Bron: nu.nlquote:AMSTERDAM - Wie denkt, na zich te hebben opgegeven bij het 'bel-me-niet'-register, dat hij niet meer wordt lastiggevallen, komt van een koude kermis thuis. Dat schrijft het AD.
Het is volgens de krant gebleken dat verkopers aan de deur de lijst met adresgegevens van het register gebruiken.
En dat betekent een nieuwe ergernis voor de ruim vier miljoen mensen die in het register staan.
Binnenkort zouden de colporteurs wel eens bij hen kunnen aanbellen in plaats van opbellen.
Naja de callcenters moeten wel weten wie ze niet mogen bellen natuurlijk, dus het zal wel doorgesluist worden.quote:
Om te weten wie ze niet mogen bellen zullen ze toch in dat register moeten kijken lijkt mij?quote:Op woensdag 3 maart 2010 08:54 schreef Jarno het volgende:
Eh. Hoe komen ze aan die gegevens dan?
quote:Op woensdag 3 maart 2010 08:54 schreef Jarno het volgende:
Eh. Hoe komen ze aan die gegevens dan?
Ja, maar als ze tóch bellen krijgen ze een boete. Dat moet ook gewoon gelden voor deze geintjes. Hergebruik van deze gegevens op een andere manier dan bedoeld had men toch moeten voorzien? Door wie worden dit soort regeltjes bedacht?quote:Op woensdag 3 maart 2010 08:58 schreef Radio-silence het volgende:
[..]![]()
Hoe weten ze anders wie ze bellen mogen......
Door de OPTA en stichting Infofilter.quote:Op woensdag 3 maart 2010 08:59 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ja, maar als ze tóch bellen krijgen ze een boete. Dat moet ook gewoon gelden voor deze geintjes. Hergebruik van deze gegevens op een andere manier dan bedoeld had men toch moeten voorzien? Door wie worden dit soort regeltjes bedacht?
Inderdaad. Telefoonnummer lijkt me voldoende.quote:Op woensdag 3 maart 2010 09:01 schreef Salatrel het volgende:
waarom moeten er nou weer adresgegevens in een bel me niet register staan?
Dat is misschien niet eens zo, maar op telefoonnummer kun je ook een adres zoeken tochquote:Op woensdag 3 maart 2010 09:01 schreef Salatrel het volgende:
Je kan adressen zoeken met een telefoonnummer hoorquote:Op woensdag 3 maart 2010 09:03 schreef Lariekoek het volgende:
[..]
Inderdaad. Telefoonnummer lijkt me voldoende.
Ze vallen je tegenwoordig ook gewoon mobiel lastig hoorquote:Op woensdag 3 maart 2010 09:03 schreef Pietverdriet het volgende:
Heel makkelijk, geen vast net telefoon hebben. Heb dat al 10 jaar niet meer en wordt nooit lastig gevallen.
en dan komen de adressen dus niet meer uit het bel me niet registerquote:Op woensdag 3 maart 2010 09:04 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Je kan adressen zoeken met een telefoonnummer hoor
Je wilt bij telefonische verkoop graag bepaalde demografische gegevens hebben, als je dure leningen wilt verkopen, wil je tokkie wijken bellen, als je wat anders wilt verkopen zoals investeringen, dan wil je dure wijken hebben.quote:Op woensdag 3 maart 2010 09:01 schreef Salatrel het volgende:
Als jij jezelf aanmeldt bij het bel me niet register vragen ze om je adres gegevens. Dat je adres terug te vinden is adhv je telefoonnummer is je eigen keuze.quote:Op woensdag 3 maart 2010 09:04 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Je kan adressen zoeken met een telefoonnummer hoor
Niet als je geen salaris betaald maar slechts commissiequote:Op woensdag 3 maart 2010 09:07 schreef Jarno het volgende:
Ik gok overigens dat het wel mee zal vallen. Het is volgens mij veel duurder en bewerkelijker om mensen echt fysiek van deur tot deur te laten gaan ipv op 1 avond een paar 100 mensen bellen via een call center...
bel me niet registerquote:Op woensdag 3 maart 2010 09:05 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je wilt bij telefonische verkoop graag bepaalde demografische gegevens hebben, als je dure leningen wilt verkopen, wil je tokkie wijken bellen, als je wat anders wilt verkopen zoals investeringen, dan wil je dure wijken hebben.
Om door te kunnen verkopen?quote:Op woensdag 3 maart 2010 09:10 schreef Lariekoek het volgende:
[..]
bel me niet register
Dus waarom hebben hun jouw adres nodig?
Ik heb anders de afgelopen jaren toch een aantal keer mensen van de Nuon aan de deur gehad die me vertelden dat ik toch echt moest overstappen op een vast tarief. Ik heb ze toen maar geadviseerd om over te stappen naar een andere voordeur, omdat ik geen zin had in hun praatjequote:Op woensdag 3 maart 2010 09:07 schreef Jarno het volgende:
Ik gok overigens dat het wel mee zal vallen. Het is volgens mij veel duurder en bewerkelijker om mensen echt fysiek van deur tot deur te laten gaan ipv op 1 avond een paar 100 mensen bellen via een call center...
Lijkt me niet.quote:
Heb ze even een mail gestuurd waarom ze adres gegevens nodig hebben.quote:Wat is Stichting Bel-me-niet?
De Stichting Infofilter is de wettelijk vastgestelde beheerder van het Bel-me-niet register. Ze legt verantwoording af aan de staatssecretaris van Economische zaken.
Natuurlijk, de verhalen zijn bekend, dit gebeurt gewoon. Maar of het echt enorm zal gaan toenemen, ik weet het niet.quote:Op woensdag 3 maart 2010 09:14 schreef DaMart het volgende:
[..]
Ik heb anders de afgelopen jaren toch een aantal keer mensen van de Nuon aan de deur gehad
Stoerquote:Op woensdag 3 maart 2010 09:45 schreef spijkerbroek het volgende:
Pepperspray maar weer naast de voordeur leggen dus. Zodra er zo'n kansloze kutmongool voor de deur staat ff met de pepperspray in de ogen spuiten. Equivalent van fluitje door de telefoon.
Klacht indienen bij de toezichthouder persoonsregistratie dat de jehovas waarschijnlijk gebruik maken van een databank met persoonsgegevens zonder vergunning. Heeft in mijn vorige woonplaats met succes gewerkt en ze hebben een jaar of 7 terug een flinke boete daarvoor gekregen.quote:Op woensdag 3 maart 2010 09:49 schreef Knip het volgende:
Volgens mij hebben ze die gegevens ook aan de Jehova's verkocht. Vorige week had ik er een paar aan de deur.
Mee eens inderdaad, wie weet worden deze gegevens zelfs gewoon doorverkocht aan andere commerciėle partijen!quote:Op woensdag 3 maart 2010 08:59 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ja, maar als ze tóch bellen krijgen ze een boete. Dat moet ook gewoon gelden voor deze geintjes.
Dat dus, en als ze dan toch bellen en je de naam infofilter al noemt, hangen ze meestal (na excuses) meteen op.quote:Op woensdag 3 maart 2010 09:08 schreef error_404 het volgende:
Heb me een paar jaar geleden aangemeld bij infofilter; nooit meer gebeld sindsdien.
Denk aan 't verlies voor werkgelegenheidquote:Op woensdag 3 maart 2010 10:08 schreef Pietverdriet het volgende:
Wat dachten jullie ervan gewoon outbound callcenters te verbieden. Lijkt een veel beter idee.
ik heb ook zo'n sticker. belt zo'n gast gewoon aan en als je hem er op wijst vraagt ie aan je wat "colportage" isquote:Op woensdag 3 maart 2010 10:31 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Wat absurd! Als je bezwaar maakt tegen colportage, geldt dat uiteraard zowel voor de telefoon als voor aan de deur.
Een bordje 'aan de deur wordt niet gekocht' kan soms helpen. Hoewel ik een keer een verkoper had die doodleuk zei dat ie wel binnen wilde komen..
Doen ze ook aan de telefoon.... het zijn sowieso onbetrouwbare partijen, dus daar moet je geen zaken mee doen.quote:Op donderdag 4 maart 2010 13:21 schreef MikeyMo het volgende:
en ze liegen steevast keihard in die gesprekken aan de deur.
Nou nou nou, die 3 telefoonverkopers met tig namen en zelfs accenten raken werkloos...quote:Op woensdag 3 maart 2010 10:19 schreef zquing het volgende:
[..]
Denk aan 't verlies voor werkgelegenheid
Juist, had laatst een EnergieDirect verkoper aan de deur, ik was niet geļnteresseerd, hij wilde toch zijn verhaal kwijt, prima, ik luister wel ff, na kwartier geluld te hebben en mijn energieverbruik gerekend te hebben en zus en zoveel euros goedkoper zei ik nog dat ik nog altijd geen interesse had om in zee te gaan met een aan deur verkoper. Wilde hij mij zijn telnr en naam geven en dat ik hem overal waar ik maar wilde kon controleren. Toen hij doorkreeg dat het niet ging werken wilde hij mijn vriendin spreken of zij wel was te overtuigen.quote:Op donderdag 4 maart 2010 13:24 schreef Leandra het volgende:
[..]
Doen ze ook aan de telefoon.... het zijn sowieso onbetrouwbare partijen, dus daar moet je geen zaken mee doen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |