abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79145493
quote:
Op zondag 14 maart 2010 21:17 schreef heaven7 het volgende:
Nee want ik ga die hele studie niet afmaken en ga in september met een nieuwe beginnen. Ik heb al op het MBO 3 jaar stufi gehad, aangevraagd in 2005 dus ik heb nog maar 5 jaar.
Je hebt dus recht op stufi -> "Studie met studiefinanciering".
pi_79146295
Nja heb nergens recht op wrs. Klotebelastingdienst!

[ Bericht 70% gewijzigd door #ANONIEM op 14-03-2010 21:39:16 ]
pi_79152416
quote:
Op zondag 14 maart 2010 21:38 schreef heaven7 het volgende:
Nja heb nergens recht op wrs. Klotebelastingdienst!
Hoezo klotebelastingdienst?
Jij vraagt geen stufi aan, das je eigen schuld, kan de belastingdienst niets aan doen.... bovendien wordt de wet niet gemaakt door de belastingdienst, die voert enkel uit
A mind with a heart of it's own
pi_79152780
Nee dat je nooit iets heb aan dat aftrekken van studiekosten, of er nou wel of geen stufi is uitbetaald. Daarbij vind ik het belachelijk dat het dus meetelt als inkomen terwijl ik geen cent heb gehad. Sowieso zuigt de belastingdienst.
pi_79152914
quote:
Op zondag 14 maart 2010 23:19 schreef heaven7 het volgende:
Sowieso zuigt de belastingdienst.
Oh, wordt dit zo'n wij vs. zij-discussie? 'Ze' zitten aan 'ons' geld?
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  Moderator / Kerstkaart terrorist zondag 14 maart 2010 @ 23:26:13 #256
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_79153103
quote:
Nee dat je nooit iets heb aan dat aftrekken van studiekosten, of er nou wel of geen stufi is uitbetaald. Daarbij vind ik het belachelijk dat het dus meetelt als inkomen terwijl ik geen cent heb gehad. Sowieso zuigt de belastingdienst.
het is jouw keuze aan een opleiding te beginnen terwijl je weet dat je hem niet afmaakt.. En dat die om die reden je recht niet neemt om de stufi te ontvangen.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_79153473
quote:
Laten we het anders stellen, waarom zou jij de studiekosten voor een studie die je toch niet af gaat maken mogen aftrekken als je zelf te beroerd bent om stufi aan te vragen?
pi_79154105
Jongens, ook met stufi kom je toch niet in aanmerking voor teruggave En ook niet als je een studie wel afmaakt.
  Moderator / Kerstkaart terrorist zondag 14 maart 2010 @ 23:47:42 #259
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_79154184
quote:
Op zondag 14 maart 2010 23:46 schreef heaven7 het volgende:
Jongens, ook met stufi kom je toch niet in aanmerking voor teruggave En ook niet als je een studie wel afmaakt.
dat zeg ik of Dr ook niet.

Jij klaagt dat het meetelt als inkomen terwijl je het niet krijgt.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_79155859
quote:
Op zondag 14 maart 2010 23:46 schreef heaven7 het volgende:
Zeggen we dat ergens dan?

Als je stufi hebt, hebt je inkomen om je studie te bekostigen (de naam studiefinanciering zegt het al....) waarom zou je die kosten dan ook nog een op moeten voeren als aftrekpost?

Bovendien, als je maar genoeg kosten maakt, of weinig stufi krijgt, kun je best een aftrekpost krijgen.
pi_79157214
quote:
Op zondag 14 maart 2010 17:36 schreef warrel het volgende:
Is het zo dat je in het jaar waarin je 23 wordt opeens wel 'inkomstenbelasting en premie volksverzekeringen' moet betalen? Want in de jaren hiervoor stond dat altijd op 0 en kreeg ik gewoon het daarvoor ingehouden geld terug. Nu staat er dat ik ¤313 verschuldigd ben..
quote:
Op zondag 14 maart 2010 17:39 schreef DonJames het volgende:

[..]

Nope, heeft niks met leeftijd te maken.
Waarmee dan wel?..
I will take the sun in my mouth
pi_79157306
Waarom mag je alleen gemaakte reiskosten met ov opgeven?
Met ov zou ik het inderdaad wel redden van de reiskostenvergoeding, maar dan doe ik er 3x zo lang over om op m'n werk te komen
Knowing is better than wondering, waking is better than sleeping, and even the biggest failure, even the worst, beat the hell out of never trying.
  Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 15 maart 2010 @ 08:31:05 #263
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_79158126
quote:
Op maandag 15 maart 2010 02:37 schreef warrel het volgende:

[..]

[..]

Waarmee dan wel?..
test maar eens door je geboortedatum op 1990 te zetten.. dan zul je zien dat je ook 313 verschuldigd bent.
En er is op basis van jouw verzamelinkomen te weinig loonheffing afgedragen.
  Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 15 maart 2010 @ 08:31:37 #264
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_79158130
quote:
Op maandag 15 maart 2010 03:57 schreef Eigenmijsje het volgende:
Met ov zou ik het inderdaad wel redden van de reiskostenvergoeding, maar dan doe ik er 3x zo lang over om op m'n werk te komen
waarom zijn de bananen krom.
pi_79160513
quote:
Op maandag 15 maart 2010 08:31 schreef Nizno het volgende:

[..]

test maar eens door je geboortedatum op 1990 te zetten.. dan zul je zien dat je ook 313 verschuldigd bent.
En er is op basis van jouw verzamelinkomen te weinig loonheffing afgedragen.
Ik heb juist iets van 407afgedragen, en ik krijg dus 94 terug. Is er een bepaalde grenswaarde qua totaal inkomen dat bepaald of je inkomstenbelasting en premie van de volksverzekering moet betalen?
  Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 15 maart 2010 @ 10:38:39 #266
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_79160777
quote:
Op maandag 15 maart 2010 10:29 schreef warrel het volgende:

[..]

Ik heb juist iets van 407afgedragen, en ik krijg dus 94 terug. Is er een bepaalde grenswaarde qua totaal inkomen dat bepaald of je inkomstenbelasting en premie van de volksverzekering moet betalen?
owwww ik dacht dat je nu nog moest betalen.

En ja loonheffing draag je af naar je inkomen. De hoogte van je inkomen bepaalt hoeveel loonheffing je moet betalen.
Er zal vast ook een ondergrens zijn...
pi_79160972
quote:
Op maandag 15 maart 2010 02:37 schreef warrel het volgende:

[..]

[..]

Waarmee dan wel?..
Met hoeveel je hebt verdiend, en hoeveel loonheffing daarop is ingehouden.
quote:
Op maandag 15 maart 2010 10:29 schreef warrel het volgende:

Die "grens" is eigenlijk geen grens, het werkt iets anders dan jij denkt waarschijnlijk zou je kunnen uitrekenen, maar is dat zo interessant? Het is niet zo dat als je over die "grens" heen zou gaan, je ineens belasting moet betalen en dan dus minder overhoudt dan wanneer je net onder die grens zou zitten. Je houdt altijd méér over als je meer verdient.
  maandag 15 maart 2010 @ 11:39:13 #268
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_79162698
Wij laten de aangifte altijd via een tussenpersoon. Nu komen wij er zojuist achter dat er wat gegevens ontbreken over ons in 2009 aangeschafte huis. Wij direct de tussenpersoon gebeld en deze heeft zaterdag de belasting al ingevuld en opgestuurd. Wat kunnen we nu doen? Kunnen we opnieuw de aangifte doen? Dit kan trouwens pas op 31 maart (hij heeft eerder geen tijd). Iemand enig idee hoe dit in zijn werk gaat?
* I intend to live forever, so far so good! *
  maandag 15 maart 2010 @ 11:41:24 #269
161098 Luc_Nilis_PSV
PSV Eindhoven
pi_79162775
quote:
Op maandag 15 maart 2010 11:39 schreef IkWilbert het volgende:
Wij laten de aangifte altijd via een tussenpersoon. Nu komen wij er zojuist achter dat er wat gegevens ontbreken over ons in 2009 aangeschafte huis. Wij direct de tussenpersoon gebeld en deze heeft zaterdag de belasting al ingevuld en opgestuurd. Wat kunnen we nu doen? Kunnen we opnieuw de aangifte doen? Dit kan trouwens pas op 31 maart (hij heeft eerder geen tijd). Iemand enig idee hoe dit in zijn werk gaat?
Als je hem al hebt opgestuurd kun je gewoon nogmaals de verbeterde versie insturen. De laatst ingestuurde versie wordt behandeld.
blijf van mijn sig af homo!
  maandag 15 maart 2010 @ 11:43:28 #270
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_79162860
quote:
Op maandag 15 maart 2010 11:41 schreef Luc_Nilis_PSV het volgende:

[..]

Als je hem al hebt opgestuurd kun je gewoon nogmaals de verbeterde versie insturen. De laatst ingestuurde versie wordt behandeld.
Dank voor het snelle antwoord
* I intend to live forever, so far so good! *
  Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 15 maart 2010 @ 12:42:21 #271
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_79164840
quote:
Op maandag 15 maart 2010 11:41 schreef Luc_Nilis_PSV het volgende:

[..]

zou behandeld moeten worden, vaak worden ze beiden behandeld en moet je zelf even in de gaten houden dat je de beschikking van de foute krijgt en dan pas die van de goede...
Mocht het andersom zijn is het verstandig om even te bellen naar de BD.
  maandag 15 maart 2010 @ 13:01:36 #272
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_79165463
okido, even een vraagje.
Ik woon samen met een vriend en samen hebben wij een koopwoning. Voorgaande jaren vulde we samen de aangifte in. echter sinds afgelopen jaar heeft hij een eenmanszaak. Zijn accountant geeft aan dat we apart moeten invullen maar wel als fiscaal partner.

Nou is mijn vraag moet ik dan de WOZ en de Hypotheek en de Rente door 2-en delen en de ene helft bij mij invullen en hij de andere helft of kan ik alles op mijn naam zetten of is het beter dat we alles op zijn naam zetten (hogere teruggave).

Alvast bedankt!
Superhero to the rescue!
pi_79167148
quote:
Op maandag 15 maart 2010 03:57 schreef Eigenmijsje het volgende:
Mijn pa zou ook wel willen dat hij niet gemaakte kosten toch kan opvoeren.
  maandag 15 maart 2010 @ 15:32:23 #274
294976 ben1234
De Koning
pi_79171374
Vrijdag aangifte ingevuld, ¤ 299,- terug! ideaal als je hulp krijgt
pi_79176379
Valt een beleggersgiro onder girotegoeden of onder aandelen, obligaties en dergelijke? Niet dat het uitmaakt voor het te betalen bedrag, maar ik wil het toch even goed invullen.
  maandag 15 maart 2010 @ 17:35:16 #276
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_79176739
quote:
Op maandag 15 maart 2010 13:01 schreef Superher0 het volgende:
okido, even een vraagje.
Ik woon samen met een vriend en samen hebben wij een koopwoning. Voorgaande jaren vulde we samen de aangifte in. echter sinds afgelopen jaar heeft hij een eenmanszaak. Zijn accountant geeft aan dat we apart moeten invullen maar wel als fiscaal partner.
Via het aangifteprogramma kun je het inderdaad niet samen indienen. Maar als de accountant een beetje slim is, weet hij wel een manier waarop het niet apart hoeft te worden ingevuld en ingediend.
quote:
Nou is mijn vraag moet ik dan de WOZ en de Hypotheek en de Rente door 2-en delen en de ene helft bij mij invullen en hij de andere helft of kan ik alles op mijn naam zetten of is het beter dat we alles op zijn naam zetten (hogere teruggave).

Alvast bedankt!
Daarom is het ook slim om de aangifte samen in te vullen. Op die manier is het de makkelijkste manier om te kijken bij welke verdeling jullie het minst hoeven te betalen.

(En als je accountant niet weet hoe het moet, ken ik nog wel iemand die wel weet hoe opgelost kan worden. )
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  maandag 15 maart 2010 @ 17:35:51 #277
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_79176755
quote:
Op maandag 15 maart 2010 17:26 schreef Sheep91 het volgende:
Valt een beleggersgiro onder girotegoeden of onder aandelen, obligaties en dergelijke? Niet dat het uitmaakt voor het te betalen bedrag, maar ik wil het toch even goed invullen.
De bankrekening hoort onder de girotegoeden.
pi_79177710
quote:
Op maandag 15 maart 2010 13:46 schreef Hiya het volgende:

[..]

Mijn pa zou ook wel willen dat hij niet gemaakte kosten toch kan opvoeren.
Weet niet waar jij woont, maar hier moet je gewoon voor benzine betalen
Knowing is better than wondering, waking is better than sleeping, and even the biggest failure, even the worst, beat the hell out of never trying.
pi_79178236
quote:
Op maandag 15 maart 2010 18:06 schreef Eigenmijsje het volgende:

[..]

Weet niet waar jij woont, maar hier moet je gewoon voor benzine betalen
Weet jij waar jij woont maar als je de keuze hebt tussen 100% vergoed met het openbaar vervoer en deels vergoed met je eigen vervoer dan moet je niet gaan miepen als je toch voor eigen vervoer kiest maar ook de aftrek voor openbaar vervoer wilt hebben.
pi_79179397
Met openbaar vervoer is nauwelijks een optie, werkte in een klein gat waar ze geen openbaar vervoer kennen.

En aangezien reiskostenvergoeding erg mager is vind ik het dan inderdaad stom dat je alleen kunt aftrekken als je met ov reist.
  Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 15 maart 2010 @ 19:51:42 #281
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_79181707
quote:
Op maandag 15 maart 2010 18:55 schreef Eigenmijsje het volgende:
Met openbaar vervoer is nauwelijks een optie, werkte in een klein gat waar ze geen openbaar vervoer kennen.

En aangezien reiskostenvergoeding erg mager is vind ik het dan inderdaad stom dat je alleen kunt aftrekken als je met ov reist.
Dat mag je vinden. Het is een keuze van de staat geweest om dit zo aan te pakken.
pi_79181782
Vraag: mijn vriend is fysiotherapeut en kan niet deelnemen aan een pensioenregeling via zijn werk. Hij betaald dus zijn pensioen netto. Kan/moet hij hier nog iets mee in de aangifte? Ik kan er maar niet duidelijk iets over vinden, en waar ik het dan moet invullen..
Alvast bedankt als iemand het antwoord weet!
pi_79189897
quote:
Op maandag 15 maart 2010 10:45 schreef DonJames het volgende:

[..]

Met hoeveel je hebt verdiend, en hoeveel loonheffing daarop is ingehouden.
[..]

Die "grens" is eigenlijk geen grens, het werkt iets anders dan jij denkt waarschijnlijk zou je kunnen uitrekenen, maar is dat zo interessant? Het is niet zo dat als je over die "grens" heen zou gaan, je ineens belasting moet betalen en dan dus minder overhoudt dan wanneer je net onder die grens zou zitten. Je houdt altijd méér over als je meer verdient.
Hmm, dat zal het dan zijn, aangezien ik bijna 2x zoveel heb verdient in 2009 als je het vergelijkt met 2007 en 2008..
  maandag 15 maart 2010 @ 23:19:46 #284
43784 Dr_Strangelove
We'll meet again
pi_79192588
Het automatische invullen is bij mij helaas niet goed gegaan.

Net dus alles maar handmatig ingevuld, en krijg 899,- terug.
"Patriotism is the last refuge of a scoundrel"
  dinsdag 16 maart 2010 @ 01:15:25 #285
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_79195934
quote:
Op maandag 15 maart 2010 19:52 schreef oranjetas het volgende:
Vraag: mijn vriend is fysiotherapeut en kan niet deelnemen aan een pensioenregeling via zijn werk. Hij betaald dus zijn pensioen netto. Kan/moet hij hier nog iets mee in de aangifte? Ik kan er maar niet duidelijk iets over vinden, en waar ik het dan moet invullen..
Alvast bedankt als iemand het antwoord weet!
Op welke manier betaalt hij zijn 'pensioenpremie' dan? In de vorm van een kapitaalverzekering (met lijfrenteclausule)?
pi_79196333
quote:
Op maandag 15 maart 2010 19:52 schreef oranjetas het volgende:
Vraag: mijn vriend is fysiotherapeut en kan niet deelnemen aan een pensioenregeling via zijn werk.
In de zin van: "er is geen pensioenregeling" of "hij mag niet deelnemen"?
pi_79199698
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 01:33 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

In de zin van: "er is geen pensioenregeling" of "hij mag niet deelnemen"?
Als je als fysiotherapeut bij een praktijk werkt moet je volgens mij altijd via SPF pensioen betalen (stichting pensioen fonds voor fysiotherapeuten). Zijn baas houdt niet net zoals bij mij zijn pensioenpremies bruto op zijn salaris in.
Hij betaald dus gewoon netto aan dat SPF elke maand een bedrag.

Heb inmiddels dit gevonden, maar is wel oud... maar ik neem aan dat dit nog wel zal kloppen? De verklaring dat de werkgever geen pensioenpremies in houdt staat in hun arbeidsvoowaarden boekje.
quote:
Het is lang onduidelijk geweest maar eind 2003 is duidelijk geworden dat niet de werkgever de pensioenpremie aan de SPF moet betalen maar de werknemer. Fysiotherapeuten die werkzaam zijn in de vrijgevestigde praktijk moeten zich melden bij dit voor hen verplichte pensioenfonds. De werknemer kan vervolgens de betaalde premie als 'negatief loon' opvoeren op het aanslagbiljet inkomstenbelasting.

Hoe kunt u als werknemer de betaalde pensioenpremie invullen op het belastingformulier?

De betaalde premie geldt als 'negatief loon'. Dit betekent dat u het totaal van de betaalde premie over 2003 aftrekt van uw ontvangen loon over 2003.

Dit kunt u als volgt doen:

1. In 'Box 1 Werk en Woning' onder loon, geeft u op de eerste regel(s) aan wat uw inkomsten zijn (per werkgever een aparte regel).

2. Daaronder geeft u op een aparte regel aan wat de door u betaalde premie is over 2003. Door bij 'naam werkgever' St. Pensioenfonds Fysiotherapie in te vullen en de betaalde premie als 'negatief loon' op te nemen (het bedrag met een 'minteken). Zie het voorbeeld hieronder bijgevoegd.

In de elektronische versie, wordt het bedrag er dan automatisch afgetrokken. In de papieren versie kunt u dit er handmatig aftrekken.

Let op
U hebt als werknemer wel een schriftelijke verklaring nodig van uw werkgever dat deze geen pensioenpremie over het loon heeft verrekend. Deze verklaring moet u bewaren bij uw administratie voor het geval u door de belastingdienst wordt gecontroleerd.
  dinsdag 16 maart 2010 @ 09:55:14 #288
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_79199960
Vraagje. Ik heb net alles ingevuld (loon en eigen woning, meer heb ik niet) en krijg geld terug. Maar ik heb het afgelopen jaar al elke maand HRA gehad, en dat kan ik nergens terugvinden in mijn opgave 2009. Is het nu zo dat ik 1000 euro terugkrijg (het programma houdt al ergens rekening met de ontvangen HRA), of 1000-12*200=-1400 terugkrijg (oftewel 1400 moet terugbetalen)?
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_79201104
Dat kun je vinden bij 'te verrekenen bedragen'.
pi_79201129
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 09:55 schreef Bart het volgende:
Vraagje. Ik heb net alles ingevuld (loon en eigen woning, meer heb ik niet) en krijg geld terug. Maar ik heb het afgelopen jaar al elke maand HRA gehad, en dat kan ik nergens terugvinden in mijn opgave 2009. Is het nu zo dat ik 1000 euro terugkrijg (het programma houdt al ergens rekening met de ontvangen HRA), of 1000-12*200=-1400 terugkrijg (oftewel 1400 moet terugbetalen)?
Kijk in het programma even bij "te verrekenen bedragen", en dan bij "ontvangen bedrag via voorlopige aanslag". Als daar nog niks staat moet je daar je voorlopige teruggaaf neerzetten.
  dinsdag 16 maart 2010 @ 10:47:58 #291
65252 Bart
pi_79201476
Hmm, ingevuld, moet bijbetalen. Jammer. Toch snap ik het niet. Vorig jaar moest ik ook al bijbetalen. Ik heb niets bijzonders, elk jaar ongeveer hetzelfde inkomen, elk jaar hetzelfde huis. Er wordt netjes belasting ingehouden van mijn salaris, hoe kan het dan dat ik toch nog ieder jaar weer moet bijbetalen? Waar zit dat dan in? Krijg ik te veel HRA en kan ik dat nu weer terug gaan betalen? Ik doe altijd een voorlopige aangifte en de getallen die ik daar invul wijken nauwelijks af van wat ik een jaar later invul als ik de werkelijke waardes doorgeef...
pi_79201690
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 10:47 schreef Bart het volgende:
Hmm, ingevuld, moet bijbetalen. Jammer. Toch snap ik het niet. Vorig jaar moest ik ook al bijbetalen. Ik heb niets bijzonders, elk jaar ongeveer hetzelfde inkomen, elk jaar hetzelfde huis. Er wordt netjes belasting ingehouden van mijn salaris, hoe kan het dan dat ik toch nog ieder jaar weer moet bijbetalen? Waar zit dat dan in? Krijg ik te veel HRA en kan ik dat nu weer terug gaan betalen? Ik doe altijd een voorlopige aangifte en de getallen die ik daar invul wijken nauwelijks af van wat ik een jaar later invul als ik de werkelijke waardes doorgeef...
Of er wordt te weinig loonheffing ingehouden, óf je voorlopige teruggaaf is te hoog (ik denk het laatste). Maar zonder getallen kan ik er vrij weinig over zeggen, m'n PM staat open als je wil dat ik er even naar kijk
  dinsdag 16 maart 2010 @ 11:03:56 #293
65252 Bart
pi_79202047
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 10:53 schreef DonJames het volgende:

[..]

Of er wordt te weinig loonheffing ingehouden, óf je voorlopige teruggaaf is te hoog (ik denk het laatste). Maar zonder getallen kan ik er vrij weinig over zeggen, m'n PM staat open als je wil dat ik er even naar kijk
Verstuurd
pi_79202118
Ook ik heb een vraag mbt de belasting aangifte:

Halverwege vorig jaar had ik nog een aardig bedrag te goed van mijn werkgever (plus minus 3000 e bruto) en heb ik de afspraak gemaakt dat ipv dat bedrag aan mij te betalen mijn werkgever voor mij een cursus betaald. De vraag is moet of kan ik hier nog wat mee? Aan de ene kant zou je kunnen stellen dat ik zelf plus minus 1800 euro netto in een cursus heb gestoken die ik dus als studie kosten zou kunnen opvoeren. Aan de andere kant lijkt me dat niet kloppen omdat ik dat geld nooit heb gekregen en er over die 3000e sowieso nooit belasting is betaald?
pi_79204394
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 11:05 schreef twaalf12 het volgende:
Ook ik heb een vraag mbt de belasting aangifte:

Halverwege vorig jaar had ik nog een aardig bedrag te goed van mijn werkgever (plus minus 3000 e bruto) en heb ik de afspraak gemaakt dat ipv dat bedrag aan mij te betalen mijn werkgever voor mij een cursus betaald. De vraag is moet of kan ik hier nog wat mee? Aan de ene kant zou je kunnen stellen dat ik zelf plus minus 1800 euro netto in een cursus heb gestoken die ik dus als studie kosten zou kunnen opvoeren. Aan de andere kant lijkt me dat niet kloppen omdat ik dat geld nooit heb gekregen en er over die 3000e sowieso nooit belasting is betaald?
Waarom heb je recht op die 3000 euro?
pi_79204718
never mind

[ Bericht 100% gewijzigd door janatwork op 16-03-2010 12:34:53 ]
eten!!!
pi_79205398
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 12:10 schreef DonJames het volgende:

[..]

Waarom heb je recht op die 3000 euro?
Deels overuren, deels vakantiegeld, deels bonus
pi_79209955
Ik heb wat topics doorgespit aangezien ik ervanuit ging dat het een veel voorkomende issue was. maar kon het niet vinden.

Vorig jaar een huis gekocht. (27 juli overdracht + samenlevingscontract)

Nu hebben we het zo gedaan dat we 2x voorlopige aanslagen hebben gedaan (1x eerste helft toen we nog apart waren en 1x vanaf het moment dat we samenwonen en eigen huis hebben) om van de HRA gebruik te maken.

Maar nu vraag ik me af hoe ik 'definitieve aangifte 2009' nu moet invullen. Met dat programm kom ik er niet helemaal uit.. moet ik de aangifte opsplitsen.. of?
newb
pi_79216751
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 14:32 schreef WvdL het volgende:
Ik heb wat topics doorgespit aangezien ik ervanuit ging dat het een veel voorkomende issue was. maar kon het niet vinden.

Vorig jaar een huis gekocht. (27 juli overdracht + samenlevingscontract)

Nu hebben we het zo gedaan dat we 2x voorlopige aanslagen hebben gedaan (1x eerste helft toen we nog apart waren en 1x vanaf het moment dat we samenwonen en eigen huis hebben) om van de HRA gebruik te maken.

Maar nu vraag ik me af hoe ik 'definitieve aangifte 2009' nu moet invullen. Met dat programm kom ik er niet helemaal uit.. moet ik de aangifte opsplitsen.. of?
Een VA heeft altijd betrekking op het hele jaar. Dus je geeft dan de laatste VA op.

Bovendien hoef je de VA niet aan te geven in het aangifteprogramma. s puur voor jezelf dat je ziet wat het resultaat zal gaan zijn, maar de belastingdienst houdt automatisch altijd rekening met de laatste VA over het betreffende jaar.
Niks opsplitsen dus, gewoon aangeven dat je in 2009 een huis hebt gekocht, WOZ waarde invullen en de termijn dat het je hoofdverblijf was en het programma doet de rest wel.
  dinsdag 16 maart 2010 @ 17:41:02 #300
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_79218252
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 16:56 schreef DrMarten het volgende:

[..]

Een VA heeft altijd betrekking op het hele jaar. Dus je geeft dan de laatste VA op.

Het komt ook voor dat de belastingdienst twee VA bijv. een H.90 en H.91 uitbetaald. In dat geval moet je beide bedragen bij elkaar tellen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')