskannekoekje het volgende:
subklacht, mensen die zeggen "ik ben vegetarisch"
Ja, dat is nogal onhandig opgeschreven.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 22:08 schreef tarantism het volgende:
[..]
Lekkere post, maar je maakt misschien een klein foutje in je tekst. Een wortelknolletje is geen plantensoort. Het is een reactie van een plantengenus(de Fabaceae, voor als je dat echt zou willen weten) op infectie met Rhizobia(de stikstofvastleggende bacterie). Als je lekker in je tuintje gaat wroeten kom je ze tegen, klaver vormt namelijk ook wortelknolletjes dacht ik.
Dus omdat een vis minder op ons lijkt dan een koe is het ook minder zielig? Wat een bullshit is dat zeg.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 16:18 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Mwah, een vis staat toch wel wat verder af van de mens dan bijvoorbeeld een koe.
Met z'n geheugen van 3 seconden.Of zo zeggen ze.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |