Zie m'n linkje, kun je een protest uitprinten.quote:Op woensdag 3 maart 2010 09:31 schreef Lariekoek het volgende:
Hoe kan ik aangeven dat ik onder protest stem dan?
Meerdere hokjes aankruisenquote:Op woensdag 3 maart 2010 09:31 schreef Lariekoek het volgende:
Hoe kan ik aangeven dat ik onder protest stem dan?
En lees nu de onderste helft van de post eensquote:Op woensdag 3 maart 2010 09:32 schreef Posdnous het volgende:
Ik snap het niet helemaal, die mensen hebben geen legitimatie? Die ben je toch sowieso verplicht te hebben als inwoner van NL?
Le-zen:quote:Op woensdag 3 maart 2010 09:32 schreef Posdnous het volgende:
Ik snap het niet helemaal, die mensen hebben geen legitimatie? Die ben je toch sowieso verplicht te hebben als inwoner van NL?
Eh ja dat las ik....quote:Op woensdag 3 maart 2010 09:33 schreef yvonne het volgende:
[..]
Le-zen:
"Jamaar iedereen moet zich kunnen legitimeren hoor"
Ja, maar de oudere die de godvergeten pech heeft nog lekker thuis te wonen, heeft niet zo 1,2,3 40 euro klaarliggen voor die ene keer ( nu toevallig 2x) stemmen, en met die 40 euro zijn ze er niet, er moeten foto's gemaakt worden en voor veel ouderen betekent dat een fotograaf aan huis die ook kassa ruikt en op z'n minst 20 euro rekent.
60 euro is voor mensen die het niet breed hebben een klein kapitaal, want die speciale kousen, of speciale verband dat ze moeten hebben moeten ze namelijk ook al de helft voor meebetalen.
Die mensen hebben geen geld om een paspoort of ID kaart aan te schaffen. Ik heb de OP nog niet gelezen, maar haar er al wel eerder over gehoord.quote:Op woensdag 3 maart 2010 09:32 schreef Posdnous het volgende:
Het gaat er nu en hier om dat je een groep mensen willens en wetens uitsluit van verkiezingen waardoor ze in feite ongeldig zijn.quote:Op woensdag 3 maart 2010 09:34 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Eh ja dat las ik....
Maar dat probleem komt toch niet alleen bij de verkiezingen langs lijkt me....En hoe wil je daar in vredesnaam een grens in gaan trekken.
Verzekeringen zijn ook duur voor die mensen, net als financiele instellingen etc.
Maar hiervoor moest je jezelf toch ook kunnen legitimeren bij het stemlokaal als daar om gevraagd werd?quote:Op woensdag 3 maart 2010 09:36 schreef yvonne het volgende:
[..]
Het gaat er nu en hier om dat je een groep mensen willens en wetens uitsluit van verkiezingen waardoor ze in feite ongeldig zijn.
Mag ik er verder even op wijzen dat deze regel recent pas ingevoerd is en dat je voorheen kon stemmen met je unieke stembiljet.
Ja volgens mij ook.quote:Op woensdag 3 maart 2010 09:37 schreef Lariekoek het volgende:
[..]
Maar hiervoor moest je jezelf toch ook kunnen legitimeren bij het stemlokaal als daar om gevraagd werd?
Als daar om gevraagd werd. Wat doorgaans alleen bij verdachte dingen gebeurde. Er is mij althans nog nooit om identificatie gevraagd.quote:
Ja! Verder moeten ze oude dametjes, als het zo'n koude kosten/ baten analyse is, dan maar vaker gaan bekeuren! Dan wordt het vanzelf 'voordeliger' om je wel aan de wet te houden!quote:Op woensdag 3 maart 2010 09:37 schreef Lariekoek het volgende:
Maar hiervoor moest je jezelf toch ook kunnen legitimeren bij het stemlokaal als daar om gevraagd werd?
En dat rijdende ambtenaarskantoor kost ook klauwen vol met geld, wat vervolgens weer doorberekend wordt in de prijs van een ID-bewijs..quote:Op woensdag 3 maart 2010 09:45 schreef Lotusss het volgende:
Tegenwoordig is het voor iedereen van 14 jaar en ouder verplicht om een geldig legitimatiebewijs bij zich te hebben.
Dit is mijns inziens eerder symptoombestrijding, want waar zou je dan nog meer uitzonderingen mee moeten maken?
Het lijkt me beter om het aanschaffen van een ID-bewijs gemakkelijker te maken voor degenen die lichamelijk of niet in staat zijn om er één aan te schaffen. Goedkoper vind ik van niet: een ID-bewijs is minimaal 4 jaar geldig. Als je in 4 jaar tijd niet 40-60 euro weg kan leggen voor het vernieuwen van je ID-bewijs dan is er toch iets mis.
Praktische oplossing lijkt me om een "mobiele" gemeentebalie te hebben die eens in de zoveel maanden uitrijdt (evt op afspraak) en waar meteen pasfoto's gemaakt kunnen worden, een aanvraag voor ID-bewijs ingediend kan worden en men daar ook meteen kan afrekenen.
het gaat om een geldig ID bewijs he... die dingen zijn maar beperkt houdbaarquote:Op woensdag 3 maart 2010 09:44 schreef Lariekoek het volgende:
Daarnaast vraag ik me dan af: Hoe heeft deze groep stemmers een kopie van hun id bij hun bank ingeleverd?
dat is al 200 jaar goed gegaan, dus niet echt een excuus, of toon mij de mega grote fraude aan bij Nederlandse verkiezingenquote:Op woensdag 3 maart 2010 09:47 schreef Misan het volgende:
Lijkt me niet heel gek dat iedereen zich moet kunnen legitimeren bij het stemmen. Zo weet je immers zeker dat de persoon die op de kiespas staat ook daadwerkelijk de persoon is die stemt en niet iemand die bijvoorbeeld een kiespas op straat gevonden heeft
Ohh, dus 5 jaar terug had men wel geld voor een ID bewijs maar nu niet meerquote:Op woensdag 3 maart 2010 09:47 schreef Re het volgende:
[..]
het gaat om een geldig ID bewijs he... die dingen zijn maar beperkt houdbaar
Het is ook voor het eerst dat je bij élk stemlokaal in je gemeente kunt gaan stemmen. Als je maar bij 1 stemlokaal kunt gaan stemmen valt het een beetje op als je met 10 stemkaarten aankomt ja... Nu dus niet, dus ja, het is nu anders.quote:Op woensdag 3 maart 2010 09:48 schreef Re het volgende:
[..]
dat is al 200 jaar goed gegaan, dus niet echt een excuus, of toon mij de mega grote fraude aan bij Nederlandse verkiezingen
Ze gaan niet echt meer op reis, ze hebben hun hele leven kunnen stemmen zonder dat verplichte ID gedoe.quote:Op woensdag 3 maart 2010 09:45 schreef Lotusss het volgende:
Tegenwoordig is het voor iedereen van 14 jaar en ouder verplicht om een geldig legitimatiebewijs bij zich te hebben.
Dit is mijns inziens eerder symptoombestrijding, want waar zou je dan nog meer uitzonderingen mee moeten maken?
Het lijkt me beter om het aanschaffen van een ID-bewijs gemakkelijker te maken voor degenen die lichamelijk of niet in staat zijn om er één aan te schaffen. Goedkoper vind ik van niet: een ID-bewijs is minimaal 4 jaar geldig. Als je in 4 jaar tijd niet 40-60 euro weg kan leggen voor het vernieuwen van je ID-bewijs dan is er toch iets mis.
Praktische oplossing lijkt me om een "mobiele" gemeentebalie te hebben die eens in de zoveel maanden uitrijdt (evt op afspraak) en waar meteen pasfoto's gemaakt kunnen worden, een aanvraag voor ID-bewijs ingediend kan worden en men daar ook meteen kan afrekenen.
Ik zie het meer als een busje (die ze bij de Gemeente vast wel hebben) waar 1 dag per 2-3 maanden een gemeenteambtenaar en een (ingehuurde) fotograaf met de spullen inzit.quote:Op woensdag 3 maart 2010 09:46 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
En dat rijdende ambtenaarskantoor kost ook klauwen vol met geld, wat vervolgens weer doorberekend wordt in de prijs van een ID-bewijs..
Precies, regels voor allesquote:Op woensdag 3 maart 2010 09:47 schreef Misan het volgende:
Lijkt me niet heel gek dat iedereen zich moet kunnen legitimeren bij het stemmen. Zo weet je immers zeker dat de persoon die op de kiespas staat ook daadwerkelijk de persoon is die stemt en niet iemand die bijvoorbeeld een kiespas op straat gevonden heeft
Kom op zeg, zo extreem is deze maatregel ook niet en bij mijn weten heb ik me altijd moeten legitimeren bij het stemmen
5 jaar geleden ging je gewoon naar het stembureau om te stemmen, had verder niets met je ID te makenquote:Op woensdag 3 maart 2010 09:49 schreef Lariekoek het volgende:
[..]
Ohh, dus 5 jaar terug had men wel geld voor een ID bewijs maar nu niet meer
ah dat zal de reden zijn dat ik me altijd heb moeten legitimerenquote:Op woensdag 3 maart 2010 09:51 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Het is ook voor het eerst dat je bij élk stemlokaal in je gemeente kunt gaan stemmen. Als je maar bij 1 stemlokaal kunt gaan stemmen valt het een beetje op als je met 10 stemkaarten aankomt ja... Nu dus niet, dus ja, het is nu anders.
En die mensen gaan wél stemmen als ze hun huis niet uit kunnen?quote:Op woensdag 3 maart 2010 09:51 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ze gaan niet echt meer op reis, ze hebben hun hele leven kunnen stemmen zonder dat verplichte ID gedoe.
Een jij gelooft echt in het sprookje van de mobiele gemeentebalie?
Daar komen toch écht extra kosten bij. En hoe krijg je de mensen die mobiele balie in als ze rolstoelgebonden zijn?
Wordt wakker! Niet ieder ouwetje woont in een verzorgingshuis, er zijn er ontelbare die thuis wonen.
Want in dat verzorgingshuis is geen plek, weet je nog?
Maar dat is totaal het punt niet,
je sluit willens en wetens mensen uit, en wij laten het gebeuren.
Het systeem klopt niet.
Ik doelde op de actie die de banken laatst hadden dat ze van iedereen een geldig kopie van een id-bewijs nodig hebben.quote:Op woensdag 3 maart 2010 09:52 schreef Re het volgende:
[..]
5 jaar geleden ging je gewoon naar het stembureau om te stemmen, had verder niets met je ID te maken
zal me niet verbazen als er controle wordt uitgevoerd bij de stembureau, wat, je pasje vergeten, dan ook maar op de bon
Ik zou eerder zeggen, het systeem klopt nu wel maar klopte vroeger niet.quote:
Wat een onzin. Niemand wordt uitgesloten. Natuurlijk is er altijd een moment dat zo'n regel ingaat, maar hij is helder gecommuniceerd. Er is nog steeds een uniek stemblijet, echter bewijst zo'n biljet nooit dan ik Jan Jansen ben, daar is dat ID voor, en dat is een prima regel.quote:Op woensdag 3 maart 2010 09:36 schreef yvonne het volgende:
[..]
Het gaat er nu en hier om dat je een groep mensen willens en wetens uitsluit van verkiezingen waardoor ze in feite ongeldig zijn.
Mag ik er verder even op wijzen dat deze regel recent pas ingevoerd is en dat je voorheen kon stemmen met je unieke stembiljet.
Heb ik ergens neergezet dat die mensen het busje IN moeten? Die luie ambtenaar en de fotograaf kunnen ook uitstappen hoor!quote:Op woensdag 3 maart 2010 09:51 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ze gaan niet echt meer op reis, ze hebben hun hele leven kunnen stemmen zonder dat verplichte ID gedoe.
Een jij gelooft echt in het sprookje van de mobiele gemeentebalie?
Daar komen toch écht extra kosten bij. En hoe krijg je de mensen die mobiele balie in als ze rolstoelgebonden zijn?
Wordt wakker! Niet ieder ouwetje woont in een verzorgingshuis, er zijn er ontelbare die thuis wonen.
Want in dat verzorgingshuis is geen plek, weet je nog?
Maar dat is totaal het punt niet,
je sluit willens en wetens mensen uit, en wij laten het gebeuren.
Het systeem klopt niet.
Nee die geven een machtiging af en daarvoor een een kopie id nodig.quote:Op woensdag 3 maart 2010 09:53 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
En die mensen gaan wél stemmen als ze hun huis niet uit kunnen?
Het gaat om de wet!quote:Op woensdag 3 maart 2010 09:47 schreef Re het volgende:
het gaat om een geldig ID bewijs he... die dingen zijn maar beperkt houdbaar
Wat een onzin.quote:Op woensdag 3 maart 2010 09:56 schreef Pieter. het volgende:
EENS!
Blijkbaar vindt onze overheid dat we ons moeten kunnen legitimeren en dat dat alleen kan met een peperduur paspoort met god mag weten wat voor veiligheidsmaatregelen.
Niks is gratis. Dat wordt wel ergens anders mee verrekend hoorquote:Op woensdag 3 maart 2010 09:56 schreef Pieter. het volgende:
EENS!
Blijkbaar vindt onze overheid dat we ons moeten kunnen legitimeren en dat dat alleen kan met een peperduur paspoort met god mag weten wat voor veiligheidsmaatregelen.
Prima.
Maar dan moeten ze die ook gratis verstrekken. Iedereen heeft er 1 nodig, bijna iedereen betaalt belasting, dus dat kun je mooi tegen elkaar wegstrepen. Iets met breedste schouders en zwaarste lasten.
Een paspoort kan makkelijk 10 jaar mee (zie VS en volgens mij UK), dus die 5 jaar houdbaarheid in NL is al 2x te duur.
Gewoon 1x per 10 jaar gratis verstrekken, heb je er meer nodig, dan moet je zelf schokken.
"Een stukje service van Uw Overheid"
tsja, omdat men schijnveiligheid wil creeeren zitten nu met zo'n monsterlijke ID plicht wet, ben benieuwd hoeveel terroristen er nu niet gaan stemmenquote:Op woensdag 3 maart 2010 09:56 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Het gaat om de wet!
Of je nou arm, oud, zielig of alles bij elkaar bent... Je bent wettelijk verplicht tot het dragen van een geldig id!
Eigenlijk moeten ze politie fuiken bij de uitgang zetten en iedereen bekeuren die niet mag stemmen wegens het niet bij zich dragen van een geldig id! *pats boem*
Ja, en dat kan nu gewoon, dus wat is het probleem?quote:Op woensdag 3 maart 2010 09:54 schreef Lariekoek het volgende:
[..]
Nee die geven een machtiging af en daarvoor een een kopie id nodig.
Lekker overtrokken. Iedereen, dus ook jij, moet een geldig ID bewijs hebben. Dat het toevallig ook met stemmen gebruikt wordt, tsja, shit happens.quote:Op woensdag 3 maart 2010 09:59 schreef kless het volgende:
Stemmen mag... voor minstens 40¤
dat is wel eigenaardig.
Kijk; dat je de wet belachelijk vindt (ik ook!quote:Op woensdag 3 maart 2010 10:01 schreef Re het volgende:
tsja, omdat men schijnveiligheid wil creeeren zitten nu met zo'n monsterlijke ID plicht wet, ben benieuwd hoeveel terroristen er nu niet gaan stemmen
2 jaar geleden werd nog aangetoond hoe makkelijk je kon frauderen met stempassen: klik.quote:Op woensdag 3 maart 2010 09:52 schreef Re het volgende:
5 jaar geleden ging je gewoon naar het stembureau om te stemmen, had verder niets met je ID te maken
zal me niet verbazen als er controle wordt uitgevoerd bij de stembureau, wat, je pasje vergeten, dan ook maar op de bon
Fout.quote:Op woensdag 3 maart 2010 09:59 schreef kless het volgende:
Stemmen mag... voor minstens 40¤
dat is wel eigenaardig.
He!quote:Op woensdag 3 maart 2010 10:01 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Ja, en dat kan nu gewoon, dus wat is het probleem?
Die ene keer in de 5 jaar dat ze naar het gemeentehuis moeten? Hoe doen ze dat dan als ze naar het ziekenhuis moeten? Hoe doen ze dat als ze eens op bezoek gaan bij de kinderen/kleinkinderen?
En over die prijs, tja, het hoort er nu eenmaal bij. Je kunt het ook niet betalen, maar dan moet je ook maar accepteren dat je niet kunt stemmen e.d. Ik wil ook liever geen belastingen betalen, maar toch zal het moeten en dat is nog minder vrijblijvend. Ik vind het echt gezeur om niks, dit hele "protest".
Ik betaal ook al heel mijn leven belasting, ik wil ook wel een gratis ID.quote:Op woensdag 3 maart 2010 10:04 schreef Spooky4u het volgende:
Belachelijk dat deze mensen die de 65+ gepasseerd zijn en hun hele leven netjes belasting hebben betaald, dit ook nog op moeten hoesten.
Zorg gewoon dat alle 65plussers gratis van de gemeenschapsgoederen gebruik kunnen maken, dus gewoon gratis dit stukje plastic krijgen. Een declarabel pasfoto rekeningtje vind ik dan wel weer net te ver gaan.
Fout.quote:Op woensdag 3 maart 2010 10:04 schreef Igen het volgende:
[..]
Fout.
Die ¤ 40 moet je al betalen om überhaupt de straat op te mogen, om naar het stembureau (of naar de supermarkt) te mogen wandelen.
Dat zeg ik niet, maar het lijkt me niet meer dan een fluitje van een cent dat je na jaren van identificatieplicht jezelf moet kunnen legitimeren op een stembureauquote:
En ik wil ook bomen kappen zonder vergunning! Ik doe het toch nooit meer dan 2 x per jaar...quote:Op woensdag 3 maart 2010 10:05 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Ik betaal ook al heel mijn leven belasting, ik wil ook wel een gratis ID.
Ja, had al door dat jij het met me eens wasquote:
Is het geen optie om mensen boven de 70 gratis een ID kaart te geven?quote:Op woensdag 3 maart 2010 10:07 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Bovendien moet je je ID eens in de 5 jaar verlengen.
Met al die vallende kabinetten van de laatste tijd kost een ID (prijs bijvoorbeeld ¤ 40) dus eigenlijk maar ¤ 1,- per keer stemmen.
Op basis van wat dan? Omdat ze anders zo zielig zijn?quote:Op woensdag 3 maart 2010 10:10 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Is het geen optie om mensen boven de 70 gratis een ID kaart te geven?
Solidariteit toch?quote:Op woensdag 3 maart 2010 10:12 schreef Re het volgende:
wel frapant om de voorvechters van de ID plicht te zien reageren, maar goed daar hebben we blijkbaar het huidige klimaat voor nodig, want immers als iemand anders iets mag moet ik het ook mogen
Kijk, stemmen is een recht waar in het verleden hard voor gevochten is. En persoonlijk vind ik dan ook dat je verplicht bent om te gaan stemmen. En of 60 euro dan te duur is voor een id-bewijs is niet aan mij om te bepalen. Persoonlijk vind ik van niet, maar he, ik kan het makkelijk betalen. Dat er bepaalde groepen zijn die dit niet kunnen daar zit het probleem. Het zou de Nederlandse overheid sieren om voor deze groepen een gereduceerd tarief te hanteren. Dan is de overheid blij dat iedereen een id heeft en zijn de bejaarden blij dat ze (weer) kunnen stemmen. Iedereen blij.quote:Op woensdag 3 maart 2010 10:08 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Ja, had al door dat jij het met me eens was
Als je zo nodig wilt stemmen dan doe je er maar moeite voor, het is niet zo dat het onmogelijk is. Iedereen mag stemmen.
Iedereen heeft recht op zijn of haar eigen mening hoor. Ik ben het er alleen niet mee eens. Hoe het verder zit met ID en oudjes, dat weet ik niet en daar zou op zich best naar gekeken mogen worden. Dat dan weer wel.quote:Op woensdag 3 maart 2010 10:12 schreef yvonne het volgende:
Ik vind alle argumenten prima, ordnung muss sein, de wet is de wet.
Maar ik stem, maar onder protest.
En hopelijk maak ik door m'n stukje anderen ook wat bewuster.
Ja schat, dan machtigen ze de buurman of andere mantelzorgers zoals ze altijd al dedenquote:Op woensdag 3 maart 2010 09:53 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
En die mensen gaan wél stemmen als ze hun huis niet uit kunnen?
Dat is best een optie.quote:Op woensdag 3 maart 2010 10:10 schreef Scorpie het volgende:
Is het geen optie om mensen boven de 70 gratis een ID kaart te geven?
Op basis van het feit dat 40-60 euro voor een verpauperd stukje plastic asociaal is.quote:Op woensdag 3 maart 2010 10:11 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Op basis van wat dan? Omdat ze anders zo zielig zijn?
