quote:Op woensdag 3 maart 2010 16:16 schreef conleche het volgende:
[..]
Ik heb een geheugen als een olifant. Zo kwam er zo'n kunstenaar die ooit in de galerie had "kwaadgesproken" langs op een beurs waar ik stond. Ik zat daar met iemand een wijntje te drinken en diegene kende die kunstenaar ook. Hij ging erbij zitten. Pakte mijn fles wijn en wilde zichzelf een glas inschenken. Ik pakte de fles af. Zette hem weer neer en zei: " Af. Mijn wijn. Gekocht van mijn commerciele schilderijen. En nu wegwezen."
Hij droop af. Voelde best goed.
Herkenbaar!!!quote:Op woensdag 3 maart 2010 16:19 schreef Laureline het volgende:
Ohoo wat erg dat gedrag in jouw galerie. Helaas klinkt het wel bekend: erop afgeven, zogenaamd erboven staan...ik ken dat soort opmerkingen ook wel van openingen van mijn moeder. Dat de hoogste lof van een of andere gemankeerde kunstenaar is, als ze ergens prachtig hangt: (zuinig mondje:) "Ja * mamaLaureline* is hier altijd zo handig in." Maw: hij is natuurlijk verreweg de betere kunstenaar, maarja, alleen niet zo handig.
Ja en dat is best handig. Het verrassingseffect. Dat is mijn sterke punt!!!quote:
Inderdaad, als je die 15 jaar altijd op een bepaalde, lage, inkomensgrens hebt gezeten, waardoor je niet genoeg geld verdiende om alles terug te betalen, wordt het resterende deel kwijtgescholden.quote:Op woensdag 3 maart 2010 16:09 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ja, als je echt belachelijk weinig verdient, kan de IBG een deel van de schuld kwijtschelden, geloof ik. Maar ik denk dat zij het wel wat onderschatten, dan moet je 100.000x je hele administratie doorlichten enzo, lijkt mij alleszins akelig.
Maar ik vind dat echt heel erg kansloos
Veel mensen zijn nare mensen. Of beter, veel mensen hebben nare trekjes. En het is jammer genoeg moeilijk ze allemaal verborgen te houdenquote:
Ha, dat geloof ik zo!quote:Op woensdag 3 maart 2010 16:23 schreef conleche het volgende:
[..]
Ja en dat is best handig. Het verrassingseffect. Dat is mijn sterke punt!!!
Waarom ga jij niet stemmen, Geebeetje??
Ohja, ik heb genoeg nare trekjesquote:Op woensdag 3 maart 2010 16:26 schreef loveli het volgende:
[..]
Veel mensen zijn nare mensen. Of beter, veel mensen hebben nare trekjes. En het is jammer genoeg moeilijk ze allemaal verborgen te houden
Huh?? Hoezo dat?quote:Op woensdag 3 maart 2010 16:28 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Ha, dat geloof ik zo!![]()
Er zijn hier geen verkiezingen vandaag
Onze gemeente gaat samen met Abcoudequote:
Een vriend van mij heeft 2 jaar bijstand getrokken, totdat hij ein-de-lijk een promotieplek kreeg. Ik verlies dan echt mijn respect...quote:Op woensdag 3 maart 2010 16:28 schreef ColdFeet het volgende:
Dat snap ik dan niet hè, Anna. Als historicus kun je toch prima een paar jaar voor de klas, terwijl je doorzoekt naar dé baan? Is toch wel wat vraag naar, meestal.
Leuk! Doe ik de kostuumsquote:Op woensdag 3 maart 2010 16:29 schreef kwakz0r het volgende:
ik ga maar eens even mijn stem doen gelden tussen de oude meuk in het rijksmuseum voor oudheden
http://www.rmo.nl/bezoek/zaalverhuur hier om precies te zijn (als t lukt gaan we trouwens een gesubsidieerd project opzetten om bij die tempel semi-geensceneerde opera's uit te voeren, met goede amateurs en profs samen, en jong talent van de conservatoria...)
Maar hoe zit het dan met die sollicitatieplicht? Iemand met een universitaire opleiding moet toch wel ergens aan de bak komen in die tijd?quote:Op woensdag 3 maart 2010 16:32 schreef anna82 het volgende:
[..]
Een vriend van mij heeft 2 jaar bijstand getrokken, totdat hij ein-de-lijk een promotieplek kreeg. Ik verlies dan echt mijn respect...
En het onderwijs is ook nog eens een nobele taak! En relevant! En je doet iets met je opleiding! Ik ben het helemaal met je eens (en zit er ook wel eens aan te denken)
blauwbaard??quote:Op woensdag 3 maart 2010 16:33 schreef Laureline het volgende:
[..]
Leuk! Doe ik de kostuums![]()
Ik ga zo naar Amsterdam, naar mijn zwaar gesubsidieerde concert
Nee, maar dat is wel een lievelingsstuk van me (ze doen toch die van Bartok?). Ik ga naar het Concertgebouwquote:
Ja, hij schreef ook wel brieven, maar als je als net-afgestudeerde historicus reageert op functies als universitair docent of conservator van een museum, dan word je niet zo snel aangenomen. Hij wilde namelijk niet iets anders doen dan promoveren. En in die tijd (2005-2006) was er inderdaad nog werk genoeg!quote:Op woensdag 3 maart 2010 16:33 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Maar hoe zit het dan met die sollicitatieplicht? Iemand met een universitaire opleiding moet toch wel ergens aan de bak komen in die tijd?
Ik ken verhalen... Mensen die naar een sollicitatie komen puur om de handtekening op hun formuliertje te krijgen. 35 jaar oud, in goede gezondheid en geen dag nog gewerkt.quote:Op woensdag 3 maart 2010 16:33 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Maar hoe zit het dan met die sollicitatieplicht? Iemand met een universitaire opleiding moet toch wel ergens aan de bak komen in die tijd?
Oh echt, gruwel.quote:Op woensdag 3 maart 2010 16:38 schreef loveli het volgende:
[..]
Ik ken verhalen... Mensen die naar een sollicitatie komen puur om de handtekening op hun formuliertje te krijgen. 35 jaar oud, in goede gezondheid en geen dag nog gewerkt.
Of iemand die zei "u wilt mij niet aannemen". Nou, dat wilden ze in eerste instantie dus wel. "Geloof mij nou maar, u wilt mij niet aannemen."
En dan had 'ie aan z'n sollicitatieplicht voldaan.
En als je weet hoe de ziektewet werkt kun je het ook wel een aantal jaartjes uithouden.
Als je op de kunstacademie zit en stufi krijgt is er geen verschil.quote:Op woensdag 3 maart 2010 16:35 schreef vergeetmewelletje het volgende:
Even naast de discussie hoe je over stipendia en beurzen denkt: er is momenteel geen werk.
En wat is eigenlijk het verschil tussen overheidsgeld voor je studie, of voor de start van je kunstenaarsbestaan?
Nogmaals: wat is het verschil tussen ieder ander afgestudeerde en een kunstenaar? Het is geen apart species.quote:Op woensdag 3 maart 2010 16:35 schreef vergeetmewelletje het volgende:
Even naast de discussie hoe je over stipendia en beurzen denkt: er is momenteel geen werk.
En wat is eigenlijk het verschil tussen overheidsgeld voor je studie, of voor de start van je kunstenaarsbestaan?
Dat.quote:
Mijn schoonvader werkte op een afdeling die helemaal gesloten werd, dus die kreeg een of andere VUT-regeling op z'n 58e. Maar toen most 'ie ook gaan solliciteren. Ging 'ie brieven schrijven om als productiemedewerker bij een snoepfabriek te gaan werken enzoquote:Op woensdag 3 maart 2010 16:38 schreef loveli het volgende:
[..]
Ik ken verhalen... Mensen die naar een sollicitatie komen puur om de handtekening op hun formuliertje te krijgen. 35 jaar oud, in goede gezondheid en geen dag nog gewerkt.
Of iemand die zei "u wilt mij niet aannemen". Nou, dat wilden ze in eerste instantie dus wel. "Geloof mij nou maar, u wilt mij niet aannemen."
En dan had 'ie aan z'n sollicitatieplicht voldaan.
En als je weet hoe de ziektewet werkt kun je het ook wel een aantal jaartjes uithouden.
Na andere studies kun je in loondienst bij de baas, dat kan niet met kunst.quote:Op woensdag 3 maart 2010 16:42 schreef conleche het volgende:
Nogmaals: wat is het verschil tussen ieder ander afgestudeerde en een kunstenaar? Het is geen apart species.
Als je afgestudeerd bent moet je een baan zoeken. En als dat niet lukt in je eigen veld, dan zoek je iets anders en doe je de kunst ernaast.
Ach, lager opgeleiden vinden het soms net zo goed een gruwel dat er zaken als stufi bestaanquote:Op woensdag 3 maart 2010 16:42 schreef conleche het volgende:
[..]
Nogmaals: wat is het verschil tussen ieder ander afgestudeerde en een kunstenaar? Het is geen apart species.
Als je afgestudeerd bent moet je een baan zoeken. En als dat niet lukt in je eigen veld, dan zoek je iets anders en doe je de kunst ernaast.
*kuch* ongeschoold werk in loondienst *kuch*quote:Op woensdag 3 maart 2010 16:51 schreef vergeetmewelletje het volgende:
[..]
Na andere studies kun je in loondienst bij de baas, dat kan niet met kunst.
Je bent direct zelfstandige en hebt in het begin een laag en onregelmatig inkomen.
Om de mogelijkheid te bieden om toch een carriere te kunnen beginnen bestaat het WWIK.
Een soort studiefinanciering eigenlijk.
Als dit afgeschaft zou worden, zou je gelijk ook alle hogescholen voor kunst af kunnen schaffen.
Waarom kan men dan niet bijv. 2-3 dagen in loondienst werken en daarnaast de kunst doen?quote:Op woensdag 3 maart 2010 16:51 schreef vergeetmewelletje het volgende:
[..]
Je bent direct zelfstandige en hebt in het begin een laag en onregelmatig inkomen.
Om de mogelijkheid te bieden om toch een carriere te kunnen beginnen bestaat het WWIK.
Als dit afgeschaft zou worden, zou je gelijk ook alle hogescholen voor kunst af kunnen schaffen.
Je kunt misschien niet in je eigen beroepsveld in loondienst bij de baas maar elders wel. Het is helaas niet zo dat iedereen kan leven van wat hij of zij graag doet.quote:Op woensdag 3 maart 2010 16:51 schreef vergeetmewelletje het volgende:
[..]
Is genoeg om je dagelijkse dingen van te betalen, maar als je met wat prijziger materiaal werkt, een atelier hebt, etc, dan voldoet dat niet altijd. Sowieso ben je voor apparatuur e.d. vaak afhankelijk van een cultureel centrum of iets dergelijks.quote:Op woensdag 3 maart 2010 16:54 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Waarom kan men dan niet bijv. 2-3 dagen in loondienst werken en daarnaast de kunst doen?
Beetje kort door de bocht, er zijn genoeg studies die niet direct opleiden tot één beroep dat je meteen in loondienst kunt gaan uitoefenen. Er zijn zoveel afgestudeerden die iets heel anders moeten gaan doen dan waar ze voor opgeleid zijn. Daar moet je je gewoon niet te goed voor voelen.quote:Op woensdag 3 maart 2010 16:51 schreef vergeetmewelletje het volgende:
[..]
Nee, maar om niet eens te solliciteren en om meteen je handje op te houden vind ik toch een iets andere zaak...quote:Op woensdag 3 maart 2010 16:58 schreef kwakz0r het volgende:
wie zegt dat een afgstudeer dkunstenaar aan de bak komt als hij of zij solliciteert op productiewerk of een kassabaaantje bij de albert heijn??
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |