abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 3 maart 2010 @ 12:01:28 #226
169701 HugoBaas
Ik ben niet meer hier
pi_78675954
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 11:59 schreef Nizno het volgende:

[..]

Hoor jij een oudje van 80 klagen? (nee yvonne is nog geen 80)
Er is iemand die het schandelijk vind hoe er met deze ouderen wordt omgegaan... Dat hun zelfs het stemrecht al ontnomen wordt doordat ze niet eens meer een machtiging in kunnen vullen zonder een IDbewijs.
Het stemrecht wordt helemaal niet ontnomen.
Er wordt gevraagd om een id bewijs.

Als die oudjes dat niet hebben zijn ze al in overtreding aangezien iedereen boven de 14 verplicht is een id te hebben.
Op maandag 29 maart 2010 19:12 schreef Spoortie het volgende:
Ah, dan vind ik het ook redelijk als ik in naam van alle autisten op FoK! een topic mag openen dat die HugoBaas die ene ziekte met twee k's mag krijgen, of mag dat dan weer niet?
  woensdag 3 maart 2010 @ 12:02:09 #227
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_78675979
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 12:00 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Koopwoning verkopen en een goedkopere woning huren, geld zat ineens. Mogelijkheden zat, maar er moet natuurlijk niet buiten de normale kaders gedacht worden....
Tenzij de verkoopspijs tegenvalt en zit je met een restschuld.
  woensdag 3 maart 2010 @ 12:03:25 #228
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_78676020
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 11:59 schreef Nizno het volgende:

[..]

Hoor jij een oudje van 80 klagen? (nee yvonne is nog geen 80)
Er is iemand die het schandelijk vind hoe er met deze ouderen wordt omgegaan... Dat hun zelfs het stemrecht al ontnomen wordt doordat ze niet eens meer een machtiging in kunnen vullen zonder een IDbewijs.
Wat vinden de oudjes er zelf van? Zouden die überhaupt gaan stemmen, ook al hadden ze een ID-kaart? Je moet nooit de meningen van andere mensen gaan invullen.
Don't let my username fool you...
  woensdag 3 maart 2010 @ 12:04:09 #229
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_78676043
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 12:02 schreef Klummie het volgende:

[..]

Tenzij de verkoopspijs tegenvalt en zit je met een restschuld.
Ik ging er wel vanuit dat bij die oudjes de hypotheek al volledig afgelost was.
pi_78676064
quote:

[..]

Koopwoning verkopen en een goedkopere woning huren, geld zat ineens. Mogelijkheden zat, maar er moet natuurlijk niet buiten de normale kaders gedacht worden....
Ja joh, ga even verhuizen als je 90 bent en je zit nog prima in je huisje. Eenvoudig toch?
  woensdag 3 maart 2010 @ 12:05:30 #231
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_78676084
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 12:04 schreef Intrepidity het volgende:

[..]

Ja joh, ga even verhuizen als je 90 bent en je zit nog prima in je huisje. Eenvoudig toch?
Dan wil je dus niet en moet je niet zeuren, punt, einde discussie.
  woensdag 3 maart 2010 @ 12:05:53 #232
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_78676099
voor ouderen is het sowieso slim een id te hebben. Niet alleen voor de verkiezingen natuurlijk. maar ook voor machtigingen naar banken toe die je je kinderen wil geven bijvoorbeeld. Maar ben wel met ts eens dat ouderen wel een extra drempel hebben en er rekening mee gehouden mag worden.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  woensdag 3 maart 2010 @ 12:06:32 #233
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_78676121
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 12:04 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Ow ja stom sorry
  Admin woensdag 3 maart 2010 @ 12:06:37 #234
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_78676126
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 12:03 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Wat vinden de oudjes er zelf van? Zouden die überhaupt gaan stemmen, ook al hadden ze een ID-kaart? Je moet nooit de meningen van andere mensen gaan invullen.
Jij kunt niet lezen ofzo?
Ja de oudjes zouden gaan stemmen.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  woensdag 3 maart 2010 @ 12:07:02 #235
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_78676144
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 12:05 schreef One_of_the_few het volgende:
voor ouderen is het sowieso slim een id te hebben. Niet alleen voor de verkiezingen natuurlijk. maar ook voor machtigingen naar banken toe die je je kinderen wil geven bijvoorbeeld. Maar ben wel met ts eens dat ouderen wel een extra drempel hebben en er rekening mee gehouden mag worden.
Drempel vervangen door hellingbaan?
pi_78676200
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 12:01 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Dat laatste ben ik met je eens, maar in dit geval zie ik gewoon een duidelijke reden voor die ID-plicht.
Ja, want tussen 1945 en 2009 is er zo on-tie-ge-lijk veel gefraudeerd bij verkiezingen dat er dit soort maatregelen nodig zijn .

Een nutteloze en zinloze uitwas van de absurde controle-drang van de overheid.

Ziet echt niemand die paradigma-verschuiving van de laatste jaren? In plaats dat de overheid zich als dienstverlener opstelt, waar ze tenslotte voor bedoeld is, houdt de overheid zich bezig met het aantonen dat burgers 'schuldig' zijn. Waaraan is niet belangrijk, dat komt wel boven water. En dat gaat van ID-plicht voor elke scheet waar een agent je voor staande kan houden, tot 'sleepnet'-operaties waarbij een verkeerscontrole misbruikt wordt om iedereen even door de molen van justitie en belastingdienst te trekken.

Het is absurd dat dit normaal gevonden wordt.
You tell someone you're a Metatron, they stare at you blankly. You mention something out of a Charlton Heston movie and suddenly everyone is a theology scholar!
Meh.
  woensdag 3 maart 2010 @ 12:11:49 #237
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_78676324
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 12:06 schreef yvonne het volgende:

[..]

Jij kunt niet lezen ofzo?
Ja de oudjes zouden gaan stemmen.
Schijnbaar kunnen de oudjes zelf niet lezen, want jij beweert dat ze niet weten dat ze een ID-bewijs nodig hebben, dat staat op de stemkaart. En als ze het echt zouden willen, dan zouden ze ook zorgen voor een ID-kaart, maar nee, het is natuurlijk makkelijk om te blijven klagen dat je niet kunt stemmen. Zie je vaak bij mensen die teveel tijd hebben, altijd maar klagen over alles, maar nooit eens wat doen tegen hetgene waar je over klaagt.
  woensdag 3 maart 2010 @ 12:13:59 #238
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_78676408
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 12:11 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Schijnbaar kunnen de oudjes zelf niet lezen, want jij beweert dat ze niet weten dat ze een ID-bewijs nodig hebben, dat staat op de stemkaart. En als ze het echt zouden willen, dan zouden ze ook zorgen voor een ID-kaart, maar nee, het is natuurlijk makkelijk om te blijven klagen dat je niet kunt stemmen. Zie je vaak bij mensen die teveel tijd hebben, altijd maar klagen over alles, maar nooit eens wat doen tegen hetgene waar je over klaagt.
Hulde
pi_78676783
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 11:57 schreef Nizno het volgende:

[..]

Huurtoeslag in een koopwoning nvt
Klopt. Maar goed, kopen of huren is wel een keuze. Als je weet dat je oud wordt, kun je ook ruim van tevoren inschrijven voor een huurhuis als je bang bent dat je het niet redt van je AOW/Pensioen - dat geldt voor iedereen. Als ik nu m'n baan kwijt raak krijg ik ook geen huurtoeslag, dat is het risico wat ik aanvaard heb toen ik een huis kocht.
[/quote]
zorgtoeslag door de koopwoning nvt[/quote]
Zorgtoeslag krijg je wel.
quote:
En het ging niet om het bedrag.. Dat snap jij vast ook wel... Het ging er om dat iemand zo vol kan houden dat 1 euro per maand altijd kan...
Waarop ik probeerde duidelijk te maken dat er een grens zit aan het haalbare.. Alleen dat wilde die iemand niet snappen.. Want die denkt zelfs dat ik zo tot 50 ct terug kan gaan..
Ik snap je voorbeeld, daar ben ik het ook mee eens. Kende ook iemand die door een bizarre situatie bij de voedselbank terecht kwam en die kon echt geen euro per maand missen. Dus ja, het kan. Al is zoiets wel vrij uitzonderlijk.
quote:

[..]

Kan niet overal makkelijk. Waar ik woon is een wachtlijst van vijf tot acht jaar via de gemeente, en particuliere huurwoningen zijn duurder dan mijn koophuis. Als ik ontslagen zou worden, zou ik wel een probleem hebben ja. Je hebt hier gewoon niet zomaar een huis.
  woensdag 3 maart 2010 @ 12:28:16 #240
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_78676876
Het is natuurlijk sowieso belachelijk, de prijzen die voor een verplicht legitimatiebewijs worden gerekend.
Een belasting op het feit dat je de Nederlandse nationaliteit hebt.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  woensdag 3 maart 2010 @ 12:53:51 #241
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_78677950
Had ik dit eerder gezien dan had ik het ook gedaan
pi_78678008
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 12:08 schreef Metatron het volgende:

Ziet echt niemand die paradigma-verschuiving van de laatste jaren? In plaats dat de overheid zich als dienstverlener opstelt, waar ze tenslotte voor bedoeld is, houdt de overheid zich bezig met het aantonen dat burgers 'schuldig' zijn. Waaraan is niet belangrijk, dat komt wel boven water. En dat gaat van ID-plicht voor elke scheet waar een agent je voor staande kan houden, tot 'sleepnet'-operaties waarbij een verkeerscontrole misbruikt wordt om iedereen even door de molen van justitie en belastingdienst te trekken.
Criminalisering van de gewone burger icm de nanny state. Om van te gruwen.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  Moderator woensdag 3 maart 2010 @ 12:57:22 #243
249559 crew  Lavenderr
pi_78678127
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 12:04 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Jij gaat wel van meer dingen uit die je niet zeker weet.
Niet elk 'oudje' had een koopwoning bijvoorbeeld.
  woensdag 3 maart 2010 @ 12:57:35 #244
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_78678140
Even los van de oudjes, je ontneemt ook mensen die geen paspoort hebben omdat ze weigeren hun vingerafdruk te geven hun stem.
KuikenGuppy
pi_78678271
Tja, "we" hebben toch democratisch gekozen voor partijen die dit een goed plan vonden.
  woensdag 3 maart 2010 @ 13:03:43 #246
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_78678445
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 13:00 schreef Satsuma het volgende:
Tja, "we" hebben toch democratisch gekozen voor partijen die dit een goed plan vonden.
Dat mag toch nog geen reden zijn om tegenstanders uit te sluiten? Zo werkt een democratie niet
KuikenGuppy
  woensdag 3 maart 2010 @ 13:05:38 #247
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_78678532
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 12:57 schreef Burdie het volgende:
Even los van de oudjes, je ontneemt ook mensen die geen paspoort hebben omdat ze weigeren hun vingerafdruk te geven hun stem.
Op een rijbewijs hoef je toch geen vingerafdruk te laten zetten?
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_78678640
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 13:03 schreef Burdie het volgende:

[..]

Dat mag toch nog geen reden zijn om tegenstanders uit te sluiten? Zo werkt een democratie niet
Nee, mee eens. Maar mensen denken gewoon niet goed na over wat ze stemmen. Kijk, ik stem voor een partij die tegen allerlei vormen van toezicht is en zich bezighoudt met privacy op internet e.d. Maar veel mensen stemmen op een rechtse partij die belooft iedereen in de gaten te houden om criminaliteit tegen te gaan, zonder zich te realiseren dat je dus ook zelf hierdoor je privacy kwijtraakt. En dan als het zo ver is gaan ze opeens klagen.
  woensdag 3 maart 2010 @ 13:08:07 #249
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_78678644
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 13:05 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Nee, maar heeft iedereen een rijbewijs dan?
KuikenGuppy
pi_78678663
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 13:05 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Er zijn genoeg mensen die geen rijbewijs hebben, al dan niet vrijwillig.
You tell someone you're a Metatron, they stare at you blankly. You mention something out of a Charlton Heston movie and suddenly everyone is a theology scholar!
Meh.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')