Maar 65+ers krijgen al op heel veel verschillende manieren voordelen bij vannalles en nog wat. Waarom dan ook nog eens een keer bij de ID-kaart. Die is voor iedereen hetzelfde, dus mag die ook voor iedereen hetzelfde kosten.quote:Op woensdag 3 maart 2010 10:13 schreef Lariekoek het volgende:
[..]
Kijk, stemmen is een recht waar in het verleden hard voor gevochten is. En persoonlijk vind ik dan ook dat je verplicht bent om te gaan stemmen. En of 60 euro dan te duur is voor een id-bewijs is niet aan mij om te bepalen. Persoonlijk vind ik van niet, maar he, ik kan het makkelijk betalen. Dat er bepaalde groepen zijn die dit niet kunnen daar zit het probleem. Het zou de Nederlandse overheid sieren om voor deze groepen een gereduceerd tarief te hanteren. Dan is de overheid blij dat iedereen een id heeft en zijn de bejaarden blij dat ze (weer) kunnen stemmen. Iedereen blij.
DUS sluit je een hele bevolkingsgroep uit en dat is in mijn ogen illegaal en kloppen deze verkiezingen niet.quote:Op woensdag 3 maart 2010 10:16 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Maar 65+ers krijgen al op heel veel verschillende manieren voordelen bij vannalles en nog wat. Waarom dan ook nog eens een keer bij de ID-kaart. Die is voor iedereen hetzelfde, dus mag die ook voor iedereen hetzelfde kosten.
En dat kan nog steeds, je punt is?quote:Op woensdag 3 maart 2010 10:15 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ja schat, dan machtigen ze de buurman of andere mantelzorgers zoals ze altijd al deden
Dat is een andere discussie en is niet zozeer leeftijdsafhankelijk.quote:Op woensdag 3 maart 2010 10:16 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Op basis van het feit dat 40-60 euro voor een verpauperd stukje plastic asociaal is.
En dat is relevant omdat!?!quote:Op woensdag 3 maart 2010 10:12 schreef Pieter. het volgende:
En hoe vaak hebben al die mensen die roepen "Je moet je altijd kunnen legitimeren" hun ID nodig gehad?
Held!quote:Stelletje regelneukende NSB'ers.
Dat weet IK dan weer wel, vandaar mijn eigen protest en dit stukje.quote:Op woensdag 3 maart 2010 10:14 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Iedereen heeft recht op zijn of haar eigen mening hoor. Ik ben het er alleen niet mee eens. Hoe het verder zit met ID en oudjes, dat weet ik niet en daar zou op zich best naar gekeken mogen worden. Dat dan weer wel.
Waar wordt die bevolkingsgroep dan uitgeslotenquote:Op woensdag 3 maart 2010 10:17 schreef yvonne het volgende:
[..]
DUS sluit je een hele bevolkingsgroep uit en dat is in mijn ogen illegaal en kloppen deze verkiezingen niet.
Over welke voordelen hebben we het?quote:Op woensdag 3 maart 2010 10:16 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Maar 65+ers krijgen al op heel veel verschillende manieren voordelen bij vannalles en nog wat. Waarom dan ook nog eens een keer bij de ID-kaart. Die is voor iedereen hetzelfde, dus mag die ook voor iedereen hetzelfde kosten.
Goed initiatief!quote:Op woensdag 3 maart 2010 09:37 schreef yvonne het volgende:
[..]
Deze even downloaden en meenemen:
https://www.vrijbit.nl/im(...)eld_protestbrief.pdf
Daar gaat mijn stukje dus ook over...quote:Op woensdag 3 maart 2010 10:13 schreef Lariekoek het volgende:
[..]
Kijk, stemmen is een recht waar in het verleden hard voor gevochten is. En persoonlijk vind ik dan ook dat je verplicht bent om te gaan stemmen. En of 60 euro dan te duur is voor een id-bewijs is niet aan mij om te bepalen. Persoonlijk vind ik van niet, maar he, ik kan het makkelijk betalen. Dat er bepaalde groepen zijn die dit niet kunnen daar zit het probleem. Het zou de Nederlandse overheid sieren om voor deze groepen een gereduceerd tarief te hanteren. Dan is de overheid blij dat iedereen een id heeft en zijn de bejaarden blij dat ze (weer) kunnen stemmen. Iedereen blij.
quote:Op woensdag 3 maart 2010 10:01 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Lekker overtrokken. Iedereen, dus ook jij, moet een geldig ID bewijs hebben. Dat het toevallig ook met stemmen gebruikt wordt, tsja, shit happens.
Het gaat mij er niet om dat je moet betalen, want in minimaal 4 jaar kan je gemakkelijk 40-60 euro sparen voor een nieuwe.
Het gaat mij erom dat de minder mobiele personen ook gemakkelijk en op tijd een nieuw ID aan kunnen vragen. Dat lijkt mij het grootste probleem.
Ik lees het Yvonnen, maar is het nou echt zo erg dat ze eens in de 5 jaar een ID moeten kopen? Dat is 12 euro per jaar. Geen familie die dat kan ophoesten desnoods?quote:Op woensdag 3 maart 2010 10:18 schreef yvonne het volgende:
[..]
Dat weet IK dan weer wel, vandaar mijn eigen protest en dit stukje.
OMG, ik ben het me je eensquote:Op woensdag 3 maart 2010 10:20 schreef yvonne het volgende:
[..]
Daar gaat mijn stukje dus ook over...
Ja, allemaal dan die 65+bezigheden, reizen met de trein bijvoorbeeld ook. Geen idee wat precies, ik doe die dingen nietquote:Op woensdag 3 maart 2010 10:19 schreef Lariekoek het volgende:
[..]
Over welke voordelen hebben we het?
Korting op het museum?
Even uit het blote hoofd,quote:Op woensdag 3 maart 2010 10:12 schreef Pieter. het volgende:
En hoe vaak hebben al die mensen die roepen "Je moet je altijd kunnen legitimeren" hun ID nodig gehad?
Ik woon nu een paar jaar in Amsterdam en heb NOG NOOIT op straat mijn id hoeven laten zien. Alleen bij het inschrijven in de gemeente, trouwen en andere officiele gelegenheden.
Die ouwetjes hebben dat allemaal niet meer. Die wonen al 40 jaar op dezelfe plek, komen bijna nooit buiten en als ze al naar buiten gaan is het altijd naar dezelfde supermarkt, bakker etc.
Stelletje regelneukende NSB'ers.
Oh maar dat doen we ook al met mensen onder de 18.quote:Op woensdag 3 maart 2010 10:17 schreef yvonne het volgende:
[..]
DUS sluit je een hele bevolkingsgroep uit en dat is in mijn ogen illegaal en kloppen deze verkiezingen niet.
Je kon altijd iemand machtigen, dat kan nu ook niet als je geen ID hebt.quote:Op woensdag 3 maart 2010 10:23 schreef Abraracadabra het volgende:
Ik vind niet dat je op deze manier mensen uitsluit. Die ID regel is al jaren geleden ingevoerd en ook ouderen dienen zich daar aan te houden, of ze nou vaak of niet vaak buiten komen.
Er wordt ook niet gezeurd of ouderen die een boete krijgen als ze ergens van verdacht worden en dan hun ID niet kunnen laten zien, daar zijn ze geen uitzondering. Het is raar om dat nu wel opeens te doen.
Nou ja, zo'n oud besje dat al tien jaar in een verpleegtehuis zit zou best wel eens illegaal en/of terrorist kunnen zijnquote:Op woensdag 3 maart 2010 10:22 schreef yvonne het volgende:
[..]
Even uit het blote hoofd,
het legitimeren werd in leven geroepen om actie te kunnen ondernemen op illegalen en terroristen, ik hoor het ze in de campagne nog zo zeggen" gewone burgers zullen nergens last van hebben hoor"..
Reken je even met me mee?quote:Op woensdag 3 maart 2010 10:21 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Ik lees het Yvonnen, maar is het nou echt zo erg dat ze eens in de 5 jaar een ID moeten kopen? Dat is 12 euro per jaar. Geen familie die dat kan ophoesten desnoods?
Jij mag het alleen aan andere mensen laten zien.quote:Op woensdag 3 maart 2010 10:21 schreef Chinless het volgende:
Wat ik ook achterlijk vind en dat is misschien de manier van interpretatie.
Op het ID staat: "Verboden te kopiëren" of iets dergelijks. Er staat ook geen straf op als het wel gedaan wordt omdat het regelmatig getoond moet worden bij diverse bedrijven. Echter wel mensen die dus stemmen dmv een machtiging, kopiëren deze ook terwijl het officieel niet mag ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |