Een vriend van mij die ook geneeskunde doet gaat Groenlinks stemmenquote:
Prima keus, zo ongeveer de laatste voorvechters van de privacy.quote:Op donderdag 4 maart 2010 01:34 schreef Seam het volgende:
[..]
Een vriend van mij die ook geneeskunde doet gaat Groenlinks stemmen
Ik stem ook Groenlinksquote:Op donderdag 4 maart 2010 11:56 schreef Repeat het volgende:
[..]
Prima keus, zo ongeveer de laatste voorvechters van de privacy.
Leuk dat je geïnteresseerd bent in geneeskunde. Wel wat voor de hand liggende vragen moet ik zeggen, maar goed.quote:Op donderdag 4 maart 2010 23:53 schreef Warren het volgende:
Ik ben geïnteresseerd in in geneeskunde. Ik heb een algemene vraag. Ik lees hier en daar dat geneeskunde veel stampen is, weinig inzicht en dat geneeskunde een 'veredelde hbo-opleiding is'. Ik ben benieuwd hoe een ervaren geneeskundestudent hier naar kijkt. Wat houden tentamens bij geneeskunde bijvoorbeeld in? Komt daar veel feitenkennis aan te pas?
En verder, hoe zwaar is de studie? Hoeveel uur per week zijn jullie zoal kwijt per week?
Bij voorbaat dank.
En je moet ook niet vergeten dat er genoeg mogelijkheden zijn om wetenschappelijk bezig te zijn, vanaf het eerste jaar kan je bij een willekeurig onderzoeksteam in een academisch ziekenhuis binnen lopen en vragen of je met enkele dingen kan helpen, als je daar geïnteresseerd in bent. De geneeskunde is een dusdanig groot en breed vak dat eigenlijk alles wel mogelijk als je het er zelf maar uit wilt halen.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 00:48 schreef Warren het volgende:
Bedankt. De reden dat ik het vraag, is omdat de studie die ik nu volg (rechtsgeleerdheid) ook bekend staat om bepaalde misverstanden. Ik krijg regelmatig de vraag of ik het wetboek uit m'n hoofd moet weten. Ik word daar enorm moe van. Rechten wordt ook een veredelde HBO-opleiding gemoemd.
Ondanks dat ik 0 verstand heb van geneeskunde, lijken de tentamens op onze. Je moet kennis in huis hebben, maar het draait nooit om het letterlijk oplepelen daarvan. Je moet inzicht tonen door het te kunnen toepassen op casussen. Het ziet er overigens erg interessant uit!
Daar heb je gelijk, maar ik denk wel dat het minder is dan andere studies. Verder hoeven we, zoals bij alfa- en gammastudies wel het geval is, ook weinig een eigen duiding aan kennis te geven, weinig analyse. Ik denk dat dat bij rechten meer het geval is.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 07:48 schreef June. het volgende:
Maar er is wel degelijk wetenschappelijk onderwijs hoor, dotKoen. Het begint al tijdens de keuzeblokken waar je elke week minstens 2 presentaties moet houden over een artikel, je schrijft je eigen projectvoorstel, in de masterfase moet je ook tig praatjes houden over artikelen die je hebt gelezen en daarbij ook nog capita selecta.
Hoe kom je eigenlijk aan onvoldoende? Het is toch een leerfase, dus dat je dingen bent vergeten uit de eerste paar jaartjes kunnen ze toch niet echt aanrekenen?(Structureel) Niet komen opdagen oid? (Alhoewel ik me niet kan voorstellen dat je na 4 jaar studie je die kennis niet ff in de praktijk wilt brengen)quote:Op maandag 1 maart 2010 23:02 schreef gohan16 het volgende:
Het scheelt heel erg per beoordelaar. Tijdens een van mn coschappen had ik een strenge arts, die gaf max een 7. Terwijl een 7 doorgaans is en als je beter bent een 8 en super een 9. Er zijn maar weinig die een zes krijgen. Onvoldoendes komen sporadisch voor, maar die mensen zijn er zeker.
edit: @TT ik doe daar niet aan mee. (nog niet, nog geen verantwoordelijkheid, jeweet)
Niet genoeg bijlerenquote:Op zaterdag 6 maart 2010 23:55 schreef Asgard het volgende:
[..]
Hoe kom je eigenlijk aan onvoldoende? Het is toch een leerfase, dus dat je dingen bent vergeten uit de eerste paar jaartjes kunnen ze toch niet echt aanrekenen?(Structureel) Niet komen opdagen oid? (Alhoewel ik me niet kan voorstellen dat je na 4 jaar studie je die kennis niet ff in de praktijk wilt brengen)
Sommigen halen negens en tienen tijdens de bachelor, maar kunnen die kennis bijvoorbeeld niet toepassen in de prakijk. Dus de klachten van de patient vertalen naar een differentieel diagnose.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 23:55 schreef Asgard het volgende:
[..]
Hoe kom je eigenlijk aan onvoldoende? Het is toch een leerfase, dus dat je dingen bent vergeten uit de eerste paar jaartjes kunnen ze toch niet echt aanrekenen?(Structureel) Niet komen opdagen oid? (Alhoewel ik me niet kan voorstellen dat je na 4 jaar studie je die kennis niet ff in de praktijk wilt brengen)
Ook niet met een toets / mondeling tentamen oid? Bij ons verschilt dat wel per ziekenhuis, maar meestal word je toch wel getest op je kennis. Ook al in de voorbereidingsblokken.quote:Op zondag 7 maart 2010 13:38 schreef Repeat het volgende:
Maar je kennis wordt eigenlijk ook niet echt getest dus de kans dat dat je nekt lijkt me heel erg klein.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |