abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78594276
Hoi,

Ik wil binnenkort een huisje kopen. Nu heeft een vriendin van mij aangeboden voor mij te bieden, waardoor ik geen aankoopmakelijk hoef in te schakelen. Mag dit wettelijk gezien?

Jolanda
pi_78594306
Een aankoopmakelijk?

Waarom bied je niet zelf dan?

En welkom en zulks.
pi_78594331
Ik zou niet weten waarom niet.. je mag toch zelf wel bepalen wie een bod namens jouw uitbrengt?

Maar ja dat is meer mijn mening ik ken de feiten niet op dit gebied.
  maandag 1 maart 2010 @ 15:56:23 #4
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_78594335
Je kunt toch ook gewoon zelf bieden? Waarom deze moeilijke constructie? Het mag wel, maar ik vraag me af of het zin heeft.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  maandag 1 maart 2010 @ 15:59:41 #5
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_78594447
Ik zie niet in waarom je zelf niet zou bieden. Maar natuurlijk mag het. Als je een aankoopmakelaar hebt, doet die de bieding namens jou.
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_78594807
Natuurlijk mag dit. Als zij beter is in bieden en het onderhandelen wat hierbij komt kijken zou ik dit zeker zo aanpakken
Daar zit je dan.
  maandag 1 maart 2010 @ 16:11:11 #7
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_78594930
quote:
Op maandag 1 maart 2010 16:07 schreef Csbs het volgende:
Natuurlijk mag dit. Als zij beter is in bieden en het onderhandelen wat hierbij komt kijken zou ik dit zeker zo aanpakken
Inderdaad.

[naaimodus]
Nog leuker: zelf gaan bieden en tenslotte een eindbod doen van 15 procent onder de vraagprijs.

Vervolgens die vriendin laten bieden onder voorwaarde van technokeuring van 10K (tot zo'n 7% onder vraagprijs) en tegelijk die bouwtechnische keuring laten uitvoeren. (Let op: ze moet niet de voorlopige koopovereenkomst tekenen.) Zij laat de keuring uitvoeren (kosten a ¤200 voor jou). Ongeacht de uitkomst van het onderzoek belt ze vervolgens de makelaar op met de mededeling: laat maar zitten, het gaat me echt teveel kosten aan achterstallig onderhoud.

Makelaar en verkopers zijn beduusd en hebben tijd verspild. Hele dikke kans dat ze weer met jou contact opnemen en akkoord gaan met jouw lage bod. (Denkende dat jij geen idee hebt van die fictieve negatieve uitkomst van het onderzoek. Terwijl jij natuurlijk wél de juiste resultaten in handen hebt.)

[/naaimodus]

[ Bericht 24% gewijzigd door _Flash_ op 01-03-2010 16:19:22 ]
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
pi_78595625
quote:
Op maandag 1 maart 2010 16:11 schreef _Flash_ het volgende:

[..]

Inderdaad.

[naaimodus]
Nog leuker: zelf gaan bieden en tenslotte een eindbod doen van 15 procent onder de vraagprijs.

Vervolgens die vriendin laten bieden onder voorwaarde van technokeuring van 10K (tot zo'n 7% onder vraagprijs) en tegelijk die bouwtechnische keuring laten uitvoeren. (Let op: ze moet niet de voorlopige koopovereenkomst tekenen.) Zij laat de keuring uitvoeren (kosten a ¤200 voor jou). Ongeacht de uitkomst van het onderzoek belt ze vervolgens de makelaar op met de mededeling: laat maar zitten, het gaat me echt teveel kosten aan achterstallig onderhoud.

Makelaar en verkopers zijn beduusd en hebben tijd verspild. Hele dikke kans dat ze weer met jou contact opnemen en akkoord gaan met jouw lage bod. (Denkende dat jij geen idee hebt van die fictieve negatieve uitkomst van het onderzoek. Terwijl jij natuurlijk wél de juiste resultaten in handen hebt.)

[/naaimodus]
Oeh wat heerlijk gehaaid. Maar zo gaat het wel. Het is echt een business vol met haaien en andere roofdieren. We hebben ons huis uiteindelijk 15.000 onder de oorspronkelijke vraagprijs gekocht. En het is vervolgens getaxeerd op 5000 meer dan onze uiteindelijke koopprijs

Onderhandelen loont, dat bedoel ik eigenlijk
Daar zit je dan.
pi_78634757
Ik hoop dat degene die dit voor jouw doet hier voldoende vanaf weet,reden waarom mensen een aankoopmakelaar inschakelen dat ze vaak de juridische en andere voetangels niet kennen.

Dus bezint voor je begint.
Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.
pi_78635572
quote:
Op maandag 1 maart 2010 16:27 schreef Csbs het volgende:

[..] En het is vervolgens getaxeerd op 5000 meer dan onze uiteindelijke koopprijs
Erm.... en die taxatiewaarde zegt precies wat?
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_78635679
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 14:19 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Erm.... en die taxatiewaarde zegt precies wat?
Dat het huis voor ons is getaxeerd op een hogere waarde dan we het hebben gekocht. Het is meer waard dan onze uiteindelijke koopprijs.
Daar zit je dan.
pi_78635735
quote:
Op maandag 1 maart 2010 16:27 schreef Csbs het volgende:

[..]

Oeh wat heerlijk gehaaid. Maar zo gaat het wel. Het is echt een business vol met haaien en andere roofdieren. We hebben ons huis uiteindelijk 15.000 onder de oorspronkelijke vraagprijs gekocht. En het is vervolgens getaxeerd op 5000 meer dan onze uiteindelijke koopprijs

Onderhandelen loont, dat bedoel ik eigenlijk
Same here. Vraagprijs 315.000 gekocht voor 299.000. Getaxeerd op 305.0000.
pi_78635885
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 14:22 schreef Csbs het volgende:

[..]

Dat het huis voor ons is getaxeerd op een hogere waarde dan we het hebben gekocht. Het is meer waard dan onze uiteindelijke koopprijs.
Erm..... nee? Jouw prijs is, blijkbaar, de marktprijs....

mensen die denken dat een taxatiewaard iets zegt over de waarde.... de waarde van de woning wordt op de markt bepaald....
pi_78636128
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 14:27 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

mensen die denken dat een taxatiewaard iets zegt over de waarde.... de waarde van de woning wordt op de markt bepaald....
Er zal inderdaad van die getaxeerde waarde weinig over zijn in de huidige marktsituatie . . .!
pi_78636192
quote:

[..]

Overigens als je het vergelijkt met de verkoopprijzen van gelijkwaardige woningen in de buurt, suggereert dat wel, dat we minder hebben betaald dan gemiddeld. Dit lag aan bijzondere omstandigheden bij de verkopende partij.
pi_78636347
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 14:32 schreef Robar het volgende:

[..]

Er zal inderdaad van die getaxeerde waarde weinig over zijn in de huidige marktsituatie . . .!
Ook op het moment van taxeren zegt het helemaal niets. Het is alleen maar de prijs waarvan de taxerende makelaar denkt dat het huis binnen 3 tot 6 maanden verkocht zou kunnen worden.
pi_78636598
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 14:38 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Ook op het moment van taxeren zegt het helemaal niets. Het is alleen maar de prijs waarvan de taxerende makelaar denkt dat het huis binnen 3 tot 6 maanden verkocht zou kunnen worden.
Jawel, maar het geeft een redelijke indicatie van de waarde van een huis. Dat je het exact voor dat bedrag zult verkopen binnen die periode is inderdaad uiterst twijfelachtig. Maar er is ook een kans, dat er meer betaald wordt dan die getaxeerde waarde. Het is dus een redeljike indicatie, meer niet, maar minder ook niet.
pi_78636651
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 14:44 schreef Robar het volgende:

[..]

Jawel, maar het geeft een redelijke indicatie van de waarde van een huis. Dat je het exact voor dat bedrag zult verkopen binnen die periode is inderdaad uiterst twijfelachtig. Maar er is ook een kans, dat er meer betaald wordt dan die getaxeerde waarde. Het is dus een redeljike indicatie, meer niet, maar minder ook niet.
De enige juiste 'indicatie' weet je al: dat is namelijk de prijs die jij ervoor betaald hebt.
pi_78637572
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 14:45 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

De enige juiste 'indicatie' weet je al: dat is namelijk de prijs die jij ervoor betaald hebt.
Dat het een indicatie is klopt, maar of het de enige juiste is, dat blijkt denk ik pas uit de verkkoopprijs van je huis. Het is zeer goed mogelijk dat achteraf de taxatie de juiste indicatie blijkt te zijn. Maar op voorhand zou je er inderdaad voor jezelf rekening mee moeten houden, dat jouw prijs de marktprijs is. Waarom heb jij het anders zelf voor die prijs kunnen kopen?
pi_78637591
quote:

[..]

Als je het huis dan koopt voor een prijs die lager ligt dan de marktwaarde, dan heb je gewoon een goede deal gedaan.
Daar zit je dan.
pi_78638040
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 15:06 schreef Csbs het volgende:

[..]

Als je het huis dan koopt voor een prijs die lager ligt dan de marktwaarde, dan heb je gewoon een goede deal gedaan.
Als de 'markt' een hogere waarde zou willen geven voor dat huis, zou jij dat huis überhaupt niet kunnen kopen, immers: die verkopers verkopen het dan liever aan iemand die een hogere prijs betaalt. Ergo: jouw prijs ís de marktprijs. Die taxatie zegt echt helemaal niets!
pi_78638258
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 15:18 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Als de 'markt' een hogere waarde zou willen geven voor dat huis, zou jij dat huis überhaupt niet kunnen kopen, immers: die verkopers verkopen het dan liever aan iemand die een hogere prijs betaalt. Ergo: jouw prijs ís de marktprijs. Die taxatie zegt echt helemaal niets!
Je moet alleen wel in acht nemen, dat de markt van vandaag de markt van morgen niet is. Wat je vandaag voor 1 euro koopt, kan morgen 1,10 opleveren. En waar de markt van vandaag ergens 300.000 euro voor wil geven kan de markt van morgen er 310.000 euro voor bieden.
pi_78638305
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 15:24 schreef Robar het volgende:

[..]

Je moet alleen wel in acht nemen, dat de markt van vandaag de markt van morgen niet is. Wat je vandaag voor 1 euro koopt, kan morgen 1,10 opleveren. En waar de markt van vandaag ergens 300.000 euro voor wil geven kan de markt van morgen er 310.000 euro voor bieden.
Als je dat vindt, dan begrijp ik helemaal niet waarom je vast blijft houden aan het taxatierapport.
pi_78638438
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 15:25 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Als je dat vindt, dan begrijp ik helemaal niet waarom je vast blijft houden aan het taxatierapport.
Doe ik niet, ik zeg dat het slechts een "redelijke" indicatie is.
pi_78638616
De (markt)waarde is ook gebaseerd op de huidige staat van de woning. Mocht er om wat voor reden dan ook een boel aan verpest worden, dan daalt die waarde toch ook? Net zoals de waarde stijgt als je de boel opknapt. Ik vind zo'n indicatie wel fijn, gezien de huidige waarde en de huidige marktwaarde van t huis hebben we dan een goede koop gedaan. Aangezien het huis voor 15000 meer te koop stond.

Maar 5_h, ik snap jouw punt ook goed, ik ben alleen blij met de indicatie die ons gegeven is. Ik voel me niet (direct) afgezet daardoor
Daar zit je dan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')