abonnement Unibet Coolblue
  FOK!Babe donderdag 4 maart 2010 @ 10:20:21 #26
166319 Ian_Nick
You'll Never Find Me...
pi_78720604
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 10:16 schreef OMGitsNoelle het volgende:

[..]

See, dan kan je toch mee doen. Heb meteen een vraag: hoe heb jij je Duits geleerd? En hoe snel ging het bij jou?
2 jaar niet opletten op school Dus het was echt vreselijk
Maar omdat ik dankzij mijn werk ontzettend met mensen te maken had enzo ben ik het maar gewoon gaan praten Zelf verzonnen Nederduits doet het soms heel goed

Toen ik echt vrienden begon te kweken (die me het eerste jaar hartelijk hebben lopen uitlachen) duurde het ongeveer anderhalf jaar voordat ik gewoon mee kon doen enzo Tegenwoordig hoor ik steeds vaker dat mijn Duits zo goed is dat ze niet hadden verwacht dat ik Nederlander ben
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 4 maart 2010 @ 10:25:28 #27
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_78720778
Wij hebben een cursus Duits gedaan bij de Volkshochschule (en qltel volgt hem nog steeds).
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  donderdag 4 maart 2010 @ 10:38:14 #28
291167 OMGitsNoelle
Globally known :)
pi_78721204
@ Ian_Nick - das wel mooi dat je het nu zo goed kan. Ik hoop het ook zo snel mogelijk op te pikken.

Ja ik zat ook te denken aan een cursus maar mijn vriend is Duits dus met hem kan ik het oefenen en veel spreken, zo leer ik het wel het beste. Ik zal even kijken hoe dat gaat.
Geek is the new Chique
  FOK!Babe donderdag 4 maart 2010 @ 10:40:31 #29
166319 Ian_Nick
You'll Never Find Me...
pi_78721278
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 10:38 schreef OMGitsNoelle het volgende:


Ja ik zat ook te denken aan een cursus maar mijn vriend is Duits dus met hem kan ik het oefenen en veel spreken, zo leer ik het wel het beste. Ik zal even kijken hoe dat gaat.
Zo'n cursus zal ongetwijfeld heul nuttig zijn maar je leert het inderdaad het beste door het gewoon te doen

Nou is het voor Nederlanders natuurlijk sowieso een makkelijke taal om te leren dus voordeel
  donderdag 4 maart 2010 @ 10:42:26 #30
291167 OMGitsNoelle
Globally known :)
pi_78721335
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 10:40 schreef Ian_Nick het volgende:

[..]

Zo'n cursus zal ongetwijfeld heul nuttig zijn maar je leert het inderdaad het beste door het gewoon te doen

Nou is het voor Nederlanders natuurlijk sowieso een makkelijke taal om te leren dus voordeel
Dat scheelt inderdaad. Ik heb Duits op school gehad (vond het toen vreselijk, heb het ook laten vallen voor Frans -> dat vind ik nu een k*uttaal). En de afgelopen ben ik veel in Duitsland geweest voor reisjes/concerten/vriendinnen enzo, dus de basis heb ik wel.
Geek is the new Chique
  donderdag 4 maart 2010 @ 11:09:53 #31
63722 z80
I fink you freaky
pi_78722403
Nederlands en Duits lijken inderdaad veel op elkaar.
het wordt alleen lastig/humor als het zelfde woord in de andere taal een andere betekenis heeft.
bv "bellen"
gaan veel mensen mee de fout in.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  donderdag 4 maart 2010 @ 11:15:01 #32
291167 OMGitsNoelle
Globally known :)
pi_78722617
ja blaffen - bellen - rufen - roepen

edit: ik weet dat bellen blaffen betekent en rufen bellen...
Geek is the new Chique
pi_78722652
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 10:04 schreef OMGitsNoelle het volgende:
Op verhuis.de staat het volgende:

Verblijfsvergunning
Als EU-burger hoeft u niet meer apart een verblijfsvergunning aan te vragen, als u in één van volgende categoriën onder te brengen bent:
- werknemer, werkzoekende, in opleiding/studerend
- zelfstandige die zijn beroep elders (in Nederland) uitoefent
- zelfstandige die een groter bedrijf in Duitsland begint
- zonder bedrijf of beroep (arbeidsongeschikten en gepensioneerden) met inkomen en ziektenkostenverzekering
- huwelijkspartner, kinderen jonger dan 21 en ouders (inwonend)
- in een aantal bijzondere situaties, hier verder niet behandeld

U bent dan zgn “Freizügigkeitsberechtigter”. De aanmelding bij de gemeente is dan voldoende. U krijgt na enige tijd een bewijsje toegestuurd dat u “Aufenthaltsrecht” hebt.

Ik denk dat dit actueel is, en wel klopt met alles dat ik gelezen heb...
Bij mij ging het dus niet zo.

De aanvraag van de Freizügigkeitsbescheinigung was een aparte stap meteen na de inschrijving bij de gemeente. Kon wel bij dezelfde meneer, meteen na de inschrijving. En ik kreeg het papiertje meteen mee.

Blijkbaar verschilt het per gemeente.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 04-03-2010 11:26:10 ]
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 4 maart 2010 @ 11:17:11 #34
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_78722699
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 11:15 schreef OMGitsNoelle het volgende:
ja blaffen - bellen - rufen - roepen

edit: ik weet dat bellen blaffen betekent en rufen bellen...
anrufen
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  donderdag 4 maart 2010 @ 11:18:33 #35
291167 OMGitsNoelle
Globally known :)
pi_78722748
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 11:17 schreef Rewimo het volgende:

[..]

anrufen




*rent heel hard weg*
Geek is the new Chique
  donderdag 4 maart 2010 @ 11:19:31 #36
291167 OMGitsNoelle
Globally known :)
pi_78722780
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 11:15 schreef Igen het volgende:

[..]

Bij mij ging het dus niet zo.

De aanvraag van de Freizügigkeitsbescheinigung was een aparte stap meteen na de inschrijving bij de gemeente. Kon wel bij dezelfde meneer, meteen na de inschrijving. En ik kreeg het papiertje meteen mee.

Blijkbaar verschilt het per gemeente.
Wat moest jij hiervoor doen/meenemen?

Ik heb namelijk geen zin om 2 keer terug te gaan naar gemeentehuis... Dus het liefste zoveel mogelijk meenemen.
Geek is the new Chique
  FOK!Babe donderdag 4 maart 2010 @ 11:19:37 #37
166319 Ian_Nick
You'll Never Find Me...
pi_78722783
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 11:18 schreef OMGitsNoelle het volgende:

[..]





*rent heel hard weg*
Ach, het was bijna goed
pi_78722965
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 11:19 schreef OMGitsNoelle het volgende:

[..]

Wat moest jij hiervoor doen/meenemen?

Ik heb namelijk geen zin om 2 keer terug te gaan naar gemeentehuis... Dus het liefste zoveel mogelijk meenemen.
Dat hangt af van je verblijfsdoel.

Als je je identiteitsbewijs, pasje van de ziektekostenverzekering en iets van een loonstrookje meeneemt, zou dat genoeg moeten zijn, denk ik. Pasfoto hoeft niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-03-2010 11:25:51 ]
  donderdag 4 maart 2010 @ 11:26:29 #39
291167 OMGitsNoelle
Globally known :)
pi_78723092
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 11:23 schreef Igen het volgende:

[..]

Dat hangt af van je verblijfsdoel.
Als je je identiteitsbewijs, pasje van de ziektekostenverzekering en iets van een loonstrookje meeneemt, zou dat genoeg moeten zijn, denk ik. Pasfoto hoeft niet.
OK, paspoort, ziektekostenverzekeringspasje (wat een woord...), bewijs van uitschrijving, uittreksel geboorteregister (heb ik ook nog weleens gelezen dat ze die willen bij inschrijving?) gaan mee. Loonstrookje, ik werk nu nog in Amsterdam, maar als ik verhuis natuurlijk niet meer - maar heb (nog) geen baantje hier. Hopen dat het voldoet als ze zien dat ik de afgelopen maanden in ieder geval genoeg verdiend heb om mezelf de eerste paar maanden te redden.

Oh en verblijfsdoel: zo lang mogelijk verblijven. Inburgeren. Trouwen, kindjes krijgen lol. Denk niet dat ze dát willen horen though
Geek is the new Chique
pi_78723749
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 11:26 schreef OMGitsNoelle het volgende:

[..]

OK, paspoort, ziektekostenverzekeringspasje (wat een woord...), bewijs van uitschrijving, uittreksel geboorteregister (heb ik ook nog weleens gelezen dat ze die willen bij inschrijving?) gaan mee. Loonstrookje, ik werk nu nog in Amsterdam, maar als ik verhuis natuurlijk niet meer - maar heb (nog) geen baantje hier. Hopen dat het voldoet als ze zien dat ik de afgelopen maanden in ieder geval genoeg verdiend heb om mezelf de eerste paar maanden te redden.

Oh en verblijfsdoel: zo lang mogelijk verblijven. Inburgeren. Trouwen, kindjes krijgen lol. Denk niet dat ze dát willen horen though
Voor dat verblijfsdoel is wettelijk vereist: "ausreichenden Krankenversicherungsschutz und ausreichende Existenzmittel" (§ 4 FreizügG/EU)

Dus inderdaad ziektekostenverzekeringspasje meenemen.

En je moet dus "voldoende bestaansmiddelen" hebben. Wat dat inhoudt? Dat hangt weer heel erg van de gemeente af. De gemeente waar ik was, controleerde deze voorwaarde simpelweg helemaal niet. Maar ik heb eens gelezen dat andere gemeenten, zoals Aachen, hiermee heel streng zijn en je bewijsstukken moet hebben die 500 euro inkomen per maand aantonen.

Tsja. Ik zou gewoon inderdaad alle dingen die je noemde meenemen, en kijken waar het schip strandt.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 04-03-2010 11:41:27 (Bronvermelding toegevoegd) ]
  donderdag 4 maart 2010 @ 11:47:04 #41
291167 OMGitsNoelle
Globally known :)
pi_78724055
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 11:40 schreef Igen het volgende:

[..]

Voor dat verblijfsdoel is wettelijk vereist: "ausreichenden Krankenversicherungsschutz und ausreichende Existenzmittel" (§ 4 FreizügG/EU)

Dus inderdaad ziektekostenverzekeringspasje meenemen.

En je moet dus "voldoende bestaansmiddelen" hebben. Wat dat inhoudt? Dat hangt weer heel erg van de gemeente af. De gemeente waar ik was, controleerde deze voorwaarde simpelweg helemaal niet. Maar ik heb eens gelezen dat andere gemeenten, zoals Aachen, hiermee heel streng zijn en je bewijsstukken moet hebben die 500 euro inkomen per maand aantonen.

Tsja. Ik zou gewoon inderdaad alle dingen die je noemde meenemen, en kijken waar het schip strandt.
Hm laat ik nou net naar die gemeente gaan verhuizen. Maar goed ik heb wel salarisstrookjes en hopelijk binnenkort een baantje ook. Plus, ik ga bij mijn vriend intrekken, die ook behoorlijk goed verdient, en volgens mij kijken ze hier ook naar. Goed, we zullen het zien. Ze zullen me niet terug sturen of weigeren Ik ben veel te eerlijk en lief.
Geek is the new Chique
  donderdag 4 maart 2010 @ 12:09:07 #42
63722 z80
I fink you freaky
pi_78725087
hier in Kleve keken ze ook nergens na.
het uitschrijvings bewijs en paspoort was genoeg.
blijkbaar gingen ze er vanuit als je een huis kunt kopen, je ook inkomsten hebt.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 4 maart 2010 @ 12:14:00 #43
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_78725303
In Goch vroegen ze ook niet naar inkomen of zo.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  donderdag 4 maart 2010 @ 12:15:30 #44
291167 OMGitsNoelle
Globally known :)
pi_78725380
Ga er eigenlijk ook niet vanuit dat ze daarnaar gaan vragen. Maar zal voor de zekerheid toch de laatste 3 loonstroken meenemen.
Geek is the new Chique
  vrijdag 5 maart 2010 @ 09:15:01 #45
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_78762293
Lenthe-update:
Bezoek gisteren bij de neurochirurg in Münster was positief, het eerste echte kritieke jaar zijn we bijna door, over een half jaartje moeten we terug komen. De fontanelle was nog niet dicht, dus de hersenen hebben nog ruimte om te groeien en drukverschillen op te vangen.
D'r toestand was dus stabiel gebleven, nu zorgen dat we haar zoveel mogelijk stimuleren zich te ontwikkelen. We gaan toch maar eens achter Betreuung aan huis aan. Binnenkort komt er iemand die een früherkannung doet, dan krijgt ze extra zorg aan huis omdat ze een ontwikkelingsachterstand heeft.

Gaan we dus enigszins prettig het weekend in...

Grüße...
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 5 maart 2010 @ 09:19:00 #46
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_78762405
Wat fijn, positief nieuws van de neurochirurg Ik hoop dat jullie snel passende zorg voor haar krijgen, die hulp kun je vast goed gebruiken, al is het maar om zelf te leren wat je met haar kunt oefenen.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  vrijdag 5 maart 2010 @ 09:26:44 #47
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_78762602
Dank je!!!

En omdat ze mijn liefste meid van de hele wereld is:

(eerste keer in bad in NOH, nadat het gips eraf was gehaald)
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 5 maart 2010 @ 09:28:05 #48
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_78762637
Je ziet haar genieten Wat een mooi koppie met krullen!
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_78762645
Ach wat een liev blij wijffie he!
Goed nieuws dus, stukkie bij beetje gaat het steeds beter.
Mooie edelsteenkralen, zoetwaterparels, zilver en swarovski bij Kralenkwarts * Armande.net
  vrijdag 5 maart 2010 @ 09:29:00 #50
291167 OMGitsNoelle
Globally known :)
pi_78762661
Wat een goed nieuws!! Geniet van het weekend en jullie kleine meid <3
Geek is the new Chique
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')