abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Admin woensdag 3 maart 2010 @ 09:28:00 #1
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_78670445
Ik protesteer principieel tegen het feit dat stemgerechtigde Nederlandse staatsburgers, in het bezit van een geldige stempas (voorzien van naam, adres, geboortedatum, uniek kiesnummer en technische echtheidskenmerken) worden uitgesloten van deelname aan de verkiezingen.
Ik protesteer uit solidariteit met kiesgerechtigden die hun stemrecht via de identificatieplicht wordt ontnomen, ik acht verkiezingsuitslagen ongeldig als stemgerechtigden belemmerd worden om aan de verkiezing deel te nemen.
-----------------------------------------------------------------------------------
In de afgelopen weken heb ik her en der bij diverse politieke partijen aangegeven dat er een hele generatie mensen wordt uitgesloten van verkiezingen.
Iets gaat er fout in ons mooie systeem.
Ik kom ze tegen in m'n werk, heel veel onwetend dat ze een geldig paspoort/ID moeten hebben om te kunnen gaan stemmen.
Ze kunnen dus ook niemand machtigen zoals ze altijd deden.
De ouderen dus , deze mensen zijn zich zeer bewust van hun kiesrecht, over deze mensen wordt juist van alles beslist en juist zij worden uitgesloten van stemmen.

"Jamaar iedereen moet zich kunnen legitimeren hoor"
Ja, maar de oudere die de godvergeten pech heeft nog lekker thuis te wonen, heeft niet zo 1,2,3 40 euro klaarliggen voor die ene keer ( nu toevallig 2x) stemmen, en met die 40 euro zijn ze er niet, er moeten foto's gemaakt worden en voor veel ouderen betekent dat een fotograaf aan huis die ook kassa ruikt en op z'n minst 20 euro rekent.
60 euro is voor mensen die het niet breed hebben een klein kapitaal, want die speciale kousen, of speciale verband dat ze moeten hebben moeten ze namelijk ook al de helft voor meebetalen.

Ik vind het meer dan schandalig en stem dus onder protest.
En degeen die met droge ogen durft te beweren dat ouderen rijk zat zijn mag gerust eens een weekje met me meelopen.

Wie denkt, hé dat wil ik ook:
https://www.vrijbit.nl/be(...)test-te-stemmen.html
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_78670517
Hulde
Helemaal mee eens. Ook buiten de verkiezingen om is de legitimatieplicht binnen eigen land ronduit zinloos.
  woensdag 3 maart 2010 @ 09:31:19 #3
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_78670554
Hoe kan ik aangeven dat ik onder protest stem dan?
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
  woensdag 3 maart 2010 @ 09:32:18 #4
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_78670587
Ik snap het niet helemaal, die mensen hebben geen legitimatie? Die ben je toch sowieso verplicht te hebben als inwoner van NL?
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  Admin woensdag 3 maart 2010 @ 09:32:20 #5
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_78670588
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 09:31 schreef Lariekoek het volgende:
Zie m'n linkje, kun je een protest uitprinten.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

pi_78670593
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 09:31 schreef Lariekoek het volgende:
Meerdere hokjes aankruisen
pi_78670603
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 09:32 schreef Posdnous het volgende:
Ik snap het niet helemaal, die mensen hebben geen legitimatie? Die ben je toch sowieso verplicht te hebben als inwoner van NL?
En lees nu de onderste helft van de post eens
Het is gewoon kansloos als je als halve demente (nofi) vrijwel nooit buiten je huisje komt behalve voor boodschappen en je moet altijd actuele identificatie bij je hebben.
  Admin woensdag 3 maart 2010 @ 09:33:01 #8
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_78670611
quote:
Le-zen:
Ja, maar de oudere die de godvergeten pech heeft nog lekker thuis te wonen, heeft niet zo 1,2,3 40 euro klaarliggen voor die ene keer ( nu toevallig 2x) stemmen, en met die 40 euro zijn ze er niet, er moeten foto's gemaakt worden en voor veel ouderen betekent dat een fotograaf aan huis die ook kassa ruikt en op z'n minst 20 euro rekent.
60 euro is voor mensen die het niet breed hebben een klein kapitaal, want die speciale kousen, of speciale verband dat ze moeten hebben moeten ze namelijk ook al de helft voor meebetalen.

woensdag 3 maart 2010 @ 09:34:00 #9
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_78670631
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 09:33 schreef yvonne het volgende:

[..]

Le-zen:

Eh ja dat las ik....

Maar dat probleem komt toch niet alleen bij de verkiezingen langs lijkt me....En hoe wil je daar in vredesnaam een grens in gaan trekken.

Verzekeringen zijn ook duur voor die mensen, net als financiele instellingen etc.
  woensdag 3 maart 2010 @ 09:34:25 #10
202014 JJH
Knetter. O+
pi_78670643
quote:
Die mensen hebben geen geld om een paspoort of ID kaart aan te schaffen. Ik heb de OP nog niet gelezen, maar haar er al wel eerder over gehoord.
  woensdag 3 maart 2010 @ 09:35:31 #11
262 Re
Kiss & Swallow
pi_78670674
goed initiatief...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  Admin woensdag 3 maart 2010 @ 09:36:36 #12
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_78670721
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 09:34 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Eh ja dat las ik....

Maar dat probleem komt toch niet alleen bij de verkiezingen langs lijkt me....En hoe wil je daar in vredesnaam een grens in gaan trekken.

Verzekeringen zijn ook duur voor die mensen, net als financiele instellingen etc.
Het gaat er nu en hier om dat je een groep mensen willens en wetens uitsluit van verkiezingen waardoor ze in feite ongeldig zijn.
Mag ik er verder even op wijzen dat deze regel recent pas ingevoerd is en dat je voorheen kon stemmen met je unieke stembiljet.

Admin woensdag 3 maart 2010 @ 09:37:32 #13
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_78670739
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 09:32 schreef Intrepidity het volgende:

[..]

Meerdere hokjes aankruisen
Deze even downloaden en meenemen:
https://www.vrijbit.nl/im(...)eld_protestbrief.pdf

woensdag 3 maart 2010 @ 09:37:50 #14
61660 Lariekoek
pi_78670750
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 09:36 schreef yvonne het volgende:

[..]

Het gaat er nu en hier om dat je een groep mensen willens en wetens uitsluit van verkiezingen waardoor ze in feite ongeldig zijn.
Mag ik er verder even op wijzen dat deze regel recent pas ingevoerd is en dat je voorheen kon stemmen met je unieke stembiljet.
Maar hiervoor moest je jezelf toch ook kunnen legitimeren bij het stemlokaal als daar om gevraagd werd?
  woensdag 3 maart 2010 @ 09:41:09 #15
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_78670847
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 09:37 schreef Lariekoek het volgende:

[..]

Maar hiervoor moest je jezelf toch ook kunnen legitimeren bij het stemlokaal als daar om gevraagd werd?
Ja volgens mij ook.
  Forum Admin woensdag 3 maart 2010 @ 09:41:43 #16
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_78670866
Eigenlijk nooit over nagedacht. Met mij velen vrees ik.
Een goed iniatief! Ik zal de protestverklaring meenemen vanmiddag.
pi_78670903
Ieks, Hier staan overal SP banners.
pi_78670905
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 09:41 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Ja volgens mij ook.
Als daar om gevraagd werd. Wat doorgaans alleen bij verdachte dingen gebeurde. Er is mij althans nog nooit om identificatie gevraagd.
  woensdag 3 maart 2010 @ 09:44:04 #19
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_78670949
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 09:37 schreef Lariekoek het volgende:
Ja! Verder moeten ze oude dametjes, als het zo'n koude kosten/ baten analyse is, dan maar vaker gaan bekeuren! Dan wordt het vanzelf 'voordeliger' om je wel aan de wet te houden!

Hoe absurd de wet ook is...
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  woensdag 3 maart 2010 @ 09:44:38 #20
61660 Lariekoek
pi_78670965
Daarnaast vraag ik me dan af: Hoe heeft deze groep stemmers een kopie van hun id bij hun bank ingeleverd?
  Moderator woensdag 3 maart 2010 @ 09:44:45 #21
249559 crew  Lavenderr
pi_78670971
Héél goed initiatief . Hoop dat veel mensen dit gaan doen.
Vandaag gaat niet meer lukken, maar hopelijk kan er dan voor juni wat aan gedaan worden zodat élke Nederlandse burger kan gaan stemmen.

Oh, en dat elke oudere Nederlander rijk is, kan ook naar het rijk der fabelen worden verwezen.
  woensdag 3 maart 2010 @ 09:45:01 #22
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_78670982
Tegenwoordig is het voor iedereen van 14 jaar en ouder verplicht om een geldig legitimatiebewijs bij zich te hebben.

Dit is mijns inziens eerder symptoombestrijding, want waar zou je dan nog meer uitzonderingen mee moeten maken?

Het lijkt me beter om het aanschaffen van een ID-bewijs gemakkelijker te maken voor degenen die lichamelijk of niet in staat zijn om er één aan te schaffen. Goedkoper vind ik van niet: een ID-bewijs is minimaal 4 jaar geldig. Als je in 4 jaar tijd niet 40-60 euro weg kan leggen voor het vernieuwen van je ID-bewijs dan is er toch iets mis.

Praktische oplossing lijkt me om een "mobiele" gemeentebalie te hebben die eens in de zoveel maanden uitrijdt (evt op afspraak) en waar meteen pasfoto's gemaakt kunnen worden, een aanvraag voor ID-bewijs ingediend kan worden en men daar ook meteen kan afrekenen.
-----------------------------------------------------
So happy to show us, I ate the lotus
... and I feel fine.
pi_78671042
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 09:45 schreef Lotusss het volgende:
Tegenwoordig is het voor iedereen van 14 jaar en ouder verplicht om een geldig legitimatiebewijs bij zich te hebben.

Dit is mijns inziens eerder symptoombestrijding, want waar zou je dan nog meer uitzonderingen mee moeten maken?

Het lijkt me beter om het aanschaffen van een ID-bewijs gemakkelijker te maken voor degenen die lichamelijk of niet in staat zijn om er één aan te schaffen. Goedkoper vind ik van niet: een ID-bewijs is minimaal 4 jaar geldig. Als je in 4 jaar tijd niet 40-60 euro weg kan leggen voor het vernieuwen van je ID-bewijs dan is er toch iets mis.

Praktische oplossing lijkt me om een "mobiele" gemeentebalie te hebben die eens in de zoveel maanden uitrijdt (evt op afspraak) en waar meteen pasfoto's gemaakt kunnen worden, een aanvraag voor ID-bewijs ingediend kan worden en men daar ook meteen kan afrekenen.
En dat rijdende ambtenaarskantoor kost ook klauwen vol met geld, wat vervolgens weer doorberekend wordt in de prijs van een ID-bewijs..
pi_78671050
Lijkt me niet heel gek dat iedereen zich moet kunnen legitimeren bij het stemmen. Zo weet je immers zeker dat de persoon die op de kiespas staat ook daadwerkelijk de persoon is die stemt en niet iemand die bijvoorbeeld een kiespas op straat gevonden heeft

Kom op zeg, zo extreem is deze maatregel ook niet en bij mijn weten heb ik me altijd moeten legitimeren bij het stemmen
  woensdag 3 maart 2010 @ 09:47:30 #25
262 Re
Kiss & Swallow
pi_78671066
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 09:44 schreef Lariekoek het volgende:
Daarnaast vraag ik me dan af: Hoe heeft deze groep stemmers een kopie van hun id bij hun bank ingeleverd?
het gaat om een geldig ID bewijs he... die dingen zijn maar beperkt houdbaar
  woensdag 3 maart 2010 @ 09:48:17 #26
262 Re
Kiss & Swallow
pi_78671087
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 09:47 schreef Misan het volgende:
Lijkt me niet heel gek dat iedereen zich moet kunnen legitimeren bij het stemmen. Zo weet je immers zeker dat de persoon die op de kiespas staat ook daadwerkelijk de persoon is die stemt en niet iemand die bijvoorbeeld een kiespas op straat gevonden heeft

dat is al 200 jaar goed gegaan, dus niet echt een excuus, of toon mij de mega grote fraude aan bij Nederlandse verkiezingen
  woensdag 3 maart 2010 @ 09:48:22 #27
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_78671090
Mag ik het er niet mee eens zijn?

Ja, ik vind in sommige gevallen de identificatieplicht ook te ver gaan, maar in dit geval vind ik het volledig gerechtvaardigd. Hoe kun je anders controleren of diegene die komt stemmen ook daadwerkelijk diegene is die staat vermeld op de stempas? Anders kan ik overal stempassen gaan verzamelen en meerdere stemmen, verdeeld over de stemlokalen in de gemeente, gaan uitbrengen. Niet eerlijk he? Daarbij is het lang genoeg van tevoren aangegeven dat een identiteitsbewijs nodig is bij het stemmen én is het sowieso verplicht om in het bezit te zijn van een identiteitsbewijs. Ik neem aan dat de ouderen waar je het over hebt dus ook geen bankrekening hebben? Aangezien je een identiteitsbewijs moet hebben om een bankrekening te kunnen openen en dit niet zo heel lang geleden nog een keer gecontroleeerd moest worden.
Don't let my username fool you...
  woensdag 3 maart 2010 @ 09:49:22 #28
61660 Lariekoek
pi_78671126
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 09:47 schreef Re het volgende:

[..]

Ohh, dus 5 jaar terug had men wel geld voor een ID bewijs maar nu niet meer
Maar ik vind dat de prijs van de id kaart, voor de minder bedeelden onder ons, wel naar beneden moet.
  woensdag 3 maart 2010 @ 09:49:59 #29
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_78671155
Niet mee eens. In het verleden kwam het voor dat sommige mensen 5 volmachten inleverden. Goed dat hier wat aan gedaan is.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  woensdag 3 maart 2010 @ 09:51:03 #30
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_78671187
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 09:48 schreef Re het volgende:

[..]

dat is al 200 jaar goed gegaan, dus niet echt een excuus, of toon mij de mega grote fraude aan bij Nederlandse verkiezingen
Het is ook voor het eerst dat je bij élk stemlokaal in je gemeente kunt gaan stemmen. Als je maar bij 1 stemlokaal kunt gaan stemmen valt het een beetje op als je met 10 stemkaarten aankomt ja... Nu dus niet, dus ja, het is nu anders.
  Admin woensdag 3 maart 2010 @ 09:51:28 #31
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_78671200
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 09:45 schreef Lotusss het volgende:

Ze gaan niet echt meer op reis, ze hebben hun hele leven kunnen stemmen zonder dat verplichte ID gedoe.
Een jij gelooft echt in het sprookje van de mobiele gemeentebalie?
Daar komen toch écht extra kosten bij. En hoe krijg je de mensen die mobiele balie in als ze rolstoelgebonden zijn?
Wordt wakker! Niet ieder ouwetje woont in een verzorgingshuis, er zijn er ontelbare die thuis wonen.
Want in dat verzorgingshuis is geen plek, weet je nog?

Maar dat is totaal het punt niet,
je sluit willens en wetens mensen uit, en wij laten het gebeuren.
Het systeem klopt niet.

woensdag 3 maart 2010 @ 09:51:44 #32
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_78671207
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 09:46 schreef Intrepidity het volgende:

[..]

En dat rijdende ambtenaarskantoor kost ook klauwen vol met geld, wat vervolgens weer doorberekend wordt in de prijs van een ID-bewijs..
Ik zie het meer als een busje (die ze bij de Gemeente vast wel hebben) waar 1 dag per 2-3 maanden een gemeenteambtenaar en een (ingehuurde) fotograaf met de spullen inzit.

Zo verschrikkelijk duur hoeft dat niet te zijn, zeker niet als het slechts 4-6 dagen per jaar gebruikt wordt. De spullen moeten alleen in het busje geladen worden en evt een mobiel pinapparaat en een kwitantieboekje als er met contant geld wordt afgerekend.

Maar, de gemeentes zullen het wel weer als een gigantische kostenpost opvoeren a 35.000 euro per jaar ofzo, terwijl het per saldo niet eens 2000 euro per jaar zou hoeven kosten. En als ik daar (gezien het inwonersaantal van mijn gemeente) er niet eens een euro per jaar aan zou hoeven bijdragen... dan doe ik dat graag.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lotusss op 03-03-2010 09:58:11 ]
... and I feel fine.
  Admin woensdag 3 maart 2010 @ 09:52:47 #33
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_78671245
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 09:47 schreef Misan het volgende:

Kom op zeg, zo extreem is deze maatregel ook niet en bij mijn weten heb ik me altijd moeten legitimeren bij het stemmen
Precies, regels voor alles

woensdag 3 maart 2010 @ 09:52:47 #34
262 Re
Kiss & Swallow
pi_78671246
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 09:49 schreef Lariekoek het volgende:

[..]

Ohh, dus 5 jaar terug had men wel geld voor een ID bewijs maar nu niet meer
5 jaar geleden ging je gewoon naar het stembureau om te stemmen, had verder niets met je ID te maken

zal me niet verbazen als er controle wordt uitgevoerd bij de stembureau, wat, je pasje vergeten, dan ook maar op de bon
pi_78671247
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 09:51 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Het is ook voor het eerst dat je bij élk stemlokaal in je gemeente kunt gaan stemmen. Als je maar bij 1 stemlokaal kunt gaan stemmen valt het een beetje op als je met 10 stemkaarten aankomt ja... Nu dus niet, dus ja, het is nu anders.
ah dat zal de reden zijn dat ik me altijd heb moeten legitimeren
  woensdag 3 maart 2010 @ 09:53:10 #36
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_78671257
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 09:51 schreef yvonne het volgende:

[..]

Ze gaan niet echt meer op reis, ze hebben hun hele leven kunnen stemmen zonder dat verplichte ID gedoe.
Daar komen toch écht extra kosten bij. En hoe krijg je de mensen die mobiele balie in als ze rolstoelgebonden zijn?
Wordt wakker! Niet ieder ouwetje woont in een verzorgingshuis, er zijn er ontelbare die thuis wonen.

Het systeem klopt niet.
En die mensen gaan wél stemmen als ze hun huis niet uit kunnen?
  woensdag 3 maart 2010 @ 09:53:50 #37
61660 Lariekoek
pi_78671283
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 09:52 schreef Re het volgende:

[..]

5 jaar geleden ging je gewoon naar het stembureau om te stemmen, had verder niets met je ID te maken

zal me niet verbazen als er controle wordt uitgevoerd bij de stembureau, wat, je pasje vergeten, dan ook maar op de bon
Ik doelde op de actie die de banken laatst hadden dat ze van iedereen een geldig kopie van een id-bewijs nodig hebben.
  woensdag 3 maart 2010 @ 09:54:36 #38
61660 Lariekoek
pi_78671305
quote:

Het systeem klopt niet.
Ik zou eerder zeggen, het systeem klopt nu wel maar klopte vroeger niet.
pi_78671310
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 09:36 schreef yvonne het volgende:

[..]

Wat een onzin. Niemand wordt uitgesloten. Natuurlijk is er altijd een moment dat zo'n regel ingaat, maar hij is helder gecommuniceerd. Er is nog steeds een uniek stemblijet, echter bewijst zo'n biljet nooit dan ik Jan Jansen ben, daar is dat ID voor, en dat is een prima regel.

Dat over de kosten is wel een punt. Ik stel dan ook voor dan mensen met bijvoorbeeld alleen een AOW minder hoeven te betalen voor verlenging.
  woensdag 3 maart 2010 @ 09:54:53 #40
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_78671314
quote:

[..]

Het systeem klopt niet.
Heb ik ergens neergezet dat die mensen het busje IN moeten? Die luie ambtenaar en de fotograaf kunnen ook uitstappen hoor!

Bovendien moeten de mensen ZELF bellen om een afspraak te maken en dat busje zal misschien 4-6x per jaar uitrijden.

Ik heb het ook niet breed, maar als ik met 1 of 2 euro per jaar (of 10 euro voor mijn part) er aan kan bijdragen dat ik de democratie een klein beetje kan helpen door ook de minder mobiele medemens het gemakkelijker te kunnen maken een ID kaart aan te schaffen, dan doe ik dat graag.
... and I feel fine.
  woensdag 3 maart 2010 @ 09:54:57 #41
61660 Lariekoek
pi_78671315
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 09:53 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Nee die geven een machtiging af en daarvoor een een kopie id nodig.
  woensdag 3 maart 2010 @ 09:56:25 #42
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_78671364
Zijn ze bij ons illigaal bezig dan? Toen ik vanmorgen ging stemmen (stembureau is in een bejaardenhuis) overhoorde ik de opmerking tegen een oudere dame dat ze zich moest legitimeren. Een paspoort of ID-kaart, maar een senioren/65+ pas zou ook voldoen. DIe hebben alle ouderen toch?
Live life to the Ender :D
  woensdag 3 maart 2010 @ 09:56:30 #43
243947 Pieter.
Pjederdy / PDD
pi_78671366
EENS!

Blijkbaar vindt onze overheid dat we ons moeten kunnen legitimeren en dat dat alleen kan met een peperduur paspoort met god mag weten wat voor veiligheidsmaatregelen.

Prima.

Maar dan moeten ze die ook gratis verstrekken. Iedereen heeft er 1 nodig, bijna iedereen betaalt belasting, dus dat kun je mooi tegen elkaar wegstrepen. Iets met breedste schouders en zwaarste lasten.

Een paspoort kan makkelijk 10 jaar mee (zie VS en volgens mij UK), dus die 5 jaar houdbaarheid in NL is al 2x te duur.

Gewoon 1x per 10 jaar gratis verstrekken, heb je er meer nodig, dan moet je zelf schokken.

"Een stukje service van Uw Overheid"
  woensdag 3 maart 2010 @ 09:56:45 #44
116015 SicSicSics
pi_78671373
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 09:47 schreef Re het volgende:
Het gaat om de wet!

Of je nou arm, oud, zielig of alles bij elkaar bent... Je bent wettelijk verplicht tot het dragen van een geldig id!

Eigenlijk moeten ze politie fuiken bij de uitgang zetten en iedereen bekeuren die niet mag stemmen wegens het niet bij zich dragen van een geldig id! *pats boem*
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  woensdag 3 maart 2010 @ 09:58:21 #45
61660 Lariekoek
pi_78671417
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 09:56 schreef Pieter. het volgende:
EENS!

Blijkbaar vindt onze overheid dat we ons moeten kunnen legitimeren en dat dat alleen kan met een peperduur paspoort met god mag weten wat voor veiligheidsmaatregelen.
Wat een onzin.
Nooit van een ID kaart gehoord?
  woensdag 3 maart 2010 @ 09:59:08 #46
41885 kless
morgen? waarom niet overmorgen
pi_78671435
Stemmen mag... voor minstens 40¤

dat is wel eigenaardig.
Vrouwen moeten niet zeiken over hun uiterlijk. Met hun innerlijk is veel meer mis.
iGEM
  woensdag 3 maart 2010 @ 09:59:32 #47
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_78671447
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 09:56 schreef Pieter. het volgende:
EENS!

Prima.

Maar dan moeten ze die ook gratis verstrekken. Iedereen heeft er 1 nodig, bijna iedereen betaalt belasting, dus dat kun je mooi tegen elkaar wegstrepen. Iets met breedste schouders en zwaarste lasten.

Een paspoort kan makkelijk 10 jaar mee (zie VS en volgens mij UK), dus die 5 jaar houdbaarheid in NL is al 2x te duur.

Gewoon 1x per 10 jaar gratis verstrekken, heb je er meer nodig, dan moet je zelf schokken.

"Een stukje service van Uw Overheid"
Niks is gratis. Dat wordt wel ergens anders mee verrekend hoor
... and I feel fine.
  woensdag 3 maart 2010 @ 10:01:18 #48
262 Re
Kiss & Swallow
pi_78671498
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 09:56 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Het gaat om de wet!

Of je nou arm, oud, zielig of alles bij elkaar bent... Je bent wettelijk verplicht tot het dragen van een geldig id!

Eigenlijk moeten ze politie fuiken bij de uitgang zetten en iedereen bekeuren die niet mag stemmen wegens het niet bij zich dragen van een geldig id! *pats boem*
tsja, omdat men schijnveiligheid wil creeeren zitten nu met zo'n monsterlijke ID plicht wet, ben benieuwd hoeveel terroristen er nu niet gaan stemmen
  woensdag 3 maart 2010 @ 10:01:34 #49
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_78671507
echt wat een sneu onderwerp is dit
  woensdag 3 maart 2010 @ 10:01:43 #50
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_78671516
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 09:54 schreef Lariekoek het volgende:

[..]

Nee die geven een machtiging af en daarvoor een een kopie id nodig.
Ja, en dat kan nu gewoon, dus wat is het probleem?

Die ene keer in de 5 jaar dat ze naar het gemeentehuis moeten? Hoe doen ze dat dan als ze naar het ziekenhuis moeten? Hoe doen ze dat als ze eens op bezoek gaan bij de kinderen/kleinkinderen?

En over die prijs, tja, het hoort er nu eenmaal bij. Je kunt het ook niet betalen, maar dan moet je ook maar accepteren dat je niet kunt stemmen e.d. Ik wil ook liever geen belastingen betalen, maar toch zal het moeten en dat is nog minder vrijblijvend. Ik vind het echt gezeur om niks, dit hele "protest".
pi_78671521
Niet eens met TS.

Die zielige arme oudere moet sowieso al een ID-kaart hebben als hij/zij de deur uit gaat, bijvoorbeeld naar de supermarkt. En dat al jarenlang. Als zo iemand nog steeds geen identiteitsbewijs heeft is dat gewoon nalatigheid, en daar hoeft echt geen rekening mee gehouden te worden op het stembureau.

En verder vind ik het een heel zinvolle maatregel: de stemkaart is strikt persoonlijk, niks mis mee om een identiteitsbewijs te vragen om te zien of de stemkaart wel van jou is. Dit soort dingen zijn toch juist de hele reden waarom we überhaupt identiteitsbewijzen hebben?

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 03-03-2010 10:02:55 ]
  woensdag 3 maart 2010 @ 10:01:51 #52
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_78671523
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 09:59 schreef kless het volgende:

dat is wel eigenaardig.
Lekker overtrokken. Iedereen, dus ook jij, moet een geldig ID bewijs hebben. Dat het toevallig ook met stemmen gebruikt wordt, tsja, shit happens.

Het gaat mij er niet om dat je moet betalen, want in minimaal 4 jaar kan je gemakkelijk 40-60 euro sparen voor een nieuwe.

Het gaat mij erom dat de minder mobiele personen ook gemakkelijk en op tijd een nieuw ID aan kunnen vragen. Dat lijkt mij het grootste probleem.
... and I feel fine.
  woensdag 3 maart 2010 @ 10:03:22 #53
116015 SicSicSics
pi_78671577
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 10:01 schreef Re het volgende:
tsja, omdat men schijnveiligheid wil creeeren zitten nu met zo'n monsterlijke ID plicht wet, ben benieuwd hoeveel terroristen er nu niet gaan stemmen
Kijk; dat je de wet belachelijk vindt (ik ook! ) is prima, maar er nu tegen demonstreren is rijkelijk laat! Koop een ID en stem op een partij die de ID-plicht ook belachelijk vindt, kunnen hem na de volgende verkiezingen weer schrappen!
Fine, fuck you then!
pi_78671600
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 09:52 schreef Re het volgende:

2 jaar geleden werd nog aangetoond hoe makkelijk je kon frauderen met stempassen: klik.
Moeilijk verhaal dit, stellen dat er mensen worden buitengesloten is te kort door de bocht. Je dient als Nederlander immers in het bezit te zijn van een geldig ID-bewijs. Dan kan ik dus ook wel redeneren dat die mensen zichzelf bewust buitensluiten omdat ze weigeren aan de wet te voldoen.
Als je uitzonderingen gaat maken, dan wil ik ook wel uitgezonderd worden, ik heb door mijn baan geen tijd (en/of zin) bij het gemeentehuis in de rij te gaan staan voor een nieuwe pas. Dan zou ik dus ook mogen klagen dat ik word buitengesloten.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_78671605
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 09:59 schreef kless het volgende:

dat is wel eigenaardig.
Fout.

Die ¤ 40 moet je al betalen om überhaupt de straat op te mogen, om naar het stembureau (of naar de supermarkt) te mogen wandelen.

[ Bericht 18% gewijzigd door #ANONIEM op 03-03-2010 10:05:06 ]
pi_78671628
Belachelijk dat deze mensen die de 65+ gepasseerd zijn en hun hele leven netjes belasting hebben betaald, dit ook nog op moeten hoesten.

Zorg gewoon dat alle 65plussers gratis van de gemeenschapsgoederen gebruik kunnen maken, dus gewoon gratis dit stukje plastic krijgen. Een declarabel pasfoto rekeningtje vind ik dan wel weer net te ver gaan.
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
  woensdag 3 maart 2010 @ 10:05:58 #57
61660 Lariekoek
pi_78671653
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 10:01 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Ja, en dat kan nu gewoon, dus wat is het probleem?

Die ene keer in de 5 jaar dat ze naar het gemeentehuis moeten? Hoe doen ze dat dan als ze naar het ziekenhuis moeten? Hoe doen ze dat als ze eens op bezoek gaan bij de kinderen/kleinkinderen?

En over die prijs, tja, het hoort er nu eenmaal bij. Je kunt het ook niet betalen, maar dan moet je ook maar accepteren dat je niet kunt stemmen e.d. Ik wil ook liever geen belastingen betalen, maar toch zal het moeten en dat is nog minder vrijblijvend. Ik vind het echt gezeur om niks, dit hele "protest".
He!
Don't shoot the messenger!
pi_78671654
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 10:04 schreef Spooky4u het volgende:
Belachelijk dat deze mensen die de 65+ gepasseerd zijn en hun hele leven netjes belasting hebben betaald, dit ook nog op moeten hoesten.

Zorg gewoon dat alle 65plussers gratis van de gemeenschapsgoederen gebruik kunnen maken, dus gewoon gratis dit stukje plastic krijgen. Een declarabel pasfoto rekeningtje vind ik dan wel weer net te ver gaan.
Ik betaal ook al heel mijn leven belasting, ik wil ook wel een gratis ID.
pi_78671667
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 10:04 schreef Igen het volgende:

[..]

Fout.

Die ¤ 40 moet je al betalen om überhaupt de straat op te mogen, om naar het stembureau (of naar de supermarkt) te mogen wandelen.
Fout.

Tenzij ik iets fouts of opvallends doe kan niemand mij verplichten een ID te tonen. Het is altijd verplicht om hem bij je te hebben, maar je bent niet altijd verplicht deze te tonen.
pi_78671672
Grappig genoeg hebben we hier in Sittard een maand geleden allemaal een brief van de gemeente gehad waarin stond dat de prijs van een ID en paspoort verlaagd waren (als je na die bepaalde datum toch de volle mep had moeten betalen kon je zelfs met je bon naar de gemeente gaan en het verschil terug krijgen)
Heeft er wellicht mee te maken dat het hier flink aan het vergrijzen is en ze anders idd veel stemmers mislopen

Ik ben het dus met TS eens
pi_78671681
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 09:52 schreef yvonne het volgende:

[..]

Precies, regels voor alles
Dat zeg ik niet, maar het lijkt me niet meer dan een fluitje van een cent dat je na jaren van identificatieplicht jezelf moet kunnen legitimeren op een stembureau
  woensdag 3 maart 2010 @ 10:07:11 #62
116015 SicSicSics
pi_78671691
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 10:05 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Ik betaal ook al heel mijn leven belasting, ik wil ook wel een gratis ID.
En ik wil ook bomen kappen zonder vergunning! Ik doe het toch nooit meer dan 2 x per jaar...
Fine, fuck you then!
pi_78671705
Bovendien moet je je ID eens in de 5 jaar verlengen.
Met al die vallende kabinetten van de laatste tijd kost een ID (prijs bijvoorbeeld ¤ 40) dus eigenlijk maar ¤ 1,- per keer stemmen.
  woensdag 3 maart 2010 @ 10:08:59 #64
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_78671750
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 10:05 schreef Lariekoek het volgende:

[..]

He!
Don't shoot the messenger!
Ja, had al door dat jij het met me eens was

Als je zo nodig wilt stemmen dan doe je er maar moeite voor, het is niet zo dat het onmogelijk is. Iedereen mag stemmen.
pi_78671762
Inderdaad, nu het gezeik over ID; het is gewoon de wet. Of je er nou 40 euro voor moet ophoesten of niet klaar. Belasting moet je ook betalen.

Ik ben indertijd tegen de ID-plicht geweest, maar toen kwam het overgrote deel met het argument dat ze toch niets te verbergen hebben. Nu blijk ineens dat het niet halen van een ID leidt tot het niet kunnen stemmen en begint men nu te zeuren?

De wet is de wet; klaar. Of je er nou voor of tegen bent, je dient je eraan te houden. Mensen die het niet breed hebben moeten zich kunnen identificeren, of het nou geld kost of niet. Diezelfde mensen mogen toch ook niet stelen omdat ze "het niet breed hebben"?
pi_78671784
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 10:07 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Bovendien moet je je ID eens in de 5 jaar verlengen.
Met al die vallende kabinetten van de laatste tijd kost een ID (prijs bijvoorbeeld ¤ 40) dus eigenlijk maar ¤ 1,- per keer stemmen.
Is het geen optie om mensen boven de 70 gratis een ID kaart te geven?

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 03-03-2010 10:10:23 ]
  woensdag 3 maart 2010 @ 10:11:39 #67
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_78671823
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 10:10 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Op basis van wat dan? Omdat ze anders zo zielig zijn?
  woensdag 3 maart 2010 @ 10:11:59 #68
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_78671829
Wat een onzin zeg De manier waarop ID's verdeeld worden moet misschien veranderd worden, maar als je gaat stemmen dien je je te legitimeren. Zou mooi zijn, ik heb een gedeelde brievenbus en mijn huisgenoten zouden dan met mijn stempas mogen gaan kiezen? Gewoon meerdere keren gaan, bij verschillende stemlokalen en niemand die het doorheeft.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  woensdag 3 maart 2010 @ 10:12:29 #69
262 Re
Kiss & Swallow
pi_78671845
wel frapant om de voorvechters van de ID plicht te zien reageren, maar goed daar hebben we blijkbaar het huidige klimaat voor nodig, want immers als iemand anders iets mag moet ik het ook mogen
  Admin woensdag 3 maart 2010 @ 10:12:45 #70
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_78671853
Ik vind alle argumenten prima, ordnung muss sein, de wet is de wet.
Maar ik stem, maar onder protest.
En hopelijk maak ik door m'n stukje anderen ook wat bewuster.

woensdag 3 maart 2010 @ 10:12:53 #71
243947 Pieter.
Pjederdy / PDD
pi_78671857
En hoe vaak hebben al die mensen die roepen "Je moet je altijd kunnen legitimeren" hun ID nodig gehad?

Ik woon nu een paar jaar in Amsterdam en heb NOG NOOIT op straat mijn id hoeven laten zien. Alleen bij het inschrijven in de gemeente, trouwen en andere officiele gelegenheden.

Die ouwetjes hebben dat allemaal niet meer. Die wonen al 40 jaar op dezelfe plek, komen bijna nooit buiten en als ze al naar buiten gaan is het altijd naar dezelfde supermarkt, bakker etc.

Stelletje regelneukende NSB'ers.
  woensdag 3 maart 2010 @ 10:13:26 #72
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_78671873
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 10:12 schreef Re het volgende:
wel frapant om de voorvechters van de ID plicht te zien reageren, maar goed daar hebben we blijkbaar het huidige klimaat voor nodig, want immers als iemand anders iets mag moet ik het ook mogen
Solidariteit toch?
  woensdag 3 maart 2010 @ 10:13:59 #73
61660 Lariekoek
pi_78671890
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 10:08 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Ja, had al door dat jij het met me eens was

Als je zo nodig wilt stemmen dan doe je er maar moeite voor, het is niet zo dat het onmogelijk is. Iedereen mag stemmen.
Kijk, stemmen is een recht waar in het verleden hard voor gevochten is. En persoonlijk vind ik dan ook dat je verplicht bent om te gaan stemmen. En of 60 euro dan te duur is voor een id-bewijs is niet aan mij om te bepalen. Persoonlijk vind ik van niet, maar he, ik kan het makkelijk betalen. Dat er bepaalde groepen zijn die dit niet kunnen daar zit het probleem. Het zou de Nederlandse overheid sieren om voor deze groepen een gereduceerd tarief te hanteren. Dan is de overheid blij dat iedereen een id heeft en zijn de bejaarden blij dat ze (weer) kunnen stemmen. Iedereen blij.
  woensdag 3 maart 2010 @ 10:14:48 #74
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_78671911
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 10:12 schreef yvonne het volgende:
Ik vind alle argumenten prima, ordnung muss sein, de wet is de wet.
Maar ik stem, maar onder protest.
En hopelijk maak ik door m'n stukje anderen ook wat bewuster.
Iedereen heeft recht op zijn of haar eigen mening hoor. Ik ben het er alleen niet mee eens. Hoe het verder zit met ID en oudjes, dat weet ik niet en daar zou op zich best naar gekeken mogen worden. Dat dan weer wel.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
  Admin woensdag 3 maart 2010 @ 10:15:33 #75
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_78671930
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 09:53 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Ja schat, dan machtigen ze de buurman of andere mantelzorgers zoals ze altijd al deden

pi_78671956
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 10:10 schreef Scorpie het volgende:
Dat is best een optie.
Al worden dan (vermoedelijk) de ID's voor de rest van de bevolking duurder.
pi_78671965
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 10:11 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Op basis van wat dan? Omdat ze anders zo zielig zijn?
Op basis van het feit dat 40-60 euro voor een verpauperd stukje plastic asociaal is.
  woensdag 3 maart 2010 @ 10:16:49 #78
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_78671971
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 10:13 schreef Lariekoek het volgende:

[..]

Kijk, stemmen is een recht waar in het verleden hard voor gevochten is. En persoonlijk vind ik dan ook dat je verplicht bent om te gaan stemmen. En of 60 euro dan te duur is voor een id-bewijs is niet aan mij om te bepalen. Persoonlijk vind ik van niet, maar he, ik kan het makkelijk betalen. Dat er bepaalde groepen zijn die dit niet kunnen daar zit het probleem. Het zou de Nederlandse overheid sieren om voor deze groepen een gereduceerd tarief te hanteren. Dan is de overheid blij dat iedereen een id heeft en zijn de bejaarden blij dat ze (weer) kunnen stemmen. Iedereen blij.
Maar 65+ers krijgen al op heel veel verschillende manieren voordelen bij vannalles en nog wat. Waarom dan ook nog eens een keer bij de ID-kaart. Die is voor iedereen hetzelfde, dus mag die ook voor iedereen hetzelfde kosten.
  woensdag 3 maart 2010 @ 10:17:12 #79
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_78671983
Het blijft m.i. bespottelijk dat je een ID moet hebben en dat er maar één instantie is die het kan aanbieden en dat je dan ook nog moet betalen daarvoor.

Belasting moet je ook betalen, maar je betaalt dan een percentage over wat je verdient.

Dit is echt zo’n maatregel die het ronselen van misschien twee stemmen tegengaat, en onderwijl duizenden ouderen irriteert, en echtgenoten en gezinsleden erbij die nu voor ze een machtiging kunnen invullen eerst nog even hun ID moeten kopiëren.

Of, als het echt nodig was, dat betekent dus dat ze achteraf gezien de afgelopen verkiezingen allemaal ernstig in twijfel trekken.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  woensdag 3 maart 2010 @ 10:17:42 #80
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_78672003
Je hebt altijd wel een reden om te zeiken, ga ajb eens wat positiefs doen.
  Admin woensdag 3 maart 2010 @ 10:17:58 #81
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_78672010
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 10:16 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Maar 65+ers krijgen al op heel veel verschillende manieren voordelen bij vannalles en nog wat. Waarom dan ook nog eens een keer bij de ID-kaart. Die is voor iedereen hetzelfde, dus mag die ook voor iedereen hetzelfde kosten.
DUS sluit je een hele bevolkingsgroep uit en dat is in mijn ogen illegaal en kloppen deze verkiezingen niet.

woensdag 3 maart 2010 @ 10:18:23 #82
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_78672020
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 10:15 schreef yvonne het volgende:

[..]

Ja schat, dan machtigen ze de buurman of andere mantelzorgers zoals ze altijd al deden
En dat kan nog steeds, je punt is?
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 10:16 schreef Intrepidity het volgende:

[..]

Op basis van het feit dat 40-60 euro voor een verpauperd stukje plastic asociaal is.
Dat is een andere discussie en is niet zozeer leeftijdsafhankelijk.
  woensdag 3 maart 2010 @ 10:18:35 #83
116015 SicSicSics
pi_78672024
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 10:12 schreef Pieter. het volgende:
En hoe vaak hebben al die mensen die roepen "Je moet je altijd kunnen legitimeren" hun ID nodig gehad?
En dat is relevant omdat!?!

Godwin in 3... 2... 1...
quote:
Held!

Wist je trouwens dat de NSB het individualistische kiesrecht helemaal wilde afschaffen?
Fine, fuck you then!
  Admin woensdag 3 maart 2010 @ 10:18:48 #84
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_78672034
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 10:14 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Iedereen heeft recht op zijn of haar eigen mening hoor. Ik ben het er alleen niet mee eens. Hoe het verder zit met ID en oudjes, dat weet ik niet en daar zou op zich best naar gekeken mogen worden. Dat dan weer wel.
Dat weet IK dan weer wel, vandaar mijn eigen protest en dit stukje.

woensdag 3 maart 2010 @ 10:18:59 #85
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_78672042
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 10:17 schreef yvonne het volgende:

[..]

DUS sluit je een hele bevolkingsgroep uit en dat is in mijn ogen illegaal en kloppen deze verkiezingen niet.
Waar wordt die bevolkingsgroep dan uitgesloten
  woensdag 3 maart 2010 @ 10:19:00 #86
61660 Lariekoek
pi_78672043
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 10:16 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Over welke voordelen hebben we het?
Korting op het museum?
  woensdag 3 maart 2010 @ 10:19:38 #87
104871 remlof
Europees federalist
pi_78672065
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 09:37 schreef yvonne het volgende:

[..]

Deze even downloaden en meenemen:
https://www.vrijbit.nl/im(...)eld_protestbrief.pdf
Goed initiatief!

*formulier uitprint
  Admin woensdag 3 maart 2010 @ 10:20:31 #88
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_78672091
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 10:13 schreef Lariekoek het volgende:

[..]

Daar gaat mijn stukje dus ook over...

woensdag 3 maart 2010 @ 10:20:50 #89
41885 kless
pi_78672105
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 10:01 schreef Lotusss het volgende:

[..]

Lekker overtrokken. Iedereen, dus ook jij, moet een geldig ID bewijs hebben. Dat het toevallig ook met stemmen gebruikt wordt, tsja, shit happens.

Het gaat mij er niet om dat je moet betalen, want in minimaal 4 jaar kan je gemakkelijk 40-60 euro sparen voor een nieuwe.

Het gaat mij erom dat de minder mobiele personen ook gemakkelijk en op tijd een nieuw ID aan kunnen vragen. Dat lijkt mij het grootste probleem.

Volgend jaar van stemrecht naar stemplicht. En dan is het gewoon een verkapte belasting.

En wordt paspoort een passepartout.

Dat is in mijn ogen een ontwikkeling die niet wenselijk is.

Helemaal omdat die dingen straks met chips worden uitgerust die op afstand te lezen zijn.

Het is overtrokken en dat kan mij niet duidelijk genoeg gemaakt worden dat het eigenlijk niet zo heel ver overtrokken is.
Vrouwen moeten niet zeiken over hun uiterlijk. Met hun innerlijk is veel meer mis.
iGEM
pi_78672120
Wat ik ook achterlijk vind en dat is misschien de manier van interpretatie.
Op het ID staat: "Verboden te kopiëren" of iets dergelijks. Er staat ook geen straf op als het wel gedaan wordt omdat het regelmatig getoond moet worden bij diverse bedrijven. Echter wel mensen die dus stemmen dmv een machtiging, kopiëren deze ook terwijl het officieel niet mag ?
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
  woensdag 3 maart 2010 @ 10:21:44 #91
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_78672133
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 10:18 schreef yvonne het volgende:

[..]

Dat weet IK dan weer wel, vandaar mijn eigen protest en dit stukje.
Ik lees het Yvonnen, maar is het nou echt zo erg dat ze eens in de 5 jaar een ID moeten kopen? Dat is 12 euro per jaar. Geen familie die dat kan ophoesten desnoods?
  woensdag 3 maart 2010 @ 10:21:57 #92
61660 Lariekoek
pi_78672141
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 10:20 schreef yvonne het volgende:

[..]

Daar gaat mijn stukje dus ook over...
OMG, ik ben het me je eens
  woensdag 3 maart 2010 @ 10:22:16 #93
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_78672154
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 10:19 schreef Lariekoek het volgende:

[..]

Over welke voordelen hebben we het?
Korting op het museum?
Ja, allemaal dan die 65+bezigheden, reizen met de trein bijvoorbeeld ook. Geen idee wat precies, ik doe die dingen niet
  Admin woensdag 3 maart 2010 @ 10:22:36 #94
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_78672167
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 10:12 schreef Pieter. het volgende:

Ik woon nu een paar jaar in Amsterdam en heb NOG NOOIT op straat mijn id hoeven laten zien. Alleen bij het inschrijven in de gemeente, trouwen en andere officiele gelegenheden.

Die ouwetjes hebben dat allemaal niet meer. Die wonen al 40 jaar op dezelfe plek, komen bijna nooit buiten en als ze al naar buiten gaan is het altijd naar dezelfde supermarkt, bakker etc.

Even uit het blote hoofd,
het legitimeren werd in leven geroepen om actie te kunnen ondernemen op illegalen en terroristen, ik hoor het ze in de campagne nog zo zeggen" gewone burgers zullen nergens last van hebben hoor"..

woensdag 3 maart 2010 @ 10:22:44 #95
41885 kless
pi_78672172
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 10:17 schreef yvonne het volgende:

[..]

Oh maar dat doen we ook al met mensen onder de 18.
(vind ik ook raar maar goed)
iGEM
pi_78672193
Ik vind niet dat je op deze manier mensen uitsluit. Die ID regel is al jaren geleden ingevoerd en ook ouderen dienen zich daar aan te houden, of ze nou vaak of niet vaak buiten komen.
Er wordt ook niet gezeurd of ouderen die een boete krijgen als ze ergens van verdacht worden en dan hun ID niet kunnen laten zien, daar zijn ze geen uitzondering. Het is raar om dat nu wel opeens te doen.

Dat de prijs van de IDkaart te hoog is, daar ben ik het wel mee eens
_________________O_________________
  woensdag 3 maart 2010 @ 10:25:38 #97
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_78672268
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 10:23 schreef Abraracadabra het volgende:
Ik vind niet dat je op deze manier mensen uitsluit. Die ID regel is al jaren geleden ingevoerd en ook ouderen dienen zich daar aan te houden, of ze nou vaak of niet vaak buiten komen.
Er wordt ook niet gezeurd of ouderen die een boete krijgen als ze ergens van verdacht worden en dan hun ID niet kunnen laten zien, daar zijn ze geen uitzondering. Het is raar om dat nu wel opeens te doen.
Je kon altijd iemand machtigen, dat kan nu ook niet als je geen ID hebt.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  woensdag 3 maart 2010 @ 10:25:47 #98
104871 remlof
Europees federalist
pi_78672279
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 10:22 schreef yvonne het volgende:

[..]

Even uit het blote hoofd,
het legitimeren werd in leven geroepen om actie te kunnen ondernemen op illegalen en terroristen, ik hoor het ze in de campagne nog zo zeggen" gewone burgers zullen nergens last van hebben hoor"..
Nou ja, zo'n oud besje dat al tien jaar in een verpleegtehuis zit zou best wel eens illegaal en/of terrorist kunnen zijn
  Admin woensdag 3 maart 2010 @ 10:26:13 #99
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_78672291
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 10:21 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Ik lees het Yvonnen, maar is het nou echt zo erg dat ze eens in de 5 jaar een ID moeten kopen? Dat is 12 euro per jaar. Geen familie die dat kan ophoesten desnoods?
Reken je even met me mee?
(waarom gaat iedereen uit van 65+?) De grootste groep thuiswonenden zijn 80+ en dat zijn er veel.
Niet dementerend, ze zijn al overal op gekort, zij zijn van een generatie waarvoor dat stemmen belangrijk is.
Er wordt van alles OVER hun beslist zonder dat ze ook maar enige zeggenschap hebben.
Goed, ouderen van 80+ hoe oud zijn hun kinderen dan?
Juist.
Gaat er nou geen belletje rinkelen als ik zeg dat ik al bijna het kopje koffie met koekje niet durf aan te nemen?
En zet dat oude mummelende oudje nou eens uit je kop, zo erg is het niet.
dDat is zo'n belachelijk stereotype beeld.

woensdag 3 maart 2010 @ 10:26:43 #100
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_78672307
Je sluit zo natuurlijk wel mensen uit, niet iedereen heeft het geld voor een ID-kaart/paspoort en zodoende krijgen mensen niet de kans om te kunnen stemmen.
Dat een ID-kaart verplicht is vind ik verder prima hoor, maar het moet niet zo zijn dat mensen nu maar niet stemmen puur ómdat ze het geld niet hebben voor een ID-kaart, dat is absurd.

Je stem laten horen, daar hoort geen prijskaartje aan te hangen en zodoende zouden ze alternatieven moeten verzinnen voor deze groepen mensen die het blijkbaar niet kunnen betalen.
  woensdag 3 maart 2010 @ 10:27:27 #101
41885 kless
pi_78672325
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 10:21 schreef Chinless het volgende:
Wat ik ook achterlijk vind en dat is misschien de manier van interpretatie.
Op het ID staat: "Verboden te kopiëren" of iets dergelijks. Er staat ook geen straf op als het wel gedaan wordt omdat het regelmatig getoond moet worden bij diverse bedrijven. Echter wel mensen die dus stemmen dmv een machtiging, kopiëren deze ook terwijl het officieel niet mag ?
Jij mag het alleen aan andere mensen laten zien.

Behalve een bepaalde soort ambtenaren die kunnen het ook innemen.
iGEM
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')