abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78689378
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 16:58 schreef kwakz0r het volgende:
wie zegt dat een afgstudeer dkunstenaar aan de bak komt als hij of zij solliciteert op productiewerk of een kassabaaantje bij de albert heijn??
Productiewerk lijkt me ook best a-relaxed als je bijvoorbeeld violist bent en een beetje om je handen moet denken!
  woensdag 3 maart 2010 @ 17:01:24 #152
171422 LadyBlack
paint it black
pi_78689473

Coole actie conleche
Ik heb een schijthekel aan arrogante/elitaire kunstzinnige typjes en die ben ik in mn studie nog wel eens tegengekomen Ook kunsthistorici hebben daar wel een handje van!

En wat lening betreft: ik heb altijd bijbaantjes gehad vanaf mn 16e, maar toen de stufi ophield en ik mn studie zelf moest gaan betalen heb ik 3 jaar volledig geleend. Dat is dus een fikse lening
pi_78689621
Dit doet me denken aan mijn kunstacademie tijd.....
Toen werd ons meteen geleerd dat we een uitkering konden aanvragen
  Vis een optie? woensdag 3 maart 2010 @ 17:06:13 #154
70532 loveli
N
pi_78689684
Zo. Tijd om naar m'n ongeschoolde ongesubsidieerde deeltijd productiewerk te vertrekken om boven modaal te verdienen. Soms breek ik een nagel, maar veel meer schade dan dat, wat blauwe plekken en jaren geleden een overbelaste schouder heb ik niet opgelopen.
crap in = crap out
  woensdag 3 maart 2010 @ 17:06:23 #155
171422 LadyBlack
paint it black
pi_78689691
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 17:04 schreef Sarabi het volgende:
Dit doet me denken aan mijn kunstacademie tijd.....
Toen werd ons meteen geleerd dat we een uitkering konden aanvragen
Ja dat vind ik toch wel erg
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 16:58 schreef kwakz0r het volgende:
wie zegt dat een afgstudeer dkunstenaar aan de bak komt als hij of zij solliciteert op productiewerk of een kassabaaantje bij de albert heijn??
Of in de horeca.... dan ben je te oud

Nee maar ik ben het wel met de anderen eens dat je gewoon kunt werken, in loondienst, en dan van daaruit zoeken naar werk in je eigen vagebied. Anders kon ik nu ook wel een uitkering aanvragen, maar dat doe ik niet. Ik maak gewoon schoon bij mensen, en geloof me, daar is ALTIJD werk in te vinden
pi_78689955
Ik vraag mij af waar ik nu nog kan beginnen met een bijbaantje, ik heb niet hele speciale ervaringen en ik ben al best oud

Ik heb in ieder geval een kleine bron van inkomsten uit mijn bestuurstaken !
pi_78689978
Nja ik weet eigenlijk niet hoe mijn taken heten !
  Vis een optie? woensdag 3 maart 2010 @ 17:15:24 #158
70532 loveli
N
pi_78690067
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 17:12 schreef P.F het volgende:
Ik vraag mij af waar ik nu nog kan beginnen met een bijbaantje, ik heb niet hele speciale ervaringen en ik ben al best oud

Psst.. ik was 23 toen ik met m'n bijbaan begon.
crap in = crap out
  woensdag 3 maart 2010 @ 17:23:56 #159
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_78690442
Kan je typen? Dan kan je altijd ergens als administratief medewerkster werken. Of als datatypiste.
Heb je handen en ben je niet bang om aan te pakken? Dan kan je ergens gaan schoonmaken, productiewerk doen of bijvoorbeeld bij een kwekerij gaan werken.
Hou je van babbelen? Lang leve het callcenter.
Werk je graag 's avonds en kan je wel tegen een stootje? Ga in een kroeg werken.
Werk je liever overdag in de horeca? Denk dan eens aan serveerster.
Daarnaast zoeken verpleegtehuizen, winkels, vervoerders, cateraars ed ook altijd gemotiveerde mensen.

Succes ermee.

En wat betreft geen werk kunnen vinden in je eigen sector... Ja, ik weet er alles van sinds mijn verhuizing naar Duitsland. Maar dat is natuurlijk geen reden om bij de pakken neer te gaan ztten. Er is altijd nog wel iets (anders) dat je goed kan en waar de markt behoefte aan heeft. En daar kan je prima van leven. Desnoods met behulp van een piepklein subsidiepotje als je kunstenaar bent en heel bijzondere dingen maakt.

Dus.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  woensdag 3 maart 2010 @ 17:24:11 #160
171422 LadyBlack
paint it black
pi_78690457
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 17:12 schreef P.F het volgende:

Naast wat ik zei over thuiszorg, kun je toch proberen om vast wat in je werkveld te zoeken?

Als ik slim was geweest had ik ook een bijbaantje in de kunstwereld gezocht, maar ik vond horeca altijd leuker... tja, dom
pi_78690561
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 17:23 schreef Tinkepink het volgende:
Kan je typen? Dan kan je altijd ergens als administratief medewerkster werken. Of als datatypiste.
Heb je handen en ben je niet bang om aan te pakken? Dan kan je ergens gaan schoonmaken, productiewerk doen of bijvoorbeeld bij een kwekerij gaan werken.
Hou je van babbelen? Lang leve het callcenter.
Werk je graag 's avonds en kan je wel tegen een stootje? Ga in een kroeg werken.
Werk je liever overdag in de horeca? Denk dan eens aan serveerster.
Daarnaast zoeken verpleegtehuizen, winkels, vervoerders, cateraars ed ook altijd gemotiveerde mensen.

Succes ermee.

En wat betreft geen werk kunnen vinden in je eigen sector... Ja, ik weet er alles van sinds mijn verhuizing naar Duitsland. Maar dat is natuurlijk geen reden om bij de pakken neer te gaan ztten. Er is altijd nog wel iets (anders) dat je goed kan en waar de markt behoefte aan heeft. En daar kan je prima van leven. Desnoods met behulp van een piepklein subsidiepotje als je kunstenaar bent en heel bijzondere dingen maakt.

Dus.
Van de hele dag praten word ik een beetje psychisch.. Horeca lijkt mij niet zo fijn, maar misschien serveerster wel. Ook liever niet iets met mensen, kopjes thee brengen naar bejaarden dat zou nog wel kunnen maar ik ben nu ook weer niet het ideale type voor smalltalk of zo. De hele dag een beetje achter de computer zitten tikken afgewisseld met wat andere taken vind ik wel leuk
pi_78690599
Het hoeft ook niet je lust en je leven te zijn, als het maar geld oplevert.
Are you pondering what I'm pondering?
pi_78690651
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 17:26 schreef P.F het volgende:

[..]

Van de hele dag praten word ik een beetje psychisch.. Horeca lijkt mij niet zo fijn, maar misschien serveerster wel. Ook liever niet iets met mensen, kopjes thee brengen naar bejaarden dat zou nog wel kunnen maar ik ben nu ook weer niet het ideale type voor smalltalk of zo. De hele dag een beetje achter de computer zitten tikken afgewisseld met wat andere taken vind ik wel leuk
Ik vind jou wel een beetje een type om in zo'n sjiek&hip restaurant in de bediening te werken Niet leuk?
pi_78690682
Jaa dat snap ik. Vorige baantje was echt heeel erg, blaadjes uit een doos in een map stoppen op datum. Uren achter elkaar. Kreeg wel fijn betaald maar ook een ontstoken pink door constant dezelfde bewegingen !
pi_78690696
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 17:29 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Ik vind jou wel een beetje een type om in zo'n sjiek&hip restaurant in de bediening te werken Niet leuk?
Ik ben best onhandig en niet heel erg vriendelijk, daarnaast heb ik niet echt horeca ervaring maar het lijkt mij wel een uitdaging!
pi_78690913
Zo ik heb gestemd.

Er zijn heel veel afstudeerrichtingen waarbij je wordt opgeleid tot zelfstandig ondernemer. Moeten die ook allemaal maar subsidie? Ik ben overigens niet tegen alle subsidie, als een kunstenaar een briljant idee heeft en dat wil uitwerken en dat dan daarna ook doet. Prima. (Met als stok achter de deur, dat als er niets uit het project komt, dat het dan moet worden terugbetaald). Ik ken een kunstenaar die van zijn stipendium een jaar in New York coke heeft gesnoven. Kweenie. Lijkt me niet de bedoeling.

Zo en nu hardlopen!!
  woensdag 3 maart 2010 @ 17:37:40 #167
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_78690955
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 16:59 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Nee, maar om niet eens te solliciteren en om meteen je handje op te houden vind ik toch een iets andere zaak...
dat zeg ik ook niet natuurlijk maar als iemand opgeleid is als arts, dan zijn mensen denk ik toch net iets minder geneigd om te roepen dat zo iemand maar meteen ander werk, niet passend werk, móet aannemen.

daarmee bedoel ik niet dat elke kunstenaar maar van subsidie moet leven. maar ik ken bijvoorbeeld ook een muzikant die volle bak werkte als organist (in kerken, vrije kunstuiting/cds maken/optredens, en gewoon orgel en pianoles geven), maar daar in het begin nog niet volledig van kon leven - en geen tijd meer had door zn volle dagen én avonden om erbij te werken. hij heeft een paar jaar een kunstenaarsuitkering gehad, naam gemaakt, en verdient nu genoeg (en dan hebben ze het alsnog niet rijk hoor, echt niet).

vanwege die paar jaar uitkering kan hij nu overigens nog steeds geen hypotheek krijgen, ook al verdient hij dara nu genoeg voor...

[ Bericht 29% gewijzigd door kwakz0r op 03-03-2010 17:43:39 ]
Kwak
pi_78691020
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 17:30 schreef P.F het volgende:

[..]

Ik ben best onhandig en niet heel erg vriendelijk, daarnaast heb ik niet echt horeca ervaring maar het lijkt mij wel een uitdaging!
Leuke sollicitatie zou dit zijn

Maar die vriendelijkheid kan je toch gewoon aanleren? Ik heb zelf nog steeds zo'n horecaglimlach, soms merk ik dat die vanzelf weer 'aangaat'. Best genant.
pi_78691187
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 17:39 schreef Laureline het volgende:

[..]

Leuke sollicitatie zou dit zijn

Maar die vriendelijkheid kan je toch gewoon aanleren? Ik heb zelf nog steeds zo'n horecaglimlach, soms merk ik dat die vanzelf weer 'aangaat'. Best genant.
Ik denk dat ik wel goed als of kan doen, maar misschien kost het mij dan heul veul energie. Dan kan ik beter gaan typen !

Ik vond het ook zoo vervelend toen ik bij de slager werkte om al die zeurende mensen te helpen. Ik ging liever achter broodjes maken
  woensdag 3 maart 2010 @ 17:44:44 #170
171422 LadyBlack
paint it black
pi_78691195
Ik ga boodschapjes doen en nog even goed nadenken wat ik nou wil stemmen... heb gisteren nog een stukje verkiezingsdebat van de gemeentelijke kandidaten gezien, maar daar werd ik ook niet echt wijs uit. Wat een gekakel
pi_78691229
Over thuiszorg: dat vind ik eigenlijk heel naar klinken, maar stiekem vind ik schoonmaken best leuk Dus wie weet.

Ik ben alleen wel allergisch voor stof en schoonmaakmiddelen
  woensdag 3 maart 2010 @ 17:46:26 #172
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_78691253
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 17:26 schreef P.F het volgende:

[..]

Bijbaantjes zijn ook niet altijd leuk. Maar wel nuttig. Naast dat je er geld mee verdient laat je zien dat je geen nuffig prinsesje bent dat bang is om haar handjes vuil te maken of te lui is om te werken voor haar geld. Mijn
markt-, winkel-, schoonmaak-, horeca-, secretaresse-, en cateringervaring heeft echt in mijn voordeel gewerkt

Ben trouwens nog steeds vol van de lunch Wat is wijsheid: groenteschotel eten? Niets eten? Brinta eten? Appeltje? Of later vanavond een zak chips pakken ?
pi_78691293
O nee tink, je doet een miss Sje!
pi_78691343
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 17:46 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Bijbaantjes zijn ook niet altijd leuk. Maar wel nuttig. Naast dat je er geld mee verdient laat je zien dat je geen nuffig prinsesje bent dat bang is om haar handjes vuil te maken of te lui is om te werken voor haar geld. Mijn
markt-, winkel-, schoonmaak-, horeca-, secretaresse-, en cateringervaring heeft echt in mijn voordeel gewerkt

Ben trouwens nog steeds vol van de lunch Wat is wijsheid: groenteschotel eten? Niets eten? Brinta eten? Appeltje? Of later vanavond een zak chips pakken ?
Drank! Krijg je weer trek van
  woensdag 3 maart 2010 @ 17:48:33 #175
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_78691344
TVP. Jullie gaan te hard en ik heb het te druk. Lesvoorbereiding is iig zo goed als klaar. Pfiew. Nu koken en straks nog even de gebaren voor alle groenten die ik niet lust uit m'n kop leren, anders zit ik morgen ook voor Jan L. bij de gebarencursus .
Niet meer actief op Fok!
pi_78691360
Ik vond het eigenlijk altijd wel leuk en gezellig om te werken. En dan weer iedere keer verbaasd zijn dat er zo veel geld op mijn rekening kwam. Ja ja.

Misschien moet ik postbode worden !!!!! Chillll!
  woensdag 3 maart 2010 @ 17:51:01 #177
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_78691448
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 17:47 schreef P.F het volgende:

Iemand die mijn grapjes begrijpt.
pi_78691456
Doei, ik ga naar de enige stad met wat cultuur (volgens PF )

Door de discussie van net, en omdat wij nog moeten eten, moet ik nu de hele tijd aan het agogenrestaurant denken uit de Familie Doorzon, In de Koperen Subsidie-Pot.
  woensdag 3 maart 2010 @ 17:51:51 #179
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_78691471
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 17:48 schreef Laureline het volgende:

[..]

Drank! Krijg je weer trek van
Goed plan! Helpt ook goed bij gescheurde spieren hè? Toch?
pi_78691472
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 17:46 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

En je rolt vanzelf in de echt leuke baantjes
  woensdag 3 maart 2010 @ 17:52:52 #181
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_78691509
En nog even feliciteren met de ondertrouw van mr en mevrouw moblo. Leuk he, trouwen
pi_78691620
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 17:51 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Iemand die mijn grapjes begrijpt.
Dat is dan wel weer goed als je gaat solliciteren:
Ik houd niet van mensen, maar begrijp wel grapjes.
  woensdag 3 maart 2010 @ 17:57:18 #183
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_78691659
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 17:51 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Goed plan! Helpt ook goed bij gescheurde spieren hè? Toch?
Uiteraard, als pijnstiller
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_78691769
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 17:47 schreef P.F het volgende:
Nou zeg
Ik zal nog eens lijstjes hier plaatsen
  woensdag 3 maart 2010 @ 18:01:35 #185
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_78691836
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 18:00 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Nou zeg
Ik zal nog eens lijstjes hier plaatsen
Jeetje, trek het je neit zo aan. Jij had dat toch laatst met chocolademelk? En ik heb het nu met een uitgebreide lunch. We mogen toch wel grapjes over elkaar maken?
*denkt aan wekkers en de febo

Tot nu toe heb ik het meestal voor je opgenomen, maar je kunt natuurlijk ook overal een probleem van maken.
pi_78691843
Als je niet rond kan komen van je baan moet je of een andere baan zoeken, of er iets extra bij gaan doen, of niet boven je stand leven (indien van toepassing). Is mijn mening tenminste

Ik ga zo eens lekker klagen bij de docent dat ik de opdracht echt belachelijk vond omdat er geen bronnen voor te vinden waren, alle bronnen wat anders zeiden en zijn mulltiplle choise antwoord er iig níet bij stond. Oh en dat ik zondag opdracht a 8 pagina's geven en dan verwachten dat ik het nu afheb ook stom vind. Ik heb een leven, en nog 4 andere vakken die ook met opdrachten komen . Maar dan op tijd.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_78691908
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 18:01 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Jeetje, trek het je neit zo aan. Jij had dat toch laatst met chocolademelk? En ik heb het nu met een uitgebreide lunch. We mogen toch wel grapjes over elkaar maken?

Tot nu toe heb ik het meestal voor je opgenomen, maar je kunt natuurlijk ook overal een probleem van maken.
DAT MAG NIET JA!!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
  woensdag 3 maart 2010 @ 18:04:00 #188
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_78691914
quote:

hey
Niet meer actief op Fok!
pi_78691915
Oh en een lijstje:

O: boterham hagelslag, boterham vlokken
T: Sultana + 2 bitterkoekjes
L: 2 boterhammen met pindakaas
T: boterham pindakaas
D: maaltijdsalade Ceasar (520kcal in geheel, ik doe zonder spekjes en croutons)
T: nog onbekend

En nu ga ik een toetje kopen want ik snak opeens naar zoet .
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_78691923
quote:

[..]

Tuurlijk mag je grapjes over elkaar maken
Maar ik vraag me af hoelang ik nu deze opmerking weer moet aan horen
pi_78691994
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 18:04 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Tuurlijk mag je grapjes over elkaar maken
Maar ik vraag me af hoelang ik nu deze opmerking weer moet aan horen
En ik vraag mij af hoe lang je nog zielig gaat lopen doen over het maken van grapjes. Kom op, iedereen krijgt zijn fair share.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
  woensdag 3 maart 2010 @ 18:06:49 #192
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_78692013
Zelfrelativering voor for the win
(is het nou relatievering of relativering? mijn haar is trouwens weer blond )
pi_78692043
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 18:06 schreef Tinkepink het volgende:
Zelfrelativering voor the win
Dat tweede, volgens mij.

Weer geverfd?
  woensdag 3 maart 2010 @ 18:07:54 #194
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_78692056
Kapper En blij.
Dom staat me beter.
pi_78692064
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 18:06 schreef Goodbye het volgende:

[..]

En ik vraag mij af hoe lang je nog zielig gaat lopen doen over het maken van grapjes. Kom op, iedereen krijgt zijn fair share.
Ok dan ligt het gewoon aan mij
Maar ik moet sowieso op mijn tenen lopen in dit topic (eigen schuld) dus voel ik me al kwetsbaar
En als ik dan het gevoel heb (dat als ik eerlijk toegeef dat ik het fout doe) dat ik voor gek wordt gezet, is niet zo leuk
  woensdag 3 maart 2010 @ 18:08:13 #196
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_78692065
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 18:06 schreef Tinkepink het volgende:
Zelfrelativering voor the win
Geen russisch hoerenblond neem ik aan

Aaaargh. Ik heb mijn salaris nog niet. En mijn uitzendbureau wil mijn vakantiegeld niet uitbetalen, terwijl ik nu bij ze weg ben.
  woensdag 3 maart 2010 @ 18:08:32 #197
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_78692077
.

[ Bericht 50% gewijzigd door Ewelina op 03-03-2010 18:09:09 ]
pi_78692086
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 18:07 schreef Tinkepink het volgende:
Kapper En blij.
Dom staat me beter.
De kapper doet het altijd beter op de één of andere manier.

En maakt blond je gelijk dom? Misschien moet ik mijn haar eens bruin gaan verven dan. Hoewel ik nu nog wel wegkom met genante dingen, misschien dan niet meer
pi_78692103
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 18:08 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Geen russisch hoerenblond neem ik aan

Aaaargh. Ik heb mijn salaris nog niet. En mijn uitzendbureau wil mijn vakantiegeld niet uitbetalen, terwijl ik nu bij ze weg ben.
Is een verplichting. In ieder geval hebben ze maximaal zes weken om het uit te keren.
  woensdag 3 maart 2010 @ 18:10:01 #200
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_78692128
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 18:09 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Is een verplichting. In ieder geval hebben ze maximaal zes weken om het uit te keren.
Oh, ze zeiden dat het minimaal zes weken zou duren...

Vorig jaar kon het ook gewoon meteen uitbetaald worden. Maar dat hele bureau is gewoon slecht geregeld. Blij dat ik daar weg ben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')