abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 29 maart 2010 @ 22:24:58 #51
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_79726829
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 14:07 schreef DeParo het volgende:

[..]

Sure, volgens mij zijn we er nu in de geschiedschrijving erover eens dat de Wehrmacht-soldaten minstens zo schuldig waren aan de massale vervolgingen en dood van Joden als de SS, ze hielpen er zelfs actief aan mee. Elke opmars die de Duitse soldaten maakten was om dit systeem in stand te houden, maar goed, als jij de Holocaust niet zo erg vond om aan te rekenen aan de Duitsers moet jij dat weten. Als jij wilt blijven geloven dat alleen Hitler schuld was tsja dat zegt genoeg over jou, zo logisch is het niet als ze echt spijt hebben. Als de vervolgingen niet waren geweest en de grote massamoorden dan was dit een gewonere oorlog geweest tenminste in de stijl van de Eerste Wereldoorlog. Dan had je niet perse een goede of slechte partij gehad nietwaar maar daar staat de Tweede Wereldoorlog in ieder geval niet om bekend.
Ik denk dat je nu even twee dingen door elkaar haalt. Omdat elementen van de Wehrmacht meededen aan de jodenvervolging is dus de hele Wehrmacht verdacht? Sorry, maar ik vind dat even logisch als stellen dat elke agent verdacht is omdat een agent Millie vermoord heeft.

Vrijwel de gehele Wehrmacht stond aan het front, en iedere soldaat vocht daar voor zijn leven. Hetzelfde voor mensen bij de Kriegsmarine en de Luftwaffe. Of wou je de gehele Luftwaffe afrekenen op de rol van een enkelling in de moord op de krijgsgevangenen van Stalag Luft-III en Colditz?

De moord op Joden (en niet op alleen Joden trouwens) is geen mooi stukje geschiedenis, maar de Wehrmacht had er geen hoofdrol in, hooguit een kleine bijrol. Ik respecteer jouw gevoelens over die periode, maar je ziet het zeer zwart-wit. "De enige goede indiaan is een dode indiaan", zeg maar. Jouw redenatie volgend zijn de Duitsers als volk al fout: zij brachten immers de kinderen voort die als soldaat vochtten voor Duitsland. Zo simpel is misschien prettig voor jou om de wereld te bekijken, maar het is ver bezijden de waarheid.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_79727245
Mooi indrukwekkend verhaal. Helaas hoor je of zie je dit soort verhalen bijna nooit.
pi_79727279
Ik weet niet welke Geschiedenis jij van de Wehrmacht hebt gelezen.
Maar de Wehrmacht-soldaten waren op hun beurt weer de beulen van de SS.
Vergoedelijk niet op deze manier de rol van soldaten en uitvoerders. Ze hanteerden en vochten voor een extreem geweldadige, gevaarlijk nationalistische, en anti-semitische ideologie.
  maandag 29 maart 2010 @ 22:43:03 #54
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_79727763
quote:
Op maandag 29 maart 2010 22:33 schreef DeParo het volgende:
Ik weet niet welke Geschiedenis jij van de Wehrmacht hebt gelezen.
Maar de Wehrmacht-soldaten waren op hun beurt weer de beulen van de SS.
Vergoedelijk niet op deze manier de rol van soldaten en uitvoerders. Ze hanteerden en vochten voor een extreem geweldadige, gevaarlijk nationalistische, en anti-semitische ideologie.
Zie mijn reactie in Niet bezuinigen op defensie , waar een soortgelijke reactie kwam. En daar laat ik het bij
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_79732381
quote:
Op maandag 29 maart 2010 22:43 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Zie mijn reactie in Niet bezuinigen op defensie , waar een soortgelijke reactie kwam. En daar laat ik het bij
Je reageert hier alleen op het aspect dat ze aan de verkeerde kant vochten, een briljante post is het overigens ook niet. Maar goed, over het feit welke misdaden tegen de menselijkheid de Wehrmach zich schuldig aan heeft gemaakt,
en dan heb ik het niet over een Slag Bij Stalinggrad uiteraard maar over complete massamoorden.

----

Deze discussie heb ik laatst ook gehad met de user; ErwinRommel.
Ergens bij het Nieuwsforum, niet ter zake misschien, maar ironisch genoeg leek het ontzettend veel op de discussie die jij voerde
met de persoon op het defensieforum.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')