Hij is retorisch gezien een waardeloos redenaar. De ene drogredenering na de andere (incl. vele ad homini). Hij is echter wel uiterst effectief. Hij weet veel mensen te overtuigen met zijn jij-bakken en simpele oneliners, en daar draait het uiteindelijk om in een debat: mensen overtuigen. En dat doet 'ie goed, dat moet je 'm nageven.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 00:54 schreef Taurus het volgende:
Ik vind het zo gek dat veel mensen (o.a. Rottenberg bij DWDD) maar blijven zeggen dat Wilders zo'n 'ontzettende intelligente debater' is, of dat hij het 'zo enorm gewiekst en intelligent aanpakt'. En dan bedoel ik objectieve critici en linkse mensen ook. Zo moeilijk is het toch niet om populaire standpunten continu op 'grappige' en vooral 'grove' wijze te herhalen?Als de rest dan inhoudelijk en netjes er op in gaat líjkt het alsof zij slapper overkomen, maar dat is natuurlijk niet terecht. Ik vind Wilders absoluut niet 'ontzettend intelligent' overkomen

Ik noem het makkelijk. Ik noem het verleiden met snoepjes, is dat geluk of wijsheid?quote:Op dinsdag 2 maart 2010 00:57 schreef SubTed het volgende:
[..]
Mja, het doel als lijsttrekker is naar mijn idee uiteindelijk toch om zoveel mogelijk stemmen binnen te halen en dát doet die als geen ander op het moment. De één noemt het geluk, de ander wijsheid

Ja, maar nogmaals: VVD, PVDA, Groen Links etc., die leiders weten ook dat dat uiterst effectief is. Die doen dat alleen niet want die hangen geen onmogelijke populaire standpunten aan plus die debatteren beleefd. Dat een grote bek stemmen trekt is toch niet iets nieuws? En daardoor is het niet iets bewonderingswaardigs, vind ik. Ik vind het juist typisch een manier van makkelijk en simpel debatteren.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 00:57 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Hij is retorisch gezien een waardeloos redenaar. De ene drogredenering na de andere (incl. vele ad homini). Hij is echter wel uiterst effectief. Hij weet veel mensen te overtuigen met zijn jij-bakken en simpele oneliners, en daar draait het uiteindelijk om in een debat: mensen overtuigen. En dat doet 'ie goed, dat moet je 'm nageven.

Rottenberg heeft het artikeltje in de Trouw gelezen over de frames die Wilders toepast. En die zijn gewoon sterk, of je het er wel of niet mee eens bent. De koppeling tussen concrete problemen die door een kleine minderheid worden veroorzaakt en de afkeuring van een ideologie/religie, de emotie van het onhaalbare voorstel versus het ontkennen van de emotie dus het ontkennen van het probleem. Zo makkelijk is het niet om tegen Wilders te debatteren: Politici denken het debat te hebben gewonnen, maar zijn in de framing-valkuilen van Wilders getrapt.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 01:02 schreef Sloggi het volgende:
Ik bewonder hem ook niet hoor, ik vind het ook vreemd dat mensen als Rottenberg hem zo goed vinden. En succesvolle politici met een grote bek zijn inderdaad zo oud als de weg naar Rome.

Tsja, maar is hij nou zo slim of zijn die mensen zo dom? Hij maakte het vanavond wel heel bont..quote:Op dinsdag 2 maart 2010 00:57 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Hij is retorisch gezien een waardeloos redenaar. De ene drogredenering na de andere (incl. vele ad homini). Hij is echter wel uiterst effectief. Hij weet veel mensen te overtuigen met zijn jij-bakken en simpele oneliners, en daar draait het uiteindelijk om in een debat: mensen overtuigen. En dat doet 'ie goed, dat moet je 'm nageven.

Met zijn "partij van de arabieren". Alsof je staat te discussieren met een 10-jarige.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 02:17 schreef StormWarning het volgende:
[..]
Tsja, maar is hij nou zo slim of zijn die mensen zo dom? Hij maakte het vanavond wel heel bont..

quote:Op dinsdag 2 maart 2010 00:19 schreef scanman1 het volgende:
[..]
Gelukkig, want komend van jou zou dat ook niet echt indruk maken

Helaas wel ja. Niet echt een aanwinst voor POL, zo`n kortzichtig en gebrekkig persoon.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 07:09 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
![]()
Jij komt niet verder dan wat opppervlakkige algemeenheden, overigens zoals altijd.

Dan heb jij niet hetzelfde debat gezien als mij. Scanman heeft wel degelijk gelijk - ik heb het net nog even nagekeken.quote:Op maandag 1 maart 2010 23:57 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je hebt blijkbaar wederom andere dingen gehoort dan ik. Hij wil een algehele stop op immigratie, waaronder dus ook de moslim-immigratie. En jawel, ik volg het verhaal al een stukje langer (en blijkbaar beter) dan jij denkt. Ik snap niet dat je zo defensief wordt, dit zijn vrij essentiele onderdelen uit het debat die je gewoon kan terugkijken mocht je het gemist hebben.

Ik zit nu op mijn werk, vanavond krijg je van mij een fragment waarin hij letterlijk zegt voor een 'algehele immigratiestop' te zijn. Als je ander bewijs hebt wil ik het graag van je zienquote:Op dinsdag 2 maart 2010 08:58 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dan heb jij niet hetzelfde debat gezien als mij. Scanman heeft wel degelijk gelijk - ik heb het net nog even nagekeken.

Bron?quote:Op maandag 1 maart 2010 21:09 schreef remlof het volgende:
Niemand ontkent de problemen met een grote groep 2e/3e generatie immigranten meer. Maar je moet ze niet allemaal over één kam scheren, de meerderheid doet het gewoon goed en werkt voor hun geld.

Zoiets?quote:
quote:In 2006 en vooral 2007 verbeterde de positie van niet-westerse allochtonen op de arbeidsmarkt sterk. Onder hen is de arbeidsparticipatie in deze periode relatief sterker gestegen dan onder autochtonen en hun werkloosheid is sneller gedaald. Onder de jongeren nam het werkloosheidpercentage bij niet-westerse allochtonen af van 27 procent in 2005 naar 15 procent in 2007, terwijl dat bij autochtonen daalde van 11 naar 8 procent. De achterstand van niet-westers allochtone jongeren op autochtone jongeren verminderde daarmee aanzienlijk.
De arbeidsmarktpositie van niet-westerse allochtonen is gevoeliger voor conjunctuureffecten dan die van autochtonen. Dit hangt onder meer samen met het grote aandeel van de niet-westers allochtone werkzame beroepsbevolking met een flexibel contract. Dit aandeel is met 21 procent ruim twee keer zo groot als onder autochtonen. Het behaalde opleidingsniveau is een belangrijke factor die de kans op een baan sterk beïnvloedt. De arbeidsparticipatie van hoogopgeleide allochtonen uit de vier grote niet-westerse herkomstgroepen is vrijwel gelijk aan die van hoogopgeleide autochtonen. Voor een verbetering van de arbeidsparticipatie van niet-westerse allochtonen is een stijging in opleidingsniveau dus van groot belang.

Nog steeds is het aantal werklozen onder allochtone jongeren 2x zo hoog als onder autochtonen....best wel harde cijfers zo.quote:

Het bewijs is het debat zelf, waarin hij het volgende zegt: "geen enkele immigrant erbij vanuit moslimlanden".quote:Op dinsdag 2 maart 2010 09:14 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik zit nu op mijn werk, vanavond krijg je van mij een fragment waarin hij letterlijk zegt voor een 'algehele immigratiestop' te zijn. Als je ander bewijs hebt wil ik het graag van je zien

Ik kan hier geen films kijken, dus je houdt hem van mij tegoedquote:Op dinsdag 2 maart 2010 09:55 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het bewijs is het debat zelf, waarin hij het volgende zegt: "geen enkele immigrant erbij vanuit moslimlanden".
http://player.omroep.nl/?aflID=10703669 - Na 38 minuten en 12 seconden. En dan goed luisteren.

Natuurlijk is dat zo, maar de cijfers geven wel aan dat de meerderheid van de allochtonen gewoon werkt en dat was waar een bron voor werd gevraagd.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 09:53 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nog steeds is het aantal werklozen onder allochtone jongeren 2x zo hoog als onder autochtonen....best wel harde cijfers zo.

Daarom vergelijk ik de PVV met de NSB, beiden populistisch met een vijandsbeeld en nationalisme hoog in het vaandel. Hij hanteert zelfs dezelfde verkiezingstactieken van Mussert door de gemeenteraadsverkiezingen grotendeels te negeren.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 00:21 schreef SubTed het volgende:
[..]
Sowieso, mensen die ontkennen dat er overeenkomsten zijn tussen Hitler en Wilders, die kijken gewoon niet goed. Echter staat Hitler nog altijd t meest bekend om zijn Holocaust praktijken en dat is ook waarom elke vergelijking met Hitler zo goed als direct een manke is.

Ja, maar daar zie ik van Wilders geen woord over om iets van een oplossing te bieden, als andere partijen daar wel over reppen zijn ze ineens 'Partij van de Arabieren'. Kortom, benoemen is leuk en aardig maar oplossing bieden is een heel ander verhaal en dat is er bij Wilders niet bij.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 09:53 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nog steeds is het aantal werklozen onder allochtone jongeren 2x zo hoog als onder autochtonen....best wel harde cijfers zo.

Breng ze in godsnaam niet op ideeen!quote:Op dinsdag 2 maart 2010 13:43 schreef ethiraseth het volgende:
ik vind dit schilderij niet kunnen:
[ link | afbeelding ]
Een duidelijk geval van hoofddoekjes opdringen op slinkse wijze.Wilders moet hier tegen optreden en een wet maken die dit hoofddoekje, dit gedrocht van islamisering, weghaalt om zo onze jeugd te beschermen.

Nee, ik heb geen problemen met mensen waar ik het niet mee eens ben, maar ze moeten wel fatsoenlijk argumenteren. Scanman doet dat niet.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 08:40 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Helaas wel ja. Niet echt een aanwinst voor POL, zo`n kortzichtig en gebrekkig persoon.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |