abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78923562
Ik heb een vraagje over de aangifte van specifieke zorgkosten. Deze mag je alleen invoeren als je geen vergoeding krijgt: dus als je het niet gedeclareerd krijgt van de ziektekostenverzekering? En ik zit 200 euro boven de drempel. Betekend dit dat ik 200 euro terug zou krijgen?
I will take the sun in my mouth
  Moderator / Kerstkaart terrorist dinsdag 9 maart 2010 @ 11:22:05 #152
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_78923675
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 11:18 schreef warrel het volgende:
Ik heb een vraagje over de aangifte van specifieke zorgkosten. Deze mag je alleen invoeren als je geen vergoeding krijgt: dus als je het niet gedeclareerd krijgt van de ziektekostenverzekering?
als je het niet vergoed krijgt omdat het uitgesloten is. Niet als je je eigen risico nog niet gebruikt had en daarom de vergoeding in het eigen risico kwam.
quote:
En ik zit 200 euro boven de drempel. Betekend dit dat ik 200 euro terug zou krijgen?
nee
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_78924504
Ok, maar ik kan nog gaan proberen om mijn ziektekosten te declareren. Mag ik ze dan uberhaubt nog als specifieke zorgkosten invoeren?

Ik heb het al gevonden, ik ga het niet invoeren want ik heb nog kans dat ik alles kan declareren.

[ Bericht 29% gewijzigd door warrel op 09-03-2010 11:56:09 ]
I will take the sun in my mouth
  dinsdag 9 maart 2010 @ 17:56:30 #155
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_78938305
quote:
Op maandag 8 maart 2010 23:32 schreef Hiya het volgende:

[..]

Welke heffingskorting is niet meer dan 926? Ouderschaps verlof is maximaal 3.735 als je inkomsten derving hieraan gelijk is of hoger. In het geval van jou is het meer dan 3.735 geweest.
Kijk eerst even naar de regels en voorwaarden voordat je onzin post.
quote:
De ouderschapsverlofkorting is het aantal uur ouderschapsverlof dat u hebt opgenomen in 2009 vermenigvuldigd met ¤ 3,99. Het bedrag van de ouderschapsverlofkorting is maximaal uw belastbaar loon in 2008 min uw belastbaar loon in 2009.
En aangezien het aantal uren maal ¤ 3,99 ¤ 926,- is, is de ouderschapsverlofkorting niet hoger.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  dinsdag 9 maart 2010 @ 17:58:52 #156
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_78938402
quote:
Op maandag 8 maart 2010 23:35 schreef Hiya het volgende:

[..]

Op basis van de verstrekte gegevens kan ik er toch echt niks meer van maken hé.
Jij misschien niet.
Maar anderen vragen even door om dan wel inhoudelijk antwoord te geven.
pi_78939035
Het spijt mij Man At Work. Voortaan zal ik niet meer posten in dit topic. Excuses
  dinsdag 9 maart 2010 @ 18:42:51 #158
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_78939323
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 11:52 schreef styliste het volgende:
zijn er dit jaar nog interessante algemene aftrekposten waar je gebruik van kan maken?
Ik vind de post 'Kosten voor een rijksmonument' wel een interessante post. Misschien kun je daar iets mee?
  dinsdag 9 maart 2010 @ 18:44:36 #159
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_78939410
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 18:29 schreef Hiya het volgende:
Het spijt mij Man At Work. Voortaan zal ik niet meer posten in dit topic. Excuses
Je mag wat mij betreft best posten. Het valt me alleen op dat er regelmatig onvolledige antwoorden staan. Persoonlijk vind ik dat jammer en zorgt het m.i. voor verwarring.
pi_78939989
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 18:44 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Je mag wat mij betreft best posten. Het valt me alleen op dat er regelmatig onvolledige antwoorden staan. Persoonlijk vind ik dat jammer en zorgt het m.i. voor verwarring.
Dat is, lijkt mij, navenant aan een vraag stellen op een forum en helemaal als het gaat over belastingzaken. Er zullen hier best een aantal mensen rondlopen die er hun werk van maken maar het overgrote deel niet.

Ik heb persoonlijk zelf een interesse in belastingen maar de duizend en één uitzonderingen ken ik (nog) niet omdat ik ze zelf nog niet heb mee gemaakt.

Als men volledige en correcte antwoorden verwacht dan moet men een belastingadviseur in de arm nemen. En die werken niet voor niets
  dinsdag 9 maart 2010 @ 19:11:38 #161
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_78940646
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 18:58 schreef Hiya het volgende:

[..]

Dat is, lijkt mij, navenant aan een vraag stellen op een forum en helemaal als het gaat over belastingzaken. Er zullen hier best een aantal mensen rondlopen die er hun werk van maken maar het overgrote deel niet.
Het overgrote deel stelt dan ook de vragen.
quote:
Ik heb persoonlijk zelf een interesse in belastingen maar de duizend en één uitzonderingen ken ik (nog) niet omdat ik ze zelf nog niet heb mee gemaakt.
Ik denk niet dat iedereen die hier antwoordt, alle uitzonderingen persoonlijk heeft meegemaakt.
quote:
Als men volledige en correcte antwoorden verwacht dan moet men een belastingadviseur in de arm nemen. En die werken niet voor niets
Geen idee hoe lang je al op WGR post, maar ik kan enkele users noemen van wie het hun dagelijks werk is. En die posten hier toch echt zonder enige geldelijke bijdrage (as far as I know).
pi_78941130
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 19:11 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Het overgrote deel stelt dan ook de vragen.
[..]

Ik denk niet dat iedereen die hier antwoordt, alle uitzonderingen persoonlijk heeft meegemaakt.
[..]

Geen idee hoe lang je al op WGR post, maar ik kan enkele users noemen van wie het hun dagelijks werk is. En die posten hier toch echt zonder enige geldelijke bijdrage (as far as I know).
Ik zeg toch ook niet dat het niet zo is?

Ik zei "Er zullen hier best een aantal mensen rondlopen die er hun werk van maken maar het overgrote deel niet."

Ik weet best dat er hier een aantal mensen hun werk van maken. Is het alleen aan hun voorbehouden om te reageren?

Zo niet dan is het navenant dat de personen die een interesse in IB hebben graag meeposten en meedenken af en toe een fout maken of onvolledig zijn.
  dinsdag 9 maart 2010 @ 19:27:20 #163
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_78941414
Je zei ook:
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 18:58 schreef Hiya het volgende:
En dat hoeft dus niet.

Af en toe een foutje maken is menselijk. Ik maak ze ook. Maar tussen een foutje maken en ongefundeerd iets roepen vind ik wel een verschil zitten. Maar goed, misschien is dit iets meer voor FB of SC.
pi_78941618
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 19:27 schreef ManAtWork het volgende:
Je zei ook:
[..]

En dat hoeft dus niet.

Af en toe een foutje maken is menselijk. Ik maak ze ook. Maar tussen een foutje maken en ongefundeerd iets roepen vind ik wel een verschil zitten. Maar goed, misschien is dit iets meer voor FB of SC.
Volledige en correcte antwoorden van een willekeurig persoon die een antwoord geeft op deze website kan je niet verwachten dat ze perfect en foutloos zijn. Ook jij kan dat niet garanderen aan gezien jij niet alle informatie hebt.

Inderdaad is dit geheel offtopic Mocht je op mij willen reageren dan zie ik je PM gaarna tegemoet.
  dinsdag 9 maart 2010 @ 19:40:44 #165
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_78942068
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 19:31 schreef Hiya het volgende:

[..]

Volledige en correcte antwoorden van een willekeurig persoon die een antwoord geeft op deze website kan je niet verwachten dat ze perfect en foutloos zijn.
Niet alle antwoorden zullen perfect en foutloos zijn. Net zo min als wanneer je er voor betaalt.
quote:
Ook jij kan dat niet garanderen aan gezien jij niet alle informatie hebt.
Daarom vraag ik ook zo vaak zoveel voordat ik een antwoord geef.
pi_78946244
Hoi,

Zijn de kosten van een advocaat en de rechtbank op te geven als kostenpost bij de ib2009 ?

Ik meen me te herinneren dat dit vroeger wel zo was maar is dit nog steeds zo?

Zijn documenten die noodzakelijk zijn ook aftrekbaar ?
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
  dinsdag 9 maart 2010 @ 21:02:04 #167
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_78946327
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 21:00 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
Hoi,

Zijn de kosten van een advocaat en de rechtbank op te geven als kostenpost bij de ib2009 ?

Ik meen me te herinneren dat dit vroeger wel zo was maar is dit nog steeds zo?

Zijn documenten die noodzakelijk zijn ook aftrekbaar ?
Waarvoor heb je de advocaat nodig gehad?
En welke documenten bedoel je?
pi_78946407
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 21:02 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Waarvoor heb je de advocaat nodig gehad?
Familierecht
quote:
En welke documenten bedoel je?
identiteitsbewijzen etc.
  dinsdag 9 maart 2010 @ 21:04:28 #169
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_78946450
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 21:03 schreef Circle.Of.Filth het volgende:

[..]

Familierecht
[..]

identiteitsbewijzen etc.
In dat geval: nee. Deze kosten kun je niet opvoeren in de aangifte IB.
pi_78946490
Ik kreeg ieder jaar zo een brief om mijn inkomstenbelasting in te vullen maar dit jaar is hij er nog niet, hoef ik het dan niet te doen of is er dan iets fout gegaan?
pi_78946655
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 21:05 schreef P.F het volgende:
Ik kreeg ieder jaar zo een brief om mijn inkomstenbelasting in te vullen maar dit jaar is hij er nog niet, hoef ik het dan niet te doen of is er dan iets fout gegaan?
Als je de "uitnodiging" klinkt vrijblijvend, is het niet niet hebt gekregen, én je bent geen belasting verschuldigd, hoef je geen aangifte te doen. Het mag wel, als je bijvoorbeeld nog geld terug krijgt.
pi_78946747
Ik heb wel gewerkt maar niet zo veel.. Hmm..
pi_78947138
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 21:10 schreef P.F het volgende:
Ik heb wel gewerkt maar niet zo veel.. Hmm..
Gewoon even het programma downloaden en invullen, en dan even kijken wat daaruit komt.
pi_78948311
moet nog een jaaropgave van 1 werk krijgen..
pi_78989626
Heb het net ingevuld en opgestuurd.

Ik krijg nog geld terug voornamelijk omdat ik meer ben gaan werken (on call diensten)
En die werden te zwaar belast.

Ik ga dus hoogstwaarschijnlijk naast de standaard maandelijkse teruggave nog een bedrag ontvangen

Zou ongeveer xxx * euro zijn

* Mag ook wel als je ziet wat je daadwerkelijk weggeeft aan die verkwanselaars in het kabinet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')