Ook op de intercontinentale vluchten? Daar is de hele check pas bij het preboarden.quote:Op donderdag 4 maart 2010 16:31 schreef drumminggod het volgende:
nee, niet dat ik weetje gaat er toch langs, en er is maar 1 weg? je moet btw je vliegticket laten zien
Maar die rolvloerdingessen zijn zo leuk.quote:Op donderdag 4 maart 2010 16:31 schreef NJ het volgende:
Als je niet gaat vliegen heb je daar niets te zoeken, is de redenatie.
Ik vermoed dat hij een mooie aanbieding heeft gezien bij een van de tax-free winkels. Heb ik althans wel eens met een fototoestel gehad.quote:Op donderdag 4 maart 2010 16:31 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Waarom zou je dat willen doen?
Moet je iets ophalen?
quote:Op donderdag 4 maart 2010 16:31 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Waarom zou je dat willen doen?
Moet je iets ophalen?
quote:Op donderdag 4 maart 2010 16:32 schreef LennyCole het volgende:
99% zeker dat dit niet kan. Misschien dat je het in een speciaal geval voor mekaar kan krijgen. Maar anders zou tax-free shoppen wel heel aantrekkelijk worden
quote:Op donderdag 4 maart 2010 16:32 schreef LennyCole het volgende:
99% zeker dat dit niet kan. Misschien dat je het in een speciaal geval voor mekaar kan krijgen. Maar anders zou tax-free shoppen wel heel aantrekkelijk worden
denk dat het wel gaat opvallen hoorquote:Op donderdag 4 maart 2010 16:31 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ook op de intercontinentale vluchten? Daar is de hele check pas bij het preboarden.
Die heb je ook van de parkeergarage naar de aankomsthal.quote:Op donderdag 4 maart 2010 16:32 schreef klaasdj het volgende:
[..]
Maar die rolvloerdingessen zijn zo leuk.
Niet eens. Gewoon zin om een beetje te shoppen. Waarom niet op schipholquote:Op donderdag 4 maart 2010 16:32 schreef LennyCole het volgende:
[..]
Ik vermoed dat hij een mooie aanbieding heeft gezien bij een van de tax-free winkels. Heb ik althans wel eens met een fototoestel gehad.
Dan heb ik niks gezegdquote:Op donderdag 4 maart 2010 16:33 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Daarvoor moet je je boardingpass hebben. En afh. van je bestemming zal je aankoop taxfree zijn, of niet.
Thanks!quote:Op donderdag 4 maart 2010 16:34 schreef NJ het volgende:
[..]
Die heb je ook van de parkeergarage naar de aankomsthal.
Ze vragen ook om je ticket bij de douane dus ik denk van nietquote:Op donderdag 4 maart 2010 16:31 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Dat heb ik mij ook wel eens afgevraagdAls je gewoon je legitimatie laat zien ... (niet dat je er iets aan hebt, maar toch).
Bij het shoppen vragen ze ook om je ticket.quote:Op donderdag 4 maart 2010 16:32 schreef LennyCole het volgende:
Omdat het zelfs tax-free nog anderhalf keer duurder is dan in een normale winkel.quote:Op donderdag 4 maart 2010 16:34 schreef klaasdj het volgende:
[..]
Niet eens. Gewoon zin om een beetje te shoppen. Waarom niet op schiphol
M.a.w. je koopt een vliegticket, gaat naar Schiphol, checkt in, gaat in de rij staan, loopt door de douane, loopt naar de gate, en bedenkt je opeens dat de aardappels nog op het vuur staan en dat je terug wilt? Jahoor, dat kan. Niet echt nuttig trouwens... En je tax-free-shopsels mag je alsnog aangeven denk ik.quote:Op donderdag 4 maart 2010 16:30 schreef klaasdj het volgende:
Kan dat? Alleen even door de douane om vervolgens weer gewoon NL binnen te gaan.
Je hebt ook gewoon een vrij toegangkelijk schopping gedeelte op schiphol (in ieder geval schiphol airport amsterdam, ja er zijn er meerdere)quote:Op donderdag 4 maart 2010 16:34 schreef klaasdj het volgende:
[..]
Niet eens. Gewoon zin om een beetje te shoppen. Waarom niet op schiphol
Speciaal voor TS: AIVD google keywordsquote:Op donderdag 4 maart 2010 16:36 schreef klaasdj het volgende:
Dus departure en arrivals zijn helemaal gescheiden?
natuurlijk kan dat zolang je maar een vliegticket hebt. Vliegen hoef je niet natuurlijkquote:Op donderdag 4 maart 2010 16:30 schreef klaasdj het volgende:
Kan dat? Alleen even door de douane om vervolgens weer gewoon NL binnen te gaan.
Je hóeft niks te kopenquote:Op donderdag 4 maart 2010 16:35 schreef NJ het volgende:
[..]
Omdat het zelfs tax-free nog anderhalf keer duurder is dan in een normale winkel.
AIVD kan mijn kont kussen.quote:Op donderdag 4 maart 2010 16:36 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Speciaal voor TS: AIVD google keywords
Ik had hetzelfde, gelukkig is een vriend van m'n vader piloot en die vond het geen probleem om hem op te halen.quote:Op donderdag 4 maart 2010 16:36 schreef Mdrop het volgende:
Kan niet je moet idd de boarding papieren hebben, hier zelf ervaring met een Camera (Spiegel-reflex) die me 75 scheelde op de laagste Pricewatch prijs, camera + retourtje london = ook nog is 20 euro korting.
Ja, dat kan. Het is niet eens zo moeilijk.quote:Op donderdag 4 maart 2010 16:30 schreef klaasdj het volgende:
Wel duurquote:Op donderdag 4 maart 2010 17:20 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Ja, dat kan. Het is niet eens zo moeilijk.
Koop een goedkoop vliegticket (easyjet of wat dan ook in special offer), ga door de douane op een redelijke tijd voor de vlucht. Doe wat je moet/wilt doen en zeg dan tegen de douane en de maatschappij dat je afziet van de vlucht ("zakenreis gaat niet door" whatever) en wandel Nederland weer in.
Ongelofelijk..quote:Op donderdag 4 maart 2010 17:23 schreef BaraCuda het volgende:
Heb het 1x voor m'n werk gedaan.
Hele koffer vol met schroevendraaiers/messen en andere steekwapens mochten langs de scanner.
Ik moest wel door de scanner
dumbass, taxfree shoppen is alleen voor wanneer je buiten de eu vliegt en dan heb je een ticket voor nodig.quote:Op donderdag 4 maart 2010 16:32 schreef LennyCole het volgende:
[..]
Ik vermoed dat hij een mooie aanbieding heeft gezien bij een van de tax-free winkels. Heb ik althans wel eens met een fototoestel gehad.
die heb je ook op gedeelte waar je niet door de douane hoeftquote:Op donderdag 4 maart 2010 16:32 schreef klaasdj het volgende:
[..]
Maar die rolvloerdingessen zijn zo leuk.
Dat is de securitycheck. Marechaussee moet je nog wel gewoon door direct na inchecken.quote:Op donderdag 4 maart 2010 16:31 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ook op de intercontinentale vluchten? Daar is de hele check pas bij het preboarden.
Een vlucht in de speciale aanbieidng van easyjet kost geen drol.quote:
Hoef je niet zo te reageren. Als je overigens even terug kijkt op de eerste pagina zie je dat ik al was verbeterd en daar een reactie op heb gegeven.quote:Op donderdag 4 maart 2010 17:30 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
dumbass, taxfree shoppen is alleen voor wanneer je buiten de eu vliegt en dan heb je een ticket voor nodig.
Gewoon shoppen daar heb je ook een vliegticket voor nodig
Hoax, op schiphol ga je pas bij het boarden door het scannen. Shoppingcentre is na de douane, dan is er nog geen scan geweest.quote:Op donderdag 4 maart 2010 17:23 schreef BaraCuda het volgende:
Heb het 1x voor m'n werk gedaan.
Hele koffer vol met schroevendraaiers/messen en andere steekwapens mochten langs de scanner.
Ik moest wel door de scanner
Nee droeftoeter. Tot 2 jaar geleden ofzo was de scanner DIRECT na de paspoortcontrole.quote:Op donderdag 4 maart 2010 20:10 schreef ForumGek het volgende:
[..]
Hoax, op schiphol ga je pas bij het boarden door het scannen. Shoppingcentre is na de douane, dan is er nog geen scan geweest.
Boehoehoe !quote:Op donderdag 4 maart 2010 20:11 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Nee droeftoeter. Tot 2 jaar geleden ofzo was de scanner DIRECT na de paspoortcontrole.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Fingerspitzgefühl
Mind your step. Mind your step. Mind your step. Mind your step. Mind your step. Mind your step. Mind your step. Mind your step. Mind your step. Mind your step. Mind your step. Mind your step. Mind your step. Mind your step. Mind your step. Mind your step. Mind your step. Mind your step. Mind your step. Mind your step. Mind your step.quote:Op donderdag 4 maart 2010 16:34 schreef NJ het volgende:
[..]
Die heb je ook van de parkeergarage naar de aankomsthal.
Klopt niet, je checked in, geeft bagage af. Daarna loop je langs de douane (al werd dat niet meer gecontroleerd) + Het hele X-ray gebeuren, daarna kom je pas bij de winkels.quote:Op donderdag 4 maart 2010 20:10 schreef ForumGek het volgende:
[..]
Hoax, op schiphol ga je pas bij het boarden door het scannen. Shoppingcentre is na de douane, dan is er nog geen scan geweest.
Dat ligt dan aan de terminal.quote:Op donderdag 4 maart 2010 22:25 schreef kree het volgende:
[..]
Klopt niet, je checked in, geeft bagage af. Daarna loop je langs de douane (al werd dat niet meer gecontroleerd) + Het hele X-ray gebeuren, daarna kom je pas bij de winkels.
Dit was van de zomer, voor zowel binnen als buiten europa
hehe ja en dan wel een of andere cheap ass koffer inchecken en gewoon rustig wachten tot je hoort:quote:Op donderdag 4 maart 2010 23:09 schreef ukga het volgende:
Nou ja het is dus simpel; of je koopt een (goedkope) ticket, of je zet het op een sprinten (liefst inc kogelvrij vest)
je bent niet verplicht om koffer in te checke., ik ben heb wel eens gevlogen met alleen handbagagequote:Op donderdag 4 maart 2010 23:13 schreef Nielsch het volgende:
[..]
hehe ja en dan wel een of andere cheap ass koffer inchecken en gewoon rustig wachten tot je hoort:
"Mr. Nielsch from The Netherlands, travelling to London, you are delaying the flight, immediate boarding please at gate C9. We will proceed to offload you luggage!"
dat weet ik.... ik vlieg bij voorkeur met alleen handbagage...quote:Op donderdag 4 maart 2010 23:34 schreef ukga het volgende:
[..]
je bent niet verplicht om koffer in te checke., ik ben heb wel eens gevlogen met alleen handbagage
Ligt aan de gate..quote:Op donderdag 4 maart 2010 22:25 schreef kree het volgende:
[..]
Klopt niet, je checked in, geeft bagage af. Daarna loop je langs de douane (al werd dat niet meer gecontroleerd) + Het hele X-ray gebeuren, daarna kom je pas bij de winkels.
Dit was van de zomer, voor zowel binnen als buiten europa
Precies. En als je een duur ticket koopt dan heb je wellicht goede voorwaarden om het slecht tegen een administratieve fee weer in te ruilen en je geld terug te krijgen.quote:Op donderdag 4 maart 2010 16:36 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
M.a.w. je koopt een vliegticket, gaat naar Schiphol, checkt in, gaat in de rij staan, loopt door de douane, loopt naar de gate, en bedenkt je opeens dat de aardappels nog op het vuur staan en dat je terug wilt? Jahoor, dat kan. Niet echt nuttig trouwens... En je tax-free-shopsels mag je alsnog aangeven denk ik.
Jij loop altijd vanuit het schengendeel helemaal naar de Mac bij de F-pier?? Ook in de schengen-sectie zit een Mac, dat is denk ik een stuk dichterbij..quote:Op vrijdag 5 maart 2010 10:29 schreef stbabylon het volgende:
Ook leuk, EU vlucht hebben, en voor die tijd nog willen maccen, dan moet je naar het andere gedeelte, dus douane. Altijd weer die vraag wat je daar mot, en dan de grijns als je zegt: McDonalds
In Schengen zit een McD's? Waar dan? Ik ken alleen de Burger King, daarboven net voor de C-pier...quote:Op vrijdag 5 maart 2010 18:47 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Jij loop altijd vanuit het schengendeel helemaal naar de Mac bij de F-pier?? Ook in de schengen-sectie zit een Mac, dat is denk ik een stuk dichterbij..
Ah fuck, mijn fout.quote:Op zondag 7 maart 2010 23:42 schreef t-star het volgende:
[..]
In Schengen zit een McD's? Waar dan? Ik ken alleen de Burger King, daarboven net voor de C-pier...
Geen idee welke lounge het is, is iig vanaf de doorgang max 5 minuten lopen, op de eerste verdieping.quote:Op maandag 8 maart 2010 00:55 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Ah fuck, mijn fout.
Er zitten 2 Macs, eentje in lounge 3 en eentje in lounge 2.
Voor mijn gevoel was die Mac in lounge 2 nog iets verder door lopen, schengen in, lounge 1. Maar die valt er nog net buiten.
Nu snap ik het ook wat beter, dacht dat jij helemaal vanuit schengen naar lounge 3 liep
Ja dat kanquote:Op donderdag 4 maart 2010 16:30 schreef klaasdj het volgende:
Jup.. hij wordt alleen handmatig gecontroleerd (datum/gatenummer/naam) icm je paspoort.quote:Op dinsdag 20 april 2010 18:43 schreef ninostar het volgende:
Ik heb nog een boarding pass van transavia.com die ik kan aanpassen.
Zou ik daarmee achter de douane kunnen komen?
Niet dat ik het van plan ben hoor, ik heb daar toch niks te zoeken.
Mmm.. in principe vind ik dat best wel stom van de Marechaussee.quote:Op dinsdag 20 april 2010 19:02 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Jup.. hij wordt alleen handmatig gecontroleerd (datum/gatenummer/naam) icm je paspoort.
Door de Marechaussee btw, niet door de douane
Ik vraag me alleen wel af of je dan nog terug kan zonder dat je weer iets moet laten zien..quote:Op dinsdag 20 april 2010 19:02 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Jup.. hij wordt alleen handmatig gecontroleerd (datum/gatenummer/naam) icm je paspoort.
Door de Marechaussee btw, niet door de douane
Ja, maar goed wat wil je daar gaan doen? Een aanslag plegen kan je beter op plaza (voor de paspoortcontrole) doen, daar is het vaak een stuk drukker..quote:Op dinsdag 20 april 2010 19:07 schreef ninostar het volgende:
[..]
Mmm.. in principe vind ik dat best wel stom van de Marechaussee.![]()
Eigenlijk kan iedereen die ik ken dus zomaar langs de paspoortcontrole.![]()
Weer een puntje voor Alberto Stegeman.
Ja dat is wel waar.quote:Op dinsdag 20 april 2010 19:10 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Ja, maar goed wat wil je daar gaan doen? Een aanslag plegen kan je beter op plaza (voor de paspoortcontrole) doen, daar is het vaak een stuk drukker..
Ook tax-free aankopen kan niet, dan wordt altijd je boardingpass gescanned
Dat wegen is ook niet om te kijken of je wapens bij je hebt.. Maar om te kijken of er niet iemand met je meelift door die irisscan heen.quote:Op dinsdag 20 april 2010 19:13 schreef patatmetfriet het volgende:
Ik heb ooit een kneuterig bijbaantje gehad op Schiphol. Kreeg toen zo'n Schipholpas, heb die nog een jaar mogen houden. Je moet dan door een irisscanner (geloof ik, of een vingerafdrukscanner iets in die trant) en dat ding weegt je ook. Maar dat wegen is heel onnauwkeurig, je kan prima een tas explosieven meenemen, geen haan die daar naar kraait.
Het lijkt wel of iedereen een Schipholpas krijgt die op Schiphol werkt.quote:Op dinsdag 20 april 2010 19:13 schreef patatmetfriet het volgende:
Ik heb ooit een kneuterig bijbaantje gehad op Schiphol. Kreeg toen zo'n Schipholpas, heb die nog een jaar mogen houden. Je moet dan door een irisscanner (geloof ik, of een vingerafdrukscanner iets in die trant) en dat ding weegt je ook. Maar dat wegen is heel onnauwkeurig, je kan prima een tas explosieven meenemen, geen haan die daar naar kraait.
quote:Op dinsdag 20 april 2010 19:16 schreef ninostar het volgende:
[..]
Het lijkt wel of iedereen een Schipholpas krijgt die op Schiphol werkt.
Ja maar ik bedoel ook gewoon Burger King medewerkers ofzo.quote:Op dinsdag 20 april 2010 19:18 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Anders wordt het wel lastig werken he
Burger King heeft ook een locatie in het beschermde gebied, vandaar denk ik.quote:Op dinsdag 20 april 2010 19:20 schreef ninostar het volgende:
[..]
Ja maar ik bedoel ook gewoon Burger King medewerkers ofzo.![]()
Ik weet ook niet precies hoe het allemaal werkt met die pas.
Aha, ok ik dacht al.quote:Op dinsdag 20 april 2010 19:23 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Burger King heeft ook een locatie in het beschermde gebied, vandaar denk ik.
Mensen die op Plaza werken en verder niks te zoeken hebben in beveiligd gebied krijgen neem ik aan geen pas
Sowieso heb je ook nog verschillende passen om op het platform te komen, dus die mensen kunnen ook niet bij de vliegtuigen komen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |