Het stemrecht wordt helemaal niet ontnomen.quote:Op woensdag 3 maart 2010 11:59 schreef Nizno het volgende:
[..]
Hoor jij een oudje van 80 klagen? (nee yvonne is nog geen 80)
Er is iemand die het schandelijk vind hoe er met deze ouderen wordt omgegaan... Dat hun zelfs het stemrecht al ontnomen wordt doordat ze niet eens meer een machtiging in kunnen vullen zonder een IDbewijs.
Tenzij de verkoopspijs tegenvalt en zit je met een restschuld.quote:Op woensdag 3 maart 2010 12:00 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Koopwoning verkopen en een goedkopere woning huren, geld zat ineens. Mogelijkheden zat, maar er moet natuurlijk niet buiten de normale kaders gedacht worden....
Wat vinden de oudjes er zelf van? Zouden die überhaupt gaan stemmen, ook al hadden ze een ID-kaart? Je moet nooit de meningen van andere mensen gaan invullen.quote:Op woensdag 3 maart 2010 11:59 schreef Nizno het volgende:
[..]
Hoor jij een oudje van 80 klagen? (nee yvonne is nog geen 80)
Er is iemand die het schandelijk vind hoe er met deze ouderen wordt omgegaan... Dat hun zelfs het stemrecht al ontnomen wordt doordat ze niet eens meer een machtiging in kunnen vullen zonder een IDbewijs.
Ik ging er wel vanuit dat bij die oudjes de hypotheek al volledig afgelost was.quote:Op woensdag 3 maart 2010 12:02 schreef Klummie het volgende:
[..]
Tenzij de verkoopspijs tegenvalt en zit je met een restschuld.
Ja joh, ga even verhuizen als je 90 bent en je zit nog prima in je huisje. Eenvoudig toch?quote:Op woensdag 3 maart 2010 12:00 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Koopwoning verkopen en een goedkopere woning huren, geld zat ineens. Mogelijkheden zat, maar er moet natuurlijk niet buiten de normale kaders gedacht worden....
Dan wil je dus niet en moet je niet zeuren, punt, einde discussie.quote:Op woensdag 3 maart 2010 12:04 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Ja joh, ga even verhuizen als je 90 bent en je zit nog prima in je huisje. Eenvoudig toch?
Ow ja stom sorryquote:Op woensdag 3 maart 2010 12:04 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Ik ging er wel vanuit dat bij die oudjes de hypotheek al volledig afgelost was.
Jij kunt niet lezen ofzo?quote:Op woensdag 3 maart 2010 12:03 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Wat vinden de oudjes er zelf van? Zouden die überhaupt gaan stemmen, ook al hadden ze een ID-kaart? Je moet nooit de meningen van andere mensen gaan invullen.
Drempel vervangen door hellingbaan?quote:Op woensdag 3 maart 2010 12:05 schreef One_of_the_few het volgende:
voor ouderen is het sowieso slim een id te hebben. Niet alleen voor de verkiezingen natuurlijk. maar ook voor machtigingen naar banken toe die je je kinderen wil geven bijvoorbeeld. Maar ben wel met ts eens dat ouderen wel een extra drempel hebben en er rekening mee gehouden mag worden.
Ja, want tussen 1945 en 2009 is er zo on-tie-ge-lijk veel gefraudeerd bij verkiezingen dat er dit soort maatregelen nodig zijnquote:Op woensdag 3 maart 2010 12:01 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Dat laatste ben ik met je eens, maar in dit geval zie ik gewoon een duidelijke reden voor die ID-plicht.
Schijnbaar kunnen de oudjes zelf niet lezen, want jij beweert dat ze niet weten dat ze een ID-bewijs nodig hebben, dat staat op de stemkaart. En als ze het echt zouden willen, dan zouden ze ook zorgen voor een ID-kaart, maar nee, het is natuurlijk makkelijk om te blijven klagen dat je niet kunt stemmen. Zie je vaak bij mensen die teveel tijd hebben, altijd maar klagen over alles, maar nooit eens wat doen tegen hetgene waar je over klaagt.quote:Op woensdag 3 maart 2010 12:06 schreef yvonne het volgende:
[..]
Jij kunt niet lezen ofzo?
Ja de oudjes zouden gaan stemmen.
Huldequote:Op woensdag 3 maart 2010 12:11 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Schijnbaar kunnen de oudjes zelf niet lezen, want jij beweert dat ze niet weten dat ze een ID-bewijs nodig hebben, dat staat op de stemkaart. En als ze het echt zouden willen, dan zouden ze ook zorgen voor een ID-kaart, maar nee, het is natuurlijk makkelijk om te blijven klagen dat je niet kunt stemmen. Zie je vaak bij mensen die teveel tijd hebben, altijd maar klagen over alles, maar nooit eens wat doen tegen hetgene waar je over klaagt.
Klopt. Maar goed, kopen of huren is wel een keuze. Als je weet dat je oud wordt, kun je ook ruim van tevoren inschrijven voor een huurhuis als je bang bent dat je het niet redt van je AOW/Pensioen - dat geldt voor iedereen. Als ik nu m'n baan kwijt raak krijg ik ook geen huurtoeslag, dat is het risico wat ik aanvaard heb toen ik een huis kocht.quote:
Ik snap je voorbeeld, daar ben ik het ook mee eens. Kende ook iemand die door een bizarre situatie bij de voedselbank terecht kwam en die kon echt geen euro per maand missen. Dus ja, het kan. Al is zoiets wel vrij uitzonderlijk.quote:En het ging niet om het bedrag.. Dat snap jij vast ook wel... Het ging er om dat iemand zo vol kan houden dat 1 euro per maand altijd kan...
Waarop ik probeerde duidelijk te maken dat er een grens zit aan het haalbare.. Alleen dat wilde die iemand niet snappen.. Want die denkt zelfs dat ik zo tot 50 ct terug kan gaan..
Kan niet overal makkelijk. Waar ik woon is een wachtlijst van vijf tot acht jaar via de gemeente, en particuliere huurwoningen zijn duurder dan mijn koophuis. Als ik ontslagen zou worden, zou ik wel een probleem hebben ja. Je hebt hier gewoon niet zomaar een huis.quote:Op woensdag 3 maart 2010 12:00 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Criminalisering van de gewone burger icm de nanny state. Om van te gruwen.quote:Op woensdag 3 maart 2010 12:08 schreef Metatron het volgende:
Ziet echt niemand die paradigma-verschuiving van de laatste jaren? In plaats dat de overheid zich als dienstverlener opstelt, waar ze tenslotte voor bedoeld is, houdt de overheid zich bezig met het aantonen dat burgers 'schuldig' zijn. Waaraan is niet belangrijk, dat komt wel boven water. En dat gaat van ID-plicht voor elke scheet waar een agent je voor staande kan houden, tot 'sleepnet'-operaties waarbij een verkeerscontrole misbruikt wordt om iedereen even door de molen van justitie en belastingdienst te trekken.
Jij gaat wel van meer dingen uit die je niet zeker weet.quote:Op woensdag 3 maart 2010 12:04 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Ik ging er wel vanuit dat bij die oudjes de hypotheek al volledig afgelost was.
Dat mag toch nog geen reden zijn om tegenstanders uit te sluiten? Zo werkt een democratie nietquote:Op woensdag 3 maart 2010 13:00 schreef Satsuma het volgende:
Tja, "we" hebben toch democratisch gekozen voor partijen die dit een goed plan vonden.
Op een rijbewijs hoef je toch geen vingerafdruk te laten zetten?quote:Op woensdag 3 maart 2010 12:57 schreef Burdie het volgende:
Even los van de oudjes, je ontneemt ook mensen die geen paspoort hebben omdat ze weigeren hun vingerafdruk te geven hun stem.
Nee, mee eens. Maar mensen denken gewoon niet goed na over wat ze stemmen. Kijk, ik stem voor een partij die tegen allerlei vormen van toezicht is en zich bezighoudt met privacy op internet e.d. Maar veel mensen stemmen op een rechtse partij die belooft iedereen in de gaten te houden om criminaliteit tegen te gaan, zonder zich te realiseren dat je dus ook zelf hierdoor je privacy kwijtraakt. En dan als het zo ver is gaan ze opeens klagen.quote:Op woensdag 3 maart 2010 13:03 schreef Burdie het volgende:
[..]
Dat mag toch nog geen reden zijn om tegenstanders uit te sluiten? Zo werkt een democratie niet
Nee, maar heeft iedereen een rijbewijs dan?quote:Op woensdag 3 maart 2010 13:05 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Op een rijbewijs hoef je toch geen vingerafdruk te laten zetten?
Er zijn genoeg mensen die geen rijbewijs hebben, al dan niet vrijwillig.quote:Op woensdag 3 maart 2010 13:05 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Op een rijbewijs hoef je toch geen vingerafdruk te laten zetten?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |