abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78891295
quote:
Op maandag 8 maart 2010 15:11 schreef tho_Omas het volgende:
Waarom zou je ongewapend naar Starbucks gaan? De kans dat je een webdesignende, macbookgebruikende D66'er met hip montuur treft is enorm groot.
Dat heet een Liberal in de VS en je vergeet de coltrui
pi_78891410
quote:
Op maandag 8 maart 2010 14:45 schreef Killaht het volgende:

[..]

Totdat je op vakantie gaat naar Amerika, gaat op iemand zn voetstaan of je rijdt de verkeerde straat in.. PANG!
Een verschil tussen de VS en Nederland is dat er veel minder "korte lontjes" in de VS rondlopen. De mensen daar zijn over het algemeen een stuk beter opgevoed en hebben nog respect voor elkaar. Ik stap liever per ongeluk op een Amerikaanse teen dan op een Nederlandse teen.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_78891588
quote:
Op maandag 8 maart 2010 15:22 schreef Louis22 het volgende:

Dan staat de wet om het dragen van wapens te verbieden op je eigen terrein op gespannen voet met recht op het dragen van wapens. Ik zeg niet dat Starbucks wederrechtelijk bezig is, maar het is feitelijk een inperking van het recht om wapens te dragen. Ik snap niet hoe je kan zeggen dat die zaken niets met elkaar te maken hebben.
Nee, dat staat het niet. Het gaat hier om het punt dat jouw constitutionele recht om wapens te dragen zich niet uitstrekt tot het recht van iedere uitbater om wapens op ZIJN grondgebied te weigeren. Het gaat dus niet om de openbare ruimte hier en de grondwet spreekt zich op dit vlak alleen uit over de openbare ruimte.
  maandag 8 maart 2010 @ 15:32:53 #79
272649 Louis22
Exil im Salon
pi_78891745
quote:
Op maandag 8 maart 2010 15:29 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Nee, dat staat het niet. Het gaat hier om het punt dat jouw constitutionele recht om wapens te dragen zich niet uitstrekt tot het recht van iedere uitbater om wapens op ZIJN grondgebied te weigeren. Het gaat dus niet om de openbare ruimte hier en de grondwet spreekt zich op dit vlak alleen uit over de openbare ruimte.
Dus het recht wordt beperkt tot de openbare ruimte. Een beperking dus.
pi_78891746
quote:
Op maandag 8 maart 2010 15:25 schreef Lyrebird het volgende:

Een verschil tussen de VS en Nederland is dat er veel minder "korte lontjes" in de VS rondlopen. De mensen daar zijn over het algemeen een stuk beter opgevoed en hebben nog respect voor elkaar. Ik stap liever per ongeluk op een Amerikaanse teen dan op een Nederlandse teen.
7.3 miljoen in de gevangenis of met parole, ja hoor, minder korte lontjes...tuurlijk.
  maandag 8 maart 2010 @ 15:33:20 #81
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_78891762
quote:
Op maandag 8 maart 2010 15:22 schreef Louis22 het volgende:

[..]

Dan staat de wet om het dragen van wapens te verbieden op je eigen terrein op gespannen voet met recht op het dragen van wapens. Ik zeg niet dat Starbucks wederrechtelijk bezig is, maar het is feitelijk een inperking van het recht om wapens te dragen. Ik snap niet hoe je kan zeggen dat die zaken niets met elkaar te maken hebben.
Lees:
http://en.wikipedia.org/wiki/United_States_v._Cruikshank

De Bill of Rights regelt zaken tussen de federale overheid en de burger en loopt niet door naar de staten. Vandaar dat er ook veel staten en regio's zijn die het dragen van wapens verbieden.

Het is net zoals de vrijheid van meningsuiting, de grondwet garandeert dat de regering niet vooraf dingen gaat verbieden. Dat wil niet zeggen dat een groepering, zeg een FOK!, geen aanvullende regels kan maken om bepaalde uitingen níet toe te staan.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_78891802
quote:
Op maandag 8 maart 2010 15:32 schreef Louis22 het volgende:

[..]

Dus het recht wordt beperkt tot de openbare ruimte. Een beperking dus.
Whatever. Als jij het een beperking noemt dat jij met een geladen en zichtbaar wapen mijn huis niet in mag, prima, dan is het een beperking.
  maandag 8 maart 2010 @ 15:49:39 #83
272649 Louis22
Exil im Salon
pi_78892492
quote:
Op maandag 8 maart 2010 15:33 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Lees:
http://en.wikipedia.org/wiki/United_States_v._Cruikshank

De Bill of Rights regelt zaken tussen de federale overheid en de burger en loopt niet door naar de staten. Vandaar dat er ook veel staten en regio's zijn die het dragen van wapens verbieden.

Het is net zoals de vrijheid van meningsuiting, de grondwet garandeert dat de regering niet vooraf dingen gaat verbieden. Dat wil niet zeggen dat een groepering, zeg een FOK!, geen aanvullende regels kan maken om bepaalde uitingen níet toe te staan.
"Aanvullende regels om bepaalde uitingen niet toe te staan". Beperkingen dus.
  maandag 8 maart 2010 @ 15:51:01 #84
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_78892560
quote:
Op maandag 8 maart 2010 15:49 schreef Louis22 het volgende:

[..]

"Aanvullende regels om bepaalde uitingen niet toe te staan". Beperkingen dus.
Jahaaa, maar niet ongrondwettelijk, de grondwet geldt tussen de federale overheid, Washington, en de burger. Niet tussen de overheid van Californië en de burger of Starbucks en burger.
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
  maandag 8 maart 2010 @ 15:52:09 #85
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_78892613
Net zoals de vrijheid van meningsuiting in Nederland niet absoluut is aangezien je uitingen alleen vooraf niet verboden worden maar achteraf wel getoetst (kunnen) worden aan wetten, bijvoorbeeld bij smaad en laster.
pi_78893064
quote:
Op maandag 8 maart 2010 15:32 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

7.3 miljoen in de gevangenis of met parole, ja hoor, minder korte lontjes...tuurlijk.
Je hebt er toch zelf gewoond? De korte lontjes wonen in ghetto's waar je als iemand met een gezin en of baan niet hoeft te zijn.

Daarnaast sluiten ze daar mensen met korte lontjes op. In Nederland laten we ze vrij rondlopen.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')